Dobrý den, dle textu výzvy jsou tomuto kritériu v bodě 3.7 výzvy přiděleny body 0, 1 a 3 body. Dva body se k tomuto kritériu nevztahují. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, daná možnost je v dotazníku proto, že některé podniky nemusí vůbec používat dokumenty, na které se poskytovatel táže (např. pracovní řád): - nepoužíváme = nemáme tento dokument (podnik vůbec nemá např. pracovní řád) - používáme, ale nezohledňujeme = máme daný dokument, ale není v něm zohledněn zákaz diskriminace (podnik má např. pracovní řád, ale nehovoří se v něm o diskriminaci) - používáme a zohledňujeme = máme daný dokument a ten zohledňuje zákaz diskriminace. (podnik má např. pracovní řád a v něm jsou zohledněny principy nediskriminace) S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, prosím o zodpovězení následujícíh dotazů: -je možné mezi vzdělávací aktivity začlenit i kurz finanční gramotnosti pro dělníky (cílem je zefektivnit proces výroby) a řídičské oprávnění sk. C a E? -je možné do způsobilých výdajů zahrnout náklady na e-learning? Pokud ano, do které rozpočtové položky je tento náklad nejvhodnější zahrnout? -je možné do učebních pomůcek zahrnout deskovou hru, která je určena pro simulační metody a modely, které reagují na rozhodování účastníků kurzu (školení pro řízení podniku) -jsou nějakým způsobem omezeny náklady na nákup služeb, týkající se kurzu, který by byl zajištěn zahraničním lektorem (v rámci ČR není tento druh školení dostupný: bude muset být i toto už v při předkládání žádosti o dotaci nějak doloženo, pokud ano, jak?)? - je považováno školení v oblasti IT pro technologie spravující bankomaty konkrétní banky za obecné vzdělávání nebo specifické? -je možné do nákupu služeb zahrnout poplatky za účast v odborné databázi, která bude sloužit pro samostudium zaměstnanců? -je možné zrealizovat vzdělávací aktivitu pro skupinu 50+ týkající se přípravy na odchod do důchodu a zdravého životního stylu? -ve výzvě je uvedeno, že u velkých podníků se v projektu musí jednat o vzdělávání systémového charakteru spojené s tvorbou nového nebo rozvojem současného systému vzdělávání: znamená to, že tato činnost musí být uvedena v benefitu jako samostatná klíčová aktivita? Děkuji za odpovědi. Autor: DUBSKA_I
|
Dobrý den, řáda bych požádala o vysvětlení nejasného postupu bodování u specifického kritéria "podpora zaměstnanců 50 +". Dle informací z výzvy mi vyplývá, že 3 body dostane projekt zaměřen výlučně na podporu této CS. 1 bod dostane projekt, kde je tato skupina zaměstnanců součástí širší CS. Kdo pak dostane 2 body? Nebo budou mít projekty u tohoto kritéria pouze 1 nebo 3 body? Autor: DANECHOVA
|
Dobrý den, Na tuto otázku dává odpověď příručka http://ec.europa.eu/enterprise/enterprise_policy/sme_definition/sme_user_guide_cs.pdf a to v kapitole 2.3 Co ještě mám vzít v úvahu při výpočtu svých údajů? – zejména pak v podkapitolách 2.3.2 Jsem partnerským podnikem? a 2.3.3 Jsem propojeným podnikem? Stručná odpověď je že majetkové propojení hraje ve výpočtu velikosti podniku roli, přesné podmínky jsou uvedeny ve výše citovaných kapitolách příručky. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, cílem této výzvy je podporovat odborné vzdělávání, které má vazbu na současnou nebo očekávanou pracovní pozici daného zaměstnance v daném podniku. Vámi uvedené vzdělávání je možné zahrnout do projektu. Další aspekty budou posuzovány v rámci hodnocení externích hodnotitelů. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Dobrý den, prosím o informaci, zda-li vzdělávání vybraných zaměstnanců (jež s těmito IS a rozpočtovým programem pracují) v ovládání podnikového informačního systému MIKROS (www.mikros.cz) a rozpočtového programu RTS spadá mezi podporované aktivity výzvy. Tyto aktivity budou pouze pouze části komplexního projektu, který bude dále zaměřen na vzdělávání v odborných kurzech - pracovní postupy, práce na zařízeních ad. Děkuji za odpověď Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, - pro zisk 1 bodu není nutné vytvářet zvláštní klíčovou aktivitu, stačí pracovat s danou věkovou skupinou v rámci šířeji zaměřených klíčových aktivit.
- rozpočtová položka k této skupině nemusí být nutně označena v rozpočtu. Míru podpory budou hodnotit externí hodnotitelé v návaznosti na projektový záměr, klíčové aktivity, cílové skupiny apod.
S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, - k Vaší první otázce - podílem soukromé/veřejné se rozpočítávají veškeré výdaje projektu, včetně nepřímých nákladů
- výjimku v tomto smyslu učinit nelze. Propláceny jsou však vzniklé výdaje po každé schválené monitorovací zprávě, nečeká se až na závěrečnou monitorovací zprávu.
S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, je možné napsat dotační žádost na školení svářečů, školení povinné ze zákona? Děkuji Autor: MUSILTOM
|
Dobrý den, v aktuální výzvě chceme podporovat zejména odborné vzdělávání, v předchozích totiž dominovalo naopak vzdělávání obecné. Klíčové dovednosti - (např. měkké dovednosti mimo vyloučených v kapitole 3.1.2 této výzvy, jazykové a uživatelské IT dovednosti) budou podporovány jen jako doplněk a pouze v případech, kdy je to odůvodněné z hlediska charakteru konkrétních pracovních pozic. U velkých podniků musí jít o vzdělávání systémového charakteru spojené s tvorbou nového nebo rozvojem současného systému vzdělávání zaměstnanců v podnik. Odborné vzdělávání - podstatné pro vykonávání určité profese, omezeně využitelné mimo daný obor (svářečský průkaz nebo určité auditorské certifikace nejsou příliš přínosné pokud nepracujete jako svářeč, auditor…) S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Dobrý den,ráda bych se připojila k dotazu pana Šrámka ze 14.5. Též jsem urgovala vysvětlení proč toto i další navrhovaná témata nelze zařadit, podle čeho byla vybrána. Bylo mi přislíbeno, že to bude ve výzvě vysvětleno, ale nestalo se tak. Proto bych se ráda zeptala na důvod proč tato témata nelze podpořit, jednoduše mi to nedává smysl. Je to školení s tímto názvem, nebo jakékoliv jiné školení, kde se objeví tato témata ? Dále by mě zajímala definice co je odborné vzdělávání a co jsou klíčové dovednosti, jak může být vzdělávání systémového charakteru, když nebude obsahovat klíčové dovednosti ? Takové rozdělování na měkké, odborné, klíčové a jiné jde naprosto proti smyslu toho, aby vzdělávání bylo efektivní. Pokud pracovníkovi poskytnu odborné znalosti a nebude schopen komunikovat, řídit, řešit konfliktní situace apod. tak to příliš ke zvyšování adaptability zaměstnanců a konkurenceschopnosti podniků nepřispívá. Připadá mi naprosto zbytečné komplikovat již tak komplikovanou situaci - výzva Educa, výzva 94 a programy Vzdělávejte se, celá situace nutí žadatele nesmyslně rozdělovat to co má být systematické a komplexní. Chápu, že nevyřešíte to co je problém systémový, ale doufám, že budete schopni vyjasnit situaci ve výzvě 94. Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Tento kurz není uveden v bodě 3.1.2 u činností, které v rámci této výzvy nelze do projektů zahrnout, podmínku tedy splňuje. O SAP školení více i v příloze 8 Obecné a specifické vzdělávání. Další aspekty náplně a přínosu kurzu budou posuzovány v rámci hodnocení externích hodnotitelů. Ukončení příjmu žádostí je dne 31.8.2012 do 14:30 hod, viz strana 13 textu výzvy 94. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1.Z hlediska veřejné podpory by bylo nejspravedlivější, aby se počítala tomu pro který ze zapojených subjektů bude vykonávat činnost, na níž se školí, to je však možné pouze v případech, kdy to půjde objektivně doložit (pracovní smlouva a výkazy např. za 6 měsíců před projektem), pokud to doložit nelze tak podle úvazků (zde 50% x 50%) 2. Není. Ale zároveň nesmí vzniknout podezření, že žadatel působí převážně jen jako zprostředkovatel a organizátor – to budou posuzovat externí hodnotitelé ve věcném hodnocení. 3. Ano může 4. Pokud funguje celá společnost jako celek a mimopražská pobočka není samostatnou společností, lze provést analýzu v celém podniku. Vhodné je však zvolit takové nápravné opatření, které se bude týkat pouze mimopražských zaměstnanců (s převažujícím výkonem pracovní činnosti mimo Prahu), pokud bude podnik požadovat v rámci projektové žádosti uvedené nápravné opatření proplatit. V případě, že se nápravné opatření bude týkat i pražských zaměstnanců, může být takovéto nápravné opatření (klíčová aktivita) zařazeno, ale v rámci projektu nesmí být nárokovány náklady s tímto opatřením spojené (ani v rámci nepřímých nákladů - tedy hrazeny z vlastních zdrojů). V případě pochybností bude kopie daňového přiznání požadovány u podpořených projektů před vydáním rozhodnutí.5. Ano 6. Je možné zahrnout s odpovídajícím vysvětlením v textu. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, kurzy musí být odůvodnitelné bez ohledu na to, že jejich cílem je zisk certifkace pro firmu, tj. musí mít přínos sami o sobě, i kdyby např. k certifikaci nedošlo. To si lze např. u kurzů na použití softwaru a školení auditorů procesů představit jde. Konkrétní situace budou posuzovat externí hodnotitelé ve věcném hodnocení. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Počet partnerů není limitován. Z praxe je zřejmé, projekty s velkým množstvím zapojených subjektů jsou velmi náročné na administraci, neshody mezi partnery či nezájem o vzdělávání některých partnerů může realizaci zcela zablokovat. V projektu je nutné popsat nadstandardně práce s riziky (rizikovost projektu je eliminačním kritériem), vazby mezi partnera a potřebnost projektu pro partnery - které by byly jistou zárukou, že se všichni budou na projektu aktivně podílet po celou dobu realizace. Dále není možné podpořit projekt, kde žadatel bude působit pouze jako organizátor (např. zajistí celý realizační tým a administrativu a bude mít jen symbolickou cílovou skupinu) - žadatel musí mít vždy sám z aktivit projektu přímý užitek apod.. Další aspekty budou posuzovány v rámci hodnocení externích hodnotitelů. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, pokud splňujete požadavky dle vymezení zákona č. 513/1991 Sb. § 2 odst. 2 písm. a), b), c), jste oprávněným žadatelem, viz text výzvy 94. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den. Rád bych zjistil, které kurzy do výzvy nelze uplatnit. Uvedený seznam ve výzvě nedává jasnou odpověď. Proto bych se rád zeptal: - zle zahrnout rozvoj manažerů, který není uveden v seznamu? Nebo jde třeba zařadit nějakou pokročilou úroveň těchto dovedností? Jak se na manažerské kurzy budou dívat hodnotitelé resp. co jim v tomto ohledu bude říkáno na jejich školení ? Co je a co už ne přípustné? - stejný dotaz k dalším soft skills, které jsou zde nejasně jmenovány - např. témata ohledně stresu či komunikace - zle zahrnout rozvoj obchodníků - obchodních dovednosti - zle do projektu zahrnout rozvoje měkkých dovedností a chování u zaměstanců bezpečnostních agentur? Mohou zde být kurzy jako zvládání konfliktů, chování ve vypjatých situacích apod.? Není nám jasné, zda uvedený seznam je jako příklad nebo kurzy, které se budou jmenovat jinak lze uplatnit. Moc děkuji Petr Vitouch Autor: VITOUCH_PETR
|
Dobrý den, je možné ve výzvě nárokovat finance na kurz managementu, který je akreditován od MŠMT a je možné jej použít pro naše zaměstnance: vedoucí výroby, vedoucí linek, vedoucí oddělení. děkuji za odpověď. Šebelová Autor: SEBELOVA
|
Dobrý den, Rád bych se zeptal na 2 věci. a) při zpracování klíčových aktivit je vhodnější u modulového vzdělávání pro konkrétní cílovou skupinu uvést všechny moduly systematického vzdělávání jako jednu klíčovou aktivitu nebo uvést každý modul jako samostatnou klíčovou aktivitu? b) je možno v rámci systému vzdělávání mít samostatný modul např. na manažerské dovedosti u manažerů nebo obchodní dovednosti u obchodníků nebo prodavačů, nebo je nutno v rámci některého modulu odborného vzdlání věnovat část modulu této problematice? Děkuji a přeji pěkný den Jaroslav Tmé Autor: TME_J
|
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, zda do výzvy 94 může předložit žádost podnik, který spadá do definice podniku v obtížích za poslední uzavřené účetní období? Děkuji Balek Autor: BALEK_J
|
Dobrý den, mohu také požádat o zhodnocení přijatelnosti aktivit? Vše je samozřejmě opodstatněné a účelné pro dané žadatele. - řidiči (zákonné roční)- jeřábníci/vozíky- škola smyku- autorizace ČKAIT Dále se chci zeptat: 1) zda se za souběh projektů považuje realizace projektu v rámci 35. výzvy, který byl zaměřen na podobné aktivity, a který v době realizace projektu v rámci výzvy č. 94 bude realizován současně. Podotýkám, že projekty na sebe budou věcně navazovat, ale časově se budou sbíhat? 2) zda může žádat společnost souběžně v rámci výzvy 94 a EDUCA na dva projekty, přičemž požadují nastavení financování v rámci de minimis (každý projekt bude mít hodnotu cca 4 mil. Kč) - v případě, že by byli úspěšní u obou projektů, chtějí následně u jednoho z nich změnit nastavení veřejné podpory na blokovou výjimku? Děkuji za odpovědi. Ambrůz Autor: MAMBRUZ
|
|