Dobrý den,
ráda bych se zeptala na několik otázek.
1. Pokud budeme v projektu chtít realizovat stavební úpravy místnosti komunitního centra, kde bude realizována práce s CS patří stavební úpravy do přímých či nepřímých nákladů? Jedná se o úpravu místa za účelem jejich bezbariérovosti pro CS
2. Stavební upravy v projektu je možné financovat pouze do 40tis, naše stavební úpravy počítají i s WC a dveřmi, které si však chceme hradit zvlášť z vlastních zdrojů (nikoliv z jiné dotace). Postačí vystačit fakturu do 40tis na jednotný celek, který chceme v rámci projektu realizovat?
3. Jelikož se jedná o větší stavební úpravy, je možné začít se stavebními úpravami dříve, než bude zahájen projekt a nebo máme raději posunout provoz centra o několik měsíců a zahájením projektu bude tedy nejprve stavební úprava centra? Od jakého data se budou počítat uznatelné náklady na drobné stavební upravy v projektu? Od data zahájení projektu nebo od data předložení žádosti ?
4. V projektu počítáme i s tzv. doplňkovými aktivitami pro Komunitní centrum. Je možné z nich realizovat i různé sportovní a kulturní aktivity v obci za účasti CS? A jedná se o náklady definované jako přímá podpora či se vše musí hradit z NN?A v případě PN, kam konkrétně je rozepsat?
5.V rámci projektu počítáme se spotřebním materiálem přímo pro CS (tužky, bloky, pomůdky pro sociální začelnění - tabulky, přehledy atp. ) Chápeme dobře, že se jedná o přímé náklady pro CS?
6. Zatím mi nebylo odepsáno na dotaz určení věku v CS - Osoby, které jsou znevýhodněny věkem. Jaký věk je považován za znevýhodňující?
7. Prosím ještě o objasnění vyplnění políčka Ročního obratu žadatele - nejsme si jistý k jakému datu jej tam napsat? K datu podání žádosti? Nebo je zcela na nás k jakému datu? Jedná se o projekt, kdy bude žadatelem obec.
8. Pokud je Finanční manžer a Manažer projektu hrazen z NN, chápeme dobře, že není třeba uvádět, zda tato funkce bude řešena nákupem služeb a nebo zda bude řešena pracovní smlouvou atp? Je možné se rozhodnout až po schválení projektu?
Velmi děkuji za všechny odpovědi.
Dobrý den,
ad 1) Úpravy za účelem bezbariérovosti (nájezdová rampa, rozšíření dveří apod.) pro CS lze hradit z PN.
ad 2) Ano, stačí vystavit fakturu.
ad 3) Všechny náklady se stávají způsobilé až dnem zahájení realizace. Je vhodné, aby současně se stavebními úpravami již probíhaly alespoň některé aktivity projektu.
ad 4) Svou povahou se jedná o volnočasové aktivity, které nelze hradit z projektu.
ad 5) Běžně používaný spotřební materiál (papíry, bloky, tužky...) je bez ohledu na CS hrazen z NN.
ad 6) Věková hranice není jasně stanovena, je spíše na vašem zvážení, zda se nebude jednat spíše o CS osob dlouhodobě či opakovaně nezaměstnaných.
ad 7) Jedná se o poslední zúčtované období.
ad 8) NN není třeba popisovat do projektu, můžete se tedy rozhodnou až během realizace.
S pozdravem
L. Lenková
Komentáře k otázce