Dobrý den, chtěla bych se také zeptat na některá školení, zejména zda jsou podle výzvy řazena pod odborné či klíčové dovednosti, a tedy zda mohou tvořit jádro nebo jen "doplněk": 1. Prodejní a obchodní dovednosti pro obchodní zástupce? 2. Produktová školení? 3. Školení k řízení lidských zdrojů - zejm. řízení, motivace, odměňování, vyhledávání pracovníků apod.? 4. Projektový management ? 5. Komunikace po telefonu pro operátorky na Helpdesku? 6. Finanční řízení pro manažery? A ještě bych se chtěla zeptat na koučování - je možné zahrnout školení např. pro management formou koučování třeba v oblasti řízení týmu? Děkuji za odpovědi. Autor: SIMBEROVA_Z
|
Dobrý den, v živnostenském rejstříku máme uvedenu jednu z činností "Mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti", důvodem je, že tuto činnost potřebujeme k prokázání způsobilosti při organizaci seminářů, konferencí apod. (řešíme jen organizaci ne samotné vzdělávání!). Rád bych se dotázal, zda bychom byli oprávnění žadatelé, pokud v posledním daňovém přiznání nebudeme mít vzdělávání (to vůbec nerealizujeme jako předmět činnosti) jako hlavní činnost a zároveň splníme další náležitosti? Rád bych měl jasno již před zpracováním žádosti, aby se pak nestalo, že nás hodnotitelé označí za neoprávněného žadatele. S realizací projektů z OP RLZ i OP LZZ mám letitou zkušenost, avšak v tomto bych se rád ujistil. Děkuji za reakci, případně rád doplním informace a zkonzultuji možnosti. Autor: PEKAR_J
|
Dobrý den, odborné vzdělávání – je podstatné pro vykonávání určité profese, omezeně využitelné mimo daný obor (svářečský průkaz není příliš přínosný, pokud nepracujete jako svářeč). Další aspekty návrhů a náplně kurzů budou posuzovány v rámci bodového hodnocení externích hodnotitelů podle charakteru projektového záměru. doplňkové vzdělávání (obecné vzdělávání, které je do projektů této výzvy možné zařadit pouze jako doplněk) – obecně lze říci pouze to, že nesmí v projektu převládat – tj. mít nadpoloviční podíl. Bude však nutné vždy zdůvodnit potřebu daného vzdělání pro určité profese a zaměstnance. Dalším znakem „doplňkovosti“ obecného vzdělávání je to, že projekt by byl smysluplný a splnil hlavní cíle i bez takového vzdělávání. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, vzdělávání auditorů či daňových poradců v oblasti např. práva a legislativy lze považovat za odborné vzdělávání. V projektu mohou vyškolení lektoři dále učit, jde poté o skutečnost, aby záměr projektu přesvědčil věcného hodnotitele o kvalitě samotného vyškolení a možného dalšího školení v projektu. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Na tuto otázku dává odpověď příručka http://ec.europa.eu/enterprise/enterprise_policy/sme_definition/sme_user_guide_cs.pdf a to v kapitole 2.3 Co ještě mám vzít v úvahu při výpočtu svých údajů? – zejména pak v podkapitolách 2.3.2 Jsem partnerským podnikem? a 2.3.3 Jsem propojeným podnikem? Stručná odpověď je že majetkové propojení hraje ve výpočtu velikosti podniku roli, přesné podmínky jsou uvedeny ve výše citovaných kapitolách příručky. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Žadatel chce realizovat projekt a mít tuzemské partnery. Tito partneři jsou dceřinné společnosti žadatele. Žadatel je velký podnik. Dceřinné společnosti jsou majoritně vlastněny žadatelem a díky této propojenosti každá z dceřinných společností tedy spadá do kategorie velkého podniku (i když každá samostatně, bez vlastnických propojeností splňuje status MSP). Podmínkou je, že partnerství je možné pouze u velkých podniků s velkými podniky. Může tedy v tomto případě společnost zahrnout dceřinné společnosti do projektu jako partnery? Děkuji za odpověď. Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, je oprávněným žadatelem autocamp? Děkuji. Šebelová Autor: SEBELOVA
|
Dobrý den, je nějak limitován počet partnerů ve výzvě? Může podat žádost např. 40 drobných živnostníků v rámci jednoho projektu? Autor: MUSILTOM
|
Prosím o vyjádření k přijatelnosti uvedených aktivit v příloze z hlediska financování ve výzvě č.94. Autor: SEDOVA_R
|
Dobrý den, co znamená definice Používáme, ale nezohledňujeme v dotazníku rovnosti žen a mužů? Autor: MUSILTOM
|
Dobrý den, ještě pro potvrzení, když má zemědělský prvovýrobce přidruženou činnost z podporovaných oblastí, napíše si projekt na tuto podporovanou činnost, předloží doklad o podporované činnosti, tak žádat lze? Děkuji Autor: MUSILTOM
|
Dobrý den, je možné podat žádost o dotaci v rámci výzvy č.94, pokud dosud realizuji projekt z výzvy č.35 Školení je šance? (termín ukončení leden 2013). Je možné podat žádost o dotaci v rámci výzvy č.94, pokud máme uzavřenou Dohodu s úřadem práce pro projekt Vzdělávejte se pro růst, který bude běžet na podzim 2012, avšak dané vzdělávací aktivity v projektu Vzdělávejte se pro růst nebudou předmětem výzvy č.94? Děkuji za informaci, M.Rezková Autor: REZKOVA_M
|
Dobrý den, jedná se zejména o předmět činnosti „Mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti“, který bude primárně kontrolován na základě předloženého výpisu z obchodního rejstříku. Pokud ve výpisu z obchodního rejstříku bude uvedeno pouze „výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona“, bude dále probíhat kontrola předmětu činnosti v Administrativním registr ekonomických subjektů (ARES). Pokud má podnik tuto činnost zapsanou, musí automaticky předložit kopii posledního daňového přiznání, kde nesmí být vzdělávací činnost uvedena jako hlavní (převažující) činnost. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 nezpůsobilým žadatelem je právnická osoba s předmětem činnosti v oblasti vzdělávání. Jaké konkrétní předměty činností (přesné názvy činností z OR) se považují za činnosti v oblasti vzdělávání? Bude se toto kritérium hodnotit dle předloženého výpisu z Obchodního rejstříku nebo dle Registru ekonomických subjektů? Pokud má firma tuto činnost zapsanou, musí podat automaticky daňové přiznání, i když je tato činnost pouze doplňková v rámci jiného hlavního zaměření společnosti (např. výroby plastových obalů)? Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Mám několik doplňujících otázek k výzvě č.94. - Jaké dokumenty jsou požadovány od partnerů, kteří čerpají část prostředků podpory? - Je možné zapojit také partnera z jiného regionu (kraje) než kde působí příjemce dotace? - Rozumím tomu správně, že obecné vzdělávání není omezeno zařazením společnosti v CZ NACE a projekt nemusí nutně zahrnovat specifické vzdělávání? Děkuji za reakc, Látal Autor: LATAL_R
|
Dobrý den, patří mezi povolené aktivity projektu také příprava k autorizačním zkouškám a autorizační zkoušky ČKAIT? Předem děkuji za odpověď Autor: CIZEK_J
|
Dobrý den, v popisu výzvy se píše, že klíčové aktivity jako IT, měkké a jazykové dovednosti budou podporovány jen jako doplněk. Mohu se zeptat, co si mám představit pod pojmem "doplněk"? Naší klientelu tvoří více jak z poloviny zahraniční hosté, proto je důležité, neustále naše zaměstnance vzdělávat v cizích jazycích. Budeme tedy moci do projektu zařadit i výuku jazyků a pokud ano, tak v jakém rozsahu? Jak se na toto budou dívat hodnotitelé? Budeme muset dodržet určitý poměr mezi výukou jazyků a ostatními školeními nebo bude hodnocení v tomto směru individuální, tedy nepříliš objektivní? Do projektové žádosti bychom chtěli také zařadit počítačové školení zaměřené na rezervační software v lázeňství, a to program PRAMEN. Ten se u nás už nějaký rok používá, ale školení jsou stále nutná. Pokud se nejedná o obecnou záležitost typu MS Office, ale o poměrně odborné školení, nemusíme v tomto případě řešit školení jako doplněk, ale můžeme jej zařadit do plánu v rozsahu, který uznáme za vhodný? A poslední nejasná oblast vzdělávání, kterou bychom chtěli do projektu zařadit. Ve firmě máme zavedeny standardy profesionálního přístupu ke klientům (jak se má host ke klientovi chovat při příjezdu, odjezdu apod.). Pro naši společnost zabývající se ubytovacími a stravovacími službami se jedná o jedno z klíčových školení, které je nutné neustále opakovat. Lze toto do projektu zahrnout v plném rozsahu, zvlášť když není vyjmenované mezi 15 zakázanými školícími okruhy? Nebo by to měla být opět záležitost doplňková? Děkuji Vám za brzké odpovědi... M. VAŠÁK Autor: VASAK_M
|
Dobrý den. Žadatel chce realizovat projekt a mít tuzemské partnery. Tito partneři jsou dceřinné společnosti žadatele. Žadatel je velký podnik. Dceřinné společnosti jsou majoritně vlastněny žadatelem a díky této propojenosti každá z dceřinných společností tedy spadá do kategorie velkého podniku (i když každá samostatně, bez vlastnických propojeností splňuje status MSP). Podmínkou je, že partnerství je možné pouze u velkých podniků s velkými podniky. Může tedy v tomto případě společnost zahrnout dceřinné společnosti do projektu jako partnery? Děkuji za odpověď. Autor: KOMONOVA_E
|
Dobrý den. I já se připojuji k dotazu, které kurzy do výzvy nelze uplatnit. Uvedený seznam ve výzvě nedává jasnou odpověď. Proto bych se rád zeptal: - zle zahrnout rozvoj manažerů, který není uveden v seznamu? Nebo jde třeba zařadit nějakou pokročilou úroveň těchto dovedností? Jak se na manažerské kurzy budou dívat hodnotitelé resp. co jim v tomto ohledu bude říkáno na jejich školení ? Co je a co už ne přípustné? - stejný dotaz k dalším soft skills, které jsou zde nejasně jmenovány - např. témata ohledně stresu či komunikace - zle zahrnout rozvoj obchodníků - obchodních dovednosti - zle do projektu zahrnout rozvoje měkkých dovedností a chování u zaměstanců bezpečnostních agentur? Mohou zde být kurzy jako zvládání konfliktů, chování ve vypjatých situacích apod.? Není nám jasné, zda uvedený seznam je jako příklad nebo kurzy, které se budou jmenovat jinak lze uplatnit (to by ovšem, jak všichni tušíme, vedlo jen k jejich přejmenování, pokud bychom je chtěli do projektu zařadit :-)) Moc děkuji Petr Vitouch Autor: VITOUCH_PETR
|
Dobrý den, pokud splňujete požadavky dle vymezení zákona č. 513/1991 Sb. § 2 odst. 2 písm. a), b), c), jste oprávněným žadatelem. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 chtěl bych si ověřit, že oprváněným žadatelem v této výzvě je i podnik poskytující ubytovací a stravovací služby - hotel. Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, prosím o informaci, zda-li vzdělávání vybraných zaměstnanců (jež s těmito IS a rozpočtovým programem pracují) v ovládání podnikového informačního systému MIKROS (www.mikros.cz) a rozpočtového programu RTS spadá mezi podporované aktivity výzvy. Tyto aktivity budou pouze pouze části komplexního projektu, který bude dále zaměřen na vzdělávání v odborných kurzech - pracovní postupy, práce na zařízeních ad. Děkuji za odpověď Autor: NOVAKOVA_P_1
|
Dobrý den, chci se zeptat, jak je to s cílovou skupinou 50+ 1. Musí pro ně být v projektu zvláštní klíčová aktivita, nebo mohou být zahrnuti s ostatními CS v rámci společné KA? 2. Musí se prostředky na tuto CS nějak značit v rozpočtu? Případně jakým způsobem se určí "Míra podpory zaměřené na věkovou skupinu 50 +", což je stanoveno jako definice specifického kritéria ve výzvě? děkuji za brzké odpovědi Autor: BEDRAVOVA_M
|
|