Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli je možné udělat a vyhodnotit výběrové řízení na projektové vzdělávací aktivity ještě před podepsáním smlouvy, tedy před samotným zahájením realizace projektu. Velice děkuji za odpověď , Iveta Schovancová Autor: SCHOVANCOVA_IVETA
|
Dobrý den, v takovém případě již není žádné omezení výše úvazku. S pozdravemJH Autor: HAMEK_J
|
Dobrý den, u projektu č. CZ.1.04/1.1.02/94.00679, máme v benefitu info, že žádost byla vrácena k přepracování, do benefitu ovšem nebyly vloženy žádné pokyny, prosím o vložení. Děkuji. Autor: DUBSKA_I
|
Dobrý den, komise má právo vyřadit i projekt, který doporučili hodnotitelé, dokonce i sami hodnotitelé mají nárok např. na základě rizikovosti doporučit vyřazení projektu. Samozřejmě vždy musí být vyřazení zdůvodněno. Důvody jsou vždy neúspěšným žadatelům zaslány. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, výběrová komise začala až po ukončení věcného hodnocení všech projektů, projekty byly projednávány podle počtu bodů (obecný + specifický, zvlášť v části a a b). Časové hledisko a rychlost odevzdání a zaregistrování žádosti nehrálo žádnou roli. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, náš projekt bohužel nebyl nepodpořen a právě jsme obdrželi vyrozumění o jeho neschválení. Na základě tohoto vyrozumění bych alespoň chtěla reagovat ohledně konkrétnosti nastavení podporovaných aktivit výzvou. Jak všichni obeznámení ví, v rámci výzvy bylo podporované odborné vzdělávání, obecné vzdělávání pouze okrajově. A právě pojem "odborné vzdělávání" byl zřejmě nejednoznačny pro nás žadatele, konzultanty, hodnotitele i samu výběrovou komise. Bohužel zrovna tento fakt znamenal, že náš projekt nakonec nebyl podpořen. Když jsme připravovali projekt, při pochopení odborného vzdělávání jsme využívali poznatků, které byly uvedeny na Fóru. Zároveň jsme využili osobních konzultací u externího admnistrátora, na kterých nám bylo odsouhlaseno, že se u vzdělávacích aktivit jedná o odborné vzdělávání. V závěrečných hodnoceních hodnotitelů je opět uvedeno, že projekt je zaměřen na odborné vzdělávání a splňuje podmínky výzvy. Celkově projekt obdržel 90 bodů. I přesto nebyl výběrovou komisí schválen s odůvodněním, že byl zaměřen na obecné vzdělávání a výběrová komise dává přednost projektům zaměřených na odborné vzdělávání. Tímto příspěvkem bych jen chtěla demostrovat příklad toho, jak kvalitně jsou výzvy psány a jak o jejich podmínkách "mají" jasno jednotliví akteří celého procesu. Autor: PILCIKOVA_P
|
Dobrý den, při přechodu z DPČ na DPP je třeba ponížit plánovanou mzdu v rozpočtu (hodinovou sazbu, případně měsíční mzdu) o odvody sociálního a zdravotního pojištění, které zaměstnavatel u DPP nehradí. Přebytečné prostředky je pak možné převést do kapitoly 01.04. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, to chápu. Ale jak to je v případě, že 1 osoba je zaměstnaná u více zaměstnavatelů na různých projektech ESF? Děkuji za odpověď. MB Autor: BEDRAVOVA_M
|
Dobrý den. Naše žádost č. CZ.1.04/1.1.02/94.01239 byla po vyhlášení výsledků umístěna do zásobníku projektů. Dnes jsme v Benefitu zaznamenali status "Projekt doporučen s výhradami". Znamená to, že projekt bude dodatečně podpořen, či nikoliv? Došlo k navýšení alokace? Děkuji za odpověď. Autor: MACHEK_ONDREJ
|
Dobrý den, dovolím si reagovat poněkud obecnějším dotazem, který se týká všech projektů Op LZZ. Jakým způsobem lze prokázat, že příjemci je hrazena duplicitní činnost? Při běžné kontrole na místě (průběžné a následné)může kontrolní pracovník kontrolovat pouze doklady a dokumenty přímo související s projektem. Aby mohl duplicity nalézt a následně prokázat, musí v tomto případě do osobních spisů zaměstnance a dalších dokumentů či účtů příjemce, což se při kontrolách děje jen zřídka. V případě soukromých subjektů je k tomu oprávněn pouze Finanční úřad. Znamená to tedy, že pak kontrola na místě zasílá podnět na nesrovnalost FÚ dle zákona o finanční kontrole? Riziko duplicit a hrazení os. nákl. jsem řešila prakticky ve všech projektech, ale metodiky byly v tomto směru dost nejednotné u různých výzev. Děkuji za odpověď. Autor: KRPCOVA_V
|
Dobrý den, nepodstatné změny rozpočtu můžete provádět za předpokladu, že budou řádně odůvodněny a budou odpovídat cenám a mzdám v čase a místě obvyklým, viz. příručka D2. Tyto podmínky platí i pro mzdové refundace. Ing. Jakub Hámekexterní administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: HAMEK_J
|
Dobrý den, odpověď na Váš dotaz naleznete v příručce D5, str. 10: "pracovní úvazky zaměstnance se nesmí překrývat a není možné, aby byl placen za stejnou práci vícekrát. Pokud je pracovník zapojen do realizace ESF projektu resp. ESF projektů je nutné zajistit, aby jeho úvazek byl maximálně 1,0 u daného zaměstnavatele (tj. součet veškerých úvazků zaměstnance u zaměstnavatele včetně případných DPP a DPČ nesmí překročit jeden pracovní úvazek) - toto ustanovení platí pouze pro projekty s Rozhodnutím o poskytnutí dotace vydaným po 1. 11. 2012" Ing. Jakub Hámekexterní administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: HAMEK_J
|
Dobrý den, během dnešního dne Vám budou doposlány správné dokumenty. Omlouvám se za nedorozumění. Ing. Jakub Hámekexterní administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: HAMEK_J
|
Dobrý den, naše firma byla zařazena do zásobníku projektů. Stále věříme, že může být naše projektová žádost podpořena a abychom předešli případným nedorozuměním, tak se raději ptám, zda je možné zažádat v rámci výzvy "Vzdělávejte se pro růst v Karlovarském kraji" o dotaci na vzdělávání fyzioterapeutů, když se jedna naše klíčová aktivita v rámci projektu výzvy č. 94 také fyzioterapeutů týká? Školení jsou ale odlišná. Žádné se tedy se vzdělávacími aktivitami v "94ce" neshoduje. Předpokládám, že by nastal problém pouze tehdy, pokud bychom za peníze z výzvy "Vzdělávejte se..." proškolili naprosto shodné téma, jaké máme v projektu výzvy č. 94? Nebo se na věc pohlíží tak, "školili jste fyzioterapeuty, nemůžete je opět školit v rámci dalšího projektu"? Děkuji za Vaše stanovisko... Autor: VASAK_M
|
Velmi zajímavý hodnotící "slogan" je také to, že žadatel nemá zkušenost s projekty OPLZZ. Na základě čehož posléze obdrží nižší počet bodů. Osobně to považuji za diskriminační - přece nemohou být preferováný podniky, které již nějaký projekt OPLZZ realizovaly...? Autor: NAVRATIL_L
|
Dobrý den, jelikož tady padají výtky k výběrové komisi, zeptám se také: kdo určil její složení a proč, proč má NNO rozhodovat o tom, který podnikatel získá dotaci na školení? Autor: MUSILTOM
|
Také si dovolím reagovat...již jsme se setkali v okolí s projekty v zásobníku / i mimo zásobník projektů, kde jim nebylo nic vytknuto - dokonce napsáno, jak je to výborně připraveno a propracováno (externí hodnotilé) a pak různě čteme na pracovních forech, že projekt který byl podpořen nemá ani rozdělen rozpočet atd... Autor: VLCKOVA_VERU
|
Dobrý den, jen krátce doplním. První hodnotitel 77 bodů, druhý hodnotitel 97 bodů. z důvodu velkého rozdílu se průměrovalo na 87. Žádost nepodpořena VK, jelikož "není pro dané území potřebná". OPLZZ usiluje o pozici ROPu Severozápad...daří se Vám to, vážená komise. Autor: HOLUB_T
|
Dobrý den, jak je to se zrušením závaznosti jednotkových cen v rozpočtech projektů? Tato úprava byla zavedena s cílem zjednodušit administraci projektu na straně příjemců. Rozpočet projektu je i nadále konstruován na základě určení počtu jednotek a jejich jednotkové ceny, která primárně vychází z tabulek obvyklých cen a mezd. Nová úprava však příjemci umožní flexibilnější využití prostředků v rozpočtu, překročení jednotkové ceny už není nutné řešit dopředu s poskytovatelem podpory (jako změnu projektu) a už nebude automaticky znamenat porušení rozpočtové kázně. Změnu využijí např. projekty, v jejichž rozpočtech je tuzemské cestovné pro cílovou skupinu vyčísleno jako průměrná částka za jednu cestu, nicméně v praxi jsou samozřejmě některé jízdenky dražší než jednotková cena v rozpočtu. Upozorňujeme ovšem, že i nadále je nutné veškeré výdaje projektu provádět s ohledem na pravidlo obvyklých cen a mezd. Zrušení závaznosti jednotkových cen neznamená, že v rámci projektů může docházet k nehospodárným výdajům. Rozpočet projektu je i nadále konstruován na základě určení počtu jednotek a jejich jednotkové ceny, která primárně vychází z tabulek obvyklých cen a mezd. Nová úprava však příjemci umožní flexibilnější využití prostředků v rozpočtu, překročení jednotkové ceny už není nutné řešit dopředu s poskytovatelem podpory (jako změnu projektu) a už nebude automaticky znamenat porušení rozpočtové kázně. Změnu využijí např. projekty, v jejichž rozpočtech je tuzemské cestovné pro cílovou skupinu vyčísleno jako průměrná částka za jednu cestu, nicméně v praxi jsou samozřejmě některé jízdenky dražší než jednotková cena v rozpočtu. Upozorňujeme ovšem, že i nadále je nutné veškeré výdaje projektu provádět s ohledem na pravidlo obvyklých cen a mezd. Zrušení závaznosti jednotkových cen neznamená, že v rámci projektů může docházet k nehospodárným výdajům. Znamená to tedy, že v rámci nepodstatných změn mohu provádět úpravy jednotkové ceny, za předpokladu, že doložím cenu v místě a čase obvyklou? Jak to budu dokladovat třeba u mzdových refundací? Děkuji Autor: MUSILTOM
|
Nemohu nereagovat. Projekt s pořadovým číslem ... (řekněme do 000020), počet bodů kolem ... 86 (ext.hodnotitelé bez připomínek) ... a taky není v zásobníku. Výběr komise (a zejména zdůvodnění "nevybrání") popírá veškerá pravidla (zejména logická). I když nárok na dotaci není, domnívám se, že stížnosti mohou na ŘO trochu provětrat kanceláře a přispět k větší objektivitě hodnocení a výběru projektů. Autor: BERAN_R
|
|