Dobrý den, v projektu je plánována aktivita "Vytvoření a rozvoj interního lektorského týmu". Součástí aktivity je i zařízení interní školící místnosti (jedná se převážně o prezentační techniku typu dataprojektor, plátno, notebook, flipchart atd.). Je možné v rámci kapitoly Zařízení a vybavení nakoupit do učebny stoly a židle? V tabulce obvyklých cen zařízení a vybavení v OPLZZ jsou židle a stoly zahrnuty, nicméně v Příručce způsobilých výdajů je u křížového financování poznačeno, že do něj spadá veškerý nábytek. Pokud by židle a stoly museli být zařazeny do Křížového financování staly by se investičním výdajem a musel by se vypracovat investiční záměr? Děkuji Autor: CHUDARKOVA_R
|
Dobrý den, Společnost má vysoký podíl zaměstnanců nad 50 let. Kromě odborných znalostí bychom se chtěli zaměřit na jejich trénink v těchto oblastech, které byly identifikovány jako přínosné pro jejich pracovní výkon a motivaci: duševní hygiena, sladění pracovního a osobního života, zdravý životní styl. Budou tyto kurzy posuzované jako způsobilé nebo ne? Autor: DANECHOVA
|
Dobrý den, projektová žádost a její přílohy musí být předloženy v českém jazyce. Překlad plné moci do českého jazyka má být úředně ověřen. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, - vzdělávání se dělí na - obecné a specifické. obecné se dělí dále na: odborné (vlastní profesi) a "klíčové"-měkké-dovednosti (komunikační dovednosti, uživatelské IT dovednosti).. Tato výzva je primárně zaměřena na odborné vzdělávání. K bližšímu rozdělení mezi obecné vs specifické vzdělávání využijte přílohu č. 008 Obecné x specifické vzdělávání. U Vašeho výčtu jsou školení obecná nikoliv specifická (pouze u dvou kurzů nelze dohledat, o co se jedná – nejspíše nepřesná formulace zkratek), ale vždy pro upřesnění použijte přílohu 008 Obecné x specifické vzdělávání. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, je možné refundovat mzdu této cílové skupině, která se účastnila školení. Standardně jsou mzdové příspěvky uvedeny v kapitole 06 Přímá podpora rozpočtu (upozornění - max. hodnota příspěvku je 144,30 Kč / hod. včetně odvodů). Ano, maximální částka finanční podpory odpovídající trojnásobku minimální mzdy se poměrně sníží při sjednání kratší pracovní doby (o kolik, záleží na sjednaném pracovním úvazku či hodinové dotaci). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, cílovou skupinu z provozovny z Brna lze zapojit do projektu, z příspěvku, který jste uvedla, vyplývá, obchodní zástupci mají převažující místo výkonu práce v jiném regionu než v hlavním městě Praze (místo výkonu svého bydliště (mimo Prahu)a celou ČR – zde usuzuji, že nemají převažující místo výkonu v Praze – v případě kontroly se to prokáže doloženou knihou jízd, dodávek apod.), tak mohou být zapojeni do projektu. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, pouhý tisk brožury s informacemi o firmě nelze zahrnout do přímých způsobilých nákladů projektu. Vstupní školení v rovině představení a prezentace společnosti (a tím související úkony a podklady) nespadá do profesního vzdělávání zaměstnanců. Pouze pokud byste uvažovali o zařazení interního lektora, který by byl proškolen, aby dále poskytoval nějaký druh vzdělávání o vstupním školení, je možné zařadit toto téma do projektu (záleží na samotném rozhodnutí žadatele), ovšem bylo by nutné zdůvodnit v projektu, v čem spočívá přínos daného vzdělávání pro profesní vzdělávání cílové skupiny. Dále by už hodnocení takového vzdělávání zhodnotili externí hodnotitelé. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, příspěvek byl konzultován s poskytovatelem podpory. Firemní kamion: pokud je potřeba pro práci s cílovou skupinou (technici, řidiči) tak výdaje s ním jsou uznatelné (pokud se používá i mimo projekt, tak jen část těchto výdajů je uznatelná). Dále záleží na způsobu, jak byl kamion pořízen a zda bude již v době realizace splacen nebo ne. Pak mohou nastat varianty: - Kamion pořízen na operativní leasing: splátky operativního leasingu jsou uznatelné (po dobu realizace projektu) za splnění dalších podmínek uvedených v D5 (zejména musí být doložitelné, že se jedná o nejhospodárnější způsob získání předmětu nájmu), žádné odpisy neexistují (kamion je vlastněn leasingovou společností)
- Kamion je pořízen na finanční leasing: splátky finančního leasingu nejsou uznatelné (kamion je motorové vozidlo, což není uznatelný výdaj pro ESF)
- Kamion již plně splacen (vlastní ho žadatel ve svém dlouhodobém hmotném majetku): odpisy uznatelné za dodržení podmínek v kap. 2.3 D5.
Náklady na užívání systému jsou uznatelné, pokud jej využívá cílová skupina ke školení (pokud je využíván tento systém i mimo projekt tak samozřejmě jen poměrná část). Z otázky není specifikováno, o jaký systém se jedná (cena apod.), proto je nutné se řídit příručkou D5 bodem 2.3 a dle ceny. Co se týká poplatků, tak servisní poplatky se řadí mezi nepřímé náklady. Poměrnou část poplatků za informační systém můžete nárokovat v nákupu služeb (musí však jít skutečně o licenční poplatky) a případně odpisy pak v odpisech vlastního majetku. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den Jedna aktivita projektu je "absolvování školení", a tím se splní cíl "rozvoj kvalifikační úrovně zaměstnanců" 1) Může být druhou aktivitou "vývoj nového IS" - a tím by se splnila "motivace zaměstnavatelů k prosazování odborného vzdělávání v rímci organizace" a zároveň i "posílení udržitelnosti pracovních míst"2) Bude v tomto případě uznána náhrada mzdy pro člen realizačního týmu "expert programátor", který bude zodpovědný (cca po druhou půli projektu) za úspěšné zahájení vývoje nového software? Nejde o jeho dokončení v průběhu realizace projektu, jde o školení probíhající po dobu 24 měsíců a v průběhu posledních 17 měsíců by se zahájil vývoj IS. Děkuji Autor: SABATOVA_D
|
Dobrý den, 1.ano,z vašeho dotazu předpokládám, že budete danou službu poptávat u dodavatele, musíte se tedy řídit příručkou D9. 2.do projektové žádosti je možné zařadit refundace mezd cílové skupiny za dobu účasti na školení. 3.pokud bude dané školení provádět interní lektor, nemusíte vypisovat VŘ. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, limity pro zadávání VZ jsou uvedeny v příručce D9_Metodicky pokyn pro zadávání zakázek. Jen výčtem uvádím: 0 - 500 000 Kč bez DPH ( bez výběrového řízení), 500 000 – 1 000 000 Kč bez DPH, 1 000 000 – 3 256 000 Kč bez DPH a více než 3 256 000 Kč. Bližší informace k výběrovým řízením naleznete v příručce D9_Metodicky pokyn pro zadávání zakázek a v zákoně o veřejných zakázkách. Pravidla pro zadávání VZ jsou stejná pro žadatele se záměrem čerpat dotaci v de minimis resp. blokové výjimce, kdy se řídí příručkou D9 a zákonem o veřejných zakázkách. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1.zde příliš nemohu vyvodit, co máte příspěvkem na mysli, ale přepokládám, že jste provedli analýzu a tu využijete k vyplnění Vstupního hodnocení, což je povinná příloha Žádosti pro velký podnik. 2.ano, dodejte prohlášení. 3.ano, může být většina školení provedena interním lektorem. Náklady na školení, tak budou mzdové náklady interního lektora? Ano. 4. vedení lidí, komunikační dovednosti, základní prodejní dovednosti a vyjednávání pro manažery se počítají jako klíčové – měkké dovednosti. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den. Dle výzvy je podporováno převážně obecné vzdělávání s výjimkou oblastí vzdělávání uvedených v části 3.1.2. Prosím Vás touto cestou o zhodnocení přijatelnosti kurzů uvedených v příloze zprávy - zda jsou z hlediska podmínek výzvy přijatelné (resp. které z uvedených kurzů by se v žádostech dle Vás neměli objevovat?). Děkuji velice za odpověď Autor: MACHEK_ONDREJ
|
Dobrý den, v benefit7 jsem vyplnila rozpočet ale nejde mi vybrat režim podpory,políčko není vůbec aktivní. Čím to může být? Děkuji Autor: MALINCJANOVA_T
|
Výzva 94, Společnost bude školit kromě svých zaměstnanců občas i zaměstnance sesterské firmy (mají společnou mateřskou společnost). Je nutno tuto sesterskou zapojit jako partnera? Autor: HOMOLA_J
|
je možné poskytnout účastníkům stravné jako způsobilý výdaj i když bude školení realizováno ve firmě - tj. v místě výkonu jejich práce (myšleno občerstvení v průběhu školení). děkuji Autor: FIALOVA_H_1
|
Dobrý den. Prosím o zhodnocení přijatelnosti projektu v rámci výzvy č.94 pro velký podnik, působící primárně v oblasti velkoobchodu a stavebních dodávek. Záměr žadatele je inovovat stávající systém vzdělávání ve firmě (bližší popis je přílohou tohoto dotazu). Postačuje mi stručná informace o přijatelnosti takto koncipovaného projektu. Děkuji, O.Machek Autor: MACHEK_ONDREJ
|
Dobrý den, v rámci této výzvy můžete žádat o obecné vzdělávání, jak píšete. Jste ale i subjektem působící v odvětví ekonomické činnosti NACE 62, kdy v rámci této výzvy je omezení v případném specifickém vzdělávání, kde podíl specifického vzdělávání v rámci projektu nesmí přesáhnout 20 % rozpočtu projektu. Zbylá školení by byla zaměřena na obecné vzdělávání. Pokud existuje pouze jeden dodavatel na trhu, není nutné výběrové řízení realizovat a zakázku můžete při dodržení všech ostatních kritérií příručky D9 Metodický pokyn pro zadávání zakázek (např. hospodárnost..) přímo zadat. Prokázání neexistence dalších dodavatelů na trhu je na žadateli (např. autorská práva na určitý typ školení). Pokud ovšem více dodavatelů na trhu působí, musíte vypsat výběrové řízení, kde můžete přesně specifikovat požadavky na kvalifikační kritéria dle vašich požadavků na kvalitu školení. Nesmí ovšem dojít k diskriminaci ostatních uchazečů. V případě výběrového řízení nad 1 mil. se řídíte §23 odst. 4 Podmínky použití jednacího řízení bez uveřejnění a musíte splnit všechny body, které se k tomuto typu VŘ váží. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Přeji Vám dobrý den, obracím s následujícím dotazem, zda je možné mezi přímé náklady projektu v rámci této výzvy zahrnout i refundace mzdy, pakliže ano, platí stále stanovený limit 3 násobku životního minima, tj. 144,3 Kč/hodina, je vhodné v případě zahrnutí tohoto nákladu do rozpočtu projektu (celková suma za dobu realizace projektu) doložit současně s projektovou žádostí i přílohu s relevantním výpočtem (kolik osob, počty hodin - rozklíčování celkové sumy v rozpočtu projektu)? Předem děkuji za odpověď. S pozdravem Lenka Klabačková Autor: KLEISNEROVA
|
Dobrý den, do projektu bychom rádi zařadili školení manažerů v oblasti finančního controllingu (manažerské účetnicctví, controlling výkonu zaměstnanců, nákladový controlling ve výrobním podniku, hodnocení investičních projektů a principy manažerského rozhodování včetně praktických zkušeností s aplikací controllingu ve výrobních podnicích). Tato potřeba souvisí s transformací společnosti z obchodní na výrobní, jejíž výroba je založena na vlastním vývoji a inovacích. Doposud byl vývoj a řízení vývojových a výrobních činností trochu "chaotické" a nesystémové a rádi bychom ho zprofesionalizovali a získali větší míru kontrolu nad náklady a výkonem. Je možné tuto aktivitu zařadit nebo spadá do zakázaných aktivit "řízení firmy, zvyšování výkonnosti firmy". Děkuji za odpověď. Autor: MWERNEROVA
|
Bankovní poplatky Dobré odpoledne, jsou bankovní poplatky spojené s provozem odděleného účtu projektu součástí přímých nákladů jak uvádí dokument Metodika způsobiých výdajů (platná verze) v kapitole 3.5 Nákup služeb, resp. výdaje vyplývající přímo ze smlouvy NEBO mají být zahrnuty do nepřímých nákladů projetu jak odkazuje platná verze Příručky pro příjemce v poznámce pod čarou u kapitoly 4.6 Bankovní účet? Děkuji za odpověď Autor: STRANAK_L
|
Dobrý den, a)dle popisu v příspěvku, který uvádíte, by se nejednalo o specifické vzdělávání. b)jestliže budete realizovat výběrové řízení s předpokládanou hodnotou nad 1 mil. Kč a požadované plnění nebude spadat do §18 Zákona o veřejných zakázkách, musíte se při realizaci výběrového řízení řídit Zákonem o veřejných zakázkách (z příspěvku usuzuji, že to může školit pouze výrobce daných technologií, ale těch je na trhu více, tedy to může školit více subjektů). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, a) + b) ano, může pracovat jak na DPP tak i na DPČ, kde počet hodin (úvazek) na projektu je stanoven žadatelem vzhledem k projektovému záměru, počet hodin je omezen pouze podle zákoníku (např. je možné na DPP odpracovat max. 300 hod/rok) a stále platí dle metodiky - jeden pracovník nemůže být zaměstnán na projektech ESF celkově na více než 1,6 úvazku. c)ano, může být osoba nahrazen jinou osobou, pokud z projektového týmu odejde a jedna osoba může vykonávat i dvě pozice (tyto dvě pozice se nesmí samozřejmě překrývat) d)je možné zahrnout toto vzdělávání mezi odborné vzdělávání pro tuto osobu. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Omlouvám se za nesmyslný dotaz - ve výzvě (str. 14) je specifikována jako povinná pouze v případě, že žadatel má partnery. Děkuji . Jiřina Kosarzová Autor: KOSARZOVA
|
Dobrý den, dotaz k příloze 4 - Tabulka pro výpočet VP: - pokud žádost podává jeden žadatel, je skutečně nutné vypisovat všechny plánované kurzy jednotlivě nebo stačí je shrnout do tématických oblastí, když bude k žádosti připojena příloha s podrobným popisem jednotlivých kurzů? V samotné příloze se uvádí, že návod na vyplnění je ve vedlejším souboru - ten jsem však nikde nenašla, návod na vyplnění se odvolává na to, že smyslem přílohy je rozdělení mezi jednotivé subjekty příjemců. Pokud je žadatelem pouze jeden subjekt, pokládám požadavek na poměrně pracné zpracování přílohy za ne zcela pochopitelný. Děkuji za odpověď. Jiřina Kosarzová Autor: KOSARZOVA
|
Dobrý den, v příručce s metodikou způsobilých výdajů, je uvedeno, že nábytek není součástí zařízení a vybavení. Nicméně v příloze k výzvě jsou židle, stoly a lavice uvedeny v seznamu obvyklých cen "zařízení a vybavení". nejsou tedy považovány za nábytek a je možné je pořídit i bez křížového financování? Děkuji Autor: NEUMANNOVA_R
|
dále jsem se chtěla zeptat, jak tedy do projektové žádosti vyčíslit tento stroj - školicí pomůcku. Pokud bude používán i k jiným účelům - do rozpočtu dát celou částku a do soukromého spolufinancování poté uvést zbytek? Nebo do rozpočtu dát jen částku poměrovou a poté, když bude stroj zakoupen v žádosti o platbu přiložíme celou fakturu a do soupisky uvedeme také celou fakturu, a k proplacení jen tu část, která bude uvedena v případně schváleném rozpočtu? Děkuji Autor: FIALOVA_H_1
|
Dobrý den, je možné k rize odborným kurzům zařadit také pro administrativní pracovníky školení na Word/Excel, o která je velký zájem? Náklady na tato školení by činila přibližně 10 % z položky rozpočtu 04.04 Náklady na konference/kurzy. Jak velkou bodovou ztrátu (odhadem) by tyto kurzy znamenali? S pozdravem, Látal Autor: LATAL_R
|
Dobrý den, Co se týče zapojení realizačního týmu - takto zapojený pracovník na flexibilní úvazek se normálně věnuje své běžné činnosti, kterou pak akorát vykazuje prostřednictvím pracovního výkazu. Je to tak? Ano, pokud je osoba vedena jako člen realizačního týmu, vykazuje poté činnost v projektu prostřednictvím pracovního výkazu. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Je pro podepsání projektové žádosti postačující „generální“ plná moc pro ředitele společnosti ve znění „plná moc k zastupování společnosti ve všech záležitostech vůči všem orgánům státní správy a samosprávy“, tedy nikoliv specifická plná moc výslovně pro účely podpisu a podání projektu? Autor: DANECHOVA
|
Dobrý den, bere se kurz platný ke dni vydání rozhodnutí o poskytnutí dotace. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, chtěla bych vznést dotaz týkající se čerpání de minimis. Podnikatelský subjekt realizoval projekt v rámci operačního programu Životní prostředí. Žádal v režimu de minimis. Termín zahájení projektu byl 11. 11. 2010, termín ukončení pak 3. 5. 2011. Relevantní z pohledu de minimis je datum přidělení dotace v právním aktu. Pokud by spadalo do roku 2010 a účetní rok byl nastaven jako kalendářní, subjekt by mohl žádat ve výzvě 94 v režimu de minimis. Je to tak? Díky. M. Šimová Autor: SIMOVA_M
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, část příspěvku byl konzultován s poskytovatelem podpory. Neuvádíte, o které kurzy konkrétně jde, ale pokud tedy nepatří do vyloučených aktivit výzvy 94, lze je zařadit do projektové žádosti. Čerpání mzdových příspěvků není povinností, takže aktivitu můžete zařadit do Žádosti, i když v rámci ní nebudete čerpat mzdové příspěvky. Mzdové příspěvky však i v sobotu čerpat můžete, pokud má zaměstnanec v pracovní smlouvě uvedeno, že může pracovat i o víkendu. Přestože jde o „práci o víkendu“, stále lze v rámci projektu nárokovat na mzdové příspěvky max. 144,3 Kč/hod. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, chtěl bych se zeptat k položce Náklady vyplývající přímo ze smlouvy. Je v rámci této položky u grantových projektů povinný audit? Děkuji Autor: HOLUB_T
|
Dobrý den, 1.+ 3. není synonymem a ani podmnožinou - vzdělávání se dělí na - obecné a specifické. obecné se dělí dále na: odborné (vlastní profesi) a "klíčové"-měkké-dovednosti (komunikační dovednosti, uživatelské IT dovednosti). Věta, kterou uvádíte ("Ve výzvě je uvedeno…), se týká celkového hodnocení odborného vzdělávání v odkazu na esfcr.cz - http://www.esfcr.cz/otazky-a-odpovedi-k-vyzve-c-94, kde se v tomto odkazu obecným vzděláváním myslí "klíčové"-měkké-dovednosti. 2. výčet školení, který uvádíte k dané cílové skupině (daná školení využijí k rozšíření své kvalifikace a profese) lze zařadit podle jejich popisu k odbornému vzdělávání, způsobilost kurzů v projektu hodnotí poté externí hodnotitel. Ohledně rozporu v rozdělení specifické/obecné postupujte dle přílohy 008 Podpůrný materiál Obecné x specifické vzdělávání. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, chtěli bychom se informovat, jestli je možné v rámci výzvy č. 94 Podnikové vzdělávání využít dotaci na vzdělávání pracovníků chráněné dílny? Na tyto pracovníky společnost čerpá dotace od státu týkající se zaměstnávání osob se změněnou pracovní schopností. Velmi děkujeme za odpověď Autor: NOVOTNA_A
|
Prosím o vyřazení dotazu - již jsme se s kolegy zorientovali v příručce - není třeba odpovídat. Děkuji! Vlčková Autor: VLCKOVA_VERU
|
Dobrý den, ještě mám několik dalších dotazů: 1) Z metodické příručky k vyplnění prohlášení o velikosti podniku nám není jasné, zda se do počtu zaměstnanců započítávají i pracovníci na DPP nebo DPČ. Za jednatele (který v podstatě nemá pracovní úvazek), který byl jednatelem po celé sledované období, se počítá jedna jednotka? 2) Hodnota aktiv v prohlášení o velikosti podniku má být brutto? 3) Jaký je postih v případě, že se nám nepodaří celou dotaci vyčerpat? Je třeba ji vrátit celou nebo pouze část? Děkuji Autor: NEUMANNOVA_R
|
Dobrý den, ve výzvě se píšete, že zhodnocení dosavadního systému vzdělávání je povinnou přílohou pouze pro velké podniky. V prezentaci pro žadatele - Jak vyplnit žádost je ale uvedeno, že se přikládá povinně společně s partnery, ale už zde není uvedena podmínka velikosti podniku. Rozumím tomu správně, že pokud podáváme žádost s partnerem, ale jsme malý podnik, nemusíme tuto přílohy dokládat? Děkuji Autor: NEUMANNOVA_R
|
Dobrý den, - Pokud byli partneři/jste byli příjemcem této podpory, tak vyplňte daná pole.
- Lze pořídit v rámci křížového financování školící pomůcku (ve Vašem případě stroj jako školící pomůcku), která bude sloužit cílové skupině ke školení, samozřejmě pokud je využíván i k jiným účelům, které přímo nesouvisí s cíli projektu, způsobilá bude pouze poměrná část těchto nákladů.
b) po ukončení projektu lze dále používat ve firmě daný stroj. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, mohou žádat o dotaci ve výzvě č. 94 dvě firmy, které mají společnou matku. Jedná se o případ, kdy tyto dvě firmy nemají mezi sebou hospodářský vztah v tom smyslu, že si mezi sebou neposkytují obchodní služby a nefakturují si. Autor: MUSILTOM
|
Dobrý den, měla bych dotaz ohledně metodiky způsobilých výdajů (D5, 1_7), str. 32: Do skupiny výdajů "Nákup služeb" též patří: výdaje vyplývající přímo ze smlouvy o financování, např. výdaje spojené spublicitou, se specifickým hodnocením projektu, pojištěním, bankovními poplatky zavedení oddělených samostatných účtů, audit projektu; výdaje spojené s publicitou - můžeme si pod tímto představit např. nákup propagačních předmětů do projektu (tužky, vlajky...), článek v novinách o projektu aj.? Samozřejmostí asi zde bude, že následné vykazování činnosti na publicitě spadá pod nepřímé náklady a tudíž se nadále nesmí zahrnovat do činnosti realizačního týmu (výkazů, popis činnosti práce). Předem děkuji za objasnění termínu výdaje spojené s publicitou. Vlčková Autor: VLCKOVA_VERU
|
Dobrý den, 1.z Vaší otázky usuzujeme, že každý má jiné IČ, je tedy relevantní vzdělávání zaměstnanců realizátora a zároveň partnera v projektu. 2. školení v podnikovém informačním systému nepovažujeme za odborné vzdělávání (zde předpokládáme, že je to systém, kde např. skladník zapíše do systému příjem objednávky a zejména se s tímto systém se musí seznámit všichni zaměstnanci firmy povinně, když u Vás ve společnosti pracují). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, odborné vzdělávání se považuje za specifické nebo obecné? Děkuji Autor: MALINCJANOVA_T
|
Dobrý den, THP pracovník zahrnuje větší část cílové skupiny a v otázce není bohužel uvedena bližší konkretizace cílové skupiny. Školení pracovního práva pro relevantní cílovou skupinu (např. personalisté, právníci) je školení pracovního práva považováno za odborné. Školení marketingu pro relevantní cílovou skupinu – pro marketingové pracovníky je toto školení považováno za odborné. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Znamená to tedy, že příjemce v režimu blokové výjimky se úhrada mzdových náhrad po dobu účasti na školení netýká? Neznamená. Pouze není finanční podpora z veřejných prostředků na mzdové příspěvky pro cílové skupiny povolena až do výše 100 % mzdových nákladů na dané pracovní místo jako např. u podpory de minimis. Př. Celkové veřejné výdaje mají podíl na celkových způsobilých výdajích projektu 60 %, soukromé spolufinancování je 40 %. Mzdové příspěvky jsou ve výši 100 Kč (zde je zahrnuta částka připadající na způsobilé výdaje v Kč za veřejné+soukromé zdroje), částka zahrnutá k proplacení z OP LZZ v Kč (z veřejných zdrojů) bude ve výši 60 Kč. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, V dotazu uvádíte zřízení nového pracoviště, které by sloužilo ke vzdělání, tím zřízením nového pracoviště na vzdělání nejspíše máte na mysli drobnou stavební úpravu. Do Žádosti o finanční podporu lze zařadit stavební úpravy (ohledně způsobilosti stavebních úprav postupujte dle příručky D5). Způsobilost stavebních úprav musí být účelná a odůvodněná, kterou poté hodnotí externí hodnotitel. Pokud uvažujete o zařazení nákupu pomůcek ke školení, v projektu musí být popsán jeho účel, zhodnocení nákupu bude probíhat v rámci hodnocení externího hodnotitele. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Dle znění výzvy lze do projektu zapojit cílové skupiny - "fyzické osoby závislé na příjmu na základě pracovního poměru nebo obdobného vztahu (pracovní smlouva, DPČ, DPP)" Je nějaké stanovené minimum počtu hodin či úvazku např. na DPP pro začlenění zaměstnance do vzdělávání? Může mít zaměstnanec DPP čistě na počet hodin vzdělávání v projektu? Předem děkuji za odpověď. Filip Brada Autor: FILIP_BRADA
|
Dobrý den, na otázky 1 – 8 jsem Vám odpovídal dnes. Zde přidávám odpovědi na otázky 9 – 12. 9. u této otázky po dohodě s poskytovatelem podpory usuzujeme, že tento školení pro zaměstnance není odůvodnitelné nezávisle na zavádění systému, proto to není povolená aktivita. 10. pokud se účastní školení, aby mohli být interními lektory, tak lze na ně využít refundace mezd (z kapitoly 06 Přímá podpora rozpočtu). Pokud poté budou uvedeni v projektu jako interní lektoři, jsou vedeni v osobních nákladech realizačního týmu. 11. ano, je možné do projektu zařadit školení na získání řidičského oprávnění typu C, či na vysokozdvižný vozík a je to považováno za odborné, když dané školení zaměstnanec potřebuje pro svou činnost a funkci v podniku 12.zde bohužel nevím, v čem spočívá ona jedinečnost (z toho popisu to bohužel poznat nejde), jelikož se může jednat pouze o systém, který je nějakým způsobem upravený pouze pro Váš podnik. Ona jedinečnost musí být opravdu spočívat v tom, že daná výuka zahrnuje výuku s přímým a zásadním vztahem k současnému nebo budoucímu postavení zaměstnanců v podniku a poskytuje kvalifikace, které jsou nepřenositelné, nebo přenositelné pouze v omezeném rozsahu, do dalších podniků a pracovních oborů. Spíše z Vašeho popisu usuzuji, že by se jednalo o odborné vzdělávání, pokud by tím školením prošla relevantní cílová skupina (není specifikováno, jací zaměstnanci by tím školením prošli). Zde bychom potřebovali více informací, proto pokud nechcete uvádět konkrétní informace k tomuto systému zde, tak nás kontaktujte telefonicky a předáte nám více informací o tomto systému. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, mám doplňující dotaz ke druhé otázce: do které položky rozpočtu případný nákup IS zařadit - 03.03? Děkuji za odpověď R. Brinda Autor: BRINDA_R
|
|