Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda již v žádosti je třeba rozdělovat podporu mezi žadatele a partnery, tj. je třeba vyčíslit a popsat jakou část čerpá žadatel a jakou partner?
A může ze společnosti žadatele školku využívat méně dětí než ze společnsoti partnera? Nebo musí žadatel mít vždy většinu kapacity školky?
Děkuji.
Autor: SIMBEROVA_Z
Sdílet
Dobrý den,
příspěvky od rodičů vybírat můžete, neměly by však být vyšší než kolik dostanete od poskytovatele dotace. O tyto příspěvky se nesnižuje celková část dotace.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den,
je možné v realizační fázi projektu vybírat částečné příspěvky na provoz školky, od rodičů dětí? Ve fázi provozní, je to předpokládám už na našem rozhodnotí i vzhledem k tomu, že zde není udržitelnost projektu. Děkuji za odpověď.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
ad 1.) Platí, že žadatel / příjemce dotace nemusí být majitelem nemovitosti, ve které bude zařízení péče o děti provozováno. Žadatel / příjemce je ale odpovědný za provozování a měl by si zajistit prostory na celou dobu projektu, aby se nedostal do problémů. Jakým způsobem bude hradit potřebné úpravy nemovitostí, je v kompetenci každého příjemce. V rozhodnutí o poskytnutí dotace nebude specifikováno, jaká část dotace je investiční a jaká neinvestiční, příjemce tedy může náklady na potřebné stavební úpravy splácet partnerovi např. i ve formě nájemného.
Ohledně převedení prostředků na partnera: hospodaření s poskytnutou dotací nebude předmětem kontroly ze strany poskytovatele dotace, ani dalších subjektů oprávněných ke kontrole realizace projektu. Účetní záznamy může ověřovat příslušný finanční úřad, který by ovšem měl při kontrole ověřovat pouze dodržení účelu dotace a dodržování zákona o účetnictví.
ad 2.) Rozklíčování na investice a neinvestice je pro potřeby evidence na straně poskytovatele, nebude ovšem uvedeno v rozhodnutí o poskytnutí dotace, proto nebude pro příjemce závazné. Příjemce musí dotaci využít na stanovený účel, přesně rozdělení mezi investice a neinvestice mu nebude ze strany poskytovatele stanoveno.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den,
mám dotaz k fázi vybudování dětské skupiny:
1. Budova, kde bude rekonstruována ubytovna na dětskou skupinu, patří partnerovi. Žadatel má na užívání ubytovny pouze věcné břemeno. Může rekonstrukci prostor financovat parnter projektu? Žadatel by potom převedl příslušnou část prostředků projektu určených na vybudování dětské skupiny na partnera. Je to možné?
2. V Benefitu se po zadání kapacity zařízení automaticky rozklíčoval rozpočet včetně podílu povolených investičních nákladů. Předpokládám, že investiční náklady není nutno dočerpat. Je možné například větší část položky na vybudování použít neinvestičně a investice snížit při zachování celkové přidělené dotace?
Děkuji Michaela Krištůfková
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
je možné v realizační fázi projektu vybírat částečné příspěvky na provoz školky, od rodičů dětí? Ve fázi provozní, je to předpokládám už na našem rozhodnotí i vzhledem k tomu, že zde není udržitelnost projektu. Děkuji za odpověď.
Autor: DUBSKA_I
Sdílet
Dobrý den,
dosud jsem nenašla odpověď na svoji otázku z 28. 1. Je to pro nás důležité pro další přípravu projektu. Prosím o reakci.
Děkuji Krištůfková
Autor: KRISTUFKOVA_M
Sdílet
Dobrý den,
to, co nepokryje dotace, musí provozovatel zařízení zafinancovat z jiných zdrojů. A to mohou být přímo jeho zdroje nebo zdroje získané od jiných subjektů, včetně prostředků, které příspěvkové organizaci poskytne její zřizovatel. Nesmí ovšem nastat situace, kdy by výdaje které jsou kryté dotací z OP LZZ, příjemce vykázal nějakému jinému poskytovateli dotace jako výdaj uhrazený v plné výši ze zdrojů jím dotovaného projektu; v takovém případě by se jednalo o duplicitní financování.
S pozdravem,
Adéla Purschová
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat, žadatelem projektu je příspěvková organizace kraje. Je možné aby na provozní náklady dětského centra přispíval zřizovatel této příspěvkové organizace, tedy kraj. Neboť dotace pokryje sotva mzdové náklady pečovatelek.
Děkuji
Autor: PURSCHOVA
Sdílet
Dobrý den,
na stránkách vaší nemocnice se píše, že jste příspěvková organizace zřízená Ministerstvem obrany ČR. Nepatříte tedy mezi oprávněné žadatele v této výzvě. Mezi oprávněné žadatele patří příspěvkové organizace obcí a krajů.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den, rádi bychom se zeptali zda můžeme tuto dotaci čerpat pro Vojenskou nemocnici v Brně - příspěvkovou organizaci. Děkujeme za odpověď.
Zdraví Eva Pešková
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den, rádi bychom se zeptali zda můžeme tuto dotaci čerpat pro Vojenskou nemocnici v Brně - příspěvkovou organizaci. Děkujeme za odpověď.
Zdraví Eva Pešková
Autor: PESKOVA_E
Sdílet
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat, žadatelem projektu je příspěvková organizace kraje. Je možné aby na provozní náklady dětského centra přispíval zřizovatel této příspěvkové organizace, tedy kraj. Neboť dotace pokryje sotva mzdové náklady pečovatelek.
Děkuji
Autor: KOVAROVA_M
Sdílet
Dobrý den,
mám dotaz k fázi vybudování dětské skupiny:
1. Budova, kde bude rekonstruována ubytovna na dětskou skupinu, patří partnerovi. Žadatel má na užívání ubytovny pouze věcné břemeno. Může rekonstrukci prostor financovat parnter projektu? Žadatel by potom převedl příslušnou část prostředků projektu určených na vybudování dětské skupiny na partnera. Je to možné?
2. V Benefitu se po zadání kapacity zařízení automaticky rozklíčoval rozpočet včetně podílu povolených investičních nákladů. Předpokládám, že investiční náklady není nutno dočerpat. Je možné například větší část položky na vybudování použít neinvestičně a investice snížit při zachování celkové přidělené dotace?
Děkuji
Michaela Krištůfková
Autor: KRISTUFKOVA_M
Sdílet
Dobrý den,
do formuláře údaje pro věcné hodnocení vypisujete podle věku pouze osoby s úvazkem větším než 0,5. Celkový počet je osob s úvazkem větším než 0,5 je prostý součet dílčích údajů podle věku.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den,
ráda bych si upřesnila počty zaměstnanců v příloze č.1 dle věkového složení, i tyto údaje jsou pro úvazky nad 0,5, anebo se zde započítávají všichni zaměstnanci a pouze řádek Celkový počet zaměstnanců s úvazkem větším než 0,5 je takto omezen?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
ráda bych si upřesnila počty zaměstnanců v příloze č.1 dle věkového složení, i tyto údaje jsou pro úvazky nad 0,5, anebo se zde započítávají všichni zaměstnanci a pouze řádek Celkový počet zaměstnanců s úvazkem větším než 0,5 je takto omezen?
Děkuji.
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Dobrý den,
partner musí patřit mezi oprávněné žadatele a musí splnit podmínky stanovené v bodě 3.3 Výzvy A4. Jiné podmínky pro partnera nejsou stanoveny. Partner tedy nepředkládá ani žádnou z vámi jmenovaných příloh (údaje pro věcné hodnocení jsou pro žadatele i partnera společné) Zapojení partnera popisujete pouze v projektové žádosti.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den, náš projekt bude mít partnera. Musí partner doložit stejné přílohy jako žadatel
- údaje pro věcné hodnocení jsou společné
- identifikace vlastnické struktury: jen žadatel nebo i partner?
- čestné prohlášení o bezdlužnosti apod.: jen žadatel nebo i partner?
- zřizovací listinu (nebo adekvátní doklad): jen žadatel nebo i parnter?
Děkuji Michaela Krištůfková
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
náš projekt bude mít partnera. Musí partner doložit stejné přílohy jako žadate?
- údaje pro věcné hodnocení jsou společné
- identifikace vlastnické struktury: jen žadatel nebo i partner?
- čestné prohlášení o bezdlužnosti apod.: jen žadatel nebo i partner?
- zřizovací listinu (nebo adekvátní doklad): jen žadatel nebo i parnter?
Děkuji
Michaela Krištůfková
Autor: KRISTUFKOVA_M
Sdílet
Dobrý den,
odpovědi jsem vložila přímo pod Vaše otázky. S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den, máme dotaz k minimálním požadavkům na kvalitu zařízení.
V rámci přepočtu plochy jsme narazili na otázky nad tím, jaké podlahové plochy můžeme započítat do rozlohy pobytové místnosti. Máme k dispozici samostatný objekt v areálu- ekologický domek, který má 2 koupelny a 4 místnosti. Započítává se pouze plocha místností, nebo i plocha kuchyňky, koupelen, vstupní chodby se šatničkami atp.Rozhodujeme se mezi kapacitou od 17 do 24 dětí dle podlahové plochy. - započítává se pouze rozloha pobytové místnosti, více v Projektové příručce na str. 21, v kapitole 6.1.5, v poznámce pod čarou č. 25 je specifikována pobytová místnost.
Máme dotaz ke 3,0 úvazkům na pečující osoby. Hierarchicky vytvoříme místo pro ředitelku školky a pečovatelku, které budou zajišťovat hlídání a edukační aktivity. K těmto osobám budeme zaměstnávat další pečovatelku, která bude mít v náplni i úklid venkovních herních ploch, úklid zařízení, přípravu a výdej jídel pro děti (reálně se bude jednat asi o 2 x 0,5 úvazku - část prací bude spadat na dobu po uzavření provozu zařízení). - minimální počet pečujících osob je stanoven pro kapacitu 7 až 12 dětí dvě pečovatelky (respektive 2 plné pracovní úvazky) pro kapacitu 13-24 dětí jsou stanoveny 3 pečující osoby (respektive 3 plné úvazky). Pečující osoby musí splňovat požadavky dané Projektovou příručkou v kapitole 6.1.3 a 6.1.4.
Je stanovena povinnost, aby s dětmi byly vždy po celou dobu provozu zařízení tři pečovatelky (u ředitelky předpokládáme například přípravu edukačních aktivit pro děti, které může z malé části vykonávat i mimo zařízení). - pečující osoby se mohou během dne střídat, např. pokud bude ráno v zařízení méně než 7 dětí, postačuje jedna pečující osoba, od sedmi dětí musí být přítomny 2 pečující osoby, a v případě počtu 13 dětí musí být přítomny 3 pečující osoby. Minimální počet pečujících osob tak musí být vždy dodržen.
děkujeme za odpověď Řeháková
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
máme dotaz k minimálním požadavkům na kvalitu zařízení.
V rámci přepočtu plochy jsme narazili na otázky nad tím, jaké podlahové plochy můžeme započítat do rozlohy pobytové místnosti. Máme k dispozici samostatný objekt v areálu- ekologický domek, který má 2 koupelny a 4 místnosti. Započítává se pouze plocha místností, nebo i plocha kuchyňky, koupelen, vstupní chodby se šatničkami atp.Rozhodujeme se mezi kapacitou od 17 do 24 dětí dle podlahové plochy.
Máme dotaz ke 3,0 úvazkům na pečující osoby. Hierarchicky vytvoříme místo pro ředitelku školky a pečovatelku, které budou zajišťovat hlídání a edukační aktivity. K těmto osobám budeme zaměstnávat další pečovatelku, která bude mít v náplni i úklid venkovních herních ploch, úklid zařízení, přípravu a výdej jídel pro děti (reálně se bude jednat asi o 2 x 0,5 úvazku - část prací bude spadat na dobu po uzavření provozu zařízení).
Je stanovena povinnost, aby s dětmi byly vždy po celou dobu provozu zařízení tři pečovatelky (u ředitelky předpokládáme například přípravu edukačních aktivit pro děti, které může z malé části vykonávat i mimo zařízení).
děkujeme za odpověď
Řeháková
Autor: REHAKOVA_L_1
Sdílet
Dobrý den,
při zřízení zařízení o kapacitě 24 dětí bude poskytovatelem dotace proplaceno 24 x 24 114 Kč tedy 578 736 Kč. Investice do zařízení může být ze strany žadatele větší (dofinancování z vlastních zdrojů) nebo naopak menší (úspora). Je to na žadateli z jak velkými náklady zařízení vybuduje při zajištění minimálních požadavků - více v Projektové příručce na str. 21, kapitola 6.1.5.
S pozdravem Zuzana Syslová
Tzn. při plné kapacitě 24 dětí je možné v rámci křížového financování vynaložit pouze 578.736,- Kč na projekt? Možné dofinancování z vlastních zdrojů lze? Např. pokud by byla zapotřebí i oprava budovy, ve které bude zařízení, výměna oken v místnostech apod.?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
zvolení hodnoty MI počet podpořených osob je čistě na žadateli, hodnota by však měla odpovídat zvolené kapacitě zařízení. Zvolená hodnota by mělo být v žádosti vysvětlena, poskytovatel dotace bude vyžadovat vykazování MI v monitorovacích zprávách. Nesplnění dosažení Vámi zvolené hodnoty však není nijak sankciováno.
Povinnými osobami v RT jsou pouze pečující osoby o děti - jejich počet musí odpovídat kapacitě zařízení, musí být v zaměstnaneckém poměru k provozovateli zařízení, více v Projektové příručce na str. 20, v kapitole 6.1.3 Jiné osoby v RT nejsou poskytovatelem definovány a jejich obsazení je čistě na žadateli. Pro projekty podpořené v rámci výzvy A4 neplatí Desatero OP LZZ, vyjma D9, neplatí tedy ani omezení úvazků 1,0 u zaměstnavatele.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den, je možné nějakým způsobem odhadnout MI počet podpořených osob? Pokud uvedeme při plné kapacitě např. počet 45 osob, bude toto číslo adekvátní?
Může pozici finančního manažera v rámci realizačního týmu zastávat osoba nemající přímý zaměstnanecký vztah k žadateli? A je složení RT při plné kapacitě zařízení - manažer, asistent, finanční manažer a pečovatelky vyhovující? Vztahuje se na zapojení u úvazků nějaké omezení, jak je to v jiných výzvách OP LZZ? Děkuji.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Tzn. při plné kapacitě 24 dětí je možné v rámci křížového financování vynaložit pouze 578.736,- Kč na projekt? Možné dofinancování z vlastních zdrojů lze? Např. pokud by byla zapotřebí i oprava budovy, ve které bude zařízení, výměna oken v místnostech apod.?
Děkuji.
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Dobrý den,
je možné nějakým způsobem odhadnout MI počet podpořených osob? Pokud uvedeme při plné kapacitě např. počet 45 osob, bude toto číslo adekvátní?
Může pozici finančního manažera v rámci realizačního týmu zastávat osoba nemající přímý zaměstnanecký vztah k žadateli? A je složení RT při plné kapacitě zařízení - manažer, asistent, finanční manažer a pečovatelky vyhovující? Vztahuje se na zapojení u úvazků nějaké omezení, jak je to v jiných výzvách OP LZZ?
Děkuji.
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Dobrý den,
vložila jsem odpovědi přímo pod otázky. S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den,
Jen bych se ráda ujistila s následujícím
- Je teoreticky možná podstatná změna prodloužení délky realizace fáze vybudování? - změna je možná jako změna podstatná, musí se o změnu písemně požádat poskytovatel dotace. Změna nesmí způsobit zkrácení délky realizace projektu a projekt musí být ukončen k 30. 6. 2015. Více v projektové příručce v kapitole 11.2 Podstatné změny projektu.
- Před podpisem smlouvy již nelze změnit kapacitu zařízení. - kapacitu zařízení ke které se zavážete v projektové žádosti nelze za žádných okolností změnit.
Máme v plánu zařízení s plnou kapacitou, 12 hod.provoz, u které jsou zapotřebí 3 osmihodinové úvazky pečujících osob, které se během dne prostřídají. Např. z rána bude přítomna pouze jedna, kolem oběda např. všechny tři, kdy předpokládáme plnou obsazenost. Ale pokud by se někdy stalo, že najednou ráno bude obsazenost 14 dětí a přítomna bude pouze jedna pečovatelka, je toto v nějakém rozporu (v případě kontroly na místě)? - ano toto v rozporu je, při kapacitě 7-12 dětí musí být přítomny 2 pečující osoby, při kapacitě 13-24 dětí musí být přítomny 3 pečující osoby. Jejich zapojení musíte naplánovat tak, aby tento počet byl vždy dodržen.
Žadatel je příspěvkovou organizací kraje, zařízení chce vybudovat ve svém areálu, ale v budově, která je v majetku města a má ji v pronájmu. Je toto potřeba v žádosti nějak upřesnit, podložit, např. smlouvou? - místo realizace je potřeba úvézt do projektové žádosti, nájemní smlouvu nám nijak nedokládáte.
V žádosti je uveden možný věk dětí docházejících do zařízení od 6 měsíců, může žadatel omezit věk od dvou let? - omezení věku dětí je čistě na provozovateli zařízení
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
výše jednotkových nákladů kopíruje jednotlivé fáze provozu zařízení - tedy 6 měsíců. V fázi v (6 měsíců) je částka 35 104 Kč, v druhé fázi (opět 6 měsíců) 26 328 Kč a v poslední fázi (opět 6 měsíců) 17 552 Kč. Více v Projektové příručce v kapitole 6.2.3 Výše jednotkových nákladů.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den,
při propočtech nákladů na dítě mi vyšlo, že dané přispívané částky jsou brané na půl roku/ 1 vytvořené místo. Např 35 104 Kč v 1.fázi za 1 plně vytvořené místo. Připadne tato částka opravdu na půl roku?
děkuji za odpověď, kochánková
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
Jen bych se ráda ujistila s následujícím
- Je teoreticky možná podstatná změna prodloužení délky realizace fáze vybudování?
- Před podpisem smlouvy již nelze změnit kapacitu zařízení.
Máme v plánu zařízení s plnou kapacitou, 12 hod.provoz, u které jsou zapotřebí 3 osmihodinové úvazky pečujících osob, které se během dne prostřídají. Např. z rána bude přítomna pouze jedna, kolem oběda např. všechny tři, kdy předpokládáme plnou obsazenost. Ale pokud by se někdy stalo, že najednou ráno bude obsazenost 14 dětí a přítomna bude pouze jedna pečovatelka, je toto v nějakém rozporu (v případě kontroly na místě)?
Žadatel je příspěvkovou organizací kraje, zařízení chce vybudovat ve svém areálu, ale v budově, která je v majetku města a má ji v pronájmu. Je toto potřeba v žádosti nějak upřesnit, podložit, např. smlouvou?
V žádosti je uveden možný věk dětí docházejících do zařízení od 6 měsíců, může žadatel omezit věk od dvou let?
Děkuji.
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Dobrý den,
organizacemi zřizovanými územními samosprávnými celky se výzvou č. A4 rozumí příspěvkové organizace zřizované územními samosprávnými celky (viz § 20 až § 37a zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění příspěvkových organizací). Zájmová sdružení právnických osob jsou zakládána (alespoň dvěma právnickými osobami – viz § 20f až § 20j zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů ), nikoli zřizována. Bez ohledu na to, jaké subjekty jsou mezi zakladateli zájmového sdružení právnických osob, proto tato právní forma nepatří mezi oprávněné žadatele.
Oprávněným žadatelem ve výzvě A4 mohou být jednotlivé subjekty, které Vaše zájmové sdružení právnických osob založily (tj. jak uvádíte: kraj, město a 4 univerzity). Ostatní (ovšem do maximálního počtu 3 subjektů) mohou v projektu figurovat jako projektoví partneři. Ačkoli je limit pro počet partnerů samozřejmě omezením, je více než pravděpodobné, že kapacita zařízení, na která je podpora z OP LZZ určena (tj. max. 24 míst) nemůže obsloužit veškeré potřeby všech subjektů, tj. kraje, města a 4 univerzit; proto omezení jen na podskupinu z těchto subjektů je nutné z podstaty projektu.
S pozdravem Zuzana Syslová
dobry den, dekuji za vasi odpoved. Mam jeste jednu otazku. Ve vyzve jsou mezi opravnenymi zadateli z nepodnikatelske sfery uvedeny take vyssi uzemne spravni celky a jimi zrizovane organizace, z tohoto duvodu jsme si mysleli, ze mezi opravnene zadatele patrime. Je tedy problem v tom, ze mezi nase zrizovatele patri i verejne vysoke skoly?
Dekuji.Hradilova
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
při propočtech nákladů na dítě mi vyšlo, že dané přispívané částky jsou brané na půl roku/ 1 vytvořené místo. Např 35 104 Kč v 1.fázi za 1 plně vytvořené místo. Připadne tato částka opravdu na půl roku?
děkuji za odpověď,
kochánková
Autor: KOCHANKOVA_K
Sdílet
dobry den,
dekuji za vasi odpoved. Mam jeste jednu otazku. Ve vyzve jsou mezi opravnenymi zadateli z nepodnikatelske sfery uvedeny take vyssi uzemne spravni celky a jimi zrizovane organizace, z tohoto duvodu jsme si mysleli, ze mezi opravnene zadatele patrime. Je tedy problem v tom, ze mezi nase zrizovatele patri i verejne vysoke skoly?
Dekuji.
Hradilova
Autor: HRADILOVA_A
Sdílet
Dobrý den, tento dokument ještě není k dispozici, bude v pravý čas zveřejněn.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den, je již prosím k dispozici dokument "Pomůcka k vyplněné monitorovací zprávy pro oblast podpory 3.4 s využitím jednotkových nákladů"? Děkuji.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
máte pravdu, příloha pro věcné hodnocení bude podespána dříve, než samotná žádost. Informace o podpisu sdělená včera se týká až monitorovacích zpráv.
S pozdravem Zuzana Syslová
SYSLOVA Úterý 15.01.13 15:10:13:
Děkuji. Ale dle příručky musí nejprve přílohu podepsat statutární zástupce, poté se naskenovaná nahraje do Benefitu, ten se následně zfinalizuje, vytiskne a konečná verze žádosti se nechá podepsat statutárem. Tudíž podpis by měl mít dřívější datum než samotná finalizace žádosti ...
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den, je již prosím k dispozici dokument "Pomůcka k vyplněné monitorovací zprávy pro oblast podpory 3.4 s využitím jednotkových nákladů"? Děkuji.
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Děkuji. Ale dle příručky musí nejprve přílohu podepsat statutární zástupce, poté se naskenovaná nahraje do Benefitu, ten se následně zfinalizuje, vytiskne a konečná verze žádosti se nechá podepsat statutárem. Tudíž podpis by měl mít dřívější datum než samotná finalizace žádosti ...
Autor: KIRSCHNEROVA_L