DVORAKOVA_M (Pátek 05.03.10 11:12:47) : Dobrý den, pokud by expertka byla zaměstnankyní organizace, která je v projektu oficiálním partnerem, můžete uvést jako subjekt tuto organizaci. Pokud expertka není členkou partnerské organizace, subjektem bude žadatel. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, dříve zde bylo diskutováno zapojení zahraniční expertky v realizačním týmu. Z projektu jí bude hrazena pouze letenka a per diems v kapitole 02.02 Cestovní náhrady pro zahraniční experty. Nebude jí vyplácena žádná mzda a v realizačním týmu bude tedy mít v záložkách mzdy u této pozice nulu. Můj dotaz je, zda je správné, aby u záložky název subjektu bylo "kliknuto" na jméno žadatele jako subjektu. Prázdné to zůstat nemůže a nic jiného se nenabízí. Nebudeme s ní uzavírat žádnou pracovní smlouvu, dohodu aj. S touto expertkou vzájemně spolupracujeme dlouhodobě a nemá tedy problém se do projektu zapojit bez nároku na finanční odměnu. Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
KOZUSZNIK_M (Čtvrtek 04.03.10 22:26:30) : Dobrý den, označení Vám vepíši do textu. Ale chci Vás upozornit, že kapitola 03 může tvořit maximálně 20% celého rozpočtu projektu. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o pomoc při zařazení položek do jednotlivých kapitol rozpočtu (některými položkami si nejsme jisti). skříně a police, stolky a židle pro děti, krmící židle, psací stůl a kancelářská židle, lehátka a postýlky - 07 nočníky - 03 kancelářské potřeby, výtvarné potřeby - nepřímé náklady přikrývky, polštáře, hračky, kočárky, vybavení kuchyňky, sportovní potřeby, televize, rádio, DVD přehrávač, datový projektor, notebook, kopírka - 03 podlahové krytiny - 05 nákup barev na malování a natírání - 05 hygienické potřeby, vybavení lékárničky - nepřímé náklady pracovní oděv zaměstnance - nepřímé náklady zřízení internetu, úklid - nepřímé náklady malování, natírání - 05 Děkuji a přeji příjemný den. Mariola Kožusznik Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
DYCKA_M (Čtvrtek 04.03.10 12:41:44) : Dobrý den, v rámci přímé podpory lze proplácet jízdné, stravné a cestovné v závislosti na aktivitách projektu. Bližší informace najdete v Metodice způsobilých výdajů. Mzdové příspěvky v rámci této výzvy nejsou propláceny, protože ve výzvě není povolená veřejná podpora, vyjma režimu de minimis na firemní školky. Příspěvek na hlídání můžete proplatit proti pokladnímu dokladu a podpisu čestného prohlášení, že klient/ka použil/a poskytnutý příspěvek na hlídání dětí po dobu účasti na aktivitách projektu. Vzhledem k tomu, že hlídání si za poskytnutý příspěvek může každý zajistit individuálně, nejsou stanoveny žádné podmínky, kdo má děti hlídat. S pozdravem, Adéla Purschová Zdravím Vás, rád bych dotázal: 1) maminky na mateřské dovolené budou docházet do svého původního zaměstnání (do firem) cca. na 4 h/týdně - jakou mohou čerpat přímou podporu (odměna za práci, cestovné, příspěvek na hlídání ...) 2) předpokládám, že pouze příspěvek na hlídání bude uznatelným nákadem: kdo může hlídat děti a jak se bude prokazovat náklad příspěvku na hlídání? Děkuji. Martin Dýčka Autor: PURSCHOVA
|
SULOVA (Čtvrtek 04.03.10 13:00:45) : Dobrý den, živnost je možné zřídit až při zahájení projektu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda živnostenský list v oblasti „mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti“ dle zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání musíme mít zřízen již při podání žádosti, nebo stačí mít jej až k datu zahájení projektu. Děkuji za odpověď Šulová Autor: PURSCHOVA
|
TURKOVAM (Čtvrtek 04.03.10 11:31:00) : Dobrý den, na úvod bych ráda upozornila, že hlavní pracovní náplň partnera by neměla spočívat ve vykonávání činnosti pro příjemce, která je běžně dostupná na trhu, v takovém případě by se jednalo o skrytý dodavatelský vztah. Jinak obecně zaměstnance partnera může v rámci projektu zaměstnávat příjemce, který s nimi uzavře pracovní smlouvu, tudíž pak partner bude bez finančního příspěvku (nebude sám proplácet členy realizačního týmu). Druhá varianta je, že zaměstnavatelem některých členů realizačního týmu zůstává v rámci projektu partner, smlouvu s nimi uzavře on a pak se jedná o partnera s finančním příspěvkem. V případě finanční účasti příjemce partnerovi poskytuje zálohy, které mu partner zúčtovává a předává mu kopie účetních dokladů. Adéla Purschová Dobrý den, ještě bych se ráda zeptala na otázku partnerství. Do projektu chceme zapojit Mateřské centrum, jako partnera na hlídání dětí, to by byla jeho hlavní činnost. Samozřejmě za tuto činnost by MC požadovalo úhradu. Předpokládám tedy, že by MC muselo být partnerem s finančním příspěvkem. Pokud by ale v realizačním týmu projektu byly 2 osoby na Dohodu o provedení práce, které jsou zaměstnanci MC a v projektu budou v MC hlídat děti, nemuselo by být MC partnerem s fin. příspěvkem? Jak se mezi realizátorem projektu a partnerem v případě, že je to partner s fin. příspěvkem převádějí prostředky? Fakturou to určitě nepůjde, to by byl pak dodavatelsko-odběratelský vztah. Děkuji Turková Autor: PURSCHOVA
|
SIKOROVA_M (Čtvrtek 04.03.10 07:19:58) : Dobrý den, vše se musí dít v podle zákona, zda tedy podle volné žinosti poskytování služeb pro rodinu a domácnost. Pokud to tedy umožňuje, nevidím důvod proč ne. Na druhou stranu Vás musím upozornit, že pokud budete hlídat děti jednomu konkrétním zaměstnavatelům, bude se jednat o veřejnou podporu. Také si nejsme jisti počtem dětí, které je možné hlídat v soukromém bytě v poměru k minimálním výdajům projektu (min. 1milion Kč). S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, pokud si zřídím v rámci plánovaného projektu hlídání dětí pro zaměstnance na volnou živnost "poskytování služeb pro rodinu a domácnost", může toto hlídání být realizováno i v soukromém bytě? Děkuji za odpověď. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
TURKOVAM (Středa 03.03.10 21:04:09) : Dobrý den, hlavní myšlenka projektu nemůže být zaměřena na aktivity, které jsou ve výzvě zakázány. Pro Vaší bezpečnost, co do kvality projektového záměru, proto nedoporučuji měkké dovednosti vůbec a specifickou angličtinu pouze okrajově. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý večer, chtěla bych se zeptat na možnost zařazení těchto aktivit do projektu: komunikační dovednosti, manažerské dovednosti a jazyky s odborným zaměřením např. na cestovní ruch. Vím, že jsou ve výzvě vyjmenovány jako neuznatelné měkké dovednosti a cizí jazyky v případě, že jsou hlavní náplní projektu. Náš projekt ale nemá tyto aktivity jako hlavní činnost, jsou mezi jinými aktivitami resp. doplňkové. Děkuji Turková Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
VICAROVA_J (Středa 03.03.10 22:34:01) : Dobrý den, pokud máte audit povinný (tedy Váš rozpočet bude vyšší než 3 miliony) je možné ho zahrnout do přímých nákladů. Vyčíslení položek spadajících do nepřímých nákladů naleznete v příručce D5 Metodika způsobilých výdajů, např. publicita a výdaje na místní kancelář. Tzn. že prostředky na místní kancelář dostanete v nepřímých nákladech, ale v rozpočtu se konkrétní položky neobjeví. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, podle výše celkových nákladů v rozpočtu se určí procentní podíl na nepřímé náklady, např. 16%. Počítá se do těchto 16% i publicita a povinný audit? Chápu dobře, že místní kancelář je uznatelný, ale nepřímý náklad a tedy bude započítán v oněch 16%, ale musím náklady spočitát a musí se vyskytnout v celkových nákadech projektu? Co znamená slovo, že se místní kancelář nemůže ROZPOČTOVAT? DĚKUJI ZA ODPOVĚĎ Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
TOSOVSKA_D (Středa 03.03.10 13:04:12) : Vzhledem k tomu, že jste nejblíže cílovým skupinám, předpokládáme, že jste schopni odhadnout jaký typ kurzů bude nejčastěji potřeba atd. Ve Vašem případě bych si udělala analýzu trhu - v jakých cenových relacích se kurzy pohybují a podle toho bych nastavila třeba tři různé položky s různou cenovou hladinou. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, děkuji za odpověď. Ještě mám upřesňující otázku k auditu. Když provedeme např. 50 účastníkům osobnostní audit, jehož výsledky pochopitelně předem neznáme, jak můžeme specifikovat do rozpočtu následně doporučované rekvalifikační kurzy? Ceny kurzů jsou dost variabilní... Děkuji, D. Tosovska Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
DYCKA_M (Úterý 02.03.10 13:24:42) : Dobrý den, vzhledem k tomu, že výzva není primárně zaměřená na rekvalifikační kurzy, akreditace není povinná a nestanovili jsme ani jiná omezení. Pouze jak je uvedeno ve výzvě, nebudou podporovány projekty, jejichž hlavní náplní je výuka cizích jazyků, počítačů a měkkých dovedností. Rekvalifikační kurzy v okruhu činností B by ovšem měly být součástí komplexněji pojatého projektu na odbourávání diskriminace na trhu práce na základě pohlaví. S pozdravem, Adéla Purschová Děkuji za odpověď. Ještě bych se ráda dotázala, co je myšleno pojmem rekvalifikace v této Výzvě: - jaké je zaměření a obsah rekvalifikačního kurzu - délka rekvalifikačního kurzu - akreditace rekvalifikačního kurzu - jsou nějaké omezení rekvalfikačních kurzů. Děkuji. S pozdravem Ing. Jitka Palková ředitelka HK okresu Přerov Autor: PURSCHOVA
|
DYCKA_M (Úterý 02.03.10 12:33:32) : Podle vyjádření Evropské komise schémata podpory vzdělávání určené jednotlivcům (nikoli podnikům) – ať už je tato skupina definována jako zájemci o zaměstnání nebo jako rodiče na rodičovské dovolené nebo jiná podobná skupina - nejsou považována za veřejnou podporu. V tomto případě by nemělo vadit, když cílová skupina bude mít i v době realizace projektu statut zaměstnanců. Ženy začínající podnikání jsou ve výzvě definované jako ženy, které ještě podnikání nezahájily, nicméně mohou být zaměstnané. Profesním vzdělávání zaměstnanců se myslí zejména vzdělávání ve prospěch konkrétních podniků. S pozdravem, Adéla Purschová Dovoluji si se Vás dotázat - podporovaná aktivita B): 1) cílová skupina (str.4 Výzvy): - ženy se základním vzděláním nebo nízkou úrovní kvalifikace - musí být nezaměstnané nebo mohou pracovat? - ženy v předdůchodovém věku - musí být nezaměstnané nebo mohou pracovat? - ženy začínající podnikání - musí být nezaměstnané nebo mohou pracovat? - rodiče s dětmi - musí být nezaměstnaní nebo mohou pracovat? 2) co se míní (str. 5 Výzvy), bod 3.2: - profesním vzdělávání zaměstanců, když zaměstanci/kyně jsou v cílové skupině? Děkuji. S pozdravem Ing. Jitka Palková ředitelka HK okresu Přerov Autor: PURSCHOVA
|
Podrobnější informace najdete v Metodice způsobilých výdajů OP LZZ v kapitole 2.2.3 Cestovní náhrady pro zahraniční experty. Ohledně zařazení nákladů na nájem máte pravdu, pronájem prostor pro práci s cílovou skupinou spadá do nákladů na konference a kurzy, v našem informačním systému se nám čísla zobrazují trochu jinak, v Benefitu je to 04. 04. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, omlouvám se předem za pochybnost k odpovědi panu Lupinkovi z pondělí 1.3. Máme v tom teď trochu nejistotu, co je správně. ad 4) Nájem prostoru pro aktivity projektu patří do kapitoly 3 nebo 4 ? A do jaké podkapitoly ? 04.03 Dle příručky jsme se domnívali, že nájem prostor pro kurzy bude v položce 04.04 tj. Náklady na konference a kurzy. Do položky 04.03 jsme chtěli zahrnout pouze audit, protože to jsme pokládali za Náklady vyplývající ze smlouvy Dotaz na pozici experta pro rovné příležitosti - můžeme do realizačního týmu zahrnout zahraniční expertku, se kterou dlouhodobě spolupracujeme i na jiných projektech? Jak to bude se mzdou? Dohodli jsme se s ní, že pokud by jednalo o sazby obvyklé v ČR bude to dělat bez nároku na mzdu a bude chtít uhradit pouze cestovní náklady do ČR. Jednalo by se o 2 cesty během projektu, které byhcom účtovali formou per diem a proplacení letenky. Pokud bychom totiž použili sazby obvyklé v Německu, projekt by se stal velmi nákladným. Děkuji nejen za odpověď, ale také za nezměrnou trpělivost, rychlost odpovědí ... Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, omlouvám se předem za pochybnost k odpovědi panu Lupinkovi z pondělí 1.3. Máme v tom teď trochu nejistotu, co je správně. ad 4) Nájem prostoru pro aktivity projektu patří do kapitoly 3 nebo 4 ? A do jaké podkapitoly ? 04.03 Dle příručky jsme se domnívali, že nájem prostor pro kurzy bude v položce 04.04 tj. Náklady na konference a kurzy. Do položky 04.03 jsme chtěli zahrnout pouze audit, protože to jsme pokládali za Náklady vyplývající ze smlouvy Dotaz na pozici experta pro rovné příležitosti - můžeme do realizačního týmu zahrnout zahraniční expertku, se kterou dlouhodobě spolupracujeme i na jiných projektech? Jak to bude se mzdou? Dohodli jsme se s ní, že pokud by jednalo o sazby obvyklé v ČR bude to dělat bez nároku na mzdu a bude chtít uhradit pouze cestovní náklady do ČR. Jednalo by se o 2 cesty během projektu, které byhcom účtovali formou per diem a proplacení letenky. Pokud bychom totiž použili sazby obvyklé v Německu, projekt by se stal velmi nákladným. Děkuji nejen za odpověď, ale také za nezměrnou trpělivost, rychlost odpovědí ... Autor: DVORAKOVA_M
|
RYDVALOVA_R (Úterý 02.03.10 09:16:51) : Dobrý den, ano, bude se jednat o částečnou veřejnou podporu, kterou by bylo nutné vyčíslit v poměru na děti zaměstnanců a ostatní. S pozdravem, Kateřina Zápotocká DObrý den, chtěla bych se zeptat, v případě, že žadatal zřídí zařízení na hlídání dětí, které bue určeno jak pro jeho zaměstnance, tak (a to z větší části) pro veřejnost. Spadá do podpory de minimis? Děkuji Rydavlová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, rozdělení na přímé a napřímé náklady v případě školek bylo ještě potřeba metodicky upřesnit, protože s financováním projektů tohoto typu z Evropského sociálního fondu zatím není mnoho zkušeností. Tímto se tedy omlouváme za nejednozančné odpovědi a posíláme upřesnění: Nájem prostor – přímý náklad (nákup služeb) Stravování – přímý náklad (nákup služeb). Stravování je v rámci přímých nákladů zatím možné zajistit jen formou nákupu služeb. Úklid a údržba jsou vždy nepřímým nákladem. Tuzemská doprava je také nepřímým nákladem s výjimkou cestovného v rámci přímé podpory, kdy účastníkům a účastnicím kurzů lze prolacit cestovné z místa bydliště na kurz. S pozdravem, A. Purschová, K. Zápotocká Dobrý den, obracím se na vás s následujícím dotazem. Ve fóru byla položena otázka, jestli úklid ve školce je přímý nebo nepřímý náklad projektu. Ze strany Ministerstva byly 2 odpovědi, 1x že se jedná o nepřímý náklad a 1x že o přímý náklad - viz texty níže. Můžete to prosím upřesnit? Děkuji Inge Rosenkranzová Pondělí 08.02.10 12:18:32 Nové Zápotocká Pokud je v rámci projektu zřízena školka v pronajatých prostorách a tedy veškerý provoz je čistě v rámci projektu, je klíčovou aktivitou, pak by náklady, domnívám se, měly být v přímých nákladech. Např. pronájem prostor, stravování dětí, úklid a údržba školky apod. jsou jádrem projektu, vše souvisí pouze a jasně s činnostmi v rámci projektu, nejsou běžnými činnostmi žadatele. Rozumím tomu správně? Ano, kromě stravování dětí ve školce. Tento náklad není možné uplatnit. Čtvrtek 11.02.10 09:22:39 Nové Purschová Úklid a tuzemskou dopravu lze hradit z nepřímých nákladů. Ohledně stravování ještě napíšeme na ESF forum informaci, kam by bylo možné ho v rozpočtu zahrnout v rámci přímých nákladů. Obecně má být také hrazené nepřímých nákladů, nicméně je jasné, že u mateřských škol tvoří výdaje na stravování poměrně velké procento, tudíž by jejich hrazení z nepřímých nákladů bylo obtížné. Odpověď upřesníme. Autor: PURSCHOVA
|
LUPINEK_P (Pondělí 01.03.10 22:30:25) : Dobrý den, Dobrý den, 1)na fóru jsme se dočetli, že účetní projektu se má zařadit do nepřímých nákladů.Jedná se nákup služeb ?A do jaké podkapitoly ? Nepřímé náklady jsou samostatnou "kapitolou" rozpočtu. Prostudujte příručku D5 Metodika způsobilých výdajů. 2)V příručce D6 jsou uvedeny náklady na nákup vody, paliv a energie v kapitole 04 místní kancelář(podkap.04.05) ale v žádosti Benefit 7 ji mám zařadit Kam ?Tato kapitola v žádosti vůbec nefiguruje. Tyto položky jsou hrazeny právě z nepřímých nákladů. Pro tuto výzvu již není možné financování na místní kancelář rozpočtovat. 3)úklid prostoru pro aktivity projektu patří do nákupu služeb ? Prosím o upřesnění kapitoly i podkapitoly. Nepřímé náklady. 4) Nájem prostoru pro aktivity projektu patří do kapitoly 3 nebo 4 ? A do jaké podkapitoly ? 04.03 Děkuji za odpověď Lupínek P. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SYKOROVA_M (Pondělí 01.03.10 21:20:36) : Dobrý den, ano, je to možné. Zatím není jasné, jakým způsobem by jste chtěli tyto hoviry "dokazovat, jak píšete. Proto předpokládám, že to možné není. A všechny uskutečněné hovory musíte hradit nepřímých nákladů. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda je možné zapojit do projektu jako expertku na rovné příležitosti pracovnici, která vystudovala Obor Kulturní a sociální antropologie (obor zahrnuje i genderovou problematiku), obhájila diplomovou práci na genderové téma a v minulém i tomto programovacím období zodpovídala za uplatňování horizontálního tématu rovné příležitosti v projektech sociálních služeb NNO (pracovní rehabilitace, chráněné dílny pro postižené, chráněné bydlení...) Připravujeme projekt, který se týká změny stereotypů myšlení zaměstnavatelů. Chci se dále zeptat, zda je možné do přímých nákladů zahrnout náklady na telefon v případě, že se bude jednat o prokazatelné spojení s cílovou skupinou - direct calling jako součást komplexních aktivit zaměřených směrem k zaměstnanvatelům. Stejně tak bych zahrnula do přímých nákladů audiovizuální nosiče, pokud budou distribuovány přímo cílové skupině. Díky Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
LAMACOVA_J (Pondělí 01.03.10 19:55:44) : Dobrý den, záleží na tom, o jak velku částku by jste budovu chtěli "zhodnotit". Všechny konrétní informace k tomuto naleznete v příručce D5 v kapitole 4. Dobrý den, můžete mi prosím vysvětlit podmínky křížového financování v této výzvě. Jak je to s náležitostmi zhodnocení budov, když jsme v pronájmu? Jedná se o zřízení mateřské školy. Děkuji. Lamačová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
BILKOVA_L (Pondělí 01.03.10 17:56:17) : Dobrý den, v těchto případech dosud postupujeme tak, že dané osoby mohou být zapojeny, ale nevykazují se v rámci monitorovacích indikátorů. Buď se jedná o dodávku skužeb nebo o zapojení do realizačního týmu (podle toho si nárokujete finanční prostředky v rámci rozpočtu). Experta je možné zapojit pouze jako člena realizačního týmu nebo v rámci partnerslké organizace. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, předmětem našeho projektu je zřízení a provoz školičky pro děti aktivních maminek, které se snaží skloubit péči o dítě se svým profesním uplatněním. Cílovou skupinou jsou rodiče s dětmi předškolního věku (cca od 6 měsíců do 6 let). Jak se pohlíží na osoby, které náleží do cílové skupiny projektu a jsou zároveň členy realizačního týmu? Plánujeme zapojit některé maminky s příslušným vzděláním a zkušenostmi jako odborný personál školičky (pedagog, zdravotnický personál), pro něž by byla práce ve školičce zároveň profesním uplatněním a jejich děti by navštěvovaly školičku. Dále mám dotaz týkající se zapojení experta. Jaké formy spolupráce jsou přípustné? V Metodice hodnocení specifických kritérií je uvedeno zapojení experta buď jako klíčové osoby realizačního týmu nebo jako partnerské organizace. Je možno řešit zapojení experta i formou dodávky služeb? Dodavatel služeb pak nemůže být součástí realizačního týmu? Děkuji za odpověď. Lenka Bílková Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
POLCAROVA_L (Pondělí 01.03.10 16:12:52) : Dobrý den, samozřejmě, že i když budete kurzy realizovat dodavatelsky, musí jejich cena odpovídat cenám v místě a čase obvyklých uvedených v tabulce. Budete je uvádět v rozpočtu v žádosti o dotaci a podle jejich výše budete hodnoceni. Tyto náklady spadají do podkapitoly 4.3. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Ještě jednou dobrý den. Děkuji za předchozí odpovědi. K záměru B. Pokud budeme zajišťovat kurzy pomocí subdodávky tj. na základě výběr. řízení zajistíme firmu, která nám smluvně zajistí kompletní nabídku kurzů a poradenství (lektory, cestovné lektorů, příprava lektorů na výuku), je nutné aby se dodavatel řídil cenami v tabulce "Obvyklé mzdy/platy pro období 2009/2010"? Výše uvedené služby se řadí do kódu 04.03 nebo 04.04? Děkuji za odpověď. L. Polcarová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
IVONA_VALNOHOVA (Pátek 26.02.10 14:55:53) : Dobrý den, pokud budete hlídat děti zaměstnanců konkrétního zaměstnavatele, bude se jednat o veřejnou podporu dané firmy nebo organizace. A musíte je o tom informovat, že v rámci Vašeho projektu čerpají veřejnou podporu, aby při případném podání vlastního projektu, mohli zohlednit tuto skutečnost. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, mám dotaz na veřejnou podporu. Chceme spolupracovat se zaměstnavateli v rámci záměru B. Jako součást této spolupráce bychom chtěli zavést nové opatření - hlídání malých dětí zaměstnanců těchto firem v jejich domácnostech po dobu nemoci nebo rekonvalescence dětí. Hlídání by zajišťovaly naše pracovnice placené z projektu. Jedná se v tomto případě o veřejnou podporu? Děkuji za odpověď, I. Valnohová. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, spadají do kapitoly č. 1 Lidské zdroje. S pozdravem, Kateřina Zápotocká KOZUSZNIK_M (Neděle 28.02.10 22:26:18) : Dobrý den, ráda bych se zeptala, do které položky v rozpočtu jsou zařazeny mzdy realizačního týmu. Děkuji. Mariola Kožusznik Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, jedná se o dokument, na kterém je Vaší organizaci přiděleno IČO. V aplikaci Benefit 7 přiložte tyto dokumenty naskenované. S pozdravem, Kateřina Zápotocká BOTKOVA_IVETA (Neděle 28.02.10 19:28:10) : Ráda bych se ještě zeptala na povinné přílohy k žádosti. U NNO je zapotřebí doložit stanovy občanského sdružení a dále doklad o registraci. Je myšleno Dokladem o registraci Výpis z registru ekonomických subjektů co vydává ČSÚ? Kromě stanov,na kterých je uvedeno přidělené IČ a výpis z registru z ČSÚ nemáme jiné dokumenty k dispozici. V případě připojení příloh k Žádosti zpracované v Benefit7 je možno tyto přílohy naskenovat a připojit např. ve formátu .pdf nebo vyžadujete zvláštní formát? Děkuji za odpovědi. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, ano může, a pak není důvod, aby to nebyla jen jedna pozice, kde bude jasně vymezeno, že vykonává činnosti spojené i s další pozicí. S pozdravem, Kateřina Zápotocká BOTKOVA_IVETA (Pátek 26.02.10 21:45:01) : Dobrý večer, měla bych dotaz ohledně pracovních pozic. Může mít jedna osoba částečný úvazek na funkci vedoucí projektu a zároveň částečný úvazek na funkci manažer projektu?Lze tedy, aby jedna osoba vykonávala v rámci projektu více funkcí? Děkuji. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, počítá se jeden rodič. Tedy jako by jedna podpořená domácnost, přestože dítě má samozřejmě rodiče dva. S pozdravem, Kateřina Zápotocká ROSENKRANZOVA_I (Pátek 26.02.10 17:36:27) : Dobrý den, ráda bych se informovala na indikátor týkající se rodičů v rámci hlídání dětí. Ve fóru bylo zodpovězeno, že rodič se počítá pouze 1x, to znamená nepočítá se jeho opakovaná návštěva s dítětem. Znamená to, že se rodiče počítají oba jako 1 osoba nebo každý rodič zvláštˇikdyž se jedná o totéž dítě? Děkuji za odpověď Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
POLCAROVA_L (Pátek 26.02.10 10:45:15) : Dobrý den, odpovědi na své dotazy naleznete níže přímo ve vašem textu. S pozdravem Zuzana Pincová Dobrý den. Ráda bych se zeptala na záměr B. Pokud budeme mít v rámci vzdělávání pro rodiče i dopolňkovou činnost - hlídání dětí účastníků kurzu: 1. je nutné aby osoby, které budou vykonávat hlídání dětí na DPP měli nějaké vzdělání nebo oprávnění k této činnosti (tj. např. vzdělání ve zdravotnictví, pedagogice atp.), nebo bude stačit praxe? U neregistrované služby, kterou je doplňková činnost hlídání dětí, žádné podmínky nastaveny nejsou. 2. je možné pořídit vybavení do dětského koutku (tj. hračky, drobné pomůcky, případně menší vybavení) do výše 40.tis Kč? a bude se jednat o přímé náklady projektu? Vybavení dětského koutku je uznatelný náklad a jedná se o přímé náklady, více viz Metodika způsobilých výdajů OP LZZ. 3. Pokud si budeme pro účely vzdělávání pronajímat prostory, které je nutné částečně zainvestovat (stoly, židle, koberce) je tento náklad uznatelný v rámci dotace? a do jaké výše? Ano jedná se o uznatelný náklad. V případě koberce se jedná o položku 3 rozpočtu Zařízení a vybavení. Židle, stoly a jiný nábytek je možný financovat v rámci Křížového financování, podrobnosti opět naleznete v Metodice způsobilých výdajů OP LZZ a v textu výzvy 54. 4. Pokud budeme v rámci projektu potřebovat ke vzdělávacím programům počítače, je uznatelným nákladem jejich zapůjčení? nebo raději doporučujete pronajmout si pro tyto speciální kurzy přímo počítačovou učebnu např. školy? Obě možnosti jsou možné. Doporučujeme si pronajmout pro tyto kurzy přímo počítačovou učebnu. 5. Pronájem prostor učebny vč. dětského koutku je předpokládám uznatelným nákladem, ale je možné uznat i náklady spojené s nájmem těchto prostor mimo dobu konání kurzů? Bohužel majitel není ochoten nám prostory pronajmout pouze na určené měsíce (čtvrtletí) kdy budou semináře probíhat. Chce abychom si je pronajali na celou dobou realizace projektu. Nájem za učebny je uznatelným nákladem pouze po dobu konání aktivity. Předem děkuji za odpovědi. S pozdravem L. Polcarová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
SIMBEROVA_Z (Čtvrtek 25.02.10 15:33:19) : Dobrý den, schválení projektu zastupitelstvem není povinnou přílohou. Náklady na proškolení realizačního týmu nejsou přímo nezpůsobilým výdajem, nicméně z hlediska efektivity a účelnosti výdajů je lepší najmout do realizačního týmu už proškolené osoby. Adéla Purschová Dobrý den, pokud je žadatelem školka zřizovaná městskou částí, je nutné doložit schválení projektu zastupitelstvem apod.? Projekt je zaměřen na rozšíření provozu školky mj. o rozšíření tělesné a pohybové výchovy dětí během jejich pobytu ve školce. Je možné do nákladů projektu zahrnout speciální kurzy a školení s tímto zaměřením pro učitelky, které budou v realizačním týmu? Děkuji. Autor: PURSCHOVA
|
MARTINEK_PETR (Pátek 26.02.10 09:51:50) : Dobrý den, část záložky VP/podpora de minimis obsahuje osm textových polí (7 povinných a 1 nepovinné) s dotazy směřovanými jak na žadatele, tak na partnera (partnery) projektu. Všechna povinná pole musí žadatel vyplnit i v případě, že jeho žádost nezakládá veřejnou podporu. Pole slouží k posouzení, zda se v projektu opravdu nejedná o veřejno podporu. Ve 2. části záložky stačí do povinného pole informace o žádané VP napsat „nerelevantní“, pokud na projekt veřejnou podporu nepožadujete. 3. část záložky VP/podpora de minimis je aktivní pouze v případě, že žadatel zatrhl na záložce Projekt pole Byl jste příjemcem podpory de minimis za poslední 3 účetní období. Adéla Purschová Dobrý den, pokud je projekt zaměřen na aktivitu B Trh práce (vzdělávání rodičů) nemá podle výzvy charakter veřejné podpory. Má se vyplňovat příslušnými údaji záložka VP/de minimis v Benefitu nebo nemá s poukazem, že se nejedná o veřejnou podporu? Děkuji za odpověď. Autor: PURSCHOVA
|
SIMBEROVA_Z (Pátek 26.02.10 08:55:16) : Dobrý den, produkt je souhrnný pojem označující všechny formy a nástroje, kterými je poskytována podpora cílovým skupinám. Znovu podotýkám, že u služeb péče o děti nejsou cílovou skupinou děti, ale rodiče. Tudíž byste se měli zamyslet, jestli vytvoření příručky či souboru cvičení a aktivit pro pohybovou a sportovní výchovu dětí je nástroj, který pomůže rodičům dětí ke zlepšení situace na trhu práce. Adéla Purschová Dobrý den, ještě jeden stručný dotaz k aktivitě A: Lze za inovativní produkt považovat vytvoření příručky či souboru cvičení a aktivit pro pohybovou a sportovní výchovu dětí (jednou z aktivit projektu je právě rozšíření služeb školky o pohybovou a sportovní průpravu dětí)? Děkuji. Autor: PURSCHOVA
|
LAMACOVA_J (Čtvrtek 25.02.10 18:05:51) : Dobrý den, provoz školky a platy pedagogů jsou způsobilým výdajem a lze je hradit. Pokud jde o inovativnost a rovnou účast žen a mužů jedná se o specifická kritéria díky nimž můžete dostat body navíc při hodnocení projektu. S pozdravem Zuzana Pincová Dobrý den, chtěla bych se prosím zeptat, zda z této výzvy jde hradit běžný provoz školky a platy pedagogů a dále zda jde projekt soustředit pouze na to nebo je pro nás lepší opravdu i v rámci této aktivity vymyslet inovativní produkty a rovnou účast žen a mužů. Děkuji. Lamačová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
Dobrý den, obracím se na vás s následujícím dotazem. Ve fóru byla položena otázka, jestli úklid ve školce je přímý nebo nepřímý náklad projektu. Ze strany Ministerstva byly 2 odpovědi, 1x že se jedná o nepřímý náklad a 1x že o přímý náklad - viz texty níže. Můžete to prosím upřesnit? Děkuji Inge Rosenkranzová Pondělí 08.02.10 12:18:32 Nové Zápotocká Pokud je v rámci projektu zřízena školka v pronajatých prostorách a tedy veškerý provoz je čistě v rámci projektu, je klíčovou aktivitou, pak by náklady, domnívám se, měly být v přímých nákladech. Např. pronájem prostor, stravování dětí, úklid a údržba školky apod. jsou jádrem projektu, vše souvisí pouze a jasně s činnostmi v rámci projektu, nejsou běžnými činnostmi žadatele. Rozumím tomu správně? Ano, kromě stravování dětí ve školce. Tento náklad není možné uplatnit. Čtvrtek 11.02.10 09:22:39 Nové Purschová Úklid a tuzemskou dopravu lze hradit z nepřímých nákladů. Ohledně stravování ještě napíšeme na ESF forum informaci, kam by bylo možné ho v rozpočtu zahrnout v rámci přímých nákladů. Obecně má být také hrazené nepřímých nákladů, nicméně je jasné, že u mateřských škol tvoří výdaje na stravování poměrně velké procento, tudíž by jejich hrazení z nepřímých nákladů bylo obtížné. Odpověď upřesníme. Autor: ROSENKRANZOVA_I
|
KRATKA_J (Čtvrtek 25.02.10 13:28:26) : Dobrý den, projekt lze pojmout i tak, že část školky bude pro širší veřejnost a část pro konkrétní podnik, pokud je toto Vaším záměrem. Provoz je možné řešit dodavatelsky, akorát je potřeba dodržet limit pro nákup služeb – maximálně 60% přímých způsobilých výdajů projektu. Péči o děti do 3 a nad 3 roky je za splnění všech zákonných podmínek možné kombinovat. Další výzva k předkládání grantových projektů je předběžně plánována na prosinec 2010. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, městský obvod statutárního města má záměr zřízení školky, která bude kombinovat veřejnou školku a podnikovou školku pro městskou nemocnici. Projekt by řešil vybavení školky a její provoz. Provozovatel školky bude vybrán na základě výběrového řízení jako dodavatel služby. 1. Je možná kombinace veřejné a ponikové školky? 2. Je možný provoz školky v rámci dodavatelské služby? 3. Je možná kombinace péče o děti do 3 a nad 3 roky (za splnění všech zákonných podmínek)? 4. Kdy lze očekávat další výzvy? Děkuji Krátká Autor: PURSCHOVA
|
LUPINEK_P (Čtvrtek 25.02.10 12:55:24) : Dobrý den, odhad udělejte podle toho, kolik dětí přibližbně za dobu realizace pohlídáte. Za každé pohlídané dítě se počítá jako podpořená osoba jeden rodič a pouze jedenkrát, i když hlídání proběhne opakovaně. Indikátory by neměly být příliš podhodnocené, ale zase by měly být reálné, abyste je zvládli naplnit. Vždycky je lepší jich nakonec naplnit o trochu víc než míň oproti hodnotám uvdeným v projektové žádosti. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěl bych se zeptat k aktivitě A-monitorovací indikátory.V naší organizaci poskytujeme krátkodobé hlídání a doprovody dětí.Jak máme vypočítat počty podpořených osob zapojených do aktivit za celou dobu realizace projektu ? Předpokládáme ,že bude vysoká účast,ale jak máme správně odhadnout počty osob vzhledem k žádané výši dotace(cca 5 mil) a době realizace(3 roky) by podpořených osob mělo být asi kolik ? děkuji za Vaši odpověď Lupínek Petr Autor: PURSCHOVA
|
SIKOROVA_M (Středa 24.02.10 08:22:32) : Dobrý den, Úřad regionální rady není oprávněným žadatelem v této výzvě. Regionální rada není územně samosprávným celkem, není jím zřízena či založená organizace. S pozdravem Zuzana Pincová Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je oprávněným žadatelem v této výzvě v rámci aktivity A instituce, která je zřízena ze zákona? Například Úřad regionální rady, který je právnická osoba, zřízena v územním obvodu statistické jednotky NUTS, zákonem č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje, ve znění pozdějších předpisů. Děkuji. Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
SIKOROVA_M (Čtvrtek 25.02.10 11:03:09) : Dobrý den, pokud vím, tak provoz živnosti není omezený věkem. Nicméně lidé v důchodovém věku by neměli v projektu figurovat jako cílové skupiny a být vykazovaní v rámci monitorovacích indikátorů, protože celý program OP LZZ směřuje ke zvyšování zaměstnanosti a zaměstnatelnosti lidí v produktivním věku. Příležitostné krátkodobé hlídání dětí je v rámci živnosti povolené včetně dětí tří let věku, tudíž dolní věkovou hranici nebudeme sledovat. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych se zeptat, je možné žádat v rámci výzvy o dotaci na personální zajištění a provoz hlídání dětí do tří let dle volné živnosti "poskytování služeb pro rodinu a domácnost" i v případě, že by šlo o hlídání doma například tří až pěti dětí? Je nějaké dolní omezení věku hlídaného dítěte? Může být člověk, který hlídá v důchodu? Předem děkuji za odpověď. Autor: PURSCHOVA
|
KUBICKOVA_M (Čtvrtek 25.02.10 09:17:12) : Dobrý den, jako indikátor 07.41.00 můžete uvést zástupce a zástupkyně uvedených organizací, se kterými budete v rámci projektu pracovat. Předpokládám, že nebudete pracovat s celými organizacemi, ale s vybranými lidmi z těchto organizací. Pokud projekt neobsahuje kurzy, můžeze k indikátoru 07.46.13 napsat hodnotu 0, nicméně je potřeba ho uvést, protože se jedná o povinný indikátor. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych se zeptal na podobu monitorovacích indikátorů u podporované aktivity C) místní partnerství. Jestli u indikátoru 07.41.00 máme uvést počet podpořených zaměstnavatelů (firem) + úřad práce + obce, kteří budou tvořit cílovou skupinu? Dále jestli indikátor 07.45.00 představuje žadatele + partnery a co uvést do indikátoru 07.46.13, jestliže obsahem naší projektové žádosti nebudou žádne kurzy? Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den Kubíčková Autor: PURSCHOVA
|
RYDVALOVA_R (Středa 24.02.10 13:33:53) : Dobrý den, informace o kvalifikačních předpokladech realizačního týmu můžete uvést do části žádosti věnované zkušenostem a kompetencím žadatele, případně do popisu pracovních pozic na záložce realizační tým. Záleží hlavně na žadateli, jaké má požadavky na kvalifikaci vzhledem k projektu, protože každý projekt je jiný. Pokud se rozhodnete využít specifického kritéria Rovná účast žen a mužů a zapojit do projektu experta/ku na rovné příležitosti žen a mužů, hodnotí se mimo jiné kvalifikace a zkušenosti této osoby - viz metodika specifických kritérií. Adéla Purschová Dobrý den, musí členové realizačního týmu prokazovat své kvalifikační předpoklady k realizaci projektu. V případě, že ano, v jaké formě a v jaké části žádosti. Děkuji R.Rydvalová Autor: PURSCHOVA
|
VOJTOVA_HANA (Středa 24.02.10 13:04:50) : Dobrý den, již několikrát zde bylo uvedeno, že pokud jsou hlavní náplní projektu služby péče o děti, musí být provozované na základě některé z živností uvedených ve výzvě. Jejich podmínky jsou v živnostenském zákoně a jeho přílohách stanovujících obsahové náplně jednotlivých živností. Záleží tedy žadateli, aby posoudil, který typ živnosti nejvíce odpovídá jeho záměru, a touto živností se řídil. Podle návrhu „prorodinného balíčku“ by jednou z podmínek měla být osobní zkušenost získaná při výchově vlastních dětí, nicméně tento materiál dosud nevešel v platnost, tudíž institut vzájemné rodičovské výpomoci není typem služby podporovaným v rámci této výzvy. Adéla Purschová Dobrý den, prosím o zodpovězení dvou dotazů: 1) Žadatel chce otevřít centrum pro hlídání dětí, které by fungovalo podobně jako miniškolka. Lze v tomto centru hlídat děti i dlouhodobě (např. celý pracovní týden), nebo se musí jednat pouze o krátkodobé hlídání? Případně v jakém rozsahu lze tyto služby poskytovat? 2) Žadatel chce vytvořit registr osob poskytujících službu "denní matka" a tyto kontakty nabízet veřejnosti. Nevíme však, zda musí být tato osoba sama matkou na MD, nebo zda se může jednat např. o důchodkyni hlídající děti? Předem děkuji za odpovědi, s pozdravem Hana Vojtová Autor: PURSCHOVA
|
VOLKOVA (Středa 24.02.10 10:45:11) : Dobrý den, jako indikátor je možné započítat osoby, které obdržely doklad o úspěšném dokončení kurzu, nemusí se nutně jednat o kurz rekvalifikační. Adéla Purschová Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem týkajícího se indikátorů, konkrétně indikátoru 07.46.13 - Počet úspěšných absolventů kurzů celkem. Je možné do tohoto indikátoru zahrnout osoby cílové skupiny, které absolvovaly seminář a obdržely osvědčení o účasti, nebo se jedná pouze o podpořené osoby, které ukončily rekvalifikační kurz a získaly doklad o rekvalifikaci? Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
SIKOROVA_M (Středa 24.02.10 09:45:24) : Dobrý den, informace o jednotlivých živnostech najdete v živnostenském zákoně a jeho přílohách, které stanovují obsahové náplně živností. Adéla Purschová Dobrý den ještě jeden dotaz. Jaký je přesně rozdíl v provozu mezi "péčí o dítě do tří let věku v denním režimu" a "příležitosté krátkodobé hlídání dětí (včetně dětí do tří let)". Je to nějak konkrétně stanoveno? Co je ten konkrétní rozdíl v souvislosti s provozem takového zařízení? Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, děkuji za odpověď. Ještě mám upřesňující otázku k auditu. Když provedeme např. 50 účastníkům osobnostní audit, jehož výsledky pochopitelně předem neznáme, jak můžeme specifikovat do rozpočtu následně doporučované rekvalifikační kurzy? Ceny kurzů jsou dost variabilní... Děkuji, D. Tosovska Autor: TOSOVSKA_D
|
ROSENKRANZOVA_I (Úterý 23.02.10 20:33:19) : Dobrý den, veškeré náklady na provoz vozidla k vnitrostátním cestám patří do nepřímých nákladů. Adéla Purschová Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem auta na oprativní leasing, tato otázka byla už zodpovězena, ale jak je to s náklady na pohonné hmoty, dálniční známku, opravy apod. Pokud bude auto využíváno na svoz a rozvoz dětí jedná se o přímé náklady a do jaké kapitoly se zahrnou? Děkuji za odpověď Autor: PURSCHOVA
|
BOTKOVA_IVETA (Úterý 23.02.10 18:38:49) : Do projektové žádosti stačí uvést plánované hodnoty čtyř hlavních indikátorů, jejich členění se sleduje až během projektu. Jako indikátor by se měly počítat jen produkty, které nově vzniknou v rámci projektu, případně budou příjemcem inovovány. Adéla Purschová Prosím o zodpovězení dotazu ohledně členění indikátorů - u některých oblastí jsou uváděny již indikátory s jejich členěním, ale právě v případě oblasti 3.4. nejsou tato členění uvedena - až v další tabulce Příručky. Co se týče podrobnějšího členění, je v případě této výzvy při vyplňování žádosti nutné indikátory podrobněji rozepisovat nebo stačí uvést uvedené 4 základní. K indikátoru 07.57.00 – počet nově vytvořených/inovovaných produktů. Označuje se tak souhrnný pojem označující všechny formy a nástroje, kterými je poskytována podpora cílovým skupinám. Dotaz: V případě, že sice budeme mít např. předškolní vzdělávací program,ale ten jsme samozřejmě sami nevytvořili,ani neinovovali, počítá se do počtu také tento produkt nebo to musí být jen naše tvůrčí dílo? Děkuji předem. Autor: PURSCHOVA
|
SYKOROVA_M (Úterý 23.02.10 18:42:57) : Dobrý den, cena za provedení auditu musí být cenou obvyklou v daném regionu a v daném čase, většinou se pohybuje kolem 30 000 Kč, to je doporučená cena. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, zajímalo by mne, zda u výzvy č. 54 existuje nějaké oficiální doporučení ceny za audit, příp. kde je toto doporučení písemně uvedeno. Díky Autor: PURSCHOVA
|
TOSOVSKA_D (Úterý 23.02.10 15:15:31) : Dobrý den, mám několik dotazů k výzvě 54, aktivita B) - Trh práce. 1. Co si máme představit pod pojmem zprostředkování rekvalifikací? Jedná se nám hlavně o návaznost na osobnostní audit. (účastníci projdou osobnostním auditem a pak jim je doporučeno, kde si mají zaplatit rekvalifikační kurz??) Ano i ne, následně jim bude doporučen konrétní vhodný kurz, který bude, ale také financován z projektu, ale zřejmě dodavatelsky. 2. Pokud by byl v rámci projektu vytvořen internetový portál, je možné programátora + administrátora (1 osoba) uvést v osobních nákladech? Ne, spadá do nepřímých nákladů. 3. Je možné v rámci této výzvy podpořit vytvoření výukových filmů k podře začínajících podnikatelek? Ano, mohlo by se jednat o inovativní produkt. Velice děkuji, Tosovska S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
RYDVALOVA_R (Úterý 23.02.10 13:24:32) : Dobrý den, pokud se témata jako výživa, péče o děti nebo logopedie týkají rodičů, nikoli budoucích poskytovatelů služeb péče o děti, spadají v kontextu programu zaměřeného na zvyšování zaměstnanosti a zaměstnatelnosti spíš do volnočasových aktivit, které výzva 54 nepodporuje. Výtvarné potřeby do školky můžete zařadit do kapitoly zařízení a vybavení. Vzhledem k tomu, že se zřejmě bude jednat o drobnější položky, je lepší napsat je do rozpočtu souhrnně a blíže specifikovat v textu žádosti. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, v rámci projektu "školičky" bychom rádi realizovali semináře pro rodiče zaměřené např. na výživu dětí, péči o děti, slaďování osobního a pracovního života, logopedie apod. Jsou náklady na tyto semináře v rámci projektu uznatelné? V rámci chodu "školičky" plánujeme řadu výchovných činností s předem daným obsahem a strukturou jako malování, zpívání a další. K tomu je nutné zakoupit různé potřeby (pastelky, papíry, modelovací hmoty apod.). je možné tyto potřeby v rozpočtu zahrnout např. do položky "výtvarné potřeby" nebo to musí být jednotlivě. Jak řešit to, aby tyto potřeby nemusely být zahrnuty v nákladech nepřímých. Děkuji Rydvalová Autor: PURSCHOVA
|
dobrý den, podle níže popsaného projekt. záměru není veřejná podpora předpokádána. S pozdravem, Kateřina Zápotocká PSENICKOVA_M (Úterý 23.02.10 09:23:03) : Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o odpověď, zda-li násleudující projekt zakládá či nezakládá veřejnou podporu a zda-li je v souladu s výzvou č. 54. Žadatelkou by byla OSVČ provozující kavárnu specializovanou na maminky s malými dětmi, přičemž aktivity projektu by probíhaly zejména v prostorech příslušících ke kavárně. 1) Krátkodobé hlídání malých dětí 2) Vytvoření pracovního prostoru pro matky pečující o malé dítě (matky na mateřské/rodičovské dovolené) - kombinace s aktivitou č.1 3) Specifické aktivity pro tatínky s dětmi, aby se maminky mohly seberealizovat 4) Podpora začínajících podnikatelek, resp. zároveň žen na mateřské/rodičovské dovolené a zajištění vzdělávání, rozvoj kvalifikace a rekvalifikace žen na mateřské/rodičovské dovolené - usnadnění jejich návratu do zaměstnání Předem děkuji. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, žádat v rámci výzvy můžete jako školská právnická osoba, s tím že pokud chcete naplňovat aktivitu A, musí mít projekt začátek realizace nejdříve k 1. 9. 2010, kdy už budete mít zřejmě možnost realizovat podle zákona. S pozdravem, Kateřina Zápotocká LAMACOVA_J (Pondělí 22.02.10 17:50:33) : Dobrý den, mám dotaz ohledně výzvy 54. Můžeme jako školská právnická osoba se zaregistrovaným předškolním zařízením podle školského zákona žádat o tuto dotaci? Máme ale účinnost k 1.9.2010. Děkuji. S pozdravem, Lamačová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
VOJTOVA_HANA (Pondělí 22.02.10 15:13:12) : Dobrý den, osvětu mezi zaměstnavateli můžete do projektu zahrnout. U seminářů pro denní matky záleží na tom, co bude jejich náplní. Odborné a profesní vzdělávání zaměstnanců a zaměstnankyň nebo podnikajících osob by zakládalo veřejnou podporu, která v této výzvě není povolená vyjma podnikových školek. U třetího dotazu bych Vás rára požádala o upřesnění, co přesně myslíte kombinováním a o jaké typy projektů se jedná. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, mám několik dotazů. a) Lze v rámci projektu financovat osvětovou kampaň zaměstnavatelů o alternativních metodách usnadňujících slaďování rodinného a profesního života (dotazníky, semináře pro zaměstnavatele)? b) Lze pořádat semináře pro osoby poskytující služby domácí péče o děti (tzv. denní matky)? c) Lze projekty v této výzvě kombinovat s projekty psanými pro úřad práce? Děkuji, s pozdravem Hana Vojtová Autor: PURSCHOVA
|
VODVARKOVA_K (Pondělí 22.02.10 15:21:56) : Dobrý den, projekt můžete zahájit v dubnu 2011, nicméně je nutné, aby skončil nejpozději 31. 12. 2013. U osobních nákladů není stanoveno, kolik procent může tato kapitola tvořit z celkového rozpočtu. Do služeb můžete zahrnout pronájem i lektorskou činnost a nemusí být předmětem jedné zakázky. Na specifická kritéria není zvláštní kolonka, jejich plnění by mělo být patrné ze samotného popisu projektu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, lze zahájit realizaci projektu až v příštím roce, tj.v dubnu 2011 ? Jsou osobní náklady ( celá kapitola) procentuálně omezena ? lze lektorskou činnost zařadit do služeb, kde již poptáváme pronájem PC učeben - kterých se z hlediska objemu počítá s výběrovým řízením. Musí se do tohoto výb.řízení zavést i poptávka na lektorskou službu ? pro Specifická kritéria jsou v žádosti speciální kolonky, anebo toto musí být zdůvodněno průběžně v popisu projektu. Děkuji za odpověď. K.V. Autor: PURSCHOVA
|
|