Menu
Vážení tazatelé,
před položením dotazu prosím zkontrolujte historii již zodpovězených dotazů v tomto klubu, lze využít i vyhledávání podle klíčových slov. Je pravděpodobné, že stejný nebo obdobný dotaz už byl zodpovězen.
Upozorňujeme, že tento klub slouží pouze k pokládání dotazů týkajících se projektů z výzvy č. 47 v rámci OPZ+.
Pro řešení technických problémů při vyplnění či podání žádosti o podporu v IS KP21+ je určena HOTLINE.
V případě doplňujících dotazů k již zodpovězené otázce prosím z technických důvodů nevyužívejte možnost vrácení otázky zpět řešiteli. Postačí k otázce či odpovědi přidat komentář, řešiteli se zobrazí.
Vážení tazatelé,
před položením dotazu prosím zkontrolujte historii již zodpovězených dotazů v tomto klubu, lze využít i vyhledávání podle klíčových slov. Je pravděpodobné, že stejný nebo obdobný dotaz už byl zodpovězen.
Upozorňujeme, že tento klub slouží pouze k pokládání dotazů týkajících se projektů z výzvy č. 47 v rámci OPZ+.
Pro řešení technických problémů při vyplnění či podání žádosti o podporu v IS KP21+ je určena HOTLINE.
V případě doplňujících dotazů k již zodpovězené otázce prosím z technických důvodů nevyužívejte možnost vrácení otázky zpět řešiteli. Postačí k otázce či odpovědi přidat komentář, řešiteli se zobrazí.
Dobrý den, z výzvy nelze hradit kurzy zahrnující rozvoj digitálních dovedností. Je to tak striktně ve všech případech, kdy se v kurzu používají IT prostředky, i když je cílem zisk obecných dovedností či znalostí postupů? Jde nám např. o témata:
Vzdělávání pro program Autodesk Inventor - strojírenské navrhování 3D digitálních prototypů.
Faktorové plánování experimentu (práce s daty/ ukázka experimentů v Excelu) - kurz spojený s poznáním procesů při plánování pokusů, které vedou k zvýšení přesnosti návrhů produktů (v tomto případě k přesnosti návrhů/projektů pro to, jak, kudy a za jakých podmínek vést vodu) a celkově k optimalizaci provozních a investičních nákladů pro tyto návrhy řešení.
Pokročilá Statistika (výpočty za použití Excelu) - praktická výuka statistických metod a ukázky použití statistických výpočtů v Excelu. Jedná se o vyhodnocení veličin sebraných v různých obdobích, za různých podmínek a vytváření sofistikovaných vzorců, které pomáhají v návrzích projektů, v řešení atd. Pro výpočty pak bude používán Excel. Školitel bude ukazovat příklady v Excelu.
Děkuji.
Dobrý den,
obsahuje-li kurz, třeba i jen částečně, osvojování digitálních kompetencí, nelze kurz v rámci projektu realizovat, přičemž osvojováním digitálních kompetencí je myšlena kromě výuky práce v počítačových systémech/programech také např. výuka práce s roboty, drony, audiovizuální technikou, přístroji využívajícími softwarové systémy či digitálními technologiemi.
Je-li ve výuce využita IT technika pouze za účelem prosté prezentace školených témat, nejedná se o osvojování digitálních kompetencí ve výše uvedeném smyslu a kurz lze v rámci projektu realizovat. Je tedy možné podpořit kurzy realizované prostřednictvím videokonferenčního přenosu či realizované s využitím prezentace vytvořené v příslušném softwaru, pokud kurz nesplňuje definici výše.
Dle uvedeného popisu zahrnují všechny tři uvedené kurzy osvojování digitálních kompetencí (osvojení si dovedností práce s programem Autodesk Inventor a MS Excel). Takové kurzy tedy není možné v rámci projektu realizovat.
Na závěr upozorňuji na existenci pomůcky k identifikaci kurzů zahrnujících rozvoj digitálních dovedností, která je zveřejněna na stránce výzvy.
S pozdravem
Jan Prajer
Komentáře k otázce