03_15_031 Budování kapacit a profesionalizace NNO
KLUB
Vyhledávání v klubu
Otázka: Evaluator, garant, expert, partner
Dobrý den,
poprosila bych Vás o zodpovězení následujícíh otázek. Děkuji.
1. V rámci KA marketing/PR chceme zakoupit software na zpracování databází kontaktů (na různé stakeholdery). Proto, aby bylo možné v rámci kampaně s těmito databázemi pracovat, je nutné v nich mít shromážděné relevantní údaje. Je možné z přímých nákladů zaplatit asistenta, který by vyhledal a zadal veškeré údaje do systému? (nebo lze pověřit dodavatele, který bude zpracovávat podklady pro marketingovou strategii a kampaň, aby toto učinil) - levnější by byl asistent, ale nevíme, zda-li by byl uznatelným nákladem?
2. evaluace -musí být evaluace jako samostatná klíčová aktivita, nebo stačí popsat u každé KA stručně, jakým způsobem bude evaluována?
evaluátor - musí to být externí osoba, nebo je možné, aby evaluaci prováděl odborný garant - ředitel a byl v PN? pokud ano, máme pozici oddělit (garant a evaluátor zvlášt v rozpočtu) nebo můžeme napsat, že odborný garant u některých KA provádí i evaluaci? Může u některých KA provádět evaluaci implementace expert, který se bude podílet na realizaci konkrétních aktivit?
3. Náhrady mzdy - u některých odpovědí je napsáno, že lze do náhrad dávat pouze účast na školení/stážích/workshopech atd. Je možné do náhrad dát i hodiny, které zaměstnanci stráví s prací pro experta (např. komunikace nebo příprava podkladů pro experta) (např. expert na strategické plánování bude mít schůzku s vybranými zaměstnanci za účelem získání podkladů pro vypracování strateg. plánu)?
4. Je možné dát do přímých nákladů vybavení, které potřebujeme pro realizaci fundraisingové kampaně (stánek, stůl, vybavení na ohřev jídla, kotlíky apod.)? (nyní si jej půjčujeme od jedné firmy, ale pro udržitelnost, by bylo pro nás efektivnější vybavení přímo vlastnit).
5. Expert (v rámci projektu bude na DPP) bude spolu s ředitelem a partnerem projektu (zahraniční) vypracovávat odborné podklady pro hodnocení výsledků poskytovaných služeb. Je možné jej poslat na zahraniční cestu/školení k danému tématu do zahraničí?
6. Je možné dát do projektu drobné stavební úpravy v sídle žadatele, které umožní lepší oddělení managementu žadatele od práce s klienty (z důvodu hluku a neefektivity práce, a ochrany osobních údajů klientů)?
Děkuji o zodpovězení dotazů. S pozdravem Marcela Janečková
1 Odpověď
Dobrý den,
1. SW je způsobilý přímý náklad, z přímých nákladů je možné hradit i experta, který kromě tvorby zaučí zaměstnance v jeho používání, nicméně osobu v organizaci na zadávání dat do databáze zaplatit z přímých nákladů nelze (možné využít nepřímé náklady).
2. Evaluace nemá být samostatná aktivita, je nutné ji zařadit částečně do každé klíčové aktivity. Evaluátor je v přímých nákladech. Doporučujeme oddělit pozice v rozpočtu.
3. Náhrady mzdy jsou relevantní pouze v případě, že dochází ke vzdělávání cílové skupiny. Ze vzdělávání musí být prezenční listina. Například se jedná o školení, vzdělávací akce a spolupráci s expertem. Pokud skupina vytváří něco na workshopu, může a nemusí se jednat o vzdělání, záleží na obsahu workshopu (v případě WS s expertem či s externím školitelem ano, interní WS zaměstnanců ne). Samostatná práce pro experta (např. dopracování strategického plánu) není vzdělávání a není tudíž možné čerpat mzdové náhrady.
4. Vybavení pro FR kampaň lze pořídit z přímých nákladů. Musí to být vybavení, bez kterého by se kampaň nedala realizovat a zároveň musí být doloženo, že nákup vybavení bude levnější než půjčení v rámci projektu.
5. Pokud vyjde z auditu, že máte nedostatky v poskytování služeb a vy si jako jednu z možností zlepšení vyberete přejímání zkušeností od zahraničního partenra, pak mohou relevantní zaměstnanci za partnerem jet jako cílová skupina. S nimi může jet i expert, ale jako člen realizačního týmu. Expert nemá být v rámci projektu vzděláván, má být naopak nositelem know-how. Na zvláštní školení proto jet nemůže, stejně jako se nemá školit v ČR.
6. Stavební úpravy nejsou ve výzvě a priori zakázány, nicméně s nimi nepočítáme. Pokud budou úpravy nezbytně nutné a budou se vztahovat k cílové skupině, řiďte se prosím metodikou - Specifická část pravidel pro žadatele a příjemce, kap. 6.4.6.
Komentáře k otázce