Sdílet
Dobrý den,
v případě artnerství se žádostí o dotaci nepřikládáte žádnou přílohu. Pouze vyplníte údaje v aplikaci Benefit7.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro obalst podpory 3.4 a 5.1
mám ještě jeden dotaz ohledně partnerství - v případě zařazení partnera/ů do projektu je třeba při odezvádávání projektové žádosti od partnerů nějakých příloh (např. doklady o právní subjektivitě, prohlášení o partnerství), či podpisů (např. na projektové žádosti)? Nebo v tuto chvíli pouze vyplním údaje o partnerech do žádosti v Benefitu?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
každá z příloh musí být podepsaná statutárním zástupcem, u výpisu z OR může být podpis např. v dolních rozích kopie, zadní strana mi vhodná nepřipadá. U vícestránkových příloh je možný podpis stautárního zástupce minimálně na přelepce v levém horním rohu dokumentu.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO prooblast podpory 3.4 a 5.1
prosím o informaci ve věci "podpis statutáře na přílohách"ve výzvě pro předložení žádosti je napsáno, že "každá z příloh musí být ... podepsaná statutárním zástupcem žadatele". Znamená to, že tedy např. výpis z obchodního rejstříku - tedy jeho úředně ověřená kopie - bude ještě navíc podepsána také statutárním zástupcem? technicky prosím kde? jedná se o jeden list..na zadní straně ? u vícestránkových příloh předpokládám po sešití podepíše přelepku ?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
prosím, je nějak určena hodinová sazba ušlé mzdy školených zaměstnanců? Dříve to bylo 144,10 Kč/h. Je to ještě aktuální?
A lze ji použít do rozpočtu do přímé podpory?
DĚKUJI.
Petra Manová
Autor: MANOVA_P
Sdílet
Dobrý den,
jsou níže popsané zkušenosti a praxe uznatelné pro expertku na rovné příležitosti do výzvy č. 76?
Vzdělání: Univerzita J.A.Komenského - AngragogikaČesko-německý institut - pozitivní psychoterapise (2letý výcvik)Mediace (Kurz pořádaný Asociací mediátorů ČR)Gender-vztahová problematika soukrmá i profesní (Phdr. Tamara Cenková)Grafologie (Grafologická konzultační spol.)Hypnóza (kurz vedený PhDr. Jiřím Zíkou)
Praxe:Profesní praxe v oblasti genderové problematiky v rámci poradenské a terapeutické praxe od r. 1998 (řešení genderově relevantních problémů - rovné příležitosti mužů a žen, podněty a evaluace genderové problematiky v oblastech výchovy a vzdělávání dospělých, v rodinných strukturách, na pracovním trhu, při násilí vůči ženám, bossing zaměřený na ženy nad 45 let
Profesní praxe v oblasti genderové problematiky v rámci lektorské činnosti ve firemním vzdělávání od roku 1998 (témata sociální uspořádání vztahů mezi muži a ženami, feminita a maskulinita na obecné a individuální úrovni, příčiny konfliktů mezi muži a ženami, gender a sociální status, genderová socializace, historie z genderové perspektivy, konstrukce genderových vztahů v moderní společnosti, genderové vnímání v domácím a mezinárodním kontextu)
Vedení a oponentura bakalářských a diplomových prací na Univerzitě J.A.Komenského - témata prací Současné postavení českých a slovenských žen v soukromém a profesním životě, Diskriminiace na trhu práce z důvodu věku (podtéma gender a ženy), Problematika genderu ve firemní praxi, Postavení ženy na trhu práce, Vliv komunikace na vztahy mezi muži a ženami
Profesní praxe poradce rozvoje lidských zdrojů - genferová problematika ve firemní praxi - řešení obtížných situací, firemní kultura, mobbing, bossing - prevence, řešení, odstraňování důsledků, profesní a kariérní poradenství, manažerský audit - analýza manažerského stylu vedení - návrhy a opatření, účast při výběrových řízeních na střední a vyšší manažerské pozice - psychodiagnostika, příprava kariérního růstu - zajištění a rozvoj manažerského potenciálu, terapeutická činnost - pozitivní psychoterapie, MOVE terapie
Další témata lektorsky vedených kurzů - ostraňování a předcházení stresu - příčiny, prevence, techniky odstranění, ženský a mužský svět v profesní komunikaci - možné příčiny konfliktů, psychologir komunikace s klientem / zákazníkem, moderní rétorika a komunikace - prezentace, zakázaná rétorika, asertivita - asertivní techniky, předcházení a řešení konfliktů, rozvoj týmové spolupráce - týmová typologie, příčiny bariér
Publikační činnost - Grafologické příručky, články do odborných časopisů - od r. 1998 - např. Moderní řízení, HRM apod.
Děkuji Vám za odpověď.
Autor: HABARTOVA_J
Sdílet
Dobrý den, máme prosím tyto dotazy:
1. Je "Projektové řízení" uznatelné jako jedna z klíčových aktivit projektu?
2. Chceme v rámci projektu vytvořit 2 nová pracovní místa umožňující flexibilní formy organizace práce. Udržitelnost těchto míst je 6 měsíců. Zvažujeme vytvořit pracovní místa min. na 12 měsíců - je tedy možné po celou dobu jednoho roku čerpat mzdové příspěvky?
3. Jak je to v této oblasti s veřejnou podporou?
Děkujeme za odpovědi.
Autor: BOHACKOVA_P
Sdílet
Dobrý den v návaznosti na můj minulý dotaz týkající se veřejné podpory, bych se na Vás dovolil obrátit s dotazem na reálné vykazování veřejné podpory na podnikatelský subjekt u miniškolky, když vychovatelka se bude starat jak o děti zaměstnanců/zaměstnankyň univerzity, tak o děti partnerů. Děti zaměstnanců/zaměstnankyň univerzity budou tvořit převážnou většinu. Jedná se o veřejnou podporu pro partnerský subjekt v návaznosti na obecnost činností realizačního týmu – vychovatelky (zaměstnanci/zaměstnankyně univerzity x zaměstnanci/zaměstnankyně partnera), když nelze dopředu určit skutečné umístění dětí rodičů partnera, tj. nebudou využívat službu firemní školky v pravidelném režimu? Nebo je doporučeno uvést poměrový koefient a zpětně podle reálného využití předávat potvrzení o VP?
Autor: KNOTEK_T
Sdílet
Dobrý den,
chtěl jsem požádat o odpověď na otázku:
V projektu je partner s finančním příspěvkem (OSVČ). V jeho prostorách, ve kterých má firmu v oblasti péče o děti, chceme jako jednu z KA zřídit rodinné centrum. To by mělo sídlo v jedné větší místnosti + WC. Komu by se platilo nájemné a jakým způsobem? Prostory má majitel firmy pronajaté. Platilo by se tedy partnerovi nebo majiteli domu? Prostory by samozřejmě po dobu realizace projektu nebyly využívány pro firmu OSVČ.
Děkuji.
S pozdravem
Autor: LUPINEK_P
Sdílet
Dobrý den,
jako zaměstnavatel působící v sociálních službách chceme využít mzdové příspěvky na zřízení flexibilních pracovních míst. Vzhledem k tomu, že neexistuje relevantní trh, kde by tato podpora mohla narušit soutěž, už vůbec pak tato podpora nemůže ovlivnit obchod mezi členskými státy, nejsou naplněny všechny znaky VP a mzdové příspěvky by tak podle nás měly být mimo rámec VP. Je to tak?
Děkuji.
Autor: TOMKO_L
Sdílet
Dobrý den,
Ještě jeden dotaz týkající se IPRM. Bylo by možné doložit "Potvrzení o zařazení projektu do IPRM" později než samostaný projekt, např. koncem září? Projekt je stále na městě ke schválení, jež se odkládá z důvodu dovolených.
Díky a hezký den přeje Jiří Hlaváč
Autor: JIRIHLAVAC
Sdílet
Dobrý den, může Expert na rovné příležitosti provést gendrerový a personální audit v rámci své náplně práce?
Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den.
Autor: HUJOVA_A
Sdílet
Dobrý den,
Další otázka směrem k Vám týkající se vymezení cílové skupiny: ženy vracející se po rodičovské dovolené. Jedná se o ženy, které jsou stále na RD a za X počet měsíců se vrátí do zaměstnání? Případně je někde specifikována časová neznámá X, tedy kolik měsíců před koncem RD jsou ještě definovány jako "vracející se"? Nebo je tato cílová skupina myšlena jinak?
Předem Vám děkuji za odpověď
Zdraví a hezký nadcházející víkend přeje Jiří Hlaváč
Autor: JIRIHLAVAC
Sdílet
Dobrý den,
mám dotaz na indikátory. Počet podpořených organizací 07.45.00 pokud budu mít zahraničního partnera bez finanční účasti nevyužije podporu. Započítám ho mezi počet podpořených organizací nebo ne? Děkuji
Autor: SILHANOVA_P
Sdílet
Vážení,
ráda bych so dotázala, zda námi vytipovaný expert na rovné příležitosti je vhodnou osobou.
Jedná se o studentku 5. ročníku (poslední ročník) magisterského studia Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity Brno – obor sociální práce.
Mimo jiné předměty, které studuje, sem patří i předmět:
Programy sociálního rozvoje v pracovních organizacích
Cíle předmětu
- Učí co je sociální rozvoj v pracovních organizacích a jak jej zabezpečovat?
- rozvíjí schopnost studentů reflektovat vzájemné ovlivňování strategie organizace a personální strategie, veřejné sociální politiky a sociální politiky v organizaci
- rozvíjí schopnost studentů reflektovat problematiku nediskriminace v práci a rovných šancí
- učí sestavit program řešení vybraného dílčího úkolu z oblasti sociálního rozvoje v organizaci.
Osnova předmětu:
* Řízení sociálního rozvoje v organizaci
* Práce a kvalita pracovního života I.
* Diskriminace v organizaci
* Rovné pracovní příležitosti - gendrová nerovnost
* Rovné pracovní příležitosti - zdravotní handicap jako sociální aspekt nerovnosti na trhu práce
* Harmonizace práce a rodiny
* Kvalita pracovního života v organizaci II
* Úkoly personálního manažera v sociálním rozvoji.
* Zabezpečení lidských zdrojů.
* Komunikace.
* Pracovní hodnocení
* Péče o zaměstnance.
Pokud je vhodnou osobou, stačí v CV uvést výše uvedené?
Děkuji.
J. Palková
Autor: PALKOVA_J
Sdílet
Dobrý den,
ad 1) poduk budete realizovat aktivity pro ženy již podnikající a ženy, které ještě podnikatelakmi nejsou, musíte rozdělit adekvátním podílem náklady na všechny tyto aktivity do dvou bloků - mimo VP a v režimu de minimis, tedy i nákup zařízení a vybavení učebny a nájem prostor
ad 2) ano, i tuto položku musíte rozdělit )viz předchozí odpověď)
ad 3) u členú RT, jejichž činnosti jsou obecné a nevztahují se ke konkrérní práci s CS jsou výdaje mimo VP
ad 4) žadatel/reps. příjemce by měl mít v rozpočtu stanoveny náklady na jednu podnikatelku. Příklad pokud podnikatelka absolvuje všechny kurzy (realizované žadatelem, vedené členy RT, využivájící prostory v de minimis) tak by náklady na ni žadatele stály např. 100 tis. kč. Těchto sto tisíc bude žadatel postupně vyučtovávat poskytovateli dotace. Po ukončení projektu může být podnikatelce vystaveno potvrzení o skutečném čerpání de minimis. Využití centra (náklady na jeho provoz) musí být opět rozdělěny na VP a mimo VP.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
chtěla bych se zeptat na způsob rozdělení položek v rozpočtu, zda se bude jednat o veřejnou podporu či ne. Stále tápeme a nechtěli bychom si už nyní zkomplikovat či znemožnit realizaci.
Do projektu budeme mít zapojeny ženy-podnikatelky a ženy ještě nepodnikající.
1. Pro obě skupiny chceme vybavit centrum (PC, stoly, židle, tiskárna apod.), kde budou moci pracovat v určitém rozsahu hodin - je nutné tyto náklady na pořízení zařízení a vybavení také rozdělit na VP a mimo VP?
Nájem prostor centra, kde se bude odehrávat většina aktivit projektu je také nutné nějakým způsobem rozdělit?
2. Dále účastnicím klíčových aktivit chceme poskytovat příspěvek na hlídání dětí formou přímé podpory (kap. 6) - zde je také třeba tuto položku rozdělit na VP a mimo VP?
3. Osobní náklady - u odborných pracovníků (lektorů, psychologů, poradců) chápu, že rozdělíme sumu hodin na dvě části a jedna bude VP a druhá mimo VP. Je potřeba takto dělit i administrativní pracovníky (expert na rovné příležitosti, manažer, asistentka, finanční manažer)?
Jakým způsobem pak tuto VP budou účastnice čerpat, resp. jak jim bude vykazována? Opět u kurzů nebo poradenství chápu, že podle čerpaných hodin (hodiny práce lektora, poradce) dostanou potvrzení o čerpané podpoře de minimis. Jak je to v případě využití centra (nevěnuje se jim nikdo, jen použijí pořízené vybavení...)?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
ad 1) tato CS je způsobilá
ad 2) ano, toto lze nakoupit jako službu
ad 3) ne, pro KA věnované publicitě se specielně CS nenastavuje. Tato KA by měla být zaměřena na obecné šíření výstupů projektu a problematiky rovných příležitostí v maximální možné míře.
ad 4) inovace v personální politice zaměřené u konkrétního žadatele - podniku, budou také spadat do režimu podpory de minimis spolu s péči o děti. Aktivita zaměřená na šíření výsledků, dobré praxe, brožura a besedy s veřejností budou mimo VP.
ad 5) k partnerství se žádostí o dotaci nepřikládáte žádnou přílohu. Správná informace je zveřejněna v úvodu této diskuse.
S pozdravem
Dita Hůlová¨
externí administrátor ŘO pro obalst podpory 3.4 a 5.1
chtěla bych poprosit o odpovědi na několik otázek k následujícímu projektovému záměru:
Žadatelem je velký podnik, klíčovými aktivitami je 1)inovace personální politiky (management komunikace se zaměstnanci odcházejícími na RD, flex. úvazky, školení pro vracející se rodiče apod.) 2) firemní školka, 3)publicita.
Dotazy:
1) Vzhledem k velikosti podniku byla jako cílová pilotní skupina zvolena skupina specialistů a pracovníků nižšího a středního managementu, kteří mají děti do 5 let, jsou na MD/RD nebo se navracejí (v Benefitu označena jako c. skupina Zaměstnanci/kyně) - Prosím o informaci, zda je takto definovaná cílová skupina způsobilá.
2) Je možné službu péče o děti nakoupit jako službu v již existující firemní školce jiného podniku? (v rozpočtu by byla cena kvantifikována jako náklady na dítě a měsíc násobeno počtem dětí)
3) Je nutné vytvářet samostatnou cílovou skupinu a následně také monitorovací indikátor pro klíčovou aktivitu Publicita? (v rámci této aktivity je plánována beseda či konference na téma rovných příležitostí a vydání informační brožury o projektu a rovných příležitostech obecně, obojí určeno pro širokou veřejnost - cílová skupina i indikátor by byly špatně definovatelné a kvantifikovatelné)
4) Je zřejmé, že náklady na firemní školku budou spadat do režimu podpory de minimis. Budou ostatní náklady v tomto případě mimo režim veřejné podpory? (inovace opatření personální politiky bude zaměřeno konkrétně na personální politiku žadatele, výsledky projektu a best practice budou ale posléze prezentovány v brožuře a na besedě s cílem motivovat veřejnost k uplatňování rovných příležitostí na trhu práce obecně...)
5) Zde ve fóru byla otázka dokládání partnerství k žádosti odpovězena několikrát poměrně nejasně, proto bych si chtěla ujasnit, zda je třeba již k žádosti doložit nějakou formu partnerské dohody (ve Výzvě je jedinou požadovanou povinnou přílohou doklad o právní subjektivitě žadatele)
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
v přehledu obvyklých mezd jsou uvedeny obecné kategorie. Náklady na takto nově vzniklá pracovní místa jsou způsobilé a můžete do rozpočtu zařadit buď v osobních nákladech pokud buou tyto pracovnice členy RT, nebo v rámci přímé podpory - mzdové příspěvky. maximální výše v tomto případě je trojnásobek minimální mzdy, tedy 24 000 Kč včetně povinných odvodů. Do parcovní smlouvy můžete uvést pozici pedogogického pracovníka. Takto byste ji také měli specifikovat v projektu (buď u pozic RT nebo v rámci KA ve které budou vytvořeny).
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
V rámci projektu bude klíčová aktivita: Služba péče o děti. Díky této KA vzniknou 4 nové pracovní pozice pedagogických pracovnic. Lze tento název pozice uvádět do pracovní smlouvy? V přehledu obvyklých mezd tato pozice není uvedena. Bude se jednat o způsobilý výdaj? Nebo musí být název pozice v souladu s tabulkou, např. sociální pracovnice (obecně odlišná náplň práce než pedagogický pracovník)?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
informace o možných nákladech v případě zahraničního partnera nebo lektora jsou zveřejněny v úvodu této diskuse. Do způsobilých výdajů patří náklady na cestovné, ubytování a stravné členů RT a účastníků těchto akcí. Náklady na lektora jsou také způsobilým výdajem v případě, že není zaměstnancem partnera. Ostaní náklady na organizaci pak podle toho, zda akci budete realizovat Vy nebo partner.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
chtěla jsem se zeptat na účast zahraničního partnera bez finančního příspěvku v rámci tématické sítě. Pokud by jsme chtěli pořádat kulaté stoly, workshopy, atd. se zahraničním partnerem pro cílovou skupinu. Jak v ČR tak v zahraničí jak je možné hradit finanční náklady s tímto spojené a jestli je to možné. Doprava, lektor. atd. Jak v ČR tak v zahraničí.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
do tohoto indikátoru se započítávají pouze předkladatel a jeho čeští partneři. Pokud českého partnera v projektu nemáte, pak hodnota indikátoru bude = 1
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
mám dotaz k MI Počet podpořených organizací. Pokud v rámci projektových aktivit budeme mít 3 zaměstnavatele, kteří prostřednictvím aktivit získají VP v režimu de minimis. Započítavají se do tohoto ukazatele? Tj. Počet podpořených organizací bude 1 (žadatel) + 3 (zaměstnavatelé z CS)?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
ad 1) k partnerství se spolu se žádostí o dotaci nepřikládá žádná příloha, správná odpověď je zveřejněna v úvodu této diskuse
ad 2) ano, v rámci okruhu aktivit A to lze
ad 3) pokud vytvořené místo bude splňovat požadavky výzvy (flexibilní úvazek, sdílené místo atd.) pak na něj lze čerpat mzdové příspěvky i v rámci okruhu aktivit C. Okruhy aktivit se v projektu mohou prolínat a navzájem doplňovat.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
1. můžete prosím zcela jasně - výčtem - potvrdit, jaké přílohy K OKAMŽIKU PODÁNÍ ŽÁDOSTI - dodávájí partneři - z výzvy mi vyplývá, že ŽÁDNÉ, TEDY ANI PROHLÁŠENÍ O PARTNERSTVÍ...
- Lze i při zaměření A zařadit jako podaktivitu projektu zahraniční spolupráci zaměřenou na transfer zkušeností zahraničních zaměstnavatelů s nástroji genderově a prorodině pozitivní politiky ?
- Lze čerpat podporu na mzdové příspěvky a nově vytvořená pracovní místa v rámci této výzvy obecně nebo pouze v konkrétních případech ve výzvě již jmenovaných? Tedy např.i v rámci zaměření C např. na provoz zařízení služeb péče o děti, který by byl realizován také některou z forem flexibilní práce nabízené CS výzvy nebo pokud bude chtít úřad jako partner projektu v rámci zavádění opatření na podporu slaďování zřídit několik částečných úvazků pro rodiče na RD a učinit tak právě formou mzdových příspěvků čerpaných z projektu?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
náklady na konkrétní aktivity/činnosti spadající do režimu VP by měly být v projektu skutečně odděleny a označeny, tedy i činnosti členů RT, které se vztahují k podnikatelkám. I tyto náklady by tedy měly být rozděleny do dvou bloků (mimo VP a v režimu de minimis). Pokud vedoucí projektu konkrétně s CS podnikatelek nepracuje, pak je mimo VP.
K partnerství se žádostí o dotaci nepřikládáte žádnou přílohu. Správná odpověď je uvedena v úvodu této diskuse.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
zajímá mě dělení položek rozpočtu podle režimu VP. Členové našeho RT budou vykonávat téměř identické činnosti pro podnikatelky i pro nepodnikatelky. Je přesto třeba rozdělit tyto již často poloviční pracovní úvazky na polovinu a vytvořit tak ke každé novou položku rozpočtu? Je to třeba dělat i u vedoucí projektu? Počet položek v osobních nákladech našeho rozpočtu by se tím zdvojnásobil....
Ještě bych prosila potvrdit, zda je nebo není povinnou přílohou žádosti Prohlášení o partnerství. Ve výzvě je uvedeno, že není, ale níže v odpovědích, že je.
Autor: PODPORA_EA