Dobrý den,
plánujeme v projektu vzdělávat a podporovat diskriminované ženy. Můžeme zařadit do přímých nákladů tvorbu publikace, která bude sloužit jako pracovní materiál pro ženy z cílové skupiny? Můžeme v rámci přímých nákladů tuto publikaci, která bude určená i pro samostudium, distribuovat i mezi další znevýhodněné ženy, které se přímo kurzů neúčastní?
Děkuji.
Lenka Němcová
Dobrý den, paní Jirková,
prosím o vysvětlení, proč je tvorbu publikace, viz. popis výše, nutné zařadit do nepřímých nákladů. Na základě příručky Specificka pravidla pro zadatele a prijemce_skutecne vydaje a NN_3, kde je doslova uvedeno: "S cílovou skupinou přímo pracuje např. lektor, mentor apod., výstupem pro přímé využití cílovou skupinou se rozumí např. učebnice apod.", se domnívám, že pokud lektor/metodik vytváří učebnici (publikaci), která slouží jako pracovní materiál pro konkrétní CS projektu, znamená to, že vytváří výstup pro přímé použití s CS, což lze považovat za rozhodující pro zařazení této aktivity do přímých nákladů. Prosím tedy o zodpovězení těchto dotazů:
1) lektor/metodik vytváří učebnici, která bude sloužit jako pracovní materiál pro CS (výstup pro přímé použití s CS) - patří do PN?
2) náklady na grafiku a tisk učebnice, která bude sloužit jako pracovní materiál pro CS (výstup pro přímé použití s CS) - patří do PN?
3) distribuce této učebnice mezi sekundární CS, která se z opodstatněných důvodů nemůže přímo zapojit do projektu - nemáme zájem tyto osoby ze sekundární CS skupiny zohlednit v indikátorech, ale zajímá nás, zda lze hradit z PN tisk učebnice ve vyšším počtu kusů než je počet klientů z CS projektu?
Děkuji
Lenka Němcová
Dobrý den,
tvorbu publikace je možné zařadit do nepřímých nákladů. Distribuce mezi CS záleží se odvíjí od účelnosti vzhledem k aktivitám projektu. Osobu z CS, která obdrží podporu pouze tím, že obdrží publikaci nebude možné zohlednit v indikátorech.
Ivana Jirková
Dobrý den,
z Vašeho textu není zřejmé, zda se jedná o učebnici, tedy výukový materiál, či pouze o publikaci, která poskytuje obecné informace. Ve výzvě nejsou podporované aktivity pro tvorbu nového vzdělávacího programu.
1) pokud se lektor/metodik bude podílet na tvorbě výstupu pro CS - jedná se o PN
2) jedná se o PN pokud bude určeno pro CS
3) z PN není možné hradit tisk pro osoby, které nejsou zapojeny do projektu
Vždy je potřeba sledovat hospodátrnost, účelnost a efektivnost daného výdaje.
S pozdravem Š.Müllerová