Dobrý den, existuje nějaký limit stanovující minimální počet účastníků na uspořádání vzdělávacího kurzu? Jsme malá firma o 17 zaměstnancích. Některé vzdělávací kurzy, které využije většina zaměstnanců máme ve standardní kapacitě 10 osob, tam není problém. Jsou ale kurzy, které jsou účelné pouze pro úzkou skupinu zaměstnanců - například 3 osoby. Je možné realizovat kurzy i pro tyto 3 osoby, s tím, že by byli odlišeny cenově - byly by levnější oproti kurzům s větší kapacitou? Autor: CHUDARKOVA_R
|
Dobrý den, máme malou prosbu - hledáme všude možně, ale nenacházíme nikde na stránkách soubor "tabulka pro výpočet VP - NAZORNA_UKAZKA_VYPLNENI" - je to napsáno v Návodu tabulky pro výpočet VP. Předem děkuji za poslání na mail nebo napsání odkazu, kde se ukázková tabulka nachází. S pozdravem V. Vlčková Autor: VLCKOVA_VERU
|
Dobrý den, v projektu máme nakalkulovány vzdělávací akce do 500 000 Kč, nepředpokládáme tedy výběrové řízení. Už teď víme, že kurzy budou muset být zajišťovány několika specializovanými dodavateli. Máme proto rozdělit položku rozpočtu na více položek dle společných témat kurzů,tak jak budou zadávány dodavatelům nebo stačí 1 položka vzdělávací kurzy s komentářem popisujícím obsah položky a fakturovat budeme na části? Děkuji Autor: CHUDARKOVA_R
|
Dobrý den, v příloze není popsána relevantní cílová skupina pro dané školení, ale z Vámi uvedené přílohy je projekt přijatelný (neobsahuje nepodporované kurzy uvedené v bodě 3.1.2 výzvy). Zbylé zhodnocení je na hodnocení externího hodnotitele. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Níže jsou připojeny rozšířené verze tabulky pro výpočet veřejné podpory pro projekty s partnery. Pokud počet kurzů (a teoreticky i partnerů) nepřevyšuje počet řádků (listů) základní tabulky, která je přílohou výzvy, doporučujeme používat tabulku zveřejněnou na stránce výzvy. Za vyhlašovatele výzvy Adam Severýn Autor: ASEVERYN
|
Dobrý den, příspěvek byl konzultován s poskytovatelem podpory. V předběžném návrhu se jedná, že jedna osoba by mohla pracovat na projektu max. do výše úvazku 1,00 včetně úvazku u zaměstnavatele (za stanovení podmínek, které se projednávají, dále podmínky k DPČ apod.). Tato změna by vstoupila v platnost před obdobím, kdy budou vydávána rozhodnutí pro vybrané projekty výzvy č. 94 a byly by tak platné i pro tyto projekty. K dnešnímu dni však nejsou stanoveny přesné podmínky a body, jaké další náležitosti v této oblasti budou poskytovatelem podpory nastaveny. Stále proto k dnešnímu dni platí dle metodiky - jeden pracovník nemůže být zaměstnán na projektech ESF celkově na více než 1,6 úvazku. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, chtěli bychom se informovat ohledně doložení přílohy " Zhodnocení dosavadního systému vzdělávání v podniku žadatele". Žadatel je MSP, ale projekt bude realizován s partnery. Celkově bude do projektu zapojeno 450 osob. Je v tomto případě nutné přílohu dokládat? Děkujeme Autor: NOVOTNA_A
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, příspěvek byl konzultován s poskytovatelem podpory. Osoba nemůže být zaměstnána na DPP čistě na vzdělávání v projektu. V DPP je popsána činnost, na kterou je osoba najata zaměstnavatelem a školení by se mělo týkat činnosti, které má vazbu na současnou nebo očekávanou pracovní pozici daného zaměstnance v daném podniku. Stanovené minimum počtu hodin či úvazku na DPP pro začlenění zaměstnance do vzdělávání není stanoveno, ale nesmí se jednat o účelově najaté osoby. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ve "Výzvě k překládání grantových projektů OP LZZ" u bodu 3.1.1. je ve výluce uvedena sekce 45.2 Opravy a údržba motorových vozidel. 1.) Dotaz zní, zda z dotací vypadává možnost proškolení pracovníků servisu? Jednalo by se o školení dílenských pracovníků v následujících oblastech: Iveco - opravy a servis nákladních aut a autobusů Tatra - opravy a servis vozidel této značky SOR - opravy autobusů této značky Vesměs se jedná o dílenské pracovníky, kteří zabezpečují servis nejen našim vozidlům, ale též vozidlům našich zákazníků. Dle podmínek výzvy chápu, že pokud se jedná o specifická školení (spadající do sekce G, 45.2 opravy a údržba motorových vozidel), je možné je zahrnout do rozpočtu max. v rozsahu 20%. Je to tak správně? 2.) Otázkou je, zdali výše zmíněná školení jsou specifická či obecná? Pracovník absolvující tato školení může následně působit i u jiných podnikatelských subjektů než je příjemce podpory, a uplatnit tak toto vzdělání i jinde (tedy vždy při opravě zmíněných značek vozidel). Nejedná se tedy spíše o obecná školení? A pokud ano, jsou pak nějak omezena dle oboru? Děkuji za odpověď. Autor: MUSILTOM
|
Dobrý den, co se týká klíčových aktivit: Máme rozdělen projekt do 14 klíčových aktivit, v každé oblasti je jedno školení, tudíž máme velmi důkladně zdůvodněnou jejich potřebnost. Je to spíše výhoda, nebo je nutné tato školení spojit do oblastí? Jak následně vypracovat harmonogram, když nemůžeme přesně odhadnout data realizace školení? Je možné uvádět např. období několika měsíců, i když v určité oblasti předpokládáme pouze 1 jednodenní školení? Díky za odpověď Autor: HEIKENWALDEROVA_B
|
Dobrý den, prosím o zodpovězení následujících dotazů: 1. Příloha žádosti - Prohlášení o velikosti podniku ... uvádí se zde údaje za poslední účetně uzavřený kalendářní rok. Avšak v naší firmě došlo na začátku roku k vysokému poklesu počtu zaměstnanců. I nadále však zůstáváme velkým podnikem - opravdu zde musíme uvést data k 31. 12. 2011? I přesto, že došlo ke snížení počtu zaměstnanců řádově o 400 osob k dnešnímu dni? 2. Lze za stavební úpravy v rámci přímých nákladů považovat instalaci odvětrávání nebo jeho řešení? Předpokládáme realizovat klíčovou aktivitu - Příprava a vybavení školicí místnosti. 3. Bude mzda pracovnice, která je na rodičovské dovolené a bude nově zaměstnáná na DPP (uvažuje o vytvoření 1 pracovního místa), přímým nákladem vykazovaným v rozpočtu žádosti na položce 06.01 - Mzdové příspěvky? Autor: ANDELOVA_H
|
Dobrý den, je možné, aby v rámci programu byla žadatelem příspěvková organizace města nebo kraje, např. poliklinika? Velmi děkujeme za odpověď Autor: NOVOTNA_A
|
Dobrý den, k jednotlivým kurzům (či školením) musíte rozpočítat celkové náklady projektu (tj, mzdy RT, nakoupené zařízení, přímou podporu apod.). Když to velmi zjednoduším do příkladu, tak např. na daném řádku v tabulce bude uvedeno školení Pascal, které stálo 1 000 Kč a k němu přičtete poměrné náklady za mzdy RT za 1000 Kč, přímou podporu za 1 000 Kč a ve sloupci Přímé náklady pro daný kurz v daném režimu podpory bude mít tak hodnotu 3 000, daný kurz tak „obsáhne“ související náklady spojené s tím kurzem. Pokud byste tedy uvažovali o více než 50 řádcích, zavolejte nám a my Vám danou tabulku poté pošleme na email. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, dovolím si odkázat na příspěvek administrátora z dřívějška, cituji: "pokud potřebujete tabulku „004_Tabulka pro výpočet VP“, která obsahuje více než 25 řádků, kontaktuje prosím telefonicky externího administrátora. Tabulka s více řádky Vám bude na určený email zaslána." S pozdravem, Radek Látal Autor: LATAL_R
|
Dobrý den, všichni členové cílové skupiny podpořených projektů musejí mít převažující místo výkonu práce v jiném regionu než v hlavním městě Praze, to znamená, že území dopadu bude mimo Prahu. Školení je možné v souladu s výzvou bodem 4. v odůvodněných případech realizovat v Praze. Podmínka realizace mimo Prahu se vztahuje k cílové skupině, nikoliv k samotnému místu realizace školení. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ráda bych se zeptala, kde je možné stáhnout tabulku pro výpočet veřejné podpory, která má více než 25 řádků. Předem děkuji za radu. S pozdravem K. Horáková Autor: HORAKOVA_K
|
Dobrý den, obvyklé ceny tohoto vybavení jsou uvedeny v seznamu obvyklých cen "zařízení a vybavení", ale pořízení židlí a stolů spadá do křížového financování (veškeré výdaje na pořízení nábytku jsou způsobilé pouze v rámci rozpočtové kapitoly Křížové financování). Nákup stolu a židlí není investice (jedná se o nábytek), nemusíte tedy vypracovat investiční záměr. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, dle zaslaného seznamu kurzů nepatří Vámi vyjmenované kurzy mezi kurzy uvedené v bodě 3.1.2. (upozornění: zhodnocení proběhlo pouze na základě názvů uvedených kurzů, zhodnocení obsahu a náplně pro cílovou skupinu je již na hodnocení externího hodnotitele). Na dané kurzy lze školit relevantní cílovou skupinu. U školení ISO dbejte na podmínku, že do projektu nelze zahrnout zavádění systému řízení jakosti dle norem ISO. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, do této položky zařaďte náklady na audit, pokud je maximální výše dotace rovna nebo vyšší než 3 000 000 Kč. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, měl bych upřesňující dotaz ke svému dotazu v bodu 1. níže. pokud do dokumentu "prohlášení o velikosti podniku" opíši částku "roční úhrn čistého obratu" z DP a "průměrný počet zaměstnanců, zaokrouhlený na celé číslo" z DP je to pro účely dokumentu postačující? Aktiva pak doplním z rozvahy (ř. 001). děkuji velmi za opoved, neradi bychom v tomto pochybyli a zadali nepřesná čísla. ještě bych měl dotaz k VŘ. Pokud v žádosti zadáme, že budeme VR realizovat dle zákona (jako dotovaný zadavatel se zakázkou např. 1100 tis. kč), ale později v realizaci VR by zakázka měla hodnotu pouze např. 950 tis. kč, je možné realizaci VR pozdeji změnit na realizaci dle pravidel OPLZZ či to co zadáme nyní v benefitu musíme zrealizovat? Jde o to, že cena kurzu nemusí být do roku 2014 navýšena o 20% s čímž počítáme, ale například jen o 10%... děkuji vám velmi za brzkou odpoved, zdraví FC Autor: CENEFELS_F
|
|