Upozornění: Uveřejněním dokumentace k zakázkám na www.esfcr.cz není potvrzován soulad těchto dokumentů se závaznými pravidly pro výběr dodavatele, ani její použitelnost pro jiné zakázky.

Zpět

Vytvoření Strategie města a Strategie efektivního hospodaření pro město Slavkov u Brna

Operační program: Operační program Zaměstnanost

Číslo zakázky: 11663

Název zakázky: Vytvoření Strategie města a Strategie efektivního hospodaření pro město Slavkov u Brna

Druh zakázky: Služba

Datum vyhlášení výzvy k podání nabídek: 26. 9. 2017

Související projekt/y:

Název/obchodní firma zadavatele: Město Slavkov u Brna

Sídlo zadavatele: Palackého náměstí 65/1, 684 01 Slavkov u Brna

Osoba oprávněná jednat jménem zadavatele:
  • Jméno: Michal Boudný
  • Telefon: +420544121100
  • E-mail: starosta@meuslavkov.cz

IČ zadavatele: 00292311

DIČ zadavatele: CZ00292311

Kontaktní osoba zadavatele ve věci zakázky:
  • Jméno: Ing. Petr Lokaj
  • Telefon: +420544121106
  • E-mail: petr.lokaj@meuslavkov.cz

Lhůta pro podání nabídek: 9. 10. 2017 11:00

Místo pro podání nabídek:
Městský úřad Slavkov u Brna Palackého náměstí 65 684 01 Slavkov u Brna

Popis (specifikace) předmětu zakázky:

Předmětem veřejné zakázky je zpracování dvou strategických dokumentů a realizace souvisejících školení:

1) Strategie města včetně 3denního školení pracovníků MěÚ a zastupitelů pro práci se strategií, získávání dat a zpětné vazby
2) Strategie efektivního hospodaření včetně proškolení interního realizačního týmu projektu a dalších klíčových pracovníků MěÚ a zastupitelů (cca 9 osob) k tématu finančního řízení a jeho optimalizace v rozsahu 2 dnů.

 

Ad 1) Strategie města

Předmětem této části plnění předmětu veřejné zakázky je zpracování strategického plánu rozvoje města Slavkov u Brna (dále také jen „SP“ nebo „strategický plán“). Zpracování strategického plánu bude zahrnovat:

  • Sestavení socioekonomické analýzy provedené na základě vyhodnocení souboru sociálních a ekonomických parametrů, zaměřené na efektivní zhodnocení výchozího stavu řešeného území.
  • Stanovení vize a cíle města ve střednědobém horizontu (10-15 let), popis základních kroků, kterými se k cílům dospěje.
  • Způsob ověření, zda se cílů dosahuje včetně definice jejich omezení.

 

Struktura a rozsah strategického plánu:

  • Úvod – informace o důvodech pro zpracování SP, postup přípravy a zpracování SP, metodologie přípravy SP, informace o subjektech zapojených do přípravy SP.
  • Profil města - sociálně ekonomická analýza města (tzv. profil města), která bude charakterizovat tendence hospodářského a sociálního vývoje města Slavkov u Brna a jeho okolí (bude se zabývat zejména geografickými údaji, údaji o populaci, trhu práce, infrastruktuře, službách, dopravní obslužnosti, životním prostředí, atd.).
  • Analýza PESTLE politické, ekonomické, sociálně-kulturní, technologické, legislativní a environmentální vlivy),
  • Vazba SP města na nadřazené strategické dokumenty – návaznost SP na strategické dokumenty vyšší úrovně (strategie kraje, národní strategie, strategie EU 2020, atd.).
  • Výsledky dotazníkového šetření veřejnosti – souhrnné výsledky dotazníkového šetření provedeného mezi veřejností, zejména pak občany města Slavkov u Brna.
  • SWOT analýza – celková SWOT analýza města a dílčí SWOT analýzy pro prioritní oblasti (max. 5 oblastí)

             - Definování vize města ve střednědobém horizontu (10-15 let)

             - Strategické cíle města

             - Strategické (prioritní) oblasti a dílčí cíle

             - Formulace opatření k dosažení cílů

             - Návrh aktivit přiřazených k opatření

             - Akční plán projektů na období 2018-2019

  •  Marketingový plán komunikace a participace. Ten bude zahrnovat:

             - analýzu cílových skupin, vnitřního a vnějšího prostředí,
             - cíle a klíčové indikátory výkonu,
             - principy komunikace a participace,
             - návaznost plánu na další koncepční dokumenty obce,
             - fáze a témata komunikace a participace a s tím související klíčová sdělení,
             - komunikační a participační agendu pro oblast partnerské, mediální a interní komunikace a komunikace k    

              veřejnosti/obyvatelům obce, případně další dle výsledků analýzy,
              - zodpovědnosti za jednotlivé oblasti komunikace a participace,
              - výčet efektivních nástrojů komunikace a participace včetně fiší aktivit/opatření,
              - rozpočet na komunikační aktivity a opatření dle dostupných zdrojů obce.

Celkový rozsah strategického plánu je cca 130 stran A4 (bez příloh).

 

Pro sestavení strategického plánu provede jeho dodavatel individuální rozhovory s politickou reprezentací úřadu města (cca 7 rozhovorů), se zastupiteli včetně opozičních (cca 10 rozhovorů), se zástupci občanských aktivit a místních spolků (cca 10 rozhovorů) a dotazníkové šetření veřejnosti (osoby starší 18 let obou pohlaví). Výsledkem těchto interview bude definice cílů nebo alternativ cílů, které požadují jednotlivé skupiny. K jednotlivým cílům se budou vyjadřovat i odborníci z řad pracovníků úřadu, aby stanovené cíle odpovídaly reálným možnostem města a MěÚ, omezením legislativy a místním podmínkám.

 

Součástí plnění dodavatele je proškolení klíčových pracovníků MěÚ a zastupitelů (cca 10 osob) na téma tvorby, využívání a aktualizace strategie rozvoje města v rozsahu 3 dnů po 8 školících hodinách (1 školící hodina = 45 minut), a to formou prezenčních školení. Školící místnost i prezentační techniku zajistí zadavatel. Dodavatel zajistí:

  • Vzdělávací materiály pro všechny účastníky (i vytištěné)
  • Vlastní provedení školení
  • Kompletní náklady na lektora (mzda, doprava, příp. ubytování a další náklady)
  • Prezenční listina účastníků z kurzu včetně každého dne kurzu
  • Zajištění podkladů pro publicitu v souladu s pravidly pro publicitu OPZ
  • Osvědčení (certifikát) o absolvování kurzu

 

Pro veřejnost bude vytvořena zkrácená verze SP v rozsahu max. 30 stran A4 publikovaná na webových stránkách města.

 

Výstupy této části plnění předmětu veřejné zakázky:

  • Strategický plán rozvoje města včetně akčního plánu
  • Zkrácená webová verze strategického plánu v rozsahu cca 30 stran A4
  • Cca 10 proškolených pracovníků MěÚ a zastupitelů pro práci se strategií, získávání dat a zpětné vazby

 

Ad 2) Strategie efektivního hospodaření

Strategie efektivního hospodaření města Slavkov u Brna (dále jen „Strategie“) bude zpracována s cílem nalézt rovnováhu mezi kontrolními mechanizmy, vysokou výkonností organizace a snižováním nákladů na finanční operace tak, aby byly všechny tři oblasti efektivně řízeny.

 

V první fázi zpracování Strategie bude provedeno posouzení stávajícího stavu a nastavení efektivního hospodaření města a finančních toků, snižování nákladů a přehodnocení

nastavení hospodaření města.

 

Strategie pomůže identifikovat neefektivní procesy a doporučí, jak je změnit, dále pomůže stanovit priority nejvýznamnějších projektů a zvýšit výkonnost investic při zachování kvality výstupů. Dosáhne se tím rovnováhy mezi optimalizací nákladů, přidanou hodnotou a kontrolními mechanizmy. Jde zejména o vyhodnocení efektivity nákupů služeb, produktů, hospodaření s majetkem, energetickou koncepci apod.

 

Na základě zjištěných skutečností bude navrženo nastavení efektivního hospodaření města a optimalizace finančních toků v souvislosti se snižováním provozních výdajů a bude přehodnoceno nastavení hospodaření města. Strategie hospodaření pomůže identifikovat neefektivní procesy a doporučí, jak je změnit, dále pomůže stanovit priority nejvýznamnějších projektů a zvýšit výkonnost investic při zachování kvality výstupů.

 

Struktura výstupu (Strategie)

  • Nastavení rozpočtového procesu v celé škále – návrh rozpočtu, posouzení kvality sestaveného rozpočtu dle základních ekonomických ukazatelů, rozbory hospodaření včetně posuzování možného ohrožení hospodaření, vyhodnocování cash-flow, příprava na závěrečný účet
  • Popis všech relevantních procesů souvisejících s hospodařením města – akcent bude kladen zejména na procesy umožňující úsporu provozních výdajů a jejich efektivní snižování při minimálně zachování kvality rozvoje města
  • Nastavení kontrolních mechanismů - řízení toků financí a efektivní veřejná kontrola aktuálního stavu čerpání rozpočtu a hospodaření města včetně opatření na zvýšení veřejné kontroly
  • Postup tvorby střednědobého výhledu rozpočtu a jeho provázání s akčním plánem na straně jedné a s rozpočtem na straně druhé, dopady opatření do cash-flow
  • Nastavení postupů pro pravidelné hodnocení hospodaření:

           - postupy pro získávání podkladů a provedení samotného hodnocení,
           - automatizace tvorby reportů a kontrolních sestav s SW podporou,
           - opatření na snížení pracnosti ekonomického řízení a kontroly.

  • Řízení příspěvkových organizací (PO) – finanční vztahy s rozpočtem zřizovatele, rozpočet PO, pravidelné rozbory hospodaření PO, střednědobý výhled nákladů a výnosů a jeho provázanost s ekvivalentním dokumentem zřizovatele, „interní“ a „externí“ benchmarking PO
  • Přehled opatření a aktivit pro naplnění Strategie

 

Indikativní rozsah Strategie bude cca 100 stran A4 bez příloh.

 

Součástí této části plnění předmětu veřejné zakázky bude proškolení interního realizačního týmu projektu a dalších klíčových pracovníků MěÚ a zastupitelů (cca 9 osob) k tématu finančního řízení a jeho optimalizace v rozsahu 2 dnů po 8 školícícíh hodinách (1 školící hodina = 45 minut). Školící místnost i prezentační techniku zajistí zadavatel. Dodavatel zajistí:

  • Vzdělávací materiály pro všechny účastníky (i vytištěné)
  • Vlastní provedení školení
  • Kompletní náklady na lektora (mzda, doprava, příp. ubytování a další náklady)
  • Prezenční listina účastníků z kurzu včetně každého dne kurzu
  • Zajištění podkladů pro publicitu v souladu s pravidly pro publicitu OPZ
  • Osvědčení (certifikát) o absolvování kurzu

 

Výstupy této části plnění předmětu veřejné zakázky:

  • Strategie efektivního hospodaření včetně akčního plánu
  • Cca 9 proškolených pracovníků MěÚ a zastupitelů v oblasti finančního řízení a kontroly hospodaření

Předpokládaná hodnota zakázky v Kč: 515000,00 bez DPH

Lhůta dodání / časový harmonogram plnění /doba trvání zakázky:
Strategie rozvoje města – 30. 6. 2018, Strategie efektivního hospodaření - 31. 5. 2018

Místo dodání / převzetí plnění:
Městský úřad Slavkov u Brna, Palackého náměstí 65, 684 01 Slavkov u Brna

Pravidla pro hodnocení nabídek:

Základním hodnotícím kritériem je nejnižší celková nabídková cena v Kč bez DPH.

Požadavky na prokázání kvalifikace dodavatele:

Dodavatel je povinen prokázat splnění následující kvalifikace:

1) Základní způsobilost – analogicky dle § 74 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále jen „zákon“)

Forma prokázání: Čestné prohlášení

 

2) Profesní způsobilost – analogicky dle § 77 odst. 1 a odst. 2 písm. a) zákona

Forma prokázání: Kopie výpisu z obchodního rejstříku nebo jiné obdobné evidence, pokud jiný právní předpis zápis do takové evidence vyžaduje

Kopie výpisu z Živnostenského rejstříku nebo kopie živnostenských oprávnění odpovídající rozsahu předmětu veřejné zakázky

 

Namísto předložení dokumentů požadovaných zadavatelem dle bodu 1) a 2) je dodavatel oprávněn prokázat svou kvalifikaci výpisem ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů (obdobně podle § 228 zákona) nebo certifikátem vydaným v rámci systému certifikovaných dodavatelů (obdobně podle § 239 zákona).

 

3) Technická kvalifikace

3.1) Seznam významných služeb poskytnutých dodavatelem v posledních 3 letech ode dne zahájení zadávacího řízení, přičemž pro splnění této podmínky postačuje realizace větší části (více než 50 %) významné služby a její dokončení v rozhodném období (zadavatel tedy požaduje prokázání pouze prostřednictvím již dokončených služeb).

 

Minimální požadovaná úroveň: 4 významné služby

Specifikace významné služby:

  • Nejméně jedna významná služba – zpracování rozvojového / koncepčního dokumentu pro subjekt veřejné správy, s finančním rozsahem min. 300 tis. Kč
  • Nejméně jedna významná služba -  analytický dokument zaměřený na analýzu hospodaření /ekonomiky územněsprávního celku a/nebo strategický / koncepční dokument v oblasti zefektivnění hospodaření územněsprávního celku
  • Nejméně jedna významná služba spočívající ve školení v oblasti strategického řízení
  • Nejméně jedna významná služba spočívající ve školení v oblasti finančního řízení a plánování.

(výše uvedené požadavky lze splnit kumulativně, tedy jednou významnou službou prokázat více požadavků na technickou kvalifikaci).

 

Způsob prokázání:

Seznam významných služeb v podobě čestného prohlášení s uvedením minimálně těchto údajů:

  • Objednatel
  • Název významné služby
  • Stručný popis
  • Termín plnění
  • Finanční objem plnění
  • Kontakt na osobu objednatele, u které je možno ověřit informace o plnění významné služby

 

3.2) Kvalifikace osob, které se budou podílet na plnění veřejné zakázky

Minimální počet osob – členů realizačního týmu: Minimálně 5 osob, z toho pak:

 

Vedoucí realizačního týmu

  • Ukončené vysokoškolské vzdělání
  • 7 let praxe v oblasti strategického plánování, z toho min. 5 let praxe při zpracování strategických a rozvojových dokumentů ve veřejné správě
  • Zkušenosti s řízením zpracovatelského/realizačního týmu při zpracování strategických/koncepčních dokumentů v délce nejméně 3 roky
  • Účast na zpracování min. čtyř  strategických/koncepčních dokumentů splňujících alespoň jednu z definic významné služby [1]

 

Ekonom 

  • Ukončené vysokoškolské vzdělání
  • Praxe min. 5 let v oblasti analýz hospodaření územněsprávních celků a/nebo zefektivnění hospodaření územněsprávních celků
  • Zkušenost se zpracováním min. tří dokumentů splňujících alespoň jednu z definic významné služby (analytický dokument zaměřený na analýzu hospodaření /ekonomiky územněsprávního celku a/nebo strategický / koncepční dokument v oblasti zefektivnění hospodaření územněsprávního celku)

 

Specialista senior – strategické plánování a řízení

  • Ukončené vysokoškolské vzdělání
  • Praxe min. 5 let v oblasti strategického řízení a plánování, z toho minimálně 3 roky praxe při zpracování strategických a rozvojových dokumentů ve veřejné správě
  • Zkušenost se zpracováním min. dvou dokumentů splňujících alespoň jednu z definic významné služby

 

Specialista junior – strategické řízení a plánování

  • Ukončené vysokoškolské vzdělání        
  • 3 roky praxe v oblasti strategického plánování, z toho min. 2 roky praxe při zpracování strategických a rozvojových dokumentů ve veřejné správě
  • Účast na zpracování min. dvou strategických/koncepčních dokumentů splňujících alespoň jednu z definic významné služby

 

Specialista junior – ekonomické a finanční řízení

  • Ukončené vysokoškolské vzdělání
  • Praxe min. 3 roky v oblasti analýz hospodaření územněsprávních celků a/nebo zefektivnění hospodaření územněsprávních celků
  • Zkušenost se zpracováním min. dvou dokumentů splňujících alespoň jednu z definic významné služby (analytický dokument zaměřený na analýzu hospodaření /ekonomiky územněsprávního celku a/nebo strategický / koncepční dokument v oblasti zefektivnění hospodaření územněsprávního celku)

 

Způsob prokázání:

Profesní životopisy členů realizačního týmu a kopie dokladů o nejvyšším dosaženém vzdělání.

Minimálně jeden z členů realizačního týmu musí mít zkušenost se školením v oblasti strategického řízení a plánování ve veřejné správě.

Minimálně jeden z členů realizačního týmu pak musí mít zkušenost se školením v oblasti finančního řízení ve veřejné správě.

Všechny doklady k prokázání kvalifikace dodavatele budou doloženy v prosté kopii. Před podpisem smlouvy je zadavatel oprávněn po vybraném uchazeči požadovat předložení originálů nebo ověřených kopií dokladů, kterými dodavatel prokazoval kvalifikaci v rámci nabídky.

 

[1] Nemusí se ale jednat o totožné strategické/koncepční dokumenty, kterými uchazeč prokazuje technickou kvalifikaci. Totéž platí i pro stanovení stejného či obdobného požadavku pro další členy realizačního týmu.

Podmínky a požadavky na zpracování nabídky:

Nabídka musí být zadavateli podána v listinné podobě v řádně uzavřené obálce označené názvem zakázky a nápisem „Neotevírat“, na níž je uvedena kontaktní adresa uchazeče.

Nabídky musí být podepsány dodavatelem či osobou oprávněnou zastupovat dodavatele či jednat jménem dodavatele (Osobou oprávněnou jednat za dodavatele se rozumí osoba jednající na základě plné moci od statutárního orgánu.)

 

Povinné součásti nabídky:

  • Návrh smlouvy podepsaný osobou oprávněnou jednat za uchazeče nebo jménem uchazeče (uchazeč využije závazný návrh smlouvy, který je Přílohou č. 1 této Výzvy a doplní pouze údaje označené jako [DOPLNÍ UCHAZEČ]
  • Doklady k prokázání splnění kvalifikačních předpoklad;

 

Požadavek na způsob zpracování nabídkové ceny:

Nabídková cena bude zpracována jako cena maximální a nepřekročitelná v českých korunách, a to ve všech položkách jako nabídková cena bez DPH, DPH 21 % a nabídková cena vč. DPH. Celková cena bude v rámci smlouvy o dílo zpracována v následující struktuře:

Nabídková cena za část plnění „Strategie města“
Nabídková cena za část plnění “Strategie efektivního hospodaření“
Nabídková cena celkem

 

Nabídkovou cenu je možno překročit pouze v případě zákonné změny sazby DPH.

Požadavek na písemnou formu nabídky:
Nabídka musí být zadavateli podána v listinné podobě v řádně uzavřené obálce označené názvem zakázky a nápisem „Neotevírat“, na níž je uvedena kontaktní adresa uchazeče.Nabídky musí být podepsány dodavatelem či osobou oprávněnou zastupovat dodavatele či jednat jménem dodavatele (Osobou oprávněnou jednat za dodavatele se rozumí osoba jednající na základě plné moci od statutárního orgánu.)

Požadavek na uvedení kontaktní osoby dodavatele:
Dodavatel ve své nabídce uvede kontaktní osobu ve věci zakázky, její telefon a e-mailovou adresu.

Požadavek na jednu nabídku:
Každý dodavatel může podat pouze jednu nabídku.

Vysvětlení zadávacích podmínek:
Dodavatel je oprávněn po zadavateli požadovat vysvětlení zadávacích podmínek (odpovědi na dotaz) ohledně zadávané zakázky. Písemná žádost musí být zadavateli doručena nejpozději 4 pracovní dny před uplynutím lhůty pro podání nabídek. Vysvětlení zadávacích podmínek může zadavatel poskytnout i bez předchozí žádosti.Zadavatel odešle vysvětlení zadávacích podmínek, případně související dokumenty, nejpozději do 2 pracovních dnů po doručení žádosti podle předchozího odstavce. Pokud zadavatel na žádost o vysvětlení, která není doručena včas, vysvětlení poskytne, nemusí dodržet lhůtu uvedenou v předchozí větě.Vysvětlení zadávacích podmínek (včetně přesného anonymizovaného znění dotazu, na který zadavatel reaguje) anebo dodatečné informace zadavatel zveřejní na portálu www.esfcr.cz.

Další požadavky na zpracování nabídky:

Požadavky na formu nabídky:

Zadavatel požaduje předložení nabídku v počtu jednoho výtisku v listinné podobě a současně doporučuje přiložení nabídky na elektronickém médiu.

 

Varianty nabídky:

Zadavatel nepřipouští předložení variantních nabídek.

 

Využití poddodavatele:

V případě využití poddodavatele požaduje zadavatel v nabídce uvést specifikaci případných poddodavatelů včetně jejich identifikačních údajů a vymezení části předmětu plnění veřejné zakázky, které bude poddodavatel plnit. Současně pak bude v nabídce doloženo splnění požadavků na prokázání základní kvalifikace za takového poddodavatele a výpis z obchodního rejstříku či jiné evidence a také doklady prokazující splnění kvalifikačních požadavků za dodavatele.

Zadávací řízení se řídí:
Obecnou částí pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost (vydání č. 6), na toto zadávací řízení se neaplikují ustanovení zákona č. 134/2016 Sb., o zadávaní veřejných zakázek.

Způsob ukončení zadávacího řízení: Vybrán dodavatel

Skutečná cena zakázky v Kč (bez DPH): 300000.00

Dodavatelé:
  • Identifikační údaje dodavatele (název, sídlo, IČ): AQE advisors, a.s., sídlo: třída Kpt. Jaroše 1944/31, 602 00, IČ: 26954770, Ing. Jan Obrovský, statutární ředitel

    Datum podpisu smlouvy: 29. 12. 2017

Zrušené části zakázky: nerelevantní

Datum ukončení: 29. 12. 2017

Dodavatelé budou vyrozumívání o výsledku, resp. zrušení zadávacího řízení a o příp. vyloučení nabídky prostřednictvím uveřejnění informace na portálu www.esfcr.cz pod výše uvedeným názvem veřejné zakázky.


 
Uveřejněno: 26. 9. 2017
 
Aktualizováno: 5. 1. 2018