Dobrý den, jedná se zejména o předmět činnosti „Mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti“, který bude primárně kontrolován na základě předloženého výpisu z obchodního rejstříku. Pokud ve výpisu z obchodního rejstříku bude uvedeno pouze „výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona“, bude dále probíhat kontrola předmětu činnosti v Administrativním registr ekonomických subjektů (ARES). Pokud má podnik tuto činnost zapsanou, musí automaticky předložit kopii posledního daňového přiznání, kde nesmí být vzdělávací činnost uvedena jako hlavní (převažující) činnost. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Jaké dokumenty jsou požadovány od partnerů, kteří čerpají část prostředků podpory? 1) Doklad o právní subjektivitě 2) Prohlášení o velikosti podniku 3) Rozdělení veřejné podpory a soukromého spolufinancování – 4) Vstupní vyhodnocení rovnosti žen a mužů v organizaci/podniku 5) Vstupní zhodnocení dosavadního systému vzdělávání v podniku (pouze skupina velkých podniků) Je možné zapojit také partnera z jiného regionu (kraje) než kde působí příjemce dotace? 1) Ano je možné zapojit partnera z jiného regionu Rozumím tomu správně, že obecné vzdělávání není omezeno zařazením společnosti v CZ NACE a projekt nemusí nutně zahrnovat specifické vzdělávání? 1) Žadatel předkládající projekt na obecné vzdělávání v odvětvích ekonomické činnosti NACE, které jsou uvedeny v této výzvě, může do projektu v rámci této výzvy zahrnout specifické vzdělávání zaměstnanců pouze jako doplňující aktivitu a pouze v omezené míře. Ano, chápete to správně. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, rádi bychom podali žádost o dotaci k výzvě č. 94, nicméně si nejsme jisti nastavením kurzů, které bychom rádi realizovali (konkrétně se tedy jedná o posouzení přijatelnosti daných kurzů v rámci výzvy č. 94): Motivace, Vedení lidí, Týmové role, Nábory a behaviorální pohovory, Hodnotící pohovory, Adaptační proces, Work shop, Koučování, Vyjednávání, Efektivní delegování, Prezentační dovednosti, Obchodní dovednosti, Analýza nákupních potřeb, Powerpoint, Efektivní telefonování, Techniky uzavírání obchodu, Zákaznická podpora, Efektivní komunikace. Jsou tyto obecné kurzy způsobilé pro danou výzvu? Předem děkuji za odpověď. Autor: KUCERA_J_1
|
Dobrý den, dovolím si také stručně reagovat. U každé odpovědi je v horní části uveden odkaz na původní dotaz. A opačně u každého dotazu je uveden počet reakcí a odkaz na tyto reakce. U každého příspěvku (dotazu i odpovědi) je potom uveden autor i čas. S pozdravem Ing. Jiří Kabelka Odbor řízení pomoci z ESF Oddělení realizace OP LZZ - adaptabilita Ministerstvo práce a sociálních věcí Autor: KABELKA_J
|
Dobrý den, vždy když chceme reagovat na dotaz na esf fóru dáme pole reagovat, aby bylo zřejmé na koho reagujeme, kde se poté nad naší odpovědí objeví na koho reaguje i s jeho dotazem. U daného dotazu se poté objeví, že na daný dotaz bylo reagováno. Tento způsob odpovědí se zdá být nejpřehlednější. V odpovědi je vždy uvedeno automaticky i datum a čas zaslání dotazu, jak si přejete Vy. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, pokud bude projekt žadatele vybrán k financování z OP LZZ, musí žadatel doložit formou čestného prohlášení, že na stejné klíčové aktivity pro stejnou cílovou skupinu nečerpá podporu z jiného programu Evropské unie nebo České republiky. Toto prohlášení bude předloženo jako jeden z podkladů pro uzavření právního aktu o poskytnutí podpory. Ohledně předložení projektu je nutné si také hlídat podporu podle pravidla de minimis. V režimu podpory de minimis je možné podniku, bez ohledu na jeho velikost, hradit až 100 % nákladů projektu za předpokladu, že s ostatními přijatými podporami de minimis nepřesáhne celková částka podpory 200 tis. EUR (100 tis. EUR u firem činných v odvětví autodopravy) za poslední tři účetní období. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, rád bych se ujistil, zda v nové výzvě může být podpořen projekt, v rámci kterého bude vytvořen komplexní vzdělávací plán pro 12 interních mimopražských zaměstnanců pracujících v oboru ICT. Žadatel působí výhradně v oblasti ICT (zejména vývoj IS a aplikací a související činnost). Vzdělávací plán by byl směřován: 1. zejména na rozvoj pokročilých programátorských, vývojových, analytických, databázových, implementačních a další souvisejících ICT znalosti (tj. dle našeho názoru by se jednalo o rozvoj odborných, ale nikoliv specifických znalostí a dovedností souvisejících s rozvojem konkrétní pracovní pozice) 2. na obchodní a marketingové dovednosti "ICT zaměstnaců" 3. doplňkově na měkké dovednosti mimo vyčleněných v kapitole 3.1.2, na jazyky a případně na uživatelské ICT znalosti 4. z malé části (max. 10%) na školení v souvislosti s vývojem zcela nového IS (toto školení může být považováno za specifické). děkuji velmi za vašie vyjdření. Dále by mě rovněž zajímalo, zda bude výzva pro příjem žádostí skutečně otevřena až do 31.8.2012 či je předpokládáno dřívější uzavření při překročení alokace (nalezl jsem zde obdobné dotazy, ale nikoliv přesné dpovedi). s pozdravem FC Autor: CENEFELS_F
|
Dobrý den, omezení podpory zemědělství je dle příručky „D7_Veřejná podpora a podpora de minimis“ vázáno přímo na zemědělskou činnost, nikoli na činnost podniku v oblasti zemědělství. Pokud tedy zemědělský podnik bude nabízet i další oddělitelné činnosti (např. stavební nebo servisní práce, ubytování a další) může být podpořen, pokud bude podpora směřovat do těchto „nezemědělských“ oblastí činnosti, a to jak v režimu de minimis, tak v režimu blokové výjimky. Podmínkou je možnost přesného oddělení cílové skupiny, to v praxi znamená, že tato činnost musí být účetně oddělena a cílová skupina projektu se nesmí vůbec podílet na zemědělské části činnosti žadatele. Tzn. například, pokud by se aktivit projektu účastnil účetní, muselo by být prokazatelné, že zpracovává účetnictví pouze pro nezemědělské části podniku. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, bylo by možné Vaše odpovědi navázat přímo na jednotlivé dotazy? Např. formou odpovědi na dotaz z Pondělí 09.07.12 16:44:10 - barevně odlišená odpověď a pod ní zkopírovaný dotaz (stejně jako je tomu v jiných výzvách). V současné podobě se nedá ve fóru vůbec vyznat, je obtížné dohledávat, na které dotazy Vaše odpovědi reagují. Děkuji, V. Štěrbová Autor: STERBOVA_V
|
Dobrý den, pokud slouží k podpoře odborného vzdělávání, účastníci projdou kurzem, pak patří mezi povolené aktivity. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, prosím o zodpovězení dvou otázek: 1) je ve Výzvě č. 94 reflektována také přímá podpora spadající do kapitoly 06 rozpočtu? 2) v dubnu 2010 nám byla přiznána podpora de minimis ve výši cca 1,7 mil Kč, projekt ve Výzvě č 94 chci realizovat od 1.4.2013, musím připravovaný projekt ponížit o tuto částku z roku 2010? Děkuji za odpověď a jsem s pozdravem I. Walnerová Autor: WALNEROVA_I
|
Dobrý den, - doplňkové vzdělávání (obecné vzdělávání, které je do projektů této výzvy možné zařadit pouze jako doplněk) – obecně lze říci pouze to, že nesmí v projektu převládat – tj. mít nadpoloviční podíl. Bude však nutné vždy zdůvodnit potřebu daného vzdělání pro určité profese a zaměstnance. Dalším znakem „doplňkovosti“ obecného vzdělávání je to, že projekt by byl smysluplný a splnil hlavní cíle i bez takového vzdělávání. Hodnotitel bude hodnotit celý projektový záměr maximální objektivností.
- odborné vzdělávání je podstatné pro vykonávání určité profese, omezeně využitelné mimo daný obor.
- ve výzvě je zveřejněn přesný seznam nezpůsobilých kurzů a činností v bodě 3.1.2. Ve vypořádání připomínek k výzvě (příloha je dostupná na www.esfcr.cz u výzvy 94) je popsán způsob jejich hodnocení. Bude se posuzovat primárně dle názvů kurzů, vyloučeny jsou také kurzy, kde bude název evidentně změněn pouze přesmyčkou, využitím synonyma atd. Pouze v případech, kdy kurz dle názvu nebude evidentně zařaditelný mezi nezpůsobilé, bude jeho náplň hodnocena dle dalšího popisu v žádosti. Projekty zahrnující tyto kurzy budou vyřazeny ve fázi formální hodnocení/hodnocení přijatelnosti. Samotná náplň, názvy a způsobilost kurzů budou součástí hodnocení externího hodnotitele v rámci hodnocení projektového záměru.
S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ve výzvě je zveřejněn přesný seznam nezpůsobilých kurzů a činností v bodě 3.1.2. Ve vypořádání připomínek k výzvě (příloha je dostupná na www.esfcr.cz u výzvy 94) je popsán způsob jejich hodnocení. Bude se posuzovat primárně dle názvů kurzů, vyloučeny jsou také kurzy, kde bude název evidentně změněn pouze přesmyčkou, využitím synonyma atd. Pouze v případech, kdy kurz dle názvu nebude evidentně zařaditelný mezi nezpůsobilé, bude jeho náplň hodnocena dle dalšího popisu v žádosti. Projekty zahrnující tyto kurzy budou vyřazeny ve fázi formální hodnocení/hodnocení přijatelnosti. Dále je ve výzvě uvedeno, že projekty mají být zaměřené na odborné vzdělávání a obecné vzdělávání může být zahrnuto pouze jako doplněk. Toto bude hodnoceno ve fázi věcného hodnocení. Vysoká míra obecného vzdělávání se tedy může projevit nižším počtem bodů získaných ve věcném hodnocení. Uvedené však neznamená, že obecné kurzy ve výzvě podporovány nejsou vůbec. Míra zařazení obecných kurzů může být různá a bude posuzována v kontextu celého projektu a potřebnosti pro konkrétní podnik a cílovou skupinu. Další aspekty návrhů, způsobilosti a náplně kurzů budou posuzovány v rámci hodnocení externích hodnotitelů podle charakteru projektového záměru. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ve výzvě je zveřejněn přesný seznam nezpůsobilých kurzů a činností v bodě 3.1.2. Ve vypořádání připomínek je popsán způsob jejich hodnocení. Bude se posuzovat primárně dle názvů kurzů, vyloučeny jsou také kurzy, kde bude název evidentně změněn pouze přesmyčkou, využitím synonyma atd. Pouze v případech, kdy kurz dle názvu nebude evidentně zařaditelný mezi nezpůsobilé, bude jeho náplň hodnocena dle dalšího popisu v žádosti. Projekty zahrnující tyto kurzy budou vyřazeny ve fázi formální hodnocení/hodnocení přijatelnosti. Dále je ve výzvě uvedeno, že projekty mají být zaměřené na odborné vzdělávání a obecné vzdělávání může být zahrnuto pouze jako doplněk. Daní kritérium bude hodnoceno ve fázi věcného hodnocení. K Vašemu dotazu kurzu řízení firmy se vyjadřuje blíže příloha výzvy 94 – Vypořádání zaslaných připomínek k návrhu výzvy č. 94 - „„Cílem tohoto omezení je omezit 1-2 denní obecné kurzy s tématem zvýšení výkonnosti firmy/řízení firmy, které byly do projektů zařazovány bez bližšího vymezení cílové skupiny a náplně kurzu. Domníváme se, že kurzy tohoto charakteru je nutné vždy blíže zaměřit na konkrétní skupinu a konkrétní vědomosti, u obecných kurzů na tato témata vznikají pochybnosti o jejich efektivitě, respektive posouzení efektivity je z hlediska administrativní kontroly obtížně uchopitelné. Toto omezení však nevylučuje podporu zavádění konkrétních metod štíhlého managementu a související školení a dále školení konkrétních znalostí (mimo vysloveně vyloučená témata) pro konkrétní cílovou skupinu - např. účetní minimum pro manažery, právní minimum pro manažery atd. Kap. 3 Popis výzvy byla doplněna o výše uvedený text, aby byl zřejmý obecný cíl výzvy a důvod omezení rozsahu podporovaných kurzů z oblasti měkkých dovedností.“ Další aspekty návrhů, způsobilosti a náplně kurzů budou posuzovány v rámci bodového hodnocení externích hodnotitelů podle charakteru projektového záměru. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, měla bych několik dotazů týkajících se naší společnosti ve vazbě na žádost o dotaci v rámci výzvy 94. 1. Jsme společností, která se primárně zabývá vývojem IT řešení, ale disponujeme oprávněním provozovat také silniční motorovou dopravu - vnitrostátní příležitostná osobní, - mezinárodní příležitostná osobní. Platí pro nás, vzhledem k existenci oprávnění pro silniční dopravu, že v režimu de minimis můžeme žádat pouze do výše 100 tis. EUR? 2. Jazykové kurzy, Prezentační dovednosti v IT, Organizace a realizace vývoje, Procesní standardy supportu, Standardy komunikace supportu, Právní minimum manažera - je možné tyto kurzy zahrnout do projektu doplňkově pro komplexnost projektu (dále budeme vzdělávat v dalších cca 20 oblastech odborného charakteru). Bude takto postavený projekt rovnou vyřazen z hodnocení nebo dojde přesunu aktivit a nákladů spojených s aktivitami do nezpůsobilých výdajů, v případě že hodnotitel usoudí, že jsou to obecné soft skills? 3. Naše společnost je vlastněna ze 100 % zahraniční firmou, je nutné započítat zaměstance, aktiva i obrat při posuzování velikosti podniku? Děkuji za odpověď a jsem s pozdravem Autor: MRKVICOVA_D
|
Dobrý den, k Vašemu dotazu kurzu zvyšování výkonnosti firmy se vyjadřuje blíže příloha výzvy 94 – Vypořádání zaslaných připomínek k návrhu výzvy č. 94. „Cílem tohoto omezení je omezit 1-2 denní obecné kurzy s tématem zvýšení výkonnosti firmy/řízení firmy, které byly do projektů zařazovány bez bližšího vymezení cílové skupiny a náplně kurzu. Domníváme se, že kurzy tohoto charakteru je nutné vždy blíže zaměřit na konkrétní skupinu a konkrétní vědomosti, u obecných kurzů na tato témata vznikají pochybnosti o jejich efektivitě, respektive posouzení efektivity je z hlediska adminstrativní kontroly obtížně uchopitelné. Toto omezení však nevylučuje podporu zavádění konkrétních metod štíhlého managementu a související školení a dále školení konkrétních znalostí (mimo vysloveně vyloučená témata) pro konkrétní cílovou skupinu - např. účetní minimum pro manažery, právní minimum pro manažery atd. Kap. 3 Popis výzvy byla doplněna o výše uvedený text, aby byl zřejmý obecný cíl výzvy a důvod omezení rozsahu podporovaných kurzů z oblasti měkkých dovedností.“ S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, V bodě 3.3.4. textu výzvy je popsáno přesné omezení žadatelů společně s vysvětlením konkrétních situací. Potenciální žadatelé a jejich partneři nejsou oprávněni se účastnit výzvy nebo získat dotaci pokud: o jsou v likvidaci, úpadku, hrozícím úpadku či je proti nim vedeno insolvenční řízení ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon); o byl na jejich majetek prohlášen konkurz, bylo potvrzeno nucené vyrovnání, byl zamítnut návrh na prohlášení konkurzu pro nedostatek majetku, je proti němu veden výkon rozhodnutí, je v úpadku nebo v likvidaci dle zákona č. 328/1991 Sb., o konkursu a vyrovnání; o se dopustili jednání závažným způsobem odporujícího profesní etice, které může poskytovatel dotace prokázat; o mají v evidenci daní zachyceny daňové nedoplatky nebo má nedoplatek na pojistném nebo na penále na veřejné zdravotní pojištění nebo na sociálním zabezpečení nebo příspěvku na státní politiku zaměstnanosti16; o na ně byl vydán inkasní příkaz po předcházejícím rozhodnutí Komise (ES) prohlašujícím, že poskytnutá podpora je protiprávní a neslučitelná se společným trhem; o jim byla v posledních 3 letech pravomocně uložena pokuta za umožnění výkonu nelegální práce podle § 5 písm. e) bod 3 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů. Jestliže poskytovatel dotace zjistí, že tyto skutečnosti existovaly před okamžikem vydání rozhodnutí o poskytnutí dotace, může poskytovatel dotace zahájit řízení o odnětí dotace podle § 15 odst. 1 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., Rozpočtová pravidla. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, rád bych se zeptal, jak je myšlen bod 3.1.2 výzvy - v rámci výzvy nelze zahrnout vzdělávací aktivity a kurzy zaměřené na témata: zvyšování výkonnosti firmy. Je to myšleno tak, že do výzvy nelze zařadit kurzy štíhlé výroby, nebo jak je to myšleno? Přece každá firma realizuje školení s cílem zvýšit kvalifikaci zaměstnanců a tím také výkonnost firmy. Děkuji za odpověď Autor: KUBANEK_J
|
Dobrý den, odborné vzdělávání – je podstatné pro vykonávání určité profese, omezeně využitelné mimo daný obor (svářečský průkaz není příliš přínosný, pokud nepracujete jako svářeč). obecné vzdělávání – klíčové dovednosti, které jsou užitečné a využitelné napříč profesemi (např. komunikační dovednosti, jazykové dovednosti) Upozornění: Komunikační dovednosti nepovažujeme za odborné vzdělávání v případě obchodních zástupců – jde o dovednosti obecně využitelné napříč profesemi. doplňkové vzdělávání (obecné vzdělávání, které je do projektů této výzvy možné zařadit pouze jako doplněk) – obecně lze říci pouze to, že nesmí v projektu převládat – tj. mít nadpoloviční podíl. Bude však nutné vždy zdůvodnit potřebu daného vzdělání pro určité profese a zaměstnance. Dalším znakem „doplňkovosti“ obecného vzdělávání je to, že projekt by byl smysluplný a splnil hlavní cíle i bez takového vzdělávání. Ve výzvě je zveřejněn přesný seznam nezpůsobilých kurzů a činností v bodě 3.1.2. Ve vypořádání připomínek je popsán způsob jejich hodnocení. Bude se posuzovat primárně dle názvů kurzů, vyloučeny jsou také kurzy, kde bude název evidentně změněn pouze přesmyčkou, využitím synonyma atd. Pouze v případech, kdy kurz dle názvu nebude evidentně zařaditelný mezi nezpůsobilé, bude jeho náplň hodnocena dle dalšího popisu v žádosti. Projekty zahrnující tyto kurzy budou vyřazeny ve fázi formální hodnocení/hodnocení přijatelnosti. Dále je ve výzvě uvedeno, že projekty mají být zaměřené na odborné vzdělávání a obecné vzdělávání může být zahrnuto pouze jako doplněk. Daní kritérium bude hodnoceno ve fázi věcného hodnocení. Vysoká míra obecného vzdělávání se tedy může projevit nižším počtem bodů získaných ve věcném hodnocení. Uvedené však neznamená, že obecné kurzy ve výzvě podporovány nejsou vůbec. Míra zařazení obecných kurzů může být různá a bude posuzována v kontextu celého projektu a potřebnosti pro konkrétní podnik a cílovou skupinu. Další aspekty návrhů, způsobilosti a náplně kurzů budou posuzovány v rámci bodového hodnocení externích hodnotitelů podle charakteru projektového záměru. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, příspěvkové organizace nejsou jakožto právní forma z výzvy č. 94 vyloučeny, mohou být tedy oprávněnými žadateli, pokud tj.: Podnikatelské subjekty - zaměstnavatelé vymezení zákonem č. 513/1991 Sb., Obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů (§ 2 odst. 2 písm. a), b), c) (viz text vázvy) a) Osoby zapsané v Obchodním rejstříku. b) Osoby podnikající na základě živnostenského oprávnění. c) Osoby, které se do Obchodního rejstříku nezapisují, pokud podnikají na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštního předpisu (příspěvkových organizací se tento bod netýká). (viz text a dále do cílové skupiny této výzvy nespadají zaměstnanci následujících subjektů: bodu výzvy - veřejná správa a místní samospráva a její zaměstnanci, kteří jsou cílovou skupinou OP LZZ, prioritní osy 4, oblast podpory 4.1 Na základě uvedené věty jsou z výzvy č. 94 vyloučeni i všechny příspěvkové organizaci, které jsou potencionálními příjemci (jak grantových, tak individuálních projektů) v prioritní ose 4, oblast podpory 4.1. Výčet oprávněných příjemců oblasti podpory 4.1 naleznete v prováděcím dokumentu OP LZZ v kapitole 3.4.1.9 (verze 2.1). Prováděcí dokument je k dispozici na http://www.esfcr.cz/file/7297/. Upozorňujeme, že je tak z výzvy č. 94 vyloučena velká část příspěvkových organizací, mimo jiné např. všechny organizace řízené nebo založené územními samosprávními celky (obce, kraje) a další. Lektory je možné mít projektu v osobních nákladech na pracovní smlouvu, DPP nebo DPČ. Pokud půjde o nákup služeb, bude tedy nutné postupovat podle pravidel pro výběr dodavatelů v příručce D9. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
|