03_24_064 Podpora sociálního bydlení (2)
KLUB
Vyhledávání v klubu
Otázka: Kritérium Komplexní podpory
Dobrý den, obracím se na vás s dotazem, který se týká prokázání kritéria komplexní podpory u cílové skupiny projektu.
Je nutné zajišťovat k jednotlivým uděleným bodům v kritériu komplexní podpory doklad, na základě kterého jsme klinetovi udělili daný počet bodů?
Pokud ano, tak v jaké podobě? Byl by dostačující písemný záznam z jednání, a informace, které nám klient sdělil a které během setkání vypozorovali pracovníci projektu, nebo je nutné zajistit dokumenty, kterými prokážeme, bodové hodnocení v kritériu komplexní podpory jako je například zpráva z OSPOD ,výpis z trestního rejstříku, nebo jak budeme dokládat dlouhodobé zdravotní problémy, když klient již několik let nenavštívil lékaře, nebo nám neposkytné své zdravotní záznamy, podobně řešíme i prokázání, že byla s klientem opakovaně ukončena poskytovaná sociální služba (ostatní sociální služby s námi nebudou s ohledem na GDPR řešit a sdělovat nám, že je to jejich bývalý klient).
Některé oblasti pro bodové hodnocení kritéria komplexní pdopory by mohlo být náročné a přímo nereálné od klientů získat, přesto na poslední poradě bylo toto předmětem jednání a vznikli obavy, jak budeme případné kontrole prokazovat a obhajovat, proč jsme daného klienta zařadili do dané bodové kategorie a kde pro toto zařazení máme důkazy.
Děkuji za vaši odpověď. S pozdravem M. Nováková.
1 Odpověď
Dobrý den,
je na příjemci, jak bude vyhodnocovat kritéria komplexní podpory. Je zřejmé, že k některým dokladům a dokumentům, které by dokládaly skutečnost např. lékařský záznam, není možné od klienta získat a díky takovému dokumentu prokazovat klientův stav. Vycházíme ze skutečnosti Vaší vykonávané praxe při práci s klientem, kdy dochází k doložení jen těch dokumentů, které je možné při práci s klientem získat a dále vyhodnocujete klientův stav dle přímé práce s klientem, tedy i na základě sdělení od klienta. Samozřejmostí je i záznam těchto informací v kartě klienta. Doporučujeme získat ty relevantní dokumenty dokládající stav klienta tehdy, kdy je to možné s ohledem na GDPR.
S pozdravem Š.Müllerová

Komentáře k otázce