Dobrý den, prosím o potvrzení informace, že velké podniky nemusejí dokládat přílohu "Prohlášení o velikosti podniku". Pokud tomu tak je, v Benefitu se tato příloha zaškrtne jako nerelevantní? Děkuji... M. VAŠÁK Autor: VASAK_M
|
Dobrý den, bude možné ve výzvě 94 podpořit školící aktivitu školení informačního systému společnosti. Děkuji za odpověď Jana Vránová Autor: VRANOVA_J
|
Dobrý den, prosím o zodpovězení dotazu. Je možné z výzvy 94 podpořit projekt, který bude v podstatě rozdělen na 3 části: 1.) Nastavení funkčního systému řízení a rozvoje lidských zdrojů (analýza stávajícího systému a v návaznosti na ní návrh nového systému s užitím moderních nástrojů personálního řízení - kompetenčí model, popisy pracovních místi, hodnotící a motivační systém pro zaměstnance atd.), 2.) Realizace odborných vzdělávání, 3.) Realizace vzdělávání klíčových dovedností (doplňková aktivita). Žadatelem by byl velký podnik. Děkuji Vám za reakci. Autor: KUBANEK_J
|
Dobrý den, tabulka rozdělení veřejné podpory a soukromého spolufinancování je povinnou přílohou pro projekty s partnery. Návod na vyplnění tabulky lze najít zde http://www.esfcr.cz/file/7878/. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den. Prosím o informaci, zda je způsobilým žadatelem v rámci výzvy č.92 OPLZZ Centrum rehabilitační péče s.r.o. (IČ:28585500). Děkuji za odpověď. Autor: MACHEK_ONDREJ
|
Dobrý den, do cílové skupiny této výzvy nespadají subjekty s převažující činností v oblasti vzdělávání. Dle definice uvedené ve výzvě se za vzdělávací instituce považují právnické osoby s předmětem činnosti v oblasti vzdělávání (včetně právnických osob vykonávajících činnost škol a školských zařízení zapsaných ve školském rejstříku), které mají jako hlavní předmět činnosti v posledním daňovém přiznání uvedenou činnost v oblasti vzdělávání. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ve výzvě č. 94 jsou uvedeny témata kurzů, které nelze do projektu zahrnout. Jedním z nich je "rozvoj osobnosti". Bohužel si nejsme jisti, že např. tyto kurzy spadají pod rozvoj osobnosti. "Orofesionální prezentace a vystupování obchodníka" "Profesionální telefonická komunikace se zákazníkem + Osobní jednání a nácvik využití účinných strategií pozitivní manipulace v kontaktu se zákazníkem" "Péče o zákazníky v praxi pro obchodníky" "Leadership" Děkuji za odpověď, A.Matoušková Autor: MATOUSKOVA_A
|
Dobrý den, k projektu bude sestaven realizační tým. Náklady na mzdy těchto proacovníků však nebudou zahrnuty do rozpočtu projektu, žadatel je nechce nárokovat. Je toto možné? Děkuji za informaci a jsem s pozdravem, Eva Komoňová Autor: KOMONOVA_E
|
Dobrý den, dovolím si Vám oponovat, že pokud bude 0 vytvořených produktů, žadatel má uvést 0. V metodice MI se píše: Příjemce si volí pouze indikátory relevantní k projektu, který předkládá. Není tedy povinen vybrat si všechny indikátory sledované v dané oblasti podpory. Indikátory uvedené v Benefitu 7+ v záložce sloužící k monitorování výstupů a výsledků jednotlivých projektů nejsou povinné, ale “povinně volitelné“, což znamená, že si je žadatel může na žádosti o finanční podporu vybrat nebo si je vybrat nemusí. Tímto způsobem je zamezováno tomu, aby žadatel v žádosti zbytečně zadával nuly do cílových hodnot indikátorů, které ve svém projektu sledovat nechce. Např. pokud Vámi předkládaný projekt není zaměřený inovativně a neplánuje jako výsledek svých hlavních aktivit vznik nového nebo inovovaného produktu, nestanovujte si k indikátoru 075700 „Počet nových/inovovaných produktů“ cílovou hodnotu (a to ani nulu!). Autor: DANECHOVA
|
Dobrý den, k 31.8.2012 končíme vzdělávací projekt v rámci výzvy č.35 Vzdělání je šance, můžeme si podat žádost do výzvy č.94 nebo je nějaké omezení? Děkuji za odpověď. Autor: ZALESAKOVA
|
Dobrý den, měla bych pár dotazů k Výzvě č.94: 1) Vzdělávání - jestliže v rámci kapitoly nákup služeb máme již dosažené hodnoty 70% (nákup služeb) a potřebujeme ještě další část školení zahrnout do projektu, můžeme u dané klíčové aktivity uvést, že 44 školících dní bude financováno z přímých nákladů a 22 školících dní z nepřímých nákladů? Je to vůbec možné - v součtu by vzdělávání překročilo oněch povolených 70% nákladů projektu. 2) De minimis - na semináři bylo řečeno, že můžeme v rámci projektu počítat s podporou de minimis k roku 2013, kdy se budou podepisovat Rozhodnutí. Máme k projektu přidat přílohu s informací, že projekt počítá s podporou de minimis k roku 2013, aby nebyl projekt vyloučet z důvodu, že se měla uvést podpora de minimis k roku 2012 (rozpočet by byl v rámci de minimis překročen). V případě, že by se Rozhodnutí podepisovalo již v roce 2012 a my měli projekt nastaven na de minimis v roce 2013, je možné Rozhodnutí podepsat až v roce 2013, popř. je možné požádat o snížení rozpočtu projektu tak, aby jsme se vešli do de minimis k roku 2012? 3) Rovné příležitosti žen a mužů - jestliže člen RT bude žena na MD, která bude částečně pracovat z domova, je možné toto brát jako splnění opatření k Rovným příležitostem? Jestliže ano, jak to máme popsat v dané klíčové aktivitě, když nejde o žádné vzdělávání? Děkuji za odpovědi, s pozdravem M.Rezková Autor: REZKOVA_M
|
Dobrý den, minimální výše výdajů na nákup služeb není stanovena. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, záleží na Vás, zda-li bude školit interní či externí lektor, poměr není určen. Interní lektoři nemusí absolvovat přímo v projektu školení, aby dále mohli školit zaměstnance v daném podniku, pokud již mají dostatečné kompetence. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1) indikátor týkající se inovativnosti bude v projektové žádosti uveden. Pokud podnik nepočítá s inovativními prvky, je možné hodnotu indikátoru uvést 0. Pokud se v projektu objeví skutečné inovace v metodách a přístupu není důvod indikátor nevyčíslit a inovativnost se pak může projevit v bodovém hodnocení nepřímo – např. v hodnocení přínosu pro cílovou skupinu. 2) Interní lektorem má být osoba, která je způsobilá tuto činnost vykonávat (svým vzděláním, oborem školení a oprávněním, pokud je na danou činnost požadováno). Ve většině oblastí nejsou žádné formální požadavky. Záleží tedy na Vás, jakého si zvolíte interního lektora a jak jeho volbu zdůvodníte. Na příkladu kurzu asertivity, bych chtěl zdůraznit, že nelze předpokládat, že ten, kdo projde 2 denním kurzem asertivity může tyto kurzy dále poskytovat. U toho, kdo by měl toto téma dále vyučovat se předpokládá jiný typ kurzu než pro konečnou cílovou skupinu. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, rád bych si ověřil, že má úvaha je správná. Pokud je příjemcem společnost registrovaná k DPH, budou všechny položky rozpočty uvedené bez DPH a do položky nezpůsobilé výdaje projektu bude zařazeno DPH. Děkuji Autor: HOLUB_T
|
Dobrý den, v podpůrném materiálu pro rozlišení obecného a specifického vzdělávání je uvedeno, že za obecné vzdělávání jem ožné považovat jakákoli školení vyplývající z právních předpisů a dle zavedených norem. Zároveň je také metodikou OP LZZ a výzvou omezeno proškolování v BOZP a PO, pokud není určeno pro proškolení interního lektora. Chtěla bych se touto cestou zeptat, zda školení elektrikářů dle vyhlášky 50/1978, dále topičů nízkotlakových kotelen, obsluhy tlakových nádob stabilních atd., která z vyhlášek také vychází, je možné v rámci obecného vzdělávání zařadit do kategorie - odborné. Nebo zda se jedná o kategorii klíčových školení či úplně vyloučených. Předem děkuji za odpověď. M. Šimová Autor: SIMOVA_M
|
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné si v rámci projektu nechat nově vytvořit pro naše zaměstnance e-learningový kurz, nebo zda si musíme zakoupit licenci k již existujícímu e-learningovému kurzu? Děkuji za odpověď. Autor: KOVAROVA_B
|
Dobrý den, v návaznosti na předcházející dotaz týkající se vyplnění přílohy Vstupní vyhodnocení rovnosti žen a mužů v organizaci/podniku žadatelem a partnerem zvlášť, týká se toto rovněž přílohy ke Zhodnocení dosavadního systému vzdělávání v podniku? V klíčové aktivitě Rovné příležitosti žen a mužů - mohou mít žadatel a partner jedno společné opatření? Předem děkuji za odpověď Autor: JANOUCHOVA_L
|
Dobrý den, prosím o zodpovězení dotazu, zda je možné podat projekt za společnost (sídlo v ČR), která provozuje franchisu a školit zaměstnance franchisy? Moc děkuji. Autor: NAVRATIL_L
|
Dobrý den, školení štíhlé výroby a Lean je považováno za odborné vzdělávání. Projekt by však neměl být koncipován tak, aby tato uvedená školení byla převažující. Při přípravě interních lektorů na lektorskou činnost považujeme nespecializované kurzy na komunikační, prezentační dovednosti za klíčové dovednosti. Za odborné jsou považovány např. kurzy pedagogické, např. tzv. pedagogické minimum. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, vstupní dotazník "Vstupní vyhodnocení rovnosti žen a mužů v organizaci/podniku" se podává za žadatele i partnera. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, je možné do projektu zahrnout nákup licencí na PitStop a Adobe Reader (rozpoč. kap. 03). Tyto licence by byly primárně využit pro školení tiskařů v rám předtiskové přípravy. Je možné mít tento SW umístěn na výrobních strojích, kde bude realizováno školení? Děkuji za odpověď. Autor: DUBSKA_I
|
Dobrý den, prosím o zodpovězení níže uvedených dotazů: 1) Je koučování manažerů bráno jako vzdělávání odborné či doplňkové? 2) Má být řízení projektu a publicita samostatnou klíčovou aktivitou nebo se vyplněním záložky "Realizační tým" automaticky předpokládá existence této činnosti? 3) Od jakého finančního limitu se uvádějí informace o výběrových řízeních v Benefit 7 (předpokládám, že zde nemusíme uvádět např. výběrové řízení za 50 000 Kč bez DPH)? 4) Na semináři pro žadatele bylo zmíněno, že musíme vyplnit checkbox na konci projektové žádosti. Měli jsme za to, že se jedná o checkbox pro hodnocení formálních náležitostí a přijatelnosti, proto jsme jej nechali nevyplněný. Jak bude na tuto skutečnost nahlíženo? 5) Jak bude vypadat udržitelnost projektu, pokud nebudeme tvořit nová pracovní místa ani nakupovat vybavení? 6) Pokud by v projektu plánováno nakoupení SW za 150 000 Kč, kam máme tento SW uvést do rozpočtu projektu? Mám za to, že by měl být uveden v kapitole 03.03 Odpisovaný nehmotný majetek, ale chtěla bych se ujistit, že je má úvaha správná. Děkuji za odpovědi Filipová Autor: FILIPOVA_L
|
Dobrý den, všechny povinné a případně další přílohy musí být předloženy v 1 výtisku (originál/úředně ověřená kopie). Každá z příloh žádosti musí být označena pořadovým číslem podle jejího označení v seznamu příloh a podepsána osobou oprávněnou jednat jménem žadatele (statutárním zástupcem). Vícestránková příloha musí být sešita. Všechny přílohy musí být předloženy jak v listinné tak elektronické podobě v aplikaci Benefit7. Elektronické přílohy musí být stejné jako přílohy tištěné. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, údaji použitými při výpočtu počtu zaměstnanců a finančních hodnot jsou údaje týkající se posledního schváleného účetního období vypočtené za období jednoho roku. Tyto údaje jsou brány v potaz od dne účetní závěrky. Výjimkou jsou nově založené podniky: V případě nově založených podniků, jejichž účty dosud nebyly uzavřeny, jsou údaje použité při výpočtuodvozeny z odhadů učiněných v dobré víře v průběhu účetního období. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, pokud si žadatel není jist, zda-li spadá do vyloučených oblastí uvedených v této výzvě, může se obrátit s telefonickým dotazem na externího administrátora ŘO. Záchranná služba zřízená krajem může být žadatelem v této výzvě, pokud splňuje další podmínky stanovené výzvou (viz např. kap. 3.3.2). Velikost podniku je možné posuzovat dle příručky, odkaz je uveden ve výzvě v kapitole „Vymezení žadatelů o finanční podporu“ S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, mám na Vás několik dotazů, prosím o jejich zodpovězení: 1/ Jelikož je výzva zaměřena na odborné vzdělávání a projekt má být zaměřen (ideálně nadpoloviční většinou) na odborné vzdělávání, chci se zeptat, dle jakého kritéria bude hodnoceno zastoupení odborného vzdělávání: je to dle počtu odškolených hodin, nebo dle vynaložených výdajů? Nebo existuje jiné kritérium? 2/ Je oprávněným žadatelem zaměstnavatel, který nemá ŽL, ale působí jako zprostředkovatel dle Zákona o podnikání na kapitálovém trhu (na tuto činnost nelze vystavit živnostenské oprávnění). 3/ Je možné v rámci této výzvy žádat o dotaci na školení tzv. vázaných zástupců? Tyto osoby nemají klasický pracovněprávní vztah (HPP, DPČ či DPP), ale jejich činnost je upravena Zákonem o podnikání na kapitálovém trhu a dále regulována ČNB. 4/ Lze považovat za odborné vzdělání proškolení telemarketérek na způsoby telefonického nabízení konkrétních produktů, postihnutí jejích výhod a nevýhod - zaměření bude čistě na produkty, které nabízejí. Velice děkuji.Mlýnek Autor: MLYNEK_D
|
Dobrý den, jsme společnost zabývající se bezpečností a zálohováním elektronických dat, serverové virtualizace a optimalizace licencí Microsoft, nástrojů hromadné správy a automatizace sítí. Dále realizujeme vzdělávací programy v oblasti IT, soft skills, jazyků a poskytujeme psychologické a osobnostní poradenství. Součástí společnosti je personální agentura obsahující kompletní agendu v oblasti lidských zdrojů (HR). Chtěla by jsem se zeptat zda je naše společnost oprávněným žadatelem v rámci výzvy č. 94? Zda se nás netýká cit. z výzvy: Cíĺovou skupinou rovněž nejsou vzdělávací instituce a jejich pracovníci11. Jsme mimo jiné i vzdělávací instituce, ale máme zaměstnance, kteří by se školili v jiném oboru než je oblast vzdělávací. Děkuji za odpověď Autor: JANECKO_K
|
Dobrý den, je stanovena minimální výše výdajů na nákup služeb? Maximální výše je ve výzvě uvedena, ale spodní hranici jsem nikde nenašla. Děkuji Pavlasová Autor: PAVLASOVA_Z
|
Dobrý den, žádám Vás o zodpovězení dotazů uvedených v příloze. Předem děkuji. Zuzana Pavlasová Autor: PAVLASOVA_Z
|
Ve výzvě ani v příručkách D 10 jsme nenašli nějaké omezení počtu interních lektorů ani počtu školení jimi provedených v rámci projektu. Z toho důvodu se ptáme, zda projektem plánovaná školení mohou být převážně realizovaná interními lektory nebo je stanoveno (pro hodnotitele) nějaké procento vyjadřující poměr mezi interními školeními a školeními pořízenými jako služba. Pokud ano, tak by nás jeho výše zajímala, abychom je v projektu dodrželi. Dále by nás zajímalo, zda interní lektoři, kteří budou dělat interní školení v rámci projektu musí sami v projektu absolvovat nějaká školení nebo jim bude stačit akreditace, kterou již mají pro plánované školení. Autor: SAFARIKOVA_P
|
Dobrý den, výzva č. 94 má přílohu 4. Tabulka pro výpočet veřejné podpory. K použití této přílohy jsem ve výzvě nenašla žádné instrukce. Na listu dokumentu „Návod“ je uvedeno, že se dokládá k žádosti, ale v seznamu povinných příloh žádosti není uvedena. Chci se tedy zeptat, je vyplnění této povinné pro všechny žadatele o dotaci? Má tato tabulka nějakou vazbu na povinnou přílohu žádosti Rozdělení veřejné podpory a soukromého spolufinancování? (Zde je uvedeno, že je povinná jen pro žadatele s partnery.) Na listu dokumentu „Návod“ je uvedeno, že příklad vyplnění najdu ve vedlejším souboru „VP-názorná_ukázka_vyplnění“, ale tento soubor jsem nenašla. Je někde k dispozici? Omlouvám se, pokud byl tento dotaz již zodpovězen, ale vůbec se na Fóru ESF nemůžu zorientovat. Nemůžu přijít na to, jak si mám zobrazit dotazy a příslušné odpovědi. Nápověda k tomuto zde není. Předem děkuji za odpověď. Autor: MANOVA_M
|
Děkuji za odpověď ačkoliv mé dotazy k inovativnosti a interním lektorům směřovaly trochu jinam. 1) Inovativnost není explicitně stanovená jako bodovaný indikátor (ve věcném hodnocení se hodnotí "pouze" šíře a adekvátnost monitorovacích indikátorů). Reaguji tímto i na seminář EDUCA, kde bylo doslova řečeno - existence/absence inovativnosti v žádném případě nepřínáší projektu žádné body navíc. 2) Co se týká interního lektora. Rozumím Vaší odpovědi - otázkou je jaké vzdělání,praxe apod. je dostatečná pro uznání interního lektora. Jde mi o situaci, kdy malý/mikropodnik, který v současnosti nemá žádnou osobu na pozici interního lektora, chce tuto pozici v podniku zavést. Nejmenší podniky zpravidla interního lektora nemají. Otázkou tedy je zdali interním lektorem může být člověk bez praxe v této oblasti (např. absolovent ekonomické fakulty). Tato osoba by pak byla proškolena v rámci jinak vyloučených kurzů (asertivita apod.), aby následně tyto poznatky mohla šířit dále v rámci komplexního vzdělávacího systému. Děkuji Vám za pomoc a přeji hezký den. Autor: HOLUB_T
|
Dobrý den, pokud pracují u žadatele na základě pracovního poměru nebo obdobného vztahu (pracovní smlouva, DPČ, DPP) jsou zaměstnanci organizace (cílovou skupinou) a je možné na ně čerpat náhrady mezd v rámci projektu. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, není nutné zavádět nová opatření v rámci této aktivity, ale náplní bude realizace alespoň jednoho z navržených opatření, které žadatel v dotazníku vyhodnotí jako nejpřínosnější pro svou organizaci. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, - Je takováto podpora možná bez omezení? Zde si nejsem jist, kam Vaše otázka směřuje, ale refundaci mezd je možné v rámci projektu využít, jak v režimu de minimis, tak v režimu blokové výjimky (jejich intenzita je popsána ve výzvě 94).
- Existují k těmto příspěvkům i další materiály, než metodika způsobilých výdajů? Nejvíce informací je obsaženo v příručce D5 – Metodika způsobilých výdajů, v ostatních příručkách bližší informace nejsou poskytnuty.
S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, odpovídáme nyní po konzultaci s Řídícím orgánem. Vámi popsanou situaci nelze provést. Vaše popsaná situace obchází pravidlo o podpoře specifického vzdělávání ve výzvě č. 94, jehož cílem je zamezit kolizi s výzvami GG EDUCA, aktuálně výzvou č. 92 (výzva 94 se snaží dodržet pravidlo, že co může být podpořeno v GG EDUCA nebude podpořeno ve výzvě 94 a obráceně) a Váš popis do jisté míry toto obcházení pravidla popisuje. Dále se lze odvolat na princip partnerství, který spočívá mimo jiné v tom, že by partneři v projektu měli sledovat stejné nebo alespoň související cíle. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, odpověď na stejný dotaz uvedena dne 17.7.2012 S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, záměrem je vyloučit obecné blíže nezacílené vzdělávání s tématem environment, resp. ENVI. Do této kategorie se řadí kurzy primárně zaměřené na vztah k prostředí firemnímu i životnímu. Tímto není dotčena (vyloučena) podpora odborného vzdělávání v oblastech, kde je určitý vztah k životnímu prostředí integrální součástí dané odbornosti. Lze tedy vzdělávat např. operátory nebo projektanty čističek odpadních vod, recyklačních linek a podobně. Naopak za akceptovatelný nebude považován projekt zahrnující např. kurzy s tématem a názvem „environmentální školení pro manažery“ nebo synonymické „ekologická výchova pro manažery“. Aby bylo možné jasné posouzení při kontrole přijatelnosti je nutné, aby hlavní téma a odborné zaměření kurzu bylo vyjádřeno již jeho názvem. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, pokud nástupnická organizace přebírá veškeré závazky, pracovně právní vztahy, apod., je možné žádat na IČ původní. Na akceptaci změny na nové IČ nebude automatický nárok, formálně by však neměly být překážky, pokud žadatel dodá všechny potřebné podklady. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Ve výzvě je zveřejněn přesný seznam nezpůsobilých kurzů. Ve vypořádání připomínek (zde) jsme popsali způsob jejich hodnocení. Bude se posuzovat primárně dle názvů kurzů, vyloučeny jsou také kurzy, kde bude název evidentně změněn pouze přesmyčkou, využitím synonyma atd. Pouze v případech, kdy kurz dle názvu nebude evidentně zařaditelný mezi nezpůsobilé, bude jeho náplň hodnocena dle dalšího popisu v žádosti. Projekty zahrnující tyto kurzy budou vyřazeny ve fázi formální hodnocení/hodnocení přijatelnosti. Dále je ve výzvě uvedeno, že projekty mají být zaměřené na odborné vzdělávání a obecné vzdělávání může být zahrnuto pouze jako doplněk. Toto bude hodnoceno ve fázi věcného hodnocení. Vysoká míra obecného vzdělávání se tedy může projevit nižším počtem bodů získaných ve věcném hodnocení. Uvedené však neznamená, že obecné kurzy ve výzvě podporovány nejsou vůbec. Míra zařazení obecných kurzů může být různá a bude posuzována v kontextu celého projektu a potřebnosti pro konkrétní podnik a cílovou skupinu.“ 1) Žadatelem může být jakákoliv z firem skupiny, které se účastní projektu, každá zvlášť musí být oprávněným žadatelem/partnerem – požadavky na žadatele a partnera jsou totožné. Jediným omezením je to, že žadatel musí mít sám z projektu užitek, nesmí působit jako prostředník. Žadatelem tedy nesmí být firma, jejíž zaměstnanci se sami vzdělávat nebudou nebo jejich zapojení bude jen symbolické. Žadatelem by měla být firma, jejíž zapojení v projektu je největší nebo alespoň patří mezi větší a její role je i z jiného důvodu pro projekt podstatná. Partner s finančním příspěvkem i bez finančního příspěvku musí patřit mezi oprávněné žadatele ve stejné části této výzvy jako žadatel v této výzvě. 2) Ano, vzdělávání interních lektorů je v této výzvě možné. 3) Ano, vzdělávání v řízení dočasných týmu je možné, jako klíčové kompetence. 4) Pokud jste v minulých třech letech nežádal o podporu de minimis, je možné zažádat o 200 tis. EUR. Pokud bude projekt žadatele vybrán k financování z OP LZZ, musí žadatel doložit formou čestného prohlášení, že na stejné klíčové aktivity pro stejnou cílovou skupinu nečerpá podporu z jiného programu Evropské unie nebo České republiky. Toto prohlášení bude předloženo jako jeden z podkladů pro uzavření právního aktu o poskytnutí podpory. Ohledně předložení projektu je nutné si také hlídat podporu podle pravidla de minimis. V režimu podpory de minimis je možné podniku, bez ohledu na jeho velikost, hradit až 100 % nákladů projektu za předpokladu, že s ostatními přijatými podporami de minimis nepřesáhne celková částka podpory 200 tis. EUR (100 tis. EUR u firem činných v odvětví autodopravy) za poslední tři účetní období. 5) Semináře pro žadatele jsou uvedeny na stránkách www.esfcr.cz (Praha, Brno, Ostrava) S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, může být Zdravotnická záchranná služba – příspěvková organizace Zlínského kraje žadatelem v rámci výzvy č. 94? Zdravotnická záchranná služba není podnikatelský subjekt jako takový. Je však zapsána v Obchodním rejstříku a DOPLŇKOVĚ podniká na základě živnostenského oprávnění. Příspěvkové organizace byly vyloučeny z výzev oblasti podpory 4.1. Na podobný dotaz jste již reagoval jinému tazateli s kladným vyjádřením. Včera na osobní konzultaci v Brně však uvedli, že Zdravotnická záchranná služba – příspěvková organizace nemůže být žadatelem. Prosím Vás proto o vyjádření, zda je za těchto podmínek Zdravotnická záchranná služba – příspěvková organizace Zlínského kraje možným žadatelem? Pokud ano, prosím ještě o dodatečnou informaci – je žadatel posuzován z hlediska velikosti podniku jako samotná příspěvková organizace nebo se posuzuje žadatel za instituci Zlínský kraj. Děkuji Vám za odpověď. Autor: HLAVACKOVA_J
|
Dobrý den, podstatný je stav při podání Žádosti o finanční podporu – rozdělení do kategorií velký podnik a MSP má vliv při hodnocení projektů, nikoliv v době vydání Rozhodnutí. Vybrané projekty, pak již budou realizovány podle kritérií, jak je schválí výběrová komise. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, zde bych pouze doplnil, že poskytovatel si může vyžádat před poskytnutím podpory od daného podniku prohlášení nutná k vydání právního aktu. Jaká prohlášení to budou, bude na jeho rozhodnutí a předpovídat, jaká prohlášení bude nutné dodat, nelze. Ve výzvě je uveden pouze výčet některých příloh, které budou po úspěšných žadatelích vyžadovány. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1.V D10 je uvedena definice: Inovovaný produkt znamená takový produkt, kde změny v jeho cílech, obsahu, metodách nebo formách významně zvýšily jeho kvalitu a účinnost při poskytování podpory cílovým skupinám. Pokud by byl projekt skutečně inovativní, tak to samozřejmě jako přínos může být hodnoceno externím hodnotitelem. Na dané záložce se popíše jako doposud, co je nově zaváděno. 2. Interní lektorem má být osoba, která je způsobilá tuto činnost vykonávat (svým vzděláním, oborem školení a oprávněním,pokud je k dané činnosti nutné) 3. Ano, pokud spadá do cílové skupiny (zaměstnanec žadatele). V době, kdy bude školen, si ale nesmí vykazovat práci v realizačním týmu. Připravuje se změna metodiky, která by byla platná v době vstupu projektů do realizace a jedna z uvažovaných změn je omezení celkového úvazku pro členy RT na 1 v organizaci. 4. Doporučené ceny k některým kapitolám rozpočtu jsou součástí příloh výzvy 94. U kurzů dodaných externě se uvádí ceny v místě a čase obvyklé (lze získat průzkumem trhu). S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1.zde záleží na obsahu školení: pokud obsah není blíže definovanán nebo jde o komunikační, prezentační a podobné dovednosti je považováno toto vzdělávání za obecné. Pokud jde o specializované kurzy nebo kurzy týkající se oboru působení (např. kurz na téma hutní výrobky pro obchodní zástupce v oboru hutnictví) jedná se o kurzy odborné. 2.není doporučeno uvést jména do projektové žádosti. 3. tento počet není stanoven, záleží na druhu školení. 4. u relevantních kurzů či školení lze tuto jednotku zvolit. 5. toto zapojení CS do 25 let do projektu není bonifikováno. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, holding sám nemá právní subjektivitu, tudíž nikoliv. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, v anglickém provedení text výzvy 94 není vytvořen. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, má-li projekt partnera, dokládá se příloha "Vyplněný dotazník Vstupní vyhodnocení rovnosti žen a mužů v organizaci/podniku" pouze za žadatele nebo za všechny organizace podílející se na projektu? Děkuji Autor: STRZELCOVA_K
|
Dobrý den, chtěla bych se informovat, zda je možné v projektu počítat i se zaměstnanci, o které bude podnik žadatele rozšířen v příštím roce. Žadatel plánuje rozšíření podniku o další pobočku v jiném regionu. Toto rozšíření by mělo nastat v příštím roce. Je možné koncipovat projekt už teď na vyšší počet zaměstnanců? M. Šimová Autor: SIMOVA_M
|
|