Dobrý den, omezení 5 dětí na osobu platilo pro miniškolky, které v této výzvě nejsou podporovovány. Podmínky provozu mateřských škol se v této výzvě řídí pravidly ministerstva školství: Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, mj.: - § 8 – zřizování - § 124 a násl. - Školská právnická osoba - § 142 a násl. - Rejstřík škol a školských zařízení ............. Vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění vyhlášky č. 43/2006 Sb. Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů Vyhláška č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých Vyhláška č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, ve znění pozdějších předpisů Vyhláška č. 268/2009 Sb., o technických požadavcích na stavby Zákon č. 306/1999 Sb., o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením, ve znění pozdějších předpisů Záleží na žadateli, zda bude po dobu projektu chtít vybírat školné. Pokud ano, příjmy se vykazují až v monitorovacích zprávách, nikoli v projektové žádosti. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, mám dotazy ohledně aktivity A, firemních školek - platí i pro firemní školky max. 5 děti na 1 pečovatelku (učitelku) nebo je to jinak než u miniškolek (kde toto plati) - prostor pro venkovni aktivity být MUSI nebo bezpodminečně být nemusi? - venkovni prostor by měl být dle vyhlášky MZCR oplocen - stači, že je oplocen celý areál nemocnice (kde bude školka budována)? nebo to musi být konkretni oplocene misto vyhrazene pouze pro děti? - v rozpočtu se má počítat i s tim, že rodiče budou za školku platit? jak naložit s těmito případnými příspěvky, někde se to uvádí? nebo se o to snižuje dotace apod.? Děkuji za odpověď Jaroslav Šimeček Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, v případě projektu na zřízení a provoz školky bude probíhat nábor - zápis dětí do školky. Náklady na oznámení v médiích, plakáty apod, že do projektové MŠ bude probíhat zápis, budou součástí přímých (nákup služeb) nebo nepřímých nákladů (publicita)? V Metodice způsobilých nákladů je u publicity uvedeno, že pokud je to součástí hlavní činnosti projektu, nespadají tyto náklady do publicity (nepřímé výdaje). Pochopili jsme to správně? Inzerce na nové učitelky spadají do personalistiky - nepřímé výdaje? Děkuji za odpovědi. Autor: MARTINEK_PETR
|
Dobrý den, ráda bych si ujasnila, zda můžeme žádat o tento projekt jako školská právnická osoba, když v účinnost vstoupíme jako subjekt až od 1.9.2010 - viz rozhodnutí od MŠMT: Ke dni 1.9.2010 se do rejstříku školských zařízení právnických osob, pokud do té doby nabude účinnosti rozhodnutí o zápisu mateřské školy do rejstříku škol a školských zařízení, jejíž činnost bud vykonávat právnická osoba s názvem Mateřská škola Děvčátka Momo. O dotaci budete muset žádat jako o.p.s. a právní forma Vaší školky nabyde, až k 1.9. 2010. Je nutné toto zargumentovat v žádosti. Zřizovatelem této školky je organizace Momo Chrudim, o.p.s., takže si nejsem jistá, zda nemáme o tento projekt žádat jako zřizovatel této školky, když vlastně ještě školská právnická osoba Mateřská škola není v účinnosti. Děkuji, Lamačová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Pátek 12.03.10 00:00:55) : Dobrý večer, ráda bych se zeptala, zda můžeme do projektu, který je zaměřen na provoz rodinného centra - školka plus nárazové hlídání dětí- zahrnout i odpolední kurzy pro matky, které cílové skupině v budoucnu usnadní vstup na trh práce. Tato aktivita, v jejíž realizaci by bylo zahrnuto i hlídání dětí, zatímco se matky/otcové školí, by byla brána jako vedlejší náplň projektu. Součástí by byly i např. psychologické semináře jak pro otce tak matky - např. jak efektivně sladit prac.a soukr. život atd.... Je takový typ školení možné zahrnout do klíčových aktivit? Děkuji. Určitě je možné při aktivitě péče o děti realizovat i vzdělávací aktivity jako doplňkovou činnost. Pouze je nutné, aby jste se vyhnuli vzdělávání v měkkých dovednostech, PC a cizích jazycích. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SYKOROVA_M (Čtvrtek 11.03.10 17:13:40) : Dobrý den, mám ještě dotaz, který se týká Vaší odpovědi z10/3. - "Startovací balíček pro začínající podnikatelky". Je nutné aby takový blíček ženy obdržely před začátkem svého podnikání. Je totiž prokázané, že podnikatelé kolabují nejčastěji na nezvládnutých marketingových aktivitách v prvních měsících podnikání. Z tohoto hlediska by bylo ideální navázat na komplexní vzdělávací program (před začátkem podnikání cílové skupiny) podporou v prvních měsících podnikání (startovací balíček, konzultace). V takovém případě by předpokládám šlo o podporu de minimis a takové aktivity výzva nepodporuje? Pokud se jedná o Přímou podporu cílové skupině je možné částečně zafinacovat takovýto balíček z podpoložky Přímé podpory - Jiné nezbytné náklady cílové skupiny, ale záleží na výběrové komisi, zda se jí takaovýto výdaj bude zdát jako opodstatněný. O podporu de minimis se nejedná, a ani není v tomto případě možná. Díky Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SCHARFOVA_I (Čtvrtek 11.03.10 22:01:10) : Dobrý den, radi bychom se zeptali, jestli je oprávněná aktivita vytvoření a rozdělení úkolů realizačního týmu. Tato aktivita se samozřejmě předpokládá, ale nejsem přesvědčená, že je třeba ji uvádět jako klíčovou aktivitu projektu. Může v rámci křížového financování vybudovat jídelnu pro vydávání jídla, které bude nakoupeno. Projekty financované z OP LZZ jsou neinvestiční. Umožnění proplácení některých investičních výdajů je možné pouze díky výměně prostředků z ERDF, které jsou omezené. Výstavbu jídelny není možné financovat. Děkuji za odpověď. Ivana Scharfová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
RAMBOUSEK (Čtvrtek 11.03.10 20:58:22) : Dobrý den, jsou způsobilým výdaje stavební úpravy na pronajatých prostorech nebo mohou být upravovány pouze prostory ve vlastnictví žadatele? Ano, je možné dělat stavební úpravy i v pronajatých prostorách, pokud jsou nutné pro práci s cílovou skupinou. Na druhou stranu zkuste zvážit, zda by jste případně nenašli prostory vhodnější pro aktivity projektu. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Děkuji Rambousek Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
HOLISOVA (Čtvrtek 11.03.10 21:50:37) : Dobrý den. V rámci našeho projektu jsme připravili vzdělávání pro ženy zahajující podnikání. Tak jsem také definovali naší cílovou skupinu. Avšak ženy zahajující podnikání mohou být v danou chvíli zároveň příslušníkem dalších CS -zaměstnanci,rodiče s dětmi, v předdůchodovém věku apod. Máme tedy CS rozšířit a nebostačí ponechat jednu původní. Pokud budete poskytovat služby pouze ženám začínající podnikání, není důvod uvádět další cílové skupiny. Dále v našem projektu překládáme metodiku ze zahraničí pro její využití v ČR. Jedná se o určitou formu testování osobnosti. Zahraniční majitel licence tento překlad nikdy komerčně nezrealizuje,jelikož ČR je svým počtem obyvatel pro něj komerčně zcela nezajímavá. Překlad po ukončení realizace projektu zústane k využití partnerské organizaci- tato ho může komerčně využít. Jedná se o veřejnou podporu? Z realizovaného testu se majiteli licence platí poplatky (3USD) je možné toto zahrnout do projektu za platbu licencí pro účasníky projektu? Toto pak je a nebo není VP? O veřejnou podporu se nejedná. Přeložená metodika totiž zůstane vlastnictvím projektu a řídícího orgánu MPSV i poskočení realizace projektu – bude dále volně přístupná, kterémukoliv zájemci, který by ji mohl upotřebit v praxi. Pro komerční využití bude muset uzavřít podlicenční smlouvu s Vámi, která je bude opravňovat k používání v ČR. Platbu za test je možné zahrnout do způsobilých výdajů projektu. Předem díky za odpovědi. S pozdravem Omlouvám se, že to trvalo déle, ale snažili jsme se zajistit metodicky správnou odpověď. Michaela Holišová S podzravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, mám dotazy ohledně aktivity A, firemních školek - platí i pro firemní školky max. 5 děti na 1 pečovatelku (učitelku) nebo je to jinak než u miniškolek (kde toto plati) - prostor pro venkovni aktivity být MUSI nebo bezpodminečně být nemusi? - venkovni prostor by měl být dle vyhlášky MZCR oplocen - stači, že je oplocen celý areál nemocnice (kde bude školka budována)? nebo to musi být konkretni oplocene misto vyhrazene pouze pro děti? - v rozpočtu se má počítat i s tim, že rodiče budou za školku platit? jak naložit s těmito případnými příspěvky, někde se to uvádí? nebo se o to snižuje dotace apod.? Děkuji za odpověď Jaroslav Šimeček Autor: SIMECEK_J
|
BUBENIKOVA_PAVLINA (Čtvrtek 11.03.10 14:24:54) : Dobrý den, kancelářské potřeby včetně psacích vždy patří vždy do nepřímých nákladů. Výtvarné potřeby, pokud prokazatelně slouží cílové skupině, je možné zahrnout do nákladů přímých, kapitoly zařízení a vybavení. Rovněž tak hudební nástroje i náklady na vybavení hřiště, pokud jsou do 40 000 Kč. Jinak by spadaly do křížového financování. Způsobilým výdajem v rámci zařízení a vybavení jsou i kuchyňské spotřebiče, nicméně je potřeba v žádosti doložit jejich provázanost s cílovými aktivitami. Z Vašeho dotazu vyplývá poněkud nelogicky, že potřebujete sporák, přitom se v kuchyni nebude vařit. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, zajímalo by nás, z jakého důvodu patří výtvarné a psací potřeby, které budou určeny pouze pro děti v MŠ, mezi nepřímé náklady, když sportovní potřeby patří do položky rozpočtu 3 Zařízení vybavení. Do jaké položky lze zařadit hudební nástroje pro děti MŠ. Pokud chceme součástí MŠ vybudovat dětské hřiště, kam lze zahrnout náklady (např. na pískoviště, prolézačky, aj.). Je možné do kapitoly rozpočtu 3 Zařízení a vybavení zahrnout náklady související se zřízením kuchyně (např. sporák, chladnička, kuch. linka, myčka nádobí, příbory, nádobí) - ve zřízené kuchyni se nebude vařit, pouze se bude ohřívat dovážená strava. Děkuji za odpověď. Autor: PURSCHOVA
|
HRABANKOVA (Čtvrtek 11.03.10 13:53:20) : Dobrý den, chtěla bych požádat o upřesnění k aktivitě B. Konkrétním osobám by byly v rámci kariérního poradenství hrazeny rekvalifikace. Existuje nějaký doporučený finanční limit pro cenu rekvalifikačních kurzů na osobu? Děkuji za odpověď. Hrabánková Dobrý den, finanční limit není jasně daný, ceny musí pouze odpovídat cenám v místě a čase obvyklým, proto doporučuji projet nabídku trhu a zjistit v jakém rozmezí se ceny pohybují a zvolit pak průměrnou výši. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
RAMBOUSEK (Čtvrtek 11.03.10 11:22:28) : Dobrý den, k činnostem podporovaným v rámci této výzvy patří tvorba a realizace komplexních programů na podporu zaměstnanosti nebo zahájení samostatné výdělečné činnosti s využitím inovativních metod, zapojením doprovodných opatřeních a poradenských služeb. Vámi uvedené aktivity mohou být součástí takového programu. Stejně tak náklady na autoškolu mohou být způsbilým výdajem, pokud v žádosti prokážete nezbytnost této aktivtity vůči cílům výzvy. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, připravujeme projekt do aktivity B, kde bychom chtěli pro matky v posledním roce mateřské dovolené a matky pečující o děti handicapované připravit program usnadňující jim návrat na trh práce a usnadnit jim sladit rodinnou a pracovní složku života. K projektu nyní řešíme dva dotazy: 1) Součástí projektu by mělo být blok i vzdělávání v oblastech, kde si nejsme jisti s posouzením zda se nejedná o "měkké dovedností". Je možné zahrnout do projektu bloky: Zpracování životopisu, Motivační dopis, Příprava na pohovor? 2) Matky pečující o handicapované dítě získávají příspěvek na nákup automobilu, ovšem často nemají prostředky na pořízení řidičského průkazu - je možné zorganizovat kurz autoškoly pro získání řidičského oprávnění sk. B pro tuto specifickou skupinu matek v rámci projektu? Děkuji Rambousek Autor: PURSCHOVA
|
KRATOCHVILOVA (Čtvrtek 11.03.10 11:25:59) : Dobrý den, v našem projektu bychom chtěli zrealizovat kurz vzdělávání začínajících podnikatelek během a po RD, akreditovaný kurz pro chůvy a miniškolku Lze aktivity takto nakombinovat? Děkuji za odpověď. Jana Kratochvílová Dobrý den, aktivity je určitě možné kombinovat. Na druhou stranu je jasné, že některá bude převažovat, buď vzdělávání nebo péče o děti, podle toho i označte projektovou žádost. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
RENATA_VONDRAKOVA (Čtvrtek 11.03.10 10:07:23) : Dobrý den, v návaznosti na náš telefonický rozhovor, prosím, o popis, jak v Benefitu a rozpočtu odečíst příjmy projektu již v projektové žádosti. A ještě jednou děkuji moc za trpělivost a konzultace :-) R. Vondráková Po konzultaci se správcem aplikace Benefit 7, jsem zjistila, že pole příjmy bylo žadatelům zaslepeno. Příjmy budou úspěšní žadatelé vkládat až v rámci první žádosti o platbu při monitorovací zprávě. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
DIVINOVA_EVA (Čtvrtek 11.03.10 08:20:40) : Dobrý den, hlídání dětí jako doprovodné opatření během účasti cílové skupiny na aktivitách projektu můžete zajistit dohodou o provedení práce. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda-li jde zajistit hlídání dětí na Dohodu o provedení práce v rámci klíčových aktivit pro rodiče s dětmi, kteří jsou cílovou skupinou a budou se zúčastňovat skupinových aktivit v rámci projektu. Děkuji. S pozdravem Eva Divínová Autor: PURSCHOVA
|
KOVACOVA (Čtvrtek 11.03.10 06:56:16) : Dobrý den, příspěvek by měl být ve výši místně obvyklé. Tudíž je na Vás, abyste si zmapovali, kolik ve Vašem regionu běžně stojí hlídání dětí a v této výši poskytli příspěvek. Již několikrát tu bylo zmíněno, že partnerství v projektu by se nemělo zakládat na poskytování služeb, které jsou dostupné na trhu, což hlídání dětí je. Viz Příručka pro žadatele, str. 30: „Partnerství není vztahem, kdy příjemce nebo partner zajišťují v projektu takové aktivity, které mohou být běžně poskytnuty jako služby dalšími subjekty. Povaha právních vztahů mezi žadatelem a jeho partnery tedy nesmí být založena na poskytování služeb.“ Pokud byste chtěli obec zapojit jako partnera, měla by hrát v projektu klíčovější roli než je hlídání dětí. Partneři by se společně s příjemcem měli podílet na zpracování projektové žádosti a následně na realizaci věcných projektových aktivit. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, plánujeme projekt do aktivity Trh práce, v rámci kterého budeme vzdělávat cílovou skupinu. Je možné hradit cílové skupině příspěvek na péči o dítě a další závislé osoby po dobu jejich účasti v projektu, jak je uvedeno v Metodice způsobilýých výdajů str. 17? Pokud ano, v jaké výši můžeme zaplánovat do rozpočtu? Momentálně jsme v jednání s obcí, která by nám s hlídáním dětí pomohla. Pokud by se podařilo dojednat zajištění této služby zdrama, mohly bychom pak Obec uvést v projektu jako partnera - bez finančního příspěvku? Pokud by byla služby za úplatu, měli bychom pak uvést Obec jako partnera s finančním příspěvkem? Děkuji. S pozdravem. J.Kováčová Autor: PURSCHOVA
|
BILKOVA_L (Středa 10.03.10 18:38:30) : Dobrý den, v tomto případě by bylo lepší zapojit do projektu celou organizaci jako partnera. Odborná spolupráce při implementaci rovných příležitostí není službou běžně dostupnou na trhu, tudíž by se nejednalo o obcházení výběrového řízení. Adéla Purschová Dobrý den, plánujeme zapojit do realizačního týmu projektu experta z organizace zabývající se rovnými příležitostmi, který bude zapojen formu supervize a odborných konzultací. Jednou s částí projektu budou aktivity zaměřené na zaměstnavatele a zaměstnace, které by pravděpodobně expert v jedné osobě nezvádl realizovat. Jedná se o soubor aktivit, na které bude pravděpodobně vyhlášeno výběrové řízení. Je možno, aby se výběrového řízení účastnila organizace, ve které je expert zaměstnán? Děkuji. L. Bílková Autor: PURSCHOVA
|
LUDMILA_HEGEROVA (Středa 10.03.10 16:41:01) : Dobrý den, rozhodující je, aby projekt končil nejpozději 31. 12. 2013. Adéla Purschová Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda je možné podat žádost z aktuální výzvy č. 54 s tím, že by začátek projektu byl až v srpnu 2011. Děkuji za odpověď. Hegerová Autor: PURSCHOVA
|
SYKOROVA_M (Středa 10.03.10 14:20:44) : Dobrý den, propagační materiály projektu se hradí z nepřímých nákladů. Pokud by se ovšem jednalo o materiály sloužící cílové skupině a nikoli předměty vztahující se k publicitě projektu, mělo by být možné jejich výrobu hradit v rámci nákupu služeb. Adéla Purschová Dobrý den, připravujeme projekt vzdělávání žen k podnikání a následné přidělení konzultanta pro počáteční fázi podnikání. Rádi bychom v rámci projektu připravili pro úspěšné ženy "základaní startovací balíček" vizuálních propagačních prvků (vizitky, letáky.web apod.) v hodnotě cca 5-20 tis. Kč. Lze takový balíček zahrnout do nákladů projektu, případně z jakých zdrojů by bylo možné balíček uhradit? Díky Autor: PURSCHOVA
|
LAMACOVA_J (Středa 10.03.10 15:31:54) : Dobrý den, v rámci přímé podpory lze hradit stravné pro cílovou skupinu během účasti na kurzu, což je něco jiného než zajištění pravidelného stravování pro děti ve školce. Vzhledem k tomu, že v rozpočtu není kam zařadit nákup potravin, dopočujeme stravování nakoupit jako službu, tj. najmout firmu, která stravování kompletně zajistí. To pak lze vykázat jako nákup služeb. Pokud byste měli v realizačním týmu kuchaře nebo kuchařku, bylo by potřeba také nakoupit suroviny, ze kterých bude vařit, a to je právě vzhledem ke struktuře způsobilých výdajů problém. Jinak z přímých nákladů nelze hradit mzdu na činnosti, které jsou v Metodice způsobilých výdajů vyjmenované v kapitole nepřímé náklady. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, nerozumím prosím vás hrazení stravování v rámci školky. Stravování patří mezi přímou podporu, píšete do nákupu služeb. Mám tedy stravování zahrnout do přímé podpory mezi stravování nebo do nákupu služeb? Nerozumím tomu. Dále bych se chtěla zeptat, zda tzv. hospodář, který má na starost chod školky z technické stránky, úklid a např. vaření pro děti může být zaměstnán v rámci realizačního týmu? Pak tedy nerozumím, když se bude vařit pro děti přímo ve školce, proč stravování patří do nákupu služeb a jak to udělat prakticky? Děkuji. S pozdravem, Lamačová Autor: PURSCHOVA
|
|