Ve výzvě ani v příručkách D 10 jsme nenašli nějaké omezení počtu interních lektorů ani počtu školení jimi provedených v rámci projektu. Z toho důvodu se ptáme, zda projektem plánovaná školení mohou být převážně realizovaná interními lektory nebo je stanoveno (pro hodnotitele) nějaké procento vyjadřující poměr mezi interními školeními a školeními pořízenými jako služba. Pokud ano, tak by nás jeho výše zajímala, abychom je v projektu dodrželi. Dále by nás zajímalo, zda interní lektoři, kteří budou dělat interní školení v rámci projektu musí sami v projektu absolvovat nějaká školení nebo jim bude stačit akreditace, kterou již mají pro plánované školení. Autor: SAFARIKOVA_P
|
Dobrý den, výzva č. 94 má přílohu 4. Tabulka pro výpočet veřejné podpory. K použití této přílohy jsem ve výzvě nenašla žádné instrukce. Na listu dokumentu „Návod“ je uvedeno, že se dokládá k žádosti, ale v seznamu povinných příloh žádosti není uvedena. Chci se tedy zeptat, je vyplnění této povinné pro všechny žadatele o dotaci? Má tato tabulka nějakou vazbu na povinnou přílohu žádosti Rozdělení veřejné podpory a soukromého spolufinancování? (Zde je uvedeno, že je povinná jen pro žadatele s partnery.) Na listu dokumentu „Návod“ je uvedeno, že příklad vyplnění najdu ve vedlejším souboru „VP-názorná_ukázka_vyplnění“, ale tento soubor jsem nenašla. Je někde k dispozici? Omlouvám se, pokud byl tento dotaz již zodpovězen, ale vůbec se na Fóru ESF nemůžu zorientovat. Nemůžu přijít na to, jak si mám zobrazit dotazy a příslušné odpovědi. Nápověda k tomuto zde není. Předem děkuji za odpověď. Autor: MANOVA_M
|
Děkuji za odpověď ačkoliv mé dotazy k inovativnosti a interním lektorům směřovaly trochu jinam. 1) Inovativnost není explicitně stanovená jako bodovaný indikátor (ve věcném hodnocení se hodnotí "pouze" šíře a adekvátnost monitorovacích indikátorů). Reaguji tímto i na seminář EDUCA, kde bylo doslova řečeno - existence/absence inovativnosti v žádném případě nepřínáší projektu žádné body navíc. 2) Co se týká interního lektora. Rozumím Vaší odpovědi - otázkou je jaké vzdělání,praxe apod. je dostatečná pro uznání interního lektora. Jde mi o situaci, kdy malý/mikropodnik, který v současnosti nemá žádnou osobu na pozici interního lektora, chce tuto pozici v podniku zavést. Nejmenší podniky zpravidla interního lektora nemají. Otázkou tedy je zdali interním lektorem může být člověk bez praxe v této oblasti (např. absolovent ekonomické fakulty). Tato osoba by pak byla proškolena v rámci jinak vyloučených kurzů (asertivita apod.), aby následně tyto poznatky mohla šířit dále v rámci komplexního vzdělávacího systému. Děkuji Vám za pomoc a přeji hezký den. Autor: HOLUB_T
|
Dobrý den, pokud pracují u žadatele na základě pracovního poměru nebo obdobného vztahu (pracovní smlouva, DPČ, DPP) jsou zaměstnanci organizace (cílovou skupinou) a je možné na ně čerpat náhrady mezd v rámci projektu. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, není nutné zavádět nová opatření v rámci této aktivity, ale náplní bude realizace alespoň jednoho z navržených opatření, které žadatel v dotazníku vyhodnotí jako nejpřínosnější pro svou organizaci. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, - Je takováto podpora možná bez omezení? Zde si nejsem jist, kam Vaše otázka směřuje, ale refundaci mezd je možné v rámci projektu využít, jak v režimu de minimis, tak v režimu blokové výjimky (jejich intenzita je popsána ve výzvě 94).
- Existují k těmto příspěvkům i další materiály, než metodika způsobilých výdajů? Nejvíce informací je obsaženo v příručce D5 – Metodika způsobilých výdajů, v ostatních příručkách bližší informace nejsou poskytnuty.
S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, odpovídáme nyní po konzultaci s Řídícím orgánem. Vámi popsanou situaci nelze provést. Vaše popsaná situace obchází pravidlo o podpoře specifického vzdělávání ve výzvě č. 94, jehož cílem je zamezit kolizi s výzvami GG EDUCA, aktuálně výzvou č. 92 (výzva 94 se snaží dodržet pravidlo, že co může být podpořeno v GG EDUCA nebude podpořeno ve výzvě 94 a obráceně) a Váš popis do jisté míry toto obcházení pravidla popisuje. Dále se lze odvolat na princip partnerství, který spočívá mimo jiné v tom, že by partneři v projektu měli sledovat stejné nebo alespoň související cíle. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, odpověď na stejný dotaz uvedena dne 17.7.2012 S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, záměrem je vyloučit obecné blíže nezacílené vzdělávání s tématem environment, resp. ENVI. Do této kategorie se řadí kurzy primárně zaměřené na vztah k prostředí firemnímu i životnímu. Tímto není dotčena (vyloučena) podpora odborného vzdělávání v oblastech, kde je určitý vztah k životnímu prostředí integrální součástí dané odbornosti. Lze tedy vzdělávat např. operátory nebo projektanty čističek odpadních vod, recyklačních linek a podobně. Naopak za akceptovatelný nebude považován projekt zahrnující např. kurzy s tématem a názvem „environmentální školení pro manažery“ nebo synonymické „ekologická výchova pro manažery“. Aby bylo možné jasné posouzení při kontrole přijatelnosti je nutné, aby hlavní téma a odborné zaměření kurzu bylo vyjádřeno již jeho názvem. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, pokud nástupnická organizace přebírá veškeré závazky, pracovně právní vztahy, apod., je možné žádat na IČ původní. Na akceptaci změny na nové IČ nebude automatický nárok, formálně by však neměly být překážky, pokud žadatel dodá všechny potřebné podklady. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Ve výzvě je zveřejněn přesný seznam nezpůsobilých kurzů. Ve vypořádání připomínek (zde) jsme popsali způsob jejich hodnocení. Bude se posuzovat primárně dle názvů kurzů, vyloučeny jsou také kurzy, kde bude název evidentně změněn pouze přesmyčkou, využitím synonyma atd. Pouze v případech, kdy kurz dle názvu nebude evidentně zařaditelný mezi nezpůsobilé, bude jeho náplň hodnocena dle dalšího popisu v žádosti. Projekty zahrnující tyto kurzy budou vyřazeny ve fázi formální hodnocení/hodnocení přijatelnosti. Dále je ve výzvě uvedeno, že projekty mají být zaměřené na odborné vzdělávání a obecné vzdělávání může být zahrnuto pouze jako doplněk. Toto bude hodnoceno ve fázi věcného hodnocení. Vysoká míra obecného vzdělávání se tedy může projevit nižším počtem bodů získaných ve věcném hodnocení. Uvedené však neznamená, že obecné kurzy ve výzvě podporovány nejsou vůbec. Míra zařazení obecných kurzů může být různá a bude posuzována v kontextu celého projektu a potřebnosti pro konkrétní podnik a cílovou skupinu.“ 1) Žadatelem může být jakákoliv z firem skupiny, které se účastní projektu, každá zvlášť musí být oprávněným žadatelem/partnerem – požadavky na žadatele a partnera jsou totožné. Jediným omezením je to, že žadatel musí mít sám z projektu užitek, nesmí působit jako prostředník. Žadatelem tedy nesmí být firma, jejíž zaměstnanci se sami vzdělávat nebudou nebo jejich zapojení bude jen symbolické. Žadatelem by měla být firma, jejíž zapojení v projektu je největší nebo alespoň patří mezi větší a její role je i z jiného důvodu pro projekt podstatná. Partner s finančním příspěvkem i bez finančního příspěvku musí patřit mezi oprávněné žadatele ve stejné části této výzvy jako žadatel v této výzvě. 2) Ano, vzdělávání interních lektorů je v této výzvě možné. 3) Ano, vzdělávání v řízení dočasných týmu je možné, jako klíčové kompetence. 4) Pokud jste v minulých třech letech nežádal o podporu de minimis, je možné zažádat o 200 tis. EUR. Pokud bude projekt žadatele vybrán k financování z OP LZZ, musí žadatel doložit formou čestného prohlášení, že na stejné klíčové aktivity pro stejnou cílovou skupinu nečerpá podporu z jiného programu Evropské unie nebo České republiky. Toto prohlášení bude předloženo jako jeden z podkladů pro uzavření právního aktu o poskytnutí podpory. Ohledně předložení projektu je nutné si také hlídat podporu podle pravidla de minimis. V režimu podpory de minimis je možné podniku, bez ohledu na jeho velikost, hradit až 100 % nákladů projektu za předpokladu, že s ostatními přijatými podporami de minimis nepřesáhne celková částka podpory 200 tis. EUR (100 tis. EUR u firem činných v odvětví autodopravy) za poslední tři účetní období. 5) Semináře pro žadatele jsou uvedeny na stránkách www.esfcr.cz (Praha, Brno, Ostrava) S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, může být Zdravotnická záchranná služba – příspěvková organizace Zlínského kraje žadatelem v rámci výzvy č. 94? Zdravotnická záchranná služba není podnikatelský subjekt jako takový. Je však zapsána v Obchodním rejstříku a DOPLŇKOVĚ podniká na základě živnostenského oprávnění. Příspěvkové organizace byly vyloučeny z výzev oblasti podpory 4.1. Na podobný dotaz jste již reagoval jinému tazateli s kladným vyjádřením. Včera na osobní konzultaci v Brně však uvedli, že Zdravotnická záchranná služba – příspěvková organizace nemůže být žadatelem. Prosím Vás proto o vyjádření, zda je za těchto podmínek Zdravotnická záchranná služba – příspěvková organizace Zlínského kraje možným žadatelem? Pokud ano, prosím ještě o dodatečnou informaci – je žadatel posuzován z hlediska velikosti podniku jako samotná příspěvková organizace nebo se posuzuje žadatel za instituci Zlínský kraj. Děkuji Vám za odpověď. Autor: HLAVACKOVA_J
|
Dobrý den, podstatný je stav při podání Žádosti o finanční podporu – rozdělení do kategorií velký podnik a MSP má vliv při hodnocení projektů, nikoliv v době vydání Rozhodnutí. Vybrané projekty, pak již budou realizovány podle kritérií, jak je schválí výběrová komise. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, zde bych pouze doplnil, že poskytovatel si může vyžádat před poskytnutím podpory od daného podniku prohlášení nutná k vydání právního aktu. Jaká prohlášení to budou, bude na jeho rozhodnutí a předpovídat, jaká prohlášení bude nutné dodat, nelze. Ve výzvě je uveden pouze výčet některých příloh, které budou po úspěšných žadatelích vyžadovány. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1.V D10 je uvedena definice: Inovovaný produkt znamená takový produkt, kde změny v jeho cílech, obsahu, metodách nebo formách významně zvýšily jeho kvalitu a účinnost při poskytování podpory cílovým skupinám. Pokud by byl projekt skutečně inovativní, tak to samozřejmě jako přínos může být hodnoceno externím hodnotitelem. Na dané záložce se popíše jako doposud, co je nově zaváděno. 2. Interní lektorem má být osoba, která je způsobilá tuto činnost vykonávat (svým vzděláním, oborem školení a oprávněním,pokud je k dané činnosti nutné) 3. Ano, pokud spadá do cílové skupiny (zaměstnanec žadatele). V době, kdy bude školen, si ale nesmí vykazovat práci v realizačním týmu. Připravuje se změna metodiky, která by byla platná v době vstupu projektů do realizace a jedna z uvažovaných změn je omezení celkového úvazku pro členy RT na 1 v organizaci. 4. Doporučené ceny k některým kapitolám rozpočtu jsou součástí příloh výzvy 94. U kurzů dodaných externě se uvádí ceny v místě a čase obvyklé (lze získat průzkumem trhu). S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1.zde záleží na obsahu školení: pokud obsah není blíže definovanán nebo jde o komunikační, prezentační a podobné dovednosti je považováno toto vzdělávání za obecné. Pokud jde o specializované kurzy nebo kurzy týkající se oboru působení (např. kurz na téma hutní výrobky pro obchodní zástupce v oboru hutnictví) jedná se o kurzy odborné. 2.není doporučeno uvést jména do projektové žádosti. 3. tento počet není stanoven, záleží na druhu školení. 4. u relevantních kurzů či školení lze tuto jednotku zvolit. 5. toto zapojení CS do 25 let do projektu není bonifikováno. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, holding sám nemá právní subjektivitu, tudíž nikoliv. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, v anglickém provedení text výzvy 94 není vytvořen. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, má-li projekt partnera, dokládá se příloha "Vyplněný dotazník Vstupní vyhodnocení rovnosti žen a mužů v organizaci/podniku" pouze za žadatele nebo za všechny organizace podílející se na projektu? Děkuji Autor: STRZELCOVA_K
|
Dobrý den, chtěla bych se informovat, zda je možné v projektu počítat i se zaměstnanci, o které bude podnik žadatele rozšířen v příštím roce. Žadatel plánuje rozšíření podniku o další pobočku v jiném regionu. Toto rozšíření by mělo nastat v příštím roce. Je možné koncipovat projekt už teď na vyšší počet zaměstnanců? M. Šimová Autor: SIMOVA_M
|
|