Dobrý den, při zachování předepsané struktury rozpočtu a činnosti "speciální příprava výrobního postupu interním lektorem (teoretické i praktické zkoušení s cílem dosáhnout požadovaných, předem stanovených parametrů výrobku", budou specifické vzdělávací aktivity (min. 80% podílu bude tvořit specifické vzdělávání), je možno takto zpracovat žádost o dotaci. Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, je možné podpořit aktivitu, ve které by cca 90 % rozpočtu činila speciální příprava výrobního postupu interním lektorem (teoretické i praktické zkoušení s cílem dosáhnout požadovaných, předem stanovených parametrů výrobku, vytvoření podkladů pro školení) a zbylých 10 % rozpočtu aktivity by činilo samotné zaškolení výrobních dělníků pro výrobu dle tohoto postupu? Tato aktivita by v projektu nebyla jediná. V souhrnu za všechny plánované aktivity by rozpočet na přípravu kurzů nepřevyšoval rozpočet na jejich realizaci. Děkuji Autor: PALANOVA
|
Dobrý den, žádná specifická kriteria pro věcné hodnocení nejsou externím hodnotitelům zadána. Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, v otázce specifických kritérií jsme se nepochopili - mám na mysli specifická kritéria coby součást věcného hodnocení (ve výzvě v Tab. 3.8 coby součást přehledu bodovaných oblastí). Mám tomu rozumět tak, že pro výzvu č. 60 nejsou žádná specifická kritéria stanovena? Autor: TROJAN_J
|
Dobrý den, vážená paní (slečno) Šimberová, vzhledem k tomu, že se jedná o problematiky, které vyžadují interakci žadatele a poskytovatele, doporučuji domluvit si osobní konzultaci na MPO. Toto Forum není pro řešení (zřejmě několik složitých projektových záměrů) vhodnou platformou. Jsem přesvědčen, že forma konzultace bude pro řešení Vašich dotazů vhodnější. Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda do projektu (architektonické a projekční kanceláře) můžeme zahrnout následující školení a zda pod specifické či obecné vzdělávání: - školení ke standardům software AutoCAD, Revit, Office a další - nejedná se o školení k užívání SW, ale školení k vlastním standardům vytvořeným našimi pracovníky, které stanovují jednotnou úpravu a kvalitu zpracovávané projektové dokumentace - získané znalosti jsou tak použitelné pouze v naší společnosti a mají přímý dopad do práce zaměstnanců i konkurenceschopnosti firmy, - školení k informačnímu systému společnosti - IS byl vytvořen pracovníky společnosti (zároveň budou školiteli) jako zdroj nezbytných informací ve všech důležitých oblastech souvisejících s vnitřním chodem společnosti a školení bude zaměřeno na zefektivnění práce s IS, vyhledávání a využívání informací. I zde obsah školení přímo souvisí s vykonávanou prací a získané znalosti jsou použitelné pouze v prostředí našeho IS. - školení v postupech a procesech společnosti - školení bude zaměřeno na získání znalostí v postupech a procesech, které jsou vytvořeny přímo pro společnost a jsou nezbytnou součástí pro každého pracovníka společnosti, bude zajištěno interními školiteli. Znalosti jsou opět použitelné pouze u nás a přispívají k zefektivnění práce všech zaměstnanců. - workshopy pro architekty a projektanty zaměřené na specifika a nestandardní požadavky jednotlivých zakázek. Budou obsahovat znalosti a zkušenosti pracovníků, kteří se na těchto zakázkách podíleli, budou projednány chybné a úspěšné postupy (následně upraveny firemní standardy) - školení ke standardům obchodní dokumentace - školení bude zaměřeno na typové obchodní dokumenty a procesy vyplývající ze zakázky. Školení se budou účastnit pracovníci obchodu, přípravy a vedoucí projektu, kteří pracují se zakázkami po obchodní stránce. Opět se jedná o standardy vytvořené společností pro efektivní a bezproblémové řešení zakázek. - školení k prototypům projektové dokumentace - školení bude zaměřeno na prototypy projektové dokumentace, které jsou vytvořeny přímo pro naši společnost (např. prototypové tabulky na výpis výrobků), školení bude zajištěno interními školiteli. Opět se jedná o vlastní, vytvořené pracovní nástroje pro sjednocení a zefektivnění práce zaměstnanců, ale v jiných firmách nepoužitelné. A ještě dotaz k cílové skupině: mohou být do školení zahrnuti všichni zaměstnanci žadatele, tj. odborní pracovníci (architekti, projektantni), oddělení obchodu a přípravy, personální oddělení, administrativní pracovníci apod.? Společnost většinu činností má v podporovaných CZ NACE a tedy vzdělávání všech pracovníků má dopad do podporovaných CZ NACE. Je to tak správně? Děkuji za odpovědi a přeji pěkný den! Autor: SIMBEROVA_Z
|
od 1. otázka) Řízení a ukončení projektu počítejte do rozpočtu "specifického vzdělávání" - pro výpočet poměru specifické/obecní vzdělávání a doporučuji uvést tuto aktivitu do projektu, ad2. otázka) Je mi líto, ale k hodnocení hodnotitelů se nemohu vyjadřovat. Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, ad otázka 1) ano tento způsob je možný, pokud se budě školitel školit v jiných oblastech než sám školí - to by strácelo smysl, není to potřeba zvášť zdůvodnovat, pouze tím, že lektor získává jiné odborné znalosti než ty, které předává jako lektor dál, ad otázka 2) nepoviné MU se vztahují k oběma (počtu podpořených organizací i k počtu inovovaných produktů) ad otázka 3) po každé úpravě rozpočtu proveďte tlačítkem "kontrola" kontrolu rozpočtu a problém by měl být odstraněn, Autor: KOHOUT_M
|
Zdravím ještě jednou s další várkou otázek 1) V materiálu "Pokyny pro žadatele - 2.výzva GG EDUCA je doporučeno uvést do klíčových aktivit také Řízení projektu a Ukončení projektu. Je třeba tyto aktivity označovat jako obecné či specifické? Pokud ano, jaké mají být? Pokud ne, je třeba s nimi počítat při výpočtu podílu specifických a obecných aktivit? Je skutečně vhodné tyto činnosti, které jsou s řešením všech projektových aktivit automaticky spjaty, uvádět jako samostatné aktivity? 2) V první výzvě jsme podávali projekt, kde bylo jednou z aktivit obecné vzdělávání (externí jazykové kurzy). Celý projekt splňoval podmínku, že náklady na obecné aktivity jsou do 20 % celkových nákladů projektu, Hodnotitel označil zařazení položky za úhradu kurzů do rozpočtu (položka 04.04.01) za "diskutabilní", avšak nezdůvodnil proč. Protože se nemůžu zeptat jeho, ptám se Vás, co dle Vašeho názoru mohlo hodnotitele k uvedené formulaci vést. Autor: BENESOVSKY
|
Dobrý den, mám několik dotazů: 1) Jsme malý podnik a rádi bychom připravili a realizovali cca 10 školení. Je možné, aby jeden a ten samý pracovník byl členem řešitelského týmu (interním lektorem některých kurzů) a zároveň studentem (jiných kurzů)? Prosím o zdůvodnění odpovědi. 2) Patří údaj v závorce u nepovinných monitorovacích indikátorů v materiálu "Pokyny pro žadatele - 2.výzva GG EDUCA" na straně 6 pouze k počtu podpořených organizací, nebo i k počtu inovovaných produktů? 3) Je v pořádku, že se u projektu, kde je požadována čistě podpora v režimu de minimis údaj v záložce VP/podpora de-minimis, tabulka typů režimů podpory, mírně liší od částky podpory ze strukturálních fondů (např. záložka Zdroje financování)? Čím je tento rozdíl způsoben? Děkuji, Petr Benešovský, Brno Autor: BENESOVSKY
|
Dobrý den, bude nutné řádně zdůvodnit specifičnost vzdělávacích aktivit a jejich nepřenositelnost v projektové žádosti a přesvědčit tak nezávislého externího hodnotitele. Bez další inforrmací o záměrech vašeho projektu je velmi těžké dát jednoznačné stanovisko. Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, definice specifického vzdělávání i s odkazem na odstavec 1 čl. 38 Nařízení Komise (ES) č. 800/2008 je uvedena ve Výzvě. Jiná kriteria nebyla Řídícím orgánem OP LZZ ani Nařízením Komise ES stanovena. Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, měla bych dotaz k výzvě Educa ohledně specifičnosti plánovaných školení. Rádi bychom realizovali: 1. Školení IP technologií na pobočkových ústřednách Panasonic KX-TDA/KX-TDE/KX-NCP ve spojení s IP platformou IP Bussiness Trunk Telefonica O2 Czech Republic. školení je určeno výhradně naší firmě Micos, jelikož je výhradním dodavatelem Panasonic pobočkových systémů pro Telefonicu O2 Czech Republic. žádný jiný operátor tuto platformu neposkytuje a nikdo jiný Telefonice tyto systémy nedodává. Z tohoto důvodu a z důvodu specifických postupů, nastavení a údržby těchto systémů nelze poznatky a zkušenosti dosažené tímto školením uplatnit nikde jinde. 2. Školení oprav, nastavování, servisu a podpory telekomunikačních, datových a IP produktů Gigaset. Micos, spol. s r.o. je výhradním partnerem Gigaset Communications Austria GmbH v oblasti servisu, poradenství a přípravy uživatelských manuálů, leafletů a tiskových materiálů na všechny typy dovážených zařízení do ČR. Děláme výhradní podporu všem prodejním a distribučním kanálům, výhradní servis těchto produktů pro celou ČR... Provoz hot-line pro podporu těchto produktů pro celou ČR. Znalosti dosažené tímto školením nelze využít z důvodů uzavřené výhradní smlouvy nikde jinde. Chtěli bychom se zeptat, zda můžeme tato školení považovat za specifická a zařadit je tedy do našeho projektu. Předem moc děkuji za odpověď. Marie Kvašná Autor: KVASNA
|
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, co tvoří specifická kritéria pro tuto výzvu - nenašel jsem je nikde coby součást výzvy nebo jiného dokumentu. Děkuji. Autor: TROJAN_J
|
Dobrý den, v Příručce pro žadatele - D1 bod 5.4 naleznete tento text. "Náklady na auditora jsou součástí způsobilých výdajů uvedených v rozpočtu projektu a jsou zahrnuty do rozpočtové položky Náklady vyplývající přímo ze smlouvy. Cena za provedení auditu musí být cenou obvyklou v daném regionu a v daném čase. Potřebný a tudíž způsobilý k proplacení je pouze jeden audit, který je prováděn po skončení realizace projektu." Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, je AUDIT PROJEKTU u projektu nad 3 mil. Kč součástí nepřímých způsobilých nákladů nebo bude uveden ve způsobilých přímých výdajích - v položce 04.03 Náklady vyplývající přímo ze smlouvy? Děkuji za odpověď. Autor: KALINOVA_S
|
Dobrý den, ad1) jedná se o obecné vzdělávání, ad2) dle popisu se jedná o obecné vzdělávání, ad3) podstatné pro rozhodnutí se kam zařadit toto vzdělávání, je obsah školících aktivit a nepřenositelnost, případně obtížná přenositelnost vzdělávání. Pro využití porad. služeb v oblasti nastavení adaptačního prosesu nedoporučuji volit přímé náklady neboť je v rozporu s Výzvou a D5 - Metodikou způsobylých výdajů. Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, mám opět několik dotazů k typům vzdělávání, zda je možné je považovat za specifické a zahrnout do projektu (firma podniká v podporovaných CZ NACE): 1. Produktová školení pro administrativní pracovníky a obchodníky - aby věděli, jaké produkty, jak, s jakými specifiky firma vyrábí (převážně autokosmetika). 2. Adaptační školení pro nové zaměstnance a zaměstnance přecházející na jinou pozici - zejména pro rychlé zorientování v povinnostech, pracovních postupech, firemní kultuře apod. Je to určitě specifické, protože jde o postupy, procesy, které si vytvořila firma sama... 3. Lze využít poradenských služeb v rámci přímých výdajů projektu, např. ke způsobu nastavení adaptačního procesu? Děkuji za odpovědi. Autor: SIMBEROVA_Z
|
Dobrý den, na váš dotaz, tak jak je formulován, lze velmi těžko dát jednoznačnou odpověď. Píšete, že se by se jednalo o školení komerčně nedostupná a zde si dovolím lehce zapochybovat viz :http://www.oracle.com/global/cz/products/middleware/index.html a http://www.oracle.com/global/cz/products/middleware/index.html, a dále školení standardů archivnictví se jeví jako obecné vzdělávání. Dále se nezmiňujete o nepřenositelnosti nebo obtížné přenositelnosti vzdělávání a zde může být další problém. Samozřejmě by záleželo jak fundovaně byste specifičnost a nepřenositelnost vzdělávání zdůvodnili v žádosti a to, jak abyste o své pravdě přesvědčili zejména hodnotitele projektu. Autor: KOHOUT_M
|
Dobrý den, zastupuji softwarovou společnost, která by ráda vzdělávala své zaměstnance v následujících oblastech. Prosím o vyjádření, zda se jedná o vzdělávání specifické a zda je možné projekt takto podat do výzvy č. 60. A) školení Java Framework - nejprve budou proškoleni 2-3 zaměstnanci ve způsobech tvorby frameworků jazyku Java v souvislosti s vývojem vlastního frameworku pro aplikace žadatele - následně bude proškoleno 20 interních programátorů v užití vlastního frameworku jazyku Java B) školení Oracle Fusion Middleware - půjde o školení v oblastech propojení vlastních aplikací na produkty Oracle Fusion Middleware - nejprve budou proškoleni 2-3 specialisté, následně proškoleno interně min.5 dalších zaměstnanců C) školení metodiky vývoje aplikací - cílem je získat know-how v metodice vývoje aplikací - nejprve 2 zaměstnanci absolvují externí školení v metodice vývoje aplikací, následně bude proškoleno 30 vlastních zaměstnanců D) školení standardů archivnictví - cílem je proškolit tvůrce aplikací zaměřených na spisovou službu / el. archivnictví /práce s el. dokumenty v Národním standardu spisové služby - školení bude zaměřeno na specifické aspekty zákona vztahující se k vyvíjeným aplikacím (el. podpisy, časová razítka a jejich obnovování, formáty dat, zabezpečení datového úložiště atd.) Všechna externí školení budou prováděna v sídle žadatele a budou přizpůsobena specifickým potřebám podniku a vyvíjeným aplikacím (nepůjde o běžná, komerčně dostupná, školení). Děkuji za vyjádření. H. Kotková Autor: KOTKOVA_HANA
|
|