Zpět

Rada po telefonu

Vše je v pohybu, věci se rychle mění. Každý rok parlament přijde přibližně se dvěma stovkami zákonů buď zbrusu nových, nebo inovovaných. Jak se v tom má člověk vyznat? Odkud má například vědět jak vypadá pomoc, kterou stát svým občanům nabízí? Bez pomoci se laik v legislativní houšti zorientuje jen stěží. O radu si musí říct a může si o ni i zatelefonovat ...

Video k příběhu naleznete zde.

Mohlo by se zdát, že ve světě všudepřítomných médií, moderních technologií, internetu a sociálních sítí si nemůže být zase až tak veliký problém sehnat potřebnou informaci. Pokud vás však zajímá, jak přesně řešit ten váš konkrétní problém, nijak jednoduché to být nemusí. 

Média, hodnocená především za rychlost informací, sice to podstatné vyberou, ale ve zkratce, kterou často používají, mnohokrát dochází k nepřesnostem a diskuse na sociálních sítích mají s konkrétní skutečností už málokdy co společného. Dokonce ani internet a webové stránky odpovědných institucí nenabídnou odpověď na konkrétní dotaz. Řešit tento problém návštěvou konkrétního úřadu také nemusí vést k cíli. Pomineme-li fronty, pak zvláště tehdy, když nevíme, kdo je kompetentní, aby pomohl řešit náš problém, se návštěva úřadu může změnit v docela svízelné martyrium. 

Každý z nás se během života dostává do stále nových situací. A skoro každý někdy žádal poprvé o podporu v nezaměstnanosti, sociální dávky, rodičovský příspěvek, anebo přídavky na děti. Skládačku mnohdy kusých informací však bez pomoci každý nesloží. 

Také z těchto důvodů vzniklo z prostředků Evropského sociálního fondu specializované Call centrum služeb zaměstnanosti. Volajícím z celé republiky poskytuje informační servis ohledně služeb poskytovaných úřady práce. Linka je dostupná denně od osmi do osmi a volající se na ní setká s příjemnými hlasy operátorek. Ty jsou proškoleny v otázkách sociální pomoci, takže mohou kvalifikovaně poradit. V případě, že je dotaz natolik specifický a zkušenosti operátorek na něj nestačí, umí dotyčného přesně nasměrovat tam, kde se mu odpovědi dostane. 

Péče, kterou naše země občanům poskytuje, není malá. Ale podmínky na její využití vyžadují znalost problematiky. Na telefonní lince se zájemci z celé ČR dozvědí, co potřebují k řešení své situace z oblasti působnosti Úřadu práce a Ministerstva práce a sociálních věcí. 

Nabízená služba tohoto typu je využívána hojně a od některých dokonce opakovaně. Svědčí to o tom, že dobrá rada je tou nejlepší vizitkou úspěšnosti celého projektu. 

Jednoduše řečeno je dobré, že jediným zavoláním můžeme snadno zjistit, na co jsme sami a v čem nám pomůže stát.

Video k příběhu naleznete zde.

Otevřít galerii
 
30.8.2016