NEPUSTILOVA_RADKA (Středa 17.03.10 09:53:14) : Ano, úspěšní absolventi kurzů jsou současně podpořené osoby. Pokud uvedete konkrétní jména v realizačním týmu/rozpočtu, jakákoliv změna obsazení už bude administrována jako změna nepodstatná. Informace navíc k projektu můžete uvést v samostatné příloze. Zuzana Pincová Dobrý den, 1) ještě doplňující dotaz k indikátorům - úspěšní absolventi kurzů se započítávají současně také do počtu podpořených osob celkem, že? 2) Pokud vím konkrétní osoby realizačního týmu a považuji za dobré uvést jejich kvalifikaci a zkušenosti související s projektem a nevejde se mi toto do popisu pozice v žádosti, můžu výčet těchto informací (jméno, příjmení, kvalifikace, zkušenosti) uvést v nepovinné příloze? Děkuji Radka Nepustilová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
BUBENIKOVA_PAVLINA (Středa 17.03.10 09:00:30) : Nejprve bych upozornila, že členové realizačního týmu se do podpořených osob nezapočítávají. Navýšení počtu indikátoru, není bráno jako porušení smluvních podmínek. Naopak v případě nenaplnění daného indikátoru se už jedná o porušení smluvních podmínek a bude vám vyměřen odvod z celkové částky dotace. Ohledně dotazu k výběrovému řízení. Křížové financování také podléhá pravidlům OP LZZ. Pokud jednotlivé položky za didaktické pomůcky, hudební nástroje atd. souhrnně překročí částku 200 000,-- Kč bez DPH je nutné vyhlásit výběrové řízení dle pokynů pro zadávání zakázek OP LZZ. Nákup uvádíte do Benefitu včetně DPH. Zuzana Pincová Dobrý den, prosím o zodpovězení několika dotazů: - Dotaz týkající se plnění indikátoru „Počet podpořených osob - celkem“. Zřizujeme MŠ o kapacitě 50 dětí, tj. počet podpořených osob 50 zaměstnanců/kyň (minimální počet, tento počet uvedeme do Benefitu7 a jsme ho schopni zajistit). Co se stane, pokud tento počet přesáhneme (např. 100 a více, tj. že se během realizace vystřídají jednotlivé děti v MŠ, tj. dojde k navýšení počtů podpořených zaměstnanců/kyň). Navýšení počtu indikátoru bude ze strany poskytovatele dotace bráno jako porušení/nesrovnalost smluvních podmínek anebo to bude akceptovatelné bez sankce? Teoreticky by se také mohlo stát, že někteří rodiče přihlásí do školky třeba dvě děti najednou a tím pádem naopak dojde ke snížení počtu podpořených osob. Mohl by být takto snížený počet indikátoru také brán jako porušení smluvních podmínek?
- Dotaz týkající se výběrových řízení. V rámci zřízení MŠ plánujeme nákup různého druhu věcí, a to nábytek, textil, elektronika, hřiště, kuchyň, pomůcky pro děti (didaktické pomůcky, hudební nástroje, výtvarný materiál, sportovní potřeby, stolní hry a hračky, … vše určeno pouze pro děti). Je nutné u pořízení nábytku dodržet pravidla OPLZZ, když toto bude hrazeno z křížového nábytku (tj. proplacení 3 %)? Jak soutěžit pomůcky pro děti – jako jednu soutěž (soubor) anebo každou položku zvlášť (VŘ na didaktické pomůcky, VŘ na hudební nástroje, apod.). Je nutné uvádět nákup do 200.000,- bez DPH do Benefitu?
Děkuji za odpověď. Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
KADLECOVAHANA (Středa 17.03.10 01:22:45) : V tomto případě tuto kolonku v projektové žádosti nevyplňujete. Zuzana Pincová Dobry den, muj dalsi dotaz se tyka vyberoveho rizeni. Pokud nemame v pplanu zadne vyberove rizeni nad 200.000tis Kc, nemusime do Projektove zadosti tuto zalozku vyplnovat? Dekuji. Hana K. Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
JANA_LENKOVA (Úterý 16.03.10 22:49:56) : Partner s finančním příspěvkem musí mýt statut oprávněného žadatele, protože bude mít z projektu finanční podíl. Nelze přidělit peníze někomu, kdo nemá statut oprávněného žadatele. U partnerů bez finančního příspěvku je to jedno, když z projektu nebude mít peníze. Z důvodu toho odlišení doporučuji v žádosti jednoznačně uvést, o jaký typ partnera se jedná. Odborníky jako jednotlivce v realizačním týmu mít můžete. Adéla Purschová Dobrý večer ještě jednou, včera jste mi odpověděla, že ASMP ČR není oprávněným žadatelem? Proč? A proč nemůže být partnerem s finančním plněním, ale může být partnerem bez finančního plnění? Děkuji za vysvětlení. Byla bych velice nerada, kdyby žádost byla vyloučena formálně vzhledem k neoprávněnosti partnera. Druhý dotaz je opět upřesňující - píšete, že nemohu dát podnikatelům zato, že předají ve svém podniku účastníkům projektu své znalosti, žádné finance. Jak to mohu provést jinak? Mohu si je dát jako odborníky do realizačního týmu? Tuto část projektu považuji za hodně důležitou a z našeho výzkumu vyplývá, že motivace bude třeba. Děkuji Jana Lenková Autor: PURSCHOVA
|
KADLECOVAHANA (Úterý 16.03.10 22:34:20) : Ad 1) Ano, uvedené produkty můžete započítat tak, jak píšete. Seminář by měl být započítán jako celek, tj. včetně metodiky, osnov, učebnice atd. Takto komplexně pak můžete započítat jednotlivé tématické semináře. Ad 2) Do indikátoru počet úspěšných absolventů kurzů se počítají lidé, kteří ukončili kurz předepsaným způsobem, např. obdrželi osvědčení, certifikát atd. To znamená, že pokud jsou součástí projektu kurzy, za jejichž absolvování lze obdržet osvědčení, je pro Vás tento indikátoru relevantní. Adéla Purchová Dobrý den, mám dotaz ohledne monit. ukazatelu: 1) 7.57. pocet inovovanych produktu - vytvarime rodinne centrum, jehoz soucasti bude skolka, hlidani deti a doplnkove seminare pro rodice. Toto beru jako komplexnni produkt, tedy ukazatel ma hodnotu 1. Zaroven vytvarime software, ktery rodicum umozni rezervovat mista, a nam pomuze pri anketach a evaluaci, ten bych zapocitala take za 1. Celkova hodnota je tedy 2?? Doplnkova otazka zni. pokud bychom si seminare pro rodice nechavali metodicky vytvaret od skolitelu a metodiky si pote nechavali, zvysuje to hodnotu tohoto ukazatele, kdy bychom za kazyde tema pripocitali bod? 2) Ukazatel 7.46.13. se predpokladam tyka aktivity B, ne naseho projektu, ktery je prevazne v A. Anebo muzeme pocitat pocet podporenych absolventu, ted rocicu, kteri prisli na kurz? Kutzy budou spise psychologickeho charakteru, predpokladam, ze tento ukazatel tedy neni relevanti. Dekuji, Hana K. Autor: PURSCHOVA
|
KADLECOVAHANA (Úterý 16.03.10 21:24:48) : Ano, prostory vyhrazené čistě pro službu péče o děti mohou být celé hrazené z přímých nákladů. Adéla Purschová Dobrý večer, rozumím tomu správně, že pokud budou pracovnící realizačního týmu (jejichž náplní práce je administrace - tedy manažer projektu, asistent atd.) mít kancelář jinde než v budově školky (např. na ústředí), můžeme celý pronájem budovy školky zahrnout do přímých nákladů? Děkuj. Hana Kadlecová Autor: PURSCHOVA
|
KOVACOVA (Úterý 16.03.10 17:53:07) : Dobrý den, spolupráci se subjektem, který není partnerem, můžete libovolně popsat v projektové žádosti, případně doložit nějakým písemným příslibem spolupráce. Veškeré přílohy žádosti, i nepovinné, je potřeba nahrát do Benefit,u, protože hodnotitelé/ky nedostanou žádosti v tištěné podobě, budou si je prohlížet přes internetovou aplikaci. Jestli bude spolupráce hodnocená pozitivně, záleží na tom, jak jí popíšete a jak bude celkově zkvalitňovat projekt. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, navazuji na dotaz týkající se partnetsrví. Pokud v projektu budeme spolupracovat se subjketem, který nebude vystupúovat jako partner, nicméně jeho spolupráci na projektu považujeme za postatnou, je pro hodnocení projektu pozitivní, když uvedeme tuto spolupráci v rámci nepovinných příloh formou např. čestného prohlášení? Velice děkuji za informaci. J.Kováčová Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý večer, do jaké kapitoly mám zařadit tyto náklady: - občerstvení pro účastníky seminářů určených pro zaměstnavatele (na téma rovných příležitostí) - ubytování lektorů Dále bych se chtěla zeptat, jestli doporučujete realizovat výběrové řízení na dodavatele vybavení školky, nebo si můžeme vybavení nakupovat u různých dodavatelů sami? A ještě dotaz ohledně křížového financování. Může být nějak ohroženo celkové hodnocení projektu v případě, že budeme požadovat vyšší než garantovaný podíl křížového financování (uvažujeme max 9%, což je garantovaný podíl na celkovou alokaci výzvy)? Jak budete postupovat v případě, že projekt bude dobře hodnocen, ale bude požadovat více než bude možno poskytnout? Budete např. kontaktovat žadatele, jestli je schopen si např. sehnat peníze na křížové financování z jiných zdrojů? Děkuji Lenka Bílková Autor: BILKOVA_L
|
Dobrý den, prosím o potvrzení našich dotazů. Jedná se o projekt rodinného centra provozujícího školku, aktivita A) Služby péče o děti. Podstatou projektu je personální zajištění a provoz školky (služby o dítě) s doprovodnými semináři pro cílovou skupinu (rodiče s dětmi). 1. Jedná o příjem projektu v případě peněžních darů na základě darovací smlouvy (na obnovu pomůcek apod.)? 2. S vědomím, že nelze dle metodiky financovat "náklady na odměňování pracovníků, kteří vykonávají v rámci organizace činnosti zajišťující chod organizace a nikoliv primárně realizaci projektu (zajištění úklidu a čištění)“ se ptám, zda lze podpořit pozici školníka a paní na výdej stravy (nemyslím úklid), když podstatou projektu je zajištění celodenní péče o děti a tím umožnění rodičům uplatnit se na trhu práce? Děkuji. 3 Přes časté diskuse nad nájmy prosím o ujištění. Nájemné rodinného centra, kde bude probíhat služba o dítě- celodenní hlídání a ze kterého bude vyjmuta kancelář realizačního týmu, je nepřímý výdaj? V rodinném centru budou také probíhat doprovodné vzdělávací semináře pro cílovou skupinu (rodiče s dětmi). Pokud by byl výše zmíněný nájem školky nepřímý výdaj, můžeme předpokládám část faktury týkající se seminářů zahrnout do přímých nákladů. 4. zajištění stravy ve školce (netýká se seminářů) – je možné zahrnout do přímých nákladů (služby) výdaj na zajištění každodenní stravy ( doprava)? 5. Indikátory Počet podpořených prganizací: rodinné centrum + 2 partneři= 3? Počet podpořených osob: vždy 1 z rodičů od přihlášených dětí ve školce rodinného centra + počet účastníků doprovodných seminářů pro rodiče? (nebo lze počet účastníků seminářů brát jako počet účastníků kurzů)? 6. Je možné podpořit z přímých výdajů školení 1 pedag. pracovníka (kurz Montessori)? 7. Ekonom projektu – v odpovědích z 15/3 a 9/3 se zdá být rozpor (nebo nepochopení). Je ekonom (na DPČ), který má v projektu úvazek pouze pro účel projektu, přímý náklad, tak jak je uvedeno v odpovědi z 15/3?. Nejedná se o účetního. Děkuji moc předem L. Navrátilová Autor: NAVRATILOVA_L
|
SIMBEROVA_Z (Úterý 16.03.10 16:02:50) : Dobrý den, externí odborníky je obecně možné platit z projektu, v rámci osobních nákladů nebo nákupu služeb. Adéla Purschová Dobrý den, v rámci projektu zřídíme školku, v jejímž programu bude také zaměření na hudební a výtvarnou výchovu, češtinu, angličtinu apod. Tyto speciální aktivity budou zajišťovat externí odborníci, kteří budou do školky docházet. 1. Je možné z rozpočtu projektu platit také tyto externí odborníky? 2. Pokud to nelze, je možné tyto aktivity nezahrnout do projektu, nechat na rodičích, zda je využijí a zpoplatnit je? Děkuji. Autor: PURSCHOVA
|
|