03_23_047 Podnikové vzdělávání (1)
KLUB
Vážení tazatelé,
před položením dotazu prosím zkontrolujte historii již zodpovězených dotazů v tomto klubu, lze využít i vyhledávání podle klíčových slov. Je pravděpodobné, že stejný nebo obdobný dotaz už byl zodpovězen.
Upozorňujeme, že tento klub slouží pouze k pokládání dotazů týkajících se projektů z výzvy č. 47 v rámci OPZ+.
Pro řešení technických problémů při vyplnění či podání žádosti o podporu v IS KP21+ je určena HOTLINE.
V případě doplňujících dotazů k již zodpovězené otázce prosím z technických důvodů nevyužívejte možnost vrácení otázky zpět řešiteli. Postačí k otázce či odpovědi přidat komentář, řešiteli se zobrazí.
Vyhledávání v klubu
Vážení tazatelé,
před položením dotazu prosím zkontrolujte historii již zodpovězených dotazů v tomto klubu, lze využít i vyhledávání podle klíčových slov. Je pravděpodobné, že stejný nebo obdobný dotaz už byl zodpovězen.
Upozorňujeme, že tento klub slouží pouze k pokládání dotazů týkajících se projektů z výzvy č. 47 v rámci OPZ+.
Pro řešení technických problémů při vyplnění či podání žádosti o podporu v IS KP21+ je určena HOTLINE.
V případě doplňujících dotazů k již zodpovězené otázce prosím z technických důvodů nevyužívejte možnost vrácení otázky zpět řešiteli. Postačí k otázce či odpovědi přidat komentář, řešiteli se zobrazí.
Otázka: Dotazy - de minimis a jednotky
Dobrý den,
měl bych k výzvě č. 047 OPZ+ ještě dotazy:
1. De minimis – jakým způsobem se určí, zda se jedná o podporu de minimis, či nikoliv? Ve výzvě v kapitole 3.8 je uvedeno, že pokud se jedná o veřejnou podporu, tak se poskytuje v režimu de minimis a je uveden odkaz na obecná pravidla. Zde v kapitole 21.4 jsou uvedeny informace k podpoře podle pravidla de minimis, ale nedokážu z toho vyrozumět, kdo a kdy určí, zda daný projekt zakládá veřejnou podporu, či nikoliv? To je vyhodnoceno v rámci hodnocení žádosti před případným vydáním právního aktu?
2. Jednotky – prosím o vysvětlení rozdílu mezi jednotkami „Vzdělávání“ a „Mzdový příspěvek“. Chápu správně, že jednotkou „vzdělávání“ je myšlen celkový úhrnný počet osobohodin všech zapojených osob do všech plánovaných školení v rámci projektu a jednotka „mzdový příspěvek“ znamená počet osobohodin, na které zaměstnavatel, tzn. příjemce dotace, žádá příspěvek na mzdu/plat v době, kdy se zaměstnanec účastní školení. Mohou sem být zahrnuty všechny osobohodiny kromě těch, na které zaměstnavatel čerpá jiný příspěvek (např. z ÚP)? Existují další překážky, kdy nelze čerpat jednotku „mzdový příspěvek“?
Dále bych se chtěl zeptat na jednotky „vzdělávání – administrativní náklady“ a „mzdový příspěvek – administrativní náklady“. V dokumentu „Pokyny k vyplnění žádosti o podporu“ je uvedena poznámka pod čarou „Relevantní pouze ve výzvě se zapojenými subjekty“ – co to znamená prosím? Jsou tím myšleni partneři (kteří v této výzvě dle bodu 3.4 výzvy nejsou relevantní)?
Prosím o odpověď a předem za ni děkuji.
S pozdravem,
Michal Samiec
1 Odpověď
Dobrý den,
k Vašim dotazům:
ad. 1) Všechny projekty v této výzvě budou realizovány v režimu podpory de minimis. Částku podpory de minimis bude představovat celková výše dotace z veřejných zdrojů.
Např. pokud bude rozpočet projektu 1 000 000 Kč a míra spolufinancování žadatele 23,265 %, bude dotace z veřejných zdrojů (tedy podporu de minimis) činit 767 350 Kč.
ad. 2) Ano, v rámci rozpočtu jednotka „Vzdělávání“ představuje celkový počet osobohodin vzdělávání, kterých plánuje v projektu žadatel dosáhnout (nárokovat k proplacení), přičemž vychází z plánovaného počtu zapojených zaměstnanců a školení. Uvedu-li zjednodušený příklad: zaměstnavatel má 10 zaměstnanců, všichni absolvují 6 kurzů po 8 hodinách, tj. v jednotce „Vzdělávání“ by bylo 480 osobohodin. Do jednotky „Mzdový příspěvek“ žadatel uvádí celkový počet osobohodin, na které z těchto plánuje využít mzdový příspěvek. Počet osobohodin v jednotce „Mzdový příspěvek“ může být shodný s počtem osobohodin v jednotce „Vzdělávání“ nebo může být nižší, nesmí být vyšší.
Možnost čerpání mzdového příspěvku za osobohodinu vzdělávání je vázáno na dosažení jednotky vzdělávání. Pokud např. účastník kurzu nesplní docházku kurzu a nelze za něj nárokovat osobohodiny v jednotce vzdělávání, nelze nárokovat ani mzdový příspěvek. Dále platí, že za účast zaměstnance na vzdělávání lze nárokovat podporu v rámci jednotky „Mzdový příspěvek“ pouze v případě, že má sjednaný pracovní/služební poměr s příjemcem a za účast na vzdělávání je mu vyplacena mzda/plat či v případě, kdy se jedná o překážky na straně zaměstnance dle § 205 zákoníku práce, je mu vyplacena náhrada mzdy/platu. Nelze tedy čerpat mzdový příspěvek za účast osoby, která je osobou samostatně výdělečně činnou, za zaměstnance v jiném než výše uvedeném pracovním/služebním poměru (např. v případě osob s uzavřenou smlouvou o výkonu funkce). A také, jak správně uvádíte, není možné žádat mzdový příspěvek na osoby, na které čerpá zaměstnavatel mzdový příspěvek z jiných zdrojů.
Jednotky „Vzdělávání – administrativní náklady“ a „Mzdový příspěvek – administrativní náklady“ nejsou pro v. 047 relevantní. Pouze na vysvětlení uvádím, že sousloví další zapojené subjekty obecně neoznačuje partnery projektu, ale je označením pro subjekty, které jsou do projektu zapojeny prostřednictvím cílové skupiny daného projektu v průběhu realizace projektu. Výzvou se zapojenými subjekty je výzva č. 040. V této může být příjemce projektu např. nějaké sdružení, které v rámci projektu realizuje školení pro zaměstnance svých členských organizací. Tyto členské organizace jsou pak uvedenými dalšími zapojenými subjekty.
S pozdravem
Jitka Vránová
Komentáře k otázce