Dobrý den,
vzhledem k tomu, že plánujeme marketingové aktivity jako samostatnou klíčovou aktivitu projektu, chtěli bychom se zeptat, jaké náklady na marketing vůbec spadají do přímých nákladů?
V nepřímých nákladech máme úvazek na marketingového specialistu, který má na starosti tvorbu marketingového mixu, PR aktivity, účast na propagačních akcích, plnění webu atp.
Vytvoření webu, loga, vizuálních kampaní apod. ale musíme zadat externě. Je možné tyto služby zařadit do přímých nákladů (položka 1.1.4 Nákup služeb)? Případně, jaké jiné marketingové aktivity lze zařadit do přímých nákladů?
Dobrý den,
obecně lze říci, že marketing podniku patří v této výzvě do přímých nákladů, vymezené nepřímé náklady jsou ty spojené s publicitou projektu a s tvorbou a aktualizací webových stránek.
S pozdravem
M. Kousková
Komentáře k otázce