Zavedení modelu kvality řízení CAF a rozvoj výkonnosti zaměstnanců v rámci Státního úřadu inspekce práce
Registrační číslo: CZ.1.04/4.1.00/59.00069
V tuto chvíli je v České republice jen málo úřadů státní správy, kde dochází k zavádění některého z modelů kvality. Stejná situace souvisí také se systémovým přístupem ke vzdělávání. Z hlediska své velikosti, organizační struktury a celostátní působnosti je SÚIP organizací, která je model CAF schopna příkladně zavést do praxe a být tak inspirací a vzorem i pro další úřady spadajících jak do působnosti MPSV, tak případně i jiných ministerstev. SÚIP spolupracuje na úrovni členských států EU s partnerskými úřady, které mají model CAF i systém práce s lidskými zdroji zavedeny (např. Belgie, Estonsko, Finsko, Kypr, Maďarsko, Rakousko, Španělsko). Vzhledem k dobře fungující spolupráci věříme, že nám naši kolegové pomohou s inspirací pro zavádění dobré praxe do našich podmínek.
Za velmi podstatnou inovaci považujeme také skutečnost, že v rámci pořádaných workshopů, porad a dalšího vzdělávání bude docházet k setkávání příslušníků organizace, kteří spolu často zatím nepřicházejí do přímého kontaktu, a to i přesto, že pracují na stejných pracovních pozicích, ale v rámci jiných oblastních inspektorátů práce. Sebehodnocení na úrovni jednotlivých oblastí tak bude posuzováno, oponováno a objektivizováno kolegy z jiných oblastí.
Díky projektu budou aplikovány moderní metody vedoucí ke zvýšení efektivity, výkonnosti, kvality a transparentnosti činností a služeb SÚIP. Dojde také ke zkvalitnění kompetencí a výkonu odborných pracovníků. Projekt doplňuje jiný projekt SÚIP předkládaný v rámci výzvy 58 (zavedení systému práce s lidskými zdroji) a uvádí ve skutečnost řešení oblastí doporučených dříve proběhlým Twinnig projektem.
V rámci vedení SÚIP dojde k ustanovení garanta projektu, který bude zodpovídat za odbornou stránku realizace projektu a bude mít na starost zavádění výsledků projektu do praxe. V rámci centrály a 8 oblastních inspektorátů práce budou pověřeni účastí tzv. manažer kvality a oblastní manažeři kvality. Ti budou předsedat oblastním týmům kvality a zároveň budou součástí rady kvality SÚIP, které bude předsedat garant projektu - náměstek generálního inspektora. V oblasti zavádění systému řízení lidských zdrojů bude garantovi projektu podřízen manažer vzdělávání zodpovědný za inovace personální politiky SÚIP, týkající se změn systému vzdělávání. Účast v projektu se dotkne všech zaměstnanců úřadu. Cca 30% bude do realizace projektu zapojeno přímo např. formou spolupráce na vytváření koncepce inspekce práce či analýz a zavádění aktivit souvisejících s modelem CAF. Všichni ostatní budou zapojeni alespoň zprostředkovaně, neboť dopady budou souviset s celou organizací.
Kdy, kde, pro koho
- Termín realizace: 1. 3. 2011 - 28. 2. 2014
- Cílová skupina: V rámci projektu dojde k přímému ovlivnění efektivity chodu státního úřadu a zaměstnanců v něm působících. SÚIP díky realizaci projektu bude schopen zavést velmi významné změny do řízení organizace, které pomohou při naplňování zásad Usnesení vlády č. 757/2007 a právních dokumentů ČR a EU usilující o posilování kvality, hospodárnosti, efektivnosti a přátelské veřejné služby. V oblasti budování systému řízení lidských zdrojů bude prospěch čerpán rovněž jak na straně organizace, tak u zaměstnanců, a to především sjednocením personálních procesů a postupů, definicí procesů nových, zpracováním příslušné dokumentace, ale také vytvořením nových metodických nástrojů a realizací nových typů vzdělávacích kurzů a workshopů prohlubujících odbornou úroveň zaměstnanců SÚIP.; ; Seznam cílových skupin projektem přímo podpořených zaměstnanců (kurzy / vzdělávání) - rozpis po jednotlivých klíčových aktivitách:; ; KA2: ; - členové Rady kvality (RK) a Oblastních rad kvality (ORK) - (45 osob - 3 denní školení: CAF model); - členové RK (10 osob - 3 denní workshop); - hodnotitelé/vedoucí pracovníci (66 osob - školení hodnotitelů hodnocení zaměstnanců); ; KA4:; - inspektoři práce (348 osob - kurz měkkých dovedností); - lektoři nově vzniklých specializačních inspektorských kurzů (24 osob - lektorské dovednosti); ; KA5:; - vedoucí pracovníci / klíčoví zaměstnanci (56 osob - 8 kurzů - cílové skupiny se mohou lišit v závislosti na zaměření daného kurzu: manažerské dovednosti; týmové dovednosti; strategické myšlení a řízení změn; psychologie osobnosti a řízení konfliktů; management času; komunikace a vyjednávání; org. kultura; projektové řízení); ; Mimo výše zmíněných školení a workshopů proběhnou také seznamovací akce související s úvodem a implementací modelu CAF, kterých se účastní všichni zaměstnanci.
Příjemce
- Státní úřad inspekce práce
- IČ: 75046962
-
Sídlo:
- Ulice: Kolářská
- Číslo popisné: 451/13
- Městská část: Opava-Město
- Město: Opava
- Kraj: Moravskoslezský kraj
- PSČ: 74601
- http://www.suip.cz
Financování (v Kč)
Operační program Zaměstnanost
- Prioritní osa 4 - Veřejná správa a veřejné služby
- Investiční priorita: 4.1 - Posilování institucionální kapacity a efektivnosti veřejné správy
- Výzva: Výzva pro předkládání IP 4.1 – Efektivní správní úřad II.