Dobrý den, je možné poprosit o prodloužení lhůty pro podání příloh k vydání Rozhodnutí? Stačí i v poslední den lhůty poprosit např. e-mailem? Autor: MUSILTOM
|
Dobrý den, v následujících týdnech budou organizovány vyhlašovatelem výzvy semináře pro příjemce. Konkrétní termíny a místa budou zveřejněny na stránkách www.esfcr.cz. způsob evidence nepřímých nákladů necháváme zcela na zvážení příjemce. Z pohledu poskytovatele podpory není třeba nepřímé náklady evidovat odděleně. Nepřímé náklady však mohou být předmětem kontroly ze strany FÚ. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, informace o případném navýšení alokace bude zveřejněna nejdříve v příštích týdnech. Všechny shrnující informace k hodnocení jsou uvedeny v závěrečném hodnocení. Tyto informace vždy musejí obsahovat výčet případných nedostatků a navrhované krácení projektu. Tímto jsou tedy žadateli k dispozici všechny relevantní informace, kterými se může případně inspirovat při psaní dalších projektových žádostí. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, způsobilé výdaje jsou ty, které vznikly v období mezi datem zahájení a datem ukončení realizace projektu, ledaže půjde o výdaje, které jsou uvedeny v kapitole 3.2 Příručky pro příjemce a mohou být hrazeny až po datu ukončení realizace projektu. Na způsobilost výdajů nebude mít vliv podpis RoD oprávněnou osobou ŘO (kdyby k podpisu došlo po zahájení projektu). Realizace vašeho projektu tedy může začít např. 1. 4. 2013 a náklady od tohoto data budou způsobilé, přestože dojde k podpisu právního aktu ze strany poskytovatele až po 1. 4. 2013. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, krácení v projektových žádostech bylo hodnotiteli a výběrovou komisí prováděno na základě obvyklých cen. Ve vašem projektu byla schválena cena notebooku včetně OS, kancelářského SW a antiviru na 18 000 Kč bez DPH. Tyto ceny jsou závazné a stejné pro všechny žadatele v rámci OP LZZ (tabulka doporučených cen zařízení a vybavení byla součástí dokumentů zveřejněných spolu s textem výzvy č. 94 na www.esfcr.cz). Předpokládáme tedy, že koupíte notebook za max. 18 000 Kč. Proplacena vám však bude jen částka odpovídající rozsahu zapojení (velikosti) realizačního týmu, který tvoří ve vašem projektu patrně cca 0,6. Zbytek si příjemci hradí z vlastních zdrojů (viz příručka D5). OP LZZ je primárně zaměřen na financování vzdělávání a nikoliv na financování vybavení pro administrativu společnosti. Doporučujeme pozorně prostudovat metodiku OP LZZ (zejména příručky D1 - D10), kde jsou všechna pravidla, na základě kterých docházelo ke krácení vašeho projektu, uvedena. Výběrová komise musí podle metodiky postupovat v případě všech projektových žádostí. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, příjemce potupuje dle příručky - D9 Metodický pokyn pro zadávání zakázek, který nalezne na stránkách www.esfcr.cz, kde je mimo jiné uvedeno, že zadavatel je povinen postupovat tak, aby nedocházelo k dělení předmětu zakázky na menší zakázky s cílem snížit hodnotu zakázky pod stanovené limity pro jednotlivé postupy. Bez širšího kontextu na tento dotaz nelze odpovědět. Obecně doporučujeme zakázky ve výběrovém řízení vyhlašovat jako celek a dělit pouze vnitřně. V jiném případě musí existovat jednoznačné zdůvodnění, které prokazuje, že nejde o účelné dělení zakázky - tzn. na trhu neexistuje dodavatel, který by byl schopen dodat všechny služby. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, žadatel obdrží vyrozumění o schválení žádosti, kde bude Řídícím orgánem doporučeno zahájení realizace projektu na 1. 4. 2013, nebo 1. 5. 2013. V případě potřeby zahájení realizace projektu v jiném termínu je nutné kontaktovat uvedenou kontaktní osobu. Datum ukončení realizace projektu musí být nejpozději 30. 6. 2015. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, pokud jste velkým podnikem, máte dvě možnosti. Buď můžete upravit text ve vzoru prohlášení nebo využít formulář, který jste přikládali k projektové žádosti. Tento formulář najdete na http://www.esfcr.cz/file/8347/ S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, aktuální metodika neukládá povinnost zřízení samostatného projektového účtu. Můžete využívat bankovní účet organizace. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, mám dotaz k vř: - vzhledem k tomu, že jste navýšili limit z 200 tisíc na 500 tisíc pro objem zakázky, u které stačí pouze objednávka, tak se chci zeptat, zda budete příjemcům poskytovat jasné a zřejmé vyjádření, zda když rozčlení výběrové řízení na jednotlivé oblasti: IT, jazyky, soft skills, zda se nebude jednat o účelové dělení zakázky, když každá tato oblast bude mít jiného dodavatele (de facto bez výběrového řízení, přímo osloveného)
- bude toto vyjádření poskytovat jen EA, nebo i právník z MPSV (pan Bělohrad?)
Autor: MUSILTOM
|
Dobrý den, některá odůvodnění krácení rozpočtu v hodnoceních se Vám mohou zdát vskutku zajímavá, nicméně v tomto Vašem případě hodnotitel vycházel z metodiky, která má celkem zřejmou logiku: Pokud projekt vytvoří pracovní místo v rozsahu úvazku 1,0 (tj. plný úvazek), nárok na financování odpovídajícího vybavení pro jednoho pracovníka je oprávněný. Pokud ovšem projekt vytíží lidské zdroje žadatele jen na část úvazku, není důvod, aby projekt zafinancoval i ten zbytek do úvazku v plné výši - myslím, že je oprávněné se domnívat, že dotyčný pracovník (pracovníci) budou danou techniku používat i k práci mimo projekt. V extrémnějších případech v minulých výzvách to mohlo být (a občas skutečně bylo) totiž i tak, že žadatel realizoval více projektů i z různých programů a v každém žádal o techniku pro pracovníky na částečný úvazek. Pokud byl vícekrát úspěšný, mohlo to dopadnout i tak, že koordinátor, který měl v každém ze čtyř projektů úvazek 0,25, měl nakonec na stole 4 notebooky. Jednoduše řečeno: celý notebook pro půl pracovníka není dostatečně odůvodněný náklad. Uvedená metodika je v aktální příručce D5 - Metodika způsobilých výdajů OPLZZ, kterou se realizované projekty řídí přeji pěkný den Autor: STAFEK_P
|
Doporučení VK (příklad): 03.01.01.01 Notebook pro vedoucího manažera a koordinátora projektu (včetně OS, SW kancelářské aplikace a antivirového SW) snížení počtu jednotek na 0,6, tj. krácení o 7 200 Kč (poměrně vzhledem k celkovému úvazku realizačního týmu) Můžete mi poradit? :-) Koupit levnější NTB??? Nevím, nevím - z 18 tis. (včetně MS Windows 7, MS OFFICE, antivir na 2 roky) snížit na 10800,-Kč . A jak to vyřešit s počtem jednotek - 0,6?? Opravdu jsou v komisích odborníci?? Kolik projeků posoudí na svém jednání - 100 (150) denně?? Neprobíhá hodnocení stylem "Večerníček"?. Omlouvám se všem, kteří ještě věří. Já jsem rezignoval. Přeji krásný den a hodně úspěchů Autor: BERAN_R
|
Dobrý den, v příloze "prohlášení o velikosti podniku" předkládané jako povinná příloha před podpisem ROPD je pod tabulkou uveden text "Prohlašuji, že zde uvedené údaje jsou pravdivé a podnik …, naplňuje definici drobného, malého nebo středního podniku podle přílohy I nařízení Komise (ES) č. 800/2008 ze dne 6. srpna 2008". Toto ale neplatí pro kategirii velkých podniků. V příloze, která se dávala k žádosti o dotaci, bylo pod tímto prohlášením na výběr a) MSP b) velký podnik. Neměla být tato informace uvedena také v této příloze? Děkuji za odpověď. Filipová Autor: FILIPOVA_L
|
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem ohledně projektu č. 94.01085, a to konkrétně ohledně data, od kdy budou výdaje týkající se vzdělávání zaměstnanců způsobilé. Zahájení projektu bylo původně plánováno od 3/2013. Kurzy, v rámci kterých budou zaměstnanci příjemce dotace podpořeny, jsou otevřené (tj. je potřeba se hlásit na veřejné, předem stanovené termíny). Již v tuto chvíli víme, že během dubna 2013 proběhne několik školení, která jsme plánovali zařadit do projektu. Další termíny těchto školení v dohledné době vyhlášeny nebudou. Potřebovali bychom vědět, co můžeme udělat pro to, abychom mohli z projektu náklady za tyto kurzy, které proběhnou v dubnu 2013, nárokovat. Předem děkuji za Vaši odpověď. S přáním hezkého dne,Irena Soukupová Autor: SOUKUPOVA_I
|
Dobrý den, ráda bych se zeptala na termín zahájení realizace projektu. V žádosti máme dosud uveden (Poskytovatelem doporučený) termín 1.1.2013. Vzhledem k posunu v hodnocení tento termín samozřejmě již není relevantní. Zároveň v příručce pro příjemce již není uvedena možnost zahájit projekt k datu jeho projednání na hodnotitelské komisi. Budeme tedy muset čekat, až nás Poskytovatel vyzve k podpisu Rozhodnutí a termín realizace posunout na dobu po podpisu Rozhodnutí? Předem velmi děkuji. Jana Konečná Autor: OVCACIKOVA_J
|
Dobrý den, v následujících týdnech budou organizovány vyhlašovatelem výzvy semináře pro příjemce. Konkrétní termíny a místa budou zveřejněny na stránkách www.esfcr.cz. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, v tomto případě jde o změnu, která podléhá posouzení a schválení poskytovatele. Až budete vyzváni k dodání podkladů pro vydání rozhodnutí, popište důvody žádosti o změnu režimu podpory na změnovém listu a dodejte podklady relevantní pro žadatele v blokové výjimce. Pokud potřebujete konzultovat další detaily postupu nebo doporučení ze strany administrátora, obraťte se přímo na kontaktní osobu, která bude uvedena v oznámení o schválení. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, protože ve svých odpovědích zmiňujete možnost navýšení finanční alokace, mohu se zeptat na bližší informace? Navýšení je pouze ve fázi úvah nebo již probíhají konkrétní jednání? Pokud ano, jak jsou daleko? Vím, že mi zde nemůžete odpovědět, jaká je procentuální šance, že se tak stane, přesto bych Vás poprosil o názor podepřený dostupnými informacemi, zda je navýšení alokace spíše méně či více pravděpodobné. A ještě prosím o jednu informaci. Včera nám přišlo vyrozumění o výsledku výběrového procesu žádostí, kde jsou uvedené pouze závěrečné komentáře jednotlivých hodnotitelů. Je možné zažádat o úplná hodnocení, která by nám v budoucnu mohla pomoci při psaní dalších projektových žádostí? Moc děkuji za brzké odpovědi... Autor: VASAK_M
|
Dobrý den, předpokládám, že až se srovná ten blázinec s vyhlášením výsledků, uspořádáte seminář pro příjemce, přesto se zeptám už teď: - jak to bude s nepřímými náklady, musí se evidovat v úrovni schváleného rozpočtu pro FÚ, musí se evidovat na analytickém účtu? Autor: MUSILTOM
|
Dobrý den, úspěšní žadatelé do 10 pracovních dnů od schválení zápisu VK postupně obdrží informaci o schválení projektu (tedy vyrozumění o schválení žádosti a informaci o věcném hodnocení). Ve vyrozumění každý úspěšný projekt bude mít uvedeno jaké dokumenty a dokdy tyto dokumenty má doložit (žadatelé budou mít na dodání minimálně 5 pracovních dnů, kdy přesný termín bude uveden ve vyrozumění). Vyrozumění obdrží ve formě zprávy v aplikaci Benefit7. Podklady, které bude nutné doložit, jsou zejména ty, které jsou uvedeny na stránkách www.esfcr.cz - podklady pro uzavření právního aktu o poskytnutí podpory, tedy ty relevantní dle vyrozumění o schválení žádosti. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
|