Dobrý den,
ráda bych se zeptala, co máme dělat v případě, že klient odmítne vypnit část výstupního evaluačního dotazníku, případně když odmítne udělit souhlas ke zpracování osobních údajů pro analýzu dat z OKDávky a OKNouze? Aktuálně zpracováváme interní metodický pokyn, jak klientům co nejlépe vysvětlit důvody žádosti o podpis souhlas.
Avšak obáváme se, že i přesto nám mohou klienti tyto souhlasy odmítnout. Jak tedy v tomto případě postupovat? Máme s klientem i přesto vyplnit zbytek dotazníku a do tabuky pro evidování souhlasů uvést, že klient souhlas nevyplnil?
Děkuji za odpověď,
Veronika Koubková
Dobrý den,
prvotně je potřeba klienta motivovat k vyplnění, případně nechat vyplnit pouze část dotazníku. Je možné zaznamenat zodpovězené otázky a u nezodpovězených vyplnit "Odmítl/a". Ale může se stát, že klient z nějakého důvodu vyplnit nebude chtít celý dotazník. Nemá cenu lámat klienta "násilím", má právo odmítnout. Pokud by se odmítnutí vyplnit dotazník týkalo více než jednotek případů, sdělte to prosím projektovému manažerovi z ŘO OPZ+.
Pokud klient odmítne souhlas ke zpracování osobních údajů pro analýzu dat z OKDávky a OKNouze – opět prosíme o snahu klienta k vyplnění motivovat, ale má právo odmítnout. Prosíme o zaznamenání odmítnutí do tabulky pro evidování souhlasů. Dotazník prosím vyplňovat i bez souhlasu ke zpracování osobních údajů pro analýzu dat z OKDávky a OKNouze.
S pozdravem Š.Müllerová
Komentáře k otázce