Zpět

Centrum pro děti

Pokud žena na začátku kariéry nastoupí do perspektivního zaměstnání, které ji navíc baví, nemusí mít ještě vyhráno. Dost brzy v jejím životě může nastat zlom. Svatba, těhotenství, mateřská. A nucený výpadek z pracovního procesu. Jak to vyřeší, je většinou jen na ní. Jablocom se svým zaměstnankyním snaží tuto situaci ulehčit.

V ČR pracuje v oblasti elektroniky kolem 200 tisíc osob a předpokládá se výrazně rostoucí tendence. Tento nárůst je dán i skokovým růstem mobilně připojených přístrojů, kterých už brzy bude více, než obyvatel Země. 

Video k příběhu naleznete zde.

Jednou z českých firem, která působí na tomto poli, je i Jablocom. Průměrný věk zaměstnanců společnosti činí 30 let a zajímavou práci tu našel i značný počet žen. Jedná se o obor, kde se prakticky vše dynamicky vyvíjí a rychle mění v průběhu pár měsíců, maximálně roku. Pokud by odtud měla vyškolená žena odejít na tříletou mateřskou, byla by to katastrofa nejenom pro ni samotnou, ale i pro firmu. 

Co ale dělat, když se o děti do tří let nemá prakticky kdo postarat a ani potom neexistuje záruka, že se najde místo v běžné mateřské škole, navíc v zařízení se značně omezenou pracovní dobou?

S nápadem, že si přímo v prostorách firmy vybudují vlastní centrum pro děti, přišel ředitel společnosti Jiří Meloun, mimochodem sám táta od čtyř dětí. Nechal upravit skladové prostory, které se proměnily v zázemí pro zaměstnance a kde dětské centrum našlo vlastní zázemí. Jeho kapacita je deset dětí ve věku od několika měsíců do šesti let. Funguje každý pracovní den od osmi ráno do půl šesté večer a v případě potřeby i déle. 

Financování Dětského centra zpočátku nijak moc neřešili, předpokládali prostředky z vlastních zdrojů. Poté se k nim dostala informace o možnosti hrazení nákladů dětských center tohoto typu z Evropského sociálního fondu. Využili ji. 

Moje dcera nastoupila do firemní školky velice brzy. Asi v osmi měsících,“ vypráví Milena Buschtová, obchodní manažerka Jablocomu. „Obrovskou výhodou pro mě od počátku bylo, že jsem za ní mohla kdykoliv zajít, stačilo seběhnout do přízemí,“ dodává. Zdejší tety si rodiče nemohou vynachválit. Stále s dětmi něco vyrábějí, kreslí, podnikají výlety, pořádají jarní i podzimní akce a tematická odpoledne na zahradě. „Firemní školka má význam nejen pro nás, kteří v ní máme vlastní děti. Je přínosem i pro ostatní zaměstnance. Všichni se společně setkáváme v jídelně na obědě a díky přítomnosti děti tu panuje rodinná atmosféra. Je to zpestření. Vidět to je, třeba když se vrátíme do kanceláří, všichni hned mají lepší, usměvavější náladu,“ říká Milena Buschtová.

Po vybudování dětského centra se stal Jablocom doslova rodinným podnikem. Lidé, jako třeba Milena Buschtová, nemusí přerušit svoji pracovní kariéru, neztrácí nic ze své odbornosti a díky dobrému nápadu jim odpadá také část rodinných i existenčních starostí.

Video k příběhu naleznete zde.

Otevřít galerii
 
30.8.2016