Dobrý den, můžeme již začít podepisovat smlouvy o partnerství s projektovými partnery a datovat je k 1.8.2013, když se v aplikaci benefit zobrazilo, že náš projekt byl schválen a doporučen k podpoření? Kde přesně najdu vymezení toho, čím jsou partneři projektu zavázáni v rámci realizace? Kdy a jak dojde k podepsání právního aktu? V rámci publicity projektu musíme již nyní na propagačních materiálech uváděť povinná loga nebo až po podepsání právního aktu? Je to náš první ESF projekt, tak mnoho věcí nevíme, které jsou třeba běžně známé...děkuji za odpovědi!
|
Dobrý den,
projektů se začátkem realizace 1. 8. je víc a počítáme s tím, že tímto datem opravdu začnou. Do té doby byste měli obdržet výsledek výběrového procesu a s ním také informaci, že projekt začíná k datu 1. 8, ačkoli právní akt mu bude vystaven zpětně.
S pozdravem,
Adéla Purschová
Dobrý den, děkuji za odpověď,
uvedli jsme do žádosti datum začátku realizace projektu 1.8., měli bychom k 1.8. podepsat i smlouvu o pronájmu budovy, ve které vznikne zařízení péče o děti a začít platit nájem....je toto možné udělat, ačkoli nevznikl zatím právní akt ani nemáme vyjádření o výsledku výběrového procesu? Budeme moci tyto náklady následně uplatnit v účetnictví projektu a může být smlouva o pronájmu datovaná před vznikem právního aktu?
Děkuji
|
Dobrý den,
projektů se začátkem realizace 1. 8. je víc a počítáme s tím, že tímto datem opravdu začnou. Do té doby byste měli obdržet výsledek výběrového procesu a s ním také informaci, že projekt začíná k datu 1. 8, ačkoli právní akt mu bude vystaven zpětně.
S pozdravem,
Adéla Purschová
Dobrý den, děkuji za odpověď,
uvedli jsme do žádosti datum začátku realizace projektu 1.8., měli bychom k 1.8. podepsat i smlouvu o pronájmu budovy, ve které vznikne zařízení péče o děti a začít platit nájem....je toto možné udělat, ačkoli nevznikl zatím právní akt ani nemáme vyjádření o výsledku výběrového procesu? Budeme moci tyto náklady následně uplatnit v účetnictví projektu a může být smlouva o pronájmu datovaná před vznikem právního aktu?
Děkuji
|
Dobrý den, děkuji za odpověď,
uvedli jsme do žádosti datum začátku realizace projektu 1.8., měli bychom k 1.8. podepsat i smlouvu o pronájmu budovy, ve které vznikne zařízení péče o děti a začít platit nájem....je toto možné udělat, ačkoli nevznikl zatím právní akt ani nemáme vyjádření o výsledku výběrového procesu? Budeme moci tyto náklady následně uplatnit v účetnictví projektu a může být smlouva o pronájmu datovaná před vznikem právního aktu?
Děkuji
|
Dobrý den,
vyrozumění o výsledku výběrového procesu Vám bude zasláno do aplikace Benefit7 a Zpráva o výsledku výběrového procesu bude zveřejněna na stránkách ESFCR.cz pod odkazem na výzvu B5.
Adéla Purschová
Dobrý den,
jakým způsobem se dozvíme výsledky výzvy? Budou zobrazeny v aplikaci benefit nebo přijdou poštou na adresu žadatele?
Děkuji
|
Dobrý den,
jakým způsobem se dozvíme výsledky výzvy? Budou zobrazeny v aplikaci benefit nebo přijdou poštou na adresu žadatele?
Děkuji
|
Dobrý den,
zasedání výběrové komise je plánováno na 18. 7., výsledky by měli žadatelé znát do konce července.
Adéla Purschová
Dobrý den,můžu poprosit o přibližný termín vyhlášení výsledků výzvy?
Děkuji Machůc
|
Dobrý den,můžu poprosit o přibližný termín vyhlášení výsledků výzvy?
Děkuji Machů
|
Dobrý den, kopie dokladu nesmí být starší 3 měsíců k datu podání žádosti. Adéla Purschová jeste dotaz ohledně stáří úředně ověřené kopie stanov apod...musí být max. půl roku stará ta úředně ověřená kopie nebo 3 měsíce? díky Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, žádost by neměl podávat dvakrát subjekt se stejným IČ. Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné, aby jednu žádost o zřízení dětské skupiny podala fyzická osoba podnikající dle ŽZ a druhou žádost občanské sdružení, jehož statutárním orgánem je tato fyzická osoba, která podává již žádost za sebe jako FO podnikající dle ŽZ? Děkuji za odpověď Volejníková Autor: PURSCHOVA
|
Všechny body přílohy by správně měly být vyplněné, aby bylo doloženo, že žadatel ve všech bodech uvádí pravdivé údaje. Adéla Purschová když jsme v identifikaci vlastnické struktury žadatele ty body, které se nás netýkaly ignorovali, tj. ani je nevymazali ani nepoškrtali ani je nevyplnili, je to ok? díky Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, ad 1) Dokumentaci k projektu může podepisovat pověřená osoba, pokud k žádosti přiložíte ověřenou plnou moc. Zároveň ovšem potřebujeme doložit statutárního zástupce, a to kvůli Rozhodnutí o poskytnutí dotace - to se vystavuje vždy na jméno statutárního zástupce. ad 2) Originál potrvzení stačí, žádné nacionále tam být nemusí. ad 3) Ohledně technických obtíží s Benefitem doporučuji obrátit se na adresu benefit7@mpsv.cz, nicméně chyba, kterou uvádíte, nebude mít na předložení žádosti zásadní vliv. S pozdravem, Adéla Purschová dobrý den, ještě: 1. když bude jménem organizace (o.s.) jednat jiná osoba než statutár, pak není potřeba do příloh přikládat zápis z členské schůze o jmenování statutára? a stačí doložit ověřenou plnou moc na základě které může ona osoba za sdružení v souvislosti s projektem jednat? a tato osoba bude na všech přílohách podepsána? ano? 2. na výpisu o přidělení ič nemusí být nacionále statutára nebo osoby pověřené plnou mocí, není to podstatné, komu bylo potvrzení vydáno? když přiložíme originál potvrzení s dokladem o tom, že údaje sedí s registrem přímo vydaným na czech pointu, je to dostačující? nemusíme mít úředně ověřenou kopii dokladu o přidělení ič? 3. když se v benefitu zobrazuje název sdružení špatně - s otazníky před i za názvem - co s tím? to je dotaz na podporu že.... díky Autor: PURSCHOVA
|
dobrý den, jeste dotaz ohledně stáří úředně ověřené kopie stanov apod...musí být max. půl roku stará ta úředně ověřená kopie nebo 3 měsíce? díky Autor: HRUBA_I
|
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné, aby jednu žádost o zřízení dětské skupiny podala fyzická osoba podnikající dle ŽZ a druhou žádost občanské sdružení, jehož statutárním orgánem je tato fyzická osoba, která podává již žádost za sebe jako FO podnikající dle ŽZ? Děkuji za odpověď Volejníková Autor: VOLEJNIKOVA
|
když jsme v identifikaci vlastnické struktury žadatele ty body, které se nás netýkaly ignorovali, tj. ani je nevymazali ani nepoškrtali ani je nevyplnili, je to ok? díky Autor: HRUBA_I
|
dobrý den, ještě: 1. když bude jménem organizace (o.s.) jednat jiná osoba než statutár, pak není potřeba do příloh přikládat zápis z členské schůze o jmenování statutára? a stačí doložit ověřenou plnou moc na základě které může ona osoba za sdružení v souvislosti s projektem jednat? a tato osoba bude na všech přílohách podepsána? ano? 2. na výpisu o přidělení ič nemusí být nacionále statutára nebo osoby pověřené plnou mocí, není to podstatné, komu bylo potvrzení vydáno? když přiložíme originál potvrzení s dokladem o tom, že údaje sedí s registrem přímo vydaným na czech pointu, je to dostačující? nemusíme mít úředně ověřenou kopii dokladu o přidělení ič? 3. když se v benefitu zobrazuje název sdružení špatně - s otazníky před i za názvem - co s tím? to je dotaz na podporu že.... díky Autor: HRUBA_I
|
děkuji za upřesnění Autor: HRUBA_I
|
Dobrý den, posílám ještě upřesňující informaci k uváděnému počtu zaměstnanců. Počet zaměstnanců pouze za danou pobočku se vyplňuje jen v případě, že má samostatné IČ, když se např. jedná o dceřinou společnost. V případě společného IČ lze vyplnit za celou organizaci. Omlouvám se za nepřesnou formulaci v předchozí odpovědi. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, uvádí se počet zaměstnanců za pracoviště, kde bude zařízení péče o děti, tedy za danou pobočku. S pozdravem, Adéla Purschová jeste kdyz zadatel vyplnuje tabulku pro vecne hodnoceni, pocitaji se mezi zamestnance zadatele pro ucely teto vyzvy pouze zamestnanci z krajske pobocky ci celkově vsichni zaměstnanci firmy (i ti, kteri pracuji v praze?)??? Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, adresa pro osobní doručení žádostí je stále stejná, jako je uvedeno ve výzvě: Ministerstvo práce a sociálních věcí Odbor řízení pomoci z Evropského sociálního fondu Detašované pracoviště: Kartouzská 200/4, 150 00 Praha 5 Žádost lze předložit na sekretariátu ve 3. patře. Registrační číslo žádostem přiděluje MPSV. S pozdravem, Adéla Purschová Ještě jsem se chtěla zeptat, kam přesně je možné v pátek do 14h donést hotový projekt? a jestli registrační číslo, které je uvedeno na vrchní straně žádosti je shodné s hash kodem nebo ho přiděluje až ministerstvo...tedy zda tuto kolonku žadatel vyplňuje či nikoli... Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, čestné prohlášení o bezdlužnosti není povinnou přílohou výzvy. Dává se až jako podklad k vystavení právního aktu v případě, že je projekt schválen k podpoře. S pozdravem, Adéla Purschová dobrý den, je nutné doložit jako povinnou přílohu čestné prohlášení o bezdlužnosti ??? Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, povinné přílohy podle bodu 8. 2 textu výzvy jsou: 1. Údaje pro věcné hodnocení. 2. Identifikace vlastnické struktury (pouze pro právnické osoby). Přílohou tohoto dokumentu jsou stanovy/výpis z obchodního rejstříku/zakládající smlouva - dle právní subjektivity žadatele. Příloha identifikace vlastnické struktury je povinná pro všechny právnické osoby. Pokud se Vás některé body netýkají, vyplníte, že v právnické osobě žadatele nemá nikdo podíl, ani že žadatel nemá podíl v jiných právnických osobách. 3. Výpis ze živnostenského rejstříku (pro fyzické osoby). 4. Potvrzení o zařazení projektu do IPRM (pouze pro projekty zařazené do IPRM). S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, k žádosti přikládáme: - údaje pro věcné hodnocení
- čestné prohlášení o bezdlužnosti...
- Musíme dokládat vlastnickou strukturu a výpis z Ž.R. (který neexistuje - nejsme zapsáni) v případě, že jsme o.s., kde se protočí ročně pár stovek tisíc korun? V dokumentech je uvedeno, že o.s. je rovněž právnickou osobou a ty jako takové strukturu dokládají.
- Musíme doložit ještě něco dalšího kromě čtyř výše uvedených povinných příloh, které jsou popsány v dokumentech?
Děkuji mnohokrát. Autor: PURSCHOVA
|
Ještě jsem se chtěla zeptat, kam přesně je možné v pátek do 14h donést hotový projekt? a jestli registrační číslo, které je uvedeno na vrchní straně žádosti je shodné s hash kodem nebo ho přiděluje až ministerstvo...tedy zda tuto kolonku žadatel vyplňuje či nikoli... Děkuji Autor: HRUBA_I
|
dobrý den, je nutné doložit jako povinnou přílohu čestné prohlášení o bezdlužnosti ??? Autor: HRUBA_I
|
Dobrý den, k žádosti přikládáme: - údaje pro věcné hodnocení
- čestné prohlášení o bezdlužnosti...
- Musíme dokládat vlastnickou strukturu a výpis z Ž.R. (který neexistuje - nejsme zapsáni) v případě, že jsme o.s., kde se protočí ročně pár stovek tisíc korun? V dokumentech je uvedeno, že o.s. je rovněž právnickou osobou a ty jako takové strukturu dokládají.
- Musíme doložit ještě něco dalšího kromě čtyř výše uvedených povinných příloh, které jsou popsány v dokumentech?
Děkuji mnohokrát. Autor: STODOLOVA_K
|
Dobrý den, datum zahájení projektu 1. 9. je ideální vzhledem k délce výběrového procesu, který závisí na tom, kolik přijde projektových žádostí. Pokud by projektů bylo hodně, proces bude delší, v případě standardního počtu žádostí vidím začátek 1. 8. jako reálný. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, lze předpokládat, že by bylo možné budovatelskou fázi projektu zpustit již 1.8.2013? Nebo je reálný nejbližší termín až 1.9.2013? Děkuji za odpověď Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, podle textu výzvy B5 (kapitola 3.1, odstavec Další podmínky) je podpora určena na vytvoření a provoz pouze jednoho zařízení péče o děti v rámci subjektu žadatele a jeho případných projektových partnerů, přičemž kapacita zařízení může být maximálně 21 dětí. Dvě třídy tedy bohužel není možné podpořit. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych zeptat: 1. Je možné, aby dětská skupina, která bude provozována pro děti 2 velkých zaměstnavatelů (kteří jsou schopni naplnit kapacitu 2 x 24 dětí), měla 2 třídy? To znamená, aby celkově poskytovala službu péče o 48 dětí? 2. Pokud ano, je možné, aby každá z těchto tříd byla umístěna na jiné adrese v rámci jednoho města? Moc děkuji za odpověď Volejníková Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, uvádí se počet zaměstnanců za pracoviště, kde bude zařízení péče o děti, tedy za danou pobočku. S pozdravem, Adéla Purschová jeste kdyz zadatel vyplnuje tabulku pro vecne hodnoceni, pocitaji se mezi zamestnance zadatele pro ucely teto vyzvy pouze zamestnanci z krajske pobocky ci celkově vsichni zaměstnanci firmy (i ti, kteri pracuji v praze?)??? Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, nestátní neziskové organizace dokládají právní subjektivitu stanovami a dokladem o registraci. Ve stanovách musí být ustanovení o vypořádání majetku při zániku NNO. V případě, že stanovy předkládané při podávání žádosti toto ustanovení neobsahují, musí být o toto ustanovení doplněny a předloženy nejpozději před vydáním právního aktu o poskytnutí podpory. Stanovy i doklad o registraci musí být úředně ověřené. Organizace žadatele může mít sídlo v Praze, nicméně zařízení musí být na některé z mimopražských poboček. S pozdravem, Adéla Purschová dobrý den, chtěla jsem požádat o odpovědi na tyto otázky: 1. je potřeba přiložit k žádosti úředně ověřenou kopii stanov? 2. je potřeba přiložit solo výpis o přidělení ičo nebo stačí jako doklad o ič samotné stanovy? 3. co znamená, že má žadatel možnost zaškrnout, že je příloha nerelevantní? každou přílohu, kterou přiložím považuji za relevantní....irelevantní nepřikládám...nebo to jen znamená, že je jakoby vedlejší ale přesto povinná...???nebo jsou to přílohy nevyžádané...?? děkuji velice;) 4. jeste jsem se chtela zeptat, když má žadatel hlavní sídlo organizace v praze, ale v krajích má pobočky, může žádat pod pobočkou, i když má stejné ič? zařízení se bude provozovat v kraji nikoli v praze a bude pro děti zaměstnanců pobočky....jen hlavní sídlo zaměstnavatele je praha... Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, lze předpokládat, že by bylo možné budovatelskou fázi projektu zpustit již 1.8.2013? Nebo je reálný nejbližší termín až 1.9.2013? Děkuji za odpověď Autor: KARAFIAT_M
|
Dobrý den, chtěla bych zeptat: 1. Je možné, aby dětská skupina, která bude provozována pro děti 2 velkých zaměstnavatelů (kteří jsou schopni naplnit kapacitu 2 x 24 dětí), měla 2 třídy? To znamená, aby celkově poskytovala službu péče o 48 dětí? 2. Pokud ano, je možné, aby každá z těchto tříd byla umístěna na jiné adrese v rámci jednoho města? Moc děkuji za odpověď Volejníková Autor: VOLEJNIKOVA
|
jeste kdyz zadatel vyplnuje tabulku pro vecne hodnoceni, pocitaji se mezi zamestnance zadatele pro ucely teto vyzvy pouze zamestnanci z krajske pobocky ci celkově vsichni zaměstnanci firmy (i ti, kteri pracuji v praze?)??? Autor: HRUBA_I
|
ahááá..už to mám...nerelevantní jsou ty přílohy v nabídce, které nepřikládám..omlouvám se, odpověď již dotekla:) Autor: HRUBA_I
|
dobrý den, chtěla jsem požádat o odpovědi na tyto otázky: 1. je potřeba přiložit k žádosti úředně ověřenou kopii stanov? 2. je potřeba přiložit solo výpis o přidělení ičo nebo stačí jako doklad o ič samotné stanovy? 3. co znamená, že má žadatel možnost zaškrnout, že je příloha nerelevantní? každou přílohu, kterou přiložím považuji za relevantní....irelevantní nepřikládám...nebo to jen znamená, že je jakoby vedlejší ale přesto povinná...???nebo jsou to přílohy nevyžádané...?? děkuji velice;) 4. jeste jsem se chtela zeptat, když má žadatel hlavní sídlo organizace v praze, ale v krajích má pobočky, může žádat pod pobočkou, i když má stejné ič? zařízení se bude provozovat v kraji nikoli v praze a bude pro děti zaměstnanců pobočky....jen hlavní sídlo zaměstnavatele je praha... Autor: HRUBA_I
|
Dobrý den, příjemci ve výzvě B5 budou povinni se při realizaci projektu řídit Metodickým pokynem pro zadávání zakázek. U zakázek s předpokládanou hodnotou přesahující 500 000 kč bez DPH je potřeba vyhlásit výběrové řízení. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda výběr dodavatele obědů do zařízení bude nutno řešit výběrovým řízením (při předpokladu nákladů na 18 měsíců přesahující 500.000 Kč) Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, požadované kvalifikace jsou taxativně vymezené v Projektové příručce, jiná kvalifikace bohužel není přípustná. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, měla bych dotaz na požadavky týkající se pečující osoby v nově vytvořeném zařízení pro děti předškolního věku, v příručce je uvedena odborná způsobilost - vzdělání, je možné uznat vzdělání Učitelství II. stupně ZŠ v případě, že uchazečka o tuto pozici pečovatelky absolvovala několik dalších kurzů a seminářů, jako jsou metodika cvičení a práce s dětmi předškolního věku, kurz Respektovat a být respektován, v neposlední řadě pracuje s malými dětmi již delší dobu v rodinném centru, kde vede pohybové aktivity pro malé děti. Děkuji za odpověď, s pozdravem K. Stodolová Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda výběr dodavatele obědů do zařízení bude nutno řešit výběrovým řízením (při předpokladu nákladů na 18 měsíců přesahující 500.000 Kč) Děkuji Autor: KARAFIAT_M
|
Dobrý den, měla bych dotaz na požadavky týkající se pečující osoby v nově vytvořeném zařízení pro děti předškolního věku, v příručce je uvedena odborná způsobilost - vzdělání, je možné uznat vzdělání Učitelství II. stupně ZŠ v případě, že uchazečka o tuto pozici pečovatelky absolvovala několik dalších kurzů a seminářů, jako jsou metodika cvičení a práce s dětmi předškolního věku, kurz Respektovat a být respektován, v neposlední řadě pracuje s malými dětmi již delší dobu v rodinném centru, kde vede pohybové aktivity pro malé děti. Děkuji za odpověď, s pozdravem K. Stodolová • Autor: STODOLOVA_K
|
Dobrý den, údaje o zaměstnancích ve věcném hodnocení slouží ke zhodnocení potenciálu firmy využít zařízení péče o děti i v budoucnu, po skončení projektu, proto nás zajíma počet zaměstnanců, jejich úvazek a věk. To se však nevylučuje s tím, že zařízení péče o děti mohou využívat i zaměstnanci se zkráceným úvazkem. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, měla bych dotaz k příloze č. 1 projektové žádosti - P1 Udaje pro věcné hodnocení. V této příloze je v první části nutné uvádět počet osob s úvazkem nad 0,5. Chtěla bych se zeptat proč se tento údaj v příloze vyplňuje, když velikost úvazku rodiče, jak uvádíte, není rozhodující. Děkuji za odpověď. Nekorancová Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, v Projektové příručce je v kapitole věnované monitorovacím indikátorům taktéž uvedeno, že projekty musí mít k dispozici podklady dokládající dosažené jednotky a vedle toho také dokumentaci dokládající hodnoty dosažených monitorovacích indikátorů. Případné nenaplnění cílových hodnot monitorovacích indikátorů, které jsou obsaženy ve schválené projektové žádosti, však nemá za následek žádnou sankci, cílové hodnoty indikátorů se pro tyto projekty považují za nezávazné, pro výši nároku na dotaci z OP LZZ jsou rozhodující dosažené jednotky. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, rád bych se zeptal na popořené osoby. V projektové příručce na str. 64 je definice podpořené osoby jasná, ale zajímá mne zda počet podpořených osob, které do projektu uvedeme bude pro projekt závazný a stane se součástí monitorovací zprávy resp. zda uvedení rozdílného počtu podpořených osob v monitorovací zprávě a v projektu bude vnímáno jako nedodržení indikátorů. Děkuji za odpověď Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, měla bych dotaz k příloze č. 1 projektové žádosti - P1 Udaje pro věcné hodnocení. V této příloze je v první části nutné uvádět počet osob s úvazkem nad 0,5. Chtěla bych se zeptat proč se tento údaj v příloze vyplňuje, když velikost úvazku rodiče, jak uvádíte, není rozhodující. Děkuji za odpověď. Nekorancová Autor: NEKORANCOVA_L
|
Dobrý den, rád bych se zeptal na popořené osoby. V projektové příručce na str. 64 je definice podpořené osoby jasná, ale zajímá mne zda počet podpořených osob, které do projektu uvedeme bude pro projekt závazný a stane se součástí monitorovací zprávy resp. zda uvedení rozdílného počtu podpořených osob v monitorovací zprávě a v projektu bude vnímáno jako nedodržení indikátorů. Děkuji za odpověď Autor: KARAFIAT_M
|
Dobrý den, ad 1) Jednotkové ceny jsou přesně spočítány na vytvoření a provoz místa v zařízení péče o děti, tudíž nelze žádat o vyšší podporu, než pevně daná jednotková krát počet míst v zařízení. Proplácení jednotlivých částí dotace z naší strany bude probíhat na základě výsledků projektu, tedy vytvoření deklarovaného počtu míst splňujících požadavky stanovené výzvou a obsazenosti těchto míst. Jak bude příjemce dotace s prostředky hospodařit a do jaké míry bude projekt spolufinancovat z vlastních zdrojů, je na jeho zvážení, nás zajímají pouze výsledky. Výše závěrečné platby odpovídá rozdílu mezi dosud poskytnutou podporou z OP LZZ a celkovou výší způsobilých nákladů projektu, které mají být kryty z prostředků OP LZZ. Výše celkových způsobilých nákladů vychází z počtu dosažených jednotek a jejich jednotkových nákladů. V případě, že podpora z OP LZZ poukázaná formou záloh na účet příjemce převyšuje částku, která by měla být ze zdrojů OP LZZ na způsobilé náklady projektu poskytnuta, musí být příslušná část podpory vrácena vyhlašovateli. ad 2) Ano, rodič může být zaměstnán na DPČ i DPP, výše úvazku není určena. ad 3) Zařízení může fungovat i v režimu obecných právních předpisů. ad 4) Není mi zcela jasné, jestli se ptáte na zdanitelnost dotace jako takové nebo na zdanitelnost příjmů projektu. Dotace není předmětem daně a nezahrnuje se do obratu pro registraci. Za příjmy projektu se považují jen přímé výnosy projektu v době jeho trvání a zda se jedná o zdanitelný příjem je třeba konzultovat s příslušným finančním úřadem. Nicméně příjemce ani případní partneři nemají povinnost vést účetnictví projektu tak, aby případné projektové příjmy byly vedeny s jednoznačnou vazbou na projekt. Případné příjmy se pro účely OP LZZ, obdobně jako výdaje, nedokládají a příjemce nemá povinnost o nich poskytovatele informovat. S pozdravem, Adéla Purschová Děkuji za předchozí vyjasnění. Mohu se zeptat ještě na něco? - Během projektu bychom si rádi tvořili finanční nárazník z důvodu postupně klesajících plateb a také pro případ negativního výsledku při konečném vyúčtování. Pokud by nakonec výsledek byl pozitivní. Bylo by možné projekt po 22. měsící ukončit s tím, že bychom případné přebytky z nárazníku využili na provoz v dalších několika měsících (tentokrát už mimo projekt)?
- Postačuje pro možnost umístění dítěte v zařízení napč DPP/DPČ rodiče? Případně v jaké výši?
- Jsme občanským sdružením věnujícím se rodině. Budeme potřebovat ŽL i na provoz tohoto zařízení v rámci 22 měsíců projektu? Hodláme provozovat zařízení pro 3 partnerské firmy a kromě úhrady za stravu nebudou partneři ani jejich zaměstnanci našemu sdružení nic platit.
- Je tato finanční podpora zdanitelným příjmem?
Moc děkuji a přeji hezký den. Autor: PURSCHOVA
|
Děkuji za předchozí vyjasnění. Mohu se zeptat ještě na něco? - Během projektu bychom si rádi tvořili finanční nárazník z důvodu postupně klesajících plateb a také pro případ negativního výsledku při konečném vyúčtování. Pokud by nakonec výsledek byl pozitivní. Bylo by možné projekt po 22. měsící ukončit s tím, že bychom případné přebytky z nárazníku využili na provoz v dalších několika měsících (tentokrát už mimo projekt)?
- Postačuje pro možnost umístění dítěte v zařízení napč DPP/DPČ rodiče? Případně v jaké výši?
- Jsme občanským sdružením věnujícím se rodině. Budeme potřebovat ŽL i na provoz tohoto zařízení v rámci 22 měsíců projektu? Hodláme provozovat zařízení pro 3 partnerské firmy a kromě úhrady za stravu nebudou partneři ani jejich zaměstnanci našemu sdružení nic platit.
- Je tato finanční podpora zdanitelným příjmem?
Moc děkuji a přeji hezký den. Autor: STODOLOVA_K
|
Dobrý den, větší soukromé firmy jsou oprávněnými žadateli už teď, ve výzvě B5. Z režimu veřejné podpory je ovšem nelze vyjmout, tudíž pokud už mají vyčerpaný limit, nemohly by žádat o podporu ani v jiné výzvě. Díky poskytnutí veřejných prostředků na zařízení péče o děti daná firma nemusí na zajištění služby hlídání dětí svých zaměstnanců vynakládat v daném rozsahu své vlastní zdroje, poskytnutí dotace tedy představuje zvýhodnění daného subjektu. V případě, že je splněna podmínka zvýhodnění subjektu na trhu a potenciálního narušení hospodářské soutěže, musí být podpora z OP LZZ na tento projekt poskytnuta vždy v režimu de minimis. Ze zákazu poskytování veřejné podpory existují i jiné výjimky, žádná ovšem není vhodná na podporu zařízení péče o děti předškolního věku. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, děkuji za odpověď. Vše jsem si načetla a tím jsem se dověděla, že větší schopné firmy s.r.o. v mém blízkém okolí nemají šanci stát se žadateli či partnery této dotace díky již naplněnému limitu de minimis. Ráda bych se tedy zeptala, zda se v budoucnu plánuje i nějaká podpora v dané oblasti pro tyto větší firmy? Děkuji. Přeji pěkný den. Pavla Benešová Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, děkuji za odpověď. Vše jsem si načetla a tím jsem se dověděla, že větší schopné firmy s.r.o. v mém blízkém okolí nemají šanci stát se žadateli či partnery této dotace díky již naplněnému limitu de minimis. Ráda bych se tedy zeptala, zda se v budoucnu plánuje i nějaká podpora v dané oblasti pro tyto větší firmy? Děkuji. Přeji pěkný den. Pavla Benešová Autor: BENESOVA_P
|
Dobrý den, podpora de minimis je přidělována jak žadateli, tak partnerům, pokud jsou naplněny znaky veřejné podpory. Obecně jsou znaky veřejné podpory naplněny u soukromých firem, naopak z veřejné podpory jsou vyjmuty veřejné vysoké školy a územně samosprávné celky, u ostatních subjektů je to posuzováno individuálně - podle toho, do jaké míry vyvíjí ekonomickou činnost. Podorbnější informace k problematice veřejné podpory najdete v příručce Veřejná podpora a de minimis v OP LZZ, která je ke stažení zde: http://www.esfcr.cz/file/8420/ nebo v Projektové příručce (kapitola 15 Veřejná podpora), která je přílohou výzvy B5: http://www.esfcr.cz/file/8449/ S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala zda se splnění podmínky režimu de minimis vztahuje jen na žadatele nebo i na partnery? Pokud by se to vztahovalo i na partnery, prosím nasměrujte mě, kde bych toto nařízení (základní podmínku oprávněnosti partnera) dohledala.Děkuji. Pavla Benešová Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, ráda bych se zeptala zda se splnění podmínky režimu de minimis vztahuje jen na žadatele nebo i na partnery? Pokud by se to vztahovalo i na partnery, prosím nasměrujte mě, kde bych toto nařízení (základní podmínku oprávněnosti partnera) dohledala. Děkuji. Pavla Benešová Autor: BENESOVA_P
|
Dobrý den, v textu výzvy je hned za tím napsáno, že každodenní docházka dítěte není vyžadována. Aby bylo dítě považováno za "přítomné" v zařízení, musí tam strávit alespoň tři hodiny v kuse, nicméně děti na jednotlivých místech se mohou střídat v různých dnech nebo dopoledních/odpoledních. Docházku a zápis dítěte do zařízení potřebujeme z důvodů kontroly. Není ani povinnost, aby dítě do zařízení docházelo celý školní rok. Dloudobou bází se myslí, že by se nemělo jednat o příležitostné krátkodobé hlídání typu dětských koutků, ale pravidelně poskytovanou péči. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, děkuji za odpovědi. V rámci textu výzvy je uvedeno, že péče o děti v zařízení musí být dlouhodobá - tj., že rodič dítě zapisuje k docházce do zařízení - co si konkrétně pod tímto má realizátor představit? Znamená to, že dítě nesmí být k docházce zapsáno zároveň do jiného zařízení? např. klasické mš? viz. příklad, matka má dítě bežně v jiné mš (na vsi), ale 1x týdně pracuje v našem městě u našeho partnera a tak na ten den upřednostní docházku dítěte k nám do zařízení...je to ok? + je nějak stanoveno omezení, jak dlouho může/musí trvat zápis k docházce do zařízení? zda je to celý školní rok...? a jak často musí toto dítě za tuto dobu do zařízení "dojít"? Děkuji Hrubá Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, děkuji za odpovědi. V rámci textu výzvy je uvedeno, že péče o děti v zařízení musí být dlouhodobá - tj., že rodič dítě zapisuje k docházce do zařízení - co si konkrétně pod tímto má realizátor představit? Znamená to, že dítě nesmí být k docházce zapsáno zároveň do jiného zařízení? např. klasické mš? viz. příklad, matka má dítě bežně v jiné mš (na vsi), ale 1x týdně pracuje v našem městě u našeho partnera a tak na ten den upřednostní docházku dítěte k nám do zařízení...je to ok? + je nějak stanoveno omezení, jak dlouho může/musí trvat zápis k docházce do zařízení? zda je to celý školní rok...? a jak často musí toto dítě za tuto dobu do zařízení "dojít"? Děkuji Hrubá Autor: HRUBA_I
|
Dobrý den, přílohy by měly být naskenované s podpisy. Formální hodnocení a hodnocení přijatelnosti žádostí se provádí do 30 dnů od uzávěrky výzvy, tudíž v tomto termínu bychom Vás informovali, pokud by s přílohami něco nebylo v pořádku, a vyzvali Vás k opravě. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla jsem se zeptat v jakém formátu se mají nahrávat přílohy, zda je nutné, aby byly podepsané a tedy naskenované, či zda stačí, aby to byly pouze soubory dokumentu bez podpisu a ty podepsané přílohy byly až součástí tištěné verze? Plus jak dlouho trvá, než přijde zpět reakce na to, zda je příloha relevantní? Děkuji Hrubá Autor: PURSCHOVA
|
|