Dobrý den, (1-3)v rámci výzvy je podporovanou činností tvorba podnikových vzdělávacích programů pro zaměstnance a podpora systémů řízení a rozvoje lidských zdrojů v podnicích vedoucí k motivaci a aktivizaci zaměstnanců a zaměstnavatelů a k podpoře dalšího podnikového vzdělávání. Ohledně rozdělní obecného a specifického vzdělávání slouží příloha č. 008 Obecné x specifické vzdělávání. Doplňkově lze do projektu zařadit aktivity zaměřené na měkké dovednosti mimo vyloučených v kapitole 3.1.2, jazykové a uživatelské IT dovednosti. Samotné zhodnocení způsobilosti a kvality Vašeho projektu je součástí hodnocení externího hodnotitele. 4. Z Vaší otázky lze pouze usoudit, že jste subjektem působící v odvětví ekonomické činnosti NACE (konkrétně činnosti v oblasti informačních technologií viz strana 5 výzvy 94), které v rámci této výzvy mají omezení ve specifickém vzdělávání, kde podíl specifického vzdělávání v rámci projektu nesmí přesáhnout 20 % rozpočtu projektu. 5. ukončení příjmu žádostí je stanoveno na datum 31.8.2012 do 14:30 hod, překročení alokace nemá na stanovené datum vliv. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli je družstvo oprávněný žadatel. (právní forma dle OR je 205) Děkuji Sedláčková Autor: SEDLACKOVA_L_1
|
Dobrý den, děkuji Vám za odpověď a mám doplňující dotaz: pokud doplňkové vzdělávání nesmí převládat, tedy nesmí mít nadpoloviční podíl, na základě čeho se tento podíl počítá a co se do něj zahrnuje?: - Jedná se o podíl přímých nákladů na vzdělávání v kapitolách služby a přímá podpora? - Nebo o podíl podpořených osob, případně úspěšně podpořených osob? - Nebo podíl školicích dnů? Děkuji za odpověď. Autor: SIMBEROVA_Z
|
Dobrý den, rád bych se zeptal na formu partnerství - může být partnerskou firmou s.r.o. vlastněné žadatelem projektu? Jedná se o partnerství s finančním přispěním. Děkuji za odpověď a přeji pohodový den, T. Bartoň Autor: BARTON_TOMAS
|
Dobrý den, mám písemné vyjádření z MVČR, že zdravotnická záchranná služba nemůže získat podporu z osy 4.1. Je tedy zdravotnická záchranná služba zřizovaná krajem oprávěným žadatelem v ose 1.1. Adaptabilita na profesní vzdělávání zaměstnanců? Děkuji za jasnou a brzkou odpověď! Autor: BEDRAVOVA_M
|
Dobrý den, 1.ano, přímá podpora spadá do kapitoly 06 u výzvy 94. 2. pro výpočet tříletého období je nutné započíst podpory poskytnuté v daném běžícím účetním období + ve 2 předcházejících uzavřených účetních obdobích (dle zákona o účetnictví je to 12 po sobě jdoucích měsíců). Jsou tedy v zásadě 2 případy odvislé od toho, zda je účetní období kalendářním rokem či začíná jiným – mluvíme o hospodářském roku. U Vaší informace není bohužel uvedeno, k jakému datu přesně došlo k podpisu Rozhodnutí v roce 2010 a informace o účetním období. Prosím, uveďte nám více informací, případně nám zavolejte, abychom Vám mohli odpovědět. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1.Celková částka dotace 100 tis. EUR je u firem činných v odvětví autodopravy. Bohužel z informací, které jste uvedla, nelze rozpoznat, o jakou firmu se jedná, co přesně má v popisu a náplni činnosti, návrhu cílových skupin. Doporučil bych Vám nám zavolat a řešit vaši situaci individuálně, abychom měli všechny potřebné informace. 2.Ve výzvě je zveřejněn přesný seznam nezpůsobilých kurzů a činností v bodě 3.1.2. Ve vypořádání připomínek je popsán způsob jejich hodnocení (odkaz u výzvy 94). Bude se posuzovat primárně dle názvů kurzů, vyloučeny jsou také kurzy, kde bude název evidentně změněn pouze přesmyčkou, využitím synonyma atd. Pouze v případech, kdy kurz dle názvu nebude evidentně zařaditelný mezi nezpůsobilé, bude jeho náplň hodnocena dle dalšího popisu v žádosti. Projekty zahrnující tyto kurzy budou vyřazeny ve fázi formální hodnocení/hodnocení přijatelnosti. Dále je ve výzvě uvedeno, že projekty mají být zaměřené na odborné vzdělávání a obecné vzdělávání může být zahrnuto pouze jako doplněk. Dané kritérium bude hodnoceno ve fázi věcného hodnocení. Vysoká míra obecného vzdělávání se tedy může projevit nižším počtem bodů získaných ve věcném hodnocení. Uvedené však neznamená, že obecné kurzy ve výzvě podporovány nejsou vůbec. Míra zařazení obecných kurzů může být různá a bude posuzována v kontextu celého projektu a potřebnosti pro konkrétní podnik a cílovou skupinu. 3. Prohlášení o velikosti podniku se podává za subjekt s vlastním IČ. Na základě Vašich údajů nemohu přesně odpovědět, informace nejsou úplné. V otázce není uvedeno, zda budete partneři, struktura podniku apod.. Opět bych se chtěl s Vámi domluvit, zda byste nám nezavolala a my mohli s Vámi Vaší otázku vyřešit na základě všech informací, které nám poskytnete.. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, chtěla bych se informovat, zda je podporovanou vzdělávací aktivitou v rámci výzvy č. 94 tzv. lean manufacturing (štíhlá výroba). Děkuji, Sýkorová Autor: SYKOROVA
|
Dobrý den, existují nějaké závazné dokumenty, formulace nebo skutečnosti, které musí žadatel implementovat do interních dokumentů, při realizaci navrhovaného opatření při vypracovávání klíčové aktivity Rovné příležitosti žen a mužů? Je realizace této aktivity dostačující pro tuto klíčovou aktivitu? Jaké dokumenty konkrétně by měly být doplněny o RP? ¨ Děkuji, Látal Autor: LATAL_R
|
Dobrý den, lze čerpat finanční podporu na pravidelné profesní vzdělávání – např. řidičů? Děkuji za odpověd PŠ Autor: SAFARIKOVA_P
|
Dobrý den, a) + b)obecně nezáleží na tom, zda součástí jedné aktivity bude více školení. Všechna školení musejí být v rámci projektu popsána včetně informace, které cílové skupiny se týkají. Je to skutečně na nastavení žadatelem. Spíše je třeba dbát na přehlednost a praktičnost pro případy případného vykazování v monitorovací zprávě. Pokud bude každý modul či školení jako samostatná klíčová aktivita, bude pak lépe „párovatelná“ s konkrétní položkou v rozpočtu atd. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Ve výzvě je zveřejněn přesný seznam nezpůsobilých kurzů a činností v bodě 3.1.2. Ve vypořádání připomínek je popsán způsob jejich hodnocení. Bude se posuzovat primárně dle názvů kurzů, vyloučeny jsou také kurzy, kde bude název evidentně změněn pouze přesmyčkou, využitím synonyma atd. Pouze v případech, kdy kurz dle názvu nebude evidentně zařaditelný mezi nezpůsobilé, bude jeho náplň hodnocena dle dalšího popisu v žádosti. Projekty zahrnující tyto kurzy budou vyřazeny ve fázi formální hodnocení/hodnocení přijatelnosti. Dále je ve výzvě uvedeno, že projekty mají být zaměřené na odborné vzdělávání a obecné vzdělávání může být zahrnuto pouze jako doplněk. Dané kritérium bude hodnoceno ve fázi věcného hodnocení. Vysoká míra obecného vzdělávání se tedy může projevit nižším počtem bodů získaných ve věcném hodnocení. Uvedené však neznamená, že obecné kurzy ve výzvě podporovány nejsou vůbec. Míra zařazení obecných kurzů může být různá a bude posuzována v kontextu celého projektu a potřebnosti pro konkrétní podnik a cílovou skupinu. Další aspekty návrhů, způsobilosti a náplně kurzů budou posuzovány v rámci bodového hodnocení externích hodnotitelů podle charakteru projektového záměru. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Dobrý den, rádi bychom podali žádost o dotaci k výzvě č. 94, nicméně si nejsme jisti nastavením kurzů, které bychom rádi realizovali (konkrétně se tedy jedná o posouzení přijatelnosti daných kurzů v rámci výzvy č. 94): Motivace, Vedení lidí, Týmové role, Nábory a behaviorální pohovory, Hodnotící pohovory, Adaptační proces, Work shop, Koučování, Vyjednávání, Efektivní delegování, Prezentační dovednosti, Obchodní dovednosti, Analýza nákupních potřeb, Powerpoint, Efektivní telefonování, Techniky uzavírání obchodu, Zákaznická podpora, Efektivní komunikace. Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, činnosti a kurzy, které nelze zahrnout v projektu jsou uvedeny v bodě 3.1.2, naopak jsou podporovány činnosti, které jsou uvedeny v bodě 3.1. V projektovém záměru musí být tedy uvedeno, k jaké činnosti a podporované aktivitě je toto školení navázáno a k čemu poslouží. O vhodnosti podání projektového záměru se musí rozhodnout samotný potenciální žadatel. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ve výzvě je zveřejněn přesný seznam nezpůsobilých kurzů a činností v bodě 3.1.2. Ve vypořádání připomínek je popsán způsob jejich hodnocení. Bude se posuzovat primárně dle názvů kurzů, vyloučeny jsou také kurzy, kde bude název evidentně změněn pouze přesmyčkou, využitím synonyma atd. Pouze v případech, kdy kurz dle názvu nebude evidentně zařaditelný mezi nezpůsobilé, bude jeho náplň hodnocena dle dalšího popisu v žádosti. Projekty zahrnující tyto kurzy budou vyřazeny ve fázi formální hodnocení/hodnocení přijatelnosti. Dále je ve výzvě uvedeno, že projekty mají být zaměřené na odborné vzdělávání a obecné vzdělávání může být zahrnuto pouze jako doplněk. Dané kritérium bude hodnoceno ve fázi věcného hodnocení. Vysoká míra obecného vzdělávání se tedy může projevit nižším počtem bodů získaných ve věcném hodnocení. Uvedené však neznamená, že obecné kurzy ve výzvě podporovány nejsou vůbec. Míra zařazení obecných kurzů může být různá a bude posuzována v kontextu celého projektu a potřebnosti pro konkrétní podnik a cílovou skupinu. Další aspekty návrhů, způsobilosti a náplně kurzů budou posuzovány v rámci bodového hodnocení externích hodnotitelů podle charakteru projektového záměru. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ve výzvě je zveřejněn přesný seznam nezpůsobilých kurzů a činností v bodě 3.1.2. Ve vypořádání připomínek je popsán způsob jejich hodnocení. Bude se posuzovat primárně dle názvů kurzů, vyloučeny jsou také kurzy, kde bude název evidentně změněn pouze přesmyčkou, využitím synonyma atd. Pouze v případech, kdy kurz dle názvu nebude evidentně zařaditelný mezi nezpůsobilé, bude jeho náplň hodnocena dle dalšího popisu v žádosti. Projekty zahrnující tyto kurzy budou vyřazeny ve fázi formální hodnocení/hodnocení přijatelnosti. Dále je ve výzvě uvedeno, že projekty mají být zaměřené na odborné vzdělávání a obecné vzdělávání může být zahrnuto pouze jako doplněk. Dané kritérium bude hodnoceno ve fázi věcného hodnocení. Vysoká míra obecného vzdělávání se tedy může projevit nižším počtem bodů získaných ve věcném hodnocení. Uvedené však neznamená, že obecné kurzy ve výzvě podporovány nejsou vůbec. Míra zařazení obecných kurzů může být různá a bude posuzována v kontextu celého projektu a potřebnosti pro konkrétní podnik a cílovou skupinu. Další aspekty návrhů, způsobilosti a náplně kurzů budou posuzovány v rámci bodového hodnocení externích hodnotitelů podle charakteru projektového záměru. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, platí i v rámci výzvy č. 94 následující? „Celková výše podpory de minimis poskytnuté jednomu podniku nesmí v kterémkoli tříletém období přesáhnout částku 200 000 EUR. Celková částka podpory de minimis udělená každému jednotlivému podniku činnému v odvětví silniční dopravy nesmí přesáhnout hodnotu 100 000 EUR v kterémkoliv období tří fiskálních let. Tyto finanční stropy platí bez ohledu na formu či účel podpory de minimis poskytnuté v předchozím tříletém období. Období se stanoví podle roků používaných podnikem k daňovým účelům v České republice.“ Děkuji za odpověd. PŠ Autor: SAFARIKOVA_P
|
Dobrý den, je podporovanou aktivitou: - Sebemotivace manažera- Leadership- Time management- Motivace pracovního týmu- Koučování- Hodnocení pracovníků Prosím o konkrétní odpověd. Výčet školení v bodě 3.1.2 výzvy není jednoznačný a obsahuje mnoho obecných témat (např. jako rozvoj osobnosti, zvyšování výkonnosti firmy). Je možné, že byste projekt vyřadili již v rámci přijatelnosti, kdyby v něm bylo zařazeno nevhodné školení? Děkuji za odpovědi. PŠ Autor: SAFARIKOVA_P
|
Dobrý den, Ve výzvě je zveřejněn přesný seznam nezpůsobilých kurzů a činností v bodě 3.1.2. Ve vypořádání připomínek je popsán způsob jejich hodnocení. Další aspekty návrhů, způsobilosti a náplně kurzů budou posuzovány v rámci hodnocení externích hodnotitelů podle charakteru projektového záměru (více upozornění http://www.esfcr.cz/otazky-a-odpovedi-k-vyzve-c-94). 1.K Vašemu dotazu se vyjadřuje taktéž text výzvy na straně 13, „pokud bude projekt žadatele vybrán k financování z OP LZZ, musí žadatel doložit formou čestného prohlášení, že na stejné klíčové aktivity pro stejnou cílovou skupinu nečerpá podporu z jiného programu Evropské unie nebo České republiky. Toto prohlášení bude předloženo jako jeden z podkladů pro uzavření právního aktu o poskytnutí podpory.“ 2. tato možnost není přípustná. V jaké veřejné podpoře je projekt předložen, musí veřejná podpora zůstat, pokud by Váš projekt prošel hodnocením až k vydání právního aktu. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, navazuji na náš telefonický rozhovor k Vašemu výčtu kurzů. odborné vzdělávání – je podstatné pro vykonávání určité profese, omezeně využitelné mimo daný obor (svářečský průkaz není příliš přínosný, pokud nepracujete jako svářeč). obecné vzdělávání – klíčové dovednosti, které jsou užitečné a využitelné napříč profesemi (např. komunikační dovednosti, jazykové dovednosti) Upozornění: Komunikační dovednosti nepovažujeme za odborné vzdělávání v případě obchodních zástupců – jde o dovednosti obecně využitelné napříč profesemi. doplňkové vzdělávání (obecné vzdělávání, které je do projektů této výzvy možné zařadit pouze jako doplněk) – obecně lze říci pouze to, že nesmí v projektu převládat – tj. mít nadpoloviční podíl. Bude však nutné vždy zdůvodnit potřebu daného vzdělání pro určité profese a zaměstnance. Dalším znakem „doplňkovosti“ obecného vzdělávání je to, že projekt by byl smysluplný a splnil hlavní cíle i bez takového vzdělávání. Ve výzvě je zveřejněn přesný seznam nezpůsobilých kurzů a činností v bodě 3.1.2. Ve vypořádání připomínek je popsán způsob jejich hodnocení. Bude se posuzovat primárně dle názvů kurzů, vyloučeny jsou také kurzy, kde bude název evidentně změněn pouze přesmyčkou, využitím synonyma atd. Pouze v případech, kdy kurz dle názvu nebude evidentně zařaditelný mezi nezpůsobilé, bude jeho náplň hodnocena dle dalšího popisu v žádosti. Projekty zahrnující tyto kurzy budou vyřazeny ve fázi formální hodnocení/hodnocení přijatelnosti. Dále je ve výzvě uvedeno, že projekty mají být zaměřené na odborné vzdělávání a obecné vzdělávání může být zahrnuto pouze jako doplněk. Dané kritérium bude hodnoceno ve fázi věcného hodnocení. Vysoká míra obecného vzdělávání se tedy může projevit nižším počtem bodů získaných ve věcném hodnocení. Uvedené však neznamená, že obecné kurzy ve výzvě podporovány nejsou vůbec. Míra zařazení obecných kurzů může být různá a bude posuzována v kontextu celého projektu a potřebnosti pro konkrétní podnik a cílovou skupinu. Další aspekty návrhů, způsobilosti a náplně kurzů budou posuzovány v rámci bodového hodnocení externích hodnotitelů podle charakteru projektového záměru. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, je podporovanou aktivitou: - elearning, - tvorba systému ŘLZ formou poradenství, koučinku - nákup sw pro rozvoj systému ŘLZ? Děkuji za info. Tomáš Gřešek Autor: GRESEK_T
|
|