DYCKA_M (Úterý 02.03.10 12:33:32) : Podle vyjádření Evropské komise schémata podpory vzdělávání určené jednotlivcům (nikoli podnikům) – ať už je tato skupina definována jako zájemci o zaměstnání nebo jako rodiče na rodičovské dovolené nebo jiná podobná skupina - nejsou považována za veřejnou podporu. V tomto případě by nemělo vadit, když cílová skupina bude mít i v době realizace projektu statut zaměstnanců. Ženy začínající podnikání jsou ve výzvě definované jako ženy, které ještě podnikání nezahájily, nicméně mohou být zaměstnané. Profesním vzdělávání zaměstnanců se myslí zejména vzdělávání ve prospěch konkrétních podniků. S pozdravem, Adéla Purschová Dovoluji si se Vás dotázat - podporovaná aktivita B): 1) cílová skupina (str.4 Výzvy): - ženy se základním vzděláním nebo nízkou úrovní kvalifikace - musí být nezaměstnané nebo mohou pracovat? - ženy v předdůchodovém věku - musí být nezaměstnané nebo mohou pracovat? - ženy začínající podnikání - musí být nezaměstnané nebo mohou pracovat? - rodiče s dětmi - musí být nezaměstnaní nebo mohou pracovat? 2) co se míní (str. 5 Výzvy), bod 3.2: - profesním vzdělávání zaměstanců, když zaměstanci/kyně jsou v cílové skupině? Děkuji. S pozdravem Ing. Jitka Palková ředitelka HK okresu Přerov Autor: PURSCHOVA
|
Podrobnější informace najdete v Metodice způsobilých výdajů OP LZZ v kapitole 2.2.3 Cestovní náhrady pro zahraniční experty. Ohledně zařazení nákladů na nájem máte pravdu, pronájem prostor pro práci s cílovou skupinou spadá do nákladů na konference a kurzy, v našem informačním systému se nám čísla zobrazují trochu jinak, v Benefitu je to 04. 04. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, omlouvám se předem za pochybnost k odpovědi panu Lupinkovi z pondělí 1.3. Máme v tom teď trochu nejistotu, co je správně. ad 4) Nájem prostoru pro aktivity projektu patří do kapitoly 3 nebo 4 ? A do jaké podkapitoly ? 04.03 Dle příručky jsme se domnívali, že nájem prostor pro kurzy bude v položce 04.04 tj. Náklady na konference a kurzy. Do položky 04.03 jsme chtěli zahrnout pouze audit, protože to jsme pokládali za Náklady vyplývající ze smlouvy Dotaz na pozici experta pro rovné příležitosti - můžeme do realizačního týmu zahrnout zahraniční expertku, se kterou dlouhodobě spolupracujeme i na jiných projektech? Jak to bude se mzdou? Dohodli jsme se s ní, že pokud by jednalo o sazby obvyklé v ČR bude to dělat bez nároku na mzdu a bude chtít uhradit pouze cestovní náklady do ČR. Jednalo by se o 2 cesty během projektu, které byhcom účtovali formou per diem a proplacení letenky. Pokud bychom totiž použili sazby obvyklé v Německu, projekt by se stal velmi nákladným. Děkuji nejen za odpověď, ale také za nezměrnou trpělivost, rychlost odpovědí ... Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, omlouvám se předem za pochybnost k odpovědi panu Lupinkovi z pondělí 1.3. Máme v tom teď trochu nejistotu, co je správně. ad 4) Nájem prostoru pro aktivity projektu patří do kapitoly 3 nebo 4 ? A do jaké podkapitoly ? 04.03 Dle příručky jsme se domnívali, že nájem prostor pro kurzy bude v položce 04.04 tj. Náklady na konference a kurzy. Do položky 04.03 jsme chtěli zahrnout pouze audit, protože to jsme pokládali za Náklady vyplývající ze smlouvy Dotaz na pozici experta pro rovné příležitosti - můžeme do realizačního týmu zahrnout zahraniční expertku, se kterou dlouhodobě spolupracujeme i na jiných projektech? Jak to bude se mzdou? Dohodli jsme se s ní, že pokud by jednalo o sazby obvyklé v ČR bude to dělat bez nároku na mzdu a bude chtít uhradit pouze cestovní náklady do ČR. Jednalo by se o 2 cesty během projektu, které byhcom účtovali formou per diem a proplacení letenky. Pokud bychom totiž použili sazby obvyklé v Německu, projekt by se stal velmi nákladným. Děkuji nejen za odpověď, ale také za nezměrnou trpělivost, rychlost odpovědí ... Autor: DVORAKOVA_M
|
RYDVALOVA_R (Úterý 02.03.10 09:16:51) : Dobrý den, ano, bude se jednat o částečnou veřejnou podporu, kterou by bylo nutné vyčíslit v poměru na děti zaměstnanců a ostatní. S pozdravem, Kateřina Zápotocká DObrý den, chtěla bych se zeptat, v případě, že žadatal zřídí zařízení na hlídání dětí, které bue určeno jak pro jeho zaměstnance, tak (a to z větší části) pro veřejnost. Spadá do podpory de minimis? Děkuji Rydavlová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, rozdělení na přímé a napřímé náklady v případě školek bylo ještě potřeba metodicky upřesnit, protože s financováním projektů tohoto typu z Evropského sociálního fondu zatím není mnoho zkušeností. Tímto se tedy omlouváme za nejednozančné odpovědi a posíláme upřesnění: Nájem prostor – přímý náklad (nákup služeb) Stravování – přímý náklad (nákup služeb). Stravování je v rámci přímých nákladů zatím možné zajistit jen formou nákupu služeb. Úklid a údržba jsou vždy nepřímým nákladem. Tuzemská doprava je také nepřímým nákladem s výjimkou cestovného v rámci přímé podpory, kdy účastníkům a účastnicím kurzů lze prolacit cestovné z místa bydliště na kurz. S pozdravem, A. Purschová, K. Zápotocká Dobrý den, obracím se na vás s následujícím dotazem. Ve fóru byla položena otázka, jestli úklid ve školce je přímý nebo nepřímý náklad projektu. Ze strany Ministerstva byly 2 odpovědi, 1x že se jedná o nepřímý náklad a 1x že o přímý náklad - viz texty níže. Můžete to prosím upřesnit? Děkuji Inge Rosenkranzová Pondělí 08.02.10 12:18:32 Nové Zápotocká Pokud je v rámci projektu zřízena školka v pronajatých prostorách a tedy veškerý provoz je čistě v rámci projektu, je klíčovou aktivitou, pak by náklady, domnívám se, měly být v přímých nákladech. Např. pronájem prostor, stravování dětí, úklid a údržba školky apod. jsou jádrem projektu, vše souvisí pouze a jasně s činnostmi v rámci projektu, nejsou běžnými činnostmi žadatele. Rozumím tomu správně? Ano, kromě stravování dětí ve školce. Tento náklad není možné uplatnit. Čtvrtek 11.02.10 09:22:39 Nové Purschová Úklid a tuzemskou dopravu lze hradit z nepřímých nákladů. Ohledně stravování ještě napíšeme na ESF forum informaci, kam by bylo možné ho v rozpočtu zahrnout v rámci přímých nákladů. Obecně má být také hrazené nepřímých nákladů, nicméně je jasné, že u mateřských škol tvoří výdaje na stravování poměrně velké procento, tudíž by jejich hrazení z nepřímých nákladů bylo obtížné. Odpověď upřesníme. Autor: PURSCHOVA
|
LUPINEK_P (Pondělí 01.03.10 22:30:25) : Dobrý den, Dobrý den, 1)na fóru jsme se dočetli, že účetní projektu se má zařadit do nepřímých nákladů.Jedná se nákup služeb ?A do jaké podkapitoly ? Nepřímé náklady jsou samostatnou "kapitolou" rozpočtu. Prostudujte příručku D5 Metodika způsobilých výdajů. 2)V příručce D6 jsou uvedeny náklady na nákup vody, paliv a energie v kapitole 04 místní kancelář(podkap.04.05) ale v žádosti Benefit 7 ji mám zařadit Kam ?Tato kapitola v žádosti vůbec nefiguruje. Tyto položky jsou hrazeny právě z nepřímých nákladů. Pro tuto výzvu již není možné financování na místní kancelář rozpočtovat. 3)úklid prostoru pro aktivity projektu patří do nákupu služeb ? Prosím o upřesnění kapitoly i podkapitoly. Nepřímé náklady. 4) Nájem prostoru pro aktivity projektu patří do kapitoly 3 nebo 4 ? A do jaké podkapitoly ? 04.03 Děkuji za odpověď Lupínek P. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SYKOROVA_M (Pondělí 01.03.10 21:20:36) : Dobrý den, ano, je to možné. Zatím není jasné, jakým způsobem by jste chtěli tyto hoviry "dokazovat, jak píšete. Proto předpokládám, že to možné není. A všechny uskutečněné hovory musíte hradit nepřímých nákladů. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda je možné zapojit do projektu jako expertku na rovné příležitosti pracovnici, která vystudovala Obor Kulturní a sociální antropologie (obor zahrnuje i genderovou problematiku), obhájila diplomovou práci na genderové téma a v minulém i tomto programovacím období zodpovídala za uplatňování horizontálního tématu rovné příležitosti v projektech sociálních služeb NNO (pracovní rehabilitace, chráněné dílny pro postižené, chráněné bydlení...) Připravujeme projekt, který se týká změny stereotypů myšlení zaměstnavatelů. Chci se dále zeptat, zda je možné do přímých nákladů zahrnout náklady na telefon v případě, že se bude jednat o prokazatelné spojení s cílovou skupinou - direct calling jako součást komplexních aktivit zaměřených směrem k zaměstnanvatelům. Stejně tak bych zahrnula do přímých nákladů audiovizuální nosiče, pokud budou distribuovány přímo cílové skupině. Díky Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
LAMACOVA_J (Pondělí 01.03.10 19:55:44) : Dobrý den, záleží na tom, o jak velku částku by jste budovu chtěli "zhodnotit". Všechny konrétní informace k tomuto naleznete v příručce D5 v kapitole 4. Dobrý den, můžete mi prosím vysvětlit podmínky křížového financování v této výzvě. Jak je to s náležitostmi zhodnocení budov, když jsme v pronájmu? Jedná se o zřízení mateřské školy. Děkuji. Lamačová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
BILKOVA_L (Pondělí 01.03.10 17:56:17) : Dobrý den, v těchto případech dosud postupujeme tak, že dané osoby mohou být zapojeny, ale nevykazují se v rámci monitorovacích indikátorů. Buď se jedná o dodávku skužeb nebo o zapojení do realizačního týmu (podle toho si nárokujete finanční prostředky v rámci rozpočtu). Experta je možné zapojit pouze jako člena realizačního týmu nebo v rámci partnerslké organizace. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, předmětem našeho projektu je zřízení a provoz školičky pro děti aktivních maminek, které se snaží skloubit péči o dítě se svým profesním uplatněním. Cílovou skupinou jsou rodiče s dětmi předškolního věku (cca od 6 měsíců do 6 let). Jak se pohlíží na osoby, které náleží do cílové skupiny projektu a jsou zároveň členy realizačního týmu? Plánujeme zapojit některé maminky s příslušným vzděláním a zkušenostmi jako odborný personál školičky (pedagog, zdravotnický personál), pro něž by byla práce ve školičce zároveň profesním uplatněním a jejich děti by navštěvovaly školičku. Dále mám dotaz týkající se zapojení experta. Jaké formy spolupráce jsou přípustné? V Metodice hodnocení specifických kritérií je uvedeno zapojení experta buď jako klíčové osoby realizačního týmu nebo jako partnerské organizace. Je možno řešit zapojení experta i formou dodávky služeb? Dodavatel služeb pak nemůže být součástí realizačního týmu? Děkuji za odpověď. Lenka Bílková Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
POLCAROVA_L (Pondělí 01.03.10 16:12:52) : Dobrý den, samozřejmě, že i když budete kurzy realizovat dodavatelsky, musí jejich cena odpovídat cenám v místě a čase obvyklých uvedených v tabulce. Budete je uvádět v rozpočtu v žádosti o dotaci a podle jejich výše budete hodnoceni. Tyto náklady spadají do podkapitoly 4.3. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Ještě jednou dobrý den. Děkuji za předchozí odpovědi. K záměru B. Pokud budeme zajišťovat kurzy pomocí subdodávky tj. na základě výběr. řízení zajistíme firmu, která nám smluvně zajistí kompletní nabídku kurzů a poradenství (lektory, cestovné lektorů, příprava lektorů na výuku), je nutné aby se dodavatel řídil cenami v tabulce "Obvyklé mzdy/platy pro období 2009/2010"? Výše uvedené služby se řadí do kódu 04.03 nebo 04.04? Děkuji za odpověď. L. Polcarová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
IVONA_VALNOHOVA (Pátek 26.02.10 14:55:53) : Dobrý den, pokud budete hlídat děti zaměstnanců konkrétního zaměstnavatele, bude se jednat o veřejnou podporu dané firmy nebo organizace. A musíte je o tom informovat, že v rámci Vašeho projektu čerpají veřejnou podporu, aby při případném podání vlastního projektu, mohli zohlednit tuto skutečnost. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, mám dotaz na veřejnou podporu. Chceme spolupracovat se zaměstnavateli v rámci záměru B. Jako součást této spolupráce bychom chtěli zavést nové opatření - hlídání malých dětí zaměstnanců těchto firem v jejich domácnostech po dobu nemoci nebo rekonvalescence dětí. Hlídání by zajišťovaly naše pracovnice placené z projektu. Jedná se v tomto případě o veřejnou podporu? Děkuji za odpověď, I. Valnohová. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, spadají do kapitoly č. 1 Lidské zdroje. S pozdravem, Kateřina Zápotocká KOZUSZNIK_M (Neděle 28.02.10 22:26:18) : Dobrý den, ráda bych se zeptala, do které položky v rozpočtu jsou zařazeny mzdy realizačního týmu. Děkuji. Mariola Kožusznik Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, jedná se o dokument, na kterém je Vaší organizaci přiděleno IČO. V aplikaci Benefit 7 přiložte tyto dokumenty naskenované. S pozdravem, Kateřina Zápotocká BOTKOVA_IVETA (Neděle 28.02.10 19:28:10) : Ráda bych se ještě zeptala na povinné přílohy k žádosti. U NNO je zapotřebí doložit stanovy občanského sdružení a dále doklad o registraci. Je myšleno Dokladem o registraci Výpis z registru ekonomických subjektů co vydává ČSÚ? Kromě stanov,na kterých je uvedeno přidělené IČ a výpis z registru z ČSÚ nemáme jiné dokumenty k dispozici. V případě připojení příloh k Žádosti zpracované v Benefit7 je možno tyto přílohy naskenovat a připojit např. ve formátu .pdf nebo vyžadujete zvláštní formát? Děkuji za odpovědi. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, ano může, a pak není důvod, aby to nebyla jen jedna pozice, kde bude jasně vymezeno, že vykonává činnosti spojené i s další pozicí. S pozdravem, Kateřina Zápotocká BOTKOVA_IVETA (Pátek 26.02.10 21:45:01) : Dobrý večer, měla bych dotaz ohledně pracovních pozic. Může mít jedna osoba částečný úvazek na funkci vedoucí projektu a zároveň částečný úvazek na funkci manažer projektu?Lze tedy, aby jedna osoba vykonávala v rámci projektu více funkcí? Děkuji. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, počítá se jeden rodič. Tedy jako by jedna podpořená domácnost, přestože dítě má samozřejmě rodiče dva. S pozdravem, Kateřina Zápotocká ROSENKRANZOVA_I (Pátek 26.02.10 17:36:27) : Dobrý den, ráda bych se informovala na indikátor týkající se rodičů v rámci hlídání dětí. Ve fóru bylo zodpovězeno, že rodič se počítá pouze 1x, to znamená nepočítá se jeho opakovaná návštěva s dítětem. Znamená to, že se rodiče počítají oba jako 1 osoba nebo každý rodič zvláštˇikdyž se jedná o totéž dítě? Děkuji za odpověď Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
POLCAROVA_L (Pátek 26.02.10 10:45:15) : Dobrý den, odpovědi na své dotazy naleznete níže přímo ve vašem textu. S pozdravem Zuzana Pincová Dobrý den. Ráda bych se zeptala na záměr B. Pokud budeme mít v rámci vzdělávání pro rodiče i dopolňkovou činnost - hlídání dětí účastníků kurzu: 1. je nutné aby osoby, které budou vykonávat hlídání dětí na DPP měli nějaké vzdělání nebo oprávnění k této činnosti (tj. např. vzdělání ve zdravotnictví, pedagogice atp.), nebo bude stačit praxe? U neregistrované služby, kterou je doplňková činnost hlídání dětí, žádné podmínky nastaveny nejsou. 2. je možné pořídit vybavení do dětského koutku (tj. hračky, drobné pomůcky, případně menší vybavení) do výše 40.tis Kč? a bude se jednat o přímé náklady projektu? Vybavení dětského koutku je uznatelný náklad a jedná se o přímé náklady, více viz Metodika způsobilých výdajů OP LZZ. 3. Pokud si budeme pro účely vzdělávání pronajímat prostory, které je nutné částečně zainvestovat (stoly, židle, koberce) je tento náklad uznatelný v rámci dotace? a do jaké výše? Ano jedná se o uznatelný náklad. V případě koberce se jedná o položku 3 rozpočtu Zařízení a vybavení. Židle, stoly a jiný nábytek je možný financovat v rámci Křížového financování, podrobnosti opět naleznete v Metodice způsobilých výdajů OP LZZ a v textu výzvy 54. 4. Pokud budeme v rámci projektu potřebovat ke vzdělávacím programům počítače, je uznatelným nákladem jejich zapůjčení? nebo raději doporučujete pronajmout si pro tyto speciální kurzy přímo počítačovou učebnu např. školy? Obě možnosti jsou možné. Doporučujeme si pronajmout pro tyto kurzy přímo počítačovou učebnu. 5. Pronájem prostor učebny vč. dětského koutku je předpokládám uznatelným nákladem, ale je možné uznat i náklady spojené s nájmem těchto prostor mimo dobu konání kurzů? Bohužel majitel není ochoten nám prostory pronajmout pouze na určené měsíce (čtvrtletí) kdy budou semináře probíhat. Chce abychom si je pronajali na celou dobou realizace projektu. Nájem za učebny je uznatelným nákladem pouze po dobu konání aktivity. Předem děkuji za odpovědi. S pozdravem L. Polcarová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
SIMBEROVA_Z (Čtvrtek 25.02.10 15:33:19) : Dobrý den, schválení projektu zastupitelstvem není povinnou přílohou. Náklady na proškolení realizačního týmu nejsou přímo nezpůsobilým výdajem, nicméně z hlediska efektivity a účelnosti výdajů je lepší najmout do realizačního týmu už proškolené osoby. Adéla Purschová Dobrý den, pokud je žadatelem školka zřizovaná městskou částí, je nutné doložit schválení projektu zastupitelstvem apod.? Projekt je zaměřen na rozšíření provozu školky mj. o rozšíření tělesné a pohybové výchovy dětí během jejich pobytu ve školce. Je možné do nákladů projektu zahrnout speciální kurzy a školení s tímto zaměřením pro učitelky, které budou v realizačním týmu? Děkuji. Autor: PURSCHOVA
|
MARTINEK_PETR (Pátek 26.02.10 09:51:50) : Dobrý den, část záložky VP/podpora de minimis obsahuje osm textových polí (7 povinných a 1 nepovinné) s dotazy směřovanými jak na žadatele, tak na partnera (partnery) projektu. Všechna povinná pole musí žadatel vyplnit i v případě, že jeho žádost nezakládá veřejnou podporu. Pole slouží k posouzení, zda se v projektu opravdu nejedná o veřejno podporu. Ve 2. části záložky stačí do povinného pole informace o žádané VP napsat „nerelevantní“, pokud na projekt veřejnou podporu nepožadujete. 3. část záložky VP/podpora de minimis je aktivní pouze v případě, že žadatel zatrhl na záložce Projekt pole Byl jste příjemcem podpory de minimis za poslední 3 účetní období. Adéla Purschová Dobrý den, pokud je projekt zaměřen na aktivitu B Trh práce (vzdělávání rodičů) nemá podle výzvy charakter veřejné podpory. Má se vyplňovat příslušnými údaji záložka VP/de minimis v Benefitu nebo nemá s poukazem, že se nejedná o veřejnou podporu? Děkuji za odpověď. Autor: PURSCHOVA
|
SIMBEROVA_Z (Pátek 26.02.10 08:55:16) : Dobrý den, produkt je souhrnný pojem označující všechny formy a nástroje, kterými je poskytována podpora cílovým skupinám. Znovu podotýkám, že u služeb péče o děti nejsou cílovou skupinou děti, ale rodiče. Tudíž byste se měli zamyslet, jestli vytvoření příručky či souboru cvičení a aktivit pro pohybovou a sportovní výchovu dětí je nástroj, který pomůže rodičům dětí ke zlepšení situace na trhu práce. Adéla Purschová Dobrý den, ještě jeden stručný dotaz k aktivitě A: Lze za inovativní produkt považovat vytvoření příručky či souboru cvičení a aktivit pro pohybovou a sportovní výchovu dětí (jednou z aktivit projektu je právě rozšíření služeb školky o pohybovou a sportovní průpravu dětí)? Děkuji. Autor: PURSCHOVA
|
LAMACOVA_J (Čtvrtek 25.02.10 18:05:51) : Dobrý den, provoz školky a platy pedagogů jsou způsobilým výdajem a lze je hradit. Pokud jde o inovativnost a rovnou účast žen a mužů jedná se o specifická kritéria díky nimž můžete dostat body navíc při hodnocení projektu. S pozdravem Zuzana Pincová Dobrý den, chtěla bych se prosím zeptat, zda z této výzvy jde hradit běžný provoz školky a platy pedagogů a dále zda jde projekt soustředit pouze na to nebo je pro nás lepší opravdu i v rámci této aktivity vymyslet inovativní produkty a rovnou účast žen a mužů. Děkuji. Lamačová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
|