Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, zda příloha Zhodnocení dosavadního systému vzdělávání (u velkého podniku) musí být zároveň samostatnou klíčovou aktivitou projektové žádosti. Děkuji za odpověď. Autor: SIMECEK_M
|
Dobrý den, zasílala jsem tento dotaz již 3.8., ale bohužel jsem ještě nedostala odpověď. Je možno ve výzvě podpořit tvorbu podnikových výukových materiálů (např. odborný česko - německý slovník pro zaměstnance firmy zabývající se zahradní architekturou, která má dodavatele a zákazníky v SRN)? Patří tato aktivita pod podporovanou aktivitu tvorba podnikových vzdělávacích programů? Děkuji. Lenka Bílková Autor: BILKOVA_L
|
Dobrý den, odpověď na Vaši reakci je v řešení s poskytovatelem podpory, jakmile bude reakce vyjasněna, bude zavěšena na ESF fóru, děkuji za pochopení. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, v projektu může být jedna osoba realizačního týmu – projektový manažer. V popisu pozice činnosti má mít uvedeny činnosti, které bude v rámci projektu obstarávat (tedy i všechny činnosti spojené s chodem projektu), tedy i administrativní činnost, ale nesmí vykonávat činnosti z této oblasti, které spadají do nepřímých nákladů. Velikost měsíčního úvazku 1 mít také může. Při psaní žádosti prosím berte v úvahu, zda jedna osoba realizačního týmu bude schopna vzhledem k náplni projektového záměru schopna zajistit celý projekt. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, minulý týden 2.8. jsem se dotazovala, ale zatím mi nepřišla odpověď. Připomínám se tedy ještě jednou: Ke školení bude využívaný určitý monitorovací systém, každý měsíc se za něj platí užívací poplatek. Pro odborné vzdělávání zaměstnanců je třeba tento systém částečně využívat. Je možné zahrnout do nákladů poměrnou část z poplatku (např. dle počtu hodin školení, po které bude systém úšastníky školení využíván)? Příp. pod kterou rozpočtovou položku máme tento náklad zahrnout? pod 03.03 Odepisovaný nehmotný majetek nebo pod 03.04 odpisy vlastního majetku? Dále: K odbornému školení bude využíván firemní kamion. Je možné zahrnout do nákladů projektu také pronájem tohoto kamionu? Zase poměrnou částí nebo jako leasing? A pod kterou rozpočtovou položkutoto zahrnout? Děkuji předem za odpověď a jsem s pozdravem,Eva Komoňová Autor: KOMONOVA_E
|
Dobrý den, ano, tyto kurzy lze zařadit do projektu, ve výzvě 94 je omezeno základní vzdělávání v oblasti BOZP a PO. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, je možné využít e-learning ke školení. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, - ano, chápete to správně, tyto školení jsou brána jako odborná, jelikož slouží cílové skupině pro vykonávání určité profese.
- školení legislativy i energetické hospodářství lze také zařadit do projektu pro vhodnou cílovou skupinu (zaměstnance v dané oblasti), to chápete správně. Za akceptovatelný nebude považován projekt zahrnující např. kurzy s tématem a názvem „environmentální školení pro manažery“ nebo synonymické „ekologická výchova pro manažery“. Pro kontrolu přijatelnosti bude nutné, aby hlavní téma z této oblasti a odborné zaměření kurzu bylo vyjádřeno již jeho názvem.
S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1.u bodu jedna bych ještě chtěl doplnit, pokud byste nám podala i třeba telefonicky jméno organizační složky, mohli bychom Vám dát konkrétnější odpověď. 2.pokud školení (dle vyhlášky, periodická školení), která slouží CS (elektrikáři, strojníci..) ke zvýšení, prohloubení či obnovení kvalifikace jsou považována za odborná a mohou být součástí projektu. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dotaz 1: Dobrý den, žadatel (velký podnik) hodlá zdokonalit manažerské dovednosti ve vedení a motivaci lidí zejména zavedením koučingu a delegování prostřednictvím odborného interního trenéra, který bude po dobu trvání projektu vést manažery, koučovat je, poskytovat jim zpětnou vazbu. Poznatky by byly sdíleny a vyhodnocovány formou interních workshopů. Cílem projektu by bylo zavedení principů učící se organizace, které by měly konkrétní dopad do systému RLZ. Jednalo by se o odborné vzdělávání v oblastech, které jsou nezbytnou součástí výkonu manažerských pozic. Je tento záměr v souladu s podporovanými aktivitami? Dotaz 2: žadatel je MSP a vzhledem k charakteru pracovních činností zaměstnává ženy v naprosto minimálním počtu (asistentky, uklízečky - celkem asi 5 osob z počtu 200 zaměstnanců). Bude jako povinná aktivita dostačující uspořádání diskusních bloků o postavení žen, výsledcích analýz a aktivitách rovných příležitostí obecně - t. j. víceméně formou osvětových aktivit k podpoře povědomí o řešení problematiky rovných příležitostí? Součástí diskusí by bylo vyhodnocení principu rovných příležitostí ve firmě a případné návrhy na zavedení účinných opatření. Děkuji za odpověď. Jiřina KOsarzová Děkuji za odpověď. Autor: KOSARZOVA
|
Dobrý den, chtěla bych se optat, zda v rámci projektu jsou podporovány kurzy celoživotního vzdělávání odborně zaměřené pro danou profesi (například personalisty ke zvyšování odbornosti a nejsou součástí kurzů nebo programů vzdělávání vedoucí k získání stupně vzdělání dle školského zákona 561/2004 Sb. – střední vzdělání, střední vzdělání s výučním listem, střední vzdělání s maturitní zkouškou, vyšší odborné vzdělání a kurzy nebo programy vedoucí k získání stupně vzdělání dle zákona), ale jejich realizace bude probíhat o sobotách? Pokud si nelze nárokovat mzdové příspvěky (sobota), tak zda tento kurz bude podporován a lze ho zahrnout do výzvy jako klíčovou aktivitu bez mzdových příspěvků? Předem děkuji za Vaše vyjádření. Autor: VLCKOVA_VERU
|
Dobrý den, maximální částkou výše podpory se rozumí částka, která bude poskytnuta z veřejných zdrojů. Nemusí být ve výši celkových způsobilých nákladů projektu. Celkové způsobilé náklady projektu obsahují celkové veřejné výdaje tak i např. soukromé spolufinancování. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, žadatel by chtěl v rámci projektu zavést ve své organizaci uplatňování pružných forem organizace práce. Má několik osob na mateřské či rodičovské dovoléné, které o takovéto zapojení projevily zájem. Chtěla bych se informovat v souvislosti s tím na dvě věci: 1. žadatel by chtěl umožnit toto zapojení a poskytnou těmto osobám možnost práce z domu. Nemá však na to IT vybavení - tzn. potřeboval by nakoupit jednotné ntbooky, SW, bezepčnostní klíče apod., které by umožňovaly vzdálený přístup do interního systému příjemce a odpovídaly by i z pohledu bezepčnosti sítě. Bylo by možné tyto nástroj nakoupit v rámci projektu? S využitím křížového financování? 2. jakým způsobem se toto zapojení - má do projektu zanést? Má se vytvořit jedna zvláštní klíčová aktivity, nebo může to být řešeno v rámci speciální klíčové aktivity Rovnosti žen a muřů ve společnosti? Jestli jsem to správně pochopila bude docházet k proplácení mezd takto zapojených osob - tzn. má je žadatel zapojit v rámci projektového týmu? Předem děkuji za odpověď. M. Šimová Autor: SIMOVA_M
|
Dobrý den, je možné si nárokovat výdaje v rámci přímé podpory (hodinová náhrada mzdy) v případě školení od interního lektora? Příklad: fáze 1) v rámci projektu bude proškolen interní lektor v oblasti programování fáze 2) proškolený interní lektor bude v této fázi školit cílovou skupinu (zaměstnanci) - je možné zde zahrnout výdaje přímé podpory u školených zaměstnanců (náhrada hodinové mzdy max. 144,30 Kč/hod), Děkuji za odpověď, Autor: HOLUB_T
|
Dobrý den, ráda bych se zeptala na otázky financování projektu - bude probíhat a případně v jaké výši prefinancování v rámci výzvy č. 94? Druhá otázka směřuje k povinným indikátorům - v oblasti 1.1 jsou stanoveny dle D8 4 indikátory, jsou tyto indikátory povinné či lze vybrat jen 1 z nich? Na oficiálním školení od MPSV jsme byli informování, že jsou povinné tři indikátory - počet podpořených osob, absolventi a inovovaný produkt. Ovšem v D8 ani ve výzvě to takto formulováno není. Předem děkuji za odpověď. S pozdravem Hana Suchardová Autor: SUCHARDOVA_H
|
Dobrý den, ano, žádost může podepisovat zástupce jednatele zmocněný pro podepisování všech dokumentů souvisejících s projektem. Vzor plné moci z naší strany neexistuje. Plná moc má být ovšem ověřená (notářem apod.) a součástí podkladů k Žádosti o finanční podporu. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, jak je uvedeno u vyhlášení výzvy 94, ke způsobilosti kurzu a jeho zařazení se vyjadřuje až externí hodnotitel (http://www.esfcr.cz/otazky-a-odpovedi-k-vyzve-c-94). Stále platí, že za odborné vzdělávání se považuje vzdělávání, které je podstatné pro vykonávání určité profese. Název kurzu může být uveden pod názvem, který je nabízen dodavateli. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, pokud bereme jako účetní období kalendářní rok, tak je Vaše úvaha správná. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1/ lze v rámci Výzvy 94 považovat za (odborné) vzdělávání účast na odborných konferencích (zaměření energetika, vodní hospodářství) a je tedy tato účast považována za uznatelný výdaj? 2/ je považováno za odborné vzdělávání školení HR managera na interního kouče, který bude díky tomuto školení následně zajišťovat roli kouče a podílet se na zvyšování efektivity řízení lidských zdrojů? Děkuji.Mlýnek Autor: MLYNEK_D
|
Dobrý den, 1.do Žádosti o finanční podporu lze zařadit stavební úpravy (ohledně způsobilosti stavebních úprav postupujte dle příručky D5). Způsobilost stavebních úprav musí být účelná a odůvodněná, kterou poté hodnotí externí hodnotitel. 2.+3. ano, je možné zahrnout do Žádosti o finanční podporu pomůcky ke školení, které budou sloužit ke školení cílové skupiny či podnikových lektorů. O vhodnosti podání projektového záměru i na nákup školících pomůcek se musí rozhodnout samotný potenciální žadatel. Zhodnocení nákupu, nastavení či pořízení školících pomůcek bude probíhat v rámci hodnocení externího hodnotitele. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
|