PRIBYLOVA_JANA (Pondělí 29.03.10 13:03:53) : Dobrý den! Moc děkuji za vaše odpovědi! 1) Ještě bych ráda doplnila dotaz kam zařadit v rozpočtu pojištění, kdy by se jednalo o základní úrazové pojištění hlídaných dětí. Vzhledem k tomu, že s takovým pojištěním naše příručky nepočítají, podle mého názoru je možné zařadit je do podpoložky 04.05. 2) Ráda bych se ještě zeptala jak nákladný může být povinný audit zařízení péče o děti za tři roky realizace projektu? 30-40tis. Předem velmi děkuji! Jana Přibylová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
PRIBYLOVA_JANA (Neděle 28.03.10 22:03:01) : Dobrý den! Ráda bych se zeptala: 1) Do jakých nákladů patří energie a služby (vodné, stočné...) v prostorách "školky" ? Nepřímé náklady, případně v rámci nájemní smlouvy. 2) Kam zařadit pojištění? Jaké pojištění? 3) Jak se počítají hodnotící indikátory - v případě "školky", do které by chodilo 20 dětí - počítá se to za celé období realizace projektu (tj - 3 roky), nebo za jednotlivé roky - a co v případě, že se složení dětí průběžně změní? Indikátor se počítá celkově, a počítá se každá podpořená domácnost - rodič. 4) Co by se stalo v případě nedodržení harmonogramu realizace projektu? Není možné nedodržet harmonogram realizace, v průběhu jsou možné úpravy podle aktuální situace, ale harmonogram musí vždy odpovídat realitě. 5) Je možné do položek inovativních produktů zahrnout: Produkt je výstupem projektových aktivit. A používá se v rámci aktivit. Např. metodika. - zřízení a provoz nových kapacit zařízení péče o děti Ne. Nejedná se o inovativní přístup. - rozšířenou pracovní dobu v zařízení Ne. Rozšíření pracovní doby není produkt. - individuální odpolední, večerní a víkendové hlídání dětí v domácnostech, doprovod dětí do kroužků a pod. To je teoreticky mopžné, pokud se bude jednat o nějakou koncepci. - služba svoz a rozvoz dětí do a ze zařízení služby péče o děti? Není možné financovat z výzvy 54 a inovativní to také není. Předem děkuji za trpělivost a vstřícnou odpověď! S pozdravem a přáním příjemného dne Jana Přibylová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
LAMACOVA_J (Neděle 28.03.10 22:45:53) : Dobrý den, při výběrovém řízení budete postupovat podle Metodického pokynu pro zadávání zakázek (2.3.3. Zadávání zakázek s předpokládanou hodnotou od 800 000 Kč do 2 000 000 Kč). Jako obecně prospěšná společnost byste měli být zadavatelé zakázky, kteří nejsou zadavateli ve smyslu § 2 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, pokud současně nenaplňujete znaky veřejného zadavatele, sektorového zadavatele nebo dotovaného zadavatele podle § 2 odst. 3 zákona o veřejných zakázkách. Nejste-li zadavateli podle zákona, budete vypisovat zakázku, na kterou se nevztahují postupy upravené zákonem o veřejných zakázkách. Tato možnost je k výběru v číselníku v Benefit7. Adéla Purschová Ještě jeden dotaz ohledně výběrového řízení na službu stravování, výška nákladu nám dosahuje 1 500 000 Kč, jaký postup VŘ byste doporučovali? Když jsme o.p.s., jsme veřejný zadavatel? Děkuji. Lamačová Autor: PURSCHOVA
|
LAMACOVA_J (Neděle 28.03.10 22:44:21) : Dobrý den, do této kolonky se popisuje, zda podpora poskytnutá z OP LZZ je nebo není využitelná pro služby či dodávky poskytované žadatelem nebo partnery na relevantním trhu a zda jsou Vámi nabízené služby předmětem hospodářské soutěže. Bližší informace k problematice veřejné podpory najdete v příručce Veřejná podpora a de minimis v OP LZZ. Adéla Purschová Dobrý den,prosím vás nerozumím jedné položce v oddíle VP/de minimis. Můžete prosím vysvětlit, o co se jedná? Použitelnost podpory z OP LZZ pro plnění nabízené na relevantnímtrhu - je možné využití podpory pro plnění nabízené na relevantím trhu vyloučit? Náš projekt je zaměřen na služby péče o děti, mateřskou školku, kde budeme od rodičů vybírat příspěvek na stravování a provoz školky. Děkuji. Lamačová Autor: PURSCHOVA
|
JANAJURICOVA (Neděle 28.03.10 10:25:53) : Dobrý den, do projektové žádosti se plánované příjmy nepíší, budete je vykazovat až během projektu. Pokud plánujete zapojit partnerskou organizaci, je potřeba ji mít uvedenou jako partnera už při podání žádosti. Informace o partnerství budou součástí Rozhodnutí o poskytnutí dotace. Tudíž přibírat partnera během projektu není možné. V průběhu realizace můžete navázat spolupráci, ale nebude to oficiální partnerství. Spolupracující organizace tedy ani nebudete uvádět jako indikátor počet podpořených organizací. Adéla Purschová Dobrý den, předkládáme projektovou žádost a předpokládáme, že náš projekt bude generovat příjmy. Žádnou kolonku v aplikaci Benefit nazvanou Příjmy projektu jsem nenašla. Kam to máme uvést? Další otázka se týká partnerství. Do projektu vstupujeme bez partnera, ale rádi bychom partnerství navázali v průběhu realizace. Je to možné? Můžeme to napsat jako jednu z klíčových aktivit? Máme tyto partnery potom započítávat do monitorovacích indikátorů? Děkuji za odpověd Jana Juřicová Autor: PURSCHOVA
|
MARTINEK_PETR (Neděle 28.03.10 08:12:16) : Dobrý den, stravné účastníkům kurzů lze vyplácet v rámci přímé podpory. Pokud budete např. hlídání dětí zajišťovat hromadně a zakázka dosáhne 200 000 Kč, vztahuje se povinnost výběrového řízení i na kapitolu přímá podpora. Adéla Purschová Dobrý den, uvažujeme o zajiištění stravování účastníkům kurzů (aktivita B) z důvodu efektivity, má být toto stravování v položce Přímá podpora nebo Nákup služeb? Vztahují se pravidla výběrových řízení i na další položky přímé podpory (cestovné, hlídání dětí) pokud překročí limit 200 tis.? Děkuji za odpověď. Martínek Autor: PURSCHOVA
|
KALASOVA_PETRA (Sobota 27.03.10 11:41:27) : Dobrý den, správně je varianta A. Vždycky je potřeby vypočítat příslušné procento z přímých výdajů po odečtu křížového financování. Tedy pokud tato částka činí 6 mil. Kč, nepřímé náklady budou 840 000 Kč. Součet přímých a nepřímých nákladů se musí vejít do maximálně výše podpory stanovené pro danou výzvu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala na způsob výpočtu nepřímých nákladů. Podle údajů D5 a podle výzvy pro předkládání grantových projektů se nepřímé náklady určují procentem k přímým výdajům po odpočtu křížového financování - u objemu nad 6 do 8 milionů 14%. Tedy například přímé výdaje po odečtení křížového financování jsou 6 mil., křížové financování 0,150 mil. Počítá se: A) 6 mil. krát 0,14, tj. 0,840 mil. nebo B) 6,150 mil. je 86% a 14% tedy je 1,001163 mil. nebo C) 6 mil. je 86% a 14% tedy je 0,976744 mil. nebo ještě jinak? Děkuji za odpověď. kalašová Autor: PURSCHOVA
|
BILKOVA_L (Pátek 26.03.10 22:28:54) : Dobrý den, do podpořených osob by se měli počítat lidé, kteří se nějakým způsobem účastní aktivit projektu, nikoli že jenom dostanou leták. Tudíž sem byste měli počítat spíš osoby, které se zúčastní seminářů a konzultací. Účastníci/e seminářů a konzultací se počítají jako podpořené osoby, i když se jedná o zástupce/kyně zaměstnavatelů. Indikátor počet podpořených organizací = žadatel + partneři. U webového portálu je potřeba vykazovat konkrétní osoby – např. účastníky/ce e-learningu, klienty/ky internetové poradny atd. Jako indikátor ovšem nejde počítat například jen počet návštěv na webové stránce. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, jak nastavit počet podpořených osob u aktivity Informační leták pro zaměstnavatele a zaměstnance o uplatňování rovných příležitostí. Plánujeme vytištění 2000 ks letáků a jeho distribuci zaměstnavatelům (především členům hospodářské komory, která je partnerem projektu) a zaměstnancům - je možno u této aktivity nastavit 2000 podpořených osob? Na tuto aktivitu budou navazovat semináře pro zaměstnavatele a zaměstnance a odborné konzultace zaměstnavatelům v oblasti rovných příležitostí a slaďování rodinného a pracovního života. Aktivity pro zaměstnavatele se vykazují v rámci podpořených organizací nebo podpořených osob? Jak nastavit počet podpořených osob u aktivity Zřízení webové informační sekce - informačního zdroje pro cílové skupiny v problematice rovných příležitostí a slaďování rodinného a pracovního života? Předem děkuji za odpověď. Lenka Bílková Autor: PURSCHOVA
|
PRIBYLOVA_JANA (Pátek 26.03.10 15:15:24) : Dobrý den, veškerý nábytek bez ohledu na pořizovací cenu spadá do křížového financování. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den! Ráda bych se ještě zeptala, zda židličky a stolečky pro děti v rámci vybavení školky spadají do Zařízení a vybavení nebo do Křížového financování. Děkuji za trpělivost a ochotu! Jana Přibylová Autor: PURSCHOVA
|
MACHOVCOVA_K (Pátek 26.03.10 12:17:35) : Dobrý den, takto rozepisovat klíčové aktivity není povinné, spíš doporučené. Je však potřeba se vejít do povinného textového pole určeného k popisu klíčové aktivity, žádné jiné kolonky na to nejsou. Případně můžete k žádosti přidat přílohu, i tu je pak potřeba nahrát do Benefit7. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, děkuji za odpověď na svoji otázku. Ráda bych se ještě zeptala na popis klíčových aktivit - v některých žádostech se vyžaduje u každé klíčové aktivity rozepsat výstupy, zodpovědné osoby a příslušnou částku z rozpočtu. V Benefitu však na tyto informace nejsou samostatné kolonky. Máme je přesto uvést? Nebo není nutné? Předem děkuji, Katka Machovcová Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den. nejsem si jistá,zda otázku směřuji správně. Ráda bych se informovala na žádost a její průběh v aplikaci Benefit7. Žádost byla finalizovaná již před několika dny, v listinné podobě byla rovněž odeslána před několika dny,avšak v aplikaci Benefit7 zústává stav žádosti beze změny. Jaká je prosím časová prodleva než se změní v aplikaci stav zpracování? Děkuji Stav se změní až po zaregistrování do Monit7+ a to nebude dříve než na začátku dubna. Botková Iveta Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
PRIBYLOVA_JANA (Pátek 26.03.10 11:49:41) : Dobrý den! Ráda bych se zeptala: 1) zda je možné využívat pro dopravu dětí do a ze "školky" automobil a do jaké kapitoly rozpočtu zařadit jeho pořízení - nájem a do jaké provoz - pohonné hmoty, povinné ručení... Toto není možné hradit z projektu, jedná se pouze o náklady na provoz samotného zařízení služeb péče o děti. 2) zda mohou být ve "školce" umístěny i děti členek realizačního týmu. Ano. Předem děkuji za odpověď! Jana Přibylová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
ZUBKOVA (Pátek 26.03.10 11:21:40) : Dobrý den, je nutné při předkládání žádosti dodat žádost s přílohami i na CD? Děkuji Ne, elektronicky jsou v aplikaci Benefit7, k žádosti je přikládáte papírově. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na následující otázky: 1. kolik činí křížové financování v rámci této výzvy - jsou to 3% či 9% z celkových nákladů projektu? Odpovídala Vám kolegyně. 2. je křížové financování součástí maximální výše podpory na jeden projekt? Tedy, pokud bude křížové financování 200 tisíc, je možné žádat o dotaci 8,2 milionu Kč? Odpovídala Vám kolegyně. 3. Pokud žadatel realizuje zřízení mateřské školky, je nutné jako přílohu dodat Čestné prohlášení o čerpané podpoře pro účely dočasného rámce? Pokud nebude čerpat VP nemusí. Tedy pokud nezřizuje firemní školku, prohlášení předkládat nemusí. 4. Může se žadatel v rámci této výzvy rozhodnout o platby ex ante či ex post, nebo je to už předem dané? Předem dané, ex-ante. 5. Počítá se nefinanční partner mezi podpořenou organizaci v rámci monitorovacích indikátorů? Ano. 6. Pokud budeme realizovat výběrové řízení na rekonstrukci zahrady, jedná se o výběrové řízení "stavební práce" či "dodávka" či "služba"? Stavební práce 7. V rámci obvyklých cenách zařízení a vybavení uvádíte kancelářský balík Small business. Mohu se zeptat, na kolik licencí se vztahuje částka 6000Kč s DPH? Jedna licence pro jeden počítač. Děkuji předem za vyčerpávající odpověďi Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
BCECHOVA (Pátek 26.03.10 07:40:53) : Dobrý den, jako vyhlašovatelé výzvy nemáme s takovouto aktivitou problém. Nicméně posouzení její vhodnosti bude hlavně na externích hodnotitelích a hodnotitelkách, kteří ji uvidí v kontextu celého projektu. Adéla Purschová Dobrý den V rámci projektu je závěrečnou klíčovou aktivitou workshop, kde budou vyhodnoceny jednotlivé aktivity, výstupy ze zpětnovazebných dotazníků účastníků aktivit a dáno doporučení pro případné "úpravy" aktivit tak aby byly co nejvíce vyhovující cílové skupině a nastaveno tak jejich pokračování (projekt je převážně zaměřen na aktivitu B - podprora začínajících podnikatelů/lek a karierní poradenství). Jedná se o jednodenní aktivitu, které se účastní jak realizační tým, lektoři a ostatní "pracovníci" zapojení v průběhu projektu do jeho aktivit a zástupci účastníků projektu z řad cílových skupin. Může být takový workshop aktivitou? Děkuji Čechová Autor: PURSCHOVA
|
ROSENKRANZOVA_I (Čtvrtek 25.03.10 21:09:21) : V této fázi jen Čestné prohlášení partnera, že není zapojen ve více než třech projektech této výzvy. Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se informovala na otázku ve věci partnerství. Pokud budeme mít partnera, jaké přílohy musíme v této věci předložit - např. smlouvu s partnerem? Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
NAVRATILOVA_L (Čtvrtek 25.03.10 18:41:46) : Dobrý den, ARES by Vám měl automaticky načíst, jestli máte datovou schránku. Pokud ano, je potřeba údaje o ní vyplnit. Adéla Purschová Dobrý den, je nezbytné vyplňovat datovou schránku u žadatele a partnerů? díky L. Navrátilová Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, ze středy 24/3 zůstaly nezodpovězené dotyzy od 3 účastníků a můj je mezi nimi. Ještě bych se ráda zeptala, když mám v programu pro začínající podnikatelky 3 denní pobytové soustředění mimo město - jsou přijatelnými náklady ubytování a strava pro účstnice a lektory? Díky Autor: SYKOROVA_M
|
BILKOVA_L (Čtvrtek 25.03.10 16:46:22) : Dobrý den, území dopadu se vyplňuje na úrovni kraje, což je NUTS 3. Místo realizace pak na úrovni NUTS 5, což je obec. Zde stačí uvést místo, kde bude projekt administrován, případně kde budou probíhat aktivity projektu. Adéla Purschová Dobrý den, mám dotaz k území dopadu realizace projektu. V Benefitu je možno zadat dvě úrovně: NUTS5 - kraj a NUTS3 - obec. V případě, že máme projekt s dopadem na celý okres (NUTS4), jak máme postupovat? Máme vybrat všechna města a obce okresu, kterých je cca 40? Děkuji Lenka Bílková Autor: PURSCHOVA
|
NAVRATILOVA_L (Čtvrtek 25.03.10 14:27:35) : Dobrý den, pokud má člen/ka realizačního týmu v pracovní náplni pouze to, co je uvedeno jako aktivity projektu (kromě prací spadajících do nepřímých nákladů), může být v přímých nákladech. Adéla Purschová Dobrý den, prosím o potvrzení: Hl. koordinátorka projektu je současně ředitelkou školky a z podstaty projektu jednak řídí chod školky, která zajišťuje služby rodičům, aby se mohli lépe uplatnit na trhu práce a jednak bude řídit realizaci projektu (ve spoluprác s proj. manažerem, který bude dělat všechny admin práce, jejich role se nebudou zdvojovat). V projektu bude mít hl. koordinátorka úvazek snížený o personalistiku a v popisu činnosti jednak úkony vztahující se k zajištění školky a jednak činnosti vůči řízení projektu. Je to tak vpořádku? Ještě dodám, že celý provoz školky a její služby (kromě dopl. aktivit projektu) jsou obsahem projektu, takže vlastně vše, co paní ředitelka dělá při řízení školky (kromě té personalistiky) se zároveň týká projektu. děkuji L. Navrátilová Autor: PURSCHOVA
|
VACULIK_M (Čtvrtek 25.03.10 13:42:49) : Dobrý den, do rozpočtu to stačí napsat souhrnně, případně blíže specifikovat v popisu klíčové aktivity. Adéla Purschová Dobrý den, je nutné vypisovat každou položku v položce sportovní potřeby? Stačí v rozpočtu uvést sportovní potřeby, počet 1 ks, cena 30.000,- Nebo musím uvádět celkový počet včech položek a průměrnou cenu za jednu? Díky Autor: PURSCHOVA
|
MACHOVCOVA_K (Čtvrtek 25.03.10 13:08:17) : Dobrý den, na úrovni NUTS 5 můžete vybrat i více míst realizace, u aktivit realizovaných v Praze je potřeba vybrat část Prahy. Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych se zeptat, co máme označit na úrovni NUTS5, je-li jedním z míst realizace Středočeský kraj a tudíž Praha, jako krajské město. Aktivity by měly probíhat na více místech kraje. Předem děkuji. S pozdravem, Katka Machovcová Autor: PURSCHOVA
|
LAMACOVA_J (Pondělí 22.03.10 23:08:09) : Dobrý den, ráda bych se zeptala na následující. Budeme o projekt žádat jako obecně prospěšná společnost, tedy zřizovatel školky a účinnost školky nabyde 1.9.2010, kdy bude zapsána do rejstříku školských právnických osob. Můžeme počítat v projektu s tím, že zaměstnanci Mateřské školky budou z 60 % placení ze státní podpory? A jak to zohlednit v projektu? Nebo v případě, že dostaneme dotaci, máme státní podporu odmítnout? Děkuji. Lamačová Dobrý den, Váš dotaz jsem ověřovala v rámci metodického odd., a není možné pobírat státní podporu na aktivity projektu. Proto pokud chcete realizovat projekt z OP LZZ, je bohužel nutné státní podporu odmítnout. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
VEGRICHTOVA_R (Pondělí 22.03.10 16:59:06) : KATERINA_ZAPOTOCKA (Pondělí 22.03.10 15:32:55) : Pokud nelze vyhlásit výběrové řízení na dodavatele služeb hlídání dětí, je řešením, když žadatel bude realizovat svůj projekt ve spolupráci s partnerem projektu s finančním příspěvkem a partnerem projektu bude právě externí subjekt s odpovídajícím živnostenským oprávněním partnere (právnická osoba, osvč)? Nejedná se v tomto případě o obcházení zákona o veřejných zakázkách? Dobrý den, čekala jsem na odpověĎ z právního odd, abych Vám odpověděla 100% přesně. "Výzvou č. 54 jsou mimo jiné podporovány aktivity „služby péče o děti“, na které chce žadatel zaměřit svůj projekt. Tyto činnosti musí tedy provádět příjemce jako realizátor projektu, případně je nakoupit od externího dodavatele. Vzhledem k tomu, že výzvou je omezený objem výdajů na nákup služeb, a to max. 60% způsobilých přímých výdajů projektu, lze tyto činnosti zajistit dodavatelsky, ale pouze v rámci tohoto limitu. Pokud by hrozilo, že bude tento limit překročen, nelze dodavatele nahradit partnerem, protože přesně jak žadatel píše, jednalo by se o obcházení pravidel pro zadávání zakázek. Princip partnerství spočívá v tom, že partner se společně s příjemcem podílí na zpracování projektové žádosti a následně na realizaci věcných projektových aktivit. A i když je dotace na projekt poskytována pouze žadateli (příjemci), podmínky pro získání finanční podpory musí splňovat i partner. Partnerství není vztahem, kdy příjemce nebo partner zajišťují v projektu takové aktivity, které mohou být běžně poskytnuty jako služby dalšími subjekty. Povaha právních vztahů mezi žadatelem a jeho partnery tedy nesmí být založena na poskytování služeb." Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SCHOVANKOVA_V (Čtvrtek 25.03.10 13:06:12) : Dobrý den, na křížové financování může být celkem uvolněno 9% z alokace na výzvu, tedy z 250 mil. Kč. V rámci projektu si můžete na křížové financován nárokovat až 40% přímých způsobilých nákladů projektu, ovšem s jistotou dostanete 3%, což je garantovaný podíl. Zbytek záleží na tom, zda se součet křížového financování u všech úspěšných projektů vejde do těch 9% z alokace na výzvu. Bližší informace najdete v Metodice způsobilých výdajů. Adéla Purschová Dobrý den, většinu otázek z 25.03.10 09:08:55 jsem si dohledala, přesto bych Vás chtěla znovu požádat o odpověď na tyto dvě: 1. kolik činí křížové financování v rámci této výzvy - jsou to 3% či 9% z celkových nákladů projektu? 2. je křížové financování součástí maximální výše podpory na jeden projekt? Tedy, pokud bude křížové financování 200 tisíc, je možné žádat o dotaci 8,2 milionu Kč? Předem děkuji Autor: PURSCHOVA
|
LARA_ZITA (Čtvrtek 25.03.10 12:56:16) : Ano, ovšem za předpokladu, že sdružení působí ve vzdělávání nebo kariérovém poradenství. Adéla Purschová Dobrý den, dovolte, abychom se na Vás obrátili s dotazem ohledně oprávněnosti našeho subjektu k předkládání projektů ve výzvě č. 54. Naše společnost jako zájmové sdružení právnických osob podle zákona č. 40/1964Sb. Občanského zákoníku a dalších právních předpisů v platném znění. Můžeme být žadateli? Děkuji. Zita L. Autor: PURSCHOVA
|
KADLECOVAHANA (Čtvrtek 25.03.10 12:35:15) : Dobrý den, popis na záložce VP/de minimis se bude týkat především žadatele. Zaměstnavatele, jehož personál bude školku využívat, popíšete v poli Charakteristika klientů využívajících poskytované plnění. Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli v rámci založky VP/de minimis musíme popisovat i zaměstnavatele, jehož zaměstnanci budou tvořit velkou číst cílové skupiny ve školce. Školka bude ale přístupná i ostatní veřejnosti. Dle instrukcí na ESF fóru budeme čerpat podporu dle dočasného rámce. Máme tedy v záložce popsat nás jako občanské sdružení a zaměstnavatele cílové skupiny, tedy nemocnici nebo jen nemocnici? Nás jako občanského sdružení se kolonky obrat atd. moc netýkají. Děkuji. Hana K. Autor: PURSCHOVA
|
Ještě bch se ráfda zeptala na uzn. náklad PRÁDELNA (či pračka, sušička). V příspěvcích jsem našla, vaše odpovědi na toto téma - jedna zněla ANO, druhá NE. Děkuji. Hana K. Autor: KADLECOVAHANA
|
Dobrý den, je uznatelným nákladem i pojistné školky proti úrazu a smrti? Děkuji, Hana K. Autor: KADLECOVAHANA
|
SCHOVANKOVA_V (Čtvrtek 25.03.10 11:06:03) : Dobrý den, klíčové aktivity by se obecně měly týkat spíš práce s cílovou skupinou, tudíž je dobré technické a administrativní činnosti početně omezit a schovat je pod jednu aktivitu – např. rekonstrukce prostor školky. Nicméně je to spíš můj osobní názor, neviděla jsem, jak je Váš projekt koncipovaný, tudíž záleží hlavně na Vás. A. Purschová Dobrý den, může být rekonstrukce zahrady samostatnou klíčovou aktivitou? Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
LAMACOVA_J (Čtvrtek 25.03.10 10:28:44) : Dobrý den, všechny uvedené položky budou patřit do zařízení a vybavení, pokud je jejich cena do 40 tis. Kč za kus (nikoli souhrnně). Pouze kuchyňská linka patří bez ohledu na cenu do křížového financování. Adéla Purschová Dobrý den, procházela jsem diskusi a mám trochu zmatek, kam mám zařadit některé položky, prosím o ujištění: výtvarné a řemeslné potřeby - pokud jejich náklad je 80000 sportovní potřeby - 40000 hudební potřeby - 50000 dále vybavení kuchyně: kuchyňská linka - 50 000 + dřezy a skříně lednička myčka ložní prádlo pro děti Nebo mám dát vybavení kuchyně souhrně do křížového financování? Děkuji mockrát. Lamačová Autor: PURSCHOVA
|
NAVRATILOVA_L (Čtvrtek 25.03.10 10:19:08) : Ad 1) Čestné prohlášení by mělo stačit. Ad 2) Ano, notebook bude v podkapitole 03.01, software, antivir atd. v podkapitole 03.02. Ad 3) Pokud projekt nezakládá veřejnou podporu, u všech položek bude vyplněný režim 01 „Není VP“. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, prosím o potvrzení nebo radu 1. Pokud je v zápisu z ustavující schůze uveden statutární zástupce se svým původním příjmením, stačí doložit jeho četné prohlášení, že došlo ke změně jejího jména např. z důvodu svatby? Nebo jak to vyřešit?Pro informaci uvádím, že aktuální stanovy organizace jsou podepsány statutárním zástupcem s nově nabytým jménem. Stejně tak bude podepsána žádost a přílohy. 2. Pořizujeme notebook (dle ceny v tab MPSV). Je možné k němu pořídit kancel. balíček a antivir. program zvlášť? (ceny také dle tab.MPSV). V případě že ano, je možné poslední 2 položky začlenit do 03.02. Neodpisovaný nehmotný majetek? 3. Náš projekt svou podstatou nezakládá veř. podporu (jedná se o zkval. a rozšíření služeb školky, tj. péče o dítě). Jakou mohu v Benefit vybrat podporu z možností (není VP, de minimis, dočasný rámec), u položek osobní výdaje (real. tým, partneři), nákup (např PC. , služby (např nájem školky, pedag. kurz, zaj. semináře) a křížové fin. (hřiště)? Děkuji moc L. Navrátilová Autor: PURSCHOVA
|
VACULIK_M (Čtvrtek 25.03.10 10:11:24) : Ano, pokud se bude administrátor zabývat pouze administrací projektu, může být v osobních nákladech. A. Purschová Dobrý den, omlouvám se, ale mám ještě jeden dotaz. Lze náklady na administrátora projektu vést v osobních nákladech? Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
VACULIK_M (Čtvrtek 25.03.10 09:35:38) : Uvedené položky budou patřit do zařízení a vybavení. Adéla Purschová Dobrý den, lze zařadit jídelní set pro děti v MŠ do nákupu zařízení? Dále hasicí přístroj a lékárnička - nepřímé náklady nebo zařízení? Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
RENATA_VONDRAKOVA (Čtvrtek 25.03.10 09:15:14) : Dobrý den, partnerská organizace může být opravdu zapojená jen ve třech projektech, od toho podepisuje čestné prohlášení, které je v případě partnerství povinnou přílohou žádosti. U členů/ek realizačního týmu je účast v dalších projektech omezená výší pracovního úvazku. Adéla Purschová Dobrý den, myslím, že už jsem odpověď na foru viděla, ale teď ji v záplavě otázek nemůžu najít. Může být i konzultant pro rovné příležitosti účasten jenom 3 projektů? Příjde mi to škoda, když všechny např. nevyjdou. Prosím o ujištění, zda-li poradce pro rovné příležitosti může být jen ve 3 projektech zapojen. V oficiálních dokumentech taková informace není. Díky. RV Autor: PURSCHOVA
|
SCHOVANKOVA_V (Středa 24.03.10 21:04:00) : Dobrý den, chtěla bych se zeptat jaký typ režimu podpory bych měla v projektové žádosti v aplikaci Benefit vybrat (nabídka "není VP, de minimis, dočasný rámec"), pokud žadatelem je nově založená s.r.o. s projektový záměrem zprovoznění školky u položek mzdových nákladů a křížového financování. Celý rozpočet bnude v režimu VP - buď de minimis, nebo dle dočasného rámce. Doporučuji čerpání dle dočasného rámce - je zde vyší finanční částka. Děkuji, VS. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na následující otázky: 1. kolik činí křížové financování v rámci této výzvy - jsou to 3% či 9% z celkových nákladů projektu? 2. je křížové financování součástí maximální výše podpory na jeden projekt? Tedy, pokud bude křížové financování 200 tisíc, je možné žádat o dotaci 8,2 milionu Kč? 3. Pokud žadatel realizuje zřízení mateřské školky, je nutné jako přílohu dodat Čestné prohlášení o čerpané podpoře pro účely dočasného rámce? 4. Může se žadatel v rámci této výzvy rozhodnout o platby ex ante či ex post, nebo je to už předem dané? 5. Počítá se nefinanční partner mezi podpořenou organizaci v rámci monitorovacích indikátorů? 6. Pokud budeme realizovat výběrové řízení na rekonstrukci zahrady, jedná se o výběrové řízení "stavební práce" či "dodávka" či "služba"? 7. V rámci obvyklých cenách zařízení a vybavení uvádíte kancelářský balík Small business. Mohu se zeptat, na kolik licencí se vztahuje částka 6000Kč s DPH? Děkuji předem za vyčerpávající odpověďi Autor: SCHOVANKOVA_V
|
HABARTOVA_J (Čtvrtek 25.03.10 00:19:27) : Tyto náklady nelze zahrnout do přímých nákladů projektu. Do přímých nákladů lze zahrnout zajištění stravování pouze formou nákup služby. Zuzana Pincová Dobrý den, v metodice způsobilých výdajů jsem nenašla, zda lze do přímých nákladů zahrnout mzdu kuchařky, aktivitou projektu jsou služby péče o dítě, poradíte mi prosím? Děkuji J.Habartová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
IRENA_KOSICKOVA (Středa 24.03.10 16:02:51) : Náklad za nájem Informačního centra dejte opravdu pod položku Náklady na konference a kurzy. Vzhledem k efektivitě a hospodárnosti projektu je lepší mít v realizačním týmu již zkušené pracovníky, školení by muselo mít přímou vazbu na realizované aktivity projektu. Účelem výzvy není školit realizační tým. Zuzana Pincová Dobrý den,máme v projektu Informační centrum, kde nebude probíhat klasický kurz ani školení, nýbrž to bude místo, kam se může veřejnost či zaměstnavatelé/ky obracet s dotazy a osobními návštěvami v tématu rovných příležitostí a zavádění podpůrných opatření ve svých firmách atp.. Za tyto prostory budeme platit nájem (který je oddělený od nájmu běžné kanceláře). Kam v položkách rozpočtu bych jej měla zařadit? Náklady na konference a kurzy? I když se tam fakticky nebude konat systematický kurz.... Dále jsem nikde nenašla, že bychom nemohli do rozpočtu zahrnout náklady na školení a zvyšování vzdělání pracovníků a pracovnic projektu. Do které kategorie by náklady na účastnické poplatky na školeních měly patřit? Díky za vstřícnost i trpělivost. Irena Košíčková Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
SIMBEROVA_Z (Středa 24.03.10 21:16:05) : Tyto činnosti mohou být zajišťovány formou služby, nicméně nesmí se jednat o účetnictví, které spadá do nepřímých nákladů projektu. Zuzana Pincová Dobrý den,může být zajišťování dohledu nad rozpočtem projektu a celkové ekonomické řízení projektu zajištěno formou služby na fakturu (nikoli ekonom jako člen relizačního týmu, ale nakupovaná služba)? Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
Dobrý den, Projekt bude realizován a Rudné, okres Praha -západ, kraj Středočeský. Aktivity projektu budou realizoványv obci Rudná pro obyvatele obce, máme potom v Benefitu v záložce Dopady a místa realizace vybrat pouze kód NUTS 5 pro Rudnou, nebo máme označit také NUTS 3 Středočeský kraj? Nebude Benefit považovat za chybu, pokud nechám kraj nevyplněn?Hlavní náplní projektu je poskytování služeb péče o děti předškolního a mladšího školního věku, máme tuto aktivitu dále členit do popisu klíčových aktivit?Jako doplňkovou aktivitu chceme zařadit kurz angličtiny pro ženy vracející se na trh práce- pokud to nebude hlavní náplní projektu, dá se pojmout jako uznatelný náklad - aktivita směřuje přímo k uplatnitelnosti na trhu práce.Je povinností přikládat živnosti uvedené ve výzvě k projektové žádosti, např mezi nepovinné přílohy?Může být členem realizačního týmu osoba, která se bude starat o maminky, aby se co nejrychleji zaměstnali?Děkuji.J.Habartová Autor: HABARTOVA_J
|
Dobrý den, 1. Je třeba, aby nepovinné přílohy v tištěné verzi byly originálem nebo ověřenou kopií, nebo můžou být všechny nepovinné přílohy prostou kopií? 2. Jak mám postupovat v případě skenování takových příloh, které jsem vytvořila jako doplňkové texty popisu projektu. Můžu je do benefitu připojit bez podpisu a razítka, nebo je musím napřed vytisknout, nechat podepsat a pak naskenovat? 3. Velmi se omlouvám, ale odkazuji se na svou předchozí otázku z 22/3 k monitorovacím indikátorům účastnic projektu pro začínající podnikatelky, potřebuji odpověď ještě upřesnit: mohu uvést počet vstupu do rozřazovacího semináře 150 a výstupu 145 účastnic (5 např. onemocnělo); pak se ženy rozdělí do programu Začínající podnikatelka a programu Aktivní žena (vstup min. 25-50 účastnic do každého z programů, výstup 25-50). celkem v obou programech tedy vstup 50-100. Mohu tedy napsat počet podpořených osob celkem 200 a počet úspěšných absolventů krzu 195. S tím, že se jedno jméno bude vyskytovat vždy ve dvou ze třech rozdílných vzdělávacích produktů? 4. Partner se do počtu podpořených organizací v indikátorech píše, ikdyž je to partner bez finančního přispění? Díky Autor: SYKOROVA_M
|
Dobrý den. Jsem OSVČ. Předmět podnikání: Výroba, obchod a služby ...., Obory činnosti: Poskytování služeb pro rodinu a domácnost, IČ 76661474. Ráda bych vybudovala dětské centrum. Při vyplňování žádosti "Oblast\Žadatel projektu" mám vybrat "Typ žadatele" nevím co vybrat, připadá mi, že nic z toho nemůžu ? Mohu žádat o dotaci ? Děkuji. Autor: LENKATOMKOVA
|
KRENKOVA_K (Středa 24.03.10 10:39:35) : Dobrý den, už jednou jsem se ptala, zda je nutné vypsat výběrové řízení pro pronájem učebny (900 000 Kč), bylo mi řečeno, že ano. Ale ještě jsem si podrobně postudovala příručku k VŘ a na straně 22 v kapit. 2.8.5 je řečeno, že je možné vstoupit do přímého jednání pokud se jedná o školící prostory. Děkuji za vyřešení rozporu, který zde vidím Pokud se jedná o dlouhodobý pronájem pro aktivity CS není nutné VŘ vypisovat a platí pro Vás stejné podmínky jako pro pí. Boldi. K.K. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
PHUPTYCH (Středa 24.03.10 14:05:08) : KATERINA_ZAPOTOCKA (Pátek 19.03.10 10:16:43) : Je nutná registrace jako agentura práce i v případě, že jde opravdu jen o předání kontaktu na vytipovaného zaměstnavatele a tuto činnost bude zajišťovat Hodpodářská komora, která ji má ulpženou ze zákona a registraci jako agentura práce nemá? Pokud opravdu nebude práci přímo zprostředkovávat, tak není nutné být personální agenturou. Děkuji Huptych Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Středa 24.03.10 14:55:31) : Dobrý den, pokud se bude jednat o dlouhodobý pronájem, není povinností vypisovat výběrové řízení, můžete přímo oslovit pronajímatele nemovitosti, kterou si vyberete – viz Metodický pokyn pro zadávání zakázek, podkapitola 2.8.5. Pronájem prostor je služba běžně dostupná na trhu, tudíž by neměla být předmětem partnerství. Respektive role partnera by neměla spočívat v tom, že pouze poskytne prostory. A. Purschová Dobry den, chtel abych se zeptat: 1)na vyberove rizeni na pronajem mista realizace rodinnho centra - muzeme pouzit podlimitni uzavrene rizeni? 2 pokud prostory pro skolku mue zajistit i mesto a /zadatel o projekt je o.s.) mame mesto povazovatza partnera nebo je to nanas? Dekuji. hana Kadlecova Autor: PURSCHOVA
|
SIKOROVA_M (Středa 24.03.10 15:10:32) : Dobrý den, musí být jako klíčová aktivita uvedeno - řízení projektu, jeho administrace, zajištění publicity atd., nebo by to tam jako samostatná klíčová aktivita být nemělo? Záleží na Vás, ale je lepší to uvést - lépe pak můžete rozklíčovat, co je náplní práce jdnotlivých členů realizačního týmu. Děkuji za odpověď. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SKROBAKOVA_LADISLAVA (Středa 24.03.10 14:49:59) : Opomněla jsem jeden dotaz: Můžeme do nákladů na stravování zahrnout mimo dětí také personál (2 vychovatelky)? Ne, stravování se týká pouze dětí. Ne, osob v realizačním týmu. Moc děkuji za odpověď, L.Š. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
JBLAHA (Středa 24.03.10 12:53:13) : Dobrý den,elektřina a úklid se v rámci projektu hradí z nepřímých nákladů, tudíž není nutné na to vybírat příspěvky. Pokud byste vybírali příspěvky na něco, co lze normálně hradit z přímých nákladů – např. na vybavení nebo stravu, pak by bylo řešením tyto položky vůbec nedávat do projektu a do rozpočtu, příspěvky byste vybírali mimo projekt a nemuseli je odečítat od dotace.A. PurschováDobrý den, je možné při žádosti na zřízení mateřské školky rozdělit veškeré provozní náklady na dvě části: jedna část (např. mzdy a zařízení školky) bude zajištěna z projektu a druhá část (např. elektřina, úklid apod.) by byla hrazena z příspěvků rodičů? Byly by to dvě oddělené části v účetnictví, kde by se příjmy a výdaje vedly naprosto odděleně.Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
STERBOVA_V (Středa 24.03.10 14:24:48) : Dobrý den, houpačka bude zařízení a vybavení, tedy pokud je do 40 tis. Kč za kus. Přebalovaní pult lze charakterizovat jako nábytek, tudíž by měl být v křížovém financování. A. Purschová Dobrý den, chtěli bychom do nově připravovaného zařízení pro předškolní děti pořídit přebalovací pult a houpačku pro děti na zahradu. Považují se tyto věci za nábytek (křížové financování), nebo je můžeme zahrnout do kapitoly zařízení a vybavení? Předem děkuji za odpověď, V. Štěrbová Autor: PURSCHOVA
|
|