Dobrý den, podstatný je stav při podání Žádosti o finanční podporu – rozdělení do kategorií velký podnik a MSP má vliv při hodnocení projektů, nikoliv v době vydání Rozhodnutí. Vybrané projekty, pak již budou realizovány podle kritérií, jak je schválí výběrová komise. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, jen se chci ujistit že chápu správně dvojí rozdělení vzdělávání na a) specifické - obecné (nespecifické) b) odborné - obecné tato dualita je velmi matoucí a myslím neopodstatněná (stačí používat termín nespecifické). V rámci výzvy č.94 lze tedy realizovat bez omezení vzdělávání odborné nespecifické? S pozdravem, Látal Autor: LATAL_R
|
Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda je naše společnost (Severočeské vodovody a kanalizace, a.s. IČ: 490 99 451) oprávněným žadatelem v rámci výzvy č. 94, GP 1.1. Předem děkuji za Vaši odpověď. Dagmar Machová Autor: MACHOVA_D
|
Dobrý den, ke své odpovědi bych doplnil, že družstvo může být žadatelem o finanční podporu ve výzvě 94, pokud je zapsané v obchodním rejstříku. S pozdravem Ing. Franěk Pavel externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, mohla byste nás kontaktovat ohledně přesného jména družstva. U otázek, které nejsou konkrétněji položené, je na přesnou odpověď lepší, když známe všechny informace. S pozdravem Ing. Franěk Pavel externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den,
může subjekt, který obdržel dotaci v režimu dočasného rámce, žádat ve výzvě č.94 v režimu de minimis o 100% dotace? A dále započítávala by se pak dotace poskytnutá v režimu dočasného rámce
do limitu de minimis? Příklad: V dočasném rámci získal subjekt dotaci ve výši 5,5 mil. Kč,
jiné dotace nečerpal. Znamená to tedy, že má limit de minimis nevyčerpán
a může žádat těch 200 tis. Eur na 3 účetní období?
Děkuji Vám moc za odpověď.Přeji Vám příjemný den. Autor: KAHL_J
|
Dobrý den, Jak velký vliv bude mít na posouzení žádosti počet zaměstnanců ze specifických skupin zaměstnanců, tj. těch kteří mají z důvodu věku ztížené podmínky uplatnění se na trhu práce, tj. zejména: - věkové skupiny nad 50 let ( v této cílové skupině nemáme aktuálně žádného zaměstnance v této věkové kategorii)
- mladí do 25 let (v této cílové skupině máme aktuálně 1 zaměstnance)
- Jak velký vliv má na posouzení žádosti fakt, že cílová skupina je složena převážně ze žen (toto složení vyplývá pouze ze zkušenosti, že při přijímacích řízeních byly v posledních letech kvalitnější kandidátky než kandidáti a není to naše strategií).
Ptáme se proto, že pokud by uvedené 2 body měly znamenat velkou ztrátu v celkovém hodnocení, museli bychom ještě znovu zvážit, zda budeme do žádosti, která by neměla příliš velkou šanci na úspěch, dále investovat čas. Děkuji za Vaši odpověď a přeji hezký den, Lucie Králová Autor: KRALOVA_L
|
Dobrý den, prosím o informaci, zda uvedení "environmentálních kurzů" jako vzdělávacíaktivity, kterou nelze zahrnout do projektu znamená, že nelze zahrnout žádnýkurz s environmentální problematikou? Rádi bychom do projektu zařadili kurzy:Ekologická agenda výrobního podniku; Směrnice REACH; International Material DataSystem IMDS3 (Mezinárodní systém dat materiálů)Děkuji za odpověď Autor: BILKOVA_E
|
Dobrý den, vychází se primárně z dokumentů, na které se ptáme v dotazníku. Zapracování do dalších dokumentů a instrukcí záleží především na tom, s jakými dokumenty, které by byly pro zapracování principu rovných příležitostí relevantní, žadatel (příjemce) pracuje. Zakomponování rovných příležitostí do interních dokumentů můžete konzultovat s odborníkem na rovné příležitosti. Odměna mu může být hrazena např. na základě DPČ (pozor na to, aby byl počet hodin úměrný, jde o doprovodnou aktivitu a časově omezenou, spíše jednorázovou činnost). S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 existují nějaké závazné dokumenty, formulace nebo skutečnosti, které musí žadatel implementovat do interních dokumentů, při realizaci navrhovaného opatření Zakomponování rovných příležitostí do interních dokumentů při vypracovávání klíčové aktivity Rovné příležitosti žen a mužů? Je realizace této aktivity dostačující pro tuto klíčovou aktivitu? Jaké dokumenty konkrétně by měly být doplněny o RP? Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, záchranná služba zřízená krajem a její zaměstnanci skutečně nejsou cílovou skupinou oblasti podpory 4.1, takže z tohoto pohledu je možné tuto příspěvkovou organizaci podpořit ve výzvě č. 94, pokud splňuje další podmínky stanovené výzvou (viz např. kap. 3.3.2). Cílovou skupinou v ose 4.1 jsou pouze subjekty a zaměstnanci, kteří se fakticky podílí na výkonu veřejné správy (a místní samosprávy). V těchto případech jako je Váš, je vždy přehlednější, když nám napíšete jméno subjektu, abychom mohli přesně rozhodnout (případně řešit tuto situaci po telefonu, abychom od Vás zjistili všechny informace, které potřebujeme k odpovědi). S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ve výzvě je zveřejněn přesný seznam nezpůsobilých kurzů a činností v bodě 3.1.2. Ve vypořádání připomínek je popsán způsob jejich hodnocení. Bude se posuzovat primárně dle názvů kurzů, vyloučeny jsou také kurzy, kde bude název evidentně změněn pouze přesmyčkou, využitím synonyma atd. Pouze v případech, kdy kurz dle názvu nebude evidentně zařaditelný mezi nezpůsobilé, bude jeho náplň hodnocena dle dalšího popisu v žádosti. Projekty zahrnující tyto kurzy budou vyřazeny ve fázi formální hodnocení/hodnocení přijatelnosti. Dále je ve výzvě uvedeno, že projekty mají být zaměřené na odborné vzdělávání a obecné vzdělávání může být zahrnuto pouze jako doplněk. Dané kritérium bude hodnoceno ve fázi věcného hodnocení. Cílem je omezit 1-2 denní obecné kurzy s tématem zvýšení výkonnosti firmy/řízení firmy. Toto omezení však nevylučuje podporu zavádění konkrétních metod štíhlého managementu, např. (lean manufacturing) a související školení a dále školení konkrétních znalostí (mimo vysloveně vyloučená témata) pro konkrétní cílovou skupinu - např. účetní minimum pro manažery, právní minimum pro manažery atd. Další aspekty návrhů, způsobilosti a náplně kurzů budou posuzovány v rámci bodového hodnocení externích hodnotitelů podle charakteru projektového záměru. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 chtěla bych se informovat, zda je podporovanou vzdělávací aktivitou v rámci výzvy č. 94 tzv. lean manufacturing (štíhlá výroba). Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, v roce 2010 jsme dle rozhodnutí čerpali 4 mil. podpory de minimis. Je má následující úvaha správná? : Když rozhodnutí o dotaci za tuto výzvu bude z Vaší strany vystaveno v roce 2012, můžeme v režimu de minimis na výzvu 94 žádat jen cca 1 mil Kč. (200 000 EUR * 25 = 5 mil. Kč - hrubý odhad). Pokud byste ale rozhodnutí o porpoře z Vaší strany udělili až v roce 2013 (dle předpokladu vyhodnocení výzvy v 5. měsíci od ukončení příimu žádostí, tj.leden 2013), můžeme již v této výzvě 94 žádat o znovu 200 000 EUR podpory de minimis. Jedná se vcelku o zásadní rozhodntuí firmy. Děkuji za odpověď Autor: POLASKOVA_P
|
Dobrý den, obecným cílem této výzvy je podporovat odborné vzdělávání, které má vazbu na současnou nebo očekávanou pracovní pozici daného zaměstnance v daném podniku, do projektu nelze zahrnout kurzy a činnosti, které jsou uvedeny v bodě 3.1.2 Hodnocení způsobilosti kurzů bude provádět externí hodnotitel v rámci hodnocení. Mezi profesní vzdělávání zaměstnanců podporované zaměstnavateli patří např. - odborné vzdělávání zaměstnanců a zaměstnavatelů zaměřené zejména na prohloubení, rozšíření, zvýšení, obnovení nebo udržení kvalifikace. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Dobrý den, lze čerpat finanční podporu na pravidelné profesní vzdělávání – např. řidičů? Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Ano, Vámi zaslaná informace je platná. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, V den vyvěšení výzvy je u výzvy 94 na internetových stránkách uvedeno – „Upozornění: oznamujeme žadatelům, že se nebudeme v telefonických a elektronických dotazech vyjadřovat ke způsobilosti konkrétních seznamů vybraných kurzů. Proto se k Vašemu dotazu ohledně výčtu činností nevyjádříme. Hodnocení způsobilosti, obsahu a náplně školení je činností hodnocení externího hodnotitele. Zároveň zde přidávám odpověď ohledně vyřazení projektu z důvodu školení uvedených v bodě 3.1.2 již v rámci hodnocení přijatelnosti. Ve výzvě je zveřejněn přesný seznam nezpůsobilých kurzů. Ve vypořádání připomínek (zde) jsme popsali způsob jejich hodnocení. Bude se posuzovat primárně dle názvů kurzů, vyloučeny jsou také kurzy, kde bude název evidentně změněn pouze přesmyčkou, využitím synonyma atd. Pouze v případech, kdy kurz dle názvu nebude evidentně zařaditelný mezi nezpůsobilé, bude jeho náplň hodnocena dle dalšího popisu v žádosti. Projekty zahrnující tyto kurzy budou vyřazeny ve fázi formální hodnocení/hodnocení přijatelnosti. Dále je ve výzvě uvedeno, že projekty mají být zaměřené na odborné vzdělávání a obecné vzdělávání může být zahrnuto pouze jako doplněk. Toto bude hodnoceno ve fázi věcného hodnocení. Vysoká míra obecného vzdělávání se tedy může projevit nižším počtem bodů získaných ve věcném hodnocení. Uvedené však neznamená, že obecné kurzy ve výzvě podporovány nejsou vůbec. Míra zařazení obecných kurzů může být různá a bude posuzována v kontextu celého projektu a potřebnosti pro konkrétní podnik a cílovou skupinu.“ S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, -elearning, - v rámci výzvy není jeho zapojení do projektu vyloučené. - tvorba systému ŘLZ formou poradenství, koučinku, - k Vašemu dotazu se vyjadřuje také jeden z bodů textu výzvy ohledně podporovaných aktivit – je podporována podpora systémů řízení a rozvoje lidských zdrojů v podnicích vedoucí k motivaci a aktivizaci zaměstnanců a zaměstnavatelů a k podpoře dalšího podnikového vzdělávání, včetně poskytování podpory a poradenství. Ovšem upozorňuji, že však není podporována samotná tvorba a přizpůsobení existujících podnikových programů bez konkrétních aktivit dalšího profesního vzdělávání zaměstnanců. Pokud je Vaše otázka položena tak, zda je možné, aby Vám formou poradenství někdo radil s vytvořením systému ŘLZ tak, to není ve výzvě zakázáno, ovšem chci upozornit, že externí hodnotitel bude hodnotit, zda je tato metoda vhodná, dostatečně účinná a transparentní. -pokud se Vaše otázka vztahuje k nákupu softwaru, který si pořídíte od dodavatele a poté jej přizpůsobíte vlastním potřebám, tak je tato situace možná. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Slovo „nadpoloviční“ slouží pouze jako dovysvětlení ke slovu doplňkovost. Primárním cílem výzvy je, aby školení byla zaměřená na odborné vzdělávání. Míra doplňkových školení bude probíhat formou hodnocení celého projektu od externího hodnotitele, který bude hodnotit rozpočet, klíčové aktivity, monitorovací indikátory, cíl projektu, náplň projektu apod. Bude však nutné vždy v projektu zdůvodnit potřebu daného doplňkového vzdělání pro určité profese a zaměstnance. Dalším znakem „doplňkovosti“ obecného vzdělávání je to, že projekt by byl smysluplný a splnil hlavní cíle i bez takového vzdělávání. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, pokud firma má ke dni vydání Rozhodnutí status střední firmy a např. za rok je již velká firma, bude to něčemu vadit? Děkuji Autor: MUSILTOM
|
Dobrý den, - Obecným cílem této výzvy je podporovat odborné vzdělávání, které má vazbu na současnou nebo očekávanou pracovní pozici daného zaměstnance v daném podniku, do projektu nelze zahrnout kurzy a činnosti, které jsou uvedeny v bodě 3.1.2 (zde se neuvádí o vyloučení kurzů na řidičské oprávnění) Hodnocení způsobilosti kurzů bude provádět externí hodnotitel v rámci hodnocení. - U dotazu na e-learning záleží, a) systém bude vytvářen na zakázku, tj. služba – nákup služeb, b) software se koupí hotový od prodejce software - zařízení a vybavení c) na e-learningu bude pracovat vlastní specialista – osobní náklady (lze kombinovat např. koupí „prázdný“ program a obsah bude naplněn v rámci návrhu projektu - Záleží na samotném žadateli, zda bude uvažovat o zařazení nákupu pomůcek ke školení, v projektu musí být popsán jeho účel, zhodnocení nákupu a způsobilosti bude probíhat v rámci hodnocení externího hodnotitele. - U školení ze zahraničí se nabízí 3 možnosti: a) náklady budou fakturovány – nákup služeb (upozorňuji na nutnost postupovat podle příručky D9, u zakázek dotovaných dodavatelů nad 1 mil. podle zákona o VZ – 137/2006 doporučuji prostudovat zákon – zejména paragrafy §18 a §23, aby bylo zjištěno, že budete postupovat zjednodušeným způsobem). b) pokud Vás proškolí lektor bez nároku na honorář z projektu (např. lektor bude z mateřské firmy) hradí se jeho náklady v kapitole 02 c) zaměstnání lektora v rámci realizačního týmu (DPP, DPČ) – v takovém případě však již nelze proplatit náklady na ubytování atd. – bereme ho jako každého jiného člena RT. Pokud bude mít platové požadavky nad rámec tabulky obvyklých mezd, je to nutné zdůvodnit a popsat nároky na lektora do popisu pozice v realizačním týmu. - je možné do nákupu služeb zahrnout poplatky za účast v odborné databázi, která bude sloužit pro samostudium zaměstnanců? Je možné zakoupit licenci, náklady půjdou z kapitoly 03. - je považováno školení v oblasti IT pro technologie spravující bankomaty konkrétní banky za obecné vzdělávání nebo specifické? Obecné, viz příloha č. 008 Obecné x specifické vzdělávání. - je možné zrealizovat vzdělávací aktivitu pro skupinu 50+ týkající se přípravy na odchod do důchodu a zdravého životního stylu? Podporujeme zejména odborné vzdělávání zvyšující adaptabilitu na trhu práce! Z názvu školení vyplývá, že se o takový kurz nejedná. - ve výzvě je uvedeno, že u velkých podniků se v projektu musí jednat o vzdělávání systémového charakteru spojené s tvorbou nového nebo rozvojem současného systému vzdělávání: : znamená to, že tato činnost musí být uvedena v benefitu jako samostatná klíčová aktivita? K tomuto systému vzdělávání by měly navazovat klíčové aktivity vzdělávání ve Vašem projektu. Nemyslí se tím přímo individuální přímo klíčová aktivita projektu. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Je možné zařadit do vzdělávání školení lektorů za těchto podmínek: - Jedná se o školení lektorů pro partnera projektu s finančním příspěvkem - Tato organizace spadá do kategorií CZ NACE vyloučené z podpory specifického vzdělávání v bodě 3.1.1 výzvy - Lektoři by byly školeni pro vyučování specifického vzdělávání Je možné tedy vyškolit takovéto lektory s tím, že jiné vzdělávání realizovat partnerská organizace nebude? Autor: LATAL_R
|
|