Sdílet
Dobrý den,
podpora nemocnic z veřejných prostředků bude spadat do režimu de minimis, protože jejich činnost je z pohledu Evropské komise považována za hospodářskou činnosti a soutěžení na trhu. Toto stanovisko je možné najít například ve SDĚLENÍ KOMISE o použití pravidel Evropské unie v oblasti státní podpory na vyrovnávací platbu udělenou za poskytování služeb obecného hospodářského zájmu.
Financování příspěvkových organizací skrze účet zřizovatele je stanovenou dokumentem Metodika finančních toků a kontroly programů spolufinancovaných ze strukturálních fondů, Fondu soudržnosti a Evropského rybářského fondu na programové období 2007 - 2013, který je ke stažení na stránkách Ministerstva financí. Je proto potřeba doložit formulář finanční identifikace zřizovatele.
S pozdravem,
Adéla Purschová
Dobrý den, ráda bych se zeptala na doložení dokumentů k Právnímu aktu:
- zda je pro nás relevantní příloha Prohlášení o podpoře de minimis (žadatelem je příspěvková organizace kraje - nemocnice)
- zda je z vaší strany podmínkou přidělení dotace, aby finanční transakce (poskytování podpory) probíhaly skrz účet zřizovatele a tudíž musíme doložit Formulář finanční identifikace i za něj, anebo postačí účet žadatele
Děkuji. Kirschnerová
Autor: PURSCHOVA
Sdílet
Dobrý den, ráda bych se zeptala na doložení dokumentů k Právnímu aktu:
- zda je pro nás relevantní příloha Prohlášení o podpoře de minimis (žadatelem je příspěvková organizace kraje - nemocnice)
- zda je z vaší strany podmínkou přidělení dotace, aby finanční transakce (poskytování podpory) probíhaly skrz účet zřizovatele a tudíž musíme doložit Formulář finanční identifikace i za něj, anebo postačí účet žadatele
Děkuji. Kirschnerová
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Dobrý den,
v nejbližších dnech bude Vyrozumění o schválení zasláno do aplikace Benefit 7+. Zpráva bude obsahovat všechny požadavky na potenciálního příjemce dotace, které je nutné z jeho strany doložit pro vystavení Právního aktu.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den, kdy a jakou formou mohou úspěšní žadatelé očekávat rozhodnutí ze strany ministerstva s příp. dalšími pokyny a návrhem smlouvy? Děkuji. Kirschnerová
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den, kdy a jakou formou mohou úspěšní žadatelé očekávat rozhodnutí ze strany ministerstva s příp. dalšími pokyny a návrhem smlouvy? Děkuji. Kirschnerová
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Dobrý den,
pobytovou místností se myslí čistě plocha pro pobyt dětí, tj. bez šatny, sociálnícho zařízení, případně dalších prostor.
S pozdravem,
Adéla Purschová
Dobrý den,
není mi zcela jasný pojem pobytová místnost, byť jsem četla i příslušnou vyhlášku. Lze do pobytové místnosti započítat i například šatnu? Nebo se jedná pouze a výlučně jen o výměru hrací + spací + jídelní místnosti? Děkuji Vám za odpověď.
S pozdravem
P. Rychtářová
Autor: PURSCHOVA
Sdílet
Dobrý den,
není mi zcela jasný pojem pobytová místnost, byť jsem četla i příslušnou vyhlášku. Lze do pobytové místnosti započítat i například šatnu? Nebo se jedná pouze a výlučně jen o výměru hrací + spací + jídelní místnosti? Děkuji Vám za odpověď.
S pozdravem
P. Rychtářová
Autor: RYCHTAROVA_P
Sdílet
Dobrý den,
výsledky této výzvy budou známy po Velikonocích.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den,
je, prosím, již znám přesnějsí termín vyhlášení výsledků této výzvy?
Děkuji S pozdravem Machů
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
je, prosím, již znám přesnějsí termín vyhlášení výsledků této výzvy?
Děkuji
S pozdravem
Machů
Autor: MACHU
Sdílet
Dobrý den,
alokace výzvy A4 nebude plně využita. Z tohoto důvodu byly volné prostředky převedeny do výzvy B5.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den, v návaznosti na vyhlášenou výzvu B5 bych se ráda zeptala, zda alokace na výzvu A4 bude plně využita a na B5 jsou uvolněné finance nové? Anebo z důvodu malého počtu obdržených žádostí ve výzvě A4 byla ponížena i alokovaná částka? Děkuji, Kirschnerová
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den, v návaznosti na vyhlášenou výzvu B5 bych se ráda zeptala, zda alokace na výzvu A4 bude plně využita a na B5 jsou uvolněné finance nové? Anebo z důvodu malého počtu obdržených žádostí ve výzvě A4 byla ponížena i alokovaná částka? Děkuji, Kirschnerová
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Dobrý den,
spodní bodová hranice pro splnění věcného hodnocení opravdu stanovena nebyla. Nicméně po ukončení věcného hodnocení jsou projekty ještě projednávány výběrovou komisí. Výběrová komise může projekt nedoporučit k podpoře v případě, že bude nově identifikována skutečnost, jež je v rozporu s obsahem projektové žádosti (včetně příloh).
S pozdravem,
Adéla Purschová
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na způsob výběru projektů k podpoře, ve chvíli kdy bylo podáno necelých 40 žádostí? Znamená to, že všechny projekty, které splní podmínky přijatelnosti, budou podpořeny? Pokud vím, nebyla stanovena hranice pro splnění věcného hodnocení, ani jiná kritéria...
Děkuji za odpověď.
Autor: PURSCHOVA
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na způsob výběru projektů k podpoře, ve chvíli kdy bylo podáno necelých 40 žádostí? Znamená to, že všechny projekty, které splní podmínky přijatelnosti, budou podpořeny? Pokud vím, nebyla stanovena hranice pro splnění věcného hodnocení, ani jiná kritéria...
Děkuji za odpověď.
Autor: SIMBEROVA_Z
Sdílet
Dobrý den,
v aplikaci Benefit7 se Vám změní stav žádosti na "Projektová žádost zaregistrována", což znamená, že byla načtena do našeho informačního systému. To se děje zpravidla do tří dnů od uzávěrky výzvy. Změna stavu žádosti v aplikaci Benefit7 je zároveň potvrzením, že byla doručena i tištěná verze.
S pozdravem,
Adéla Purschová
Dobrý den, jak prosím zjistíme, že žádost (která byla zaslána poštou) k vám v pořádku dorazila - bude ihned zaregistrovaná v Benefitu? Děkuji, Kirschnerová
Autor: PURSCHOVA
Sdílet
Dobrý den, jak prosím zjistíme, že žádost (která byla zaslána poštou) k vám v pořádku dorazila - bude ihned zaregistrovaná v Benefitu? Děkuji, Kirschnerová
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Dobrý den,
ano, matka jenž má pracovní poměr ku žadateli či partnerovi je oprávněnou osobou z cílové skupiny.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den,
je oprávněnou osobou z cílové skupiny matka, zaměstnaná u žadatele či partnera (kam se bude vracet po skončení RD), ovšem v době zahájení projektu na rodičovské dovolené s mladším dítětem a do zařízení by dávala dítě starší, které nebylo přijato do školského zařízení právě proto, že jeho matka je na rodičovské dovolené? Po návratu do zaměstnání by umístila do zařízení obě děti.
Děkuji, Pavlíčková
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
je oprávněnou osobou z cílové skupiny matka, zaměstnaná u žadatele či partnera (kam se bude vracet po skončení RD), ovšem v době zahájení projektu na rodičovské dovolené s mladším dítětem a do zařízení by dávala dítě starší, které nebylo přijato do školského zařízení právě proto, že jeho matka je na rodičovské dovolené? Po návratu do zaměstnání by umístila do zařízení obě děti.
Děkuji, Pavlíčková
Autor: PAVLICKOVA_L
Sdílet
Dobrý den,
prostory můžete mít i pronajaté. Důležité je, aby v nich už nebyla zařízená školka před zahájením projektu.
S pozdravem,
Adéla Purschová
Dobrý den,
obracím se na Vás s dotazem ve věci "vytvoření nového zařízení péče o děti předškolního věku mimo rámec školského zákona" bohužel se mi ve výzvě nepodařilo nalézt, zda je přípustná i varianta pronájmu prostor nebo zda je nutné aby bylo zařízení v majetku žadatele.
Děkuji Vám za odpověď
Micha Žemlička
Autor: PURSCHOVA
Sdílet
Dobrý den,
obracím se na Vás s dotazem ve věci "vytvoření nového zařízení péče o děti předškolního věku mimo rámec školského zákona" bohužel se mi ve výzvě nepodařilo nalézt, zda je přípustná i varianta pronájmu prostor nebo zda je nutné aby bylo zařízení v majetku žadatele.
Děkuji Vám za odpověď
Micha Žemlička
Autor: ZEMLICKA_M
Sdílet
Dobrý den,
předmětem kontroly bude přihláška a dodržení podmínek týkající se vazby rodičů na příjemce či partnera a také územní způsobilosti rodičů. Potřebnými doklady jsou v případě vazby rodiče na provozovatele či partnery dokument dokládající zaměstnanecký vztah (tj. pracovní smlouva, dohoda o pracovní činnosti či dohoda o provedení práce) anebo čestné prohlášení rodiče, v případě územní způsobilosti se jedná o dokument upravující regionální vymezení výkonu zaměstnání (tj. pracovní smlouvu, dohodu o pracovní činnosti apod.) či čestné prohlášení rodiče. Rodný list dítěte není třeba předkládat.
S pozdravem,
Adéla Purschová
Dobrý den,
děkuji za odpověď. Chápu, že zaměstnance prokážeme pracovní smlouvou.
Ale jak prokážeme, že konkrétní dítě je skutečně dítětem našeho zaměstnance? Stačí vyplněná přihláška nebo musí rodič dokládat např. rodný list dítěte? Některé děti zaměstnanců v účetnictví firmy ani neevidujeme, pokud např. rodič na něj neuplatňuje slevy na dani, nebo mají třeba jiné příjmení než rodič - áš zaměstnanec.
S pozdravem
Nováková
Autor: PURSCHOVA
Sdílet
Dobrý den,
děkuji za odpověď. Chápu, že zaměstnance prokážeme pracovní smlouvou.
Ale jak prokážeme, že konkrétní dítě je skutečně dítětem našeho zaměstnance? Stačí vyplněná přihláška nebo musí rodič dokládat např. rodný list dítěte? Některé děti zaměstnanců v účetnictví firmy ani neevidujeme, pokud např. rodič na něj neuplatňuje slevy na dani, nebo mají třeba jiné příjmení než rodič - áš zaměstnanec.
S pozdravem
Nováková
Autor: NOVAKOVA_A
Sdílet
Dobrý den,
to, že dítě navštěvující zařízení je dítětem zaměstnance žadatele nebo partnera, zakládá způsobilé výdaje projektu, tudíž tato skutečnost kontrolována bude. Povinnou součástí přihlášky do zařízení bude specifikace zaměstnání jednoho z rodičů ve vazbě na provozovatele či partnera.
S pozdravem,
Adéla Purschová
Dobrý den, bude kontrolováno, zda dítě, které do zařízení chodí, je skutečně dítětem našeho zaměstnance? A jak to máme případně doložit? Děkuji
Autor: PURSCHOVA
Sdílet
Dobrý den,
částka generovaná benefitem je orientační, počítá se automaticky jako procento z jednotky. ve skutečnosti mohou být investice vyšší.
S pozdravem,
Adéla Purschová
Děkuji. Ale částka na investice vygenerovaná Benefitem je pouhých 313 104,00. Děkuji za objasnění.
Kirschnerová
Autor: PURSCHOVA
Sdílet
Dobrý den, bude kontrolováno, zda dítě, které do zařízení chodí, je skutečně dítětem našeho zaměstnance? A jak to máme případně doložit? Děkuji.
Autor: NOVAKOVA_A
Sdílet
Děkuji. Ale částka na investice vygenerovaná Benefitem je pouhých 313 104,00. Děkuji za objasnění.
Kirschnerová
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Dobrý den,
na straně 6 výzvy A4 se píše: Musí být splněna podmínka, že každý subjekt (žadatel nebo projektový partner) figuruje (jako žadatel nebo projektový partner) pouze v jedné žádosti o finanční podporu předložené v rámci této výzvy. Z této formulace vyplývá, že univerzita může figurovat pouze jednou, má pouze jedno IČ. Univerzita tak bude muset zvolit do kretého ze dvou projektů se zapojí.
S pozdravem Zuzana Syslová
mám konkrétní dotaz: Biologické centrum AV ČR v Českých Budějovicích bude žadatelem projektu. Jako partnera má Jihočeskou univerzitu, konkrétně Přírodovědeckou fakultu, se kterou sdílí společný areál. Dnes jsme se dozvěděli, že Fakulta rybářství ve Vodňanech z Jihočeské univerzity připravuje samostatný projekt dětské skupiny. Lokalita je zcela jiná, děti budou odjinud, ale obě faktulty mají stejné IČ Jihočeské univerzity. Může Jihočeská univerzita podat vlastní projekt a zároveň být partnerem Biologického centra?
Děkuji za rychlou odpověď. Michaela Krištůfková
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
mám konkrétní dotaz:
Biologické centrum AV ČR v Českých Budějovicích bude žadatelem projektu. Jako partnera má Jihočeskou univerzitu, konkrétně Přírodovědeckou fakultu, se kterou sdílí společný areál. Dnes jsme se dozvěděli, že Fakulta rybářství ve Vodňanech z Jihočeské univerzity připravuje samostatný projekt dětské skupiny. Lokalita je zcela jiná, děti budou odjinud, ale obě faktulty mají stejné IČ Jihočeské univerzity. Může Jihočeská univerzita podat vlastní projekt a zároveň být partnerem Biologického centra?
Děkuji za rychlou odpověď.
Michaela Krištůfková
Autor: KRISTUFKOVA_M
Sdílet
Dobrý den,
pokud zkráceným výpisem myslíte výpis platných údajů, tak ten nám stačí, výpis úplných údajů není nutný.
S pozdravem,
Adéla Purschová
Dobrý den, v rámci přílohy č. 2 je potřeba doložit Úplný výpis z obchodního rejstříku, anebo postačí zkrácený?
Děkuji.
Autor: PURSCHOVA
Sdílet
Dobrý den, v rámci přílohy č. 2 je potřeba doložit Úplný výpis z obchodního rejstříku, anebo postačí zkrácený?
Děkuji.
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Dobrý den,
v žádosti se de minimis nerozděluje. Rozdělení de minimis se bude řešit až před podpisem Rozhodnutí o poskytnutí dotace.
Poměr dětí mezi žadatelem a partnery není stanoven.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda již v žádosti je třeba rozdělovat podporu mezi žadatele a partnery, tj. je třeba vyčíslit a popsat jakou část čerpá žadatel a jakou partner?
A může ze společnosti žadatele školku využívat méně dětí než ze společnsoti partnera? Nebo musí žadatel mít vždy většinu kapacity školky? Děkuji.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda již v žádosti je třeba rozdělovat podporu mezi žadatele a partnery, tj. je třeba vyčíslit a popsat jakou část čerpá žadatel a jakou partner?
A může ze společnosti žadatele školku využívat méně dětí než ze společnsoti partnera? Nebo musí žadatel mít vždy většinu kapacity školky?
Děkuji.
Autor: SIMBEROVA_Z
Sdílet
Dobrý den,
příspěvky od rodičů vybírat můžete, neměly by však být vyšší než kolik dostanete od poskytovatele dotace. O tyto příspěvky se nesnižuje celková část dotace.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den,
je možné v realizační fázi projektu vybírat částečné příspěvky na provoz školky, od rodičů dětí? Ve fázi provozní, je to předpokládám už na našem rozhodnotí i vzhledem k tomu, že zde není udržitelnost projektu. Děkuji za odpověď.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
ad 1.) Platí, že žadatel / příjemce dotace nemusí být majitelem nemovitosti, ve které bude zařízení péče o děti provozováno. Žadatel / příjemce je ale odpovědný za provozování a měl by si zajistit prostory na celou dobu projektu, aby se nedostal do problémů. Jakým způsobem bude hradit potřebné úpravy nemovitostí, je v kompetenci každého příjemce. V rozhodnutí o poskytnutí dotace nebude specifikováno, jaká část dotace je investiční a jaká neinvestiční, příjemce tedy může náklady na potřebné stavební úpravy splácet partnerovi např. i ve formě nájemného.
Ohledně převedení prostředků na partnera: hospodaření s poskytnutou dotací nebude předmětem kontroly ze strany poskytovatele dotace, ani dalších subjektů oprávněných ke kontrole realizace projektu. Účetní záznamy může ověřovat příslušný finanční úřad, který by ovšem měl při kontrole ověřovat pouze dodržení účelu dotace a dodržování zákona o účetnictví.
ad 2.) Rozklíčování na investice a neinvestice je pro potřeby evidence na straně poskytovatele, nebude ovšem uvedeno v rozhodnutí o poskytnutí dotace, proto nebude pro příjemce závazné. Příjemce musí dotaci využít na stanovený účel, přesně rozdělení mezi investice a neinvestice mu nebude ze strany poskytovatele stanoveno.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den,
mám dotaz k fázi vybudování dětské skupiny:
1. Budova, kde bude rekonstruována ubytovna na dětskou skupinu, patří partnerovi. Žadatel má na užívání ubytovny pouze věcné břemeno. Může rekonstrukci prostor financovat parnter projektu? Žadatel by potom převedl příslušnou část prostředků projektu určených na vybudování dětské skupiny na partnera. Je to možné?
2. V Benefitu se po zadání kapacity zařízení automaticky rozklíčoval rozpočet včetně podílu povolených investičních nákladů. Předpokládám, že investiční náklady není nutno dočerpat. Je možné například větší část položky na vybudování použít neinvestičně a investice snížit při zachování celkové přidělené dotace?
Děkuji Michaela Krištůfková
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
je možné v realizační fázi projektu vybírat částečné příspěvky na provoz školky, od rodičů dětí? Ve fázi provozní, je to předpokládám už na našem rozhodnotí i vzhledem k tomu, že zde není udržitelnost projektu. Děkuji za odpověď.
Autor: DUBSKA_I
Sdílet
Dobrý den,
dosud jsem nenašla odpověď na svoji otázku z 28. 1. Je to pro nás důležité pro další přípravu projektu. Prosím o reakci.
Děkuji Krištůfková
Autor: KRISTUFKOVA_M
Sdílet
Dobrý den,
to, co nepokryje dotace, musí provozovatel zařízení zafinancovat z jiných zdrojů. A to mohou být přímo jeho zdroje nebo zdroje získané od jiných subjektů, včetně prostředků, které příspěvkové organizaci poskytne její zřizovatel. Nesmí ovšem nastat situace, kdy by výdaje které jsou kryté dotací z OP LZZ, příjemce vykázal nějakému jinému poskytovateli dotace jako výdaj uhrazený v plné výši ze zdrojů jím dotovaného projektu; v takovém případě by se jednalo o duplicitní financování.
S pozdravem,
Adéla Purschová
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat, žadatelem projektu je příspěvková organizace kraje. Je možné aby na provozní náklady dětského centra přispíval zřizovatel této příspěvkové organizace, tedy kraj. Neboť dotace pokryje sotva mzdové náklady pečovatelek.
Děkuji
Autor: PURSCHOVA
Sdílet
Dobrý den,
na stránkách vaší nemocnice se píše, že jste příspěvková organizace zřízená Ministerstvem obrany ČR. Nepatříte tedy mezi oprávněné žadatele v této výzvě. Mezi oprávněné žadatele patří příspěvkové organizace obcí a krajů.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den, rádi bychom se zeptali zda můžeme tuto dotaci čerpat pro Vojenskou nemocnici v Brně - příspěvkovou organizaci. Děkujeme za odpověď.
Zdraví Eva Pešková
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den, rádi bychom se zeptali zda můžeme tuto dotaci čerpat pro Vojenskou nemocnici v Brně - příspěvkovou organizaci. Děkujeme za odpověď.
Zdraví Eva Pešková
Autor: PESKOVA_E
Sdílet
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat, žadatelem projektu je příspěvková organizace kraje. Je možné aby na provozní náklady dětského centra přispíval zřizovatel této příspěvkové organizace, tedy kraj. Neboť dotace pokryje sotva mzdové náklady pečovatelek.
Děkuji
Autor: KOVAROVA_M
Sdílet
Dobrý den,
mám dotaz k fázi vybudování dětské skupiny:
1. Budova, kde bude rekonstruována ubytovna na dětskou skupinu, patří partnerovi. Žadatel má na užívání ubytovny pouze věcné břemeno. Může rekonstrukci prostor financovat parnter projektu? Žadatel by potom převedl příslušnou část prostředků projektu určených na vybudování dětské skupiny na partnera. Je to možné?
2. V Benefitu se po zadání kapacity zařízení automaticky rozklíčoval rozpočet včetně podílu povolených investičních nákladů. Předpokládám, že investiční náklady není nutno dočerpat. Je možné například větší část položky na vybudování použít neinvestičně a investice snížit při zachování celkové přidělené dotace?
Děkuji
Michaela Krištůfková
Autor: KRISTUFKOVA_M
Sdílet
Dobrý den,
do formuláře údaje pro věcné hodnocení vypisujete podle věku pouze osoby s úvazkem větším než 0,5. Celkový počet je osob s úvazkem větším než 0,5 je prostý součet dílčích údajů podle věku.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den,
ráda bych si upřesnila počty zaměstnanců v příloze č.1 dle věkového složení, i tyto údaje jsou pro úvazky nad 0,5, anebo se zde započítávají všichni zaměstnanci a pouze řádek Celkový počet zaměstnanců s úvazkem větším než 0,5 je takto omezen?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
ráda bych si upřesnila počty zaměstnanců v příloze č.1 dle věkového složení, i tyto údaje jsou pro úvazky nad 0,5, anebo se zde započítávají všichni zaměstnanci a pouze řádek Celkový počet zaměstnanců s úvazkem větším než 0,5 je takto omezen?
Děkuji.
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Dobrý den,
partner musí patřit mezi oprávněné žadatele a musí splnit podmínky stanovené v bodě 3.3 Výzvy A4. Jiné podmínky pro partnera nejsou stanoveny. Partner tedy nepředkládá ani žádnou z vámi jmenovaných příloh (údaje pro věcné hodnocení jsou pro žadatele i partnera společné) Zapojení partnera popisujete pouze v projektové žádosti.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den, náš projekt bude mít partnera. Musí partner doložit stejné přílohy jako žadatel
- údaje pro věcné hodnocení jsou společné
- identifikace vlastnické struktury: jen žadatel nebo i partner?
- čestné prohlášení o bezdlužnosti apod.: jen žadatel nebo i partner?
- zřizovací listinu (nebo adekvátní doklad): jen žadatel nebo i parnter?
Děkuji Michaela Krištůfková
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
náš projekt bude mít partnera. Musí partner doložit stejné přílohy jako žadate?
- údaje pro věcné hodnocení jsou společné
- identifikace vlastnické struktury: jen žadatel nebo i partner?
- čestné prohlášení o bezdlužnosti apod.: jen žadatel nebo i partner?
- zřizovací listinu (nebo adekvátní doklad): jen žadatel nebo i parnter?
Děkuji
Michaela Krištůfková
Autor: KRISTUFKOVA_M
Sdílet
Dobrý den,
odpovědi jsem vložila přímo pod Vaše otázky. S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den, máme dotaz k minimálním požadavkům na kvalitu zařízení.
V rámci přepočtu plochy jsme narazili na otázky nad tím, jaké podlahové plochy můžeme započítat do rozlohy pobytové místnosti. Máme k dispozici samostatný objekt v areálu- ekologický domek, který má 2 koupelny a 4 místnosti. Započítává se pouze plocha místností, nebo i plocha kuchyňky, koupelen, vstupní chodby se šatničkami atp.Rozhodujeme se mezi kapacitou od 17 do 24 dětí dle podlahové plochy. - započítává se pouze rozloha pobytové místnosti, více v Projektové příručce na str. 21, v kapitole 6.1.5, v poznámce pod čarou č. 25 je specifikována pobytová místnost.
Máme dotaz ke 3,0 úvazkům na pečující osoby. Hierarchicky vytvoříme místo pro ředitelku školky a pečovatelku, které budou zajišťovat hlídání a edukační aktivity. K těmto osobám budeme zaměstnávat další pečovatelku, která bude mít v náplni i úklid venkovních herních ploch, úklid zařízení, přípravu a výdej jídel pro děti (reálně se bude jednat asi o 2 x 0,5 úvazku - část prací bude spadat na dobu po uzavření provozu zařízení). - minimální počet pečujících osob je stanoven pro kapacitu 7 až 12 dětí dvě pečovatelky (respektive 2 plné pracovní úvazky) pro kapacitu 13-24 dětí jsou stanoveny 3 pečující osoby (respektive 3 plné úvazky). Pečující osoby musí splňovat požadavky dané Projektovou příručkou v kapitole 6.1.3 a 6.1.4.
Je stanovena povinnost, aby s dětmi byly vždy po celou dobu provozu zařízení tři pečovatelky (u ředitelky předpokládáme například přípravu edukačních aktivit pro děti, které může z malé části vykonávat i mimo zařízení). - pečující osoby se mohou během dne střídat, např. pokud bude ráno v zařízení méně než 7 dětí, postačuje jedna pečující osoba, od sedmi dětí musí být přítomny 2 pečující osoby, a v případě počtu 13 dětí musí být přítomny 3 pečující osoby. Minimální počet pečujících osob tak musí být vždy dodržen.
děkujeme za odpověď Řeháková
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
máme dotaz k minimálním požadavkům na kvalitu zařízení.
V rámci přepočtu plochy jsme narazili na otázky nad tím, jaké podlahové plochy můžeme započítat do rozlohy pobytové místnosti. Máme k dispozici samostatný objekt v areálu- ekologický domek, který má 2 koupelny a 4 místnosti. Započítává se pouze plocha místností, nebo i plocha kuchyňky, koupelen, vstupní chodby se šatničkami atp.Rozhodujeme se mezi kapacitou od 17 do 24 dětí dle podlahové plochy.
Máme dotaz ke 3,0 úvazkům na pečující osoby. Hierarchicky vytvoříme místo pro ředitelku školky a pečovatelku, které budou zajišťovat hlídání a edukační aktivity. K těmto osobám budeme zaměstnávat další pečovatelku, která bude mít v náplni i úklid venkovních herních ploch, úklid zařízení, přípravu a výdej jídel pro děti (reálně se bude jednat asi o 2 x 0,5 úvazku - část prací bude spadat na dobu po uzavření provozu zařízení).
Je stanovena povinnost, aby s dětmi byly vždy po celou dobu provozu zařízení tři pečovatelky (u ředitelky předpokládáme například přípravu edukačních aktivit pro děti, které může z malé části vykonávat i mimo zařízení).
děkujeme za odpověď
Řeháková
Autor: REHAKOVA_L_1
Sdílet
Dobrý den,
při zřízení zařízení o kapacitě 24 dětí bude poskytovatelem dotace proplaceno 24 x 24 114 Kč tedy 578 736 Kč. Investice do zařízení může být ze strany žadatele větší (dofinancování z vlastních zdrojů) nebo naopak menší (úspora). Je to na žadateli z jak velkými náklady zařízení vybuduje při zajištění minimálních požadavků - více v Projektové příručce na str. 21, kapitola 6.1.5.
S pozdravem Zuzana Syslová
Tzn. při plné kapacitě 24 dětí je možné v rámci křížového financování vynaložit pouze 578.736,- Kč na projekt? Možné dofinancování z vlastních zdrojů lze? Např. pokud by byla zapotřebí i oprava budovy, ve které bude zařízení, výměna oken v místnostech apod.?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
zvolení hodnoty MI počet podpořených osob je čistě na žadateli, hodnota by však měla odpovídat zvolené kapacitě zařízení. Zvolená hodnota by mělo být v žádosti vysvětlena, poskytovatel dotace bude vyžadovat vykazování MI v monitorovacích zprávách. Nesplnění dosažení Vámi zvolené hodnoty však není nijak sankciováno.
Povinnými osobami v RT jsou pouze pečující osoby o děti - jejich počet musí odpovídat kapacitě zařízení, musí být v zaměstnaneckém poměru k provozovateli zařízení, více v Projektové příručce na str. 20, v kapitole 6.1.3 Jiné osoby v RT nejsou poskytovatelem definovány a jejich obsazení je čistě na žadateli. Pro projekty podpořené v rámci výzvy A4 neplatí Desatero OP LZZ, vyjma D9, neplatí tedy ani omezení úvazků 1,0 u zaměstnavatele.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den, je možné nějakým způsobem odhadnout MI počet podpořených osob? Pokud uvedeme při plné kapacitě např. počet 45 osob, bude toto číslo adekvátní?
Může pozici finančního manažera v rámci realizačního týmu zastávat osoba nemající přímý zaměstnanecký vztah k žadateli? A je složení RT při plné kapacitě zařízení - manažer, asistent, finanční manažer a pečovatelky vyhovující? Vztahuje se na zapojení u úvazků nějaké omezení, jak je to v jiných výzvách OP LZZ? Děkuji.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Tzn. při plné kapacitě 24 dětí je možné v rámci křížového financování vynaložit pouze 578.736,- Kč na projekt? Možné dofinancování z vlastních zdrojů lze? Např. pokud by byla zapotřebí i oprava budovy, ve které bude zařízení, výměna oken v místnostech apod.?
Děkuji.
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Dobrý den,
je možné nějakým způsobem odhadnout MI počet podpořených osob? Pokud uvedeme při plné kapacitě např. počet 45 osob, bude toto číslo adekvátní?
Může pozici finančního manažera v rámci realizačního týmu zastávat osoba nemající přímý zaměstnanecký vztah k žadateli? A je složení RT při plné kapacitě zařízení - manažer, asistent, finanční manažer a pečovatelky vyhovující? Vztahuje se na zapojení u úvazků nějaké omezení, jak je to v jiných výzvách OP LZZ?
Děkuji.
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Dobrý den,
vložila jsem odpovědi přímo pod otázky. S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den,
Jen bych se ráda ujistila s následujícím
- Je teoreticky možná podstatná změna prodloužení délky realizace fáze vybudování? - změna je možná jako změna podstatná, musí se o změnu písemně požádat poskytovatel dotace. Změna nesmí způsobit zkrácení délky realizace projektu a projekt musí být ukončen k 30. 6. 2015. Více v projektové příručce v kapitole 11.2 Podstatné změny projektu.
- Před podpisem smlouvy již nelze změnit kapacitu zařízení. - kapacitu zařízení ke které se zavážete v projektové žádosti nelze za žádných okolností změnit.
Máme v plánu zařízení s plnou kapacitou, 12 hod.provoz, u které jsou zapotřebí 3 osmihodinové úvazky pečujících osob, které se během dne prostřídají. Např. z rána bude přítomna pouze jedna, kolem oběda např. všechny tři, kdy předpokládáme plnou obsazenost. Ale pokud by se někdy stalo, že najednou ráno bude obsazenost 14 dětí a přítomna bude pouze jedna pečovatelka, je toto v nějakém rozporu (v případě kontroly na místě)? - ano toto v rozporu je, při kapacitě 7-12 dětí musí být přítomny 2 pečující osoby, při kapacitě 13-24 dětí musí být přítomny 3 pečující osoby. Jejich zapojení musíte naplánovat tak, aby tento počet byl vždy dodržen.
Žadatel je příspěvkovou organizací kraje, zařízení chce vybudovat ve svém areálu, ale v budově, která je v majetku města a má ji v pronájmu. Je toto potřeba v žádosti nějak upřesnit, podložit, např. smlouvou? - místo realizace je potřeba úvézt do projektové žádosti, nájemní smlouvu nám nijak nedokládáte.
V žádosti je uveden možný věk dětí docházejících do zařízení od 6 měsíců, může žadatel omezit věk od dvou let? - omezení věku dětí je čistě na provozovateli zařízení
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
výše jednotkových nákladů kopíruje jednotlivé fáze provozu zařízení - tedy 6 měsíců. V fázi v (6 měsíců) je částka 35 104 Kč, v druhé fázi (opět 6 měsíců) 26 328 Kč a v poslední fázi (opět 6 měsíců) 17 552 Kč. Více v Projektové příručce v kapitole 6.2.3 Výše jednotkových nákladů.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den,
při propočtech nákladů na dítě mi vyšlo, že dané přispívané částky jsou brané na půl roku/ 1 vytvořené místo. Např 35 104 Kč v 1.fázi za 1 plně vytvořené místo. Připadne tato částka opravdu na půl roku?
děkuji za odpověď, kochánková
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
Jen bych se ráda ujistila s následujícím
- Je teoreticky možná podstatná změna prodloužení délky realizace fáze vybudování?
- Před podpisem smlouvy již nelze změnit kapacitu zařízení.
Máme v plánu zařízení s plnou kapacitou, 12 hod.provoz, u které jsou zapotřebí 3 osmihodinové úvazky pečujících osob, které se během dne prostřídají. Např. z rána bude přítomna pouze jedna, kolem oběda např. všechny tři, kdy předpokládáme plnou obsazenost. Ale pokud by se někdy stalo, že najednou ráno bude obsazenost 14 dětí a přítomna bude pouze jedna pečovatelka, je toto v nějakém rozporu (v případě kontroly na místě)?
Žadatel je příspěvkovou organizací kraje, zařízení chce vybudovat ve svém areálu, ale v budově, která je v majetku města a má ji v pronájmu. Je toto potřeba v žádosti nějak upřesnit, podložit, např. smlouvou?
V žádosti je uveden možný věk dětí docházejících do zařízení od 6 měsíců, může žadatel omezit věk od dvou let?
Děkuji.
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Dobrý den,
organizacemi zřizovanými územními samosprávnými celky se výzvou č. A4 rozumí příspěvkové organizace zřizované územními samosprávnými celky (viz § 20 až § 37a zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění příspěvkových organizací). Zájmová sdružení právnických osob jsou zakládána (alespoň dvěma právnickými osobami – viz § 20f až § 20j zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů ), nikoli zřizována. Bez ohledu na to, jaké subjekty jsou mezi zakladateli zájmového sdružení právnických osob, proto tato právní forma nepatří mezi oprávněné žadatele.
Oprávněným žadatelem ve výzvě A4 mohou být jednotlivé subjekty, které Vaše zájmové sdružení právnických osob založily (tj. jak uvádíte: kraj, město a 4 univerzity). Ostatní (ovšem do maximálního počtu 3 subjektů) mohou v projektu figurovat jako projektoví partneři. Ačkoli je limit pro počet partnerů samozřejmě omezením, je více než pravděpodobné, že kapacita zařízení, na která je podpora z OP LZZ určena (tj. max. 24 míst) nemůže obsloužit veškeré potřeby všech subjektů, tj. kraje, města a 4 univerzit; proto omezení jen na podskupinu z těchto subjektů je nutné z podstaty projektu.
S pozdravem Zuzana Syslová
dobry den, dekuji za vasi odpoved. Mam jeste jednu otazku. Ve vyzve jsou mezi opravnenymi zadateli z nepodnikatelske sfery uvedeny take vyssi uzemne spravni celky a jimi zrizovane organizace, z tohoto duvodu jsme si mysleli, ze mezi opravnene zadatele patrime. Je tedy problem v tom, ze mezi nase zrizovatele patri i verejne vysoke skoly?
Dekuji.Hradilova
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
při propočtech nákladů na dítě mi vyšlo, že dané přispívané částky jsou brané na půl roku/ 1 vytvořené místo. Např 35 104 Kč v 1.fázi za 1 plně vytvořené místo. Připadne tato částka opravdu na půl roku?
děkuji za odpověď,
kochánková
Autor: KOCHANKOVA_K
Sdílet
dobry den,
dekuji za vasi odpoved. Mam jeste jednu otazku. Ve vyzve jsou mezi opravnenymi zadateli z nepodnikatelske sfery uvedeny take vyssi uzemne spravni celky a jimi zrizovane organizace, z tohoto duvodu jsme si mysleli, ze mezi opravnene zadatele patrime. Je tedy problem v tom, ze mezi nase zrizovatele patri i verejne vysoke skoly?
Dekuji.
Hradilova
Autor: HRADILOVA_A
Sdílet
Dobrý den, tento dokument ještě není k dispozici, bude v pravý čas zveřejněn.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den, je již prosím k dispozici dokument "Pomůcka k vyplněné monitorovací zprávy pro oblast podpory 3.4 s využitím jednotkových nákladů"? Děkuji.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
máte pravdu, příloha pro věcné hodnocení bude podespána dříve, než samotná žádost. Informace o podpisu sdělená včera se týká až monitorovacích zpráv.
S pozdravem Zuzana Syslová
SYSLOVA Úterý 15.01.13 15:10:13:
Děkuji. Ale dle příručky musí nejprve přílohu podepsat statutární zástupce, poté se naskenovaná nahraje do Benefitu, ten se následně zfinalizuje, vytiskne a konečná verze žádosti se nechá podepsat statutárem. Tudíž podpis by měl mít dřívější datum než samotná finalizace žádosti ...
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den, je již prosím k dispozici dokument "Pomůcka k vyplněné monitorovací zprávy pro oblast podpory 3.4 s využitím jednotkových nákladů"? Děkuji.
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Děkuji. Ale dle příručky musí nejprve přílohu podepsat statutární zástupce, poté se naskenovaná nahraje do Benefitu, ten se následně zfinalizuje, vytiskne a konečná verze žádosti se nechá podepsat statutárem. Tudíž podpis by měl mít dřívější datum než samotná finalizace žádosti ...
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Prezentace ze semináře pro žadatele
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
v příloze musí být obsaženy data platná k 4. 12. 2012. Příloha tak může být podepsána později (ne však dříve, než bude finalizována žádost v aplikaci Benefit)
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den,
prosím o upřesnění, zda datum podpisu přílohy č.1 Údaje pro věcné hodnocení může být pozdější, než den vyhlášení výzvy, přestože údaje mají být vyplňovány k datu 4.12.2012? Děkuji.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
tato právní forma není uvedena v oprávněných žadatelích pro výzvu A4, mezi oprávněné žadatele/ partnery tedy bohužel nepatříte.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den, naše organizace má právní formu "zájmové sdružení právnických osob". Našimi zřizovately jsou kraj, město a 4 univerzity. Patříme mezi oprávněné žadatele?Děkuji za odpověď. A. Hradilová
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
prosím o upřesnění, zda datum podpisu přílohy č.1 Údaje pro věcné hodnocení může být pozdější, než den vyhlášení výzvy, přestože údaje mají být vyplňovány k datu 4.12.2012? Děkuji.
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Dobrý den,
naše organizace má právní formu "zájmové sdružení právnických osob". Našimi zřizovately jsou kraj, město a 4 univerzity. Patříme mezi oprávněné žadatele?
Děkuji za odpověď.
A. Hradilová
Autor: HRADILOVA_A
Sdílet
Dobrý den,
i v anotaci klubu jsou uveřejněny dva nové termíny osobních konzultací - 15. a 29. 1. 2013. Více informací o přihlašování na http://www.esfcr.cz/file/8465/
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den,
jsou prosím Vás vyhlášeny další termíny osobních konzultací kromě 20.12.?
Děkuji, Kochánková K
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
způsob výběru a hodnocení projektů je podrobně popsán v Projektové příručce v kapitole 9.2 Proces hodnocení. Minimální počet bodů nicméně není stanoven, všechny předložené projekty budou seřazeny podle počtu bodů a budou schvalovány až do vyčerpání alokace (pro podnikatelské subjekty 250 mil. Kč, pro nepodnikatelské subjekty 45 mil Kč.)
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na způsob věcného hodnocení projektů, a to:
- Je stanoven minimání počet bodů, které musí projekt ve věcném hodnocení získat, aby postoupil k výběrové komisi?
Nebo budou všechny projekty seřazeny podle počtu bodů a může se pak stát, že projekt např. s 50 body získá podporu, pokud na něj zbydou prostředky alokované na výzvu?
Děkuji za odpověď.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
pravidla výzvy a OP LZZ to nevyžadují, v Projektové příručce je na str. 22 v kapitole 6.1.5 uvedeno: Provozovatel zařízení musí zajistit možnost pobytu a her dětí na veřejném hřišti či v přírodě. Nicméně je možné že krajské hygienické stanice budou vyžadovat splnění vyhlášky 410/2005 Sb. Hygienám nelze centrálně nařídit, jak postupovat. Doporučujeme s příslušnou hygienou projektový záměr konzultovat.
S pozdravem Zuzana Syslová
Dobrý den, ráda bych se zeptala na prostorové požadavky zařízení, konkrétně zda je nutností mít u zařízení venkovní prostor s hřištěm, oplocený?
Děkuji.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dotaz ze semináře pro žadatele:
Je možné, aby na začátku dne (např. mezi 7. a 8. hodinou), kdy je v zařízení ještě málo dětí (protože postupně docházejí), v zařízení s kapacitou 12 míst pracovala jen jedna pečující osoba a druhá nastoupila až od 8 hodin, a naopak v závěru dne by poslední hodinu byla v zařízení jen pracovnice, která začala pracovat později?
Odpověď:
Ano, je to možné. Provozovatel musí zaměstnávat (v objemu úvazků) pro zařízení s kapacitou do 12 míst celkem 2 pečující osoby a pro zařízení s kapacitou od 13 do 24 míst celkem 3 pečující osoby. Jejich přítomnost v zařízení je ovšem možné nastavit tak, aby odpovídala postupnému příchodu dětí během rána a postupnému ubývání dětí na konci dne. Pro méně než 7 dětí přítomných v zařízení postačuje 1 pečující osoba, pro 7 až 12 dětí jsou třeba 2 pečující osoby, na skupinu dětí větší než 12 musí dohlížet 3 lidé.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
jsou prosím Vás vyhlášeny další termíny osobních konzultací kromě 20.12.?
Děkuji,
Kochánková K
Autor: KOCHANKOVA_K
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na způsob věcného hodnocení projektů, a to:
- Je stanoven minimání počet bodů, které musí projekt ve věcném hodnocení získat, aby postoupil k výběrové komisi?
Nebo budou všechny projekty seřazeny podle počtu bodů a může se pak stát, že projekt např. s 50 body získá podporu, pokud na něj zbydou prostředky alokované na výzvu?
Děkuji za odpověď.
Autor: SIMBEROVA_Z
Sdílet
Reaguji na informace zveřejněné na
V návrhu zákona o dětské skupině http://www.mpsv.cz/files/clanky/13503/zamer_zakona.pdf (str.47):
Hygienické, prostorové a provozní požadavky:
Stanoven minimální standard (při počtu do 4 dětí), přičemž v závislosti na zvyšujícím se počtu dětí se zvyšují nároky na hygienické, prostorové i provozní požadavky (při počtu od 5 do 12 dětí budou upraveny v zákoně o službě hlídání a péče o dítě v dětské skupině), při počtu od 13 do 24 dětí se bude na prostory vztahovat vyhláška č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, ve znění vyhlášky č. 343/2009 (hygienická vyhláška).
Ve vyhlášce č.410/2005 Sb:
Prostorové podmínky § 3:
Nezastavěná plocha pozemku pro zařízení pro výchovu a vzdělávání a provozoven pro výchovu a vzdělávání určená pro pobyt a hry dětí předškolního věku, včetně travnaté plochy, musí činit nejméně 4 m 2 na 1 dítě. V zařízeních pro děti vyžadující okamžitou pomoc a ve školských zařízeních pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy musí činit nezastavěná plocha pozemku určená pro pobyt a hry dětí nejméně 4 m 2 na 1 dítě bez ohledu na věk dětí.
Pozemek musí být oplocen z důvodu ochrany zdraví a zajištění bezpečnosti dětí.
Děkuji.
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Dobrý den,
ráda bych se zeptala na prostorové požadavky zařízení, konkrétně zda je nutností mít u zařízení venkovní prostor s hřištěm, oplocený?
Děkuji.
Autor: KIRSCHNEROVA_L
Sdílet
Otázka ze semináře pro žadatele: Jaké jsou požadavky na pojistnou smlouvu?
Odpověď: Jedná se o pojištění za škodu způsobenou v souvislosti s provozem zařízení péče o děti, zejména tedy případných škod na zdraví a majetku. Je ponechána volnost ujednání mezi provozovatelem zařízení a pojišťovnou, nebude zkoumán jeho rozsah a výše pojistného plnění, jde jen o to aby se smlouva vztahovala k činnosti daného zařízení. Z praxe víme o případu, kdy pojišťovna pojistila zařízení péče o děti předškolního věku v režimu pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozní činností a vadou výrobku.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
V Projektové příručce se na straně 32 (kapitola 7.2.2 Partnerství v projektu) píše: Partner musí splňovat stejné podmínky, jaké jsou ve výzvě k předkládání projektů stanoveny pro oprávněné žadatele o podporu. Tímto ustanovením se rozumí, že právní forma partnera musí být jednou z právních forem uvedených ve výzvě pro oprávněné žadatele, a také se tím rozumí – jak je ve výzvě explicitně uvedeno – že partner nesmí patřit mezi subjekty, jež jsou vymezeny ve výzvě v části „Žádosti nemohou podávat (ani nemohou být zapojeni jako projektový partner“. Pro partnera neplatí žádná podmínka týkající se minimálního počtu zaměstnanců.
Autor: SYSLOVA