Dobrý den, pro výpočet tříletého období je nutné započíst podpory poskytnuté v daném běžícím účetním období + ve 2 předcházejících uzavřených účetních obdobích (dle zákona o účetnictví je to 12 po sobě jdoucích měsíců), dále u Vašeho příkladu předpokládám, že účetním obdobím máte kalendářní rok. Když dojde k podpisu RoD v roce 2013, část vyčerpané podpory v de minimis se bere za rok 2011, kdy bylo podepsáno RoD na částku 1 302 380 a v březnu 2012, kdy bylo podepsáno RoD (či dodatek) na částku 574 429,33, suma tedy dává 1 876 809,33 Kč za 2 předcházejících uzavřená účetní období. Při ceně 1 Euro/25 Kč máte možnost žádat v rámci podpory de minimis o cca 3 123 190,67 Kč. Přidělené částky podpory de minimis by v registru měly být uvedeny. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, do toho indikátoru se neuvádí pouze kurzy, které firma dosud nerealizovala (bez znalosti KA ani nemohu přesně určit/doporučit, jestli to je inovativní produkt či ne). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, je to možné zahrnout do projektu tam, kde vytvoření nového systému rozvoje lidských zdrojů je vzhledem k charakteru podniku možné. Na tento systém rozvoje lidských zdrojů by měly v projektu navazovat školící aktivity pro cílovou skupinu. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, - Ano, lze si náklady na lektorování uplatnit jako způsobilý výdaj např. na DPP pro interního lektora.
- Ano, je to možné, zakoupit tento informační systém pro tyto účely.
- Ne, hranice min. výše podpory pro velké podniky 2 mil. Kč je částka, která je poskytnutá projektu z veřejných zdrojů (nikoliv celkové náklady projektu).
S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1.zde bych navázal na náš rozhovor, uveďte do informací u kapitoly VP Žádosti o finanční podporu, že očekáváte v průběhu srpna uzavřené Rozhodnutí o poskytnutí dotace na projekt … v cca celkové výši… 2.štíhlou výrobu řadíme mezi odborná školení pro relevantní cílovou skupinu. Kontinuální zlepšování v procesních a projektových řízení na podmínky firmy – u tohoto kurzu nelze bohužel najít obsáhlejší obsah kurzu, ale pokud by se daný kurz týkal pouze obecných informací o zlepšování podmínek řízení firmy pro nerelevantní cílovou skupinu žadatele, nelze to brát jako odborné vzdělávání. 3. ano, školení, která nejsou podporovaná v projektu v bodě 3.1.2 výzvy, je možné zahrnout do projektů pouze jako součást přípravy interních podnikových lektorů pro podnikový systém vzdělávání. Či-li, je možné vyškolit k tomuto tématu interního lektora, ale nikoliv školit cílovou skupinu na toto školení v projektu. 4.obecné jazykové vzdělávání se řadí mezi klíčové dovednosti, školení pro zaměstnance, kteří potřebují ke své profesy technické, obchodní .. AJ je odborné vzdělávání. 5. nesouhlasí, od 1.4.2012 došlo k novelizaci zákona o veřejných zakázkách, kde je v § 18 bod 5, uvedeno, že „zadavatel není povinen zadávat podle tohoto zákona veřejné zakázky malého rozsahu; veřejný zadavatel je však povinen dodržet zásady uvedené v § 6“. Pokud požadované plnění nespadá do §18 a předpokládaná hodnota je od 1 000 000 Kč do 2 000 000 Kč je nutné se řídit zákonem. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1.školení, která nejsou podporovaná v projektu, kam spadá i podnikatelské minimum, je možné zahrnout do projektů pouze jako součást přípravy interních podnikových lektorů pro podnikový systém vzdělávání. Či-li, je možné vyškolit k tomuto tématu interního lektora, ale nikoliv školit cílovou skupinu na toto školení v projektu. 2.a)dodavatel může být vybrán ještě před datem samotné realizace – samozřejmě musí VŘ probíhat dle příruček OP LZZ (resp. zákona – dle charakteru zakázky). b)Smlouvu je možné podepsat až po zahájení realizace projektu. 3. k tomuto typu propojení (přes fyzické osoby) se vztahuje právě vyjádření na poslední straně dokumentu http://ec.europa.eu/enterprise/enterprise_policy/sme_definition/sme_user_guide_cs.pdf , který je součástí výzvy uvedeného v odkazu (Opatření, kterými se má zamezit zneužívání definice na str. 50), které se odvolává na čl. 3 odst. 3 definice a na informace, který žadatel nalezne ve stejném dokumentu na straně 35-36. Dále již žadatel sám na základě tohoto dokumentu a svých podkladů musí určit míru propojení podniku. V těchto případech je určení propojenosti podniku o něco složitější a žadatel za něj sám zodpovídá. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, mám ještě jeden dotaz k podpisům žádosti: žádost bude podepisovat prokuristka, uvedená v obchodním restříku. I v tomto případě je nutné přiložit k žádosti její zmocnění? Děkuji J.K. Autor: KELINOVA_JANA
|
Dobrý den, děkuji za odpověď. Omlouvám se, ale nevyjádřila jsem se přesně. Naše společnost dle počtu zaměstnanců a obratu patří mezi MSP. Jsme však propojeným podnikem s celosvětovým holdingem, ale nemáme k dispozici aktuální čísla o propojených společnostech a jejich obratech. Stačilo by, pokud bychom v tabulce vyplnili pouze první řádku o naší společnosti a dále zaškrtli, že jsme velkým podnikem? Eventuálně můžeme uvést do zbývajících polí, že údaje nemáme k dispozici? Děkuji. Vojtíšková Autor: VOJTISKOVA_D
|
Dobrý den, chtěla bych upřesnit dva dotazy a požádat o vyjádření k těmto dosud nezodpovězených otázek: 1) Jako velký podnik jsme v analýze stávajícího systému vzdělávání vyhodnotili jako potřebné vytvořit systém vnitropodnikové komunikace. Tento systém považujeme za součást systému řízení a rozvoje lidských zdrojů. Je možné zařadit vytvoření tohoto systému do projektu jako službu případně jako osobní náklad metodiků? Je možné/nutné v rámci projektu proškolit příslušnou cílovou skupinu ve znalosti tohoto systému (metodik, postupů, příruček apod.)? Nejsem si jista, jestli by se nejednalo o zakázanou aktivitu „vnitrofiremní komunikace“. a) V projektu chceme vytvořit systém vnitropodnikové komunikace (manuál, informační systém apod.) – je toto podporovatelné v rámci výzvy jako aktivita rozvoje současného systému vzdělávání zaměstnanců? b) V odpovědi jste uvedl, že se v případě vnitropodnikového vzdělávání nemá dle výzvy proškolovat cílová skupina, ale interní lektoři. Je mzda těchto lektorů mzdou v osobních nákladech nebo mzdovým příspěvkem? 2) Jako velký podnik jsme v analýze stávajícího systému vzdělávání vyhodnotili jako potřebné zlepšit vstupní školení pro nové zaměstnance (metodiky, příručky, školicí materiály apod.). Je možné zařadit tuto aktivitu do projektu (např. jako službu) a je možné/nutné v rámci projektu proškolit cílovou skupinu (personalisty) v jeho využití? a) zlepšení vstupního školení pro nové zaměstnance by v první řadě spočívalo v tvorbě a přizpůsobení materiálů školení – je toto způsobilé v rámci výzvy (metodici a externí konzultant jako služba)? b) Školení cílové skupiny (personalistů, kteří s nově nastupivšími pracují) by školil interní lektor. Je nutné, aby toto školení proběhlo, resp. postačuje, že se vytvoří systém a metodiky? 3) V případě e-learningu – je tedy – pokud doložíme účast – možné nárokovat mzdové příspěvky cílové skupiny? 4) Máme zavedeno ISO, potřebujeme v něm pravidelně školit zaměstnance (auditory ISO, ale i výrobní pracovníky) - je toto povolená aktivita? 5) Pokud se budou interní lektoři školit k tomu, aby mohli být interními lektory - dá se jejich mzda po dobu přípravy (zaškolení) zařadit do osobních nákladů, nebo musí být ve mzdových příspěvcích cílové skupiny? 6) V rámci firmy bude do doby realizace projektu na zakázku vyvinut zcela nový (jedinečný) ekonomický informační systém. V Podnikovém vzdělávání bychom rádi naše zaměstnance v práci s tímto systémem vyškolili. Jedná se o obecné (odborné) vzdělávání nebo o specifické? Velmi děkuji za čas věnovaný odpovědím, pro přípravu našeho projektu jsou zásadní. Srdečně zdraví Jana Ovčáčíková Autor: OVCACIKOVA_J
|
Dobrý den, pokud je žadatelem velký podnik a zároveň partneři, musí podat prohlášení o velikosti podniku všichni partneři? A v případě, že ano, musí vyplňovat údaje za partnerské/propojené podniky nebo, jak jste uvedl v odpovědi stačí zaškrtnout, že se jedná o velký podnik? Děkuji Autor: FIALOVA_H_1
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, příspěvek byl konzultován s poskytovatelem podpory. 1.+2. Pokud se činnost u Development centra týká zjišťování výchozího stavu odborných dovedností zaměstnanců jako součást analýzy systému rozvoje lidských zdrojů či systému vzdělávání, lze ho podpořit jako jednu z část (téma) projektu. Zde bychom chtěli ale upozornit, že u velkých podniků je zhodnocení systému vzdělávání, jehož součástí je také popis stávajícího stavu, povinnou součástí žádosti a náklady na něj nejsou nárokovatelné v rámci projektu. U hodnocení 360° a mapování spokojenosti zaměstnanců nepovažuje tyto aktivity za zcela přínosné pro vzdělávání, proto lze uvést, že tyto aktivity jsou pro projekt nerelevantní. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, pokud žadatel již sám o sobě spadá do kategorie velkých podniků, vyplňte pouze informace o žadateli popřípadě další informace, které Vám jsou známé a zaškrtněte pod tabulkou možnost b). V příručce pro žadatele (D1) je uvedena povinnost předkládání prohlášení o velikosti podniku pouze pro MSP. V této výzvě nám mj. slouží zejména k doložení shodné kategorie partnera a žadatele, což je podmínkou zapojení partnera do projektu, proto ve Vašem případě (bez ohledu na mateřskou společnost jste velkým podnikem) nemusíte uvádět veškeré informace o mateřské společnosti, nemáte-li je k dispozici. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat zda jazykové kurzy a kurzy ms office patří mezi obecné vzdělávání? Lze mít v rozpočtu pouze obecné vzdělávání? Ještě bych Vás chtěla poprosit o kontrolu, zda je to správně zařazené do obecného vzdělávání.Děkuji Obecné: Projektové řízení,procesní řízení,celní zákony,incotermns,instrastat,bezpečnost IT, Corel Draw(x13),5S,APQP,PPAP,ISO16949,TOPSD 8D,FMEA,SPC,nástroje a metody zlepšování kvality,nástroje pro posouzení rizik fmea a fta,kanban,kaizen,lean manufacturing,six sigma,logistika,audit systému kvality,autocad,kurz IMDS,obchodní právo,leadership,prezentační dovednosti,prodejní techniky,vyjednávání a argumentace,hodnotící pohovory,motivační systém a odměňování,řízení lidských zdrojů,vedení týmu,rétorika,metrologie Autor: MALINCJANOVA_T
|
Dobrý den, může být plná moc k podpisu žádosti v jiném jazyce, než česky? Pokud je v jiném jazyce, musí být k ní přiložen překlad? Musí být překlad notářsky ověřený? Děkuji za odpověď J.K. Autor: KELINOVA_JANA
|
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na refundaci/mzdové příspěvky v rámci projektu. Je možné refundovat mzdu osobám účastnícím se školení, které jsou zaměstnány formou DPP? Případně jak se bude tato refundace počítat (uvádět do rozpočtu)? v příručce D5 je v poznámce pod čarou č. 39 uvedeno, že v případě pracovních míst na částečný úvazek se úměrně snižuje limit přímé podpory. Díky za odpověď B.H. Autor: HEIKENWALDEROVA_B
|
Dobrý den, 1. v rozpočtu projektu neuvádějte rozdělení na odborné a klíčové (měkké) dovednosti. Posouzení míry odborného vzdělávání ku klíčovým (měkkým) dovednostem provádí externí hodnotitel v rámci věcného hodnocení. V rámci popisu klíčové aktivity by mělo být čitelné, kdo se daného vzdělávání bude účastnit, aby bylo zřetelné, že daného kurzu zúčastní relevantní cílová skupina (aby bylo zřetelné, že se jedná o odborné vzdělávání). Dále není omezeno, abyste např. do dalších informací uvedli informace, které jste neměli možnost uvést na jiných záložkách. Můžete zde tedy uvést i informace k danému rozdělení vzdělávání. Postačuje, když doplňkové vzdělávání nepřevýší odborné vzdělávání? Ano. 2. popis zapojení cílové skupiny ženy/muži v předdůchodovém věku musí být srozumitelně popsán i se způsobem zapojení do klíčových aktivit. Minimálně tedy do popisu a způsobu zapojení cílové skupiny uvést, kolik osob se účastní z této cílové skupiny které aktivity a jak se do této aktivity zapojí. Dále není omezeno, abyste totéž uvedli i v popisu u klíčových aktivit případně popisu projektu, Dalších informací. 3. jak uvádíte, témata, která nejsou podporovanou činností v projektu, kam spadá i vnitropodniková komunikace, je možné zahrnout do projektů pouze jako součást přípravy interních podnikových lektorů pro podnikový systém vzdělávání. Či-li je možné vyškolit k tomuto školení interního lektora, ale nikoliv školit cílovou skupinu k tomuto školení v projektu. 4. ano, je to možné, zde z Vašeho dotazu usuzujeme, že dané školení bude probíhat pro nové zaměstnance, aby se vyškolili v metodikách firmy, školících materiálech firmy apod., takže se předpokládá, že externí firmy (jako nákup služby) nejspíše nevyužijete, ale spíše využijete interního lektora. 5. při školení e-learningu je již u naprosté většiny těchto systémů možnost vyjet seznam k doložení účasti na daném školení, dobu strávenou u tohoto školení apod., či-li toto je ona ideální forma dokladování. Pokud by toto systém neumožňoval, tak minimálně doložením o absolvování školení. 6. zde se předpokládá, že bude s danou osobou podepsán dodatek k pracovní smlouvě, či pracovní smlouva, takže doložením této smlouvy, či dodatku ke smlouvě a i případně rozpisem mzdových nákladů. Tato věc bude ještě poté upřesněna v rámci realizace projektu. 7. ano, nascenovaná forma přílohy má mít stejnou formu jako listinná forma přílohy (tedy i s podpisem oprávněné osoby). 8. přiznaná podpora dle dočasného rámce se nezapočítává do limitu de minimis. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, firma má sídlo v Praze a jednu provozovnu v Praze, ráda by vzdělávala zaměstnance pracující na provozovně v Brně. Je možné k nim přidat i obchodní zástupce, kteří mají v pracovní smlouvě uvedeno místo výkonu své bydliště (mimo Prahu) a celou ČR? Děkuji za odpověď. M. Pavlíčková Autor: PAVLICKOVA_MIROSLAVA
|
Dobrý den, kapitolu týkající se výběrových řízení jsem zpracovával v době, kdy byla ještě v platnosti verze 1.5 Metodického pokynu pro zadávání zakázek. V ní jsem měl naplánovaná 4 VŘ v rozmezí 200 000 - 800 000,-Kč. Předpokládám, že budu muset v této problematice zohlednit novou verzi příručky, která platí od tohoto týdne. Jelikož mají 2 VŘ hodnotu pod 500 000,-Kč bez DPH a další 2 VŘ hodnotu 500 000 - 1 000 000,-Kč, budu nově do žádosti zapracovávat jen ty dvě nad půl milionu korun? Výběrová řízení pod 500 000,-Kč smažu, protože zde tato procedura není nutná? A ještě jeden stručný dotaz. Budeme žádat o dotaci ve výši 60% jako velký podnik v režimu blokové výjimky na obecné vzdělávání. V Benefitu7 v kapitole VŘ mám zadat do kolonky Specifikace druhu zadavatele možnost "dotovaný zadavatel"? Děkuji za brzkou odpověď... M. VAŠÁK Autor: VASAK_M
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, část příspěvku byl konzultován s poskytovatelem podpory. 1.na základě Vašeho stručného popisu usuzujeme, že jiný cíl projektu než vzdělání na manažerské dovednosti a koučink nebude v projektu obsaženo. Jednalo by se o odborné vzdělávání v oblastech, které jsou nezbytnou součástí výkonu manažerských pozic? Obecně nejsou manažerské kurzy zejména měkkých dovedností považovány za odborné vzdělávání. Záleží opravdu na zdůvodnění plánovaných školení a zejména jejich potřebnosti pro konkrétní cílovou skupinu, jako nezbytná školení právě pro konkrétní profesi manažerů, aby byla brána za odborné. zavedením koučingu a delegování prostřednictvím odborného interního trenéra? Koučink není výzvou vyloučený a nepodporovatelný, pouze nebude považován za odborné vzdělávání a nedoporučujeme ho zařazovat v tom smyslu, že by převažoval v projektu a projekt by byl na tomto kurzu postaven. Závěrem tedy uvádíme, aby Váš projekt nestál pouze na měkkých dovednostech u manažerského vzdělávání a koučinku jak z vašeho popisu vychází. Bylo by poté opět na posouzení externích hodnotitelů a výběrové komise porovnat prospěch a relevantní šíři zařazení koučinku v rámci konkrétního projektu s potřebami cílové skupiny. 2.splněním podmínky výzvy je zařazení aktivity „Rovné příležitosti žen a mužů“ do projektu. Pokud tedy usuzujete jako nejpřínosnější pro Vaší organizaci formu osvětových aktivit a školení k podpoře povědomí o řešení problematiky rovných příležitostí, je možné jí do této aktivity zařadit a bude brána jako dostačující aktivita, kterou budete ve Vaší společnosti v této formě realizovat (je brána i v potaz činnost firmy, kde se u některých nepředpokládá, že zastoupení žen ve firmě je velké, např. stavební firmy apod.). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, jakým kurzem se bude přepočítávat podpora de minimis 200 tis. eur: bude se jednat o kurz v době podpisu rozhodnutí či jiný? Děkuji za odpověď? Autor: DUBSKA_I
|
Díky za odpověď. Jako zaměstnance bychom je zapojili i do dalších vzdělávacích aktivit. Nešlo by o pouhé naplnění zvláštní klíčové aktivity věnované rovnosti žen a mužů. Co se týče zapojení realizačním týmu - takto zapojený pracovník na flexibilní úvazek se normálně věnuje své běžné činnosti, kterou pak akorát vykazuje prostřednictvím pracovního výkazu. Je to tak? Díky, M.Š. Autor: SIMOVA_M
|
Dobrý den, obracíme se na Vás se dvěmi dotazy. 1. Na základě dotazníků "Vstupní vyhodnocení rovnosti žen a mužů v organizaci" máme v úmyslu zařadit jako klíčovou aktivitu "Rovné příležitosti žen a mužů" buď Zavedení genderové statistiky nebo navázání spolupráce s organizací zaměřenou na rovnost m.a ž. a nechat vybrané zaměstnance proškolit ohledně tohoto tématu. Chápeme správně, že pak provádíme na tuto službu výběrové řízení jako u všech ostatních? A do nákladů můžeme zařadit také mzdy účastníků za dobu účasti na školení? 2. Klíčová aktivita-školení na vysokozdvižný vozík. Je tento kurz možný školit našim interním zaměstnancem? Jak je to pak v tomto případě s VŘ?? Děkujeme. Hezký den. Drahníková Autor: DRAHNIKOVA_M
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, část příspěvku byl konzultován s poskytovatelem podpory. 1.+2. u Vašeho dotazu předpokládáme, že osoby na MD/RD by byly členy realizačního týmu („tzn. má je žadatel zapojit v rámci projektového týmu“) např. jako finanční manažer (v rozpočtu projektu by byly vedeni jako členové realizačního týmu v osobních nákladech) a v takovém případě lze pro ně koupit i vybavení pro danou práci (do limitu obvyklých cen, nákup uvést do kapitoly 03 zařízení a vybavení projektu, pokud by se jednalo o křížové financování, pak do kapitoly křížové financování v rozpočtu). Do projektové žádosti do klíčové aktivity Rovnosti žen a mužů ve společnosti byste uvedli opatření, že zapojíte tyto osoby do realizačního týmu projektu. Na druhé straně není možné, aby těmto osobám bylo koupeno pouze vybavení, aby mohli pracovat pro činnost společnosti z domova. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, rádi bychom v rámci projektu vytvořili vlastní vstupní školení pro nové zaměstnance (nejedná se o BOZP a PO), pro nějž bychom rádi vytvořili osnovu, školicí materiál a prezentaci, vyškolili lektora atd. Chtěla bych se zeptat, zda je možné do projektu zahrnout náklady na vytvoření videa, prezentujícího společnost a její výrobu a jednotlivá pracoviště těmto novým zaměstncům. Dále zda by bylo možné zahrnout také vytvoření a tisk informační brožurky pro nové zaměstnance, která by obsahovala např. informace o firmě, o pracovní době, o jednotlivých provozech, zaměstnaneckých výhodách, pravidlech atd. Předem děkuji za odpověď. K. Horáková Autor: HORAKOVA_K
|
Dobrý den, 1.ano, je to možné, pokud manažer a vedoucí pracovníci jsou cílovou skupinou. 2.ano, je to možné. Mzdové příspěvky v rámci přímé podpory - lze v projektu nárokovat až 100% mzdových nákladů na pracovní místo, nejvýše však trojnásobek minimální mzdy, tj. 24 000 Kč včetně povinných odvodů (144,30 Kč / hod.) 3. ano. Mzdové náklady uvedené v rozpočtu v kapitole osobní náklady mají souhlasit se záložkou realizační tým. 4. poskytované plnění - vyjmenovat či stručně popsat služby či zboží, které podnik nabízí a poskytuje (logistická společnost může např. poskytovat celní služby, sběrnou službu, dopravu, atd.). relevantní trh – pro všechny podniky existuje relevantní trh, na kterém podniká (kde poskytuje výše zmíněné plnění) – popsat tedy minimálně existenci tohoto trhu (hlavně v rámci ČR či Evropy), pozici podniku na tomto trhu.. použitelnost podpory pro plnění nabízené na relevantním trhu – zde stačí například popsat, jak je podpora využitá v rámci projektu a jak je prospěšná pro činnosti a rozvoj podniku na trhu. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, je možné do realizačního týmu zařadit osobu na pozici metodika výběrových řízení, který by pro žadatele zajišťoval nezbytné činnosti spojené s realizací výběrových řízení (zpracování zadávací dokumentace, komunikace s dodavateli apod.? Děkuji. Autor: HOLUB_T
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, příspěvek byl konzultován s poskytovatelem podpory. Ohledně tohoto bodu je konkrétní popis pouze na žadateli. Popis synergického efektu není minimálně omezen, pokud tedy již nespatřujete v ničem jiném synergický efekt a jeho rozsáhlejší zdůvodnění můžete ponechat tento popis. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, jaké jsou aktuální limity pro zadávání VZ v rámci projektů výzvy č. 94? Liší se pravidla pro žadatele se záměrem čerpat dotaci v de minimis resp. blokové výjimce? Děkuji za odpověď. Autor: SINDLER_J
|
Dobrý den, může člen projektového týmu pracovat na Dohodu o provedení práce nebo Dohodu o pracovní činnosti, která bude obsahovat maximální rozsah hodin za projekt a ty budou postupně dle skutečných pracností čerpány? Je nějaké omezení na počet hodin, které tyto smluvní vztahy musí splňovat ( z pohledu projektu)? Pokud ano, může vykonávat jednu pozici z projektového týmu více než jedna osoba, pokud nastanou například nepředvídatelné povinnosti jedné osobě, která již dále tuto činnost nemůže vykonávat a proto ji dále bude vykonávat osoba jiná? Zahrnují se do odborného školení i kurzy "Vývoj norem ISO", které by měl absolvovat interní auditor ISO? Předem děkuji za odpovědi Autor: STRNADOVA_P_1
|
Dobrý den, mám několik dotazů: 1) Jsme velkým podnikem. analýzu vzdělávacích potřeb jsme provedli, avšak pouze ústní komunikací s cílovou skupinou, samozřejme na základě toho jsme připravili systematický vzdělávací program, který bude inovatitvní a to zejména z důvodu, že dosud ve firmě žádné vzdělávání neprobíhalo, popřípadě probíhalo velmi ojediněle a nesystematicky a převážně pouze školení zákonem povinná a vstupní. 2) Když jsme velký podnikem, musíme dokládat také prohlášení o velikosti podniku včetně všech propojených podniků nebo stačí prohlášení, že definici MSP nesplňujeme a spadáme do velkého podniku. 3) Může 90 % školení v rámci předkládaného projektu realizovat vyškolený interní lektor? Náklady na školení, tak budou mzdové náklady interního lektora? 4) cílovou skupinou jsou zejména střední management, kteří byli díky svým schopnostem a výsledkům na tyto pozici povýšeni, avšak bohužel nemají velkou kvalifikaci v oblasti vedení lidí, výběru zaměstnanců, komunikačních a prodejních dovednostech, vyjednávání apod. velké zkušenosti. Je tyto kurzy možné brát jako odborné, když prohlubují kvalifikaci vedoucích a zástupců? Děkuji za informaci Raková Autor: RAKOVA_Z
|
Dobrý den, ráda bych se zeptala na několik dotazů: 1) je "vzdělávání specifické" synonymem pro "odborné vzdělávání" nebo jeho podmnožinou? 2) Do jaké kategorie bychom měli zařadit následující kurzy? Cílová skupina: projektoví manažeři, školení: IPMA, PRINCE2 Cílový skupina: IT konzultanti, školení: ITIL, COBIT, Enterprise Architecture, ... Cílový skupina: Vývojový tým, školení: Rational Unified Process, Agilní vývoj software 3) V materiálu "Obecné x specifické vzdělávání" je uvedeno, že "ve výzvě 94 s výjimkou v textu vymezených odvětví podporovány projekty s převahou obecného vzdělávání" v jedné ze svých reakcí zde na fóru uvádáte: "Ve výzvě je uvedeno, že projekty mají být zaměřené na odborné vzdělávání a obecné vzdělávání může být zahrnuto pouze jako doplněk." Je výzva tedy zaměřena na na obecné nebo specifické projekty? Děkuji za odpovědi. Autor: LAVICKOVA_P
|
Dobrý den, u projektů bez soukromého spolufinancování bude financování probíhat ex-ante, tedy předfinancováním. V projektu se počítá s první zálohou ve výši min. 20%. V případě monitorovacích indikátorů jsou za povinné indikátory považovány: Počet podpořených osob, Počet podpořených organizací, Počet úspěšných absolventů kurzů a případně indikátor Počet nově vytvořených/ inovovaných produktů (pokud je Vámi předkládaný projekt zaměřený inovativně). S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, část příspěvku byl konzultován s poskytovatelem podpory. K Vašemu dotazu. Zde usuzujeme, že chcete potvrdit pravost vašich údajů uvedených v čestném prohlášení o velikosti podniku a v takovém případě je možné doložit i přílohu o změně údajů ohledně počtu zaměstnanců. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, do řádků tabulky „004_Tabulka pro výpočet VP“, zapisujte údaje, které jsou požadovány a popsány v daných sloupcích tabulky, tedy údaje o názvu kurzu, režimu podpory, apod. U jednotlivých sloupců je umístěna nápověda. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, do projektu chceme zařadit odborné vzdělávání na konkrétních výrobních technologiích používaných v naší společnosti (např. programování strojů, obsluha automatů, ovládání řídících systémů balicích automatů, optimalizace nastavení automatu pro jednotlivé typy výrobků, atp.). Nebude na takováto školení pohlíženo jako na specifická? Jedná se o konkrétní výrobní technologie využívané v naší firmě, ale může je vlastnit i jiný/konkurenční výrobce obdobného typu výrobků. Školení proto považujeme za přenositelné v rámci našeho odvětví činnosti. Jedná se o školení, která může provádět pouze výrobce daných technologií, jak v tomto případě postupovat při zadávání zakázky vzhledem k povinnosti realizovat VŘ při zakázce nad 1 mil. Kč? Předem děkuji za odpověď Autor: RUZICKOVA_O
|
Dobrý den, - ano, je možné považovat za odborné vzdělávání účast na odborných konferencích s výčtem oblastí, které uvádíte u osob, které se danou oblastí ve své profesi zabývají.
- pokud je dané školení myšleno školením na roli interního kouče, kdy se po úspěšném absolvování školení stává interním koučem v oblasti, kterou uvádíte (HR), tak se jedná o odborné vzdělávání.
S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, pokud potřebujete tabulku „004_Tabulka pro výpočet VP“, která obsahuje více než 25 řádků, kontaktuje prosím telefonicky externího administrátora. Tabulka s více řádky Vám bude na určený email zaslána. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, prosím také o zaslání tabulky pro výpočet VP s více řádky. Děkuji. Autor: MWERNEROVA
|
Dobrý den, prosím rovněž o zaslání tabulky s minimálně 45 řádky. Do těchto řádků píšeme pouze školení nebo i rozdělení pozic v realizačním týmu, nákup zařízení pro jednotlivé partnery atd.? Děkuji za informace Yvonna Ronzová Autor: RONZOVA_Y
|
Dobrý den, mán 2 dotazy 1.když podnik žádá v blokové výjimce - má vyplnit také informaci, že byl příjemcem podpory de minimis za poslední 3 účetní období a relevantní informace k této záložce včetně všech partnerů? 2. Lze pořídit v rámci křížového financování stroj, na kterém bude probíhat zaučení zaměstnanců jako školící pomůcka? Lze tento stroj po ukončení projektu dále používat ve firmě? Případně má se stanovit alikvótní podíl, kdy část tohoto stroje bude financován z projektu -tj. bude na něm probíhat výuka a část, kdy jej bude firma využívat k výrobě? Děkuji Autor: FIALOVA_H_1
|
Dobrý den. Chtěl bych se ujistit, zda je v této výzvě relevantní vzdělávání zaměstnanců realizátora a zároveň partnera u dvou firem které mají společného vlastníka. Tyto firmy v rámci podnikání spolu úzce spolupracují. Dále bych chtěl poprosit o konzultaci, zda je považováno školení jednotlivých částí podnikového informačního systému za "odborné vzdělávání". Například modul v IS pro sklad absolvuje skladník a nákupčí nebo modul IS pro správu uživatelů/zákazníků absolvuje nákupčí, vedoucí prodejny, management. Děkuji. Fejta Autor: LUKAS_FEJTA
|
Dobrý den, Řídící orgán MPSV nachystal tabulku - 004_Tabulka pro výpočet VP - s více než 25 řádky, která Vám již byla zaslána. Po telefonické domluvě je možné zaslat konkrétní tabulku na emailovou adresu žadatele. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, jsme firma spadající pod sekci NACE 62 (poskytování software), konkrétně vyvoj IS. 1) Jako taková můžeme v rámci Výzvy č.94 žádat o školení spadající do tzv.obecných školení. Chápu to správně?2) Jak je to s poskytovatelem školení? Víme přesně, jaká školení by naši programátoři potřebovali absolvovat, ale aby byla školení v takovém rozsahu a tak konkrétní, jaká potřebujeme, známe pouze jednoho poskytovatele těchto školení. Ti ostatní nás svojí nabídkou nijak nepřesvědčili. Je možné tento druh školení zařadit mezi zvláštní způsob zadávání zakázky? Konkrétně se jedná např.o školení typu: ASP.NET - novinky, vývoj, architektura aplikací, přístup k datům, bezpečnost..., programování Microsoft.NET Framework, jazyk C# a projekt LINQ..atd...Děkuji za odpověď Autor: SABATOVA_D
|
Dobrý den, zhodnocení dosavadního systému vzdělávání je povinnou přílohou Žádosti pro žadatele ze skupiny velkých podniků, není tím myšleno, že má být samostatnou klíčovou aktivitou projektové žádosti. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, - Ano, je to přijatelné, aby člen realizačního týmu (projektový manažer) byl zároveň účastníkem školení, přičemž čas strávený na školení by nevykazoval v rámci činnosti projektového manažera na pracovním výkazu.
- Cílovou skupinou jsou zaměstnanci závislé na příjmu na základě pracovního poměru nebo obdobného vztahu (pracovní smlouva, DPČ, DPP). Pokud tedy majitel (či jiná osoba) nemá uzavřen pracovního poměr nebo obdobný vztahu (pracovní smlouva, DPČ, DPP), tak není zaměstnancem.
S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, obracíme se na Vás s dotazem ohledně těchto školení, zda se jedná o odborné nebo klíčové vzdělávání. ŠKolení pracovního práva pro THP pracovníky. Školení marketingu pro THP pracovníky. Děkujeme a přejeme hezký den. Drahníková Autor: DRAHNIKOVA_M
|
Dobrý den, prosím o laskavé upřesnění podmínek uznatelnosti mzdových náhrad pro účastníky školení. Z formulace podmínek v D5 vyplývá, že žadatel/příjemce v režimu blokové vyjímky - tedy s povinným financováním nemůže náklad uplatnit vůbec: " Pokud přímá podpora nemá charakter veřejné podpory s povinným spolufinancováním ze strany příjemce (tj. bez veřejné podpory, v režimu de minimis nebo dle dočasného rámce) je finanční podpora z veřejných prostředků na mzdové příspěvky pro cílové skupiny povolena až do výše 100 % mzdových nákladů37 na dané pracovní místo, nejvýše však do částky číselně odpovídající trojnásobku minimální mzdy38. " Znamená to tedy, že příjemce v režimu blokové výjimky se úhrada mzdových náhrad po dobu účasti na školení netýká? Děkuji. Jiřina Kosarzová Autor: KOSARZOVA
|
Dobrý den, ano, je možné zahrnout do projektu školení řidičů referentských vozidel pro vhodnou cílovou skupinu. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, a), b) mzdový příspěvek na flexibilní úvazek lze využít na zaměstnankyni, která se vrací po RD zpět do zaměstnání během realizace projektu. Pokud by tedy nastoupili do Vaší společnosti po RD např. v říjnu 2012 (začátek Vašeho projektu 1. duben 2013), tak mzdový příspěvek na flexibilní úvazek nelze využít. Mzdový příspěvek na flexibilní úvazek lze využít i na osobu, která by nově do společnosti (nebyla předtím zaměstnancem společnosti) nastoupila z RD/MD. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, - Z vašeho popisu dotazu usuzuji, že daná zaměstnankyně již v rámci RD ve firmě pracuje („pracující u nás pružnou formou práce během její RD“)a bude tedy pracovat před zahájením projektu. Ovšem ve výzvě 94 jsou podporovány flexibilní úvazky, na které zaměstnanec nastoupí bezprostředně z mateřské/rodičovské dovolené během realizace projektu.
- rozšíření řidičského oprávnění je podporovanou vzdělávací aktivitou. Např. osoba pracuje jako řidič ve společnosti a ke svému povolání potřebuje rozšířené řidičské oprávnění, jedná se o odborné vzdělávání.
- ano, pokud máte účetním obdobím kalendářní rok (pro výpočet tříletého období je nutné započíst podpory poskytnuté v daném běžícím účetním období + ve 2 předcházejících uzavřených účetních obdobích, tedy v rok 2013, 2012, 2011).
S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
|