Sdílet
Dobrý den,
obsazení této pozice konkrétní osobou v době podání žádosti o dotaci je specifickou podmínkou výzvy. Způsobilost dané osoby pro tuto pozici dokládáte právě životopisem. V průběhu realizace projektu je ale možné požádat o podstatnou změnu projektu - změnu osby na této pozici. Nový expert pak samozřejmě musí splňovat požadavky výzvy. V této situaci tedy doporučuji domluvit se s expertkou, zda se alespoň po určitou dobu bude projektu účastnit.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
mám dotaz na obsazení pozice Genderový/á specialista/tka. Naše odbornice nám odřekla na poslední chvíli z důvodu otěhotnění. Nového/novou se nám tedy nepodaří sehnat.
Je možné mít pouze uvedenou pozici v RT v době podání žádosti bez doložení CV. A v průběhu realizace přijmout GS?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
tyto náklady jsou způsobilé a lze je nárokovat v rámci křížového financování, viz metodika ZV D5:
Stavební úpravy, které jsou rekonstrukcí nebo modernizací, pokud převýšily u jednotlivého majetku v úhrnu ve zdaňovacím období částku 40 tis. Kč, a jsou prováděny za účelem usnadnění přístupu a pohybu osobám zdravotně postiženým nebo úpravy výukových, tréninkových nebo pracovních prostor používaných na realizaci aktivit s cílovou skupinou.Při pořizování investic v rámci křížového financování je třeba počítat s tím, že již v žádosti o finanční podporu je nutné informovat vyhlašovatele výzvy o investičním záměru pro stavební akci. Seznam dokumentů, jejichž přiložení k žádosti je vyžadováno, je uveden v Příručce pro žadatele (D1).
Náklady patří pod položku 07.02 Odpisované technické zhodnocení budov a v rozpočtu je označíte jako investice.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den, touto cestou bych se na Vás dovolil obrátit s dotazem, jak je pohlíženo v rámci způsobilosti výdajů na úpravu prostor pro miniškolku (výměna oken včetně parapetů – cca 60 000 Kč, oprava podlahy – cca 30 000 Kč, malování, úprava hygienického zázemí – obložení – cca 30 000 Kč). Pod jakou položku rozpočtu se tyto opravy uvádí? Pod křížové financování – odpisované technické zhodnocení budov, i když se reálně nejedná o technické zhodnocení budov (oprava nevyhovující podlahy pro provoz školky, výměna starých - nevyhovujících- oken za nová atd.)?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
na jednu odbornou pozici máme vytipovane dva odborniky. Do projektu vstoupí ten, ktery v pripade braní projektu bude mít volnějšíi pracovni kapacitu. Dotaz se vztahuje k tomu, že jeden odborník ma zajem o DPČ a druhy chce být v realizačním týmu jako OSVČ. V realiazačním týmu jsme zvolili úvazek DPČ, jelikož tento odborník bude pravděpodobně ten, který do projektu vstoupi. Lze ale v připadě výběru druhého odborníka požádat o změnu v RT resp. ve formě úvazku - tj. úvazek bude formou OSVČ ne DPČ? Dotaz je čistě hypotetický, ale odpověď potřebujeme pro potenciálního člena týmu.
Děkuji
M. Laube
Autor: MLAUBE
Sdílet
Dobrý den,
ad 1. zahraničního experta můžete do projektu zapojit buď v rámci RT, nebo jako službu, ale jen pokud se nejedná o zaměstnance zahraničního partnera projektu, pokud takový je. (viz informace v anotaci k této diskusi). Životopis k žádosti o dotaci přikládat nemusíte, může být až součástí monitorovací zprávy.
ad 2. ano, náklady na cestovné, ubytování a stravné zahraničního experta je ZV projektu (kapitola 2 zahraniční cestovné). Cestovní náhrady zahr.experta se řídí aktuální sazbou per-diems (viz. http://ec.europa.eu/europeaid/work/procedures/implementation/per_diems/index_en.htm)
ad 3. finanční podpora začínajícím podnikatelkám není způsobilým výdajem
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
1. Máme zajištěného a dle požadavků výzvy i po odborné stránce odpovídajícího českého experta. Chtěli bychom pro zkvalitnění projektu přizvat i experta zahraničního.
Dotaz : Je nutno dokládat k němu nějaké doklady – jeho zkušenosti budou v projektu popsány ? Pokud ano, postačí naskenované a k těmto dokumentům odpovídající překlad do ČJ?
2.V příručce D5 se praví, že způsobilými náklady pro zahraničního experta jsou i náklady na cestu zaměstnance zahraničního partnera do ČR a zpět.
Dotaz : Můžeme nárokovat náklady na toto cestovné (do ČR a zpět) a vyčíslit je v samostatné položce v rámci zahraničního cestovného odpovídající cenám a legislativě Německa ?
3.Je možné pro v rámci projektu plánovat nějaké finanční prostředky pro rozjezd začínajícím podnikatelkám (vybavení apod.) ? Pokud ano, náleží výdaje do Přímé podpory a započítávají se do limitu 20 % ?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
ad 1. aplikace Benefit7 Vám do přepisu adresy asi nepovolí zasáhnout. Toto ale můžete okomentovat v popisu prtnera. Tam uvedete adresu krajského pracoviště. V případě schválení projektu bude brána tato informace jako relevantní.
ad 2. pokud DPH výdajů projetu nebudete uplatňovat u FÚ, pak jste ve vztahu k aktivitám projektu neplátcem DPH a do rozpočtu dáváte ceny včetně DPH.
S pozdravem
Dita Hůlová
1. V rámci projektu máme dohodnuté partnerství s úřadem práce, respektive s jeho krajským pracovištěm. ÚP ČR má jedno IČ a tedy nám tam automaticky po validaci v ARESU naběhne adresa v Praze, máme to nějak komentovat, případně zasáhnout třeba do adresy a upravit ji na krajské pracoviště?
Smlouva o partnersví, v případě získání podpory, bude podepisována právě ředitelem krajského pracoviště.
2. Náš žadatel je právnická osoba, která při své obchodní činnosti je plátcem DPH. V rámci projektu budeme veškeré služby v projektu poskytovat bezúplatně, a rpojekt nebude generovat žádné příjmy (vyjímkou budou neočekávané příjmy projektu vzniklé z kladných úroků na bankovním účtu projektu) tedy pro projekt nejsme plátcem DPH ve vztahu k aktivitám projektu?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
služby péče o děti poskytované vysoké škole jsou mimo VP, tedy i náklady na členy RT vykonávající tuto činnost. Obecně projekty nezakládají VP (krom vyjmenovanýcch činností ve výzvě). To, že žadatelem je OSVČ samo o sobě VP nezakládá. Žadatel realizací projektu není nijak na trhu zvýhodněn.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
žadatelem našeho projektu je OSVČ, partnerem veřejná vysoká škola, projekt zahrnuje poskytování služeb péče o děti (hlídání dětí v univerzitní miniškolce zřizované v rámci projektu). Na služby péče o děti bude zaměstnány v rámci realizačního týmu pracovnice (pracovní smlouvy u žadatele). Je správné označit mzdové náklady těchto pracovníků v režimu "není VP" (služba je poskytována veřejné VŠ)?
Mají být položky pořizované na pracoviště žadatele (OSVČ), např. kancelářské židle, PC, mzda administrátora projektu, označeny "de minimis" nebo "není VP"?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
odpověď již byla vložena.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
prosím ještě jednou o odpověď na otázku položenou v neděli 22.8. ( indikátory).
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
prosím o odpověď na otázku:
V pronajatých prostorách, kde sídlí organizace partnera,chceme upravit sociál. zařízení. Prostory patří fyzické osobě(ne partnerovi). Bude tato úprava v křížovém financování, to je nám jasné. Ale bude to v režimu de minimis nebo není VP?
Moc děkuji za rychlou odpověď.
S přáním hezkého víkendu.
Autor: LUPINEK_P
Sdílet
Dobrý den,
mohu mít dotak o MI počet podpořených organizací? Patří sem vedle žadatele všichni partneři nebo jen partneři s finančním příspěvkem? V našem projektu mám 1 partnera s finančním příspěvkem a druhý bez => bude se jednat o podporu 2 organizací (žadatel + partner s FP) nebo 3 organizací (žadatel + oba partneři)?
Děkuji za odpověď, Jan Jedlička
Autor: JEDLICKA
Sdílet
Dobrý den,
prosím, do jaké kapitoly rozpočtu lze zařadit občerstvení pro cílovou skupinu při školeních, konferencích apod., pokud sami koupíme chlebíčky atd. a nebude to tedy služba?
Děkuji za odpověď.
Autor: SIMBEROVA_Z
Sdílet
Dobrý den, touto cestou bych se na Vás dovolil obrátit s dotazem týkajícím se čerpání a rozložení nepřímých nákladů projektu mezi partnera s finančním příspěvkem a žadatele. Je možné, čerpat nepřímé náklady nerovnoměrně mezi partnerem (z důvodu vyšších finančních nákladů na provoz školky) a žadatelem, tj. zda je možné při výši způsobilých výdajů partnera 3 000.000 Kč a výdajů žadatele ve stejné výši, čerpat při paušální sazbě nepřímých nákladů ve výši 10 % (pro zjednodušení), nepřímé náklady na partnera ve výši 500.000 Kč a na žadatele nepřímé náklady ve výši 100.000 Kč?
Děkuji
S pozdravem
Tomáš Knotek
Děkuji
S pozdravem
Tomáš Knotek
Autor: KNOTEK_T
Sdílet
Dobrý den,
seznam příloh stačí v podobě vygenerované Benefit7. Každá z příloh pak musí být podepsaná statutárním zástupcem. Přílohy se nespojují se žádostí o dotaci, můžete je spojit a přelepit v levém horním rohu, nebo můžete podat každou zvlášť, vícestránkové opět spojené a přelepené v levém horním rohu. Záží na Vašem uvážení, obě možnosti jsou správné.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Mám 2 otázky ohledně seznamu příloh k žádosti.
Je třeba kromě seznamu příloh, který je vygenerovaný benefitem vytvářet ještě speciální seznam příloh podepsaný statutárním zástupcem?
Přílohy nejsou přímo součástí žádosti a jsou zvlášť, mají se sešít dohromady, nebo má být každá příloha samostatně?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
jaké účastnice máte konkrérně na mysli? Pokud jde o ženy vracející se z MD a pracujete s nimi v projektu ještě dalším způsobem - poskytujete jim podporu viz definice MI, pak ano. Může se jednat i o ženy, která tyto služby poskytují a byla pro ně vytvořena pracovní místa. Každá osoba se ale započítává jen jednou. Tady bych skutečně řekla, že záleží na tom, koho tím myslíte.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1.
Mohou být účastnice klíčové aktivity "služba péče o děti" zahrnuté do počtu podpořených osob v monitorovacích indikátorech? V příloze D8 Metodika monitorovacích indikátorů je u počtu podpořených osob uvedena jakákoliv forma podpory financovaná z projektu, např. vzdělávací nebo rekvalifikační kurzy, stáže, odborné konzultace, poradenství, výcvik, školení, odborné praxe apod.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
přílohou výzvy má být doklad o zařazení projektu do IPRM (je-li to relevantní), a pro toto je také zaveden bodový bonus. Obávám se, že takováto výjimka není možná.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
chtěla jsem se zeptat, jak je možné, že není bodové zvýhodnění pro pro PRK (plán rozvoje kraje), když z nich všechna IPRM vychází. Náž projekt má krajskou působnost a ztrácí logiku dokládat IPRM Jihlavy. Je možné bodové zvýhodnění dostat, když doložíme místo IPRM JIhlavy, PRK Kraje Vysočina? Mm dojem, že jedna z výzev to kdysi umožňovala... jak by se tedy postupovalo? Zaškrtla bych bych v Bebefitu, že dokládám IPRM JIhlavy a doložila bych PRK Kraje?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se ještě zeptat na několik otázek v souvislosti s veřejnou podporou.
V případě, že budeme dělat audit a následně zavádění modelů principů RP u partnerů, kteří budou zapojeni do projektu jako nefinanční partneři (pouze jako členové realizačního týmu) a náklady v rozpočtu budou pouze na mzdy realizačního týmu jde o veřejnou podporu nebo ne? Jsme spol. s. r. o., partneři občanské sdružení, veřejná zpráva, škola a podnikatelský subjekt.
Dále pak pokud budeme následně zavádět principy RP u dnes nespecifikovaných firem a náklady půjdou opět pouze na mzdy realizačního týmu, jde o veřejnou podporu nebo ne? V tomto případě by šlo o podnikatelské subjekty.
V případě, že žadatel OS Mateřské centrum a hlídání dětí bude během projektových aktivit v rámci centra asistentakami zapojenými do realizačního týmu, jde o VP nebo ne?
Moc děkuji za odpověď.
Sikorová
Autor: SIKOROVA_M
Sdílet
Dobrý den,
žadatelem našeho projektu je OSVČ, partnerem veřejná vysoká škola, projekt zahrnuje poskytování služeb péče o děti (hlídání dětí v univerzitní miniškolce zřizované v rámci projektu). Na služby péče o děti bude zaměstnány v rámci realizačního týmu pracovnice (pracovní smlouvy u žadatele). Je správné označit mzdové náklady těchto pracovníků v režimu "není VP" (služba je poskytována veřejné VŠ)?
Mají být položky pořizované na pracoviště žadatele (OSVČ), např. kancelářské židle, PC, mzda administrátora projektu, označeny "de minimis" nebo "není VP"?
Děkuji, Ivo Provazník
Autor: PROVAZNIK_IVO
Sdílet
Dobrý den,
prosím ještě jednou o odpověď na dotaz týkající se pronájmu prostor u OSVČ(dotaz podán ve čtvrtek 18.8.). Odpověď byla totiž brzy vymazána. Nestačil jsem si ji přepsat.
Moc děkuji.
S pozdravem
Autor: LUPINEK_P
Sdílet
Dobrý den,
prosím Vás o radu, v projektu máme jako cílovou skupinu zapojené firmy, které v rámci projektu projdou genderovým auditem. Jako přílohu dokládáme Vyjádření zájmu jednotlivých firem. U 2 firem jsme ale omylem nechali ve Vyjádření zájmu logo OP VK a nemáme už možnost získat vyjádření nové, na nový formulář (se správným logem nebo bez loga). Prosím o radu, jak v tomto případě postupovat, zda můžeme logo přelepit správným logem OP LZZ, nebo jen bílým papírem?
Děkuji Vám za radu a přeji příjemný den
Jana Taová
Autor: TAOVA_J
Sdílet
Od: TAUER REAKCÍ: 0 Pátek 19.08.11 07:37:44
Dobrý den,
ad1) podpora de minimis bude v Rozhodnutí o poskytnutí dotace přidělena příjemci a jeho partnerům.
V případě, že žadatel bude chtít provádět genderové audity např. u 15 zaměstnavatelů, které ještě v době podání projektové žádosti, nebude vědět, bude veřejná podpora v Rozhodnutí schválena jako balíček, ze kterého se postupně bude přidělovat veřejná podpora konkrétním podnikům, stojícím o provedení genderového auditu.
ad2) příjemce, bude vždy muset žádat o přidělení na konrétní IČO
ad3) příjemce přístup do registru mít nebude. De minimis bude vždy zadávat poskytovatel dotace. Příjemce nebude moci rozhodovat komu de minimis přidělí, bude nutné schválení od poskytovatele dotace. viz od. 1
ad4) takovýto projekt by schválen nebyl. Byl by v rozporu s pravidly OP LZZ.
S přáním hezkého dne Mgr. Zuzana Labajová
Podle aktuálně platné úpravy musí být čerpání de minimis součástí rozhodnutí o přidělení dotace a to na konkrétní IČO a změna v příjemci de minimis se schvaluje jako změna podstatná opět na konkrétní IČO a to před zapojením subjektu do projektu a podpora se zapisuje do registru de minimis. Pokud nebudou pravidla změněna, hrozí opět zmatek jako to bylo ve výzvě 23, kdy se rozhodnutí dělala zpětně. Jak to bude upraveno pro výzvu 76? Prosíme o zodpovězení těchto dotazů:
1) Podpora de minimis uvedená v rozpočtu projektu bude přidělena v rozhodnutí příjemci a jeho partnerům ( s limitem 200t EUR) nebo nebude v rozhodnutí přidělena nikomu?
2) V případě, že bude přidělena žadateli - příjemci, bude příjemce ji oprávněn převádět na cílovou skupinu nebo bude muset vždy žádat o přidělení na konkrétní IČO?
3) Bude příjemce mít přístup do registru de minimis a sám vydávat Rozhodnutí o přidělení podpory de minimis?
4) Je možné z vaší strany schválit projekt žadatele v objemu 8 mil Kč pro ženy podnikatelky, které budou čerpat de minimis v celkovém objemu 7 mil Kč s tím, že žádná nepřekročí limit de minimis?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Jednalo se o překlep. Děkujeme za pochopení.
LABAJOVA Úterý 23.08.11 08:27:49:
Tu adresu jsem dostala jako odpověď od Vás na foru... děkuji za správnou...
¨MH
Autor: SYSLOVA