V příloze č. 2, která uvádí podrobný popis podporovaných aktivit je v rámci spec. cíle 4.1.2 uvedeno, že „OPZ ….přispěje realizací školících a výcvikových programů včetně tvorby nových vzdělávacích programů….“ V souvislosti s uvedeným prosím o odpověď, zda:
1. Můžeme mezi aktivity v rámci specifického cíle 4.1.2 zařadit tvorbu vzdělávacích programů, včetně tvorby výukového materiálu u takových vzdělávacích programů, které je potřeba ušít na míru potřebám pracovníků a zastupitelů našeho městského obvodu?
2. Může být v přímých mzdových nákladech zařazen tvůrce vzdělávacího programu a interní lektoři, kteří budou na dohodu o pracovní činnosti provádět školení zaměstnanců/ zastupitelů?
Vytvoření vlastních vzdělávacích programů a zaměstnávání interního lektora je finančně (i co do využitelnosti) efektivnější. Programy lze ušít na míru podle potřeb a opakovaně využívat i v následujících letech po ukončení projektu.
Děkuji za odpověď
Dobrý den,
dle Vašeho projektového záměru by tedy došlo k vytvoření nového vzdělávacího programu (tvůrce vzdělávacího programu), podle kterého by pak probíhala konkrétní školení pro zaměstnance (interní lekroři školící zaměstnance) ?
V rámci projektu si můžete vytvořit vzdělávací program včetně materiálů. Jeho zaměření ale musí reagovat na potřeby pracovníků organizace v oblasti jejich rozvoje. Za tímto účelem je odporováno zvyšování kvalifikace pracovníků v oblastech souvisejících s oborem jejich působnsoti, viz vzdělávací oblasti v bodě A, SC 4.1.2, příloha č. 2 výzvy. Nezapomeňte, prosím, že u vzdělávacích aktivit je povinnou součástí žádosti o podporu strategie vzdělávání, která upravuje systém vzdělávání dané oranizace.
Ano, tvůrce vzdělávacího programu a interní lektor spadají do přímých nákladů. Do přímých nákladů lze také zařadit mentora nebo kouče.
S pozdravem
Ing. Štěpánka Sýkorová
Komentáře k otázce