Dobrý den, omezení 5 dětí na osobu platilo pro miniškolky, které v této výzvě nejsou podporovovány. Podmínky provozu mateřských škol se v této výzvě řídí pravidly ministerstva školství: Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, mj.: - § 8 – zřizování - § 124 a násl. - Školská právnická osoba - § 142 a násl. - Rejstřík škol a školských zařízení ............. Vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění vyhlášky č. 43/2006 Sb. Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů Vyhláška č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých Vyhláška č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, ve znění pozdějších předpisů Vyhláška č. 268/2009 Sb., o technických požadavcích na stavby Zákon č. 306/1999 Sb., o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením, ve znění pozdějších předpisů Záleží na žadateli, zda bude po dobu projektu chtít vybírat školné. Pokud ano, příjmy se vykazují až v monitorovacích zprávách, nikoli v projektové žádosti. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, mám dotazy ohledně aktivity A, firemních školek - platí i pro firemní školky max. 5 děti na 1 pečovatelku (učitelku) nebo je to jinak než u miniškolek (kde toto plati) - prostor pro venkovni aktivity být MUSI nebo bezpodminečně být nemusi? - venkovni prostor by měl být dle vyhlášky MZCR oplocen - stači, že je oplocen celý areál nemocnice (kde bude školka budována)? nebo to musi být konkretni oplocene misto vyhrazene pouze pro děti? - v rozpočtu se má počítat i s tim, že rodiče budou za školku platit? jak naložit s těmito případnými příspěvky, někde se to uvádí? nebo se o to snižuje dotace apod.? Děkuji za odpověď Jaroslav Šimeček Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, v případě projektu na zřízení a provoz školky bude probíhat nábor - zápis dětí do školky. Náklady na oznámení v médiích, plakáty apod, že do projektové MŠ bude probíhat zápis, budou součástí přímých (nákup služeb) nebo nepřímých nákladů (publicita)? V Metodice způsobilých nákladů je u publicity uvedeno, že pokud je to součástí hlavní činnosti projektu, nespadají tyto náklady do publicity (nepřímé výdaje). Pochopili jsme to správně? Inzerce na nové učitelky spadají do personalistiky - nepřímé výdaje? Děkuji za odpovědi. Autor: MARTINEK_PETR
|
Dobrý den, ráda bych si ujasnila, zda můžeme žádat o tento projekt jako školská právnická osoba, když v účinnost vstoupíme jako subjekt až od 1.9.2010 - viz rozhodnutí od MŠMT: Ke dni 1.9.2010 se do rejstříku školských zařízení právnických osob, pokud do té doby nabude účinnosti rozhodnutí o zápisu mateřské školy do rejstříku škol a školských zařízení, jejíž činnost bud vykonávat právnická osoba s názvem Mateřská škola Děvčátka Momo. O dotaci budete muset žádat jako o.p.s. a právní forma Vaší školky nabyde, až k 1.9. 2010. Je nutné toto zargumentovat v žádosti. Zřizovatelem této školky je organizace Momo Chrudim, o.p.s., takže si nejsem jistá, zda nemáme o tento projekt žádat jako zřizovatel této školky, když vlastně ještě školská právnická osoba Mateřská škola není v účinnosti. Děkuji, Lamačová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Pátek 12.03.10 00:00:55) : Dobrý večer, ráda bych se zeptala, zda můžeme do projektu, který je zaměřen na provoz rodinného centra - školka plus nárazové hlídání dětí- zahrnout i odpolední kurzy pro matky, které cílové skupině v budoucnu usnadní vstup na trh práce. Tato aktivita, v jejíž realizaci by bylo zahrnuto i hlídání dětí, zatímco se matky/otcové školí, by byla brána jako vedlejší náplň projektu. Součástí by byly i např. psychologické semináře jak pro otce tak matky - např. jak efektivně sladit prac.a soukr. život atd.... Je takový typ školení možné zahrnout do klíčových aktivit? Děkuji. Určitě je možné při aktivitě péče o děti realizovat i vzdělávací aktivity jako doplňkovou činnost. Pouze je nutné, aby jste se vyhnuli vzdělávání v měkkých dovednostech, PC a cizích jazycích. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SYKOROVA_M (Čtvrtek 11.03.10 17:13:40) : Dobrý den, mám ještě dotaz, který se týká Vaší odpovědi z10/3. - "Startovací balíček pro začínající podnikatelky". Je nutné aby takový blíček ženy obdržely před začátkem svého podnikání. Je totiž prokázané, že podnikatelé kolabují nejčastěji na nezvládnutých marketingových aktivitách v prvních měsících podnikání. Z tohoto hlediska by bylo ideální navázat na komplexní vzdělávací program (před začátkem podnikání cílové skupiny) podporou v prvních měsících podnikání (startovací balíček, konzultace). V takovém případě by předpokládám šlo o podporu de minimis a takové aktivity výzva nepodporuje? Pokud se jedná o Přímou podporu cílové skupině je možné částečně zafinacovat takovýto balíček z podpoložky Přímé podpory - Jiné nezbytné náklady cílové skupiny, ale záleží na výběrové komisi, zda se jí takaovýto výdaj bude zdát jako opodstatněný. O podporu de minimis se nejedná, a ani není v tomto případě možná. Díky Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SCHARFOVA_I (Čtvrtek 11.03.10 22:01:10) : Dobrý den, radi bychom se zeptali, jestli je oprávněná aktivita vytvoření a rozdělení úkolů realizačního týmu. Tato aktivita se samozřejmě předpokládá, ale nejsem přesvědčená, že je třeba ji uvádět jako klíčovou aktivitu projektu. Může v rámci křížového financování vybudovat jídelnu pro vydávání jídla, které bude nakoupeno. Projekty financované z OP LZZ jsou neinvestiční. Umožnění proplácení některých investičních výdajů je možné pouze díky výměně prostředků z ERDF, které jsou omezené. Výstavbu jídelny není možné financovat. Děkuji za odpověď. Ivana Scharfová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
RAMBOUSEK (Čtvrtek 11.03.10 20:58:22) : Dobrý den, jsou způsobilým výdaje stavební úpravy na pronajatých prostorech nebo mohou být upravovány pouze prostory ve vlastnictví žadatele? Ano, je možné dělat stavební úpravy i v pronajatých prostorách, pokud jsou nutné pro práci s cílovou skupinou. Na druhou stranu zkuste zvážit, zda by jste případně nenašli prostory vhodnější pro aktivity projektu. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Děkuji Rambousek Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
HOLISOVA (Čtvrtek 11.03.10 21:50:37) : Dobrý den. V rámci našeho projektu jsme připravili vzdělávání pro ženy zahajující podnikání. Tak jsem také definovali naší cílovou skupinu. Avšak ženy zahajující podnikání mohou být v danou chvíli zároveň příslušníkem dalších CS -zaměstnanci,rodiče s dětmi, v předdůchodovém věku apod. Máme tedy CS rozšířit a nebostačí ponechat jednu původní. Pokud budete poskytovat služby pouze ženám začínající podnikání, není důvod uvádět další cílové skupiny. Dále v našem projektu překládáme metodiku ze zahraničí pro její využití v ČR. Jedná se o určitou formu testování osobnosti. Zahraniční majitel licence tento překlad nikdy komerčně nezrealizuje,jelikož ČR je svým počtem obyvatel pro něj komerčně zcela nezajímavá. Překlad po ukončení realizace projektu zústane k využití partnerské organizaci- tato ho může komerčně využít. Jedná se o veřejnou podporu? Z realizovaného testu se majiteli licence platí poplatky (3USD) je možné toto zahrnout do projektu za platbu licencí pro účasníky projektu? Toto pak je a nebo není VP? O veřejnou podporu se nejedná. Přeložená metodika totiž zůstane vlastnictvím projektu a řídícího orgánu MPSV i poskočení realizace projektu – bude dále volně přístupná, kterémukoliv zájemci, který by ji mohl upotřebit v praxi. Pro komerční využití bude muset uzavřít podlicenční smlouvu s Vámi, která je bude opravňovat k používání v ČR. Platbu za test je možné zahrnout do způsobilých výdajů projektu. Předem díky za odpovědi. S pozdravem Omlouvám se, že to trvalo déle, ale snažili jsme se zajistit metodicky správnou odpověď. Michaela Holišová S podzravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, mám dotazy ohledně aktivity A, firemních školek - platí i pro firemní školky max. 5 děti na 1 pečovatelku (učitelku) nebo je to jinak než u miniškolek (kde toto plati) - prostor pro venkovni aktivity být MUSI nebo bezpodminečně být nemusi? - venkovni prostor by měl být dle vyhlášky MZCR oplocen - stači, že je oplocen celý areál nemocnice (kde bude školka budována)? nebo to musi být konkretni oplocene misto vyhrazene pouze pro děti? - v rozpočtu se má počítat i s tim, že rodiče budou za školku platit? jak naložit s těmito případnými příspěvky, někde se to uvádí? nebo se o to snižuje dotace apod.? Děkuji za odpověď Jaroslav Šimeček Autor: SIMECEK_J
|
BUBENIKOVA_PAVLINA (Čtvrtek 11.03.10 14:24:54) : Dobrý den, kancelářské potřeby včetně psacích vždy patří vždy do nepřímých nákladů. Výtvarné potřeby, pokud prokazatelně slouží cílové skupině, je možné zahrnout do nákladů přímých, kapitoly zařízení a vybavení. Rovněž tak hudební nástroje i náklady na vybavení hřiště, pokud jsou do 40 000 Kč. Jinak by spadaly do křížového financování. Způsobilým výdajem v rámci zařízení a vybavení jsou i kuchyňské spotřebiče, nicméně je potřeba v žádosti doložit jejich provázanost s cílovými aktivitami. Z Vašeho dotazu vyplývá poněkud nelogicky, že potřebujete sporák, přitom se v kuchyni nebude vařit. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, zajímalo by nás, z jakého důvodu patří výtvarné a psací potřeby, které budou určeny pouze pro děti v MŠ, mezi nepřímé náklady, když sportovní potřeby patří do položky rozpočtu 3 Zařízení vybavení. Do jaké položky lze zařadit hudební nástroje pro děti MŠ. Pokud chceme součástí MŠ vybudovat dětské hřiště, kam lze zahrnout náklady (např. na pískoviště, prolézačky, aj.). Je možné do kapitoly rozpočtu 3 Zařízení a vybavení zahrnout náklady související se zřízením kuchyně (např. sporák, chladnička, kuch. linka, myčka nádobí, příbory, nádobí) - ve zřízené kuchyni se nebude vařit, pouze se bude ohřívat dovážená strava. Děkuji za odpověď. Autor: PURSCHOVA
|
HRABANKOVA (Čtvrtek 11.03.10 13:53:20) : Dobrý den, chtěla bych požádat o upřesnění k aktivitě B. Konkrétním osobám by byly v rámci kariérního poradenství hrazeny rekvalifikace. Existuje nějaký doporučený finanční limit pro cenu rekvalifikačních kurzů na osobu? Děkuji za odpověď. Hrabánková Dobrý den, finanční limit není jasně daný, ceny musí pouze odpovídat cenám v místě a čase obvyklým, proto doporučuji projet nabídku trhu a zjistit v jakém rozmezí se ceny pohybují a zvolit pak průměrnou výši. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
RAMBOUSEK (Čtvrtek 11.03.10 11:22:28) : Dobrý den, k činnostem podporovaným v rámci této výzvy patří tvorba a realizace komplexních programů na podporu zaměstnanosti nebo zahájení samostatné výdělečné činnosti s využitím inovativních metod, zapojením doprovodných opatřeních a poradenských služeb. Vámi uvedené aktivity mohou být součástí takového programu. Stejně tak náklady na autoškolu mohou být způsbilým výdajem, pokud v žádosti prokážete nezbytnost této aktivtity vůči cílům výzvy. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, připravujeme projekt do aktivity B, kde bychom chtěli pro matky v posledním roce mateřské dovolené a matky pečující o děti handicapované připravit program usnadňující jim návrat na trh práce a usnadnit jim sladit rodinnou a pracovní složku života. K projektu nyní řešíme dva dotazy: 1) Součástí projektu by mělo být blok i vzdělávání v oblastech, kde si nejsme jisti s posouzením zda se nejedná o "měkké dovedností". Je možné zahrnout do projektu bloky: Zpracování životopisu, Motivační dopis, Příprava na pohovor? 2) Matky pečující o handicapované dítě získávají příspěvek na nákup automobilu, ovšem často nemají prostředky na pořízení řidičského průkazu - je možné zorganizovat kurz autoškoly pro získání řidičského oprávnění sk. B pro tuto specifickou skupinu matek v rámci projektu? Děkuji Rambousek Autor: PURSCHOVA
|
KRATOCHVILOVA (Čtvrtek 11.03.10 11:25:59) : Dobrý den, v našem projektu bychom chtěli zrealizovat kurz vzdělávání začínajících podnikatelek během a po RD, akreditovaný kurz pro chůvy a miniškolku Lze aktivity takto nakombinovat? Děkuji za odpověď. Jana Kratochvílová Dobrý den, aktivity je určitě možné kombinovat. Na druhou stranu je jasné, že některá bude převažovat, buď vzdělávání nebo péče o děti, podle toho i označte projektovou žádost. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
RENATA_VONDRAKOVA (Čtvrtek 11.03.10 10:07:23) : Dobrý den, v návaznosti na náš telefonický rozhovor, prosím, o popis, jak v Benefitu a rozpočtu odečíst příjmy projektu již v projektové žádosti. A ještě jednou děkuji moc za trpělivost a konzultace :-) R. Vondráková Po konzultaci se správcem aplikace Benefit 7, jsem zjistila, že pole příjmy bylo žadatelům zaslepeno. Příjmy budou úspěšní žadatelé vkládat až v rámci první žádosti o platbu při monitorovací zprávě. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
DIVINOVA_EVA (Čtvrtek 11.03.10 08:20:40) : Dobrý den, hlídání dětí jako doprovodné opatření během účasti cílové skupiny na aktivitách projektu můžete zajistit dohodou o provedení práce. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda-li jde zajistit hlídání dětí na Dohodu o provedení práce v rámci klíčových aktivit pro rodiče s dětmi, kteří jsou cílovou skupinou a budou se zúčastňovat skupinových aktivit v rámci projektu. Děkuji. S pozdravem Eva Divínová Autor: PURSCHOVA
|
KOVACOVA (Čtvrtek 11.03.10 06:56:16) : Dobrý den, příspěvek by měl být ve výši místně obvyklé. Tudíž je na Vás, abyste si zmapovali, kolik ve Vašem regionu běžně stojí hlídání dětí a v této výši poskytli příspěvek. Již několikrát tu bylo zmíněno, že partnerství v projektu by se nemělo zakládat na poskytování služeb, které jsou dostupné na trhu, což hlídání dětí je. Viz Příručka pro žadatele, str. 30: „Partnerství není vztahem, kdy příjemce nebo partner zajišťují v projektu takové aktivity, které mohou být běžně poskytnuty jako služby dalšími subjekty. Povaha právních vztahů mezi žadatelem a jeho partnery tedy nesmí být založena na poskytování služeb.“ Pokud byste chtěli obec zapojit jako partnera, měla by hrát v projektu klíčovější roli než je hlídání dětí. Partneři by se společně s příjemcem měli podílet na zpracování projektové žádosti a následně na realizaci věcných projektových aktivit. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, plánujeme projekt do aktivity Trh práce, v rámci kterého budeme vzdělávat cílovou skupinu. Je možné hradit cílové skupině příspěvek na péči o dítě a další závislé osoby po dobu jejich účasti v projektu, jak je uvedeno v Metodice způsobilýých výdajů str. 17? Pokud ano, v jaké výši můžeme zaplánovat do rozpočtu? Momentálně jsme v jednání s obcí, která by nám s hlídáním dětí pomohla. Pokud by se podařilo dojednat zajištění této služby zdrama, mohly bychom pak Obec uvést v projektu jako partnera - bez finančního příspěvku? Pokud by byla služby za úplatu, měli bychom pak uvést Obec jako partnera s finančním příspěvkem? Děkuji. S pozdravem. J.Kováčová Autor: PURSCHOVA
|
BILKOVA_L (Středa 10.03.10 18:38:30) : Dobrý den, v tomto případě by bylo lepší zapojit do projektu celou organizaci jako partnera. Odborná spolupráce při implementaci rovných příležitostí není službou běžně dostupnou na trhu, tudíž by se nejednalo o obcházení výběrového řízení. Adéla Purschová Dobrý den, plánujeme zapojit do realizačního týmu projektu experta z organizace zabývající se rovnými příležitostmi, který bude zapojen formu supervize a odborných konzultací. Jednou s částí projektu budou aktivity zaměřené na zaměstnavatele a zaměstnace, které by pravděpodobně expert v jedné osobě nezvádl realizovat. Jedná se o soubor aktivit, na které bude pravděpodobně vyhlášeno výběrové řízení. Je možno, aby se výběrového řízení účastnila organizace, ve které je expert zaměstnán? Děkuji. L. Bílková Autor: PURSCHOVA
|
LUDMILA_HEGEROVA (Středa 10.03.10 16:41:01) : Dobrý den, rozhodující je, aby projekt končil nejpozději 31. 12. 2013. Adéla Purschová Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda je možné podat žádost z aktuální výzvy č. 54 s tím, že by začátek projektu byl až v srpnu 2011. Děkuji za odpověď. Hegerová Autor: PURSCHOVA
|
SYKOROVA_M (Středa 10.03.10 14:20:44) : Dobrý den, propagační materiály projektu se hradí z nepřímých nákladů. Pokud by se ovšem jednalo o materiály sloužící cílové skupině a nikoli předměty vztahující se k publicitě projektu, mělo by být možné jejich výrobu hradit v rámci nákupu služeb. Adéla Purschová Dobrý den, připravujeme projekt vzdělávání žen k podnikání a následné přidělení konzultanta pro počáteční fázi podnikání. Rádi bychom v rámci projektu připravili pro úspěšné ženy "základaní startovací balíček" vizuálních propagačních prvků (vizitky, letáky.web apod.) v hodnotě cca 5-20 tis. Kč. Lze takový balíček zahrnout do nákladů projektu, případně z jakých zdrojů by bylo možné balíček uhradit? Díky Autor: PURSCHOVA
|
LAMACOVA_J (Středa 10.03.10 15:31:54) : Dobrý den, v rámci přímé podpory lze hradit stravné pro cílovou skupinu během účasti na kurzu, což je něco jiného než zajištění pravidelného stravování pro děti ve školce. Vzhledem k tomu, že v rozpočtu není kam zařadit nákup potravin, dopočujeme stravování nakoupit jako službu, tj. najmout firmu, která stravování kompletně zajistí. To pak lze vykázat jako nákup služeb. Pokud byste měli v realizačním týmu kuchaře nebo kuchařku, bylo by potřeba také nakoupit suroviny, ze kterých bude vařit, a to je právě vzhledem ke struktuře způsobilých výdajů problém. Jinak z přímých nákladů nelze hradit mzdu na činnosti, které jsou v Metodice způsobilých výdajů vyjmenované v kapitole nepřímé náklady. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, nerozumím prosím vás hrazení stravování v rámci školky. Stravování patří mezi přímou podporu, píšete do nákupu služeb. Mám tedy stravování zahrnout do přímé podpory mezi stravování nebo do nákupu služeb? Nerozumím tomu. Dále bych se chtěla zeptat, zda tzv. hospodář, který má na starost chod školky z technické stránky, úklid a např. vaření pro děti může být zaměstnán v rámci realizačního týmu? Pak tedy nerozumím, když se bude vařit pro děti přímo ve školce, proč stravování patří do nákupu služeb a jak to udělat prakticky? Děkuji. S pozdravem, Lamačová Autor: PURSCHOVA
|
TOSOVSKA_D (Středa 10.03.10 15:11:59) : Dobrý den, ohledně délky fungování organizace není žádné omezení. Živnost stačí zřídit až při zahájení projektu. Z popisu projektu by mělo vyplývat, že se bude jednat o hlavní činnost provozovanou na základě některé z uvedených živností a že živnost zřídíte v rámci projektu. Vzdělávání žen ma MD můžete uvést jako doplňkovou činnost. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, připravujeme projekt do aktivity A - služby péče o dítě. Máme několik dotazů: - Je podmínkou, aby měl podnikatelský subjekt (s.r.o.), případně fyzická osoba, při podání žádosti 2 letou historii? - Musíme mít k datu podání žádosti registrované služby dle živností uvedených ve Výzvě 54? Pokud stačí registrace až při zahájení realizace projektu, nebude hlavní činnost chápána jako doprovodné opatření (str. 3 výzvy). - Je možné, v rámci této aktivity, mít jako doplňkovou činnost vzdělávání žen na MD? Velice děkuji za odpověď, D.T. Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, podle toho, co o projektovém záměru píšete, by se nemělo jednat o veřejnou podporu. Z Evropského sociálního fondu je možné hradit 100% nákladů na projekt, navíc projekt nemůže být financovaný z více veřejných zdrojů najednou, tudíž byste dotaci na mzdy měli odmítnout. Adéla Purschová Dobrý den. V případě, že žadatelem bude škola, která zřizuje předškolní zařízení pro děti ve věku od 3 do 6 let dle zákona č. 561/2004 Sb a žádá o registraci na KÚ. Je zřízena městem a cílovou skupinou nově vzniklé školky budou zaměstnanci školy a městského úřadu. Zaměstnaci školky budou zaměstnáváni školou. Do školky budou přijaty i děti z široké veřejnosti. Je třeba mezi městem a školou uzavřít partnerství? V případě, že ano, půjde o pratnerství s finančním příspěvkem nebo ne? Školky registrované na KÚ dostávají dotace na mzdy učitelek. Jak ošetřit tuto skutečnost? Je možné hradit veškeré mzdy z projektu a tyto dotace odmítnout? Půjde v tomto případě o veřejnou podporu? Předem děkuji za odpovědi. Autor: PURSCHOVA
|
FIEDLEROVA_J (Středa 10.03.10 08:42:11) : Dobrý den, měla bych dotaz ohledně realizačního týmu a následně rozpočtu - osobních nákladů. Jedná se např. o pozici projektové manažerky, která v rámci své činnosti vykonává také např. aktivity spojené s publicitou (nepřímé náklady). Jaká je v tomto případě správná varianta? 1. Do popisu pozice uvedeme i její činnosti, které spadají do nepřímých nákladů (např. publicita) i odpovídající výši úvazku, která tyto činnosti zahrnuje (např. 0,25), a do rozpočtu v osobních nákladech uplatníme částku nižší (poníženou o část spadající do nepřímých nákladů), tj uplatníme tedy např. 0,2? A nebo 2. Činnosti, které spadají do nepřímých nákladů vůbec v popisu pozice nezmiňujeme, rovnou uvedeme výši úvazku, která nereflektuje činnosti spadající do nepřímých nákladů (např. 0,2), a odpovídající čásku uplatníme v osobních nákladech v rozpočtu? Při realizaci pak bude uzavřena smlouva odpovídající 0,25 s tím, že 0,05 bude financováno z nepřímých nákladů. Děkuji! Doporučuji druhou možnost. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
ADAMCOVA (Středa 10.03.10 10:43:23) : Dobrý den, ano, nájem vzniklé prací s cílovou skupinou je samozřejmě možné hradit i na jiných místech než je sídlo projektu. Cestovné lektora je placeno z nepřímých nákladů. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, ráda bych se zeptala, jestli v případě realizace části projektu na jiných místech, než je provozovna organizace, lze hradit nájemné (fakturace?) spojené s realizací aktivity a cestovné lektora za klienty (cestovná výkaz) za nějakých předpokladů z přímé podpory? Děkuji, Adamcová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KRENKOVA_K (Středa 10.03.10 13:00:38) : PURSCHOVA (Úterý 09.03.10 16:05:33) : Ve výzvě je psáno, že uskutečnění činnosti v sousedícím regionu je přípustné pouze po řádném zdůvodnění a pokud je nezbytné. Jak se tato kritéria dokládají ? Děkuji. K.K. Dobrý den, analýzou přístupu cílové skupiny k nabízeným službám, a přímé zdůvodnění, proč je potřeba provádět aktivity v sousedním regionu. S pozdravem, Kateřina Záptocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
RENATA_VONDRAKOVA (Středa 10.03.10 08:34:11) : Dobrý den, předem děkuji za trpělivost a odpovědi na moje otázky. 1) Snad jsem nastudovala vše dostupné o nepřímých nákladech a stejně se chci zeptat, jak budeme vést evidenci těch nákladů a vykazovat je jako vyčerpané? Jak vést si přehled v účetnictví k projektu? Co když ani na nepřímých nákladech neutratíme ani těch 18 %? Budeme mít levnou uklízečku, účetnictví si děláme ve vlastní režii, atp. To nám vlastně ty peníze zůstanou? Toto stále nechápu. Nebo si povedeme vlastní evidenci a část těch nákladů dle skutečnosti třeba vrátíme – pokud nepřímé náklady nedosáhnout 18%? Jak se nepřímé náklady evidují? Nepřímé náklady nikde nevykazujete, dostanete procentně stanovenou částku a je na Vás na co ji zužitkujete. 2) Kroužková vazba je označená, že není pevnou vazbou. V jaké vazbě např. mám projekt odevzdat? Například spojení provázkem a přelepkou přepodepsanou statutárním zástupcem. 3) Postačí formulace ze stanov k vypořádání majetku tato: "V případě zániku společnosti bude na návrh valné hromady její majetek převeden do vlastnictví jiné organizace se stejným nebo podobným zaměřením." Ano. 4) Vykazují se nějak plánované příjmy projektu již v projektové žádosti? Je nutné příjmy předem vyčíslit? Nebo prostě sestavíme rozpočet, na ten požádáme o dotaci a příjmy řešíme až v průběhu projektu? Nebo musíme již v žádosti o dotaci uvést příjmy a ty odečíst od požadované částky? Pokud předpokládáte příjmy je možné je vyčíslit v projektové žádosti a tím pádem se o to ponižuje část veřejných prostředků z dotace. Pokud si nejste jisti, tak příjmy odečítejte až v průběhu projektu. 5) Pokud bude mít projekt příjmy a současně náklady, které jsme v původním rozpočtu nepočítali – tzn. budou neuznatelné, tak je možné tyto náklady hradit z příjmů projektu? Viz str. 37 příručky pro příjemce. Díky. Ne. 5) Chápu správně, že do indikátoru 074100 – počet podpořených osob celkem - se počítají i členové projektového týmu a partneři, zatímco do indikátoru – 074613 se počítají jenom úspěšní absolventi kurzů celkem – tzn. u školek a hlídání dětí = počty maminek, které využili službu? 074100 – počty maminek podpořených z projektu, realizační tým ne. 074613 – pokud neděláte žádné kurzy, tak pro Vás indikátor nebude relevantní. Dále se chci zeptat, když budeme nabízet službu hlídání dětí, jestli se za kus počítá i maminka, která… A) Pouze využila službu jednorázově např. z důvodů kontaktu se zaměstnavatelem Záleží na nastavení projektu – bude se jednat o jednorázové hlídání? B) Nebo využila službu jednorázově, protože šla navštívit rekvalifikační kurz Viz výše. C) Nebo maminka, která si zakládá živnost, ale např. v době projektu ji pouze chystá, ale zatím žádné příjmy z živnosti nemá Viz výše. 6) Chci se zeptat, jak máme zacházet s maminkami, které by třeba chtěli naší službu hlídacího centra využít i pro jiné účely než práci – tzn. např. pohlídat děti, když jde maminka k doktorovi – jedná se o případy, které budou okrajové, ale na druhou stranu se jedná o budoucí klientky – máme je odmítat, nebo jim můžeme službu poskytnout ale nebudeme je vykazovat v prokázaných absolventech…. Službu poskytnout můžete, ale nejde je vykazovat v indikátorech. 7) Jestli mohou školičku v rámci dotace navštěvovat i děti, které mají maminku s druhým dítětem na mateřské dovolené – např. v naší třídě by to bylo 16 děti s pracující maminkou ku 4 dětem – maminka na mateřské s druhým dítětem – můžeme jim službu poskytnout a nevykazovat si je, nebo je musíme odmítnout? Nebo jak s nimi nakládat? Naším cílem je umožnit vstup matkám na trh práce, takže v podstatě byste měli poskytovat služby převážně osobám, které nastoupí do pracovního poměru. 8) Kam do rozpočtu máme (a jestli je vůbec uznatelné) – doprava děti 1X za 14 dní na lesní školku mimo město? Mám to dát do služeb nebo nepřímých nákladů? Nepřímé náklady. 9) Prosím, znovu o ujištění, zda-li stravování může být v rámci přímých nákladů? Ano, z kapitoly 04 Nákup služeb. 10) Počítají se do indikátoru 074613 i matky, které jsou členi projektového týmu, ale budou mít příjem z rozpočtu projektu? Např. na pozici specialista na rovné příležitosti. Ne. Realizační tým se nevykazuje do indikátorů. 11) Je specialistkou na rovné příležitosti osoba, která A) vystudovala Univerzitu Karlovu – Sociální a kulturní ekologie, B) obhájila práci na téma „Život ženy na českém venkově“, C) absolvovala několik semestrů feministických teorií a D) od roku 2004 působí v oblasti poradenství při zpracování žádosti o dotace EU – na pozici vedoucího projektového týmu nebo jiné pozici mimo jiné zodpovědná za přípravu komunitních plánování a zapojování cílové skupiny? Záleží na činnosti dané osoby v genderové problematice, z popisu nevyplývá, že by se nějak aktivně zapojovala. 12) Je Město Vlašim partnerem projektu, i když bude za prostory pro hlídání dětí požadovat nájemné? Jedná se ovšem o prostory přímo v objektu školky, přímo určené pro realizaci hlídání za úplatu – novostavba, kam byl tento záměr ke školce jako doplňkový neprojektován. (zatím jednáme o partnerství a snažíme se o nulové nájemné, ale kdyby přeci) Prostudujte si instituci partnerství v příručce. Partner má zodpovědnost vůči realizaci projektu, proto pokud se jedná pouze o ekonomický vztah, tak to není partnerství, ale obcházení poptávky služby, kdy by jste museli poptat nejvýhodnější nájem v dané lokalitě. 13) K indikátoru 074613 – je považován za inovativní i produkt, který již před podáním projektu 2 roky funguje – speciální třída školky s inovativním přístupem. Ne, inovativní produkty vznikají v realizaci projektu – jejich vývoj je placen z projektu. 14) Stačí na jeden projekt jeden inovativní produkt – 1 klíčová aktivita projektu? Ano. Záleží na projektovém záměru. 15) Kam do rozpočtu patří – řízení projektu na fakturu, prosím? Řízení projektu se obecně předpokládá z kapitoly č.1 Lidské zdroje prostřednictvím realizačního týmu, jeho členové jsou zaměstnanci projektu. 16) K žádosti o dotaci tedy není nutné mít partnerskou smlouvu? Ani se zahraničními partnery? Ne, k podpisu smlouvy je potřeba pouze Prohlášení o partnerství. 17) Když bychom vyslali projektový tým na stáž do jiné školky v zahraničí? Jsou náklady spojené s touto stáží uznatelné? Ano. 18) Platí, že udržitelnost pracovních míst projektového týmu je 6 měsíců nikoliv 5 let? Tedy paní učitelky v MŚ musíme zaměstnat nejméně na 6 měsíců, ale po skončení projektu je již zaměstnávat nemáme povinnost? Nemáte povinnost udržet pracovní místa po skončení financování z veřejných zdrojů. Děkuji ještě jednou a přála bych si, aby to byly moje poslední dotazy :-) S pozdravem Renata Vondráková S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den. V případě, že žadatelem bude škola, která zřizuje předškolní zařízení pro děti ve věku od 3 do 6 let dle zákona č. 561/2004 Sb a žádá o registraci na KÚ. Je zřízena městem a cílovou skupinou nově vzniklé školky budou zaměstnanci školy a městského úřadu. Zaměstnaci školky budou zaměstnáváni školou. Do školky budou přijaty i děti z široké veřejnosti. Je třeba mezi městem a školou uzavřít partnerství? V případě, že ano, půjde o pratnerství s finančním příspěvkem nebo ne? Školky registrované na KÚ dostávají dotace na mzdy učitelek. Jak ošetřit tuto skutečnost? Je možné hradit veškeré mzdy z projektu a tyto dotace odmítnout? Půjde v tomto případě o veřejnou podporu? Předem děkuji za odpovědi. Autor: SIKOROVA_M
|
BUBENIKOVA_PAVLINA (Úterý 09.03.10 15:14:17) : Dobrý den, ekonom může být členem realizačního týmu za předpokladu, že bude pracovat pro projekt a že jeho činnost nebude zahrnovat účetnictví, které je vždy nepřímým nákladem. Personalitika by měla být vždy hrazená z nepřímých nákladů. Pokud bude člen realizačního týmu pro projekt vykonávat činnosti spadající do přímých i nepřímých nákladů, jeho úvazek a odměna v rozpočtu musí odpovídat pouze činnostem spadajícím do přímých nákladů. Zbytek se mu pak uhradí z nepřímých nákladů. Např. když budu dělat na 0,5 úvazku projektový management a na 0,5 úvazku účetnictví, v rozpočtu si budu nárokovat jen 0,5 na management a odměnu za účetnictví dostanu z nepřímých nákladů. Pedagoga zařadíte do realizačního týmu. Lidé, kteří pracují na realizaci projektu, jsou vždy realizační tým, případně dodavatelé služeb. Obsazení pracovních pozic v realizačním týmu není totéž co vytvoření nového pracovního místa. To se týká cílové skupiny, např. pokud byste Vašemu klientovi/ce našli práci u nějaké firmy. Vytváření pracovních míst však ve výzvě 54 není podporováno. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, prosím o zodpovězení dotazu. - Mzdové náklady realizačního týmu patří do skupiny 1 Osobní náklady rozpočtu, i přesto, že členem realizačního týmu bude ekonom, personalista, apod. a jeho úvazek bude např. 0,2 vykazovaný v rámci prrojektu anebo se jedná o nepřímé náklady (viz Metodika způs. výdajů strana 19)?
- V rámci projektu vytvoříme nové pracovní místo (pedagog do firemní školky). Jeho mzda bude hrazena z projektu. Spadají jeho mzdové náklady do skupiny 1 Osobní náklady nebo do skupiny 6 Přímá podpora? Lze pedagoga zařadit do realizačního týmu?
Děkuji za odpověď. Autor: PURSCHOVA
|
SIMBEROVA_Z (Úterý 09.03.10 14:12:24) : Dobrý den, položky máte zařazené správně. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala na zařazení některých položek do rozpočtu projektu školky: - žaluzie a koberec - kap. 3 Zařízení a vybavení? - lavičky na zahradu - Křížové financování (nábytek)? - vysázení zahrady včetně dodání zeleně - Kap. 4 Služby? - počítač a tiskárna do kanceláře školky - kap. 3 Zařízení a vybavení? Děkuji. Autor: PURSCHOVA
|
IRENA_KOSICKOVA (Úterý 09.03.10 13:50:34) : Ad 1) Příspěvek na zapracování se poskytuje zaměstnavateli, pokud přijímá do pracovního poměru uchazeče o zaměstnání, kterému je věnována zvýšená péče (dle zákona č. 435/2004 Sb. zákon o zaměstnanosti). Znamená to, že pokud byste v rámci projektu našli Vašemu klientovi či klientce práci u nějaké firmy, příspěvek by se poskytl této firmě na zapracování klienta/ky. V rámci výzvy 54 však příspěvky zaměstnavatelům není možné hradit z důvodu veřejné podpory, která v této výzvě není povolená. Více informací o příspěvích na zapracování najdete zde: http://portal.mpsv.cz/sz/local/hb_info/index/inf_zaprac Ad 2) Veškerý nábytek bez ohledu na velikost a účel použití spadá do křížového financování. Ad 3) Pokud bude webový portál novým produktem projektu sloužícím cílové skupině, jeho vytvoření lze hradit z přímých nákladů. Ovšem běžná údržba, aktulizace a poplatky patří do nepřímých nákladů. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ještě bych se chtěla zeptat na 3 věci. 1) Co je to "příspěvek na zapracování" (Metodiky způs.nákladů, str. 17.)? Lze to chápat jako příspěvek pro pracovníky/ici, který/á zaučuje nového/ou kolegu/yni? A jakou formou se vyplácí? 2) Výdaje na nábytek podle metodiky patří do křížového financování. Spadají tam i nové kanc. stoly a židle, které budou pořízeny pro nové zaměstnance a zaměstnankyně projektu? 3) Pokud plánujeme nechat si na začátku projektu zpracovat vytvoření designu webu s internetoým komunikačním rozhraním - na zakázku, jedná se o přímý nebo nepřímý náklad? Mnohokrát děkuji za odpovědi. Irena Košíčková Autor: PURSCHOVA
|
SIKOROVA_M (Úterý 09.03.10 13:25:54) : Dobrý den, pokud je škola zřízená městem, které žádá o dotaci, není nutné, aby byla partnerem. Naopak pokud by se jednalo o soukromou školu, partnerství by zde nahrazovalo dodavatelský vztah (což v OP LZZ není povoleno), protože pronájem prostor je službou běžně dostupnou na trhu. Jinak obecně pokud má projekt partnera, k žádosti je nutné přiložit prohlášení o partnerství, které je ke stažení zde: http://www.esfcr.cz/file/6727/. Smlouva se podepisue až v případě, že je projekt úspěšný. U školek provozovaných městem by se nemělo jednat o veřejnou podporu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chci se zeptat. Žadatel bude město, které chce zřídit pro své zaměstnance školku. Provozovatelem školky bude škola, která vlastní prostory, kde bude školka provozována. Město a škola budou tedy partnery. Musí být mezi partnery sepsána nějaká smlouva (není mezi povinnými přílohami žádosti), případně jaká. Jedná se v tomto případě o veřejnou podporu? Předem děkuji za odpověď. Autor: PURSCHOVA
|
IRENA_KOSICKOVA (Úterý 09.03.10 13:19:34) : Dobrý den, pokud se bude jednat o stáž u tuzemské organizace, cestovní výdaje patří do nepřímých nákladů. Konzultace a poradenství můžete hradit buď v rámci osobních nákladů, nebo nákupu služeb. Nemělo by se ovšem jednat o druh činnost spadající do nepřímých nákladů, které jsou vyjmenovány v Metodice způsobilých výdajů OP LZZ. Doporučené ceny honorářů jsou uvedené v příloza výzvy Obvyklé mzdy, platy, ceny, lektoři zde spadají do duševních a tvůrčích pracovníků. Lze je zaměstnávat na DPP/DPČ nebo od nich nakupovat lektorování jako službu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli je v rámci projektu možné zahrnout "stáž" u jiné neziskové organizace, která má zkušenosti v podobných tématech. Výdaji by v tomto ohledu bylo cestovné, ubytování a strava pod dobu jednoho týdne pro jednu zaměstnankyni v Praze a finanční odměna za konzultace a sdílení zkušeností pro pracovníky/ici oné druhé neziskovky. Je toto možné? Druhý dotaz se týká odměny pro lektory a lektorky konferencí. U zahranišních hostů je jim odměnou "per diems". Jakou výši honoráře však můžeme kalkulovat pro tusemské lektory a lektorky? A jakou formou by s nimi měla být sjednána dohoda? Formou DPP? Děkuji za odpověď Irena Košíčková Autor: PURSCHOVA
|
KRENKOVA_K (Úterý 09.03.10 13:04:52) : Dobrý den, projekt můžete zaměřit jen na jeden region. Popis klíčových aktvit v žádosti by měl co nejvíce odpovídat plánované skutečnosti, protože podle Rozhodnutí o poskytnutí dotace obsah klíčových aktivit nelze během projektu měnit. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda lze cílovou skupinu zaměřit převážně na jeden kraj, a pouze okrajově nabídnout možnost využítí programu pro dva sousední kraje. druhá otázka se týká rozpočtu, ze zkušenosti víme, že kurz základy PC není nutný pro všechny účastníky, navíc není povinnou aktivitou ( v rámci této výzvy), zda lze počítat s možností, že nevyužité náklady na kurzy ( z důvodu nepotřebnosti) můžeme dodatečně proměnit v nějakou doplňkovou aktivitu např. měkký seminář. A zda je nutné se o této možnosti v projektu rozepsat. Děkuji a přeji hezký den. K.K. Autor: PURSCHOVA
|
VOJTOVA_HANA (Úterý 09.03.10 11:21:46) : Dobrý den, evidenci osob poskytujících krátkodobé hlídání dětí vytvořit můžete. Nicméně kurz by měl být zaměřený na poskytování služeb péče o děti podle některé z živností uvedených ve výzvě. Adéla Purschová Dobrý den, prosím o zodpovězení následujících dotazů: 1) Žadatel chce vytvořit evidenci osob, které poskytují krátkodobé hlídání dětí v domácím prostředí a tyto kontakty rodičům zprostředkovávat. Dají se tyto osoby podporovat v rámci projektu? Např. pokud by byly zaměstnancem žadatele či fungovaly jako dodávka služby, lze je z projektu zaplatit? 2) Lze v rámci projektu připravit a vyvinout kurz (vč. akreditace) pro sousedské hlídání a tento kurz nabízet? Předem děkuji, s pozdravem Hana Vojtová Autor: PURSCHOVA
|
ROSENKRANZOVA_I (Pondělí 08.03.10 22:43:35) : Ideálně poslední čtvrtletí roku 2010. Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala jaký je doporučený termín zahájení realizace projektu? Děkuji za odpově´d Autor: PURSCHOVA
|
LAMACOVA_J (Pondělí 08.03.10 21:29:57) : Pozice v realizačním týmu mohou být i na celý úvazek, v tomto směru omezení neexistuje. Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak je to s pozicí koordinátora projektu či projektového manažera. Mám dojem, že jsem někde četla, že jdou tyto pozice pouze na poloviční úvazek, ale nemohu to teď najít. Můžete prosím osvětlit? Děkuji, Lamačová Autor: PURSCHOVA
|
KOVACOVA (Pondělí 08.03.10 17:57:27) : Dobrý den výzva vysloveně nezakazuje počítačové kurzy, pouze nepodporuje projekty, u nichž jsou tyto kurzy hlavní náplní. Bilanční diagnostiku a motivační kurzy můžete do projektu zahrnout a záleží zcela na Vás, jestli dohromady nebo odděleně. Nicméně projekty podporované v rámci této výzvy by neměly svou náplní jen kopírovat nástroje aktivní politiky zaměstnanosti, ale mít nadstavbu a specifické zaměřeníé z hlediska rovnosti žen a mužů. Uvedené pracovní pozice můžete zahrnout do přímých nákladů, bližší informace najdete v Metodice způsobilých výdajů. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala na následující: - výzva zakazuje realizaci kurzů PC, zahrnuje tato specifikace kurz "Účetnictví s využitím PC", nebo ho můžeme do projektu zaplánovat? - u klíčových aktivit - plánujeme zahrnout aktivity Bilanční diagnostika a Motivační kurz - nejsou tyto aktivity v rozporu s výzvou? pokud ne, doporučujete tyto aktivity uvést jako dvě, nebo raději jednu klíčovou aktivitu? - u realizačního týmu se chci zeptat, zda do realizačního týmu dle výzvy patří, resp. zda do přímých způsobilých nákladů projektu lze započítat následující pozice: manažer projektu, administrativní síla/asistent/ka projektu, finanční manažer, odborní poradci, lektoři jednotl.kurzů? Velice děkuji za zodpovězení dotazů. S pozdravem J.Kováčová Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den. V rámci našeho projektu jsme připravili vzdělávání pro ženy zahajující podnikání. Tak jsem také definovali naší cílovou skupinu. Avšak ženy zahajující podnikání mohou být v danou chvíli zároveň příslušníkem dalších CS -zaměstnanci,rodiče s dětmi, v předdůchodovém věku apod. Máme tedy CS rozšířit a nebostačí ponechat jednu původní. Dále v našem projektu překládáme metodiku ze zahraničí pro její využití v ČR. Jedná se o určitou formu testování osobnosti. Zahraniční majitel licence tento překlad nikdy komerčně nezrealizuje,jelikož ČR je svým počtem obyvatel pro něj komerčně zcela nezajímavá. Překlad po ukončení realizace projektu zústane k využití partnerské organizaci- tato ho může komerčně využít. Jedná se o veřejnou podporu? Z realizovaného testu se majiteli licence platí poplatky (3USD) je možné toto zahrnout do projektu za platbu licencí pro účasníky projektu? Toto pak je a nebo není VP? Předem díky za odpovědi. S pozdravem Michaela Holišová Autor: HOLISOVA
|
ADAMCOVA (Pondělí 08.03.10 13:21:40) : Nájem můžete mít na jedné faktuře, ale v rámci přímých nákladů si budete nárokovat a vykazovat jen částku připadající na práci s cílovou skupinou. Adéla Purschová Dobrý den, zaujala mě diskuze o nájemném. Lze situaci přímých nákladů , které se týkají nájemného řešit vnitřním účetním předpisem, nikoliv dvěmi fakturami? Děkuji za radu. Mirka Adamcová Autor: PURSCHOVA
|
ADAMCOVA (Pondělí 08.03.10 13:16:32) : Dobrý den, u drobných položek, kde není možné předem stanovit přesnou jednotkovou cenu, můžete do rozpočtu dát cenu souhrnnou. Nicméně i tak doporučujeme v textu žádosti, např. u popisu klíčových aktivit rozepsat, co je součástí položky, a udělat nějakou kalkulaci. Podle Metodiky způsobilých výdajů (str. 20) patří do nepřímých nákladů nákup kancelářských potřeb bez ohledu na jejich využití v projektu, tj. zda jsou nezbytné pro administraci projektu či pro cílovou skupinu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zaptala na drobnosti ke zpracování rozpočtu. Preferujete podrobnější zproacování či obecnější? Například je možné použít pojem soubor a dát celkovou cenu (jedná se příklad o hračky). Pokud budeme klientům tisknout materiály, je možné zahrnout do přímých materiálů tonery a papíry? Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, ráda bych se zeptala na upřesnění specifikace co je registrovaná a neregistrovaná služba? Registrovaná služba je realizovaná podle zákona, např. prostřednictvím živnosti, školského zákona. S pozdravem, Kateřina Zápotocká) Je tedy registrovanou službou i živnost tzv. volná? Děkuji Čechová Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den Ještě k tomuto dotazu (ROSENKRANZOVA_I (Neděle 07.03.10 20:36:05) : Dobrý den, ráda bych se zeptala na upřesnění specifikace co je registrovaná a neregistrovaná služba? Registrovaná služba je realizovaná podle zákona, např. prostřednictvím živnosti, školského zákona. S pozdravem, Kateřina Zápotocká) Je tedy registrovanou službou i živnost tzv. volná? Děkuji Čechová Autor: BCECHOVA
|
LUPINEK_P (Neděle 07.03.10 18:34:36) : Přesně tak, v rámci přímých nákladů si budete nárovovat 90% ceny za nájem a zbytek budete hradit z nepřímých nákladů. Těchto 10% nebudete uvádět do rozpočtu. Platba musí být oddělená na výpisu z účtu, protože při kontole monitorovací zprávy se vykazují jen přímé náklady. A.Purschová Dobrý den, mám otázku k rozpočtu projektu. Nájem prostor pro aktivity projektu patří do kapitoly 04.04,to je nám jasné. Ale jak máme vyčlenit kancelář pro realizační tým, která by měla být hrazena z nepřímých nákladů a tvoří desetinu z celkových prostor pro aktivity projektu ? Napsat do kapitoly 04.04. 90% nákladů za nájem a zbylých 10 % nikde neuvádět ?Musela by v tomto případě být od vlastníka nemovitosti faktura za nájem rozdělena do dvou položek kvůli doložení ? Děkuji za odpověď P. Lupínek Autor: PURSCHOVA
|
LUPINEK_P (Neděle 07.03.10 18:03:43) : Doporučuji podívat se do kapitoly 5. 1 Příručky pro příjemce, kde je mimojiné uvedeno, že příjemce musí vést pro projekt účetnictví ve smyslu zákona 563/1991 Sb., o účetnictví ve znění pozdějších předpisů nebo daňovou evidenci podle zákona 586/1992 Sb., o dani z příjmu ve znění pozdějších předpisů rozšířenou o dodatečné požadavky, které budou uvedeny v právním aktu o poskytnutí podpory. Adéla Purschová Dobrý den, naše organizace vede prozatím pouze daňovou evidenci. Je nutné v rámci projektu vést podvojné účetnictví ? Děkuji za odpověď P. Lupínek Autor: PURSCHOVA
|
HOLISOVA (Neděle 07.03.10 13:00:56) : Dobrý den. V rámci našeho projektu vytváříme mj. vzdělávacíprogram na podporu osob zahahajujících podnikání. Jakocílovouskupinu jsme nejprve zvlolili "ženy začínající podnikání". Avšak tyto ženy mohou zároveň spadat i do CS rodiče s dětmi, zaměstnanci, ženy v předdůchodovém věku atd. Máme tedy ponechat jen jednu původní skupinu a nebo máme tuto rozšířit i na ostatní. Díky. Holišová Záleží na obsahu projektových aktivit. Ale doporučujeme raději zahrnout větší počet cílových skupin, pokud předpokládáte aktivity zaměřené na jejich podporu. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
ROSENKRANZOVA_I (Neděle 07.03.10 20:36:05) : Dobrý den, ráda bych se zeptala na upřesnění specifikace co je registrovaná a neregistrovaná služba? Registrovaná služba je realizovaná podle zákona, např. prostřednictvím živnosti, školského zákona. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
LATOVA_M (Neděle 07.03.10 12:25:19) : Dobrý den, měla bych dotaz ohledně uznatelnosti nákladů grantových projektů - budou uznatelnými náklady i výdaje vyfakturované před uzavřením právního aktu o poskytnutí podpory? Dle metodiky způsobilých výdajů je zřejmé, že ne - znamená to tedy, že s realizací projektu mohu začít až po uzavření tohoto právního aktu, pokud chci, aby byl náklad uznatelným? Co přesně znamená uzavření právního aktu (dopis, podpis smlouvy...?) a kdy je možné toto očekávat v případě, že můj záměr bude vybrán k podpoře? Děkuji za odpověď, Latová Dobrý den, způsobilost nákladů jste pochopila správně. Výdaje jsou způsobilé podpisem právního aktu - smlouvy. Předpokládané začátky projektů jsou na září - říjen 2010. O tom, že byl projekt vybrán, se dovíte včas před začátkem realizace. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
STERBOVA_V (Pátek 05.03.10 14:54:36) : Dobrý den, odpovědi naleznete u vašich dotazů. S pozdravem Zuzana Pincová Dobrý den, obracím se na Vás s několika dotazy: Může být OSVČ žadatelem v případě aktivit A, má-li, resp. získá-li potřebná živnostenská oprávnění do začátku realizace projektu. Nebude OSVČ, která nemá zkušenosti se službami péče o děti, ale zajistí kvalifikované členy realizačního týmu projektu, znevýhodněna vůči žadatelům, kteří jsou neziskovými organizacemi nebo obchodními společnostmi? OSVČ je oprávněným žadatelem a není znevýhodněna vůči ostatním žadatelům. Jak to bude v tomto případě s veřejnou podporou? Služby péče o děti budou nabízeny cílové skupině rodičů s dětmi bez rozdílu, tj. bude se jednat o rodiče, kteří budou zaměstnáni u nejrůznějších zaměstnavatelů. Kapacita zařízení bude 11 dětí. Vzhledem k předchozímu dotazu se domnívám, že se o veřejnou podporu jednat nebude. V tomto případě se nebude jednat o veřejnou podporu. Může být členem realizačního týmu (nikoli cílovou skupinou) důchodce? Jedná se o vysoce zkušeného pracovníka, který do projektu přinese cenné zkušenosti z praxe. Tento člověk může být členem realizačního týmu. Projekt bude realizován v rodinném domě se zahradou, který splňuje prostorové a hygienické požadavky, bude však potřeba provést několik menších úprav - jsou následující činnosti způsobilými výdaji? Bylo by vhodné najít si pro realizaci projektu vhodnější prostory. Takto to nevypadá, že by tento rodinný dům splňoval požadavky na realizaci. Mějte na paměti, že všechny výdaje projektu musí být efektivní a nezbytné pro projekt a současně jsou stanovené limity pro křížové financování v této výzvě. - oplocení zahrady (v současné době je zde jen živý plot) - vybudování bezbariérového přístupu pro kočárky - šikmá plošina (nyní je zde jen schodiště) - rekonstrukce podlahy (nyní jsou zde dřevěné parkety, které nejsou jednoduše udržovatelné, jednalo by se o výměnu za např. laminátovou podlahu nebo lino) - výměna starých oken za plastová Předem děkuji za odpověď, V. Štěrbová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
PALKOVA_J (Pátek 05.03.10 12:08:55) : Dobrý den, veřejná podpora je předokládaná hlavě u podnikových školek, kde jsou jejich uživateli zaměstnanci jednoho konkrétního podniku, čímž je tento podnik zvýhodněný na trhu. Dále veřejná podpora přichází v úvahu u firem, které sice provozují školky pro více subjektů, ale ve velkém množství a na komerčním základě. Tudíž hlídání dětí jako doprovodnou aktivitu k okruhu činností B bych neviděla jako veřejnou podporu, tedy pokud by služba nebyla poskytována zaměstnancům jednoho konkrétního podniku. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den,chtěla bych položit následující dotaz:Veřejná podpora v rámci této výzvy není předpokládána, kromě projektů zaměřených na poskytování služeb péče o děti. Chtěli bychom v rámci podporované aktivity B) Trh práce - vývoj dalších progr. a opatření směřující ke slaďování pracovního a rodinného života v zaměstnavatelské sféře umožnit matkám na mateřské dovolené, aby mohly pravidelně docházet do zaměstnání (např. 3h. týdně). Po dobu jejich nepřítomnosti by měly zajištěné hlídání dětí. Je to veřejná podpora? Je veřejná podpora možná v aktivitě B)? Nebo je VP možná jen u aktivity A) v případě školek? Děkuji za odpověď. J. Palková Autor: PURSCHOVA
|
KREJCI (Čtvrtek 04.03.10 18:39:29) : Dobrý den, pronájem prostor je způsobilým výdajem nez ohledu na to, jestli od nájemce nebo vlastníka. Stavební úpravy nad 40 000 Kč lze hradit z křížového financování, do 40 000 Kč z kapitoly stavební úpravy. Ve výzbě není stanoveno, jak dlouho musí žadatel existovat, tudíž mohou žádat i nově založené subjekty. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu. V případě, že hodláme školku provozovat v prostorách podnajatých od nájemce (tj. ne přímo od vlastníka), je nájemné těchto prostor způsobilým nákladem? A lze rekonstrukci těchto prostor financovat z křížového financování? Tj. platí v případě podnájmu stejné podmínky jako v případě nájmu prostor? Děkuji. Krejčí Autor: PURSCHOVA
|
DVORAKOVA_M (Pátek 05.03.10 11:12:47) : Dobrý den, pokud by expertka byla zaměstnankyní organizace, která je v projektu oficiálním partnerem, můžete uvést jako subjekt tuto organizaci. Pokud expertka není členkou partnerské organizace, subjektem bude žadatel. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, dříve zde bylo diskutováno zapojení zahraniční expertky v realizačním týmu. Z projektu jí bude hrazena pouze letenka a per diems v kapitole 02.02 Cestovní náhrady pro zahraniční experty. Nebude jí vyplácena žádná mzda a v realizačním týmu bude tedy mít v záložkách mzdy u této pozice nulu. Můj dotaz je, zda je správné, aby u záložky název subjektu bylo "kliknuto" na jméno žadatele jako subjektu. Prázdné to zůstat nemůže a nic jiného se nenabízí. Nebudeme s ní uzavírat žádnou pracovní smlouvu, dohodu aj. S touto expertkou vzájemně spolupracujeme dlouhodobě a nemá tedy problém se do projektu zapojit bez nároku na finanční odměnu. Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
KOZUSZNIK_M (Čtvrtek 04.03.10 22:26:30) : Dobrý den, označení Vám vepíši do textu. Ale chci Vás upozornit, že kapitola 03 může tvořit maximálně 20% celého rozpočtu projektu. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o pomoc při zařazení položek do jednotlivých kapitol rozpočtu (některými položkami si nejsme jisti). skříně a police, stolky a židle pro děti, krmící židle, psací stůl a kancelářská židle, lehátka a postýlky - 07 nočníky - 03 kancelářské potřeby, výtvarné potřeby - nepřímé náklady přikrývky, polštáře, hračky, kočárky, vybavení kuchyňky, sportovní potřeby, televize, rádio, DVD přehrávač, datový projektor, notebook, kopírka - 03 podlahové krytiny - 05 nákup barev na malování a natírání - 05 hygienické potřeby, vybavení lékárničky - nepřímé náklady pracovní oděv zaměstnance - nepřímé náklady zřízení internetu, úklid - nepřímé náklady malování, natírání - 05 Děkuji a přeji příjemný den. Mariola Kožusznik Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
DYCKA_M (Čtvrtek 04.03.10 12:41:44) : Dobrý den, v rámci přímé podpory lze proplácet jízdné, stravné a cestovné v závislosti na aktivitách projektu. Bližší informace najdete v Metodice způsobilých výdajů. Mzdové příspěvky v rámci této výzvy nejsou propláceny, protože ve výzvě není povolená veřejná podpora, vyjma režimu de minimis na firemní školky. Příspěvek na hlídání můžete proplatit proti pokladnímu dokladu a podpisu čestného prohlášení, že klient/ka použil/a poskytnutý příspěvek na hlídání dětí po dobu účasti na aktivitách projektu. Vzhledem k tomu, že hlídání si za poskytnutý příspěvek může každý zajistit individuálně, nejsou stanoveny žádné podmínky, kdo má děti hlídat. S pozdravem, Adéla Purschová Zdravím Vás, rád bych dotázal: 1) maminky na mateřské dovolené budou docházet do svého původního zaměstnání (do firem) cca. na 4 h/týdně - jakou mohou čerpat přímou podporu (odměna za práci, cestovné, příspěvek na hlídání ...) 2) předpokládám, že pouze příspěvek na hlídání bude uznatelným nákadem: kdo může hlídat děti a jak se bude prokazovat náklad příspěvku na hlídání? Děkuji. Martin Dýčka Autor: PURSCHOVA
|
SULOVA (Čtvrtek 04.03.10 13:00:45) : Dobrý den, živnost je možné zřídit až při zahájení projektu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda živnostenský list v oblasti „mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti“ dle zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání musíme mít zřízen již při podání žádosti, nebo stačí mít jej až k datu zahájení projektu. Děkuji za odpověď Šulová Autor: PURSCHOVA
|
TURKOVAM (Čtvrtek 04.03.10 11:31:00) : Dobrý den, na úvod bych ráda upozornila, že hlavní pracovní náplň partnera by neměla spočívat ve vykonávání činnosti pro příjemce, která je běžně dostupná na trhu, v takovém případě by se jednalo o skrytý dodavatelský vztah. Jinak obecně zaměstnance partnera může v rámci projektu zaměstnávat příjemce, který s nimi uzavře pracovní smlouvu, tudíž pak partner bude bez finančního příspěvku (nebude sám proplácet členy realizačního týmu). Druhá varianta je, že zaměstnavatelem některých členů realizačního týmu zůstává v rámci projektu partner, smlouvu s nimi uzavře on a pak se jedná o partnera s finančním příspěvkem. V případě finanční účasti příjemce partnerovi poskytuje zálohy, které mu partner zúčtovává a předává mu kopie účetních dokladů. Adéla Purschová Dobrý den, ještě bych se ráda zeptala na otázku partnerství. Do projektu chceme zapojit Mateřské centrum, jako partnera na hlídání dětí, to by byla jeho hlavní činnost. Samozřejmě za tuto činnost by MC požadovalo úhradu. Předpokládám tedy, že by MC muselo být partnerem s finančním příspěvkem. Pokud by ale v realizačním týmu projektu byly 2 osoby na Dohodu o provedení práce, které jsou zaměstnanci MC a v projektu budou v MC hlídat děti, nemuselo by být MC partnerem s fin. příspěvkem? Jak se mezi realizátorem projektu a partnerem v případě, že je to partner s fin. příspěvkem převádějí prostředky? Fakturou to určitě nepůjde, to by byl pak dodavatelsko-odběratelský vztah. Děkuji Turková Autor: PURSCHOVA
|
SIKOROVA_M (Čtvrtek 04.03.10 07:19:58) : Dobrý den, vše se musí dít v podle zákona, zda tedy podle volné žinosti poskytování služeb pro rodinu a domácnost. Pokud to tedy umožňuje, nevidím důvod proč ne. Na druhou stranu Vás musím upozornit, že pokud budete hlídat děti jednomu konkrétním zaměstnavatelům, bude se jednat o veřejnou podporu. Také si nejsme jisti počtem dětí, které je možné hlídat v soukromém bytě v poměru k minimálním výdajům projektu (min. 1milion Kč). S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, pokud si zřídím v rámci plánovaného projektu hlídání dětí pro zaměstnance na volnou živnost "poskytování služeb pro rodinu a domácnost", může toto hlídání být realizováno i v soukromém bytě? Děkuji za odpověď. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
TURKOVAM (Středa 03.03.10 21:04:09) : Dobrý den, hlavní myšlenka projektu nemůže být zaměřena na aktivity, které jsou ve výzvě zakázány. Pro Vaší bezpečnost, co do kvality projektového záměru, proto nedoporučuji měkké dovednosti vůbec a specifickou angličtinu pouze okrajově. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý večer, chtěla bych se zeptat na možnost zařazení těchto aktivit do projektu: komunikační dovednosti, manažerské dovednosti a jazyky s odborným zaměřením např. na cestovní ruch. Vím, že jsou ve výzvě vyjmenovány jako neuznatelné měkké dovednosti a cizí jazyky v případě, že jsou hlavní náplní projektu. Náš projekt ale nemá tyto aktivity jako hlavní činnost, jsou mezi jinými aktivitami resp. doplňkové. Děkuji Turková Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
VICAROVA_J (Středa 03.03.10 22:34:01) : Dobrý den, pokud máte audit povinný (tedy Váš rozpočet bude vyšší než 3 miliony) je možné ho zahrnout do přímých nákladů. Vyčíslení položek spadajících do nepřímých nákladů naleznete v příručce D5 Metodika způsobilých výdajů, např. publicita a výdaje na místní kancelář. Tzn. že prostředky na místní kancelář dostanete v nepřímých nákladech, ale v rozpočtu se konkrétní položky neobjeví. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, podle výše celkových nákladů v rozpočtu se určí procentní podíl na nepřímé náklady, např. 16%. Počítá se do těchto 16% i publicita a povinný audit? Chápu dobře, že místní kancelář je uznatelný, ale nepřímý náklad a tedy bude započítán v oněch 16%, ale musím náklady spočitát a musí se vyskytnout v celkových nákadech projektu? Co znamená slovo, že se místní kancelář nemůže ROZPOČTOVAT? DĚKUJI ZA ODPOVĚĎ Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
TOSOVSKA_D (Středa 03.03.10 13:04:12) : Vzhledem k tomu, že jste nejblíže cílovým skupinám, předpokládáme, že jste schopni odhadnout jaký typ kurzů bude nejčastěji potřeba atd. Ve Vašem případě bych si udělala analýzu trhu - v jakých cenových relacích se kurzy pohybují a podle toho bych nastavila třeba tři různé položky s různou cenovou hladinou. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, děkuji za odpověď. Ještě mám upřesňující otázku k auditu. Když provedeme např. 50 účastníkům osobnostní audit, jehož výsledky pochopitelně předem neznáme, jak můžeme specifikovat do rozpočtu následně doporučované rekvalifikační kurzy? Ceny kurzů jsou dost variabilní... Děkuji, D. Tosovska Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
DYCKA_M (Úterý 02.03.10 13:24:42) : Dobrý den, vzhledem k tomu, že výzva není primárně zaměřená na rekvalifikační kurzy, akreditace není povinná a nestanovili jsme ani jiná omezení. Pouze jak je uvedeno ve výzvě, nebudou podporovány projekty, jejichž hlavní náplní je výuka cizích jazyků, počítačů a měkkých dovedností. Rekvalifikační kurzy v okruhu činností B by ovšem měly být součástí komplexněji pojatého projektu na odbourávání diskriminace na trhu práce na základě pohlaví. S pozdravem, Adéla Purschová Děkuji za odpověď. Ještě bych se ráda dotázala, co je myšleno pojmem rekvalifikace v této Výzvě: - jaké je zaměření a obsah rekvalifikačního kurzu - délka rekvalifikačního kurzu - akreditace rekvalifikačního kurzu - jsou nějaké omezení rekvalfikačních kurzů. Děkuji. S pozdravem Ing. Jitka Palková ředitelka HK okresu Přerov Autor: PURSCHOVA
|
DYCKA_M (Úterý 02.03.10 12:33:32) : Podle vyjádření Evropské komise schémata podpory vzdělávání určené jednotlivcům (nikoli podnikům) – ať už je tato skupina definována jako zájemci o zaměstnání nebo jako rodiče na rodičovské dovolené nebo jiná podobná skupina - nejsou považována za veřejnou podporu. V tomto případě by nemělo vadit, když cílová skupina bude mít i v době realizace projektu statut zaměstnanců. Ženy začínající podnikání jsou ve výzvě definované jako ženy, které ještě podnikání nezahájily, nicméně mohou být zaměstnané. Profesním vzdělávání zaměstnanců se myslí zejména vzdělávání ve prospěch konkrétních podniků. S pozdravem, Adéla Purschová Dovoluji si se Vás dotázat - podporovaná aktivita B): 1) cílová skupina (str.4 Výzvy): - ženy se základním vzděláním nebo nízkou úrovní kvalifikace - musí být nezaměstnané nebo mohou pracovat? - ženy v předdůchodovém věku - musí být nezaměstnané nebo mohou pracovat? - ženy začínající podnikání - musí být nezaměstnané nebo mohou pracovat? - rodiče s dětmi - musí být nezaměstnaní nebo mohou pracovat? 2) co se míní (str. 5 Výzvy), bod 3.2: - profesním vzdělávání zaměstanců, když zaměstanci/kyně jsou v cílové skupině? Děkuji. S pozdravem Ing. Jitka Palková ředitelka HK okresu Přerov Autor: PURSCHOVA
|
Podrobnější informace najdete v Metodice způsobilých výdajů OP LZZ v kapitole 2.2.3 Cestovní náhrady pro zahraniční experty. Ohledně zařazení nákladů na nájem máte pravdu, pronájem prostor pro práci s cílovou skupinou spadá do nákladů na konference a kurzy, v našem informačním systému se nám čísla zobrazují trochu jinak, v Benefitu je to 04. 04. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, omlouvám se předem za pochybnost k odpovědi panu Lupinkovi z pondělí 1.3. Máme v tom teď trochu nejistotu, co je správně. ad 4) Nájem prostoru pro aktivity projektu patří do kapitoly 3 nebo 4 ? A do jaké podkapitoly ? 04.03 Dle příručky jsme se domnívali, že nájem prostor pro kurzy bude v položce 04.04 tj. Náklady na konference a kurzy. Do položky 04.03 jsme chtěli zahrnout pouze audit, protože to jsme pokládali za Náklady vyplývající ze smlouvy Dotaz na pozici experta pro rovné příležitosti - můžeme do realizačního týmu zahrnout zahraniční expertku, se kterou dlouhodobě spolupracujeme i na jiných projektech? Jak to bude se mzdou? Dohodli jsme se s ní, že pokud by jednalo o sazby obvyklé v ČR bude to dělat bez nároku na mzdu a bude chtít uhradit pouze cestovní náklady do ČR. Jednalo by se o 2 cesty během projektu, které byhcom účtovali formou per diem a proplacení letenky. Pokud bychom totiž použili sazby obvyklé v Německu, projekt by se stal velmi nákladným. Děkuji nejen za odpověď, ale také za nezměrnou trpělivost, rychlost odpovědí ... Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, omlouvám se předem za pochybnost k odpovědi panu Lupinkovi z pondělí 1.3. Máme v tom teď trochu nejistotu, co je správně. ad 4) Nájem prostoru pro aktivity projektu patří do kapitoly 3 nebo 4 ? A do jaké podkapitoly ? 04.03 Dle příručky jsme se domnívali, že nájem prostor pro kurzy bude v položce 04.04 tj. Náklady na konference a kurzy. Do položky 04.03 jsme chtěli zahrnout pouze audit, protože to jsme pokládali za Náklady vyplývající ze smlouvy Dotaz na pozici experta pro rovné příležitosti - můžeme do realizačního týmu zahrnout zahraniční expertku, se kterou dlouhodobě spolupracujeme i na jiných projektech? Jak to bude se mzdou? Dohodli jsme se s ní, že pokud by jednalo o sazby obvyklé v ČR bude to dělat bez nároku na mzdu a bude chtít uhradit pouze cestovní náklady do ČR. Jednalo by se o 2 cesty během projektu, které byhcom účtovali formou per diem a proplacení letenky. Pokud bychom totiž použili sazby obvyklé v Německu, projekt by se stal velmi nákladným. Děkuji nejen za odpověď, ale také za nezměrnou trpělivost, rychlost odpovědí ... Autor: DVORAKOVA_M
|
RYDVALOVA_R (Úterý 02.03.10 09:16:51) : Dobrý den, ano, bude se jednat o částečnou veřejnou podporu, kterou by bylo nutné vyčíslit v poměru na děti zaměstnanců a ostatní. S pozdravem, Kateřina Zápotocká DObrý den, chtěla bych se zeptat, v případě, že žadatal zřídí zařízení na hlídání dětí, které bue určeno jak pro jeho zaměstnance, tak (a to z větší části) pro veřejnost. Spadá do podpory de minimis? Děkuji Rydavlová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, rozdělení na přímé a napřímé náklady v případě školek bylo ještě potřeba metodicky upřesnit, protože s financováním projektů tohoto typu z Evropského sociálního fondu zatím není mnoho zkušeností. Tímto se tedy omlouváme za nejednozančné odpovědi a posíláme upřesnění: Nájem prostor – přímý náklad (nákup služeb) Stravování – přímý náklad (nákup služeb). Stravování je v rámci přímých nákladů zatím možné zajistit jen formou nákupu služeb. Úklid a údržba jsou vždy nepřímým nákladem. Tuzemská doprava je také nepřímým nákladem s výjimkou cestovného v rámci přímé podpory, kdy účastníkům a účastnicím kurzů lze prolacit cestovné z místa bydliště na kurz. S pozdravem, A. Purschová, K. Zápotocká Dobrý den, obracím se na vás s následujícím dotazem. Ve fóru byla položena otázka, jestli úklid ve školce je přímý nebo nepřímý náklad projektu. Ze strany Ministerstva byly 2 odpovědi, 1x že se jedná o nepřímý náklad a 1x že o přímý náklad - viz texty níže. Můžete to prosím upřesnit? Děkuji Inge Rosenkranzová Pondělí 08.02.10 12:18:32 Nové Zápotocká Pokud je v rámci projektu zřízena školka v pronajatých prostorách a tedy veškerý provoz je čistě v rámci projektu, je klíčovou aktivitou, pak by náklady, domnívám se, měly být v přímých nákladech. Např. pronájem prostor, stravování dětí, úklid a údržba školky apod. jsou jádrem projektu, vše souvisí pouze a jasně s činnostmi v rámci projektu, nejsou běžnými činnostmi žadatele. Rozumím tomu správně? Ano, kromě stravování dětí ve školce. Tento náklad není možné uplatnit. Čtvrtek 11.02.10 09:22:39 Nové Purschová Úklid a tuzemskou dopravu lze hradit z nepřímých nákladů. Ohledně stravování ještě napíšeme na ESF forum informaci, kam by bylo možné ho v rozpočtu zahrnout v rámci přímých nákladů. Obecně má být také hrazené nepřímých nákladů, nicméně je jasné, že u mateřských škol tvoří výdaje na stravování poměrně velké procento, tudíž by jejich hrazení z nepřímých nákladů bylo obtížné. Odpověď upřesníme. Autor: PURSCHOVA
|
LUPINEK_P (Pondělí 01.03.10 22:30:25) : Dobrý den, Dobrý den, 1)na fóru jsme se dočetli, že účetní projektu se má zařadit do nepřímých nákladů.Jedná se nákup služeb ?A do jaké podkapitoly ? Nepřímé náklady jsou samostatnou "kapitolou" rozpočtu. Prostudujte příručku D5 Metodika způsobilých výdajů. 2)V příručce D6 jsou uvedeny náklady na nákup vody, paliv a energie v kapitole 04 místní kancelář(podkap.04.05) ale v žádosti Benefit 7 ji mám zařadit Kam ?Tato kapitola v žádosti vůbec nefiguruje. Tyto položky jsou hrazeny právě z nepřímých nákladů. Pro tuto výzvu již není možné financování na místní kancelář rozpočtovat. 3)úklid prostoru pro aktivity projektu patří do nákupu služeb ? Prosím o upřesnění kapitoly i podkapitoly. Nepřímé náklady. 4) Nájem prostoru pro aktivity projektu patří do kapitoly 3 nebo 4 ? A do jaké podkapitoly ? 04.03 Děkuji za odpověď Lupínek P. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SYKOROVA_M (Pondělí 01.03.10 21:20:36) : Dobrý den, ano, je to možné. Zatím není jasné, jakým způsobem by jste chtěli tyto hoviry "dokazovat, jak píšete. Proto předpokládám, že to možné není. A všechny uskutečněné hovory musíte hradit nepřímých nákladů. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda je možné zapojit do projektu jako expertku na rovné příležitosti pracovnici, která vystudovala Obor Kulturní a sociální antropologie (obor zahrnuje i genderovou problematiku), obhájila diplomovou práci na genderové téma a v minulém i tomto programovacím období zodpovídala za uplatňování horizontálního tématu rovné příležitosti v projektech sociálních služeb NNO (pracovní rehabilitace, chráněné dílny pro postižené, chráněné bydlení...) Připravujeme projekt, který se týká změny stereotypů myšlení zaměstnavatelů. Chci se dále zeptat, zda je možné do přímých nákladů zahrnout náklady na telefon v případě, že se bude jednat o prokazatelné spojení s cílovou skupinou - direct calling jako součást komplexních aktivit zaměřených směrem k zaměstnanvatelům. Stejně tak bych zahrnula do přímých nákladů audiovizuální nosiče, pokud budou distribuovány přímo cílové skupině. Díky Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
LAMACOVA_J (Pondělí 01.03.10 19:55:44) : Dobrý den, záleží na tom, o jak velku částku by jste budovu chtěli "zhodnotit". Všechny konrétní informace k tomuto naleznete v příručce D5 v kapitole 4. Dobrý den, můžete mi prosím vysvětlit podmínky křížového financování v této výzvě. Jak je to s náležitostmi zhodnocení budov, když jsme v pronájmu? Jedná se o zřízení mateřské školy. Děkuji. Lamačová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
BILKOVA_L (Pondělí 01.03.10 17:56:17) : Dobrý den, v těchto případech dosud postupujeme tak, že dané osoby mohou být zapojeny, ale nevykazují se v rámci monitorovacích indikátorů. Buď se jedná o dodávku skužeb nebo o zapojení do realizačního týmu (podle toho si nárokujete finanční prostředky v rámci rozpočtu). Experta je možné zapojit pouze jako člena realizačního týmu nebo v rámci partnerslké organizace. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, předmětem našeho projektu je zřízení a provoz školičky pro děti aktivních maminek, které se snaží skloubit péči o dítě se svým profesním uplatněním. Cílovou skupinou jsou rodiče s dětmi předškolního věku (cca od 6 měsíců do 6 let). Jak se pohlíží na osoby, které náleží do cílové skupiny projektu a jsou zároveň členy realizačního týmu? Plánujeme zapojit některé maminky s příslušným vzděláním a zkušenostmi jako odborný personál školičky (pedagog, zdravotnický personál), pro něž by byla práce ve školičce zároveň profesním uplatněním a jejich děti by navštěvovaly školičku. Dále mám dotaz týkající se zapojení experta. Jaké formy spolupráce jsou přípustné? V Metodice hodnocení specifických kritérií je uvedeno zapojení experta buď jako klíčové osoby realizačního týmu nebo jako partnerské organizace. Je možno řešit zapojení experta i formou dodávky služeb? Dodavatel služeb pak nemůže být součástí realizačního týmu? Děkuji za odpověď. Lenka Bílková Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
POLCAROVA_L (Pondělí 01.03.10 16:12:52) : Dobrý den, samozřejmě, že i když budete kurzy realizovat dodavatelsky, musí jejich cena odpovídat cenám v místě a čase obvyklých uvedených v tabulce. Budete je uvádět v rozpočtu v žádosti o dotaci a podle jejich výše budete hodnoceni. Tyto náklady spadají do podkapitoly 4.3. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Ještě jednou dobrý den. Děkuji za předchozí odpovědi. K záměru B. Pokud budeme zajišťovat kurzy pomocí subdodávky tj. na základě výběr. řízení zajistíme firmu, která nám smluvně zajistí kompletní nabídku kurzů a poradenství (lektory, cestovné lektorů, příprava lektorů na výuku), je nutné aby se dodavatel řídil cenami v tabulce "Obvyklé mzdy/platy pro období 2009/2010"? Výše uvedené služby se řadí do kódu 04.03 nebo 04.04? Děkuji za odpověď. L. Polcarová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
IVONA_VALNOHOVA (Pátek 26.02.10 14:55:53) : Dobrý den, pokud budete hlídat děti zaměstnanců konkrétního zaměstnavatele, bude se jednat o veřejnou podporu dané firmy nebo organizace. A musíte je o tom informovat, že v rámci Vašeho projektu čerpají veřejnou podporu, aby při případném podání vlastního projektu, mohli zohlednit tuto skutečnost. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, mám dotaz na veřejnou podporu. Chceme spolupracovat se zaměstnavateli v rámci záměru B. Jako součást této spolupráce bychom chtěli zavést nové opatření - hlídání malých dětí zaměstnanců těchto firem v jejich domácnostech po dobu nemoci nebo rekonvalescence dětí. Hlídání by zajišťovaly naše pracovnice placené z projektu. Jedná se v tomto případě o veřejnou podporu? Děkuji za odpověď, I. Valnohová. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, spadají do kapitoly č. 1 Lidské zdroje. S pozdravem, Kateřina Zápotocká KOZUSZNIK_M (Neděle 28.02.10 22:26:18) : Dobrý den, ráda bych se zeptala, do které položky v rozpočtu jsou zařazeny mzdy realizačního týmu. Děkuji. Mariola Kožusznik Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, jedná se o dokument, na kterém je Vaší organizaci přiděleno IČO. V aplikaci Benefit 7 přiložte tyto dokumenty naskenované. S pozdravem, Kateřina Zápotocká BOTKOVA_IVETA (Neděle 28.02.10 19:28:10) : Ráda bych se ještě zeptala na povinné přílohy k žádosti. U NNO je zapotřebí doložit stanovy občanského sdružení a dále doklad o registraci. Je myšleno Dokladem o registraci Výpis z registru ekonomických subjektů co vydává ČSÚ? Kromě stanov,na kterých je uvedeno přidělené IČ a výpis z registru z ČSÚ nemáme jiné dokumenty k dispozici. V případě připojení příloh k Žádosti zpracované v Benefit7 je možno tyto přílohy naskenovat a připojit např. ve formátu .pdf nebo vyžadujete zvláštní formát? Děkuji za odpovědi. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, ano může, a pak není důvod, aby to nebyla jen jedna pozice, kde bude jasně vymezeno, že vykonává činnosti spojené i s další pozicí. S pozdravem, Kateřina Zápotocká BOTKOVA_IVETA (Pátek 26.02.10 21:45:01) : Dobrý večer, měla bych dotaz ohledně pracovních pozic. Může mít jedna osoba částečný úvazek na funkci vedoucí projektu a zároveň částečný úvazek na funkci manažer projektu?Lze tedy, aby jedna osoba vykonávala v rámci projektu více funkcí? Děkuji. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, počítá se jeden rodič. Tedy jako by jedna podpořená domácnost, přestože dítě má samozřejmě rodiče dva. S pozdravem, Kateřina Zápotocká ROSENKRANZOVA_I (Pátek 26.02.10 17:36:27) : Dobrý den, ráda bych se informovala na indikátor týkající se rodičů v rámci hlídání dětí. Ve fóru bylo zodpovězeno, že rodič se počítá pouze 1x, to znamená nepočítá se jeho opakovaná návštěva s dítětem. Znamená to, že se rodiče počítají oba jako 1 osoba nebo každý rodič zvláštˇikdyž se jedná o totéž dítě? Děkuji za odpověď Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
|