03_15_031 Budování kapacit a profesionalizace NNO
KLUB
Vyhledávání v klubu
Otázka: Přímé náklady na realizaci aktivit, příjmy projektu
Dobrý den,
v resumé procesního auditu nám bylo doporučeno, abychom z důvodu nastavení diverzifikace zdrojů zrealizovali pilotní ověření konkrétní FR kampaně a abychom provedli marketingový průzkum potřeb na reprezentativním vzorku potenciálních klientů. Nejsme si však jisti, které náklady na realizaci těchto aktivit spadají do přímých nákladů. U FR kampaně by se jednalo především o grafické práce (web, letáky), pronájem vybavení a prostor, tisk letáků a plakátů. U marketingového průzkumu by to byly především náklady na přípravu a výrobu marketingových materiálů (grafika, webové stránky, letáky, tisk) a finanční odměnu pro respondenty průzkumu. Je možné s respondenty uzavřít DPP?
Ještě bychom potřebovali vědět, zda případný výnos z pilotní FR kampaně musí být v projektové žádosti zahrnut do příjmů projektu.
Děkuji
Komentáře k otázce
1 Odpověď
Dobrý den,
v prvním stádiu projektu bude nutné vytvořit za pomoci experta teoretický podklad pro výše uváděné změny - především jde o strategický plán, který bude dále obsahovat fundraisingovou a marketingovou strategii organizace. Všechny činnosti, které chcete realizovat, musí mít také oporu v doporučeních resumé auditu. Pokud tyto předpoklady splníte, je možné přistoupit k realizaci strategií. V rámci přímých nákladů projektu je možné hradit vše, co zmiňujete, včetně DPP pro respondenty (v řádu jednotek hodin na osobu).
Příjmy projektu z FR kampaně - pokud bude možné identifikovat a kvantifikovat, že určité finanční prostředky pocházejí z konkrétní kampaně hrazené z projektu, budou zahrnuty do příjmů projektu. V opačném případě nikoliv.
S pozdravem
Anna Dumont
Dobrý den,
otázku zodpovíme během tohoto týdne. Řešíme s metodiky otázku příjmů z kampaně jako potenciální příjmy projektu.
Děkuji za pochopení
Anna Dumont