Aktuální bodová hranice posledního podpořeného projektu je 64,00 bodů.
10.1.2017
Vážení tazatelé,
před položením dotazu prosím zkontrolujte historii již zodpovězených dotazů v tomto klubu. Je pravděpodobné, že stejný nebo obdobný dotaz už byl zodpovězen.
Konkrétní dotazy týkající se vašich projektů a dotazy k zařazování zaměstnanců dle metodiky CZ-ISCO směřujte na projektové manažery, kteří s vámi komunikují prostřednictvím IS KP14+.
Děkujeme.
Tým IP 1.3
Dobrý den,
stejně jako mnozí přede mnou mám i já velké nejasnosti v rozdělování zaměstnanců do jednotlivých CZ-ISCO skupin. A to i po přečtení zdejších dotazů a odpovědí na toto téma a také po důkladném nastudování metodické příručky. Vnímám to jako velký problém, který může při nesprávném zařazení a následné kontrole na místě vést k sankcím ze strany poskytovatele dotace.
Uvědomuji si časovou náročnost tohoto kroku, ale je prosím možné zaslat některému ze zaměstnanců OPZ seznam pozic (cca třicet), které bychom chtěli do projektu zařadit? Seznam obsahuje i jednotlivé pozice dle CZ-ISCO.
Pochopitelně jsem připravený promptně dodat i všechny potřebné pracovní náplně ve formátu PDF a další nezbytné informace.
Již teď Vám moc děkuji za snahu.
Dobrý den,
děkuji Vám za odpověď.
Konzultoval jsem tuto problematiku s vedoucí personálního oddělení. Ta mi poslala složku všech pracovních náplní, které jsou v naší společnosti vykonávány. Každá náplň obsahuje i CZ-ISCO, které bylo do náplně údajně přidáno dle metodiky ČSÚ. Zařazení do skupin Vám posílám níže. S těmito čísly CZ-ISCO se již několik let operuje ve všech povinných statistikách týkajících se personální oblasti.
1) fyzioterapeut s registrací – 3
2) fyzioterapeut bez registrace – 3
3) vedoucí recepce – 4
4) referent ubytovacího úseku – 3
5) účetní – 4
6) technik IT – 3
7) sanitář – 5
8) manažer stravovacích služeb – 5
9) manažer hotelových služeb – 5
10) vedoucí oddělení ekonomického úseku – 1
11) vedoucí personálního oddělení – 1
12) vedoucí oddělení přírodních léčivých zdrojů + manažer EMS – 1
13) vedoucí obchodního úseku – 1
Dobrý den,
uveďte prosím návrh řešení, tzn. u každé pozice plánované zařazení včetně zdůvodnění proč jste danou pozici zařadil do konkrétní třídy. U pozic, kde jsou činnosti kumulované, rozhodujte aplikací pravidel priority:
Na základě doplnění se pokusím pomoci.
S pozdravem
J. Hajný
Děkuji Vám za odpověď a prosím tedy o radu ohledně správného zařazení zaměstnanců do CZ-ISCO.
Žadatelem bude lázeňská společnost. Jedná se o střední podnik s cca 210 zaměstnanci a několika lázeňskými domy..
1) fyzioterapeut s registrací – dosažené vzdělání: DiS., Bc.
Náplň práce: poskytuje zdravotní péči, vede zdravotnickou dokumentaci, pracuje s informačním systémem společnosti, provádí fyzioterapeutické vyšetření, stanovuje diagnózu, stanovuje a realizuje fyzioterapeutický plán.
2) fyzioterapeut bez registrace – dosažené vzdělání: SZŠ s maturitou
Náplň práce: téměř totožná s fyzioterapeutem s registrací, pouze s tím rozdílem, že diagnózu a následný plán stanovuje pod odborným dohledem.
3) vedoucí recepce – dosažené vzdělání: SŠ s maturitou
Náplň práce: organizuje, řídí a kontroluje činnost recepce, spolupracuje s ubytovacím referentem, provádí rozpis služeb recepce, kontroluje správnost pokladních operací, řeší reklamace klientů.
4) referent ubytovacího úseku – dosažené vzdělání: SŠ s maturitou
Náplň práce: vede agendu o jednotlivých hostech, vede korespondenci s klienty, eviduje objednané a ukončené pobyty, pracuje s informačním systémem společnosti, komunikuje s ubytovanými hosty.
5) účetní – dosažené vzdělání: SŠ s maturitou
Náplň práce: zajišťuje komplexní zpracování faktur, přebírá došlé faktury, provádí kontroly drobných nákupů, provádí zúčtování PHM, vystavuje faktury, zajišťuje činnost hlavní pokladny, přijímá a vyplácí finanční hotovost.
6) technik IT – dosažené vzdělání: Ing., příp. SŠ s maturitou
Náplň práce: kontroluje provoz počítačové sítě, zabezpečuje ochranu databáze společnosti, sleduje a ověřuje funkční možnosti jednotlivých softwarových nástrojů, řídí a kontroluje provoz serverů, zajišťuje archivaci dat společnosti.
7) sanitář – dosažené vzdělání: základní až Bc.
Náplň práce: podává léčebné procedury dle harmonogramu, vykonává dohled a poskytuje pomoc klientovi při proceduře, potvrzuje podanou proceduru do léčebného průkazu klienta, provádí technické manipulace s lůžky.
8) manažer stravovacích služeb – dosažené vzdělání: SŠ s maturitou
Náplň práce: řídí, kontroluje a koordinuje činnost gastronomického provozu lázeňského hotelu, ukládá úkoly a vydává příkazy podřízeným zaměstnancům, hodnotí jejich výsledky, sleduje hospodaření se stravní jednotkou, účastní se pohovorů s klienty, ve spolupráci s šéfkuchařem provádí inventuru potravin, předkládá návrhy na materiální vybavení gastronomických provozů.
9) manažer hotelových služeb – dosažené vzdělání: SŠ s maturitou
Náplň práce: řídí, kontroluje a koordinuje činnost ubytovacího provozu lázeňského hotelu, zadává úkoly a vydává příkazy podřízeným zaměstnancům, odpovídá za správné vedení administrativy, navrhuje úpravy vnitřních směrnic, zúčastňuje se pohovorů s klienty, navrhuje cenovou politiku v rámci lázeňského hotelu, zajišťuje objednávky spotřebního zboží.
10) vedoucí oddělení ekonomického úseku – dosažené vzdělání: SŠ s maturitou
Náplň práce: koordinuje a kontroluje podřízené zaměstnance, zajišťuje kompletně účetnictví společnosti, sestavuje účetní závěrky, provádí interní účetní audit společnosti, řeší pohledávky po lhůtě splatnosti, sleduje a plánuje peněžní hotovostní toky společnosti, zabezpečuje vedení účetního archivu.
11) vedoucí personálního oddělení – dosažené vzdělání: Bc.
Náplň práce: koordinuje a kontroluje podřízené zaměstnance, zajišťuje součinnost s navazujícími organizačními jednotkami, zajišťuje výběr, odbornou přípravu a doplňování stavu zaměstnanců, definuje kvalifikační předpoklady pro pracovní pozice, navrhuje motivační systém pro zaměstnance, podílí se na kolektivním vyjednávání s odbory, provádí rozbory mzdových nákladů.
12) vedoucí oddělení přírodních léčivých zdrojů + manažer EMS – dosažené vzdělání: SŠ s maturitou
Náplň práce: ukládá úkoly a vydává příkazy podřízeným zaměstnancům, zajišťuje odborné balneotechnické a vodohospodářské práce ve společnosti, zajišťuje provoz a údržbu všech jímacích zařízení, provoz a údržbu pitných pavilónů a kolonád, zajišťuje odborné zpracování balneologických podkladů, vypracovává odborné posudky, koordinuje činnosti při stanovení požadavků na EMS, sleduje efektivnost EMS, ověřuje účinnost přijatých opatření v rámci EMS
13) vedoucí obchodního úseku – dosažené vzdělání: Ing.
Náplň práce: ukládá úkoly a vydává příkazy podřízeným zaměstnancům, zajišťuje součinnost s ostatními organizačními jednotkami, navrhuje cenovou politiku a tvoří speciální nabídky – tvorba produktu, stanovení cen, podpora prodeje, spolupracuje s vedením hotelu i celé společnosti, podílí se na výběru veletrhů, jichž se společnost zúčastní, vyřizuje reklamace klientů, vyhledává nové klienty.
14) Předpokládám, že všeobecná sestra a zdravotnický asistent lázeňského zařízení spadají do skupiny 3? Stejně tak předpokládám, že úsekoví ředitelé (technický, ekonomický - s vysokoškolským vzděláním), kteří jsou podřízení přímo generálnímu řediteli, spadají do skupiny 1?
Dobrý den,
na základě předložených informací se domnívám, že zařazení do tříd je vesměs správné.
Moc jistý si nejsem u:
4) referent ubytovacího úseku – 3: Proč třída č. 3? Můžete uvést konkrétní kategorii?
Dále u vedoucích doporučuji pro jistotu znovu zhodnotit, zda se skutečně jedná o řídící pracovníky z pohledu metodiky ČSÚ (viz podkapitola 3.1) – zda nejde spíše o specialisty v oboru (team leady). Skutečnost, že osoba přímým způsobem řídí tým osob na dně organizační struktury, nemusí nutně znamenat, že se jedná o řídícího pracovníka. Tím vám s jistotou nevyvracím navržené zařazení, jen doporučuji, abyste se ujistili, že jste metodiku správně pochopili.
Co se týče bodu 14, domnívám se, že vaše úvahy jsou správné.
S pozdravem
J. Hajný