Dobrý den,
na základě kontroly na místě vyvstal požadavek na doložení přehledu hodin poskytnutého dluhového poradenství s podpisy klienta a příslušného pracovníka, kteří již překročili bagatelní podporu či na ni v blízké době aspirují. Z naší strany je přehled všech hodin poskytnutého poradenství v rámci projektu evidován na základě exportu záznamů z interní elektronické databáze, avšak bez podpisů klienta a klíčového pracovníka. K tomuto typu evidence (exporty z interní databáze) jsme se zavázali v žádosti o projekt, která je také v souladu s Obecnou částí pravidel (kapitola 18.2 Indikátory), ve které je uvedeno následující: V průběhu realizace projektu musí příjemce naplňování indikátorů průběžně sledovat a také průběžně vykazovat dosažené hodnoty v rámci zpráv o realizaci projektu. Důležité je, aby se vykazované hodnoty opíraly o průkaznou evidenci vedenou příjemcem (nebo partnerem). Evidencí se myslí např. záznamy o každém klientovi, prezenční listiny kurzů apod., tzn., že vykazované hodnoty musí být prokazatelné a ověřitelné případnou kontrolou. Mj. je ke každému klientovi také veden monitorovací list se všemi povinnými údaji dle pravidel.
Ráda bych vás proto požádala o uvedení konkrétních závazných pokynů/pravidel, kde je jasně uvedeno, že evidenci časové dotace poradenských služeb (přímé práce), která je poskytována klientům, je povinné mít ze strany klienta i klíčového pracovníka podepsanou a samotné záznamy z interní elektronické databáze, ve kterých podpisy nefigurují, nejsou dostačujícím důkazem o výši poskytnuté přímé podpory.
Děkuji předem za odpověď.
S pozdravem,
Kristina Nina Schwarz
Dobrý den,
opět Vás odkazuji na Obecná pravidla OPZ+ . Dle pravidel musí být evidence podpory průkazná, tzn. je nutný podpis, neboť podpis je souhlas účastníka s poskytnutím osobních údajů (viz ML). Samotné záznamy ze samotné interní elektronické databáze nejsou dostatečně průkazné.
Komentáře k otázce