Dobrý den, 1. pokud k takovému kroku chcete přistoupit, napište do textu klíčových aktivit, že daná školení budou hrazena z vlastních zdrojů společnosti, aby bylo zřetelně oddělitelné, co je součástí rozpočtu projektu a hodnotitel zhodnotil způsobilost daných školení v projektu. Nepřímé náklady projektu jsou náklady, které nejsou nebo nemohou být přímo spojené s konkrétní aktivitou daného projektu. Tyto náklady zahrnují náklady spojené s administrací projektu (přesnější definice viz příručka D5). 2. mezi informace k Žádosti o finanční podporu uveďte, že v případě podpisu právního aktu žádáte o možnost podpisu právního aktu v roce 2013 z daných důvodů, které uvádíte v otázce. 3. V dotazníku Rovné příležitosti žen a mužů u výzvy 94 je uvedeno následující navržené opatření k otázce 11: „11) Umožňuje organizace/podnik zaměstnancům/zaměstnankyním na rodičovské dovolené některé z následujících možností? (Zaškrtněte všechna relevantní okénka.) □ pracovat na dohodu □ snížený pracovní úvazek □ vypracovat si individuální plán profesního rozvoje před návratem (příp. bezprostředně po návratu) do zaměstnání □jiné, specifikujte___________________________________________________ Možná opatření: - Zaměstnancům/zaměstnankyním na MD/RD nabídnout práci na dohodu o provedení práce nebo snížený úvazek.“
Povinnou klíčovou aktivitou ve výzvě 94 je aktivita s názvem “Rovné příležitosti žen a mužů“ a v té lze popsat, že je umožňováno zaměstnancům/kyním na MD/RD pracovat ve společnosti - viz návrh v bodě 11 dotazníku – kde popíšete, jakým způsobem je toto zajištěno, popřípadě je to možné doložit směrnicí a smlouvami ve společnosti atd. Způsob, jakým žadatel toto opatření v klíčové aktivitě aplikuje, je na jeho návrhu a rozhodnutí. Toto opatření by se však nemělo týkat pouze doby realizace projektu. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, hodnocení způsobilosti školení hodnotí externí hodnotitel. V rámci výzvy je podporovanou činností mimo jiné podpora systémů řízení a rozvoje lidských zdrojů v podnicích vedoucí k motivaci a aktivizaci zaměstnanců a zaměstnavatelů a k podpoře dalšího podnikového vzdělávání, včetně poskytování podpory a poradenství. Z otázky není bohužel blíže specifikováno, k čemu informační systém slouží. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, do projektu nelze v rámci výzvy zahrnou základní vzdělávání v oblasti BOZP a PO. Mezi profesní vzdělávání zaměstnanců podporované zaměstnavateli patří např. - odborné vzdělávání zaměstnanců a zaměstnavatelů zaměřené zejména na prohloubení, rozšíření, zvýšení, obnovení nebo udržení kvalifikace. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, měla bych dotaz zdali může projektovou žádost podepisovat zástupce jednatele zmocněný pro podepisování všech dokumentů souvisejících s projektem? Plná moc by byla přílohou projektu. Existuje vzor plné moci pro tyto účely? Děkuji za komentář. Autor: BOHMOVA_K
|
Dobrý den, proškolení interních lektorů je možné. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, je možné v rámci klíčových aktivit uvést název kurzu tak jak je jmenován na webových stránkách dodavatele? Např. PRINCE2 Compact (F+P), což je speciální kurz v oblasti metodiky řízení projektů včetně certifikace pro projektové manažery.Chtěl bych znát Váš názor na způsobilost tohoto kurzu (odborné x klíčové dovednosti) - názvu i obsahu nespadá pod vyloučená témata. Podle mého jde zcela jistě o odborné školení, které je vázáno na konkrétní profesi (projektový manažer). Děkuji za komentář. Autor: HOLUB_T
|
Dobrý den, je možno ve výzvě podpořit tvorbu podnikových výukových materiálů (např. odborný česko - německý slovník pro zaměstnance firmy zabývající se zahradní architekturou, která má dodavatele a zákazníky v SRN)? Patří tato aktivita pod podporovanou aktivitu tvorba podnikových vzdělávacích programů? Děkuji. Lenka Bílková Autor: BILKOVA_L
|
Dobrý den, naše společnost získala podporu v rámci režimu De minimis v únoru 2011 ve výši 115 000 euro jako partner projektu v rámci OP LZZ. Zároveň jsme také využili možnosti čerpání dotace v rámci režimu dočasného rámce (500 000 euro), kdy 28.12.2010 nám byla přidělena částka 5 954 400,- Kč. Z toho vyplývá, že v roce 2013 máme k dispozici pouze 85 000 euro a celou částku De minims (200 000 euro) máme k dispozici až v roce 2014? Autor: GALDOVA_P
|
Dobrý den, pokud splňujete podmínky v bodě 3.3.2. výzvy, jste oprávněný žadatel. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, obracíme se na Vás s dotazem našeho klienta zabývající se výrobou. Lze malý funkční CNC stroj, umístěný v hale ve školicí místnosti, považovat v rámci tohoto projektu za učební pomůcku? Již nakoupené stroje nelze použít z důvodu jejich vytíženosti a určitému sledu činností a operací, kdy by došlo k odstavení výroby. Většina zaměstnanců je nad 50 let, jsou zvyklí pracovat na starých lisech a s novými stroji neumí pracovat. Společnost navíc přechází na dvousměnný provoz, byly nakoupeny nové CNC stroje a řešíme otázku zaškolení stávajících i nových zaměstnanců (cca 40 stávajících). DOTAZ: - Lze v rámci tohoto projektu zřídit na hale oddělenou školicí místnost? (oddělenou sádrokartonem)
- Doporučujete podávat žádost se zakoupením CNC stroje nebo bez? (byl by využíván také učilišti pro studenty)
- A lze využít tohoto projektu k pořízení stroje a proškolení interních lektorů?
Děkujeme. Autor: DRAHNIKOVA_M
|
Dobrý den,je možné měnit režim podpory projektů po schválení žádosti?V rámci režimu de minimis jsme podali žádost o finanční podporu (výzva 88). Žádost zatím není schválená. Nyní píšeme nový projekt (výzva 94).Pokud dojde ke schválení finanční podpory 1. projektu, 2. projekt již v podpoře de minimis čerpat nemůžeme z důvodu vyčerpání limitu (podle výzvy č. 94 se režimy podpory nesmí kombinovat). Je tedy možné zvolit režim podpory de minimis i u 2. projektu a v případě schválení obou projektů pak režim podpory 2. projekt měnit? Autor: CERVINKOVA_P
|
Dobrý den, existuje v rámci výzvy 94 možnost, že příjem žádostí bude ukončen dříve než 31. 8.? Děkuji Autor: KUSTAN_T
|
Dobrý den, považujete angličtinu: odborná terminologie odpadového hospodářství za obecné jazykové vzdělávání? Děkuji za odpověď. Autor: DUBSKA_I
|
Dobrý den, v případě, že za společnost (a.s.) jedná staturání orgán (představensto) a oprávněni k podpisu jsou i 2 prokuristé, je možné do benefitu uvést tyto prokuristy jako staturání zásupce, kteří budou žádost včetně všech dokumentů podepisovat? Děkuji za odpověď. Autor: DUBSKA_I
|
Dobrý den, je oprávněným žadatelem organizační složka? Má vlastní IČ a je zapsaná v OR, ale nemá právní subjektivitu. A lze do projektu zahrnout periodická školení jako školení strojníků, řidičů vysokozdvižných vozíků, školení na motorové pily apod.? Jsou to pro určité dělnické profese jediná a stěžejní odborná školení. Děkuji za odpovědi. Autor: SIMBEROVA_Z
|
Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda v rámci povinné aktivity Rovné příležitosti žen a mužů jsou způsobilými náklady mzdové příspěvky na účastníky školení zaměřeného na tuto problematiku. Výzva o nich vůbec neuvažuje. Předem díky za vyjádření. Autor: SKROBAKOVA_LADISLAVA
|
Dobrý den, příspěvkové organizace nejsou jakožto právní forma z výzvy č. 94 vyloučeny, mohou být tedy oprávněnými žadateli, pokud tj.: Podnikatelské subjekty - zaměstnavatelé vymezení zákonem č. 513/1991 Sb., Obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů (§ 2 odst. 2 písm. a), b), c) (viz text vázvy) a) Osoby zapsané v Obchodním rejstříku. b) Osoby podnikající na základě živnostenského oprávnění. c) Osoby, které se do Obchodního rejstříku nezapisují, pokud podnikají na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštního předpisu (příspěvkových organizací se tento bod netýká). (viz text a dále do cílové skupiny této výzvy nespadají zaměstnanci následujících subjektů: bodu výzvy - veřejná správa a místní samospráva a její zaměstnanci, kteří jsou cílovou skupinou OP LZZ, prioritní osy 4, oblast podpory 4.1 Na základě uvedené věty jsou z výzvy č. 94 vyloučeni i všechny příspěvkové organizaci, které jsou potencionálními příjemci (jak grantových, tak individuálních projektů) v prioritní ose 4, oblast podpory 4.1. Výčet oprávněných příjemců oblasti podpory 4.1 naleznete v prováděcím dokumentu OP LZZ v kapitole 3.4.1.9 (verze 2.1). Prováděcí dokument je k dispozici na http://www.esfcr.cz/file/7297/. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ve výzvě je zveřejněn přesný seznam nezpůsobilých kurzů a činností v bodě 3.1.2. Ve vypořádání připomínek je popsán způsob jejich hodnocení. Bude se posuzovat primárně dle názvů kurzů, vyloučeny jsou také kurzy, kde bude název evidentně změněn pouze přesmyčkou, využitím synonyma atd. Pouze v případech, kdy kurz dle názvu nebude evidentně zařaditelný mezi nezpůsobilé, bude jeho náplň hodnocena dle dalšího popisu v žádosti. Projekty zahrnující tyto kurzy budou vyřazeny ve fázi formální hodnocení/hodnocení přijatelnosti. Dále je ve výzvě uvedeno, že projekty mají být zaměřené na odborné vzdělávání a obecné vzdělávání může být zahrnuto pouze jako doplněk. Dané kritérium bude hodnoceno ve fázi věcného hodnocení. Vysoká míra obecného vzdělávání se tedy může projevit nižším počtem bodů získaných ve věcném hodnocení. Uvedené však neznamená, že obecné kurzy ve výzvě podporovány nejsou vůbec. Míra zařazení obecných kurzů může být různá a bude posuzována v kontextu celého projektu a potřebnosti pro konkrétní podnik a cílovou skupinu. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1) Hodnocení náplně projektové záměru, způsobilosti kurzů, apod., je v kompetenci hodnotitele projektu. 2) Investiční zprostředkovatel v tomto případě není oprávněným žadatelem. 3) Vázaný zástupce není zaměstnanec podle zákoníku práce. 4) V tomto případě bude záležet na charakteru a úrovni tohoto kurzu, dle obsahu kurzu je možné vymezit kam dané školení spadá. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, pokud ve firmě žadatele momentálně pracuje 8 osob (HPP, DPP nebo DPČ) je možné zařadit další 4 osoby na DPP nebo DPČ (momentálně v pozici dobrovolně pracujících společníků firmy) ještě před podáním žádosti? Tzn. výchozí počet v rámci cílové skupiny by byl 12. K jakému datu se počítá počet osob cílové skupiny? Děkuji za odpověď. Autor: HOLUB_T
|
Dobrý den,chci se zeptat, jestli úzce zaměřené vzdělávací kurzy typu "Optimální nastavení a řízení struktury manažerského účetnictví" nebo "Metodika nastavení a řízení systému nákladového rozpočetnictví a kapacitního plánování výroby", kdy cílovou skupinou by byl management, ekonomický úsek a vedoucí pracovníci výrobních úseků jsou způsobilým obecným vzděláváním v rámci výzvy č. 94 nebo na ně bude při posuzování žádostí nahlíženo jako na vyloučené oblasti obecného vzdělávání (např. v rámci témat "řízení firmy" či "zvyšování výkonnosti firmy". Autor: KUSTAN_T
|
Dobrý den, rád bych Vás poprosil o komentář k problematice zařazení projektu do IPRM. Dle textu výzvy získá bonifikaci 10% takový projekt, který předloží zahrnutí projektu do IPRM potvrzené příslušným orgánem města, obce - viz dokumentace výzvy "Prohlášení o zařazení projektu do IPRM". Ústí nad Labem má IPRM včetně projektových listů k operačním programům (OPLZZ apod.), kterými lze požádat o zařazení projektové záměru 94. výzvy do IPRM. Tento dokument posuzuje projektový manažer IPRM, Řídící skupina a následně schvaluje Rada města podpisem primátora. Výsledkem tedy bude vyplnění povinné přílohy včetně podpisu a razítka města. Karlovy Vary mají také IPRM, ale neexistují projektové listy k OP, jelikož IPRM KV je odlišné od ostatních a nezařazuje přímo projekty do IPRM, ale vydává pouze písemné stanovisko o souladu (resp. o NErozporu) předpokládaného projektu s IPRM. Výsledkem tedy nemůže být vyplněná povinná příloha, ale pouze písemné stanovisko podepsané referentem příslušného odboru. V žádném případě se k tomuto záměru nebude vyjadřovat Rada města ani primátor. Prosím o komentář zdali je dostačující v rámci IPRM Karlovy Vary písemné stanovisko o souladu s IPRM. Dle informací, které jsem obdržel z příslušného odboru magistrátu KV, vzneslo tento dotaz již mnoho žadatelů - bohužel nevědí s jakým výsledkem to posoudil daný operační program. Děkuji za Váš komentář. Autor: HOLUB_T
|
Dobrý den, je možné do rozpočtu projektu zahrnout v rámci křížového financování školicí pomůcky splňující definici dlouhodobého hmotného odpisovaného majetku, které jsou nezbytnou pomůckou pro odborné kurzy zubařů, laborantů? Jedná se např. o mikroskopy, artikulátory a další materiál. Autor: DUBSKA_I
|
Dobrý den, dovolila bych si reagovat na tento dotaz ohledně koučinku a více méně chtěla znát správné vysvětlení, když jsme se dotazovali na koučink v několika formách (ať již vysvětlení pojmů X koučink manažerů atd.) bylo nám napsanáno mimo jiné toto: Pokud byste měli v plánu „koučovat“ některého manažera, je to podle nás bráno jako příklad kurzu rozvoje osobnosti, který je vyloučen výzvou. Manažerský koučink totiž není vzdělávání v pravém slova smyslu, ale spíše odborné vedení, které by se dalo v kontextu tohoto problému přirovnat například (s trochou nadsázky) k psychoterapii. Tímto jsem tedy koučink manažérského týmu vyředili z projektu....kde je tedy pravda v této realizaci školení a jak to bude posuzováno? Předem děkuji za odpověď! Autor: VLCKOVA_VERU
|
Dobrý den, mám dotaz ohledně rozdělení typů vzdělávání. Rozdělení na specifické a obecné je zřejmé z výzvym, přiloženého podpůrného materiálu a ze samotného NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 800/2008. Zajímalo by mě, kde lze nalézt původní definici druhého rozdělení, na odborné vzdělávání a měkké dovednosti. Rád bych měl doslovný výklad pro možnost co nejpřesnějšího posouzení kurzů. S pozdravem a přáním hezkého dne, Radek Látal Autor: LATAL_R
|
Dobrý den, ano, tato možnost je přípustná. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, u Vaší otázky bohužel není specifikováno, jaký typ omezení máte na mysli. V textu výzvy 94 jsou uvedeny omezení na činnosti, výši finanční podpory, výdajů na nákup služeb, žadatele, apod., kterými se řiďte při psaní Žádosti o finanční podporu. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, V rámci této výzvy nelze do projektů zahrnout následující činnosti: o vzdělávací aktivity realizované v zahraničí – viz bod 3.1.2 textu výzvy 94 S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, obracím se na Vás s následujícími dotazy: - Jak definovat relevantní trh u velké české auditorské firmy, působící na celém území ČR, s konkrétními pobočkami v regionech? Jak v tomto případě definovat případný vliv veřejné podpory na konkurenční prostředí? Tato firma se na relevantním trhu (celá ČR) střetává s konkurencí zejména firem tzv. "velké pětky" největších světových firem a uvažovaná školení a kurzy mají podpořit konkurenceschopnost jejích zaměstnanců vůči zaměstnancům zahraničních auditorských firem zejména ve znalostech mezinárodních standardů.
- Platí v případě OP LZZ stejná zásada jako u ostatních operačních programů (např. OPPI), že za uznatelné náklady je možno považovat náklady, vzniklé po datu podání Žádosti, nebo až náklady vzniklé po datu vydání Rozhodnutí?
Děkuji Vám za odpovědi S pozdravem V. Budík Autor: BUDIK_V
|
Dobrý den, pokud uvedete v Žádosti, že nejste plátci DPH ve vztahu k aktivitám projektu, pak v projektu lze nárokovat částky včetně DPH (tedy v limitech doporučených cen včetně DPH) a DPH už neuplatňujete u příslušného FÚ. Tuto možnost můžete zvolit i přes to, že jste registrovaní plátci DPH. Zde se jedná o vztah k aktivitám rozpočtu a přidělené dotaci. Nelze samozřejmě jeden výdaj čerpat ze dvou zdrojů, proto se vybírá jedna z možností. Pokud v žádosti uvedete, že jste plátci DPH ve vztahu k aktivitám projektu, pak je nutné počítat s tím, že z rozpočtu pak můžete čerpat pouze částky bez DPH. DPH si pak můžete uplatnit u příslušného FÚ. Rozpočet projektu bude s cenami bez DPH. U této možnosti se také informujte u svého FÚ, zda by bylo ze strany FÚ uznáno DPH vztahujícím se k aktivitám projektu. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, "Prohlášení o velikosti podniku" podniku je povinnou přílohou projektové žádosti. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, U dotazu na e-learning záleží, a) systém bude vytvářen na zakázku, tj. služba – kapitola rozpočtu nákup služeb, b) software se koupí hotový od prodejce software – kapitola rozpočtu zařízení a vybavení c) na e-learningu bude pracovat vlastní specialista – osobní náklady (lze kombinovat např. koupí „prázdný“ program a obsah bude naplněn v rámci návrhu projektu. V projektu musí být popsán jeho účel. Zhodnocení nákupu, nastavení či pořízení e-learningu bude probíhat v rámci hodnocení externího hodnotitele. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1.ano, i za partnera musí být dodána příloha Vstupní zhodnocení. 2.ano, žadatel i partner mohou mít stejné opatření v této aktivitě. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, prosím o informaci, zda pro ohodnocení specifického kritéria jedním bodem stačí v části "Popis a způsob zapojení cílové skupiny" jednou větou uvést procentní zastoupení skupiny zaměstnanců nad 50 let a vyjmenování KA, do kterých jsou tito zaměstnanci zařazeni? Pokud ne, kam a jaké informace máme předložit? Děkuji. M. VAŠÁK Autor: VASAK_M
|
Dobrý den, ráda bych se informovala ohledne VP, jestliže oprávněný žadatel charakteru velkélho podniku čerpal v posledních 3 letech podporu dle dotačního rámce, je možné, aby nyní čerpal podporu de minimis? Děkuji za odpověď. Lenka Klabačková Autor: KLEISNEROVA
|
Dobrý den, pokud má podnik (franchisa) vlastní IČ a samozřejmě pokud jako žadadel splňujete podmínky dané výzvou, tedy nepatříte mezi vyloučené skupiny v bodě 3.2 výzvy a splňujete podmínky dle vymezení zákona č. 513/1991 Sb. § 2 odst. 2 písm. a), b), c), mimo uvedené subjekty, jste oprávněný žadatel. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, prosím Vás o posouzení, do které z oblastí obecného vzdělávání (odborné/klíčové dovednosti) uvedené kurzy spadají: Rekvalifikační kurzy (např. nabízené ÚP) na pozice skladník, mistr, obchodník Kontingenční tabulky – jak s nimi pracovat (např. pro manažera) Rezervační systémy v Alpách - v NJ z části/celé (pro pracovníky cestovní kanceláře) Děkuji za Vaši odpověď. Autor: CIZEK_J
|
Dobrý den, poprosila bych o zodpovězení dotazu týkajícího se uznatelnosti nákladů. Jedná se o surovinovou spotřebu na odborných kurzech určených pro CS. Pokud by se jednalo např. o barmanský kurz, je možné použité suroviny hradit v rámci uznatelných nákladů a v jaké položce? Předem velice děkuji za odpověď. Autor: FIACANOVA_J
|
Dobrý den, má-li žadatel v dokladu o právní subjektivitě uvedeno vzdělávání, má navíc doložit cit. dle výzvy "KOPII" posledního daňového přiznání. Stačí tedy skutečně prostá kopie, nebo se musí jednat o kopii ověřenou? Ověřování celého daňového přiznání by bylo finančně náročné. Děkuji, V. Štěrbová Autor: STERBOVA_V
|
Dobrý den, licence do projektu lze zakoupit pro účely školení cílové skupiny a mít je poté umístěné na strojích sloužících pro školení. V projektu musí být popsán jejich účel, zhodnocení nákupu bude probíhat v rámci hodnocení externího hodnotitele. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, prosím o písemný komentář k následujícím dvěma oblastem: 1. Velikost podniku - dle šablony přílohy, která je součástí dokumentace výzvy (a zároveň dle informací poskytnutých na semináři k výzvě č. 94) se výpočet velikosti vyjadřuje dle posledního schváleného účetního odbobí. Dle mého názoru je toto v rozporu s tím co požaduje MMR a Evropská komise. V jiných operačních programech (OPPI, OPVK, ROP apod.) se velikost podniku určuje na základě 2 posledních schválených účetních období. Pokud došlo v průběhu posledních dvou ke změně velikosti, je určující účetní rok 3 roky zpět. Rozhodující je velikost podniku ve dvou po sobě jdoucích účetních letech. Pokud je podnik za 2011 střední podnik, ale za 2009 a 2010 velký podnik, mělo by to znamenat, že je velkým a nikoliv, dle OPLZZ. středním podnikem. To samozřejmě výrazně mění intenzitu podporu a dokládání příloh (povinných pro velké podniky). 2. Nepřímé náklady - dle pravidel je možné nárokovat si v rámci této položky max. 18% (pokud nákup služeb nepřekročí 60%). Zároveň není potřeba tyto náklady dokladovat ). Pokud v rámci realizace zjistím, že tato položka v realitě byla pouze 10%, zbývajících 8% je nutné vracet? Náražím teď na základní dotační princip - proplaceno je to co je doloženo, nikoliv to, co je v rozpočtu žádosti. Ve finále to znamená, že poskytovatel dotace dá každému podpořenému projektu 18% bez ohledu na to, zdali se v rámci této položky utratí 1 Kč. Děkuji Vám za komentáře. Hezký den Autor: HOLUB_T
|
Lze v rámci čerpání finanční podpory realizovat vzdělávání v zahraničí na území EU? Jedná se o IT vzdělávání, které sice provádí česká firma, ale jediná možnost je účast na školení ve Francii, kde firma disponuje potřebnými stroji a materiály. Děkuji za odpověď Andrea Čechová Autor: CECHOVA_A
|
Dobrý den, je možné u vstupního hodnocení rovnosti žen a mužů v podniku vybrat si v rámci realizace aktivity rovné příležitosti i bod, který v současnosti v podniku realizujeme, ale ve velmi omezené míře a chtěli bychom tuto aktivitu rozšířit (např. proškolením odpovědných osob)? Děkuji za odpověď. Autor: DUBSKA_I
|
Dobrý den, 1.pokud bude školení koučink pro manažery zaměřeno na oblast školení, které je podstatné pro vykonávání určité profese, omezeně využitelné mimo daný obor, bude se jednat o odborné školení. 2.povinnou klíčovou aktivitou ve výzvě 94 je aktivita s názvem “Rovné příležitosti žen a mužů“. Zvolení dalších klíčových aktivit závisí na žadateli a na náplni jeho projektového záměru (klíčová aktivita řízení projektu může být jak samostatnou aktivitou, tak také nemusí, to záleží již na žadateli). 3.pokud budete provádět výběrové řízení za 50 000 bez DPH, tak je uveďte do Benefitu7. Výběrové řízení můžete dělat i pro plnění za 5 000 bez DPH, minimální hranice není určena. U výběrových řízení se postupuje dále dle metodiky, zákona o veřejných zakázkách, případně podle interních předpisů. 4. vyplnění checkboxu na konci projektové žádosti je doporučeno pro Vaší kontrolu Žádosti, pokud není checkbox vyplněn, není na to nahlíženo. 5. popis udržitelnosti projektu uvede sám žadatel, vyplnění udržitelnosti projektu je v kompetenci samotného žadatele. Vycházejte z toho, co bude náplní Vašeho projektového záměru a jak jej bude po konci projektu udržovat (např. rozvíjet školení, navazovat na absolvované kurzy apod.). 6.Ano, lze jí uvést do rozpočtové položky 03.03. Odpisovaný nehmotný majetek - do této kategorie patří výše specifikovaný nehmotný majetek s pořizovací cenou vyšší než 60 000 Kč za položku – např. software s pořizovací cenou nad 60 000 Kč a případný leasing těchto položek. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, je možné do rozpočtu projektu zahrnout náklady na vzdělávání interního lektora formou licenčního studia na VŠ? (trvá 2 semestry a souvisí s předmětem podnikání žadatele). Děkuji za odpověď. Autor: NAVRATIL_L
|
Dobrý den. Je možné v rámci programu Podnikové vzdělávání zahrnout do rozpočtu čtečky čárových kódů jako školicí pomůcky pro odborné vzdělávání pracovníků ve výrobě? Děkuji předem za odpověď. Eva Komoňová Autor: KOMONOVA_E
|
Dobrý den, je oprávněným žadatelem v rámci výzvy 94 příspěvková organizace zřizovaná krajem (např. nemocnice)? Autor: SAFARIKOVA_P
|
Dobrý den, 1) Pokud splňujete podmínky dané výzvou, tedy nepatříte mezi vyloučené skupiny v bodě 3.2 výzvy a splňujete podmínky dle vymezení zákona č. 513/1991 Sb. § 2 odst. 2 písm. a), b), c), mimo uvedené subjekty, jste oprávněný žadatel. 2) Cílovou skupinou jsou zaměstnanci – zahrnuje jak zaměstnance v dělnických a ostatních profesích, tak střední a vrcholový management. Jde o fyzické osoby závislé na příjmu na základě pracovního poměru nebo obdobného vztahu (pracovní smlouva, DPČ, DPP). Zvláštní důraz by měl být věnován specifickým skupinám zaměstnanců, kteří mají z důvodu věku ztížené podmínky uplatnění se na trhu práce. 3) Tato výzva je určena pro cílovou skupinu zaměstnanci, jde o fyzické osoby závislé na příjmu na základě pracovního poměru nebo obdobného vztahu (pracovní smlouva, DPČ, DPP). 4) V projektové žádosti musí být uvedeno, pro koho bude školení určeno a co bude obsahem školení. Rozpis a návrh kurzů je na každém žadateli zvlášť. 5) Projekt by v zásadě měl být realizován v regionu, ze kterého pochází cílová skupina, avšak v odůvodněných případech (např. dopravní dostupnost) může být projekt realizován i v Praze. 6) Obecným cílem této výzvy je podporovat odborné vzdělávání, které má vazbu na současnou nebo očekávanou pracovní pozici daného zaměstnance v daném podniku, do projektu nelze zahrnout kurzy a činnosti, které jsou uvedeny v bodě 3.1.2. Hodnocení způsobilosti kurzů bude provádět externí hodnotitel v rámci hodnocení. Mezi profesní vzdělávání zaměstnanců podporované zaměstnavateli patří např. - odborné vzdělávání zaměstnanců a zaměstnavatelů zaměřené zejména na prohloubení, rozšíření, zvýšení, obnovení nebo udržení kvalifikace. 7) Zdůvodněné jazykové vzdělávání, byť jen jako doplněk, ve výzvě možné podpořit je. Srovnání s právním vzděláváním není zcela přesné. Za odborné považujeme např. doplňující právní vzdělání pro právníky, vzdělání v novelizaci zákona o účetnictví pro účetní, auditory apod.; různá právní minima bez jasné a podstatné vazby k dané profesi za odborné vzdělávání považovat nelze. V této fázi nebudeme posuzovat konkrétní situace a kvalitu jednotlivých odůvodnění, to budou posuzovat externí hodnotitelé v rámci věcného hodnocení v kontextu celého projektu. 8) Do projektu není možné zahrnout náklady na hlídání dítěte. Způsobilé náklady k rovným příležitostem jsou uvedeny ve výzvě. 9) Inovovaný produkt znamená takový produkt, kde změny v jeho cílech, obsahu, metodách nebo mně zvýšily jeho kvalitu a účinnost při poskytování podpory cílovým skupinám. Pokud by byl projekt skutečně inovativní, tak to samozřejmě jako přínos může být hodnoceno externím hodnotitelem. Na dané záložce se popíše jako doposud, co je nově zaváděno. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, lze v rámci výzvy 94 proškolit na zaměstnance na školení povinná ze zákona - BOZP, PO, referentské zkoušky řidičů?A jak je tomu v případě řidičů profesionálů, kde vlastně "odborné" vzdělávání je pouze řízení (např. nákladní vozidla, vozidla silniční údržby, apod.)? Děkuji. Mlýnek Autor: MLYNEK_D
|
Dobrý den, lze v rámci Výzvy č.94 proškolit interní lektory na interní auditory ISO 9001:2001 - Systém managementu jakosti, aby interní audity mohli provádět sami a zaměstnance taktéž proškolovat sami? Nejde o zavádění systému řízení jakosti, ale udržení systému řízení jakosti vlastními lidským zdroji, děkuji za informaci, M.Rezková Autor: REZKOVA_M
|
|