Dobrý den, rád bych přidal doplňující otázky k zodpovězenému dotazu paní Bílkové: 1. Jak ve skutečnosti funguje proplacení způsobilých výdajů v případě blokové výjimky? Sečtou se všechny náklady (za školící služby, vybavení, mzdy realizačního týmu, refundace mezd účastníků, nepřímé náklady) a z celkové sumy velký podnik obdrží 60% financí a 40% hradí sám? Nebo se poměrná část 60/40 řeší pouze u nákupu školení a zbytek je hrazen ze 100% poskytovatelem dotace? 2. Pokud u blokové výjimky platí režim ex-post, nelze ani výjimečně sjednat s poskytovatelem dotace systém záloh? Nejdříve musí celý projekt uhradit firma ze svých zdrojů a až po uznání poslední monitorovací zprávy mu bude kompletní dotace uhrazena? Děkuji za brzké odpovědi... M. VAŠÁK Autor: VASAK_M
|
Dle výzvy nelze do projektů zahrnout následující vzdělávací aktivity a kurzy zaměřené na následující témata (kromě přípravy lektorů- ta je dle výzvy hrazena): - rozvoj osobnosti – patří sem i manažerské dovednosti?
- řízení firmy - jaké bližší kurzy sem patří?
- zvyšování výkonnosti firmy – jaké bližší kurzy sem patří? Jedná se i např. o štíhlou výrobu, KAIZEN, normování?
Děkuji Autor: POLASKOVA_P
|
ISO NORMY – V současné době máme u nás zaveden ISO 9001:2008. Chceme získat v příštím roce další certifikát ISO 16949, abychom mohli rozšířit výrobu (ISO 16949 obsahuje všechny požadavky mezinárodní normy managementu kvality ISO 9001:2008 a zahrnuje dodatečné požadavky specifické pro určitý průmysl).. Chceme proto proškolit naše zaměstnance, tak aby byli připraveni na nové ISO 16949 – proškolit na nový software, proškolit interní auditory, auditory procesů a prokázat tak kvalifikovaný personál. Vlastní certifikaci organizace na ISO 16949 si samozřejmě budeme hradit z vlastních zdrojů a není předmětem tohoto našeho projektu. Můžeme na školení zaměstnanců (výše uvedené) čerpat podporu? Děkuji za odpověď Autor: POLASKOVA_P
|
Dobrý den, mzdové náklady na realizační tým a mzdové příspěvky pro účastníky školení je možno zahrnout do rozpočtu projektu. V případě blokové výjimky na vzdělávání je financování v režimu ex-post, viz příručka D7 - Veřejná podpora a podpora de minimis v OP LZZ. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 mám dotaz ohledně blokové výjimky do připravovaného projektu na vzdělávání ve velké firmě. Chápu to správně, že v případě obecného vzdělávání by velká firma měla nárok na 60% z celkového rozpočtu (resp. způsobilých výdajů projektu). A je možno do rozpočtu zahrnout i mzdové náklady na realizační tým a mzdové příspěvky pro účastníky školení? Probíhá v případě blokové výjimky zálohové financování nebo je dotace poskytnuta až po ukončení projektu? Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, chtěla bych se zeptat:1. zda mohou být v rámci výzvy zaměstnanci proškoleni v informačním systému (SAP). Informační systém jako takový je již ve firmě implementován. 2. předpokládáte, že bude příjem žádostí v rámci výzvy možný až do 31. srpna? Přihlásili jsme se na seminář konaný v Ostravě a budeme potřebovat čas na zpracování projektu (14 dní). Je možné, že bude příjem žádostí ukončen dříve?Děkuji za odpověď Autor: SIMECEK_M
|
Dobrý den,ráda bych se připojila k dotazu pana Šrámka ze 14.5. Též jsem urgovala vysvětlení proč toto i další navrhovaná témata nelze zařadit, podle čeho byla vybrána. Bylo mi přislíbeno, že to bude ve výzvě vysvětleno, ale nestalo se tak. Proto bych se ráda zeptala na důvod proč tato témata nelze podpořit, jednoduše mi to nedává smysl. Je to školení s tímto názvem, nebo jakékoliv jiné školení, kde se objeví tato témata ? Dále by mě zajímala definice co je odborné vzdělávání a co jsou klíčové dovednosti, jak může být vzdělávání systémového charakteru, když nebude obsahovat klíčové dovednosti ? Takové rozdělování na měkké, odborné, klíčové a jiné jde naprosto proti smyslu toho, aby vzdělávání bylo efektivní. Pokud pracovníkovi poskytnu odborné znalosti a nebude schopen komunikovat, řídit, řešit konfliktní situace apod. tak to příliš ke zvyšování adaptability zaměstnanců a konkurenceschopnosti podniků nepřispívá. Připadá mi naprosto zbytečné komplikovat již tak komplikovanou situaci - výzva Educa, výzva 94 a programy Vzdělávejte se, celá situace nutí žadatele nesmyslně rozdělovat to co má být systematické a komplexní. Chápu, že nevyřešíte to co je problém systémový, ale doufám, že budete schopni vyjasnit situaci ve výzvě 94. Děkuji za odpověď Autor: MICHALICKOVA_P
|
Dobrý den, měli bychom zájem o předložení projektu tohoto konceptu: Vzdělávání pracovníků finančního oddělení (oblasti controllingu, legislativy, účetnictví), obchodních zástupců (jednání s klientem, prezentační dovednosti, týmová spolupráce), středního managementu (vedení lidí, přijímací a motivační pohovory), pracovnic administrativy (IT znalosti). Dle znění výzvy (bod.3) můžeme tyto vyjmenované oblasti vzdělávání považovat v našem případě za odborné vzdělávání zaměstnanců potřebné pro výkon jejich pozic (odborné profesní vzdělávání)? Případně, které oblasti z vyjmenovaných považujete v našem případě za doplňkové? Je stanoveno nějaké maximální procento pro doplňkové oblasti vzdělávání? Autor: KOVAROVA_B
|
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na několik věcí: 1) Pokud je 1 osoba na úvazek 0,5 zaměstnaná u žadatele a na 0,5 u partnera projektu, dělí se náklady na školení této osoby mezi žadatele a partnera nebo se posuzuje, pro který ze zapojených subjektů bude vykonávat činnost, na níž se školí? 2) Pokud je v projektu zahrnutý partner, je dán limit, kolika procenty se maximálně může podílet na rozpočtu (např. do 50 %)? 3) Může být realizační tým sestaven pouze ze zaměstnanců partnera? 4) Pokud má firma jedno IČ, ale má pobočku v Praze a v jiných městech a hodlá vzdělávat zaměstnance pouze v jedné mimopražské pobočce, musí Analýzu rovných příležitostí vyplňovat pouze za tuto pobočku nebo za celou firmu? 5) Pokud bude v rámci projektu probíhat kurz, který bude zakončen certifikací, ale obě služby bude poskytovat jiný subjekt (např. při výuce jazyků kurz dodá jazyková škola, k certifikaci se ale budou zaměstnanci hlásit sami u relevantní organizace), má být v rozpočtu uvedeno vzdělávání a certifikace do dvou položek? 6) Pokud zaměstnanci v současné době ještě není 50 let, le v době realizace již tuto hranici překročí, můžeme zahrnout do projektu skupinu zaměstnanců 50+ či nikoliv? Děkuji za odpovědi. Filipová Autor: FILIPOVA_L
|
Dobrý den, zemědělský prvovýrobce nemůže žádat v této výzvě. Více informací naleznete v příručkách OP LZZ (například D7 Veřejná podpora a podpora de minimisv OP LZZ). S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 může žádat zemědělský prvovýrobce? Autor: KABELKA_J
|
Dobrý den, mám několik dotazů: 1. Je možné do projektu zahrnout i školení pro cílovou skupinu daňových poradců a auditorů? Jde o to, že jak daňoví poradci, tak auditoři musí každoročně absolvovat určitý počet školení přímo u Komory auditorů a poradců, aby mohli být v Komoře zapsáni a tedy vykonávat svoji činnost. Tato školení bychom do projektu nezahrnovali, bereme je v podstatě jako „povinná“. Ale chtěli bychom nastavit ještě jakási nadstavbová školení, která právě přinesou přidanou hodnotu oproti konkurenci. Jsou tedy tato nadstavbová školení podporovaná? 2. Je možné v rámci projektu proškolit interní lektory, např. na prodejní dovednosti, produktová školení, a pak je v rámci projektu zahrnout do realizačního týmu (třeba i na celý úvazek) s tím, že budou školit prodejce a vytvářet učební materiály a manuály? Děkuji za odpovědi. Autor: SIMBEROVA_Z
|
Dobrý den, nezpůsobilým žadatelem je právnická osoba s předmětem činnosti v oblasti vzdělávání. Jaké konkrétní předměty činností (přesné názvy činností z OR) se považují za činnosti v oblasti vzdělávání? Bude se toto kritérium hodnotit dle předloženého výpisu z Obchodního rejstříku nebo dle Registru ekonomických subjektů? Pokud má firma tuto činnost zapsanou, musí podat automaticky daňové přiznání, i když je tato činnost pouze doplňková v rámci jiného hlavního zaměření společnosti (např. výroby plastových obalů)? Předem děkuji za odpověď. MD Autor: DANECHOVA
|
Dobrý den, může žádat zemědělský prvovýrobce? Děkuji Autor: MUSILTOM
|
Dobrý den, chtěl bych si ověřit, že oprváněným žadatelem v této výzvě je i podnik poskytující ubytovací a stravovací služby - hotel. Děkuji za informaci. Autor: HALVA_JAKUB
|
Dobrý den, je oprávněným žadatelem ve výzvě 94 příspěvková organizace kraje - konkrétně zdravotnická záchranná služba? Druhý dotaz - lze lektory zaměstnat na dohodu o lektorské činnosti? Kam s tím pak v rozpočtu? děkuji, Filipová Autor: FILIPOVA_L
|
Dobrý den, mám dotaz ohledně blokové výjimky do připravovaného projektu na vzdělávání ve velké firmě. Chápu to správně, že v případě obecného vzdělávání by velká firma měla nárok na 60% z celkového rozpočtu (resp. způsobilých výdajů projektu). A je možno do rozpočtu zahrnout i mzdové náklady na realizační tým a mzdové příspěvky pro účastníky školení? Probíhá v případě blokové výjimky zálohové financování nebo je dotace poskytnuta až po ukončení projektu? Děkuji, L. Bílková Autor: BILKOVA_L
|
Vážený pane Šrámku, pokud si přejete připomínkovat návrh nové výzvy z OP 1.1, čiňte tomu tak, prosím, dle návodu na www.esfcr.cz. Tedy přes připomínkový list. Tento klub bude aktivní až po vyhlášení finální verze výzvy. Děkuji za pochopení. S pozdravem Jiří Kabelka Autor: KABELKA_J
|
Dobrý den. Chtěl bych se jen zeptat proč je ze vzdělávacích aktivit vyloučeno školení zvyšování výkonnosti firmy (str. 5. odst. 3.1.2). Co se tím vylučuje, školení TOP managementu nebo i odborných útvarů v podnicích? Dnes je cílem výrobních podniků zvyšování produktivity práce a zvyšování konkurenceschopnosti to chcete tato školení vyloučit? To je v přímém rozporu s politikou státu a jiných dotačních programů, kde je tato činnost podporována. Pokud tomu tak není pak to chce více popsat třeba další poznámkou pod čarou nebo samostatnou přílohou jako je nyní k Educe. S přátelským pozdravem Šrámek Autor: SRAMEK
|
|