Dobrý den, měla bych pár dotazů k Výzvě č.94: 1) Vzdělávání - jestliže v rámci kapitoly nákup služeb máme již dosažené hodnoty 70% (nákup služeb) a potřebujeme ještě další část školení zahrnout do projektu, můžeme u dané klíčové aktivity uvést, že 44 školících dní bude financováno z přímých nákladů a 22 školících dní z nepřímých nákladů? Je to vůbec možné - v součtu by vzdělávání překročilo oněch povolených 70% nákladů projektu. 2) De minimis - na semináři bylo řečeno, že můžeme v rámci projektu počítat s podporou de minimis k roku 2013, kdy se budou podepisovat Rozhodnutí. Máme k projektu přidat přílohu s informací, že projekt počítá s podporou de minimis k roku 2013, aby nebyl projekt vyloučet z důvodu, že se měla uvést podpora de minimis k roku 2012 (rozpočet by byl v rámci de minimis překročen). V případě, že by se Rozhodnutí podepisovalo již v roce 2012 a my měli projekt nastaven na de minimis v roce 2013, je možné Rozhodnutí podepsat až v roce 2013, popř. je možné požádat o snížení rozpočtu projektu tak, aby jsme se vešli do de minimis k roku 2012? 3) Rovné příležitosti žen a mužů - jestliže člen RT bude žena na MD, která bude částečně pracovat z domova, je možné toto brát jako splnění opatření k Rovným příležitostem? Jestliže ano, jak to máme popsat v dané klíčové aktivitě, když nejde o žádné vzdělávání? Děkuji za odpovědi, s pozdravem M.Rezková Autor: REZKOVA_M
|
Dobrý den, minimální výše výdajů na nákup služeb není stanovena. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, záleží na Vás, zda-li bude školit interní či externí lektor, poměr není určen. Interní lektoři nemusí absolvovat přímo v projektu školení, aby dále mohli školit zaměstnance v daném podniku, pokud již mají dostatečné kompetence. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1) indikátor týkající se inovativnosti bude v projektové žádosti uveden. Pokud podnik nepočítá s inovativními prvky, je možné hodnotu indikátoru uvést 0. Pokud se v projektu objeví skutečné inovace v metodách a přístupu není důvod indikátor nevyčíslit a inovativnost se pak může projevit v bodovém hodnocení nepřímo – např. v hodnocení přínosu pro cílovou skupinu. 2) Interní lektorem má být osoba, která je způsobilá tuto činnost vykonávat (svým vzděláním, oborem školení a oprávněním, pokud je na danou činnost požadováno). Ve většině oblastí nejsou žádné formální požadavky. Záleží tedy na Vás, jakého si zvolíte interního lektora a jak jeho volbu zdůvodníte. Na příkladu kurzu asertivity, bych chtěl zdůraznit, že nelze předpokládat, že ten, kdo projde 2 denním kurzem asertivity může tyto kurzy dále poskytovat. U toho, kdo by měl toto téma dále vyučovat se předpokládá jiný typ kurzu než pro konečnou cílovou skupinu. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, rád bych si ověřil, že má úvaha je správná. Pokud je příjemcem společnost registrovaná k DPH, budou všechny položky rozpočty uvedené bez DPH a do položky nezpůsobilé výdaje projektu bude zařazeno DPH. Děkuji Autor: HOLUB_T
|
Dobrý den, v podpůrném materiálu pro rozlišení obecného a specifického vzdělávání je uvedeno, že za obecné vzdělávání jem ožné považovat jakákoli školení vyplývající z právních předpisů a dle zavedených norem. Zároveň je také metodikou OP LZZ a výzvou omezeno proškolování v BOZP a PO, pokud není určeno pro proškolení interního lektora. Chtěla bych se touto cestou zeptat, zda školení elektrikářů dle vyhlášky 50/1978, dále topičů nízkotlakových kotelen, obsluhy tlakových nádob stabilních atd., která z vyhlášek také vychází, je možné v rámci obecného vzdělávání zařadit do kategorie - odborné. Nebo zda se jedná o kategorii klíčových školení či úplně vyloučených. Předem děkuji za odpověď. M. Šimová Autor: SIMOVA_M
|
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné si v rámci projektu nechat nově vytvořit pro naše zaměstnance e-learningový kurz, nebo zda si musíme zakoupit licenci k již existujícímu e-learningovému kurzu? Děkuji za odpověď. Autor: KOVAROVA_B
|
Dobrý den, v návaznosti na předcházející dotaz týkající se vyplnění přílohy Vstupní vyhodnocení rovnosti žen a mužů v organizaci/podniku žadatelem a partnerem zvlášť, týká se toto rovněž přílohy ke Zhodnocení dosavadního systému vzdělávání v podniku? V klíčové aktivitě Rovné příležitosti žen a mužů - mohou mít žadatel a partner jedno společné opatření? Předem děkuji za odpověď Autor: JANOUCHOVA_L
|
Dobrý den, prosím o zodpovězení dotazu, zda je možné podat projekt za společnost (sídlo v ČR), která provozuje franchisu a školit zaměstnance franchisy? Moc děkuji. Autor: NAVRATIL_L
|
Dobrý den, školení štíhlé výroby a Lean je považováno za odborné vzdělávání. Projekt by však neměl být koncipován tak, aby tato uvedená školení byla převažující. Při přípravě interních lektorů na lektorskou činnost považujeme nespecializované kurzy na komunikační, prezentační dovednosti za klíčové dovednosti. Za odborné jsou považovány např. kurzy pedagogické, např. tzv. pedagogické minimum. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, vstupní dotazník "Vstupní vyhodnocení rovnosti žen a mužů v organizaci/podniku" se podává za žadatele i partnera. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, je možné do projektu zahrnout nákup licencí na PitStop a Adobe Reader (rozpoč. kap. 03). Tyto licence by byly primárně využit pro školení tiskařů v rám předtiskové přípravy. Je možné mít tento SW umístěn na výrobních strojích, kde bude realizováno školení? Děkuji za odpověď. Autor: DUBSKA_I
|
Dobrý den, prosím o zodpovězení níže uvedených dotazů: 1) Je koučování manažerů bráno jako vzdělávání odborné či doplňkové? 2) Má být řízení projektu a publicita samostatnou klíčovou aktivitou nebo se vyplněním záložky "Realizační tým" automaticky předpokládá existence této činnosti? 3) Od jakého finančního limitu se uvádějí informace o výběrových řízeních v Benefit 7 (předpokládám, že zde nemusíme uvádět např. výběrové řízení za 50 000 Kč bez DPH)? 4) Na semináři pro žadatele bylo zmíněno, že musíme vyplnit checkbox na konci projektové žádosti. Měli jsme za to, že se jedná o checkbox pro hodnocení formálních náležitostí a přijatelnosti, proto jsme jej nechali nevyplněný. Jak bude na tuto skutečnost nahlíženo? 5) Jak bude vypadat udržitelnost projektu, pokud nebudeme tvořit nová pracovní místa ani nakupovat vybavení? 6) Pokud by v projektu plánováno nakoupení SW za 150 000 Kč, kam máme tento SW uvést do rozpočtu projektu? Mám za to, že by měl být uveden v kapitole 03.03 Odpisovaný nehmotný majetek, ale chtěla bych se ujistit, že je má úvaha správná. Děkuji za odpovědi Filipová Autor: FILIPOVA_L
|
Dobrý den, všechny povinné a případně další přílohy musí být předloženy v 1 výtisku (originál/úředně ověřená kopie). Každá z příloh žádosti musí být označena pořadovým číslem podle jejího označení v seznamu příloh a podepsána osobou oprávněnou jednat jménem žadatele (statutárním zástupcem). Vícestránková příloha musí být sešita. Všechny přílohy musí být předloženy jak v listinné tak elektronické podobě v aplikaci Benefit7. Elektronické přílohy musí být stejné jako přílohy tištěné. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, údaji použitými při výpočtu počtu zaměstnanců a finančních hodnot jsou údaje týkající se posledního schváleného účetního období vypočtené za období jednoho roku. Tyto údaje jsou brány v potaz od dne účetní závěrky. Výjimkou jsou nově založené podniky: V případě nově založených podniků, jejichž účty dosud nebyly uzavřeny, jsou údaje použité při výpočtuodvozeny z odhadů učiněných v dobré víře v průběhu účetního období. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, pokud si žadatel není jist, zda-li spadá do vyloučených oblastí uvedených v této výzvě, může se obrátit s telefonickým dotazem na externího administrátora ŘO. Záchranná služba zřízená krajem může být žadatelem v této výzvě, pokud splňuje další podmínky stanovené výzvou (viz např. kap. 3.3.2). Velikost podniku je možné posuzovat dle příručky, odkaz je uveden ve výzvě v kapitole „Vymezení žadatelů o finanční podporu“ S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, mám na Vás několik dotazů, prosím o jejich zodpovězení: 1/ Jelikož je výzva zaměřena na odborné vzdělávání a projekt má být zaměřen (ideálně nadpoloviční většinou) na odborné vzdělávání, chci se zeptat, dle jakého kritéria bude hodnoceno zastoupení odborného vzdělávání: je to dle počtu odškolených hodin, nebo dle vynaložených výdajů? Nebo existuje jiné kritérium? 2/ Je oprávněným žadatelem zaměstnavatel, který nemá ŽL, ale působí jako zprostředkovatel dle Zákona o podnikání na kapitálovém trhu (na tuto činnost nelze vystavit živnostenské oprávnění). 3/ Je možné v rámci této výzvy žádat o dotaci na školení tzv. vázaných zástupců? Tyto osoby nemají klasický pracovněprávní vztah (HPP, DPČ či DPP), ale jejich činnost je upravena Zákonem o podnikání na kapitálovém trhu a dále regulována ČNB. 4/ Lze považovat za odborné vzdělání proškolení telemarketérek na způsoby telefonického nabízení konkrétních produktů, postihnutí jejích výhod a nevýhod - zaměření bude čistě na produkty, které nabízejí. Velice děkuji.Mlýnek Autor: MLYNEK_D
|
Dobrý den, jsme společnost zabývající se bezpečností a zálohováním elektronických dat, serverové virtualizace a optimalizace licencí Microsoft, nástrojů hromadné správy a automatizace sítí. Dále realizujeme vzdělávací programy v oblasti IT, soft skills, jazyků a poskytujeme psychologické a osobnostní poradenství. Součástí společnosti je personální agentura obsahující kompletní agendu v oblasti lidských zdrojů (HR). Chtěla by jsem se zeptat zda je naše společnost oprávněným žadatelem v rámci výzvy č. 94? Zda se nás netýká cit. z výzvy: Cíĺovou skupinou rovněž nejsou vzdělávací instituce a jejich pracovníci11. Jsme mimo jiné i vzdělávací instituce, ale máme zaměstnance, kteří by se školili v jiném oboru než je oblast vzdělávací. Děkuji za odpověď Autor: JANECKO_K
|
Dobrý den, je stanovena minimální výše výdajů na nákup služeb? Maximální výše je ve výzvě uvedena, ale spodní hranici jsem nikde nenašla. Děkuji Pavlasová Autor: PAVLASOVA_Z
|
Dobrý den, žádám Vás o zodpovězení dotazů uvedených v příloze. Předem děkuji. Zuzana Pavlasová Autor: PAVLASOVA_Z
|
|