Dobrý den, prosím o zodpovězení následujících dotazů: 1. Příloha žádosti - Prohlášení o velikosti podniku ... uvádí se zde údaje za poslední účetně uzavřený kalendářní rok. Avšak v naší firmě došlo na začátku roku k vysokému poklesu počtu zaměstnanců. I nadále však zůstáváme velkým podnikem - opravdu zde musíme uvést data k 31. 12. 2011? I přesto, že došlo ke snížení počtu zaměstnanců řádově o 400 osob k dnešnímu dni? 2. Lze za stavební úpravy v rámci přímých nákladů považovat instalaci odvětrávání nebo jeho řešení? Předpokládáme realizovat klíčovou aktivitu - Příprava a vybavení školicí místnosti. 3. Bude mzda pracovnice, která je na rodičovské dovolené a bude nově zaměstnáná na DPP (uvažuje o vytvoření 1 pracovního místa), přímým nákladem vykazovaným v rozpočtu žádosti na položce 06.01 - Mzdové příspěvky? Autor: ANDELOVA_H
|
Dobrý den, je možné, aby v rámci programu byla žadatelem příspěvková organizace města nebo kraje, např. poliklinika? Velmi děkujeme za odpověď Autor: NOVOTNA_A
|
Dobrý den, k jednotlivým kurzům (či školením) musíte rozpočítat celkové náklady projektu (tj, mzdy RT, nakoupené zařízení, přímou podporu apod.). Když to velmi zjednoduším do příkladu, tak např. na daném řádku v tabulce bude uvedeno školení Pascal, které stálo 1 000 Kč a k němu přičtete poměrné náklady za mzdy RT za 1000 Kč, přímou podporu za 1 000 Kč a ve sloupci Přímé náklady pro daný kurz v daném režimu podpory bude mít tak hodnotu 3 000, daný kurz tak „obsáhne“ související náklady spojené s tím kurzem. Pokud byste tedy uvažovali o více než 50 řádcích, zavolejte nám a my Vám danou tabulku poté pošleme na email. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, dovolím si odkázat na příspěvek administrátora z dřívějška, cituji: "pokud potřebujete tabulku „004_Tabulka pro výpočet VP“, která obsahuje více než 25 řádků, kontaktuje prosím telefonicky externího administrátora. Tabulka s více řádky Vám bude na určený email zaslána." S pozdravem, Radek Látal Autor: LATAL_R
|
Dobrý den, všichni členové cílové skupiny podpořených projektů musejí mít převažující místo výkonu práce v jiném regionu než v hlavním městě Praze, to znamená, že území dopadu bude mimo Prahu. Školení je možné v souladu s výzvou bodem 4. v odůvodněných případech realizovat v Praze. Podmínka realizace mimo Prahu se vztahuje k cílové skupině, nikoliv k samotnému místu realizace školení. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ráda bych se zeptala, kde je možné stáhnout tabulku pro výpočet veřejné podpory, která má více než 25 řádků. Předem děkuji za radu. S pozdravem K. Horáková Autor: HORAKOVA_K
|
Dobrý den, obvyklé ceny tohoto vybavení jsou uvedeny v seznamu obvyklých cen "zařízení a vybavení", ale pořízení židlí a stolů spadá do křížového financování (veškeré výdaje na pořízení nábytku jsou způsobilé pouze v rámci rozpočtové kapitoly Křížové financování). Nákup stolu a židlí není investice (jedná se o nábytek), nemusíte tedy vypracovat investiční záměr. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, dle zaslaného seznamu kurzů nepatří Vámi vyjmenované kurzy mezi kurzy uvedené v bodě 3.1.2. (upozornění: zhodnocení proběhlo pouze na základě názvů uvedených kurzů, zhodnocení obsahu a náplně pro cílovou skupinu je již na hodnocení externího hodnotitele). Na dané kurzy lze školit relevantní cílovou skupinu. U školení ISO dbejte na podmínku, že do projektu nelze zahrnout zavádění systému řízení jakosti dle norem ISO. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, do této položky zařaďte náklady na audit, pokud je maximální výše dotace rovna nebo vyšší než 3 000 000 Kč. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, měl bych upřesňující dotaz ke svému dotazu v bodu 1. níže. pokud do dokumentu "prohlášení o velikosti podniku" opíši částku "roční úhrn čistého obratu" z DP a "průměrný počet zaměstnanců, zaokrouhlený na celé číslo" z DP je to pro účely dokumentu postačující? Aktiva pak doplním z rozvahy (ř. 001). děkuji velmi za opoved, neradi bychom v tomto pochybyli a zadali nepřesná čísla. ještě bych měl dotaz k VŘ. Pokud v žádosti zadáme, že budeme VR realizovat dle zákona (jako dotovaný zadavatel se zakázkou např. 1100 tis. kč), ale později v realizaci VR by zakázka měla hodnotu pouze např. 950 tis. kč, je možné realizaci VR pozdeji změnit na realizaci dle pravidel OPLZZ či to co zadáme nyní v benefitu musíme zrealizovat? Jde o to, že cena kurzu nemusí být do roku 2014 navýšena o 20% s čímž počítáme, ale například jen o 10%... děkuji vám velmi za brzkou odpoved, zdraví FC Autor: CENEFELS_F
|
Dobrý den, 1+2) náklady na vývoj IS, mezd (tedy i „experta programátora“) i včetně případného školení (musí jít o zaměstnance žadatele nebo partnera – tj. cílovou skupinu) členů realizačního týmu z projektu hradit možné je a lze je tedy zařadit do projektu. Aktivitu „vývoj nového IS“ je tak možné do projektu zařadit. Podmínkou je, že IS musí souviset se vzděláváním zaměstnanců. Zhodnocení IS a souvisejících nákladů je dále už na hodnocení externího hodnotitele. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ráda bych se informovala k níže uvedeném bodům: Prioritní téma projektu, viz Benefit - Prioritní téma: Jedná se o volbu č.62? Partnerství - máme 3 společnosti s různým IČO, kteří spolu vzájemně obchodují a mají stejné jednatele, kteří budou působit jako členové realizačního týmu pro všechny 3 společnosti. Jde o splnění podmínky Partnerství, když jedna firma je obchodní a dvě výrobní, přičemž obchodní sjednává zakázky a zadává je těm výrobním? (vzájemná spolupráce mezi sebou i navenek). Partnerství spolupráce - Společnost A podává projekt formou finančního partnerství se společnostmi B a C. Společnost A je tedy příjemcem podpory, ze které však bude podporovat zaměstnance společnosti B a C účastí na vzdělávání. Musíme v klíčových aktivitách a rozpočtu projektu přesně rozepisovat, kolik osob bude ze společnosti A, kolik ze společnosti B a kolik ze společnosti C + souvisejících náklady? (vzdělávání, mzdové příspěvky). Těžko se to dopředu plánuje - aby se pak při realizaci nemuseli dělat podstatné změny klíčových aktivit, když se počty z jednotlivých společností pozmění. Odborné vzdělávání: Je pro dopravní společnost /autobusová doprava/relevantní školení "Škola smyku na simulátorech" pro řidiče jako školení odborné? Je pro obchodníky obchodní školení typu Nákupní dovednosti, Vyjednávání, Příprava na obchodní schůzku, Dlouhodobá péče o zákazníky aj., bráno jako školení odborné? Je pro zavádění štíhlé výroby (odborné školení) relevantní školení v klíčových kompetencích - Motivace zaměstnanců při zavádění štíhlé výroby? Jde o to, že štíhlou výrobu nelze implementovat, pokud zaměstnanci nepochopí, že je to duležité jak pro firmu tak pro udržení jejich pracovních míst. Upřesnění k VŘ na služby pro soukormý subjekt, kde je žádáno v rámci de minimis: VŘ 500 - 1 000 000Kč = VZMR = osoba, která není zadavatelem dle zákona VŘ 1 000 000 - 3 260 000 = veřejná zakázka podlimitní = dotovaný zadavatel VŘ nad 3 360 000Kč = nadlimitní = dotovaný zadavatel V metodice OP LZZ to není jasně uvedené, těžko se v tom laik zorientuje, děkuji za upřesnění. Rezková Autor: REZKOVA_M
|
Dobrý den, ráda bych se ujistila, že vzdělávací kurzy v oblasti systému řízení jakosti jsou uznatelné a netýká se jich tedy odstavec 3.1.2 textu výzvy č. 94? Pochopila jsem tedy správně, že v rámci projektu nelze realizovat zavedení systému jako takového (např. ISO), ale je možné, pokud ve firmě systém už zaveden pouze zaměstnance proškolit. Pochopila jsem vše správně? Ve společnosti je zaveden EMAS. Potřebovali bychom v rámci projektu realizovat školení:- "Krizový management" (Řízení potravinářské společnosti během krize - krize výroby a systému, vytvoření platného systému pro chování v krizi a vychování krizového manažera),- "Sig sigma" (ucelená znalost metodiky lean a six sigma, vyhledávání příležitostí pro zlepšení a následně vést projekty pro implementaci). Spadají tato školení do povolených?Předem děkuji za odpověď . S přáním pěkného dne, Dana Macková Autor: MACKOVA_D
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, příspěvek byl konzultován s poskytovatelem podpory. Je postačující „generální“ plná moc pro ředitele společnosti ve Vámi navrhovaném znění, která musí být úředně ověřená. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, prosím o pomoc s řešením následujícícho problému. Žadatelem je společnost sídlící v Praze s pobočkami mimo Prahu. Cílová skupina zahrnuje následující osoby (všechny osoby mají pracovní smlouvy, kde je uvedeno místo výkonu práce celá ČR) a) zaměstnance mimopražských poboček - převážný výkon práce např. Hradec Králové, Pardubice b) zaměstnance spadající pod centrálu v Praze s převažujícím výkonem práce mimo Prahu (jedná se pracovníky pracující v terénnu po celé ČR) Co tedy zanést do benefitové žádosti do položky Dopady a místa realizace projektu. Děkuji Autor: HOLUB_T
|
Dobrý den, prosím o zodpovězení dotazů níže. 1. čistým obratem v dokumentu "prohlášení o velikosti podniku" se myslí řádek řádek II.1. Tržby za prodej vlastních výrobků a služeb ve výkazu zisku a ztráty? 2. je metodika stanovení MSP v OPLZZ zcela shodná s metodikou stanovení MSP v OPPI? tj. započítávají se i údaje za podniky do dalších kolen? 3. může být speciální AJ pro tvorbu a překlad aplikací v ICT považována za odborné školení? Stejně tak obchodní školení realizované v přímé vazbě na nově vyvinuté ICT aplikace (vlastní aplikace/produkt společnosti)? 4. započítává se do MU "počet podpořených osob" i interní lektor a členové RT? Je mi jasné, že do CS se nezapočítávají. 5. pokud v projektu stanovíme jednoho interního lektrora na 0,4 úvazek a při realizaci pak budeme mít dva interní lektrory na 0,2 úvazku (tj. celkem na 0,4) je to v pořádku? děkuji velmi za vaše odpovědi, FC Autor: CENEFELS_F
|
Dobrý den, ve výzvě je uvedeno, že projekt musí být realizován mimo Prahu. Znamená to, že není možné jezdit na většinu kurzů do Prahy? A co v případě, že by pražský lektor provedl školení u nás ve firmě? Tím je dle mého splněna podmínka realizace v regionu. Děkuji Autor: NEUMANNOVA_R
|
Dobrý den, obvyklé ceny tohoto vybavení jsou uvedeny v seznamu obvyklých cen "zařízení a vybavení", ale židle, stoly a lavice spadají do křížového financování (veškeré výdaje na pořízení nábytku jsou způsobilé pouze v rámci rozpočtové kapitoly Křížové financování). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, daná osoba by byla započítána do těchto dvou indikátorů. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, v tomto případě spadají bankovní poplatky do nepřímých nákladů. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, je možné zahrnout do projektu stravné (občerstvení) účastníkům školení jako způsobilý výdaj, způsobilost tohoto výdaje v projektu je poté hodnocena externími hodnotitely. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, žádost bude podepisovat prokurista (uvedený v OR) a tato osoba bude uvedena i v záložce "Identifikace žadatele" jakožto statutární zástupce. Je to správný postup? Ano, toto je správný postup, bude tam tedy uveden jak statutární zástupce, který podepisuje dokumenty, tak i prokurista, který má také právo podepisovat dokumenty. Ano, v této situaci se předpokládá, že když podepíše Žádost prokurista, podepíše i další povinné přílohy (pokud by nemohl podepsat další přílohy kromě žádosti, tak je podepíše osoba, k tomu oprávněná, ale to by mělo být doloženo plnou mocí, pokud k tomu nemá oprávnění). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Je pro podepsání projektové žádosti postačující „generální“ plná moc pro ředitele společnosti ve znění „plná moc k zastupování společnosti ve všech záležitostech vůči všem orgánům státní správy a samosprávy“, tedy nikoliv specifická plná moc výslovně pro účely podpisu a podání projektu? Autor: DANECHOVA
|
Dobrý den, tyto kurzy pro danou cílovou skupinu nejsou podporovány (způsobilé) výzvou, ve výzvě je podporováno zejména odborné vzdělávání zvyšující adaptabilitu na trhu práce. Z těchto školení vyplývá, že se o takové kurzy nejedná. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, je možné tyto školení (náklady na školení) zahrnout do projektu pro relevantní cílovou skupinu. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, společnost může z finančních prostředků projektu školit pouze své zaměstnance, zaměstnanci sesterské společnosti (která má své vlastní IČ) jsou zaměstnanci sesterské společnosti a nikoliv zaměstnanci žadatele. V takovém případě lze zahrnout sesterskou společnost za splnění podmínek o partnerství jako partnera do projektu. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, je to možné zařadit mezi přímé náklady. Platí, jak uvádíte, limit částky číselně odpovídající trojnásobku minimální mzdy tj. maximálně 144,3 Kč/hodinu. Z klíčových aktivit, rozpočtu a indikátorů by mělo být čitelné, jak jste k dané hodnotě dospěli, přesto není omezeno, abyste např. do kapitoly dalších informací v žádosti nebo do nepovinné přílohy uvedli informace, které jste neměli možnost uvést na jiných záložkách (či-li i způsob, jak jste k dané hodnotě došli). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, vámi uvedená školení (manažerské účetnictví, controlling výkonu zaměstnanců, nákladový controlling ve výrobním podniku, hodnocení investičních projektů a principy manažerského rozhodování včetně praktických zkušeností s aplikací controllingu ve výrobních podnicích) do projektu můžete zahrnout. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, poskytovatel k danému hodnocení v sekci otázky a odpovědi výzvy 94 uvedl:“Vysoká míra obecného vzdělávání (např. jak uvádíte školení Word/Excel) se tedy může projevit nižším počtem bodů získaných ve věcném hodnocení. Uvedené však neznamená, že obecné kurzy ve výzvě podporovány nejsou vůbec. Míra zařazení obecných kurzů může být různá a bude posuzována v kontextu celého projektu a potřebnosti pro konkrétní podnik a cílovou skupinu.“ Z toho vyplývá, že dané ohodnocení školení Word/Excel bude hodnoceno externím hodnotitelem v celém kontextu žádosti a nemusí se tak zcela projevit nižším ohodnocením, pokud dané školení bude mít opotřebení pro cílovou skupinu (odhadnout tedy, zda se to školení projeví nižším ohodnocením na žádosti bohužel nelze). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, poskytovatel k danému hodnocení v sekci otázky a odpovědi výzvy 94 uvedl:“Vysoká míra obecného vzdělávání (např. jak uvádíte školení Word/Excel) se tedy může projevit nižším počtem bodů získaných ve věcném hodnocení. Uvedené však neznamená, že obecné kurzy ve výzvě podporovány nejsou vůbec. Míra zařazení obecných kurzů může být různá a bude posuzována v kontextu celého projektu a potřebnosti pro konkrétní podnik a cílovou skupinu.“ Z toho vyplývá, že dané ohodnocení školení Word/Excel bude hodnoceno externím hodnotitelem v celém kontextu žádosti a nemusí se tak zcela projevit nižším ohodnocením, pokud dané školení bude mít opotřebení pro cílovou skupinu (odhadnout tedy, zda se to školení projeví nižším ohodnocením na žádosti bohužel nelze). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, relevantní je datum podpisu právního aktu oprávněnou osobou poskytovatele podpory. Pokud by spadalo do roku 2010 a účetní rok byl nastaven jako kalendářní, subjekt by mohl žádat ve výzvě 94 v režimu de minimis. Je to tak? Ano. K Žádosti připojte ještě prohlášení, že z důvodu čerpání de minimis, žádáte, aby v případě schválení projektu byl právní akt podepsán v roce 2013 (zde ještě předpokládám, že byste uvažovali o přidělení částky do maximální výše 200 000 Euro). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, relevantní je datum podpisu právního aktu oprávněnou osobou poskytovatele podpory. Pokud by spadalo do roku 2010 a účetní rok byl nastaven jako kalendářní, subjekt by mohl žádat ve výzvě 94 v režimu de minimis. Je to tak? Ano. K Žádosti připojte ještě prohlášení, že z důvodu čerpání de minimis, žádáte, aby v případě schválení projektu byl právní akt podepsán v roce 2013. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, děkuji za zaslání tabulky pro výpočet VP pro 50 kurzů. Prosím ale o informaci, zda do této tabulky psát pouze kurzy, jak je uvedeno v záhlaví tabulky, nebo i náklady na členy realizačního týmu a nákup zařízení. To máme za 1,5 mio, takže to podporu de minimis pro žadatele či partnery významně ovlivní. Taktéž náhrady mezd atd. Pokud ano, pak prosím o tabulku, ve které bude aktivních min. 150 řádků. Děkuji Yvonna Ronzová Autor: RONZOVA_Y
|
Dobrý den, ano, tuto přílohu nemusíte dokládat (ani Váš partner), pokud jste MSP (malý, střední podnik). Zhodnocení dosavadního systému vzdělávání je povinnou přílohou žádosti pro velké podniky. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, - vzdělávání se dělí na - obecné a specifické. obecné se dělí dále na: odborné (vlastní profesi) a "klíčové"-měkké-dovednosti (např. komunikační dovednosti, uživatelské IT dovednosti). Tedy odborné „patří“ pod obecné vzdělávání, nikoliv pod specifické vzdělávání. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, je fyzická osoba podnikající na základě živnostenského oprávnění zaměstnávající 16 osob oprávněným žadatelem? Pokud ano, je možné do vzdělávání zařadit i onu fyzickou osobu (není zaměstnána sama u sebe na pracovní smlouvu). Jaký doklad bude předkládat jako přílohu k projektové žádosti místo výpisu z OR, budeto výpis z živnostenského rejstříku? POkud jedna z činností v živnostenském rejtříku je silniční nákladní doprava (tato činnost není rozhodně hlavní, ale pouze doplňková) bude podpora de minimis snížena na 100.000 EUR? Děkuji předem za odpověď. M. Pavlíčková Autor: PAVLICKOVA_MIROSLAVA
|
Dobrý den, ano, můžete je odstranit (pozn.: výběrové řízení můžete dělat i pro plnění za 10 000 bez DPH a uvést je do žádosti, minimální hranice není určena, dále pak postupujete dle metodiky). Ano, veřejná zakázka je hrazena z více než 50 % z peněžních prostředků z veřejných zdrojů, zadáte tedy dotovaný zadavatel. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, s platností od 15. 8. 2012 je na webových stránkách esfcr.cz umístěn nový Metodický pokyn pro zadávání zakázek, kde jsou vedeny limity, které platí pro zadávání VZ. Pokud ještě nemáte projektovou žádost finalizovanou, postupujte dle toho pokynu. U zakázek s předpokládanou hodnotou do 500 000 Kč bez DPH, nemusí žadatel provádět výběrové řízení – viz příručka D9. Dotovaným zadavatelem je právnická nebo fyzická osoba, která zadává veřejnou zakázku hrazenou z více než 50 % z peněžních prostředků z veřejných zdrojů. Pokud tedy splňujte tuto podmínku, jste dotovaný zadavatel. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, jelikož v příspěvku nebyla specifikována cena, nabízí se možnosti zařazení do neodpisovaného nehmotného majetku (03.02) (např. software s pořizovací cenou do 60 000 Kč) nebo do odpisovaného nehmotného majetku (03.03) (např. software s pořizovací cenou nad 60 000 Kč). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, navazuji na dotaz kolegyně a jen si chci upřesnit Váš výklad (není mi zcela zřejmý). Žádost bude podepisovat prokurista (uvedený v OR) a tato osoba bude uvedena i v záložce "Identifikace žadatele" jakožto statutární zástupce. Je to správný postup?Předpokládám, že když bude žádost podepisovat prokurista, měl by podepsat i všechny přílohy. Děkuji.Dita Lamačová Autor: DITA_LAMACOVA
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, část příspěvku byl konzultován s poskytovatelem podpory. Dle metodiky D5 v kapitole 2.7.2 se uvádí, že mezi nepřímé náklady v rámci nákupu služeb patří: „realizace výběrových řízení nezbytných pro projekt (inzerce, poradenství atd.)“. Z toho vyplývá, že vedení VŘ by mělo spadat do agendy projektového manažera. Formálně ale není vyloučena pozice metodika výběrových řízení, ovšem např. výběrová komise může (ale i nemusí) shledat, že se jedná o obcházení výše zmíněného pravidla zařazení realizace výběrových řízení do nepřímých nákladů a danou pozici vyhodnotí jako zbytnou pro projekt. Zařazení této pozice do projektu záleží tedy na samotném rozhodnutí žadatele. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, na semináři pro žadatele bylo prezentováno, že se uvažuje o zavedení omezení pracovního úvazku jako v OPPA. Prosím o vysvětlení jak bude v OPLZZ aplikováno. Současná úprava hovoří o max. 1,6 úvazku na projektech ESF, v OPPA se hovoří o pracovníkovi zaměstnaném u příjemce, jedná se mi o situaci, kdy zaměstnanec (na plný úvazek vykonává činnost u zaměstnavatele – příjemce dotace) bude mít navíc v projektu ESF v realizačním týmu pozici, na DPP nebo DPČ, pokud budu brát úvazek u zaměstnavatele, překročí to 1,0, pokud pouze úvazek v projektu, tak je to v pořádku. Prosím o potvrzení jaká varianta bude platit. ESF forum, 19.6. Člen projektového týmu může pracovat jak na DPP tak i na DPČ, kde počet hodin (úvazek) na projektu je stanoven žadatelem vzhledem k projektovému záměru, počet hodin je omezen pouze podle zákoníku (např. je možné na DPP odpracovat max. 300 hod/rok) a stále platí dle metodiky - jeden pracovník nemůže být zaměstnán na projektech ESF celkově na více než 1,6 úvazku. Úvazky - Citace z příručky OPPA Pracovní úvazky zaměstnance se nesmí překrývat a není možné, aby byl placen za stejnou práci vícekrát. Jeden pracovník nemůže být zaměstnán u příjemce a současně partnerů projektu na více než 1,0 úvazku celkem.16 V odůvodněných případech jsou výjimkou odborní pracovníci a specialisté pracující v projektu po omezenou dobu (kratší než je celková doba realizace projektu), pro něž je stanoven limit 1,2 úvazku celkem pro zaměstnání u příjemce a současně partnerů projektu. Jedná se o akademické pracovníky na vysokých školách, pedagogické pracovníky na vyšších odborných školách a vědeckovýzkumné pracovníky, popř. o jiné specialisty, kteří v projektu pracují na odborných pozicích (nikoliv manažerských a administrativních pozicích) a u nichž je zaměstnání na více než 1, 0 úvazku opodstatněné. 17 Autor: MICHALICKOVA_P
|
Dobrý den, ano, do prohlášení uveďte všechny dostupné informace, které jste obdrželi/máte k dispozici, poté zaškrtněte, že se jedná o velký podnik. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, nemusí, pokud je zapsán v obchodním rejstříku (zde pro kontrolu žádosti předpokládám, že ho uvedete ale v Žádosti o finanční podporu u žadatele projektu). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, prohlášení dodávají v takovém případě i partneři (slouží k doložení shodné kategorie partnera a žadatele, což je podmínkou zapojení partnera do projektu). Do prohlášení uveďte všechny dostupné informace, které jste obdrželi/máte k dispozici, poté zaškrtněte, že se jedná o velký podnik. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, jak sama uvádíte, Váš projekt nebude mít partnery a ve výzvě 94 je uvedeno u dané přílohy, že tabulka Rozdělení veřejné podpory a soukromého spolufinancování je povinná příloha pouze pro projekty s partnery. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, prosím o zodpovězení dotazu, zda bude u interního lektor (je součástí realizačního týmu projektu), který projde školeními, aby svou funkci mohl vykonávat, započítán do monitorovacích indikátorů podpořených a úspěšně podpořených osob? Děkuji. Autor: NAVRATIL_L
|
Dobrý den, 1. a)+b) Školení (systém) na téma vnitropodnikové (synonymum vnitrofiremní) komunikace lze do projektu zahrnout pouze jako součást přípravy interních podnikových lektorů pro podnikový systém vzdělávání, či-li jejich školení,aby k tomu získali kvalifikaci, či si jí rozšířili, nikoliv, že v projektu bude školena cílová skupina na toto téma (viz bod 3.1.2 textu výzvy). To se tedy týká i nákupu příruček, školících pomůcek apod. k tomuto tématu ke školení pro cílovou skupinu. Pokud by se tedy osoba školila interním lektorem, lze žádat o mzdový příspěvek během tohoto školení. 2. a)+b) pouhý tisk metodiky, brožury s informacemi o firmě nelze zahrnout do přímých způsobilých nákladů projektu. Vstupní školení v rovině představení společnosti, informace o společnosti, obsahu náplně práce apod. (a tím související úkony a podklady) nespadá do profesního vzdělávání zaměstnanců. Pouze pokud byste uvažovali o zařazení interního lektora, který by byl proškolen, aby dále poskytoval nějaký druh vzdělávání o vstupním školení, je možné zařadit toto téma do projektu (záleží na samotném rozhodnutí žadatele), ovšem bylo by nutné zdůvodnit v projektu, v čem spočívá přínos daného vzdělávání pro profesní vzdělávání cílové skupiny. Dále by už hodnocení takového vzdělávání zhodnotili externí hodnotitelé. 3. ano, lze nárokovat mzdové příspěvky 4. toto školení pro zaměstnance není odůvodnitelné nezávisle na zavádění systému, proto to není povolená aktivita. Ovšem školení např. vývoj norem ISO slouží jako vzdělávání auditorovi ISO a je možné je zahrnout do projektu. 5. pokud se účastní školení, aby mohli být interními lektory, tak lze na ně využít refundace mezd (z kapitoly 06 Přímá podpora rozpočtu). Pokud poté budou uvedeni v projektu jako interní lektoři, jsou vedeni v osobních nákladech realizačního týmu. 6. zde naváži na odpověď ze 14.8., kde bychom potřebovali více informací, o jaký systém se jedná a jaké cílové skupině by ekonomický informační systém sloužil. Když by se jednalo o ekonomický systém (informační systém, který je pouze upraven pro potřeby Vaší firmy), kde předpokládám, že by sloužil např. pro účetní k evidenci pohledávek, závazků apod., tak se jedná o obecné vzdělávání a nikoliv specifické. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den,chtěla bych se zeptat, zda mohu do školení v rámci výzvy č. 94 zahrnout finanční prostředky na svářečské kurzy, profesní řidičský průkaz na rozšíření E nebo C a školení pro řidiče k přepravě ADR (nebezpečných látek). Předem děkuji za odpověď Autor: MARKOVA_D
|
Dobrý den, pokud mají firmy vlastní právní subjektivitu, vlastní IČ, zápis v OR a splňují podmínky dané výzvou v bodě 3.3.2, tak mohou být oprávněným žadatelem o finanční podporu. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
|