BUBENIKOVA_PAVLINA (Neděle 21.03.10 16:49:55) : Dobrý den, měla bych dotaz týkající se VP. V B7 jsou otázky týkající se VP k relevantnímu trhu/poskytování plnění. Myslí se tím trh/plnění, na kterém žadatel působí anebo trh, který se týká předmětu projektu? Děkuji za odpověď. Myslí se tím trh, který se pro Vás zpřístupní (budete konkurence schopnější na úkor druhých) po využití dotace - veřejných prostředků. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KRENKOVA_K (Pondělí 22.03.10 09:15:25) : KATERINA_ZAPOTOCKA (Pondělí 22.03.10 09:07:35) : děkuji, to je informace, která mě posunula dále, ale chápu správně, že v rámci OP LZZ jde o "Řízení není dle zák.č.137,139/2006Sb." v akt.zn. ? Zaleží jaký je status Vaší organizace, ale ve většině případů je to tak jak píšete. Pouze v některých vyjímkách je nutné postupovat podle zmíněného zákona. Více viz níže. V případě, že se zadavatel řadí do některé z kategorií zadavatelů dle § 2 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, tj. zejména do kategorie tzv. veřejného zadavatele (např. organizační složky státu, příspěvkové organizace, obce, kraje), je povinen řídit se postupy podle zákona o veřejných zakázkách[1], ledaže by zadávaná veřejná zakázka spadala do oblasti výjimek upravených v § 18 a § 19 zákona. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KRENKOVA_K (Pondělí 22.03.10 09:09:26) : Dobrý den, lze zadat výběrové řízení ještě před započetím projektu ( avšak po podpisu smlouvy) - v rámci úspory času. Ano, způsobilost výdajů se váže k začátku realizce projektu, ale Vy daný výdaj uskutečníte až po začátku realizace - po ukončení VŘ. Děkuji K.K. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
VACULIK_M (Pondělí 22.03.10 08:57:08) : Dobrý den, v příloze projektové žádosti jsem nalezl vzorové čestné prohlášení pro účely dočasného rámce, kde se musí uvádět, zda je/byl partner projektu příjemce podpory de minimis. Pokud byl, znamená to něco pro hodnocení či nikoliv? Žadatel projektu (v rámci aktivity A - předškolní zařízení) má totiž jako partnera soukromou firmu, které garantuje určitý počet míst v provozované školce. Tato firma je ovšem příjemce podpory v režimu dočasného rámce. Má to pro ni nějaké důsledky? Ano, tato firma bude z části příjemcem veřejné podpory - podle výše dotace na projekt. A pokud má vyčerpány možnosti čerpání veřejné podpory - podle dočasného rámce a i podle de minimis, již nemůže být příjemce podpory. Děkuji Marek Vaculík Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KRENKOVA_K (Pondělí 22.03.10 08:41:17) : Dobrý den, již několikrát jsme pročítala "Metodický pokyn pro zadávání zakázek OP LZZ" ( z 2.3.2009) ale nemohu v něm najít instrukce, dle kterých bych mohla vybrat odpověď na zálaožku "Postup při VŘ" v Benefitu. Můžete mě nasměrovat případně na jiný manuál ? Děkuji K.K. Nejsem jistá, jestli se ptáte na to, co Vám odpovím, ale potrobnější informace k vyplnění žádosti naleznete v příručce D6 - Průvodce vyplněním projektové žádosti, str. 65. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SKRABALOVA_EVA (Pondělí 22.03.10 02:18:11) : Dobrý den, chtěla bych se zeptat na pár otázek. Jedná se o občanské sdružení, které je zřizovatelem mateřskéo centra a nově by rádo vytvořilo školku. 1. udržitelnost - jaká je povinná udržitelnost po ukončení projektu - v rámci křížového financování počítáme pouze s pořízením nábytku (příručku pro příjemce jsem si nastudovala, dotazy na ESF fóru taky) - do jaké míry je závazné to, co popíšu v rámci udržitelnosti v projektu? Pokud popisujete do žádosti nějakou možnost udržitelnosti, měli byste se jí po ukončení projektu držet, protože je podle toho projekt hodnocen v rámci věcného hodnocení, ale žádnou právní páku, co do udržitelnosti projektu po ukončení realizace nemáme. Vztah k udržitelnosti v případě majetku naklupeného z křížového financování, viz níže. 1.1.Příjemce je povinen zajistit dodržení ustanovení čl. 57 odst. 1 nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 o obecných ustanoveních o Evropském fondu pro regionální rozvoj, Evropském sociálním fondu a Fondu soudržnosti a o zrušení nařízení (ES) č. 1260/1999 (dále jen „nařízení č. 1083/2006“), tedy že projekt, v jehož rámci jsou hrazeny investiční výdaje v rámci křížového financování nebo poskytovány mzdové příspěvky na tvorbu pracovních míst, neprojde v době pěti let od finančního ukončení projektu, tj. od připsání poslední platby na účet příjemce, podstatnou změnou způsobenou změnou vlastnictví položky infrastruktury hrazené alespoň částečně z prostředků ESF nebo zastavením výrobní činnosti příjemce či jeho partnera. 2. stravování pro děti - je možné hradit z projektu pouze dovoz stravy a náklady za stravné (zejména obědy) řešit přímou platbou od rodičů jídelně, kde máme předdomluvený odběr stravy? Ano. 3. zkušenosti realizačního týmu - jedním z hodnotících kritérii jsou zkušenosti realizačního týmu, ale v benefitu nevidím moc prostor pro tuto informaci - poradíte mi kam to zařadit? Je možné toto popsat v rámci popisu jednotlivých pozic u realizačního týmu. 4. stanovy - ustanovení o majetkovém vypořádání - stačí toto? - valná hromada na základě hlasování rozhoduje o zániku Přátelé KOPRETIN o.s. V případě zániku o jeho majetkovém vypořádání Ano, ale musíte dodržet podmínky udržitelnosti, viz výše. 5. prádelnu vnímáte jako nepřímý náklad - jako součást úklidu? Ano. 6. koberce a linoleum - jako zařízení a vybavení, ale položení koberce a lina - jako drobné stavební úpravy? Otázka byla předána metodickému odd. a pokusíme se na ni "dodat" odpověď. Tak to je asi pro tuto chvíli vše. Děkuji za Vaši ochotu. Eva Škrabalová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SKRABALOVA_EVA (Pondělí 22.03.10 08:01:43) : Dobrý den, z textu Vašeho dotazu není 100% jasné, co si chcete ujasnit, ale budu se snažit. Dobrý den, ráda bych si ujasnila závěr z diskuze s paní Zápotockou. Bohužel včerejší informace ohledně podpořených osob byla nepřesná. Do podpořených osob se započítávají rodiče hledající práci pouze u činnosti B Trh práce a nikoliv u činnosti A Služby péče o děti Znamená to tedy, že do podpořených osob u činnosti A se započítává 1 rodič každého dítěte umístěného ve školce bez ohledu na to, jestli pracuje nebo je doma s druhým dítětem? Vaše otázka jde přímo proti tomu, jak se Vám idnikátor snažíme vyložit. Naším cílem je maximální zapojení matek na trh práce - proto podporujeme služby péče o děti - proto není naším cílem hlídat děti matkám, které zůstanou doma s druhým dítětem, protože jim to nijak možnost pracovat neumožní. Proto jsme přistoupili k tomu, že nechceme započítávat do indikátorů rodiče, které děti umístí do školky a dál zůstanou doma. To jde zcela proti logicke věci. Děkuji za Vaši ochotu. Zdraví, Eva Škrabalová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
FIEDLEROVA_J (Čtvrtek 18.03.10 10:35:56) : Pokud je žadatelem kraj, měl by tento doklad o přidělení IČ být vydán Českým statistickým úřadem. Zuzana Pincová Dobrý den, v 9:44 jste odpovídali na můj dotaz ohledně dokladu o právní subjektivitě žadatele. Tím, jak jsem v dotazu uvedla, je kraj. Ten není v Obchodním rejstříku veden. Mohu se tedy zeptat, co se rozumí dokladem o přidělení IČ? Děkuji! Fiedlerová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
Dobrý den, děkuji za odpověď. Máme vytipováno několik obcí. Vzhledem k tomu, že budeme objekt pronajímat a nikoliv vlastnit, je logické, že nám žádný soukromý subjekt nepřislíbí pronájem prostor půl roku dopředu. Proto jsem se ptala na možnost uvést více míst - vždy je lepší mit záložní plán. H.Kadlecova Autor: KADLECOVAHANA
|
NAVRATILOVA_L (Pátek 19.03.10 08:07:03) : Dobrý den,děkuji předem za reakce ne následující dotazy:1. můžete mi prosím potvrdit, zda je dále uvedená finanční účast partnera možná? Jedná se o partnera (škola), který se zabývá jako jediný v okolí stejnou pedagogikou, která je uplatňována v našem rodinném centru (školce), takže se nejedná o dodavatelský vztah. (Navíc se předpokládá, že velká část dětí z naší školky bude pokračovat právě v této škole je účinné a žádoucí vzájemně se odborně podporovat a směřovat ). V rámci doplňkové aktivity projektu by šlo o supervizi prováděnou formou vzájemných návštěv pedagogů v hodinách partnerské školy a naopak učitelů školy ve školce. Učitelé školy (partnera) by byli odměňováni jednak za hodiny supervizí (hospitace) ve školce a dále za tzv. hodiny rozborů při návštěvě pedagogů školky v hodinách školy. Ano.2. prosím o ujasnění, jak se bude dokládat v případě celodenní péče o dítě (školka) to, že podpořené osoby pracují, hledají práci apod., když se počítá do podpořených osob vždy jeden z obou rodičů. (budeme prostě brát v potaz situaci jen jednoho z rodičů?). Př1. dítě chodí do naší školky, otec pracuje, matka je s druhým dítětem doma. Vzhledem k tomu, že je výzva zaměřena na podporu trhu práce, jsou školky myšleny tak, aby umožnili oběma z rodičů, vykonávat pracovní povinnosti. Nemůžeme tedy mluvit o podpořené domáctnosti ve chvíli, kdy by otec stejně mohl pracovat - protože manželka by byla s dětmi doma - což je stejná situace jako když je jedno ve školce a s druhým je stejně doma. Takto podpořenou rodinu není možné uvést do indikátorů. 3. ještě jednou se vracím ke stravnému ve školkách coby přímému výdaji(jak bylo ve Fóru několikrát zmíněno)- je tím opravdu myšleno celé stravné(tj. i částka za jídlo, kterou obvykle platí rodiče), nebo je tím myšleno prostě zajištění služby stravování (včetně dovozu). Děkuji za upřesnění. Záleží na projektovém záměru, v tuto chvíli je možné dát do položky nákup služeb celou položku. Ale spíše doporučujeme, aby část hradili rodiče - už jen pro větší motivaci pro využívání služeb. 4. Pokud nejsme plátci DPH, uvádíme všechny příslušné položky v rozpočtu s DPH, je to tak? Ano. zdravíme a díky L. Navrátilová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SCHINDLEROVA_I (Pátek 19.03.10 15:01:13) : Dobrý den, plánujeme předložit projekt se zaměření na činnosti typu B) Trh práce. V rámci projektu bychom rádi nezaměstnaným rodičům s dětmi předškolního věku zprostředkovali odbornou praxi u zaměstnavatelů a během této praxe zajistili zapojeným rodičům hlídání dětí. Ze znění výzvy vyplývá, že placená odborná praxe není možná. Bylo by ale možné motivovat rodiče (nikoliv zaměstnavatele) i finančně k účasti na stáži, tj. dát jim např. příspěvek na dopravu, stravné či nějaký jiný finanční motivační příspěvek? Nebo je možné realizovat pouze neplacenou odbornou praxi u zaměstnavatelů? Praxi není možné hradit z rozpočtu projektu, podle zákoníku práce, ale má člověk za vykonnanou práci nárok na finanční odměnu, tedy zde bude nutné, aby platil daný zaměstnavatel, u kterého bude praxe realizována. Vy můžete z projektu financovat příspěvek na cestovné, stravné a hlídaní dětí a to v rámci kapitoly rozpočtu Přímá podpora. Předem mnohokrát děkuji za odpověď, I.Schindlerová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Pátek 19.03.10 14:29:12) : KATERINA_ZAPOTOCKA (Pátek 19.03.10 10:23:19) : Dobry den, dekuji za odpoved ohledne Benefitu. K mistum dopadu realizace - vsechna jsou ve stejnem okrese (v rozsahu max. 20km od sebe), jen jsme se jeste nerozhodli ve ktere obci presne centrum bude. Dam priklad - kdbychom se napr. nemohli rozhodnout zda bude v Beroune, Horovicich nebo jine prilehle obci. Pokud do Benefitu vepisu pouze jednu obci, zavazuje nas to realizovat projekt tam? Situace vyberu mista bude samozrejme popsana v zadosti, jde mi jen o to, jak formalne doplnit data do formulare Benefitu. Dekuji Hana K. Tento údaj je možné během realzace měnit, na druhou stranu si nedokážu představit, že při realizaci školky, v tuto chvíli ještě nevíte, kde toto zařízení bude. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Pátek 19.03.10 14:23:15) : ZUZANA_PINCOVA (Pátek 19.03.10 13:18:38) : Dobry den, zeptam se radeji jeste jednou, protoze uz se v tom ztracim :) Mame projekt v aktivite A ¨rodinne centrum, ktrere provozuje sl´kolku, hldianei deti a seminare pro rodice. Muzeme do monit. ukazatelu zapocitavat: 1)rodice, kteri budou chodit do rodinneho centra na psychlog. seminare tykajici se skloubeni rod. a prac. zivota (hlavni naplni projektu je vsak skolka a hlidani) Naklady na lektory takovychto skoleni nemuzeme narokovat v Nakupu sluzeb? Pokud se jedná o aktivitu projektu, je samozřejmé, že se náklady na aktivitu nárokujete z veřejných prostředků. 2) rodice deti ze skolky Ano. Pouze jednoho rodiče z páru. 3) rodice deti z jednorazoveho hlidani Ano. Stejně jako u rodičů, jejichž děti docházejí do školky pravidelně. U bodu 2 a 3 je treba dokladat proc jsou deti ve skolce nebo proc jsou hlidane (z duvodu hledani prace atd.) Na toto Vám již kolegyně odpovídala. Dále Vám před pokládáním dalších dotazů doporučuji prostudování příručky D5 a D8. ?Staci v takovem pripade cestne prohlaseni rodice? Dekuji, Hana Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
VLCKOVA_P (Čtvrtek 18.03.10 10:28:23) : Ne to nelze, žadatel už je pak povinnen to realizovat. Zuzana Pincová Dobrý den, chci se zeptat na situaci, která je popsána v metodice způsobilých výdajů - křížové financování - situace, kdy je projekt schválen ale není mu schválena vyšší než garantovaná výše křížových výdajů. V metodice se píše, že žadatel musí tyto výdaje uhradit ze svých zdrojů. Chci se zeptat, zda je možný i jiný scénář, tedy že žadatel bude realizovat projekt i bez realizace oněch křížových výdajů ...a to v jiných prostorách. Realizace v těchto prostorách bude výrazně náročnější na prostorovou organizaci klíčových aktivit, ale tyto aktivity budou přesto všechny zachovány dle znění schválené žádosti. Děkuji za odpověď. P.V. Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
WALDROVA_L (Čtvrtek 18.03.10 23:46:33) : Dobrý den, prosím o zodpovězení těchto dotazů: 1. Jednou z projektových aktivit je realizace online školení pro CS. Vzhledem k situaci, že se do tohoto školení mohou přihlásit osoby z celé ČR (mimo hl.m. Praha), není možné jim vydat osvědčení. Účastníci se budou elektronicky registrovat. Je možné je započítat do monitorovacího indikátoru Počet úspěšných absolventů kurzů? Za jakých podmínek? V případě, že on-line školení absolvují úspěšně, tak je možné je započítat do tohoto indikátoru, na druhou stranu ani nevidím problém v t om, aby jste certifikáty o proběhlém školení posílali po interentu nebo prostřednictvím on-line aplikace. 2. Prosím o objasnění Monitorovacích indikátorů Počet absolventů kurzů a Počet podpořených osob celkem. Je možné, aby první jmenovaný převyšoval podpořené osoby celkem? Např. máme - li v projektu 50 účastníků online školení, a tito absolvují celkem 5 rozdílných školení - v indikátoru počet absolventů kurzů bude tedy 50x5, tzn.250 absolventů a v indikátoru celkem podpořených osob 50? Ano. 3. V projektu počítáme s pronájmem softwarového řešení pro jednu z aktivit. Částka za pronájem na dobu trvání aktivity převyšuje 200.000,- (mělo by jít tedy o výběrové řízení). Již nyní ovšem víme, že na trhu existuje jediný vhodný poskytovatel tohoto řešení. Jak je možné toto ošetřit? Máme v projektu uvádět, že projekt počítá s VŘ? Ano, protože se jedná o částku vyšší než 200 000,- a do doby než začne realizace projektu se mohou změnit podmínky na trhu. Děkuji za odpověď, Waldrová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
HABARTOVA_J (Čtvrtek 18.03.10 14:18:59) : Dobrý den, pokud máme IČ vepsáno ve stanovách o.s. do razítka MV ČR, nemusíme již dokládat žádný jiný doklad? Z vašeho dotazu není jasné, co jste za organizaci. Doklad o právní subjektivitě je nutné předložit v odpovídající formě, odlišné podle právní formy žadatele - více viz. text výzvy, kde je jasně rozepsáno jaké podmínky se týkají jaké organizace. A jak je to s doložením živností, je nutné dokládat již v projektové žádosti, nebo stačí až při podpisu smlouvy o realizaci? Živnost mimoškolní výchova... již máme, o další dvě žádáme. Až před podpisem smlouvy. Děkuji za pomoc a přeji hezký den. J.Habartová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Bohužel včerejší informace ohledně podpořených osob byla nepřesná. Do podpořených osob se započítávají rodiče hledající práci pouze u činnosti B Trh práce a nikoliv u činnosti A Služby péče o děti. Zuzana Pincová Dobrý den, za doklad by se pokladalo i napr. cestne prohlaseni podporene osoby, ze cas po ktery si nechala hlidat potomka shanela praci? Muze totiz nastat situace, kdy maminka na rodic. dovolene shani praci z domu po internetu - na to take potrebuje cas a soustredeni - v takovem pripade je dokladem napr. e-mailova dokumentace s potenc. zamestnavatelem nebo staci ono cestne prohlaseni? Dekuji. Hana. K Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
KADLECOVAHANA (Čtvrtek 18.03.10 21:32:15) : Dobrý den, reaguji na dotaz jednoho z zadatelu a Vasi odpoved. pokud budeme realizovat projekt rodinneho centra bez skolneho, mame uvest v rozpoctu castky s DPH i kdyz jsme platci DPH? Rozpocet mam zpracovany jizs castkami bez dPH, protoze jsem z prirucky pro prijemci pochopila, ze prijemce dotace, platce DPH si vraceni DPH muze uplatnit u fin, uracdu, Realizovali jsme v ramci strukturalnich fondu jiz 2 projekty (JPD3 a OPPA - vzdy bez prijmu) a vzdy jsme postupovali takto - rozpocet bez DPH, vraceni DPH uplatneno na fin, uradu. Je tedy nyni jina situace? Dekuji za odpoved. Hana Kadlecova Pokud budete DPH nárokovat po FÚ, uveďte rozpočet bez DPH. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
JURANKOVA_G (Pátek 19.03.10 12:02:25) : V současné době máme pronajaty prostory, které se skládají z kanceláře učeben. v případě, že náš projekt bude podpořen, chceme jednu již pronajatou učebnu vyhradit pouze aktivitám projektu. Víme, že celkové náklady v průběhu projektu na pronájem této učebny zcela jistě přesáhnou částku 200.000,-- Kč. Učebnu tedy hledat nebudeme, protože tato nám bude pro potřeby projektu vyhovovat ( je již částečně vybavená, je vedle kanceláře, kde bude probíhat administrace projektu, je snadno dostupná MHD) Jsme i v tomto případě nuceni vypsat výběrové řízení na pronájem učebny? děkuji za odpověď g.j. Ke stávajícím nájmům není třeba vypisovat výběrová řízení. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Čtvrtek 18.03.10 23:55:43) : Dobrý večer, chtěla bych se zeptat jak je to s náklady na publicitu projektu? V Manuálu pblicity se píše: "...V žádosti o finanční podporu z OP LZZ je jedna samostatná část věnována popisu aktivit zajišťujících publicitu projektu (žadatel např.popisuje, které komunikační nástroje využije, jak bude spolupracovat s médii, jak budeposkytovat informace např. na webových stránkách apod.). V rámci návrhu rozpočtu projektu v žádosti o finanční podporu proto doporučujeme vyčlenit na tuto aktivitu samostatné finanční prostředky, které jsou způsobilými výdaji projektu..." Zde jsem ale v příspěvcích našla, že povinná publicita spadá do nepřímých nákladů. Můžete mi to prosím vysvětlit? S přáním pěkného dne. Hana K. Povinná publicita opravdu spadá do nepřímých nákladů, viz příručka D5 způsobilých výdajů. Údaje uvedené v citované metodice se vztahují k projektům, které nemají finacování z nepřímých nákladů. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Pátek 19.03.10 00:14:05) : Dobrý den, mám ještě jeden dotaz k Benefitu7 - 1. záložka Dopady místa realizace. Po vyplnění a uložení dan oblasti se mi tyto informace nezobrazí při kontrolním náhledu (když použiji záložku TISK), zobrazí se až po finálním uložení? Toto je dotaz na technickou podporu benfitu7 - benefit7@mpsv.cz 2. Pokud nemáme zvolené konkrténí město, poue oblast, mám zaškrtnou několik potenciálních uvažovanáých obcí? Ne, podle místa realizace a dopadu je projekt hodnocen na výběrové komisi, pokud se Vám bude větší počet regionů pořekrývat s ostatními je možné, že bude váš projekt bude hodnocen jako ten, překračuje absorpční kapacitu regionu. Také by pak po Vás bylo požadováno, aby jste aktivity realizovaly ve Všem popsaných místech. Děkuji, Hana K. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SCHARFOVA_I (Pátek 19.03.10 07:27:59) : Dobrý den, je možné do nákladů projektu s prorodinným balíčkem zahrnout vybavení výdejny nakoupeného jídla pro děti? Nevím, co je myšleno "projektem s prorodinným balíčkem", ale podle mého názoru na to, aby jste rozdali dětem dovezené jídlo, není potřeba výdejna, ale pouze prostor, kde se bude konzumovat dovezené jídlo za standartních hygienických podmínek. nadále se chci zeptat smí být první aktivita setkání týmu a rozedělení úkolu týmu? Již jsme na foru odpovídali, ano, může. Děkuji a přeji krásný den. Ivana Scharfová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
PHUPTYCH (Pátek 19.03.10 01:29:09) : Dobrý den, je uznatelnou aktivitou zprostředkování zaměstnání poté, co osoby z CS projdou aktivitami typu harmonizace rodinného a pracovního života, kurzy měkkých a tvrdých dovedností (CS jsou tu osoby na rodičovské dovolené a nezaměstnané ženy)? Je pro tuto aktivitu nutné Agentura práce (podle zákona) i v případě, že jde pouze o nasměrování a předání kontaktu (disponujeme sítí motivovaných zaměstnavetelů). Nechceme tvořit pracovní místa. Podle mého názoru snaha o zaměstnání účastnic projektu do "komplexních programů zaměstnanosti" patří, výzva však tuto aktivitu explicitně neuvádí. Pokud chcete v rámci projektu zprostředklvávat práci, je nutné, abyste postupovali podle zákona, tedy musíte mít statut pracovní agentury, případně je možné ji mít jako partnera. Ještě bych ráda upozornila, že kurzy měkkých dovedností nejsou podporovány. Děkuji Huptych Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
MRKVICOVA_D (Pátek 19.03.10 08:19:22) : Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jakým způsobem bude řešeno, když jeden žadatel podá dvě žádosti na podobné aktivity, přičemž jeden projekt bude zaměřen na užší cílovou skupinu a druhý na širší? Jedná se o vybudování mateřské školky pro univerzitu, přičemž jedna fakulta se rozhodla zřídit vlastní miniškolku. Je tyto projekty možné podat oba? Celkem nebude podáno za jednoho žadatele do výzvy č. 54 více než 3 projekty a to ani v partnerství. Je to možné, v žádosti je nutné zdůraznit, že se jedná o různé cílové skupiny. Ideálním případem by asmozřejmě bylo podat žádosti dohromady. Další můj dotaz spočívá v posuzování veřejné podpory. Nově vybudovaná mateřská škola bude sloužit převážně zaměstnancům univerzity, nicméně i studenti dálkového či denního studia budou moci služeb školky využít. Bude tento projekt chápán jako projekt nezakládající veřejnou podporu? Ano, nezakládá veřejnou podporu. Předem velice děkuji za zodpovězení dotazů a jsem s pozdravem Mrkvicová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
RENATA_VONDRAKOVA (Pátek 19.03.10 09:23:19) : Dobrý den, prosím o informaci, jestli v případě, když děláme školku a mám v ní z 19 dětí 4 děti matek, které jsou na MD s druhým dítětem (tedy nepočítají se do indikátorů), zda-li i tyto děti mohu zahrnout do nákladů na stravování. V dřívějších odpovědích už bylo, že službu poskytnout můžeme a můžeme kalkulovat na tyto děti i další náklady - stravování např.? Díky moc za odpověd. R. Vondráková Dobrý den, myslím, že jste úplně nepochopila, co znamená to, že si je nesmíte počítat do indikátorů. V principu jde o toto: podáte žádost, která je vyčíslená v nějaké finanční výši a k té výši nastavujete určitý počet indikátorů - podle toho poměru Vás dále hodnotí externí hodnotitelé. Z toho tedy vyplývá, že pokud pětina Vaší populace cílové skupiny se do indikátorů započítávat nebude, pravděpodobně budete velmi nízce hodnoceni v rámci hodnocení externích hodnotitelů a výběrové komise. Důvodem bude, že Vaše náklady na jedno podpořené "regulérní" dítě budou mnohonásobně vyšší než u jiných školek, které všechny své podpořené mohou započítat, protože jsou to opravdu ti, které podporovat chceme. Náklady na tyto děti nemohou být tedy vyčísleny v rozpočtu. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
LUPINEK_P (Čtvrtek 18.03.10 20:33:47) : Z informací nevyplývá, že se tento člověk nějakým způsobem se zabývá tématem rovných příležitostí žen a mužů. Zuzana Pincová Dobrý den,mám dotaz k odpovědi pro p.Coufala.Může být expert na rovné příležitosti osoba,která má vystudované DPS vychovatelství na pedagogické fakultě,ale nebylo ukončené jako VŠ? Ovšem tento člověk působí již od r.1981 nepřetržitě ve školství jako vychovatel a učitel. Má také zkušenosti i s několika projekty. Děkuji za odpověď. Lupínek P. Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
RYDVALOVA_R (Čtvrtek 18.03.10 17:09:39) : Záložku VP/de minimis v Benefitu musíte vyplnit i v případě, že projekt nezakládá veřejnou podporu. Zuzana Pincová Dobrý den, zajímalo by mě, zda v případě, že projekt nezakládá veřejnou podporu/ de minimis je nutné vyplňovat záložku VP/de minimis v Benefitu. Děkuji Rydvalová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
BCOUFAL (Čtvrtek 18.03.10 14:41:14) : Dobrý den, vysokoškolské humanitní vzdělání je v pořádku, nicméně z informací o expertovi/ce by mělo vyplývat, že se nějakým způsobem zabývá tématem rovných příležitostí žen a mužů. A. Purschová Dobrý den. Jaké vzdělání se považuje za relevantní u experta na rovné příležitosti mužů a žen? Stačí VŠ humanitního charakteru (pedagogická nebo filozofická fakulta)? Autor: PURSCHOVA
|
BUBENIKOVA_PAVLINA (Čtvrtek 18.03.10 14:40:54) : Dobrý den, můžeme mezi přímé náklady zařadit stravování pro firemní školku. Fakturace formou služby z místní nemocniční jídelny? Děkuji za odpověď. Ano. Je možné hradit stravné nákupem služeb. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
JANA_LENKOVA (Čtvrtek 18.03.10 13:18:06) : Dobrý den, to jste mohla napsat rovnou, že se jedná o občanské sdružení. Všechna občanská sdružení jsou oprávněnými žadateli. Když jste napsala přímo Asociace malých a středních podniků, vypadalo to, že máte nějaký samostatný právní statut. S pozdravem, Adéla Purschová Dobry den, stale nerozumim, kvuli kteremu kriterii neni ASMP opravnenym zadatelem, resp. opravnenym financnim partnerem. Jsou totiz občanske sdruzeni zalozene dle zakona 83/1990 a tudiz by meli do opravnenych spadat.Nebo je tam nejaka podminka, ktera mi unikla? Dekuji za upresneni. Jana Lenková Autor: PURSCHOVA
|
NEPUSTILOVA_RADKA (Čtvrtek 18.03.10 12:15:31) : Dobrý den, do sloupce by měly jít vybrat kraje jednotlivě – vyberete tam všechny kromě Prahy. Realizované investice NUTS 3 se vztahují k místu realizace – místu, kde budou probíhat aktivity projektu, nikoli k území dopadu. Předpokládám, že míst realizace bude omezený počet. Procento zadáte odhadem, jak velká část aktivit bude v kterém místě probíhat. Součet musí dávat dohromady 100%. U úvazku menšího než 0,5 můžete zadávat i počet odpracovaných hodin měsíčně místo výše úvazku. U DPČ je to skoro lepší, protože má maximum 80 hodin měsíčně a často je zmatek v tom, jestli například 0,4 úvazku se myslí 0,4 z úvazku 1 (160 hodin) nebo z DPČ (80 hodin). Záleží také na tom, jestli se bude jednat o pravidelnou práci se stejným počtem hodin každý měsíc nebo o práci nárazovou. U nárazové práce doporučujeme používat DPP. Adéla Purschová Dobrý den, 1) pokud je územím dopadu celá ČR mimo hl. města Prahy - vyberu v kap. 6 do pravého sloupce území dopadu všechny kraje? A do "Dalších informací" mám napsat, že mimo Prahu? 2) realizované investice NUTS3 - jak je mám pojmout, když je jiné místo žadatele (Pardubický kraj), jiné partnera (Moravskoslezský kraj), náklady mezi nimi 50/50 a místo dopadu celá ČR mimo Prahu? 3) Je z pohledu hodnocení u úvazku menšího než 0,5 výhodnější pracovní smlouva než DPČ? Děkuji Radka Nepustilová Autor: PURSCHOVA
|
LUDMILA_HEGEROVA (Čtvrtek 18.03.10 11:07:02) : Dobrý den, správní poplatky jsou v rámci OP LZZ nezpůsobilým výdajem (viz Metodika způsobilých výdajů – str. 34). S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda jde v rámci Přímé podpory (Jiné výše neuvedené náklady) proplatit správní poplatek za vydání ŽL, pro úspěšné absolventy/ky rekvalifikačních kurzů v rámci projektu. Děkuji. Hegerová Autor: PURSCHOVA
|
NAVRATILOVA_L (Čtvrtek 18.03.10 10:36:30) : Dobrý den, energie, vodné, stočné a patří vždy do nepřímých nákladů. A. Purschová Dobrý den, raději ověřuji, zda se také "neztratily" odpovědi na mé otázky z 16. 3. ? Děuji moc. Pozn.: Otázka z 16. 3. týkající se nájmu je mi již zřejmá z jiných odpovědí. V případě nájmu z prostor, kde bude probíhat péče o dítě (tj. činnosti související s cílovou skupinou), se jedná o přímý náklad. Platí to i o energiích? děkuji a zdravím L. Navrátilová Autor: PURSCHOVA
|
NAVRATILOVA_L (Čtvrtek 18.03.10 10:36:30) : Dobrý den, odpovědi na Vaše dotazy jsou vepsané do textu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, prosím o potvrzení našich dotazů. Jedná se o projekt rodinného centra provozujícího školku, aktivita A) Služby péče o děti. Podstatou projektu je personální zajištění a provoz školky (služby o dítě) s doprovodnými semináři pro cílovou skupinu (rodiče s dětmi). 1. Jedná o příjem projektu v případě peněžních darů na základě darovací smlouvy (na obnovu pomůcek apod.)? Za příjmy se považují výnosy projektu, což dar není. Tudíž ho nemusíte počítat jako příjem. 2. S vědomím, že nelze dle metodiky financovat "náklady na odměňování pracovníků, kteří vykonávají v rámci organizace činnosti zajišťující chod organizace a nikoliv primárně realizaci projektu (zajištění úklidu a čištění)“ se ptám, zda lze podpořit pozici školníka a paní na výdej stravy (nemyslím úklid), když podstatou projektu je zajištění celodenní péče o děti a tím umožnění rodičům uplatnit se na trhu práce? Děkuji. Tyto pozice můžete dát do realizačního týmu za předpokladu, že v pracovní náplni hrazené z přímých nákladů nebudou mít nic, co podle Metodiky způsobilých výdajů patří do nepřímých nákladů. 3 Přes časté diskuse nad nájmy prosím o ujištění. Nájemné rodinného centra, kde bude probíhat služba o dítě- celodenní hlídání a ze kterého bude vyjmuta kancelář realizačního týmu, je nepřímý výdaj? Nájem prostor na hlídání dětí patří do přímých nákladů, kancelář realizačního týmu do nepřímých. V rodinném centru budou také probíhat doprovodné vzdělávací semináře pro cílovou skupinu (rodiče s dětmi). Pokud by byl výše zmíněný nájem školky nepřímý výdaj, můžeme předpokládám část faktury týkající se seminářů zahrnout do přímých nákladů. Nájem prostor na semináře patří do přímých nákladů. 4. zajištění stravy ve školce (netýká se seminářů) – je možné zahrnout do přímých nákladů (služby) výdaj na zajištění každodenní stravy ( doprava)? Zajištění stravování je možná hradit v rámci kapitoly nákup služeb. 5. Indikátory Počet podpořených prganizací: rodinné centrum + 2 partneři= 3? Ano. Počet podpořených osob: vždy 1 z rodičů od přihlášených dětí ve školce rodinného centra + počet účastníků doprovodných seminářů pro rodiče? (nebo lze počet účastníků seminářů brát jako počet účastníků kurzů)? U služby péče o děti se jako podpořená osoba počítá jeden rodič za dítě, a to pouze jednou. U seminářů se jako podpořená osoba počítá jednou každý, kdo se semináře zúčastnil. Pokud by někdo umístil dítě do školky a zároveň se zúčastnil semináře, stejně se bude počítat jen jednou. Do indikátoru počet úspěšných absolventů kurzů se počítají lidé, kteří ukončili kurz předepsaným způsobem, např. obdrželi osvědčení, certifikát atd. Na rozdíl od podpořených osob jednoho člověka lze započítat tolikrát, kolik kurzů úspěšně dokončil. 6. Je možné podpořit z přímých výdajů školení 1 pedag. pracovníka (kurz Montessori)? Pedagogický pracovník může být hrazený z přímých nákladů. 7. Ekonom projektu – v odpovědích z 15/3 a 9/3 se zdá být rozpor (nebo nepochopení). Je ekonom (na DPČ), který má v projektu úvazek pouze pro účel projektu, přímý náklad, tak jak je uvedeno v odpovědi z 15/3?. Nejedná se o účetního. Ekonom projektu může být hrazený z přímých nákladů za předpokladu, že nedělá účetnictví. Děkuji moc předem L. Navrátilová Autor: PURSCHOVA
|
MARTINEK_PETR (Středa 17.03.10 13:14:43) : Dobrý den, DPH v podstatě chápete správně. Případně pokud si chcete být jistí, můžete si ověřit u příslušného finančního úřadu, jestli budete nebo nebudete mít nárok na odpočet DPH. V rámci výzvy 54 se požaduje 100%ní krytí projektu z dotace, plánované příjmy v projektové žádosti neuvádíte. Vykazujete je až během projektu a odečítají se od jednotlivých žádostí o platbu. Případně můžete napsat projekt na jen na tu část aktivit, které chcete financovat z ESF. Pedagogický personál může být v realizačním týmu za předpokladu, že pracuje na činnostech bezprostředně souvisejících s projektem. Adéla Purschová Dobrý den, mám pár dotazů: 1. Mám zmatek v otázce DPH v projektech:Podle příručky pro žadatele platí, že pokud je firma plátcem DPH směrem k aktivitám projektu, měla by mít v projektu částky bez DPH a uplatňovat odpočet DPH na příslušném FÚ. Z odpovědi na fóru ale plyne, že pokud je projekt prokazatelně bez příjmů (služby jsou cílové skupiny poskytovány zdarma), tak ani firma, která je jinak plátcem DPH nemá nárok na odpočet DPH na FÚ a ceny v projektu by měly být uvedeny včetně DPH. Znamená to tedy např., že pokud je školka plátce DPH, tak když:a) udělá projekt bez příjmů, tak by měl zahrnovat ceny včetně DPH?b) udělá projekt s příjmy (školné), tak ho má nachystat bez DPH a může nárokovat odpočet na FÚ? 2. Jako soukromá školka chceme hradit náklady na provoz třídy (mzdy učitelek a provozního personálu, náklady na výlety, divadla, plavání, energie, stravování) zřízenou z projektu ze školného rodičů. Pokud nebudeme uvádět položky provozu třídy v rozpočtu projektu, bude se na nás vztahovat spolufinancování vlastními prostředky (školné)? Chceme zafinancovat jen rozjezd školky, tj. přípravu a začátek školního roku bez provozních nákladů, které se běžně platí ze školného. 3. Můžeme však do rozpočtu (viz dotaz č. 2) uvést např. náklady na poloviční úvazek vedoucí učitelky, která se podílí na vytváření a evaluaci dokumentů (ŠVP, operační manuál apod.) a na přípravách na provoz třídy v rámci projektu, a také náklady na dovoz obědů, nákup vybavení? Autor: PURSCHOVA
|
VLCKOVA_P (Čtvrtek 18.03.10 10:06:18) : Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda je nějak omezen počet zapojení externí specialistky na rovné příležitosti do více projektů v jedné výzvě? Může jedna specialistka být součástí realizačního týmu ve třech projektech této výzvy? Děkuji. Petra V. Ano, je možné zapojení maximálně do tří projektu ESF. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
HAJNA (Středa 17.03.10 19:13:39) : Dobrý den, omezení počtu krajů se týká jenom okruhu činností C Místní partnerství. Pravdou je, že věci zakoupené z peněz projektu by měl mít příjemce ve svém vlastnictví, tudíž zapůjčení bych viděla jako lepší řešení. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den,v rámci aktivity B plánujeme, že většina aktivit bude realizována v kraji Vysočina. Jedna z klíčových aktivit je diseminace aktivit projektu. Můžeme tuto aktivitu naplánovat pro celou republiku kromě Prahy anebo platí stejný princip u aktivity C výzvy tj. max. 2 kraje. Pokud bude území dopadu celá republika mohou být např. realizované investice ve výši 90 % kraj Vysočina a zbývajících 10 % rozděleno mezi zbývající kraje.Dále pak jakým způsobem se dá ošetřit darování literatury nakoupené z projektu potenciálnímu uživateli (v projektu doložíme potvrzením zájmu této organizace o realizaci projektu a jeho výstupy. Např. cílovou skupinou je organizace založená Územním samosprávným celkem, pro kterou bychom chtěli nakoupit genderovou literaturu, která bude sloužit v rámci aktivity diseminace. Je toto možné? Pokud ne lze řešit smlouvou o zápujčce? Jiným způsobem?Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
BILKOVA_L (Středa 17.03.10 12:53:34) : Dobrý den, Váš dotaz jsme na 100% zodpovídali, bohužel nám nějakým záhadným způsobem z fora zmizel, za což se omluváme. Odpovědi posílám znovu vepsané přímo do textu dotazu. Adéla Purschová Dobrý večer, do jaké kapitoly mám zařadit tyto náklady: - občerstvení pro účastníky seminářů určených pro zaměstnavatele (na téma rovných příležitostí) Občerstvení lze zahrnout do celkových nákladů na zajištění seminářů, pokud jsou nakupované jako služba. Případně můžete účastníkům/cím hradit stravné v rámci přímé podpory. - ubytování lektorů Patří mezi nepřímé náklady, spadá do tuzemských cestovních výdajů. Dále bych se chtěla zeptat, jestli doporučujete realizovat výběrové řízení na dodavatele vybavení školky, nebo si můžeme vybavení nakupovat u různých dodavatelů sami? Doporučujeme dělat výběrové řízení na obdobné a spolu související položky, jejichž součet je 200 000 Kč a více. Obdobné znamená to, co lze zajistit jedním dodavatelem – např. počítače + tiskárna + software + scanner, pokud to dohromady dává 200 000 Kč a více. To platí i pro všechny ostatní položky – např. nábytek, hračky atd. A ještě dotaz ohledně křížového financování. Může být nějak ohroženo celkové hodnocení projektu v případě, že budeme požadovat vyšší než garantovaný podíl křížového financování (uvažujeme max 9%, což je garantovaný podíl na celkovou alokaci výzvy)? Jak budete postupovat v případě, že projekt bude dobře hodnocen, ale bude požadovat více než bude možno poskytnout? Budete např. kontaktovat žadatele, jestli je schopen si např. sehnat peníze na křížové financování z jiných zdrojů? Křížové financování může v projektové žádosti činit až 40% způsobilých přímých výdajů. Z toho však pouze 3% máte garantovaná, že opravdu dostanete. Pokud se součet křížového financování ve všech úspěšných projektech vejde do 9% z alokace na výzvu (tedy 9% z 250 000 000 Kč), můžete částku dostat celou. V opačném případě se to bude muset nějak podělit. Podrobnější informace o tom, jak se dáel postupuje, najdete v Metodice způsobilých výdajů, kapitola Křížové financování (viz str. 32 Pravidla pro vymezení křížového financování v textech výzev). Děkuji Lenka Bílková Dobrý den, dotazovala jsem se již včera (úterý 16.03.10 23:46:32) a zatím jsem nedostala odpověď, i když řada dotazů přede mnou byla již zodpovězena. Nezapomněli jste na mne? Lenka Bílková Autor: PURSCHOVA
|
FIEDLEROVA_J (Středa 17.03.10 14:26:40) : Dobrý den, měla bych dotaz ohledně dokladu o právní subjektivitě žadatele - kraje. Rozumím tomu správně, že dokladem o přidělení IČ je výpis z registru ekonomických subjektů? Děkuji! U podnikatelských subjektů je to výpis z živnostenského rejstříku a u právních subjektů, zapsaných v obchodním rejstříku, také výpis z Obchodního rejstříku. Výpis z Obchodního rejstříku nesmí být starší 90 dní od data podání žádosti – jedná se o datum pořízení výpisu z OR, (v případě výpisu z živnostenského rejstříku se jedná o ověřenou kopii, kdy ověření by nemělo být starší 90-ti dnů). Fiedlerová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Středa 17.03.10 17:20:42) : Pokud chcete účastníky/ce kurzů počítat jako indikátor úspěšní absolventi kurzu, je potřeba, aby kurz měl osvědčení. Znovu ovšem podotýkám, že kurzy pořádané pro rodiče musí prokázat návaznost na uplatnění na trhu práce, což u semináře pro rodiče zaměřeného na zdravou stravu dětí vidím jako problematické. A. Purschová Dobry den, zeptam se jeste jinak: musi mit poradane kurzy nejaky vystup? Napr. seminar pro rodice zamereny na zdravou stravu deti musi mit osvedceni? Dekuji, Hana K. Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, je nutné vypsat výběrové řízení na pronájem učebny (cca na projekt 900 000 Kč) ? Pokud částka přesáhne 200 000,- na položku a takovéto prostory pro pronájem hledáte, je nutné postupovat jako u standartních výběrových řízení. Děkuji K.K. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
VACULIK_M (Čtvrtek 18.03.10 09:30:04) : Dobrý den, plánujeme podání projektu na aktivitu A - předškolní zařízení pro děti ve věku 3-6 let. MŠ bude provozovat soukromá osoba - OSVČ. Je možné, aby vykazovala z této aktivity zisk? Není možné, aby kdokoliv vykazoval zisk z veřejných prostředků. Pokud budete generovat zisk - příjmy, budete muset tyto odečíst od přidělené výše dotace. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Děkuji Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
LUPINEK_P (Středa 17.03.10 19:14:18) : Dobrý den, hodnotitelé budou číst žádosti v elektronické podobě v IS Monit, kde je rozvrstvení textu odlišné než v aplikaci Benefit7. Proto pracujte s textem stejně jako v běžném dokumentu a oddělujte ho odstavci. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, na fóru jsem se dočetl ,že hodnotitelé budou číst žádosti v elektronické podobě.Chceme, aby textová úprava odpovídala např. úpravě odstavců,aby řádky nemuseli končit předložkou apod.Řádkování a okraje v oknech žádosti neodpovídá tištěné formě.Jak máme tedy postupovat, aby vzhled textu správně vypadal ? Děkuji za odpověď Lupínek P. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Středa 17.03.10 21:55:14) : Do podpořených osob se započítává rodič, který dává hlídat dítě z důvodu výkonu povolání, účasti na kurzu, popř. shánění práce. Podpořené osoby musíte mít podložené dokladem ze kterého tento důvod bude patrný. Předložení těchto dokladů je předmětem kontroly na místě. Zuzana Pincová Dobrý večer, v návaznosti naněkteré předešlé příspěvky bych se chtěla zeptat, jakým způsobem se v monitorovacím listu podpořené osoby vykazuje, zda se u aktivity hlídání dětí jedná o hlídání z důvodu matčina zaměstnání nebo zda se jedná o hlídání z důvodu např. návětěvy úřadů atd. Z předchozích příspěvků vyplývá, že pokud by maminky dávali děti do školky či hlídat z jiného důvodu než je výkon povolání nebo účast na kurzu (byť by to bylo např. shánění práce), tyto maminky se nazapočítávají do podpořených osob. Je to pravda? Musí podpořené osoby dokládat pracovní smlouvy?? Děkuji za odpověď. Hana K. Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
HABARTOVA_J (Středa 17.03.10 22:24:22) : Aktivita A s aktivitou B lze spojit v rámci jednoho projektu. Ohledně druhého dotazu, v rámci této výzvy nebudou podporovány projekty, které budou zaměřeny z velké části na kurzy cizích jazyků, pc kurzy a kurzy měkkých dovedností. Zuzana Pincová Dobrý den, potřebujeme se ujasnit dva zásadní dotazy k výzvě: 1) Lze v rámci jednoho projektu spojit aktivitu A) Služby péče o děti spolu s aktivitou B) Trh práce, nebo musíme pro každý z těchto záměrů sepsat samostatnou projektovou žádost? 2) Lze v rámci aktivity B) Trh práce připravit projekt, jehož náplní bude: - kurz AJ (intenzivní kurz trvající tři měsíce) - PC kurz - komunikační dovednosti/motivační kurz - vybrané rekvalifikační kurzy? Velice děkuji za odpovědi. S pozdravem Jana Habartová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
SCHOVANKOVA_V (Středa 17.03.10 12:45:30) : Dobrý den, pro všechny grantové projekty v rámci výzvy 54 je formulář stejný. V případě dopadu na více regionů stačí ve formuláři označit více regionů. Rekvalifikační kurzy mohou být součástí komplexních programů na podporu zaměstnanosti nebo zahájení samostatné výdělečné činnosti s využitím inovativních metod, zapojením doprovodných opatřeních a poradenských služeb. Měl by v nich být ovšem zohledněný aspekt rovnosti žen a mužů. Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak v žádosti zohlednit dopad na více regionů a zda se používá jiný formulář pro nadregionální projekty jako je tomu například u OPVK. Druhým dotazem je, zda je možné v rámci výzvy žádat dotaci na rekvalifikační kurzy. Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
KRATOCHVILOVA (Středa 17.03.10 12:28:34) : Toto jako poskytovatel dotace nijak neřešíme. V případě, kdy je v rámci projektu provozovaná školka, jsou podmínky prostor určeny vyhláškou č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých. A. Purschová Musí být prostroy, kde bude provozováno hlídání a přednášky vedeny jako nebytové? Děkuji Kratochvílová Autor: PURSCHOVA
|
KRATOCHVILOVA (Středa 17.03.10 10:43:46) : Dobrý den, z přímých nákladů si budete nárokovat nájem jen za tu část prostor, která je využívaná k práci s cílovou skupinou. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala: pokud bychom v prostorách, kde je místnost pro přednášky a další místnost pro hlídíní dětí kromě projektu z ESF provozovali ještě jiné aktivity, jak se bude počítat nájemné? Děkuji za odpověď. J. Kratochvílová Autor: PURSCHOVA
|
NEPUSTILOVA_RADKA (Středa 17.03.10 11:54:07) : Dobrý den, stačí v rozpočtu projektu rozlišit náklady žadatele a partnera tak, že do "název nákladu" dám k názvu nákladu jetě text "(žadatel)" nebo "(parter)"? Nebo má být 3. úroveň nákladů např. "Dohody o pracovní činnosti - žadatel" a ve 4. úrovni rozepsané jednotlivé náklady k žadateli a pak 3. úroveň nákladů "Dohody o pracovní činnosti - partner" a opět ve 4. úrovni rozepsané jednotlivé náklady k partnerovi? Do konkrétní položky uveďte "partner" nebo "žadatel". Tedy například 01.01.01 manažer projektu - žadatel. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Děkuji Radka Nepustilová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
JANSOVA_MARKETA (Středa 17.03.10 10:39:41) : Dobrý den, OSVČ jsou ve výzvě 54 oprávněnými žadateli. V rámci věcného hodnocení se posuzují kompetence a zkušenosti žadatele, nicméně delší historie není podmínkou. I nová organizace může mít zkušený a kompetentní tým. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla jsem se zeptat na vymezení žadatele, může jím být osoba samostatně výdělečně činná, obor činnosti: Mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti? V projektu se chceme zaměřit na vzdělávání rodičů s dětmi a žen v předdůchodovém věku a také na založení dvou miniškolek. Má forma žadatele nějaký vliv na úspěšnost hodnocení projektu (zda by bylo lepší projekt podat za nějakou organizaci s větší historií v práci s cílovou skupinou než za OSVČ)? Děkuji za odpověď. S pozdravem Jansová Autor: PURSCHOVA
|
|