Menu
Dobrý den,
prosím o informaci zda žáci ze zapojené základní školy, kteří budou součástí projektu musí být ze sociálně vyloučené lokality? Pokud nikoliv, prosím o objasnění jak má příjemce doložit že byl splněn cíl výzvy podpořit děti ze znevýhodněného prostředí. Děkuji.
Tomiczková
| Žádné otázky |
Dobrý den,
ve Výzvě 067 není stanovena podmínka příslušnosti podpořené osoby k vyloučené lokalitě. Výzva je zaměřena na podporu prevence a řešení předčasných odchodů žáků ze vzdělávání prostřednictvím multidisciplinárního přístupu směřujícímu ke zvýšení školní úspěšnosti dětí a mládeže ohrožené školním neúspěchem a ke zvýšení jejich šancí na uplatnění se na trhu práce se specifickým důrazem na děti a mládež ze sociálně a ekonomicky znevýhodněného prostředí v krajích: Karlovarském, Ústeckém, Libereckém a Moravskoslezském. Podpořená osoba tak do vyloučené lokality může patřit, ale to není hlavní důvod zařazení osoby do projektu - je třeba u ní identifikovat rizika předčasného odchodu ze vzdělávání. Rizikem předčasného odchodu ze vzdělávání bývá právě zhoršená socio-ekonomická situace rodiny a různé náročné/nepříznivé životní/sociální situace (např. s těmito rodinami již pracují sociální, psychologické či jiné odborné služby). Prokázání příslušnosti osoby k CS projektu je na příjemci. Už při oslovování potenciálních účastníků projektu musí mít příjemce nastaveny kritéria pro zařazení/výběr osoby do projektu. Zařazení žáků a jejich rodin do projektu musí být dobře popsáno a zdůvodněno již v předkládané žádosti o podporu (situace rodin, potřeby žáků apod.). Stejně tak způsob oslovování a zapojování této cílové skupiny v průběhu projektu. Ke zdůvodnění příslušnosti k cílové skupině i k poskytnuté podpoře si příjemce vede potřebnou dokumentaci.
S pozdravem
Hana Bartoníčková