Sdílet
Dobrý den,
územím dopadu při podpoře cílové skupiny jednotlivců je místo jejich bydliště nebo převažující místo výkonu jejich práce. Pokud tedy podpořené osoby spadají do cílové skupiny projektu a mají trvalé bydliště mimo území Prahy, poté by mělo být možné využití pracovního místa v Praze. Cílovou skupinou jsou zde osoby, které z projektu získávají podporu (tedy osoby absolvující aktivity projektu a čerpající mzdový příspěvek), nikoli podniky, kam budou klienti - osoby z cílové skupiny - umístěni na pracovní místa. V monitorovací zprávě by bylo vhodné uvést zdůvodnění výběru pracovních míst v Praze a nikoli v regionu, ve kterém se je projekt realizován (z důvodu dostupnosti, pracovního zaměření atd.)
Kontaktujte prosím svou kontaktní osobu projektu, která má přehled o Vašem projektu a může tak skutečnost s konkrétní znalostí projektu zhodnotit.
S pozdravem
Lenka Ryjáčková, externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,V projektu máme zařazenu aktivitu na podporované umístění CS na volná či stávající pracovní místa. Pokud cílová skupina splňuje veškeré charakteristiky pro svou uznatelnost, ale ve finále po úspěšném absolvování kurzu se nám pro ni nabídne volné místo na území Prahy, či na pozici, která je částečně v Praze vykonávána – je možné pro takovéto místo využít mzdové příspěvky? Nebo je nutné takové místo odmítnout navzdory tomu, že sám zaměstnavatel není cílovou skupinou a získává podporu pouze ve formě de-minimis.
Děkuji Novák
Autor: NOVAK_J_1
Sdílet
Vážení příjemci,
abychom Vám, jako příjemcům finanční podpory z OP Lidské zdroje a zaměstnanost - oblast podpory 3. 4. Rovné příležitosti žen a mužů a slaďování pracovního a rodinného života, napomohli k hladkému průběhu realizace Vašeho projektu, dovolujeme si Vám zaslat přehled, jak postupovat při kontaktu s administrátory Vašich projektů a při řešení případných problémů.
1) V první řadě se s případnými dotazy vždy obracejte přímo na Vaši kontaktní osobu . Jméno, e-mailovou adresu a telefonní číslo Vaší kontaktní osoby naleznete v průvodním dopise k Rozhodnutí o poskytnutí dotace. Alternativně je rovněž možnost využít email podpora34-51@ea-oplzz.cz. Při komunikaci vždy uvádějte registrační číslo Vašeho projektu.
2) V případě, že se domníváte, že Váš požadavek či dotaz nebyl kontaktní osobou správně či dostatečně vyřešen, využijte možnosti reklamovat postup či rozhodnutí prostřednictvím reklamační hotline ea.reklamace@ea-oplzz.cz. K Vašemu e-mailu vždy přiložte dosud zaslanou korespondenci.
3) V případě, kdy ani vyřízení reklamace nepovažujete za uspokojivé, můžete kontaktovat pracovníky Řídícího orgánu prostřednictvím adresy rovneprilezitosti@mpsv.cz. K Vašemu e-mailu vždy přiložte korespondenci zaslanou na výše uvedené kontaktní adresy.
Děkujeme a přejeme mnoho úspěchů při realizaci Vašeho projektu.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Prezentace ze semináře pro příjemce výzvy č. 76, více zde:
http://www.esfcr.cz/file/8437/display/
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dotaz:
Dobrý den
Pro jednu naši aktivitu je cílovou skupinou výše uvedená. Projekt nezakládá veřejnou podporu. Kde je hranice toho, kdo je účastnící, aniž by vznikala veřejná podpora? Do aktivit projektu se hlásí:
- ženy, které nemají vydaný ŽL (to je OK)
- ženy, které mají vydaný ŽL, ale na ŽÚ pozastavený (to je OK)
- ženy, které mají vydaný ŽL, ale na ŽÚ není pozastavený, živnost však není vykonávána - doloží čestným prohlášením (je to ještě OK?)
- ženy, které mají vydaný ŽL, ale na ŽÚ není pozastavený, živnost je vykonávána, ale plánují zahájit aktivity na právnickou osobu - doloží čestným prohlášením (je to ještě OK?)
Děkuji za pomoc, B. Čechová
Odpověď:
Dobrý den,
veřejná podpora v případě začínajících podnikatelek vzniká v případě, že fyzická osoba má aktivní živnostenský list. Aniž by vznikala veřejná podpora lze ve Vašem případě do cílové skupiny zahrnout ženy, které nemají vydaný živnostenský list a ženy, které mají pozastavenou činnost, tj. pozastavený živnostenský list na Živnostenském úřadě. Ženy s živnostenským listem, který není pozastavený však lze do cílové skupiny zahrnout pouze za předpokladu, že budou čerpat veřejnou podporu.
S pozdravem
Lenka Mikešová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dotaz k cílové skupině - ženy začínající podnikání a samostatnou výdělečnou činnost.
Dobrý den
Pro jednu naši aktivitu je cílovou skupinou výše uvedená. Projekt nezakládá veřejnou podporu. Kde je hranice toho, kdo je účastnící, aniž by vznikala veřejná podpora? Do aktivit projektu se hlásí:
- ženy, které nemají vydaný ŽL (to je OK)
- ženy, které mají vydaný ŽL, ale na ŽÚ pozastavený (to je OK)
- ženy, které mají vydaný ŽL, ale na ŽÚ není pozastavený, živnost však není vykonávána - doloží čestným prohlášením (je to ještě OK?)
- ženy, které mají vydaný ŽL, ale na ŽÚ není pozastavený, živnost je vykonávána, ale plánují zahájit aktivity na právnickou osobu - doloží čestným prohlášením (je to ještě OK?)
Děkuji za pomoc, B. Čechová
Autor: BCECHOVA
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jakým způsobem je možné dokládat hlídání dítěte a tedy nárokovat příspěvek z projektu. Vím, že někde na semináři zazněla i možnost čestného prohlášení, ale nedokážu již dohledat nic v písemné podobě, o co bych se mohla opřít.
1. Je nutné, aby dítě bylo hlídáno komerčně a měli jsme doklad o zaplacení hlídání?
2. Nebo může být dítě hlídáno i kamarádkou, babičkou apod., které účastnice projektu zaplatí za hlídání a poté např. na základě čestného prohlášení této osoby jí bude příspěvek proplacen z projektu (je pak nějaký vzor tohoto čestného prohlášení?)?
Děkuji za odpovědi.
Odpověď:
Dobrý den,
příspěvek na péči o dítě a další závislé osoby může být použit pro úhradu nutných nákladů (ve výši místně obvyklé) spojených s péčí o děti nebo jiné závislé osoby.
Pokud zajistíte hlídání dítěte tak, že využijete služeb např. hlídací agentury nebo jednorázové školky, jsou tyto výdaje považovány za nutné výdaje a je možné si je z projektu nárokovat.
V případě zajištění hlídání dětí např. jiným rodinným příslušníkem jsou však za nutné náklady považovány např. doprava na místo hlídání, náklady na stravování po dobu hlídání dítěte a další nutné náklady, případně prokázaná ušlá mzda. Nelze však uhradit odměnu za péči o dítě vyplacenou tzv. na ruku a to ani doložením čestného prohlášení. Čestné prohlášení může sloužit jako náhrada ztraceného dokladu nebo jako doložení ušlé mzdy, pokud není možné tuto skutečnosti jinak dokázat. Prokazování výdajů čestným prohlášením doporučujeme vždy předem konzultovat s kontaktní osobou Vašeho projektu na straně Externího administrátora. Oficiální vzor čestného prohlášení není, ale v případě zájmu Vám může Vaše kontaktní osoba zaslat neoficiální vzor čestného prohlášení.
S pozdravem
Lenka Mikešová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jakým způsobem je možné dokládat hlídání dítěte a tedy nárokovat příspěvek z projektu. Vím, že někde na semináři zazněla i možnost čestného prohlášení, ale nedokážu již dohledat nic v písemné podobě, o co bych se mohla opřít.
1. Je nutné, aby dítě bylo hlídáno komerčně a měli jsme doklad o zaplacení hlídání?
2. Nebo může být dítě hlídáno i kamarádkou, babičkou apod., které účastnice projektu zaplatí za hlídání a poté např. na základě čestného prohlášení této osoby jí bude příspěvek proplacen z projektu (je pak nějaký vzor tohoto čestného prohlášení?)?
Děkuji za odpovědi.
Autor: SIMBEROVA_Z
Sdílet
Dobrý den,
první zálohová platba na váš projekt byla včera proplacena. Platba by tak měla být připsána na váš účet každým dnem.
S pozdravem
Zuzana Syslová
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den
Máme řádně podepsanou smlouvu o realizaci projektu, 1.6 byl projekt zahájen, do 30 dní nám měla dorazit zálohová platba, zatím nedorazila. Kontaktovali jsme projektového manažera externího administrátora, zatím nemáme žádnou reakci. Prosím o informace.
Děkuji, Čechová
CZ.1.04/3.4.04/76.00235
Autor: BCECHOVA
Sdílet
Dobrý den,
omlouvám se za vzniklé komplikace, pro zaslání elektronických podkladů prosím využijte e-mail: jarmila.svobodova@ea-oplzz.cz. Dotazy zaslané na e-mail podpory jsou pravidelně zodpovídány do 3 pracovních dní a odpověď by Vám v tomto termínu byla zaslána.
Osobní předání podkladů je jednou z možných variant, adresa Vám byla sdělena kolegy z Call Centra.
Za vzniklé problémy se ještě jednou omlouvám.
S pozdravem
Ing. Jarmila Svobodová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
obracím se na Vás s prosbou... Dostali jsme vyrozumění o schválení žádosti o finanční podporu z OP LZZ na grantový projekt „Žijeme a pracujeme na Vysočině - zavádění prorodinných opatření do personální politiky příspěvkových organizací Kraje Vysočina v kontextu rodinné politiky kraje“ CZ.1.04/3.4.04/76.00238 a musíme doložit požadované přílohy a textová doplnění. V dopise je uvedeno, že máme vše v elektronické podobě poslat na e-mail dita.hulova@ea-oplzz.cz. Jakýkoliv mail, který na tuto adresu zašlu, se mi vrací jako nedoručitelný. Můžete mi prosím sdělit další postup - nový e-mail ke komunikaci atp.? Kontaktovala jsem ještě i univerzální adresu podpora34-51@ea-oplzz.cz, ale též bez odpovědi. Neradi bychom prošvihli termín daný ve vyrozumnění tzn. dodat vše do 1.6.2012. Dále jsme kontaktovali call centrum externího administrátora a ti nám nebyli schopni poskytnout žádné informace, proto volíme tuto cestu. Dále nám sdělili, že je možné podklady doručit i osobně, tak bereme tuto informaci za relevatní.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,obracím se na Vás s prosbou... Dostali jsme vyrozumění o schválení žádosti o finanční podporu z OP LZZ na grantový projekt „Žijeme a pracujeme na Vysočině - zavádění prorodinných opatření do personální politiky příspěvkových organizací Kraje Vysočina v kontextu rodinné politiky kraje“ CZ.1.04/3.4.04/76.00238 a musíme doložit požadované přílohy a textová doplnění. V dopise je uvedeno, že máme vše v elektronické podobě poslat na e-mail dita.hulova@ea-oplzz.cz. Jakýkoliv mail, který na tuto adresu zašlu, se mi vrací jako nedoručitelný. Můžete mi prosím sdělit další postup - nový e-mail ke komunikaci atp.? Kontaktovala jsem ještě i univerzální adresu podpora34-51@ea-oplzz.cz, ale též bez odpovědi. Neradi bychom prošvihli termín daný ve vyrozumnění tzn. dodat vše do 1.6.2012. Dále jsme kontaktovali call centrum externího administrátora a ti nám nebyli schopni poskytnout žádné informace, proto volíme tuto cestu. Dále nám sdělili, že je možné podklady doručit i osobně, tak bereme tuto informaci za relevatní. Přeji pěkný denmartina hajná
Autor: HAJNA
Sdílet
Dotaz:
Dobrý den,
je možné proplácet náklady za partnera s finanční účastí z účtu příjemce dotace, aniž by došlo k případnému poslání zálohy na náklady partnerovi na jeho účet nebo zaplacení nákladů partnerovi na základě vystavené faktury od partnera. Týkalo by se to nákladů za mzdy a pak zařízení a vybavení v projektu - tzn. všechny náklady by šly přímo z účtu příjemce a ne partnera.
Děkuji. Šebelová Lenka
Odpověď:
Dobrý den,
pokud je partner partnerem s finančním příspěvkem je finanční vypořádání mezi příjemcem a partnerem předmětem smlouvy o partnerství, kde je uvedeno, že náklady vynaložené při realizaci projektu mohou být hrazeny partnerovi/partnerům dvěma způsoby:
a) v případě, že příjemce poskytne partnerovi zálohu, bude partner povinen/budou partneři povinni využívat k úhradě svých nákladů včetně plateb dodavatelům této zálohy. Další zálohu však příjemce není oprávněn poskytnout do doby, než bude tato záloha vyúčtována. Zálohu je příjemce povinen poskytnout partnerovi/partnerům nejpozději do 10 pracovních dnů od připsání části dotace na účet příjemce[1],
b) v případě, že partnerovi/partnerům není poskytnuta záloha, je partner povinen/jsou partneři povinni uhradit své náklady včetně plateb dodavatelů nejprve ze svých finančních prostředků a teprve poté požádat příjemce o proplacení výdajů z prostředků dotace.
Pro úhradu výdajů partnera byste tedy měli využít jedné z těchto možností.
S pozdravem
Lenka Mikešová
Administrátor Řídícího orgánu
Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
je možné proplácet náklady za partnera s finanční účastí z účtu příjemce dotace, aniž by došlo k případnému poslání zálohy na náklady partnerovi na jeho účet nebo zaplacení nákladů partnerovi na základě vystavené faktury od partnera. Týkalo by se to nákladů za mzdy a pak zařízení a vybavení v projektu - tzn. všechny náklady by šly přímo z účtu příjemce a ne partnera.
Děkuji. Šebelová Lenka
Autor: SEBELOVA
Sdílet
Dobrý den,
děkuji Vám za odpověď a prosím ještě o upřesnění:
ad 1. Dostala jsem informaci, že u pronájmu prostor centra na celou dobu projektu je možné využít výjimku ze zákona podle par. 18 a 19, tedy u vybraných prostor přímo vstoupit do jednání s pronajímatelem bez výběrového řízení. Je to tak, prosím?
Pak uděláme výběrové řízení na bod 2., tedy na pronájmy místnosti na školení, tréninky a kulaté stoly v hodnotě 295.000 Kč, tedy podle pravidel pro zakázky 200-800 tis. Kč. Je to tak správně?
Pronájmy sálů na konference, tj. 2 x 10.000 Kč, můžeme nechat bez VŘ? Potřebujeme si vybrat vhodné umístění a rádi bychom je také udělali na dvou různých místech. Jsou to jednorázové, na sebe nenavazující akce, které se konají s rozestupem téměř 3 let. Skutečně je nutné udělat VŘ a vybrat jednoho dodavatele na obě konference?
Děkuji za odpověď a přeji příjemný den!
Autor: SIMBEROVA_Z
Sdílet
Dotaz:
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na výběrové řízení.
V projektu máme naplánovaná dvě oddělená výběrová řízení na pronájmy:
1. Pronájem prostor poradenského a vzdělávacího centra, který je po celou dobu projektu, tj. 36 měsíců, celkem za 480.000 Kč bez DPH.
2. Pronájem školicí místnosti, která je využívána jen ve dnech školení a kulatých stolů, tj. asi 80 dnů za projekt, celkem za 295.000 Kč bez DPH.
Můžeme tato dvě výběrová řízení realizovat takto každé zvlášť?
Můžeme v obou oslovit stejné dodavatele?
A může obě výběrová řízení vyhrát stejný dodavatel?
Dále máme ještě 20.000 Kč na pronájem konferenčního sálu na realizaci konference na začátku a na konci projektu. Můžeme tento pronájem řešit přímo oslovením dodavatele? Důležité je totiž umístění, je to nárazová, jednorázová akce.
Děkuji za odpovědi.
Odpověď:
Dobrý den,
dle metodického pokynu pro zadávání zakázek musí být předmětem jedné zakázky všechna obdobná a spolu související plnění, která zadavatel zamýšlí zadat v rámci realizace projektu. Měli byste tedy vyhlásit jedno výběrové řízení na všechny pronájmy s tím, že zakázku je možné rozdělit na části a umožnit tzv. dílčí plnění. Můžete oslovit stejné dodavatele, pokud jsou vhodnými dodavateli, s tím, že se mohou přihlásit pouze na jednu část zakázky nebo na více částí.
Stejný dodavatel může vyhrát za předpokladu, že podá nabídku na všechny části, splní daná kritéria a při hodnocení nabídek bude nejlepší.
S pozdravem
Lenka Mikešová
Administrátor Řídícího orgánu
Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Poslední místa na seminářích pro příjemce výzvy č. 76. Upozorňujeme, že další semináře pro příjemce výzvy č. 76 již probíhat nebudou!!
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na výběrové řízení.
V projektu máme naplánovaná dvě oddělená výběrová řízení na pronájmy:
1. Pronájem prostor poradenského a vzdělávacího centra, který je po celou dobu projektu, tj. 36 měsíců, celkem za 480.000 Kč bez DPH.
2. Pronájem školicí místnosti, která je využívána jen ve dnech školení a kulatých stolů, tj. asi 80 dnů za projekt, celkem za 295.000 Kč bez DPH.
Můžeme tato dvě výběrová řízení realizovat takto každé zvlášť?
Můžeme v obou oslovit stejné dodavatele?
A může obě výběrová řízení vyhrát stejný dodavatel?
Dále máme ještě 20.000 Kč na pronájem konferenčního sálu na realizaci konference na začátku a na konci projektu. Můžeme tento pronájem řešit přímo oslovením dodavatele? Důležité je totiž umístění, je to nárazová, jednorázová akce.
Děkuji za odpovědi.
Autor: SIMBEROVA_Z
Sdílet
Dobrý den,
můj projekt zahrnuje provoz 3 školek pro matky účastné na aktivitách projektu.1 školka (pro jednu ze dvou cílových skupin projektu) je plánována v Opavě, daší 2 školky (určené pro druhou z cílových skupin projektu) jsou plánovány do Ostravy a Karviné.
1. V Benefitu mám pro řízení jejich provozu pozici "Vedoucí služeb péče o dítě" na celý úvazek. Osoba pro tento post je v Benefitu uvedena jmenovitě. Vzhledem na rozmístění školek a vzhledem k tomu, že školka v Opavě je určena pro jinou cílovou skupinu než zbývající 2, bude z organizačních důvodů lepší, když tato osoba bude provoz školek v Ostravě a Karviné řídít jen po metodické stránce a přímým řízením těchto školek pověří někoho s bydlištěm v této oblasti. Domluvil jsem se s ní, že zkrátím její úvazek na 0,6 a na zbývajících 0,4 úvazku vytvořím novou položku rozpočtu "pověřený vedoucí služeb péče o dítě pro cílovou skupinu 1". Podle mne jde o nepodstatnou změnu (vytvoření nové položky a přesun v rámci kapitoly), s ohledem na to že osoba je v Benefitu uvedena jmenovitě, chci tuto svou doměnku potvrdit.
2. Pokud budu chtít školku, která podle popisu aktivity "Další odpora žen z cílové skupiny 1 včetně služeb péče o dítě" má být umístěna v Karviné, realizovat namísto v Karviné v Havířově, protože jsem tam sehnal vhodný prostor a navíc tam v mezičase naše organizace začala působit, je to podstatná nebo nepodstatná změna ? Podotýkám, že Havířov je podle kapitoly 6 Benefitu, oddílu "Místo realizace NUTS 5", do projektu zařazen stejně jako Karviná. Někde jsem četl (už nevím kde, informací jsou přehršle), že změna způsobu realizace aktivity je nově podstatnou změnou, i když se nedotkne plnění MI a naplňování cílů a smyslu projektu, pak by tedy asi jin než Benefitem avizované místo zřízení uvedeného zařízení bylo změnou podstatnou (?)
Děkuji, Jan Houdek
Dobrý den,
abychom mohli Váš dotaz řádně posoudit a zaslat Vám konkrétní odpověď, budeme potřebovat registrační číslo Vašeho projektu. Prosíme tedy o uvedení registračního čísla, které můžete spolu s dotazem zaslat na email podpory podpora34-51@ea-oplzz.cz a my Vám zašleme odpověď. Pokud preferujete komunikaci přes ESF forum, tak prosíme o uvedení registračního čísla na toto forum.
Předem děkujeme za spolupráci!
S pozdravem
Externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dotaz:
Dobrý den,
v jedné z diskusí je v odpovědi uvedeno "Pokud uvedete konkrétní jména v realizačním týmu/rozpočtu, jakákoliv změna obsazení už bude administrována jako změna nepodstatná." (Z Pincová). Jde o odpověď z roku 2010. Jelikož se mi v mezičase v jiné oblasti podpory dostalo informace, že jakmile uvedu v Benefitu u pozice realizačního týmu konkrétní jméno, pak výměna osoby na této pozici je změnou podstatnou, chci ověřit, že i v současné chvíli je změna osoby, uvedené v realizačním týmu jmenovitě, změnou nepodstatnou. A zda to platí i pro pozice, uvedené v Příloze 5 (Klíčové pozice realizačního týmu). Děkuji, Jan Houdek
Odpověď:
Dobrý den,
v případě, že máte konkrétní jména uvedena v Příloze 5 – Klíčové pozice realizačního týmu, je jakákoliv změna jména změnou podstatnou, protože v Rozhodnutí o poskytnutí dotace se v bodě 15.1 zavazujete k tomu, že budete realizovat projekt prostřednictvím realizačního týmu ve složení odpovídajícímu klíčovým pozicím, které jsou uvedeny v příloze č.5 Rozhodnutí.
V případě, že máte konkrétní jména uvedena pouze v rozpočtu projektu, ale v příloze č.5 Rozhodnutí uvedena nejsou, je výměna jména změnou nepodstatnou. Doporučujeme ale jména z rozpočtu vyjmout úplně, pro případ, že by docházelo k častější změně jména. Změnu osob v realizačním týmu pak stačí oznámit v 2. Části MZ v kapitole Nepodstatné změny.
S pozdravem
Lenka Mikešová
Externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
můj projekt zahrnuje provoz 3 školek pro matky účastné na aktivitách projektu.1 školka (pro jednu ze dvou cílových skupin projektu) je plánována v Opavě, daší 2 školky (určené pro druhou z cílových skupin projektu) jsou plánovány do Ostravy a Karviné.
1. V Benefitu mám pro řízení jejich provozu pozici "Vedoucí služeb péče o dítě" na celý úvazek. Osoba pro tento post je v Benefitu uvedena jmenovitě. Vzhledem na rozmístění školek a vzhledem k tomu, že školka v Opavě je určena pro jinou cílovou skupinu než zbývající 2, bude z organizačních důvodů lepší, když tato osoba bude provoz školek v Ostravě a Karviné řídít jen po metodické stránce a přímým řízením těchto školek pověří někoho s bydlištěm v této oblasti. Domluvil jsem se s ní, že zkrátím její úvazek na 0,6 a na zbývajících 0,4 úvazku vytvořím novou položku rozpočtu "pověřený vedoucí služeb péče o dítě pro cílovou skupinu 1". Podle mne jde o nepodstatnou změnu (vytvoření nové položky a přesun v rámci kapitoly), s ohledem na to že osoba je v Benefitu uvedena jmenovitě, chci tuto svou doměnku potvrdit.
2. Pokud budu chtít školku, která podle popisu aktivity "Další odpora žen z cílové skupiny 1 včetně služeb péče o dítě" má být umístěna v Karviné, realizovat namísto v Karviné v Havířově, protože jsem tam sehnal vhodný prostor a navíc tam v mezičase naše organizace začala působit, je to podstatná nebo nepodstatná změna ? Podotýkám, že Havířov je podle kapitoly 6 Benefitu, oddílu "Místo realizace NUTS 5", do projektu zařazen stejně jako Karviná. Někde jsem četl (už nevím kde, informací jsou přehršle), že změna způsobu realizace aktivity je nově podstatnou změnou, i když se nedotkne plnění MI a naplňování cílů a smyslu projektu, pak by tedy asi jin než Benefitem avizované místo zřízení uvedeného zařízení bylo změnou podstatnou (?)
Děkuji, Jan Houdek
Autor: HOUDEK
Sdílet
Dobrý den,
v jedné z diskusí je v odpovědi uvedeno "Pokud uvedete konkrétní jména v realizačním týmu/rozpočtu, jakákoliv změna obsazení už bude administrována jako změna nepodstatná." (Z Pincová). Jde o odpověď z roku 2010. Jelikož se mi v mezičase v jiné oblasti podpory dostalo informace, že jakmile uvedu v Benefitu u pozice realizačního týmu konkrétní jméno, pak výměna osoby na této pozici je změnou podstatnou, chci ověřit, že i v současné chvíli je změna osoby, uvedené v realizačním týmu jmenovitě, změnou nepodstatnou. A zda to platí i pro pozice, uvedené v Příloze 5 (Klíčové pozice realizačního týmu). Děkuji, Jan Houdek
Autor: HOUDEK
Sdílet
Dobrý den,
omlouvám se za "offtopic" vstup do diskuze, ale na základě žádosti prosím externího administrátora o potvrzení přečtení této zprávy v rámci kontroly funkčnosti fóra (více viz doručený e-mail). Potvrzení přečtení stačí vstupem do klubu, samotné přečtení zprávy vyčtu ze statistiky.
Poslední zpráva v jiném klubu je z neděle 8. ledna, takže předpokládám, že do té doby je vše funkční, ostatně i odeslání této zprávy to potvrzuje.
Nicméně prověříme hypotézu, zda nedochází k problému v důsledku akumulace týdenních záloh databáze, kdy by mohlo dojít teoreticky k vyčerpání diskového prostoru, a tím zablokování odesílání nových zpráv.
Díky za pochopení a za případné obtíže se omlouvám.
V.Kettner
From: dita.hulova@ea-oplzz.cz [mailto:dita.hulova@ea-oplzz.cz]
Sent: Friday, January 06, 2012 4:40 PM
To: Kalinová Eva, Ing. (MPSV); Kocábková Monika, Bc. (MPSV)
Subject: ESF fórum
Dobrý den,
Obracím se na Vás s problémem při odpovídání na ESF fóru.
Nejdou mi odesílat odpovědi, ani upravovat text. Zároveň nechodí upozornění na e-mail o nových dotazech. Bohužel jsem tím neodpověděla včas na dotaz ještě z prosince. Odpověď jsem zaslala e-mailem. Na problém s ESF fórem si stěžují i žadatele – jejich dotazy se tam nezobrazují.
Prosím tedy o řešení tohoto technického problému.
Děkuji a jsem s pozdravem
Dita Hůlová
Autor: KETTNER_V
Sdílet
Dobrý den,
pokud chcete znát podrobnější informace o věcném hodnocení Vašeho projektu, kontaktujte prosím email podpora34-51@ea-oplzz.cz. Uveďte registrační číslo Vašeho projektu a my Vám sdělíme celkový počet bodů, který Váš projekt získal ve věcném hodnocení.
S pozdravem
Lenka Mikešová
Externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, kde se budeme moci dozvědět přesné výsledky věcného hodnocení či jak zjistím konkrétní počet získaných bodů? Děkuji za odpověď.
Autor: OBERMAJEROVA
Sdílet
Dobrý den,
výsledky věcného hodnnocení budou zveřejněny nejspíše během prosince, nebo začátkem ledna.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
obracím se na Vás s dotazem, kdy je plánováno vyhlášení výsledků věcného hodnocení.Jedná se o měsíc listopad, prosinec nebo leden?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
obracím se na Vás s dotazem, kdy je plánováno vyhlášení výsledků věcného hodnocení.
Jedná se o měsíc listopad, prosinec nebo leden?
Děkuji za reakci. S pozdravem
Šebelová
Autor: SEBELOVA
Sdílet
Dobrý den,
jedná se o změnu KA a návazně úpravu rozpočtu. Je také otázkou, v jaké podobě by byl projekt výběrovou komisí schválen (VK může projekt schválit s podmínkou určitých změn v KA a rozpočtu). Je možné, že by tato změna byla případně řešena ještě před vydáním Rozhodnutí, nebo žádostí o podstatnou změnu projektu až po vydání Rozhodnutí.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
chtěla bych se zeptat, zda je možné změnit realizaci jedné aktivity v rámci projektu následujícím způsobem (v případě schválení projektu): podle původního plánu je aktivita určena pro prům. 6 účastníků/měsíc bezplatně, podle nového návrhu by se zvýšil počet účastníků s tím, že by se jim z projektu hradila část a část by si přispívali sami. Celkové náklady na aktivitu by tedy zůstaly nezměněny - de facto by se snížila jednotková cena a zvýšil se počet jednotek.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
zveřejňovány jsou celkové výsledky výzvy, tedy až po hodnocení a výběru projetů. V průběhu hodnotícího a výběrového procesu se informace nezveřejňují.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
touto cestou bych se na Vás dovolil obrátit s dotazem, zda je možné pro informaci zveřejnit kolik žádostí bylo celkem zaregistrováno a jaká je souhrnná požadovaná částka o finanční prostředky z výzvy č. 76?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda je možné změnit realizaci jedné aktivity v rámci projektu následujícím způsobem (v případě schválení projektu): podle původního plánu je aktivita určena pro prům. 6 účastníků/měsíc bezplatně, podle nového návrhu by se zvýšil počet účastníků s tím, že by se jim z projektu hradila část a část by si přispívali sami. Celkové náklady na aktivitu by tedy zůstaly nezměněny - de facto by se snížila jednotková cena a zvýšil se počet jednotek.
Děkuji za odpověď.
Autor: MATEJKOVA_MARIE
Sdílet
Dobrý den,
touto cestou bych se na Vás dovolil obrátit s dotazem, zda je možné pro informaci zveřejnit kolik žádostí bylo celkem zaregistrováno a jaká je souhrnná požadovaná částka o finanční prostředky z výzvy č. 76?
Děkuji
S pozdravem
Tomáš Knotek
Autor: KNOTEK_T
Sdílet
Dobrý den,
pokud jste v projektové přihlášce nezaklikli, že je projekt zařazen do IPRM, není důvod z naší strany potvrzení o zařazení do IPRM vyžadovat. V době podání projektové žádosti jste v IPRM zařazeni nebyli a to je rozhodující pro přidělení bodů. S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
v diskusi se bohužel objevila odpověď na problém doložení "Potvrzení o zařazení projektu do IPRM" až poté, co jsem projekt odeslal. Rada města Brna schvalující zařazení projektů zasedala až 31.8., netroufl jsem si proto označit v projektu, že byl zařazen do IPRM - rozhodnutí totiž nebylo možné písemně získat do termínu odevzdání přihlášky. V projektové přihlášce v části "Další informace" jsem vše uvedl i s identifikací příslušného IPRM. Mohu dodatečně zaslat "Potvrzení o zařazení projektu do IPRM" na MPSV jako doplnění, jak popisujete v případě výzvy k opravení chyby ve formálních kritériích?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
v diskusi se bohužel objevila odpověď na problém doložení "Potvrzení o zařazení projektu do IPRM" až poté, co jsem projekt odeslal. Rada města Brna schvalující zařazení projektů zasedala až 31.8., netroufl jsem si proto označit v projektu, že byl zařazen do IPRM - rozhodnutí totiž nebylo možné písemně získat do termínu odevzdání přihlášky. V projektové přihlášce v části "Další informace" jsem vše uvedl i s identifikací příslušného IPRM. Mohu dodatečně zaslat "Potvrzení o zařazení projektu do IPRM" na MPSV jako doplnění, jak popisujete v případě výzvy k opravení chyby ve formálních kritériích? Děkuji.
Zdraví,
Ivo Provazník
Autor: PROVAZNIK_IVO
Sdílet
Dobrý den,
registrace žádostí a přidělení registračního čísla proběhne nejpozději do 10 pracovních dní od ukončení příjmu žádostí.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
za jak dlouho po doručení žádosti na ministerstvo, bude projektu přideleno registrační číslo a změnen v benefitu stav z finalizováno na předaný.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
za jak dlouho po doručení žádosti na ministerstvo, bude projektu přideleno registrační číslo a změnen v benefitu stav z finalizováno na předaný. Děkuji
Autor: SILHANOVA_P
Sdílet
Dobrý den,
omlouvám se, ale zřejmě vlivem tecnických potíží nebyla odpověď zveřejněna včas. Vkládám nyní znovu:
postup, který uvádíte je správný. Poměr připadajíćí na VP si musí odhadnout a náklady pak poměrovým koeficientem rozdělit a násedně podle skutčnosti vykazovat VP.S pozdravemDita Hůlováexterní administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den v návaznosti na můj minulý dotaz týkající se veřejné podpory, bych se na Vás dovolil obrátit s dotazem na reálné vykazování veřejné podpory na podnikatelský subjekt u miniškolky, když vychovatelka se bude starat jak o děti zaměstnanců/zaměstnankyň univerzity, tak o děti partnerů. Děti zaměstnanců/zaměstnankyň univerzity budou tvořit převážnou většinu. Jedná se o veřejnou podporu pro partnerský subjekt v návaznosti na obecnost činností realizačního týmu – vychovatelky (zaměstnanci/zaměstnankyně univerzity x zaměstnanci/zaměstnankyně partnera), když nelze dopředu určit skutečné umístění dětí rodičů partnera, tj. nebudou využívat službu firemní školky v pravidelném režimu? Nebo je doporučeno uvést poměrový koefient a zpětně podle reálného využití předávat potvrzení o VP?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
omlouvám se, ale zřejmě vlivem tecnických potíží nebyla odpověď zveřejněna včas. Vkládám nyní znovu:
pokud potvrzení o zařazení do IPRM nebude přiloženo k projektové žádosti, bude se jednat o formální nedostatek, k jehož opravě/doplnění byste byli po hodnocení formálních kritérií vzváni. Opravitelné jsou 2 chyby ve formálních kritériích. Pokud by žádost o finanční podporu obsahovala 3 a více chyb, které jsou hodnocené ve formálních kritériích, je žádost z dalšího hodnocení vyřazena. Přílohu musíte doložit nejpozději do konce září, při dalším hodnocení již žádné doplnění není možné. V každém případě je ale vhodné tuto situaci v nepovinné příloze žádosti vysvětlit.S pozdravemDita Hůlováexterní administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Ještě jeden dotaz týkající se IPRM. Bylo by možné doložit "Potvrzení o zařazení projektu do IPRM" později než samostaný projekt, např. koncem září? Projekt je stále na městě ke schválení, jež se odkládá z důvodu dovolených.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
omlouvám se, ale zřejmě vlivem technických potíží nebyla odpověď zveřejněna včas. Vkládám nyní znovu:
ano, může.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den, může Expert na rovné příležitosti provést gendrerový a personální audit v rámci své náplně práce?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
omlouvám se, ale zřejmě vlivem technických potíží nebyla odpověď zveřejněna včas. Vkládám nyní znovu:
do této CS patří ženy, které jsou na MD a hodlají se vrátit do zaměstnání. Časové omezení není dáno. Mohou sem ještě patřit i ženy, kterým MD právě skončila a hledají zaměstnání.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Další otázka směrem k Vám týkající se vymezení cílové skupiny: ženy vracející se po rodičovské dovolené. Jedná se o ženy, které jsou stále na RD a za X počet měsíců se vrátí do zaměstnání? Případně je někde specifikována časová neznámá X, tedy kolik měsíců před koncem RD jsou ještě definovány jako "vracející se"? Nebo je tato cílová skupina myšlena jinak?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
omlouvám se, ale zřejmě vlivem technických potíží se odpověď nezobrazila včas, proto ji vkládám znovu:
do tohoto indikátoru se započítává předkladatel žádosti a partneři z ČR.S pozdravemDita Hůlováexterní administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
mám dotaz na indikátory. Počet podpořených organizací 07.45.00 pokud budu mít zahraničního partnera bez finanční účasti nevyužije podporu. Započítám ho mezi počet podpořených organizací nebo ne?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
V tuto chvíli do rozpočtu příjmy zahrnout nelze, uvádíte náklady projektu.Ty zahrnují i částky, které pak budete ale vybírat od účastníků projektu. Můžete to okomentovat slovně u jednotlivých KA. V průběhu realizace pak budou příjmy odečítány od celkových schválených výdajů. S tím musíte počítat.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
máme ještě dotaz k příjmům projektu (budeme vybírat příspěvek od cílové skupiny-školné ve školce a poplatek za odborné kurzy na podporu zapojení na trhu práce)-kam-do jaké položky- máme příjmy v rozpočtu zařadit, když je chceme zohlednit již nyní a ne až v průběhu realizace, tj. při předkládání monitorovacích zpráv?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
tato kontrola je pro Vás, provádíte ji sami )zda má žádost všechny formální náležitosti i zda podle Vás splňuje kritéria přijatelnosti). Vyplňuje tedy žadatel.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
ve finální verzi žadosti je list s názvem - Kontrola žádosti - políčka vyplńuje žadatel nebo vyhlašovatel dotace?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
v tomto případě se o VP jedná.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
chtěla bych se ještě zeptat na několik otázek v souvislosti s veřejnou podporou.
V případě, že budeme dělat audit a následně zavádění modelů principů RP u partnerů, kteří budou zapojeni do projektu jako nefinanční partneři (pouze jako členové realizačního týmu) a náklady v rozpočtu budou pouze na mzdy realizačního týmu jde o veřejnou podporu nebo ne? Jsme spol. s. r. o., partneři občanské sdružení, veřejná zpráva, škola a podnikatelský subjekt.
Dále pak pokud budeme následně zavádět principy RP u dnes nespecifikovaných firem a náklady půjdou opět pouze na mzdy realizačního týmu, jde o veřejnou podporu nebo ne? V tomto případě by šlo o podnikatelské subjekty.
V případě, že žadatel OS Mateřské centrum a hlídání dětí bude během projektových aktivit v rámci centra asistentakami zapojenými do realizačního týmu, jde o VP nebo ne?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,máme ještě dotaz k příjmům projektu (budeme vybírat příspěvek od cílové skupiny-školné ve školce a poplatek za odborné kurzy na podporu zapojení na trhu práce)-kam-do jaké položky- máme příjmy v rozpočtu zařadit, když je chceme zohlednit již nyní a ne až v průběhu realizace, tj. při předkládání monitorovacích zpráv?děkujiL. Bilošová
Autor: BILOSOVA_L
Sdílet
Dobrý den,
do způsobilých přímých výdajů lze zahrnout pronájem prostor pro práci s cílovou skupinou. Partnerství v projektu ale nesmí být založeno na dodavatelském vztahu, tedy partner Vám nemůže fakturovat.
Pokud je tedy partnerem s finančním příspěvkem, lze do ZV výdajů tyto náklady zahrnout jako náklady partnera a v rámci realizace mu pak bude adekvátní část dotace poskytnuta. Úhradu za pronájem prostor pak dokládá partner.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
prosím ještě jednou o odpověď na dotaz týkající se pronájmu prostor u OSVČ(dotaz podán ve čtvrtek 18.8.). Odpověď byla totiž brzy vymazána. Nestačil jsem si ji přepsat.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Formulář - Potvrzení přijetí projektové žádosti pro výzvu 76
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
ve finální verzi žadosti je list s názvem - Kontrola žádosti - políčka vyplńuje žadatel nebo vyhlašovatel dotace?
děkuji, Šebelová
Autor: SEBELOVA
Sdílet
Dobrý den,
občerstvení pro cílovou skupinu na školeních patří do kapitoly 6 - přímá podpora.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
prosím, do jaké kapitoly rozpočtu lze zařadit občerstvení pro cílovou skupinu při školeních, konferencích apod., pokud sami koupíme chlebíčky atd. a nebude to tedy služba?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
per-diems = náklady na ubytování, stravné a místní dopravu v místě cesty a různé výdaje. Nezahrnují dopravu do ČR a zpět. Proto jsou tyto dvě položky odděleny. do pložky 02.02.01 Diety tedy uvedete per-diems a do položky 02.02.02 Doprava náklady na dopravu experta do ČE a zpět.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
jak máme dát do žádosti B7 náklady na zahraničního experta - tzn. v rozpočtu jsou dvě položky - jedna je na dorpavu a druhá na stravné, ubytování - při použití per diems - se jedná o celkovou částku - 5520 celkem.
Kam máme tuto částlu dát, když se jedná o celkovu a ne dílčí částky,dle položek v rozpočtu.Můžeme dát celkovou čásku pouze do jedné z položek? nebo ji rozdělit dle uvážení?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
prezenční listina stačí k doložení počtu podpořených osob na konferenci. Údaje by ale měly být širší - např. název organizace, e-mail a další možný kontakt. V zápatí je dobré uvést informaci, že účastníci souhlsí s poskytnutím těchto osobních údajů pro účely projektu.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den, na individuální konzultaci mi bylo řečeno, že účastník konference je odpořenou osobou - stačí doložit prezenční listinu s jeho podpisem. Prosím o potvrzení - nebudu mít žádné jiné údaje než jeho jméno a příjmení, není to málo?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
DObrý den,
jak máme dát do žádosti B7 náklady na zahraničního experta - tzn. v rozpočtu jsou dvě položky - jedna je na dorpavu a druhá na stravné, ubytování - při použití per diems - se jedná o celkovou částku - 5520 celkem.
Kam máme tuto částlu dát, když se jedná o celkovu a ne dílčí částky,dle položek v rozpočtu.Můžeme dát celkovou čásku pouze do jedné z položek? nebo ji rozdělit dle uvážení?
Děkuj, Šebelová
Autor: SEBELOVA
Sdílet
Dobrý den, na individuální konzultaci mi bylo řečeno, že účastník konference je odpořenou osobou - stačí doložit prezenční listinu s jeho podpisem. Prosím o potvrzení - nebudu mít žádné jiné údaje než jeho jméno a příjmení, není to málo?
Děkuji!
Navarová
Autor: SYLVIENAVAROVA
Sdílet
Dobrý den,
ano, toto lze. V Benefit7 ani nemůžete zatím volit jinou formu pracovně právního vztahu i v případě, že by člen RT byl rovnou OSVČ. Tuto skutečnost můžete pouze popsat v popisu pozice. Pokud máte pozice v RT voleny obecně, bez jmen konkrétních osob, pak byste tuto situaci řešili nepodstatnou změnou projektu s tím, že by v popisu změny bylo uvedeno, že nový člen je OSVČ a takto mu bude vyplácena odměna. S pozdravemDita Hůlováexterní administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
na jednu odbornou pozici máme vytipovane dva odborniky. Do projektu vstoupí ten, ktery v pripade braní projektu bude mít volnějšíi pracovni kapacitu. Dotaz se vztahuje k tomu, že jeden odborník ma zajem o DPČ a druhy chce být v realizačním týmu jako OSVČ. V realiazačním týmu jsme zvolili úvazek DPČ, jelikož tento odborník bude pravděpodobně ten, který do projektu vstoupi. Lze ale v připadě výběru druhého odborníka požádat o změnu v RT resp. ve formě úvazku - tj. úvazek bude formou OSVČ ne DPČ? Dotaz je čistě hypotetický, ale odpověď potřebujeme pro potenciálního člena týmu.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
záleží na tom, k jaké aktivitě se náklad bude vztahovat. Jestli jde o služby péče o děti, které jsou v režimu de-minimis, pak tento náklad bude také spadat do VP. Pokud jde ale o aktivitu, která je mimi VP, pak se o ni nebude jednat ani v tomto případě.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
V pronajatých prostorách, kde sídlí organizace partnera,chceme upravit sociál. zařízení. Prostory patří fyzické osobě(ne partnerovi). Bude tato úprava v křížovém financování, to je nám jasné. Ale bude to v režimu de minimis nebo není VP?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
do tohoto indikátoru se započítává poze žadatel a čeští partneři. Zda jsou nebo nejsou s finanční účastí nerozhoduje. Ve Vašem příadě bude tedy hodnota MI=3.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
mohu mít dotak o MI počet podpořených organizací? Patří sem vedle žadatele všichni partneři nebo jen partneři s finančním příspěvkem? V našem projektu mám 1 partnera s finančním příspěvkem a druhý bez => bude se jednat o podporu 2 organizací (žadatel + partner s FP) nebo 3 organizací (žadatel + oba partneři)?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
nepřímé náklady nijak nevykazujete a podle příručky pro žadatele D2 se na ně nevztahuje povinnost vést je v oddělené úč.evidenci (pokud tato povinnost není dána národní legislativou). Rozložení nepřímých nákladů je tedy na Vás a partnerovi a vztahovat by se mělo ke skutečné realizaci projektu.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den, touto cestou bych se na Vás dovolil obrátit s dotazem týkajícím se čerpání a rozložení nepřímých nákladů projektu mezi partnera s finančním příspěvkem a žadatele. Je možné, čerpat nepřímé náklady nerovnoměrně mezi partnerem (z důvodu vyšších finančních nákladů na provoz školky) a žadatelem, tj. zda je možné při výši způsobilých výdajů partnera 3 000.000 Kč a výdajů žadatele ve stejné výši, čerpat při paušální sazbě nepřímých nákladů ve výši 10 % (pro zjednodušení), nepřímé náklady na partnera ve výši 500.000 Kč a na žadatele nepřímé náklady ve výši 100.000 Kč?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
žádná takováto příloha není požadována, s projektovou žádostí ji tedy předkládat nemusíte. Zájem konkrétních firem můžet popsat v žádosti. Přílohy s logy jiného operačního programu nepovažuji za vhodné.
Povinnou přílohou je pouze doklad o právní subjektivitě, příp. potvrzení o zařazení do IPRM, je-li to relevantní.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
prosím Vás o radu, v projektu máme jako cílovou skupinu zapojené firmy, které v rámci projektu projdou genderovým auditem. Jako přílohu dokládáme Vyjádření zájmu jednotlivých firem. U 2 firem jsme ale omylem nechali ve Vyjádření zájmu logo OP VK a nemáme už možnost získat vyjádření nové, na nový formulář (se správným logem nebo bez loga). Prosím o radu, jak v tomto případě postupovat, zda můžeme logo přelepit správným logem OP LZZ, nebo jen bílým papírem?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
v případě genderových auditů jsou cílovou skupinou zaměstnavatelé, zaměstnanci pak v případě služeb péče o děti. Do MI podpořených osob bych tedy započítala osoby, kterým bude tato služba poskytnuta, případně osoby, které se účastní školení atp. Při volbě hodnoty indikátoru vemte v úvahu, že jeho naplnění pak musíte průkazně doložit (např. čestné prohlášení rodičů o poskytnuté službě péče o děti, prezenční listina ze školení atp,)
KA genderový audit, vzdělávání a služby péče o děti jsou z pohledu požadavků výzvy přijatelné.
S pozdravem
Dita Hulova
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
je možné do počtu MI podpořených osob započítat i zaměstnance firem, kde bude proveden personální a genderový audit? tzn. ve firmě bude proveden per. a gender audit - firma má 100 zaměstnanců. MI = 100 osob?
V rámci projektu máme klíčovou aktivitu zajištění školky pro cílovou skupinu zaměstnanci - jako navazující klíčová aktivita je vzdělávání v oblasti rovných příležitosí a sladování soukr. a rod. života CS, kteří dítě/děti do školky umístní - jsou pro Vás obě klíčové aktivity přijatelné?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
studijní a pracovní znalosti expertky splňují požadvky výzvy.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí poradce ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
je možné uznat vzdělání ve vztahu k výkonu - gender expertka, která má tyto studijní a pracovní znalosti?Osoba vystudovala bakalářský obor - Sociální práce a sociální politika na Univerzitě Palackého v Oloumouci.Obsahem studia byl předmět: Metody sociální práce s rodinou - obsahem studia byly témata: rozvoj rodinných vztahů, práce s rodiči a dětmi jako fungující základní buňka ve společnosti, zaměření na komunitní, sociální a indivuální práci s dětmi, rodiči, řízení organizací zaměřené na práci s rodinou, problematika služeb pro péči s dětmi, problematika opatření umožňující tvorbu rodinné politiky ze strany státu, poskytování podpory státu z hlediska sociální péče - osoby na mateřské a rodičovské dovolené.Sociální politika - koncepce státu ve vztahu k rodině, právní analýza postavení dětí, zabezpečení žen a mužů na trhu práce z hlediska státní podpory. Nabídka služeb při péči o dítě/děti, rovných přístup ke klientovi z hlediska jeho znevýhodnění, práce s lidmi v organizaci.Přednášky na téma prorodinné politiky a postavení žen ve společnosti - přednášející Jiřina Šiklová,Pracovní znalosti - místopředsedkyně Mateřského a rodinné centra (tvorba a propagace prorodinných opatření na obecní úrovni, příprava kurzu efektivní rodičovství) , externí spoulpráce se Sítí mateřských center, účast na Konferenci JMK k tématu Podpora firemních školek v JMK - získání certifikátu)
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
obsazení této pozice konkrétní osobou v době podání žádosti o dotaci je specifickou podmínkou výzvy. Způsobilost dané osoby pro tuto pozici dokládáte právě životopisem. V průběhu realizace projektu je ale možné požádat o podstatnou změnu projektu - změnu osby na této pozici. Nový expert pak samozřejmě musí splňovat požadavky výzvy. V této situaci tedy doporučuji domluvit se s expertkou, zda se alespoň po určitou dobu bude projektu účastnit.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
mám dotaz na obsazení pozice Genderový/á specialista/tka. Naše odbornice nám odřekla na poslední chvíli z důvodu otěhotnění. Nového/novou se nám tedy nepodaří sehnat.
Je možné mít pouze uvedenou pozici v RT v době podání žádosti bez doložení CV. A v průběhu realizace přijmout GS?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
tyto náklady jsou způsobilé a lze je nárokovat v rámci křížového financování, viz metodika ZV D5:
Stavební úpravy, které jsou rekonstrukcí nebo modernizací, pokud převýšily u jednotlivého majetku v úhrnu ve zdaňovacím období částku 40 tis. Kč, a jsou prováděny za účelem usnadnění přístupu a pohybu osobám zdravotně postiženým nebo úpravy výukových, tréninkových nebo pracovních prostor používaných na realizaci aktivit s cílovou skupinou.Při pořizování investic v rámci křížového financování je třeba počítat s tím, že již v žádosti o finanční podporu je nutné informovat vyhlašovatele výzvy o investičním záměru pro stavební akci. Seznam dokumentů, jejichž přiložení k žádosti je vyžadováno, je uveden v Příručce pro žadatele (D1).
Náklady patří pod položku 07.02 Odpisované technické zhodnocení budov a v rozpočtu je označíte jako investice.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den, touto cestou bych se na Vás dovolil obrátit s dotazem, jak je pohlíženo v rámci způsobilosti výdajů na úpravu prostor pro miniškolku (výměna oken včetně parapetů – cca 60 000 Kč, oprava podlahy – cca 30 000 Kč, malování, úprava hygienického zázemí – obložení – cca 30 000 Kč). Pod jakou položku rozpočtu se tyto opravy uvádí? Pod křížové financování – odpisované technické zhodnocení budov, i když se reálně nejedná o technické zhodnocení budov (oprava nevyhovující podlahy pro provoz školky, výměna starých - nevyhovujících- oken za nová atd.)?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
na jednu odbornou pozici máme vytipovane dva odborniky. Do projektu vstoupí ten, ktery v pripade braní projektu bude mít volnějšíi pracovni kapacitu. Dotaz se vztahuje k tomu, že jeden odborník ma zajem o DPČ a druhy chce být v realizačním týmu jako OSVČ. V realiazačním týmu jsme zvolili úvazek DPČ, jelikož tento odborník bude pravděpodobně ten, který do projektu vstoupi. Lze ale v připadě výběru druhého odborníka požádat o změnu v RT resp. ve formě úvazku - tj. úvazek bude formou OSVČ ne DPČ? Dotaz je čistě hypotetický, ale odpověď potřebujeme pro potenciálního člena týmu.
Děkuji
M. Laube
Autor: MLAUBE
Sdílet
Dobrý den,
ad 1. zahraničního experta můžete do projektu zapojit buď v rámci RT, nebo jako službu, ale jen pokud se nejedná o zaměstnance zahraničního partnera projektu, pokud takový je. (viz informace v anotaci k této diskusi). Životopis k žádosti o dotaci přikládat nemusíte, může být až součástí monitorovací zprávy.
ad 2. ano, náklady na cestovné, ubytování a stravné zahraničního experta je ZV projektu (kapitola 2 zahraniční cestovné). Cestovní náhrady zahr.experta se řídí aktuální sazbou per-diems (viz. http://ec.europa.eu/europeaid/work/procedures/implementation/per_diems/index_en.htm)
ad 3. finanční podpora začínajícím podnikatelkám není způsobilým výdajem
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
1. Máme zajištěného a dle požadavků výzvy i po odborné stránce odpovídajícího českého experta. Chtěli bychom pro zkvalitnění projektu přizvat i experta zahraničního.
Dotaz : Je nutno dokládat k němu nějaké doklady – jeho zkušenosti budou v projektu popsány ? Pokud ano, postačí naskenované a k těmto dokumentům odpovídající překlad do ČJ?
2.V příručce D5 se praví, že způsobilými náklady pro zahraničního experta jsou i náklady na cestu zaměstnance zahraničního partnera do ČR a zpět.
Dotaz : Můžeme nárokovat náklady na toto cestovné (do ČR a zpět) a vyčíslit je v samostatné položce v rámci zahraničního cestovného odpovídající cenám a legislativě Německa ?
3.Je možné pro v rámci projektu plánovat nějaké finanční prostředky pro rozjezd začínajícím podnikatelkám (vybavení apod.) ? Pokud ano, náleží výdaje do Přímé podpory a započítávají se do limitu 20 % ?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
ad 1. aplikace Benefit7 Vám do přepisu adresy asi nepovolí zasáhnout. Toto ale můžete okomentovat v popisu prtnera. Tam uvedete adresu krajského pracoviště. V případě schválení projektu bude brána tato informace jako relevantní.
ad 2. pokud DPH výdajů projetu nebudete uplatňovat u FÚ, pak jste ve vztahu k aktivitám projektu neplátcem DPH a do rozpočtu dáváte ceny včetně DPH.
S pozdravem
Dita Hůlová
1. V rámci projektu máme dohodnuté partnerství s úřadem práce, respektive s jeho krajským pracovištěm. ÚP ČR má jedno IČ a tedy nám tam automaticky po validaci v ARESU naběhne adresa v Praze, máme to nějak komentovat, případně zasáhnout třeba do adresy a upravit ji na krajské pracoviště?
Smlouva o partnersví, v případě získání podpory, bude podepisována právě ředitelem krajského pracoviště.
2. Náš žadatel je právnická osoba, která při své obchodní činnosti je plátcem DPH. V rámci projektu budeme veškeré služby v projektu poskytovat bezúplatně, a rpojekt nebude generovat žádné příjmy (vyjímkou budou neočekávané příjmy projektu vzniklé z kladných úroků na bankovním účtu projektu) tedy pro projekt nejsme plátcem DPH ve vztahu k aktivitám projektu?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
služby péče o děti poskytované vysoké škole jsou mimo VP, tedy i náklady na členy RT vykonávající tuto činnost. Obecně projekty nezakládají VP (krom vyjmenovanýcch činností ve výzvě). To, že žadatelem je OSVČ samo o sobě VP nezakládá. Žadatel realizací projektu není nijak na trhu zvýhodněn.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
žadatelem našeho projektu je OSVČ, partnerem veřejná vysoká škola, projekt zahrnuje poskytování služeb péče o děti (hlídání dětí v univerzitní miniškolce zřizované v rámci projektu). Na služby péče o děti bude zaměstnány v rámci realizačního týmu pracovnice (pracovní smlouvy u žadatele). Je správné označit mzdové náklady těchto pracovníků v režimu "není VP" (služba je poskytována veřejné VŠ)?
Mají být položky pořizované na pracoviště žadatele (OSVČ), např. kancelářské židle, PC, mzda administrátora projektu, označeny "de minimis" nebo "není VP"?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
odpověď již byla vložena.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
prosím ještě jednou o odpověď na otázku položenou v neděli 22.8. ( indikátory).
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
prosím o odpověď na otázku:
V pronajatých prostorách, kde sídlí organizace partnera,chceme upravit sociál. zařízení. Prostory patří fyzické osobě(ne partnerovi). Bude tato úprava v křížovém financování, to je nám jasné. Ale bude to v režimu de minimis nebo není VP?
Moc děkuji za rychlou odpověď.
S přáním hezkého víkendu.
Autor: LUPINEK_P
Sdílet
Dobrý den,
mohu mít dotak o MI počet podpořených organizací? Patří sem vedle žadatele všichni partneři nebo jen partneři s finančním příspěvkem? V našem projektu mám 1 partnera s finančním příspěvkem a druhý bez => bude se jednat o podporu 2 organizací (žadatel + partner s FP) nebo 3 organizací (žadatel + oba partneři)?
Děkuji za odpověď, Jan Jedlička
Autor: JEDLICKA
Sdílet
Dobrý den,
prosím, do jaké kapitoly rozpočtu lze zařadit občerstvení pro cílovou skupinu při školeních, konferencích apod., pokud sami koupíme chlebíčky atd. a nebude to tedy služba?
Děkuji za odpověď.
Autor: SIMBEROVA_Z
Sdílet
Dobrý den, touto cestou bych se na Vás dovolil obrátit s dotazem týkajícím se čerpání a rozložení nepřímých nákladů projektu mezi partnera s finančním příspěvkem a žadatele. Je možné, čerpat nepřímé náklady nerovnoměrně mezi partnerem (z důvodu vyšších finančních nákladů na provoz školky) a žadatelem, tj. zda je možné při výši způsobilých výdajů partnera 3 000.000 Kč a výdajů žadatele ve stejné výši, čerpat při paušální sazbě nepřímých nákladů ve výši 10 % (pro zjednodušení), nepřímé náklady na partnera ve výši 500.000 Kč a na žadatele nepřímé náklady ve výši 100.000 Kč?
Děkuji
S pozdravem
Tomáš Knotek
Děkuji
S pozdravem
Tomáš Knotek
Autor: KNOTEK_T
Sdílet
Dobrý den,
seznam příloh stačí v podobě vygenerované Benefit7. Každá z příloh pak musí být podepsaná statutárním zástupcem. Přílohy se nespojují se žádostí o dotaci, můžete je spojit a přelepit v levém horním rohu, nebo můžete podat každou zvlášť, vícestránkové opět spojené a přelepené v levém horním rohu. Záží na Vašem uvážení, obě možnosti jsou správné.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Mám 2 otázky ohledně seznamu příloh k žádosti.
Je třeba kromě seznamu příloh, který je vygenerovaný benefitem vytvářet ještě speciální seznam příloh podepsaný statutárním zástupcem?
Přílohy nejsou přímo součástí žádosti a jsou zvlášť, mají se sešít dohromady, nebo má být každá příloha samostatně?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
jaké účastnice máte konkrérně na mysli? Pokud jde o ženy vracející se z MD a pracujete s nimi v projektu ještě dalším způsobem - poskytujete jim podporu viz definice MI, pak ano. Může se jednat i o ženy, která tyto služby poskytují a byla pro ně vytvořena pracovní místa. Každá osoba se ale započítává jen jednou. Tady bych skutečně řekla, že záleží na tom, koho tím myslíte.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1.
Mohou být účastnice klíčové aktivity "služba péče o děti" zahrnuté do počtu podpořených osob v monitorovacích indikátorech? V příloze D8 Metodika monitorovacích indikátorů je u počtu podpořených osob uvedena jakákoliv forma podpory financovaná z projektu, např. vzdělávací nebo rekvalifikační kurzy, stáže, odborné konzultace, poradenství, výcvik, školení, odborné praxe apod.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
přílohou výzvy má být doklad o zařazení projektu do IPRM (je-li to relevantní), a pro toto je také zaveden bodový bonus. Obávám se, že takováto výjimka není možná.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
chtěla jsem se zeptat, jak je možné, že není bodové zvýhodnění pro pro PRK (plán rozvoje kraje), když z nich všechna IPRM vychází. Náž projekt má krajskou působnost a ztrácí logiku dokládat IPRM Jihlavy. Je možné bodové zvýhodnění dostat, když doložíme místo IPRM JIhlavy, PRK Kraje Vysočina? Mm dojem, že jedna z výzev to kdysi umožňovala... jak by se tedy postupovalo? Zaškrtla bych bych v Bebefitu, že dokládám IPRM JIhlavy a doložila bych PRK Kraje?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se ještě zeptat na několik otázek v souvislosti s veřejnou podporou.
V případě, že budeme dělat audit a následně zavádění modelů principů RP u partnerů, kteří budou zapojeni do projektu jako nefinanční partneři (pouze jako členové realizačního týmu) a náklady v rozpočtu budou pouze na mzdy realizačního týmu jde o veřejnou podporu nebo ne? Jsme spol. s. r. o., partneři občanské sdružení, veřejná zpráva, škola a podnikatelský subjekt.
Dále pak pokud budeme následně zavádět principy RP u dnes nespecifikovaných firem a náklady půjdou opět pouze na mzdy realizačního týmu, jde o veřejnou podporu nebo ne? V tomto případě by šlo o podnikatelské subjekty.
V případě, že žadatel OS Mateřské centrum a hlídání dětí bude během projektových aktivit v rámci centra asistentakami zapojenými do realizačního týmu, jde o VP nebo ne?
Moc děkuji za odpověď.
Sikorová
Autor: SIKOROVA_M