Dobrý den, vzhledem k tomu, že maloobchod a velkoobchod není obecně podporovanou činností, nelze akceptovat projekt, který bude zaměřen na "specifické školení" v této oblasti přesto, že firma podniká i v CZ-NACE, které je podporované. Důležité je, aby školicí aktivity probíhaly v CZ NACE, které jsou podporované. Pokud se týká vzdělávání v oblasti skladování a manipulace s materiálem, potom tato činnost patří mezi podporované, ovšem je nutno vzít v úvahu specifičnost a hlavně v tomto případě nepřenositelnost nebo obtížnou přenositelnost vzdělávání. Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda může v rámci EDUCY žádat o podporu společnost, která má podporovanou CZ NACE ve Stavebnictví, ale téměř tuto činnost nevykonává, a pak nepodporavané CZ NACE maloobchod, velkoobchod. Má vyvinutý speciálně podle svých potřeb informační systém, který je používán ve skladovém hospodářství a využívá čárové kódy. Tento IS je nově zaváděný a je nutné proškolit všechny pracovníky ve skladu a na souvisejících pozicích. Je tento projekt vhodný pro EDUCU? Děkuji za odpověď. Autor: SIMBEROVA_Z
|
Často žadatelé nemají jistotu v oblasti podporovaných aktivit v rámci Výzvy č. 60. Specifické vzdělávání musí probíhat v kategoriích CZ-NACE, kreré jsou ve Výzvě citovány. Dalším podmínkou je to, že žadatel musí podnikat v činnosti, která je Výzvou podporována (toto podnikání musí být oficiální - OR, ŽL ..) a zde není rozhodující, zda podporované specifické vzdělávání bude zaměřeno na hlavní či vedlejší činnost podnikajícího subjektu. Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, vzdělávací materiály mohou být výstupním produktem ve smyslu MU a nezávisí na tom, co firma vyrábí. Mzdové náhrady jsou vázány na dobu strávenou zaměstnanci cílové skupiny na školicích aktivitách. Více je popsáno v Příručce D1 (naleznete pod záložkou "soubory") a zde naleznete ostatní Příručky, které doporučuji prostudovat, aby vaše případná žádost o dotaci byla řádně zpracována a později i administrována. Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, děkuji za předešlé odpovědi. Pořebuji si nyní objasnit ještě to,co vyplynulo z odpovědi na 4a) pokud tedy budeme brát vzdělávací materiály a vše k tomu náležející jako hodnotící indikátor, (musí být ve finální verzi zpracovány na konci projektu, s tím že další drobné úpravy jsou možné i po zkončení projektu) a mohu nebo spíš mám toto kritérium uvést v záložce Hodnoty indikátorů jako počet 1 v názvu Počet nově vytvořených/inovovaných produktů? Je to opravdu produktem, když firma se zabývá výrobou nábytku? Nová otázka: Uznatelným nákladem jsou také mzdové prostředky zaměstanců,kteří se účastní vzdělávání. Tyto mzdové prostředky jsou z dotace hrazeny po čas kdy probíhá vzdělávání nebo je to míněno paušálně tj. i v době kdy je zaměstnanec zaměstnán.( vzděláváním budou procházet zaměstnanci,pro které budou prac.místa nově vytvořená) Děkuji za odpověď. Zielinová Autor: ZIELINOVA_J
|
Dobrý den, výběrové řízení proveďte v souladu s Příručkou D9 Metodický pokyn pro zadávání zakázek OPLZZ. Není jiné cesty a tak musíte písemně vyzvat k podání nabídek alespoň 3 dodavatele. Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, mám dotaz k případným výběrovým řízením na dodavatele vzdělávání. Máme od jedné konkrétní firmy vytvořený informační systém a na míru ušité moduly. Proškolení všech zaměstnanců určitě přesáhne 200 000 Kč a bude tedy nutné zadat zakázku v souladu s příručkou. Ovšem toto školení může pro nás realizovat pouze firma, která pro nás informační systém vytvořila. Jak tedy můžeme postupovat? Je možné tuto zakázku zadat přímo této firmě? Děkuji za odpověď. Autor: SIMBEROVA_Z
|
Dobrý den, níže odpovědi na Vaše dotazy ad1) - ano, členové realizačního jsou zpravidla zaměstnanci žadatele a tento model je nečastěji využíván a pro řízení projektu je nejefektivnější, ad2) - ne, nově vytvořené pracovní místo ani v realizačním týmu není možno použít jako monitorovací indikátor a do počtu podpořených osob nelze člena realizačního týmu zahrnout, ad3) - ano, pokud má zaměstnavatel zaměstnance schopného vykonávat lektora v rámci vzdělávání projektu OP LZZ, případně může připravit podklady pro externího lektora a ten provede vlastní vzdělávací aktivity, ad4a) - ještě než odpovím na ot. 4a) rád bych upozorrnil na školení učňů SOU - zde musí být naplněna podmínka uvedená v bodě 3.2 Výzvy. Nyní k vlastnímu dotazu, pokud bude vytvoření manuálů pro zaměstnance monitorovacím ukazatem, musí být vytvořeny do termínu ukončení realizace projektu, což však naznamená , že dále tyto materiály nemohou být aktualizovány a používány pro následdné vzdělávání zaměsstnanců, ad4b) - ne, nelze školit zaměstnance cizích firem - partnerství není ve Výzvě povoleno. Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den,pečlivě jsem si přečetla celou diskusi s oblasti Výzvy č.60-EDUCA. Na některé otázky jsem tímto dostala odpověď a jiné zase vznikly. Dotazy: 1) Mohou být osoby realizačního týmu současně zaměstnanci žadatele? 2) Pokud je odpověď na výše uvedenou otázku ano, tak zda pokud je jejich pracovní místo nově vytvořeno mohou být zahrnuti do hodnoty indikátorů a to konkrétně zda se dají uvést do počtu podpořených osob 3)Může být dotací-pokud bude poskytnuta-hrazeno vzdělávání zaměstnanců, které je vytvořeno přímo žadatelem? 4)Žadatel vytvořil vnitropodnikový systém vzdělávání, který se skládá z části teoretické,praktické a max z 20%,jak je max povoleno ve výzvě, obecného vzdělání. Systém vzdělání včetně metodiky,manuálů a vzdělávacích materiálů je vytvořen jedním z členů realizačního týmu.Tento člen má praktické zkušenosti s vytvářením takových materiálů a zároveň bude školit teoretickou část vzdělávání(lektorské zkušenosti v praxi).Další člen realizačního týmu bude mít na starosti praktickou část,díky svým zkušenostem a praxi v činnosti s danou technologií. Vzdělávací systím je nastaven tak, že počítá i s praktickým nácvikem dovedností i pro učně SOU.Je již vytvořen systém vzdělání a stanoveny přesné cíle, které budou tímto vzděláním dosaženy. V okrese, kde firma působí se nenachází žádná další firma zabývající se prům.výrobou nábytku. Dotazy k této oblasti: a) může jednou z klíčových aktivit být i vytváření podrobných manuálů a vzdělávacích materiálů pro zaměstnance? nebo je třeba před začátkem realizace projektu mít již všechny materiály připravené do detailu? ( v projektu se počítá i s možností upřesňování a upravování materiálů-vzděl. pro zaměstnance-podle potřeb praxe) b) je vhodné, aby bylo v projektu počítáno i s možností školení zaměstnanců firem se stejným zaměřením(nejsou tím myšleny malé truhlárny) nebo tato myšlenka odporuje nepřenositelnosti vzdělávání. Zatím děkuji za odpovědi. Zielinová Autor: ZIELINOVA_J
|
Dobrý den, citovaný text je převzat z oficiální odpovědi MF ČR na dotaz stran způsobilosti DPH. Lidsky řečeno, pokud má příjemce nárok na vrácení DPH u daného výdaje od finančních úřadu, nemůže DPH současně nárokovat z projektu. Pokud nárok na vrácení nemá, může DPH do projektu uplatnit. O nároku na vrácení DPH rozhoduje výhradně místně příslušný finanční úřad. Ostatně i v D5 je v ýslovně doporučeno, aby se žadatelé v případě pochybností dotázali na FÚ. Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, ve Výzvě č. 60 není za specifické vzdělávání považováno vzdělávání komerčně dostupných účetních a podnikových informačních systémů. Pokud by ale vzdělávání mělo probíhat v modulech navazujících na výstupy ze SAP, vytvořené mimo tento komerčně dostupný systém a žadatelem by byla tato skutečnost včetně nepřenositelnosti v žádosti prokázána, může být takto podaná žádost z hlediska přijatelnosti akceptována. Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, je možné z programu EDUCA (výzva č. 60) financovat projekt zaměřený na vytvoření interních vzdělávacích programů "Procesy řízení výroby a logistiky pomocí informačního systému SAP"? Školení by sestávalo z obecného školení obsluhy IS SAP (max. 20%) a specifického školení procesů zadávání dat do systému a návaznosti dalších aktivit souvisejících s workflow interních dokumentů ve výrobě a logistice. Znalosti získané během specifického školení nebudou moci zaměstnanci uplatnit v jiném podniku, neboť interní procesy navázané na IS SAP jsou zcela unikátní a byly implementovány individuálně pro potřeby firmy. Děkuji a jsem s pozdravem. P.Škarban Autor: SKARBAN_PAVEL
|
Dobrý den, v příručce způsobilých výdajů se k režimu DPH ( uplatnitelnost jeho odpočtu či ne ) říká : .... pokud plátce DPH přijatá zdanitelná plnění použije jak pro uskutečnění své ekonomické činnosti, tak pro účely s ní nesouvisející. Neumím si představit ( a v případě rozporování finančním úřadem bych si představit měl to umět ) jak může vzniknout v rámci budování školícího systému velké firmy činnost nesouvisející s vlastní ekonomickou činností firmy. Jinými slovy, co měl na mysli pisatel postupu když popisuje aktivity s ekonomickou činností nesouvisející. Tento dotaz pravda vyhlíží velmi akademicky, nicméně pouze do okamžiku kdy kontrola z FÚ prohlásí že tento fakt byl naplněn a dojde ke krácení vracení DPH. Děkuji Autor: PETR_JAVORA
|
Dobrý den, základní školení Auto CAD je bráno pro tuto výzvu jako obecné vzdělávání. Pokud bude školení Auto CADu probíhat pro oblast nastaveb CADu, je možno jej zadrnout do specifického vzdělávání. Souhlasím s Vámi, že pojem specifické vzdělávání a jeho definice je poněkud problematická, ale je nutno ještě použít pro rozhodování další hledisko, a tím je nepřenositelnost nebo přenositelnost v omezené míře. Zde bude záležet na tom, zda pracovník takto vyškolený, bude moci získané znalosti využít u jiné firmy. Tím by docházelo k tomu, že pracovník vyškolený žadatelem, by odešel po nabití znalostí ke konkurenční firmě nebo k firmě, kde své nové znalosti uplatní. Hledisko přenositelnosti resp. nepřenositelnosti znalostí bude v tomto případě zřejmě tím rozhodujícím. Zde doporučuji obhájení tohoto kriteria v žádosti řádně zdůvodnit. Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, je možné zahrnout do projektu jako specifické vzdělávání pokročilé školení AutoCADu? Stále mám trošku nejasno v definici specifického vzdělávání. I když uděláme odborné školení k využívané technologii výroby klimatizací, což je jádro naší činnosti, mohou zaměstnanci tyto znalosti a dovednosti využít i v jiné firmě, která klimatizace vyrábí, ale nikoli ve firmách vyrábějících jiné produkty nebo dokonce ve firmách nevýrobních. Je to potom považováno za specifické, nebo obecné vzdělávání? Obvykle firmy se stejným výrobkem využívají i obdobné technologie a postupy a tedy je v podstatě veškeré vzdělávání přenositelné do stejně zaměřených firem... Děkuji za odpovědi a vysvětlení. Autor: SIMBEROVA_Z
|
Dobrý den, z takto formulovaného dotazu nelze jednoznačně určit, zda školení v oblasti štíhlého řízení výroby je či nikoliv specifické a nepřenositelné. Zpravidla se jedná o medody řízení, které lze uplatnit v obecnějších principech, ale bude záležet na žadateli jak ve své žádosti zdůvodní specifičnost a nepřenositelnost tohoto vzdělávání. Připomínám, že lze využít podmínky výzvy, kdy na obecné vzdělávání je možno určit 20% rozpočtu projektu. K druhému dotazu - podmínky zahrnutí mezd školených pracovníků naleznete v Příručce D5 - Metodika způsobilých výdajů OP LZZ, kde je uvedeno, cit. " Mzdové příspěvky[1] Mzdové příspěvky jsou způsobilými výdaji projektu. Pokud přímá podpora nemá charakter veřejné podpory s povinným spolufinancováním ze strany příjemce (tj. bez veřejné podpory, v režimu de minimis nebo dle dočasného rámce) je finanční podpora z veřejných prostředků na mzdové příspěvky pro cílové skupiny povolena až do výše 100 % mzdových nákladů[2] na dané pracovní místo, nejvýše však do částky číselně odpovídající trojnásobku minimální mzdy[3]. [1] Mzdové příspěvky se poskytují na: o vytvoření pracovních míst o udržení pracovních míst o zavádění pružných forem organizace práce o na náhradu mzdy zaměstnavateli pro pracovníka po dobu jeho účasti v dalším vzdělávání. [2] Mzdové náklady na pracovní místo – nominální (hrubá) mzda + příspěvky zaměstnavatele na (ze zákona povinné) zdravotní a sociální pojištění. [3] Minimální mzda je stanovena nařízením vlády č. 513/2005 Sb., kterým se mění nařízení vlády č. 303/1995 Sb., o minimální mzdě, ve znění pozdějších předpisů. Při změně nařízení vlády bude automaticky změněn i limit pro mzdové příspěvky." Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, chtěl bych se zeptat: 1. Lze do vzdělávání zahrnout školení systému 5S? Jedná se o princip šíhlého řízení, který je určen přímo pro výrobní procesy žadatele. 2. Jak je to s možností zahrnout mzdy školených osob do způsobilých výdajů, jakým způsobem se vypočtou? Děkuji za odpovědi Autor: ZAPLETAL_J
|
Dobrý den, otázka 1) : v D5 bod 2.4 Nákup služeb : "Předmětem nákupu v rámci kapitoly přímých nákladů, Služby mohou být zejména: - zpracování analýz, průzkumů, studií;
- lektorské služby;
- školení a kurzy pořádané jinými společnostmi;"
Lze tedy tento náklad zahrnou do kap. Nákup služeb s tím, že doprava tohoto lektora se bude řídit D5 bodem 2.2.3. Doporučujeme, aby na zahraniční faktuře byly položky rozepsány. Z výše uvedeného vylývá, že za výše uvedených podmínek lze odpověd na tutu otázku ano. otázka 2) Ano i tento způsob je možný podrobnosti naleznete v D5 otázka 3) Z takto stručně položené otáky nelze jednoznačně říci zda tento způsob řešení bude efektivní. V jednom případě chcete, aby zahr. lektor přijel školit do ČR a ve druhém případě chcete v zahraničí nechat vyškolit své zaměstnance jako lektory. Toto rozhodnutí je ale na vás. Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, příručku jsem samozřejmě četla, ale nevyplývají z ní jasné informace. Zeptám se tedy trochu jinak: 1. Z mateřské společnosti přijede lektor proškolit naše zaměstnance. Je možné mateřské společnosti do zahraničí zaplatit fakturu za lektorské služby, která bude zároveň zahrnovat náklady na ubytování, cestovné a stravné lektora, tedy vše v kapitole Služby? Domnívám se, že ano, jen prosím o potvrzení. 2. Pokud vyšleme na školení do mateřské společnosti do zahraničí 2 své lektory, opět uhradíme fakturou lektorskou činnost v rámci kapitoly Služby a zároveň v rámci kapitoly Přímá podpora uplatníme ubytování, cestovné a stravné účastníků vzdělávání. Je to tak? 3. Lze obě výše uvedené formy vzdělávání zahrnout do projektu? Domnívám se, že ano. Děkuji za stručné odpovědi a potvrzení mých předpokladů. Autor: SIMBEROVA_Z
|
Dobrý den, ve Výzvě č. 60 Educa na straně 2 naleznete tento text. "V projektové žádosti musí být vymezeno, které aktivity náleží do specifického vzdělávání a které představují vzdělávání obecné. Podíl obou složek musí být jasně finančně vyjádřen (zejména se jedná o náklady na školení a přímou podporu), přičemž podíl obecného vzdělávání v rámci předloženého projektu nesmí přesáhnout 20 % rozpočtu projektu (tj. celkových způsobilých výdajů projektu, které tvoří přímé a nepřímé náklady)." Autor: KOHOUT_M
|
|