Sdílet
Dobrý den,
máme záměr, který je zaměřený na místní partnerství: žadatelem o dotaci bude zájmové sdružení právnických osob (zřizováno dle občasnkého zákonníku) - Je to možné?
A dále bude partnerem projektu Sdružení obcí (zřizováno dle zákona obcích)?
Je toto partnertství považováno za NNO + Obec? Jedná se o Zlínský kraj.
Děkuji. Šebelová
Autor: SEBELOVA
Sdílet
Dobrý den,
zahraniční partner může být pouze z členských zemí EU a je vždy bez finančního příspěvku. Výjimkou mohou pouze být výdaje na cestovné, ubytování a stravu (Per-diems). Zahraniční cesty příjemce ale musí být v souladu s realizovanými aktivitami projektu a musí pro projekt mít přidanou hodnotu. Vkazují se v rámci přímých nákladů projektu, kapitola 2 rozpočtu.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
ráda bych se zeptala, zda je možné, aby zahraničním expertem byl/a občan/ka nečlenského státu EU? Daný expert/ka je špičkou v problematice našeho zájmu, přičemž však pochází z evropské země, která stojí mimo EU. Mohli bychom mu/jí proplácet cestovní náklady, případně hradit pobyt členům realizačního týmu konzultujícím v nečlenské zemi EU?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
máme připravené projektové partnerství těchto subjektů: obec, občanské sružení působící v oblasti rovných příležitostí a VŠ podle zákona č. 111/1998 Sb. - ovšem její právní forma je o.p.s. Bude toto partnerství posouzeno jako 3 různé subjekty, nebo bude o.s. a o.p.s. bráno jako NNO a tedy jako partnerství pouze 2 druhů organizací?
Děkuji za odpověď.
Autor: TOMKO_L
Sdílet
Dobrý den paní Beranová,
na většinu otázek Vám již bylo odpovězeno e-mailem. Skutečně doporučuji přečíst příručky a prezentace ze semináře na kterém jste byla.
ad1) do podpory de minimis spadají i audity v konkrétních firmách a úřadech (jsou jimi zvýhodněny konkrétní subjekty). Pokud jsou semináře a poradenství pořádané/poskytované širší veřejnosti a informace na nich sdělené jsou obecně přenositelné, pak do de minimis nespadají. Stejně tak veřejně dostupná brožura. V rozpočtu projektu označíté příslušné položky, které se váží k aktivitám v rámci de minimis, kódem VP. Celková částka načtená z takto označených položek musí být v limitu daném pro de minimis. Projekt jako takový ale může mít celkový rozpočet vyšší (ostatní položky pak budou mimo režim VP). Roli koordinátora budete muset rozložit do dvou pozic podle toho, jaké aktivity v rámci podpory de-minimis a nebebo mimo VP bude vykonávat.
ad2) Benefit již z financiváním ex-ante počítá. První zálohouvo platbu obdržíte po podpisu Rozhodnutí. Druhá zálohová platba po dvou měsících realizace je již ve finančním plánu zanesená, rovněž tak další platby po šesti měsících.
ad3) u grantových projektů je audit povinný u projektů s rozpočtem nad 3 mil Kč. Samostatnou aktivitou být nemusí.
ad4) pokud by služby péče o děti byly zpoplatněny, jednalo by se o příjmy projektu, které by bylo nutno od celkových způsobilých výdajů odečítat (viz metodiky Desatera OPLZZ). Nemúžete čerpat prostředky na tutéž činnost ze dvou zdrojů. pokud byste tedy chtěla vybírat od rodičů na stravné a provoz, nemůžete je nárokovat v rámci projektu.
ad5) v Benefit7 vyplňujete u prtnera způsob zapojení do projektu, jak toto pojmete, je na Vás. Můžete popsat všechny fáze, pokud Vám na to omezení daného pole vystačí (2000 znaků).
ad6) do RT vyplňujete pouze členy, kteří vykonávají činnosti spojené s aktivitami projektu. Nepřímé náklady se nijak nevykazují. Tedy není v tomto rozpor.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
1) v rámci de minimis může být služba péče o děti včetně mezd, provozních nákladů a vybavení (dle určitých procent). Jsou ale genderové audity v konktétních firmách, úřadech a semináře i poradenství pořádané i pro veřejnost také v rámci de minimis? Anebo ne? Mohu pak přesáhnout částku 5 milionů s genderovými opatřeními, když mi na základě auditů ve firmách, úřadech a ÚP vznikne brožura, příručka, leták pro veřejnost, zaměstnavatele, zaměstnance i úředníky na ÚP? Kde má být uvedena pozice koorinátora projektu, když bude pro gender i pro hlídání - bude v de minimis nebo nad 5 mil.?2) Pokud je financování dotace ex-ante, jak mám zadat do finančního plánu v Benefitu 7 1. zálohové platby po vydání Rozhodnutí, když mi program sám vygeneroval 1. splátku 2 měsíce po začátku projektu a další splátky vždy po půl roce? S tím že poslední by byla 2 měsíce po ukočení projektu? Program funguje jako ex-post, jak tam mám zadat ex-ante?
3) Ve výzvě jsem to nenašla, ale v pokynech pro psaní výzev ano, potřebuje výzva 76 závěrečný audit projektu? Má se s ním počítat už při žádosti o projekt? Má to být samostatná aktivita?
4) V rámci služby péče o děti mohu vybírat od rodičů peníze na stravné dětí a provoz hlídání? Nebo jak mám v tomto případě udělat, aby nebyl žádný zisk ani příjem?
5) Měly by být u zapojení partnerů vypsané jednotlivé fáze zapojení - přípravná fáze, realizační a udržitelná?
6) Mohla by být v rámci projektu zaměstnaná asistentka na půl úvazku v přímých nákladech a současně tatáž osoba na půl úvazku jako účetní v nepřímých nákladech?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
pro sestavení rozpočtu, resp. nákladů na položce 04.04 si musíte stanovit průměrnou cenu kurzů (jednotka) a počet plánovaných kurzů, nebo náklady rozložit do více podpoložek s ohledem na rozdílnou cenu kurzů. To vše by ale mělo vycházet z Vašich odhadů - zmapování zájmu cílové skupiny. Projekt, který by ale obsahoval pouze realizaci rekvalifikačních kurzů není zcela v souladu se zaměřením výzvy.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
v rámci jedné z aktivit projektu chci poskytnout nekvalifikovaným a nízkokvalifikovaným ženám, z většiny dlouhodobě nezaměstnaným, po absolvování základní diagnostiky jejich předpokladů možnost přihlásit se do projektovým poradcem doporučených akreditovaných kvalifikačních kurzů pro osoby se základním vzděláním a dále k proškolení k získání konkrétních dílčích kvalifikací dle NSK s následnou zkouškou k získání dílčí kvalifikace (ony na tyto platby z 99% nemají). A to individuelně, bylo by nesmyslné chtít udělat ze všech uklizečky, ze všech pomocné kuchařky nebo ze všech terénní pracovnice. Mohu tak učinit v rámci položky 04.04 Rozpočtu (Nakupované služby -Konference/Kurzy) ? V dosud realizovaných projektech jsem vždy měl v položce 04.04 jeden konkrétní rekvalifikační kurz pro předem určenou skupinu osob, nyní bych namísto toho v rámci položky hradil individuelní kurzovné pro účastníky projektu v různých kurzech, případně individuelní proškolení a následnou zkoušku pro získání dílčí kvalifikace NSK podle jejich individuelních disposic a zájmu a doporučení projektového poradce. Je to možné ?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
osoba pečujísí o sodobu blízkou může být i člen rodiny pečující o rodiče, nebo jiného nemohoucího člena rodiny atp. Cílové skupiny se svým způsobem překrývají a jsou záměrně definovány takto obecně.
projektová manažer může být členem RT jako OSVČ. Benefit7 s touto variantou zatím bohužel nepracuje, vyplníte jej tedy standardním způsobem s tím, že zvolíte jednu z forem úvazku (DPČ, DPP, HP) a v textu popíšete skutečnost. Odměna by měla odpovídat obvyklým mzdám (viz příloha výzvy). Projektový manažer může být zaměstnancem partnera.
vytvoření webových stránek a jejich aktualizace co se týče věcné náplně je možné hradit v rámci přímých nákladů vztahujících se ke konkrétní aktivitě. Další související poplatky za provoz (hosting, webmaster apod.) pak jsou hrazeny z nepřímých nákladů.
mzdový příspěvěk může být vypúlácen po dobu trvání projektu. udržitelnost nově vytvořeného pracovního místa na které se příspěvek vztahuje je min. 6 měsíců od jeho vzniku.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Můžete mi prosím vydefinovat podrobněji, kdo spadá pod osoby pečující o závislého člena rodiny – nekryje se tato CS s další uváděnou cílovou skupinou Muži v obdobné situaci jako ženy s malými dětmi (tj. muži vracejících se po rodičovské dovolené nebo péči o závislého člena rodiny na trh práce). Dále pak je možné, aby se pod osobami pečujícími o závislého člena rodiny vykazovala také péče o seniory (rodiče)? Jakým způsobem bude toto nutné prokázat (společné bydliště apod.)? Je možné nakoupit projektového manažera projektu jako službu? Nejednalo by se o firmu, ale o živnostníka, který by měl potřebné zkušenosti s vedením a administrací projektů. Jeho výběr by se řídil Metodickým pokynem pro zadávání zakázek OP LZZ. Konkrétně by se jednalo o zakázku malého rozsahu do 800 tis. Kč. Pokud ano – bude zařazen do realizačního týmu projektu? Další otázka je, zda může být projektový manažer celého projektu zaměstnancem partnera? V případě tvorby webových stránek (portálu), které by však byly zaměřeny pouze na cílovou skupinu projektu, jednalo by se o samostatnou aktivitu, která by však byla součástí celého komplexu aktivit projektu – jedná se o náklady přímé? Jak dlouho mohou může být vyplácena přímá podpora (mzdy) z projektu? Lze třeba i 1,5 roku – 2 roky?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
VELEK Úterý 28.06.11 20:35:03:
Dobrý den,
vložena odpověď k vašemu dotazu č. 8):
Pokud Česká pošta provádí jen poštovní služby, což znamená: služby zahrnující výběr, třídění, přepravu a dodávání poštovních zásilek. Poštovní zásilkou se pak rozumí zásilka s adresou v konečné podobě, ve které má být poskytovatelem všeobecných služeb dodána. Kromě listovních zásilek jsou to rovněž například knihy, katalogy, noviny, časopisy a poštovní balíky obsahující zboží s obchodní hodnotou či bez obchodní hodnoty; CZ NACE: H.53 Poštovní a kurýrní služby – pak se na ní snížený limit nevztahuje.
Pokud je krom toho činná i v silniční dopravě, tj. ostatní pozemní osobní doprava, silniční nákladní doprava a stěhovací služby, pak se na ní snížený limit vztahuje. Text v nařízení č. 1998/2006, podle kterého se limit podpory de minimis snižuje u podniků činných v odvětví silniční dopravy, říká, že společnost se nemusí 100 % zabývat touto činností, stačí jen, aby jedna z vykonávaných činností byla silniční dopravou, a pak se snížení limitu bude na příjemce podpory vztahovat.“
Stanovisko UHOS - V případě že budou dodrženy následující skutečnosti (podpora je prokazatelně poskytována na aktivity podniku mimo oblast silniční dopravy, je pro tyto aktivity vedeno oddělené účetnictví (např. samostatné analytické účty, samostatné nákladové středisko, apod.), pak je možné poskytnou podporu de minimis i podniku, činnému v oblasti silniční dopravy v limitu až 200 000 EUR).
S pozdravem
Mgr. Zuzana Labajová
8) V prezentaci je uvedeno, že podniky působící v silniční dopravě mohou mít výši výjimky de minimis sníženu na 100 tis. EUR. Jaké jsou podrobnosti tohoto ustanovení - jaké jsou souvislosti, jde o hlavní, resp. i vedlejší předmět podnikání či "jen" o oblast konkrétního dotačního projektu (cílem je definitivně vyloučit aplikovatelnost omezení na Českou poštu, s.p.)?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
děkuji moc za odpovědi a zároveň posílám upřesnění dotazu týkajícího se veřejné podpory pro konzultaci s právníkem ŘO:
V rámci projektu budou mimo jiné realizovány následující aktivity:
- osobní poradenství a vzdělávání pro zavádění flexibilních forem práce přímo v organizacích konkrétních zaměstnavatelů, kteří se na základě náborových aktivit přihlásí k účasti v projektu. Předpokládané náklady na poradenství v jedné organizaci jsou 30.000 Kč. Poradenství a vzdělávání bude vycházet z analýzy konkrétních potřeb zaměstnavatele, ale bude se opírat o metodiku, která bude vypracována pro potřeby celého projektu a bude jedním z veřejných výstupů projektu
- zaměstnavatelům, kteří projeví zájem, bude poskytováno on-line poradenství pro flexibilní formy práce a on-line školení
- ženám/mužům vracejícím se po RD na trh práce a osobám pečujícím o závislého člena rodiny bude poskytováno vzdělávání v oblasti flexibilních forem práce
Spadá některá z uvedených aktivit do režimu veřejné podpory de minimis?
Děkuji za odpověď,
Jitka Hrabánková
Autor: HRABANKOVA
Sdílet
Dobrý den,
ráda bych se zeptala, zda je možné, aby zahraničním expertem byl/a občan/ka nečlenského státu EU? Daný expert/ka je špičkou v problematice našeho zájmu, přičemž však pochází z evropské země, která stojí mimo EU. Mohli bychom mu/jí proplácet cestovní náklady, případně hradit pobyt členům realizačního týmu konzultujícím v nečlenské zemi EU?
Předem děkuji za odpověď.
Kateřina Hodická
Autor: HODICKA_K
Sdílet
Dobrý den,
1) v rámci de minimis může být služba péče o děti včetně mezd, provozních nákladů a vybavení (dle určitých procent). Jsou ale genderové audity v konktétních firmách, úřadech a semináře i poradenství pořádané i pro veřejnost také v rámci de minimis? Anebo ne? Mohu pak přesáhnout částku 5 milionů s genderovými opatřeními, když mi na základě auditů ve firmách, úřadech a ÚP vznikne brožura, příručka, leták pro veřejnost, zaměstnavatele, zaměstnance i úředníky na ÚP? Kde má být uvedena pozice koorinátora projektu, když bude pro gender i pro hlídání - bude v de minimis nebo nad 5 mil.?2) Pokud je financování dotace ex-ante, jak mám zadat do finančního plánu v Benefitu 7 1. zálohové platby po vydání Rozhodnutí, když mi program sám vygeneroval 1. splátku 2 měsíce po začátku projektu a další splátky vždy po půl roce? S tím že poslední by byla 2 měsíce po ukočení projektu? Program funguje jako ex-post, jak tam mám zadat ex-ante?
3) Ve výzvě jsem to nenašla, ale v pokynech pro psaní výzev ano, potřebuje výzva 76 závěrečný audit projektu? Má se s ním počítat už při žádosti o projekt? Má to být samostatná aktivita?
4) V rámci služby péče o děti mohu vybírat od rodičů peníze na stravné dětí a provoz hlídání? Nebo jak mám v tomto případě udělat, aby nebyl žádný zisk ani příjem?
5) Měly by být u zapojení partnerů vypsané jednotlivé fáze zapojení - přípravná fáze, realizační a udržitelná?
6) Mohla by být v rámci projektu zaměstnaná asistentka na půl úvazku v přímých nákladech a současně tatáž osoba na půl úvazku jako účetní v nepřímých nákladech?
Děkuji za vaši odpověď.
Autor: BERANOVA_LIBUSE
Sdílet
Dobrý den,
v rámci jedné z aktivit projektu chci poskytnout nekvalifikovaným a nízkokvalifikovaným ženám, z většiny dlouhodobě nezaměstnaným, po absolvování základní diagnostiky jejich předpokladů možnost přihlásit se do projektovým poradcem doporučených akreditovaných kvalifikačních kurzů pro osoby se základním vzděláním a dále k proškolení k získání konkrétních dílčích kvalifikací dle NSK s následnou zkouškou k získání dílčí kvalifikace (ony na tyto platby z 99% nemají). A to individuelně, bylo by nesmyslné chtít udělat ze všech uklizečky, ze všech pomocné kuchařky nebo ze všech terénní pracovnice. Mohu tak učinit v rámci položky 04.04 Rozpočtu (Nakupované služby -Konference/Kurzy) ? V dosud realizovaných projektech jsem vždy měl v položce 04.04 jeden konkrétní rekvalifikační kurz pro předem určenou skupinu osob, nyní bych namísto toho v rámci položky hradil individuelní kurzovné pro účastníky projektu v různých kurzech, případně individuelní proškolení a následnou zkoušku pro získání dílčí kvalifikace NSK podle jejich individuelních disposic a zájmu a doporučení projektového poradce. Je to možné ? Děkuji, Jan Houdek
Autor: HOUDEK
Sdílet
Dobrý den,
po konzultaci Vašich dotazů vkládám odpovědi:
ad 1) Veřejná podpora de minimis bude aplikována na všechny způsobilé výdaje projektu (přímé i nepřímé náklady)
ad 2) Pokud budete prezentovat výstupy a výsledky projektu, který byl celý v de minimis je nutné mít tuto aktivitu také v de minimis. V případě pokud by klíčová aktivita byla zaměřena na propagaci rovných příležitostí obecně, pak by mohla být vyjmuta z de minimis. Položky v rozpočtu vážící se na tuto aktivitu by poté byly označeny není VP.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den. Pokládám, prosím, dotaz v návaznosti na dnešní konzultace. Děkuji. M. Velek (Česká pošta, s.p.). Naše firma by ráda požádala o dotaci na zpracování genderového auditu a další opatření (vše pouze pro naši firmu). V zásadě jde tedy o uplatnění výjimky z veřejné podpory de minimis v rámci celého projektu.
1) Bude podpora de minimis v tomto případě aplikována "jen" na přímé způsobilé výdaje, nebo též na nepřímé způsobilé výdaje (tedy na všechny způsobilé výdaje)?
2) Může existovat nějaká položka (zejména publicita nad rámec "běžné publicity v OP LZZ" dle specifické podmínky této Výzvy) v rámci přímých (nebo nepřímých) způsobilých výdajů, kde by ČP nemusela žádat o dotaci v rámci podpory de minimis (tedy mimo režim této výjimky z veřejné podpory)?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,obracím se na Vás s následujícími dotazy:
Můžete mi prosím vydefinovat podrobněji, kdo spadá pod osoby pečující o závislého člena rodiny – nekryje se tato CS s další uváděnou cílovou skupinou Muži v obdobné situaci jako ženy s malými dětmi (tj. muži vracejících se po rodičovské dovolené nebo péči o závislého člena rodiny na trh práce). Dále pak je možné, aby se pod osobami pečujícími o závislého člena rodiny vykazovala také péče o seniory (rodiče)? Jakým způsobem bude toto nutné prokázat (společné bydliště apod.)? Je možné nakoupit projektového manažera projektu jako službu? Nejednalo by se o firmu, ale o živnostníka, který by měl potřebné zkušenosti s vedením a administrací projektů. Jeho výběr by se řídil Metodickým pokynem pro zadávání zakázek OP LZZ. Konkrétně by se jednalo o zakázku malého rozsahu do 800 tis. Kč. Pokud ano – bude zařazen do realizačního týmu projektu? Další otázka je, zda může být projektový manažer celého projektu zaměstnancem partnera? V případě tvorby webových stránek (portálu), které by však byly zaměřeny pouze na cílovou skupinu projektu, jednalo by se o samostatnou aktivitu, která by však byla součástí celého komplexu aktivit projektu – jedná se o náklady přímé? Jak dlouho mohou může být vyplácena přímá podpora (mzdy) z projektu? Lze třeba i 1,5 roku – 2 roky? Děkuji za odpověď
Autor: HAJNA
Sdílet
Dobrý den,
pakliže by finanční příspěvek na nově vytvořená pracovní místa pro cílovou skupinu šel konkrétním zaměstnavatelům, pak se podpore de-minimis započítává u těchto subjektů. Prostředky rozpočtu na tyto mzdové výdaje jsou pak v režimu de-minimis.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a5.1
vycházíme z toho, že v případě, kdy je předkladatelem projektu společnost s ručením omezením a chce být považována za příjemce podpory de minimis, pak celková výše požadované podpory na jeden projekt nesmí přesáhnout 200.000 Euro. Chtěli bychom se zeptat, jak je to v případě, že předkladatel (s.r.o.) chce ve spolupráci s místními partnery a motivovat prostřednictvím finančního příspěvku zaměstnavatele, aby vytvořili pracovní místa pro jednotlivce z cílové skupiny? Započítává se výše finančního příspěvku (resp. suma všech poskytnutých finančních příspěvků) do celkové částky požadované podpory/grantu? Jsou jednotliví zaměstnavatelé považováni za příjemce podpory de minimis? Děkujeme za odpověď.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
ad 1. pokud bude poradenství a školení zaměřené na konkrétní subjekty a nebudou volně dostupné/obecně šiřitelné, pak o veřejnou podporu půjde. Blíže specifikovaný dotaz můžete zaslat ještě ke konzultaci s právníkem ŘO.
ad 2. Benefit7 je nastaven v souladu s platnou legislativou. V rozpočtu projektu v kapitole 1 osobní náklady lze ndo položky 1.4 jiné osobní náklady uvést prostředky na čerpání např. odměn v rámci projektu, náhrad za dovolenou a případně z ní čerpat i pojistné na DPP, pakliže by novela zákona vešla v platnost.
ad 3. pokud plánujete zajištění těchto aktivit jako nákup služby, pak v rozpočtu projektu uvedete náklady na jedné položce, ale musíte zvolit jednotkovou cenu a počet plánovaných akcí. Doporučuji prostudovat příručky Destarera OPLZZ (D2 pro příjemce a D5 metodika způsobilých výdajů)
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
1. V projektu počítáme s poradenstvím a vzděláváním u zaměstnavatelů a se vzděláváním zaměstnanců. Bude se v tomto případě jednat o veřejnou podporu?
2. V souvislosti s chystanou úpravou Zákoníku práce je pravděpodobné, že od roku 2012 bude nutné i u dohod o provedení práce odvádět pojistné. V Benefitu jsou však osobní náklady nastaveny u DPP bez pojistného. Pokud se skutečně bude pojistné odvádět, jakým způsobem se pak tato situace bude řešit? Je možné již nyní dát do rozpočtu "rezervu" na pojistné???
3. V rámci projektu počítáme s realizací kulatých stolů a konference. Je v rozpočtu možné napsat souhrnnou položku Konference a k ní odhadované celkové náklady, nebo je nutné náklady na uspořádání konference rozepsat do podpoložek nájem, občerstvení, honoráře řečníků, materiály...?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
ad 1) do RT vyplníte pouze obecně pozici a celkový úvazek, v popisu pozice pak můžete uvést, že činnosti budou vykonávat dvě osoby. Vzhledem k následnému vykazování v MZ a ŽoP pak doporučuji zvážit, jakou jednotku pro vyplácení odměny zvolíte, zda hodinovou nebo měsíční sazbu. Vzhledem k tomu, že nastavená jednotková cena nesmí být překročena, je hodinová sazba pružnější a tedy i výhodnější pro případy, kdy víte, že vykonávané činnosti nebudou v každém měsící ve stejném časovém objemu.
ad 2) o střet zájmů se nejdná, jen součet úvazků expertky nesmí v rámci projektů z ESF překročit hodnotu 1,6.
ad 3) dotaz k účasti na workshopu prosím vložte na výše uvedený e-mail
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
1) V realizačním projektovém týmu máme dvě interní školitelky. Obě budou poskytovat účatnicím/kům vzdělávacího kurzu podporu formou koučování. Je nutné již při podání žádosti přesně definovat kolik hodin která odkoučuje? Počet hodin koučování na účastníka je stanoven pevně. Stačí např. uvést souhrnně úvazek 0.2 pro koučování a obě jména? Obdobným případem jsou dvě zaměstnankyně jež budou matkám po dobu vzdělávání hlídat děti.
2) Naše Gender expertka pracující v našem projektu na úvazek 0,1 přijala nabídku i jiného projektového týmu, který připravuje projekt (narozdíl od našeho je zaměřený na firemní školku) do výzvy č. 76. Předpokládám, že se nejedná o střet zájmů...?
3) mohu se na workshop 27.7. přihlásit jako náhradnice?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
ad 1) ano, rozumíte tomu správně. Ale pro bodové zvýhodnění partnerství musí jít o 3 různé typy subjektů.
ad 2) krajský úřad je uznatelným partnerm (patří mezi oprávněné žadtele výzvy)
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
chtěla bych se zeptat na dva dotazy ohledně partnerství:
1) jestli tomu správně rozumím, je za partnerství tří subjektů považováno partnerství žadatele a 2 dalších subjektů (partnerů),
2) chtěla bych se zeptat, zda je krajský úřad uznatelným partnerem v oblasti místní samosprávy.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
vycházíme z toho, že v případě, kdy je předkladatelem projektu společnost s ručením omezením a chce být považována za příjemce podpory de minimis, pak celková výše požadované podpory na jeden projekt nesmí přesáhnout 200.000 Euro. Chtěli bychom se zeptat, jak je to v případě, že předkladatel (s.r.o.) chce ve spolupráci s místními partnery a motivovat prostřednictvím finančního příspěvku zaměstnavatele, aby vytvořili pracovní místa pro jednotlivce z cílové skupiny? Započítává se výše finančního příspěvku (resp. suma všech poskytnutých finančních příspěvků) do celkové částky požadované podpory/grantu? Jsou jednotliví zaměstnavatelé považováni za příjemce podpory de minimis? Děkujeme za odpověď.
Autor: KUBIKOVA_CS
Sdílet
SILHANOVA_P Pátek 24.06.11 10:19:36:
Dobrý den,
po konzultaci s právníkem, je opravdu nutné mít osoby již podnikající před konáním semináře předem odsouhlasené poskytovatelem dotace. Není tedy možné pracovat úplně s otevřenou skupinou podnikatelek. Nejlepší cestou je tedy pokud budete mít semináře a další aktivity rozdělěny na dva samostatné moduly – pro osoby ještě nepodnikající a osoby již podnikající. To vám pak může pomoci se zpracováním rozpočtu.
Hezký den Mgr. Zuzana Labajová
chceme pracovat s otevřenou skupinou osob v podobě seminářů, worksopů, individuáních konzultací, odobrných konzultací. Indikátor si nastavíme, ale počet obsloužených klientů může být mnohem vyšší, nelze odhadnout výši veřejné podpory. Chceme pracovat se skupinou bez živnostenského oprávění, u které není problém. Ale chceme pracovat i s ženami s živnostenským listem a nebo s pozastaveným živnostenským listem, kde spatřujeme nevětší problém a jejich ohoržení na trhu práce. Jedná se o ženy po mateřské, na úřadu práce, ženy 50+, studentky, které si zřídily žinostenský list a nepoužívají ho a nebo ho mají pozastavený a chtějí pomoci. Na semináři 23.6.2011 v Brně nám bylo sděleno, že musíme mít osoby na semináři předem odsouhlasené kvůli veřejné podpoře s přidělenou výší veřejné podpory. My předem nevíme, kdo na semiář přijde nebo nepřijde jedná se o otevřenou skupinu. Dále pokud budeme mít lektory na semináře na DPP a dostane x Kč za seminář, bude vypláceno z položky osobních nákladů, jak máme rozdělit třeba 5h semináře za x Kč na veřejnou podporu a jak to zabudovat do rozpočtu, když předem nevíme, kolik lidí bude na semináři v režimu 01 kolik v režimu 02 VP. Nebo jak rozčlenit v rozpočtu položky na režim 01,02, i mzda realizačního týmu? Budeme pracovat s oběma skupinami, nejde rozlišit na kolik pracuje s lidmy bez veřejné podpory a na kolik s veřejnou podporou.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,po konzultaci s právníky na MPSV jsou genderové audity pro konkrétní zaměstnavatele považovány za veřejnou podporu v režimu de minimis. O veřejnou podporu by se nejednalo pouze v případě, že byste v rámci projektu vytvářeli novou metodiku provádění genderových auditů a tu si otestovali na jednom či dvou podnicích a tuto metodiku by pak mohli využívat další podniky.
Hezký den Mgr. Zuzana Labajová
Byla jsem na osobní konzultaci s MPSV ve věci podobného záměru a dle jejich slov se nejdená o veřejnou podporu, když je cílová skupina zaměstnavatelé a je jim poskytována služba genderového auditu ve firmě. Pokud by žadatel přenesl jednu metodiku na více zaměstnavatelů, pak se o veřejenou podporu také jedná?
Autor: SYSLOVA